Radzania!quote:
quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:01 schreef Wootism het volgende:
Hahaha, waardeloos persoon ben je ook TS
Laat mensen gewoon shit kopen die ze zelf willen ipv dit eindeloze domme gedoe.
Makkelijk verbinden, betalen en zoals sony gebruikt met NFC tags, als je telefoon langs de tag gaat doet hij wat is ingesteld, dus bijvoorbeeld voor je uit huis gaat, tegen Tag aanhouden en hij gaat op stilquote:
Komt Tijd, komt grolsch.. pak er eentje en doe niet zo verzuurd manquote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:07 schreef KomtTijd... het volgende:
Jezus man idioot. Dat topics na 300 posts dicht gaan heeft een reden, dat is omdat ditsoort kuttopics dan gewoon klaar zijn.
Ja, dat begrijp ik. Maar wat kan ik bij welke winkel kopen als ik een telefoon met zo'n chip zou hebben?quote:
Nog niets hequote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik. Maar wat kan ik bij welke winkel kopen als ik een telefoon met zo'n chip zou hebben?
Nee dat topic ging over dat de iPhone niet bijzonder was; deze gaat over dat WP>iPhonequote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:10 schreef DutchErrorist het volgende:
Dit is gewoon omdat ik dat geen tweede deel van dat ene topic waar ik een Lapo had hé?
Triest topic.
Ironisch dat je in het vorige topic nog schreef dat Windows op de desktop beter is omdat er meer applicaties voor zijn.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:13 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Nee dat topic ging over dat de iPhone niet bijzonder was; deze gaat over dat WP>iPhone
TS heeft een handje vol van het meten met twee maten, dat lijkt me duidelijk.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ironisch dat je in het vorige topic nog schreef dat Windows op de desktop beter is omdat er meer applicaties voor zijn.
Dat is in het geval van de iPhone vs WP opeens geen issue?
Belangrijke Apps zijn er wel bij WP en je kan ook niet anders verwachten van een platform wat net is opgezet. Daarbij heeft WP al meer dan 100.000 apps in deze korte tijd dus ze komen nog wel in de buurt. Je mist er in elkgeval geen tot weinig functionaliteit doorquote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ironisch dat je in het vorige topic nog schreef dat Windows op de desktop beter is omdat er meer applicaties voor zijn.
Dat is in het geval van de iPhone vs WP opeens geen issue?
Handje van, niet handje vol vanquote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:16 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
TS heeft een handje vol van het meten met twee maten, dat lijkt me duidelijk.
Nouja, je moet innoveren toch! Iemand moet er mee komen anders breekt het nooit door. Nexus phones etc hebben het ook, sony ookquote:
Heb jij wel ervaring met iOS eigenlijk?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:17 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Handje van, niet handje vol van
Toch is WP misschien in apps minder dan iOS, het OS over het algemeen is naar mijn inzicht superieur.
Maar dat er meer dan genoeg applicaties zijn om geen functionaliteit te hoeven missen geldt natuurlijk voor Mac OS X en Linux ook.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:17 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Belangrijke Apps zijn er wel bij WP en je kan ook niet anders verwachten van een platform wat net is opgezet. Daarbij heeft WP al meer dan 100.000 apps in deze korte tijd dus ze komen nog wel in de buurt. Je mist er in elkgeval geen tot weinig functionaliteit door
De grootste dealbreaker van WP.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dus hoe zit het nou? Is het aantal beschikbare applicaties nou wel of geen dealbreaker?
Laat die kerel gewoon. We zouden eigenlijk een topic moeten openen waarin hij en AppleOcean een debat gaan voeren. En dan popcorn eten.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar dat er meer dan genoeg applicaties zijn om geen functionaliteit te hoeven missen geldt natuurlijk voor Mac OS X en Linux ook.
Dus hoe zit het nou? Is het aantal beschikbare applicaties nou wel of geen dealbreaker?
Maar bij OS X mis je er wel functionaliteit door?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:17 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Belangrijke Apps zijn er wel bij WP en je kan ook niet anders verwachten van een platform wat net is opgezet. Daarbij heeft WP al meer dan 100.000 apps in deze korte tijd dus ze komen nog wel in de buurt. Je mist er in elkgeval geen tot weinig functionaliteit door
Ja, net als de Chipknipquote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:18 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Nouja, je moet innoveren toch! Iemand moet er mee komen anders breekt het nooit door. Nexus phones etc hebben het ook, sony ook
Ja! Het zou beschamend zijn als ik zou oordelen zonder daadwerkelijk ervaring te hebben. Evenals ervaring met Android (maar niet met Jellly bean helaas)quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
Heb jij wel ervaring met iOS eigenlijk?.
Welke versie van iOS?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:27 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja! Het zou beschamend zijn als ik zou oordelen zonder daadwerkelijk ervaring te hebben. Evenals ervaring met Android (maar niet met Jellly bean helaas)
In eerste opzicht niet, tenzij functionaliteit dicht bij elkaar komt.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar dat er meer dan genoeg applicaties zijn om geen functionaliteit te hoeven missen geldt natuurlijk voor Mac OS X en Linux ook.
Dat is wel wat anders dan velgen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:28 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
In eerste opzicht niet, tenzij functionaliteit dicht bij elkaar komt.
Zie het als 2 bijna gelijkwaardige auto's maar de een heeft wel die vette velgen die net de beslissing kunnen maken..
Momenteel wel denk ik. Terwijl kwalitatief gezien de app market goed vol zit.. je hebt alleen niet 1000 verschillende scheet apps.. maar zo als zovaak staat kwantiteit boven kwaliteit.quote:
wp8 heeft dus variërende tegel grote + veel meer kleuren die instelbaar zijn. Tevens is dat zwarte loze vlakje met pijltje verdwenen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:24 schreef zarGon het volgende:
En die menu waar je doorheen moet scrollen is ook irritant. De tiles zijn 'leuk', maar de kleurverschillen maken het kut en de instelbare kleuren zijn kut (ik heb ervaring met WP 7.5, geen idee hoe het is geregeld in WP 8).
Ik vond WP 7.5 in ieder geval te basic. Hoop wel dat WP 8 wel wat uitgebreider is. Wel een lekker soepel OS, dat wel.
Alsnog onhandig, want veel gescroll, omdat alles in 1 scherm moet.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:31 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
wp8 heeft dus variërende tegel grote + veel meer kleuren die instelbaar zijn. Tevens is dat zwarte loze vlakje met pijltje verdwenen.
Eigenlijk zou je voor de Nokia store moeten gaan liggen, gewoon voor de lol. Dat de Nokia medewerkers ook helemaal gaan juichen als we binnen komen en dat je stickers bij je telefoon krijgt van het nokia merkje!quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:25 schreef RM-rf het volgende:
ze hebben iig bijna alles dat de iPhone ook heeft...
zélfs de irritante fanboys
ik ga iig alvast in de rij liggen
Ja IE is niet zo fraai inderdaad. Maar moet beter worden met IE10 op WP8quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:26 schreef zarGon het volgende:
En oh, mijn grootste irritatie aan WP is de browser zelf. Bah.
Omdat de chip los op je telefoon zit met sticker, dan kun je er betalen door hem op te laden. Zit hij ingebouwd dan kun je door nfc chips aan te raken instelling van je telefoon in een keer veranderen! Je kunt google wallet of MS wallet gebruiken met geld op je toestel. Je kunt makkelijk pairen via nfc met accessoires. Dit kan dus niet met zo'n sticker, dat is alleen soort van chipknippen achter op je telefoonquote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, net als de Chipknip
Er is op dit moment gewoon niks te koop op die manier. En mocht er toch iets zijn wat je met NFC zou willen kopen, dan kun je je telefoon ervan voorzien met een simpele sticker. Dus hoe is dit in vredesnaam iets om mee te pronken alsof het een spectaculair voordeel is?
De "me too!" instelling van veel fabrikanten, waarbij er zonder na te denken features worden toegevoegd om maar beter te lijken in de tabelletjes is precies wat er mis is en wat tot slechte producten leidt.
Ik heb IE al jaren geleden opgegeven. Browsen op WP is gewoon verre van fijn; debiele browser.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:32 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja IE is niet zo fraai inderdaad. Maar moet beter worden met IE10 op WP8
iOS 5quote:
Waar kan ik momenteel betalen via NFC?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:34 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Omdat de chip los op je telefoon zit met sticker, dan kun je er betalen door hem op te laden. Zit hij ingebouwd dan kun je door nfc chips aan te raken instelling van je telefoon in een keer veranderen! Je kunt google wallet of MS wallet gebruiken met geld op je toestel. Je kunt makkelijk pairen via nfc met accessoires. Dit kan dus niet met zo'n sticker, dat is alleen soort van chipknippen achter op je telefoon
Hoeft niet, je kunt zelf bepalen wat je er in gooit toch?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:31 schreef zarGon het volgende:
[..]
Alsnog onhandig, want veel gescroll, omdat alles in 1 scherm moet.
Meh.
Ja eens. Maar je doet eigenlijk veel ook met apps zoals FB, twitter app etc.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik heb IE al jaren geleden opgegeven. Browsen op WP is gewoon verre van fijn; debiele browser.
En ook geen alternatieven (zoals Opera Mini) voor zover ik weet. Als je veel surft (wat nogal gebeurt op een smartphone) is dit echt iets waar je je kapot aan ergert.
Is eerder ook gevraagd. Maar in Nederland nergens naar mijn weten, in VS lopen de eerste projecten al wel..quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:35 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Waar kan ik momenteel betalen via NFC?
Ook dat is persoonlijk. Zelf wil ik helemaal geen MS-producten gebruiken (m.u.v. Windows en Office). Hotmail, SkyDrive, Zune etc. kunnen me allemaal gestolen worden, ik vind er echt niets aan. Wat dat betreft ben ik pro-Google.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:30 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Momenteel wel denk ik. Terwijl kwalitatief gezien de app market goed vol zit.. je hebt alleen niet 1000 verschillende scheet apps.. maar zo als zovaak staat kwantiteit boven kwaliteit.
Ik vind het een lekker fris OS dat goed werkt en een mooi ecosysteem heeft met skydrive, windows8, zune voor muziek en de integratie van facebook/twitter/linkedin/google/hotmail/outlook IN het os ipv een app. Zie bijvoorbeeld peoples hub.
En wat als ik een WP-toestel koop van HTC? Geen navigatiesoftware?quote:En met goede navigatie/maps etc van nokia, nokia music erbij is het toch wel een prachtig OS vind ik
Heeft WP 8 ook 2 hoofdschermen zoals WP 7.5?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:36 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Hoeft niet, je kunt zelf bepalen wat je er in gooit toch?
Als je dingen als telefoon etc heel klein maakt zoals op de plaatjes, kun je veel meer kwijt in het scherm wat je gelijk ziet bij het openen van je telefoon, lijkt me alles behalve lastig.
Wat ik ook erg mooi vindt, is de standaard opbouw van apps. Alle apps zijn in metro interface en moet je zijwaards scrollen etc. Erg mooi
Jawel hoor. Je kunt Tomtom en navigon etc kopen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:39 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ook dat is persoonlijk. Zelf wil ik helemaal geen MS-producten gebruiken (m.u.v. Windows en Office). Hotmail, SkyDrive, Zune etc. kunnen me allemaal gestolen worden, ik vind er echt niets aan. Wat dat betreft ben ik pro-Google.
En de apps... Twitter en Facebook vond ik verre van leuk om te gebruiken op WP 7.5. Werkt wel, maar gebruiksonvriendelijk.
[..]
En wat als ik een WP-toestel koop van HTC? Geen navigatiesoftware?
Ja alleen dat pijltje is weg, nu enkel met een swipe naar linksquote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:40 schreef zarGon het volgende:
[..]
Heeft WP 8 ook 2 hoofdschermen zoals WP 7.5?
Het eerste scherm heeft de tiles, het tweede scherm heeft alle apps in alfabetische volgorde in een lijst.
Zoiets?
Uhuh. Navigatiesoftware zit er al gratis op op iOS en Android. Betalen doe ik niet en wil ik niet.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:40 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Jawel hoor. Je kunt Tomtom en navigon etc kopen.
Nee, maar dan koop je wel een telefoon zonder navigatiesoftware blijkbaar. Minpuntje dus.quote:Maar nokia maps wordt in 'maps' meegeleverd bij alle WP toestellen, dus je hoeft niet perse een nokia te kopen!
Ik zeg: Wordt meegeleverd met alle WP toestellenquote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:42 schreef zarGon het volgende:
[..]
Uhuh. Navigatiesoftware zit er al gratis op op iOS en Android. Betalen doe ik niet en wil ik niet.
Ook een minpuntje.
[..]
Nee, maar dan koop je wel een telefoon zonder navigatiesoftware blijkbaar. Minpuntje dus.
Wat heb je eraan dan?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:38 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Is eerder ook gevraagd. Maar in Nederland nergens naar mijn weten, in VS lopen de eerste projecten al wel..
quote:Maar maak je niet druk jongen, jij mag volgend jaar weer een week voor de Apple store liggen om je iPhone 5S te halen met 2 centimeter groter scherm, iOS 7 met wellicht werkende apps en een NFC chip voor 700¤![]()
Wellicht gaan ze wel helemaal wild doen! Dit jaar ging het van zwart naar houtskool, misschien is hij volgend jaar wel GRIJS! OMG!
Ah. My bad. Dan is het goed.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:45 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik zeg: Wordt meegeleverd met alle WP toestellen
DUS JE HOEFT NIET TE KOPEN
duidelijk?![]()
Ik heb ook een HD7 gehad, daar staat dan een tile MAPS op, incl navigatie etc.
Was niet zo'n goede navi als nokia drive, maar voor wp8 hebben ze nokia drive standaard op alle WP telefoon mee geleverd in de vorm van MAPS
Het is beetje zoals met bluetooth en CDroms, niemand dacht dat het aan zou slaan, maar het heeft wel veel potentie! en betalen is maar 1 optiequote:
Hij is goed he? Mam heeft en tomtom in de auto en pap ingebouwde navi en bij allebei had nokia drive wegen erop staan die nieuw waren die de andere 2 niet hadden! En hij geeft ook handig je snelheid aan en het snelheidslimietquote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:48 schreef DutchErrorist het volgende:
Nokia Drive is echt geweldigBen er mee naar Slovenië gereden
Dimensquote:
Stel, ik heb 50 apps op mijn telefoon staan. 20 daarvan gebruik ik dagelijks en wil ik dus snel kunnen opstarten.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:41 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja alleen dat pijltje is weg, nu enkel met een swipe naar links
En de tiles kunnen nu dus veel kleiner gemaakt worden, dus enkel een symbool of juist groter zodat je je smsjes en facebookberichten al kan zien zonder de tile aan te klikken
Hmm ok, ik snap je punt. is ook een kwestie van wennen.. opzich is het ook een soort van homescreen. Ik heb nu alleen mijn belangrijkste apps eropstaan die ik dagelijks gebruik en het werkt prima. En straks met wp8 of wp7.8 heb je nog meer ruimte. Ik denk dat het wel prima te doen is.. ook een kwestie van wennen zoals ik zeiquote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
Stel, ik heb 50 apps op mijn telefoon staan. 20 daarvan gebruik ik dagelijks en wil ik dus snel kunnen opstarten.
Android + iOS: die 20 apps op de homescreens, makkelijk terug te vinden.
WP: Door het alle apps-menu scrollen (met meer dan 50 apps) en die ene app vinden of 20 apps toevoegen aan de tiles. Allemaal op 1 scherm en voor zover ik zie op de screenshots kun je er geen spaties tussen plaatsen.
Het wordt al heel snel irritant. Tenminste, dat had ik. Het voelde allemaal net niet af en niet afgewerkt genoeg.
Onzin. Swipe opzij tik op de 'a' zie alle letters van het alfabet in een grid, druk op de 'i' en ik zie instellingen staan. Niet heel erg irritant.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
Stel, ik heb 50 apps op mijn telefoon staan. 20 daarvan gebruik ik dagelijks en wil ik dus snel kunnen opstarten.
Android + iOS: die 20 apps op de homescreens, makkelijk terug te vinden.
WP: Door het alle apps-menu scrollen (met meer dan 50 apps) en die ene app vinden of 20 apps toevoegen aan de tiles. Allemaal op 1 scherm en voor zover ik zie op de screenshots kun je er geen spaties tussen plaatsen.
Het wordt al heel snel irritant. Tenminste, dat had ik. Het voelde allemaal net niet af en niet afgewerkt genoeg.
Allemaal extra handelingen. Jij kunt dat onzin vinden, maar ik vind dat dus irritant.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:01 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Onzin. Swipe opzij tik op de 'a' zie alle letters van het alfabet in een grid, druk op de 'i' en ik zie instellingen staan. Niet heel erg irritant.
Ik weet niet of deze standaard te installeren is, maar ik heb het nieuwe startscherm al op mijn HD2. Werkt best aardig. Alleen moet je wel weer een keus maken welke je klein maakt, normaal maakt, en breed.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:54 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Hmm ok, ik snap je punt. is ook een kwestie van wennen.. opzich is het ook een soort van homescreen. Ik heb nu alleen mijn belangrijkste apps eropstaan die ik dagelijks gebruik en het werkt prima. En straks met wp8 of wp7.8 heb je nog meer ruimte. Ik denk dat het wel prima te doen is.. ook een kwestie van wennen zoals ik zei
Ik vind het anders ook irritant hoor. Het is toch steeds zoeken. En van sommige dingen weet je niet altijd hoe het precies heet. Het zou handig zijn wanneer je zaken zou kunnen groeperen en die letters (die je pas krijgt wanneer je een bepaald aantal apps hebt) een soort van kopjes zouden zijn die je zelf kan instellen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:01 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Onzin. Swipe opzij tik op de 'a' zie alle letters van het alfabet in een grid, druk op de 'i' en ik zie instellingen staan. Niet heel erg irritant.
Hoezo alle belangrijke Apps staan groots op mijn hoofdscherm, alle niet belangrijke apps staan 1 swipe verder. Dit heb je ook bij iOS en Android, daar kan je ook niet alles op het hoofdscherm zetten.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:03 schreef zarGon het volgende:
[..]
Allemaal extra handelingen. Jij kunt dat onzin vinden, maar ik vind dat dus irritant.
Dan kijk je naar het icoontjequote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:03 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Ik weet niet of deze standaard te installeren is, maar ik heb het nieuwe startscherm al op mijn HD2. Werkt best aardig. Alleen moet je wel weer een keus maken welke je klein maakt, normaal maakt, en breed.
Maar goed, ik moet het nog zien of het allemaal goed van grond komt. Waarschijnlijk wel, maar de app devvers moeten er ook achter gaan staan. W8 is weer een nieuw begin. En WP7.8 sterft gewoon af. Weinig mensen die een dergelijk toestel hebben en app devvers gaan natuurlijk geen moeite steken in een beperkt ondersteund en afstervend platform.
[..]
Ik vind het anders ook irritant hoor. Het is toch steeds zoeken. En van sommige dingen weet je niet altijd hoe het precies heet. Het zou handig zijn wanneer je zaken zou kunnen groeperen en die letters (die je pas krijgt wanneer je een bepaald aantal apps hebt) een soort van kopjes zouden zijn die je zelf kan instellen.
Dan ben je weer aan het zoeken en die lijst aan het afgaan hè. Dan is het gewoon irritant. In een grid view is het makkelijker omdat je meer in één oogoplsag ziet. En wanneer je wat apps probeert, onthoud je ook niet altijd de naam. Denk aan bijv. weerapps. Intuitief zou je zeggen dat je die onder de 'w' vind, aangezien het waarschijnlijk is dat de naam begint met 'weather'. Dat is echter neit altijd zo. En nee, als ik door de Market heen struin, onthoud ik niet de naam van iedere app die ik eens wil proberen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:06 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Dan kijk je naar het icoontjeMisschien ben ik wel de enige die wel weet wat hij allemaal op zijn telefoon heeft staan
Weet je, ik heb er geen problemen mee en jij wel dikke care. Jij android of iOS ik WP7.5.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:08 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Dan ben je weer aan het zoeken en die lijst aan het afgaan hè. Dan is het gewoon irritant. In een grid view is het makkelijker omdat je meer in één oogoplsag ziet. En wanneer je wat apps probeert, onthoud je ook niet altijd de naam. Denk aan bijv. weerapps. Intuitief zou je zeggen dat je die onder de 'w' vind, aangezien het waarschijnlijk is dat de naam begint met 'weather'. Dat is echter neit altijd zo. En nee, als ik door de Market heen struin, onthoud ik niet de naam van iedere app die ik eens wil proberen.
Ieder zijn ding natuurlijk inderdaad. Ik denk alleen dat meerder mensen zich eraan zullen ergeren, en dat de feature die ik net voorstelde, van het maken van kopjes, wel een meerwaarde zou zijn. De aanpasbaarheid van Windows Phone is sowieso een punt dat me tegenvalt. Net als het gebrek aan file management. Zo'n Windows 8 (niet-RT) tablet lijkt me wel wat, maar die zullen waarschijnlijk redelijk aan de prijs zijn.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:10 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Weet je, ik heb er geen problemen mee en jij wel dikke care. Jij android of iOS ik WP7.5.
leven is keuzes maken he!quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:03 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Ik weet niet of deze standaard te installeren is, maar ik heb het nieuwe startscherm al op mijn HD2. Werkt best aardig. Alleen moet je wel weer een keus maken welke je klein maakt, normaal maakt, en breed.
Maar goed, ik moet het nog zien of het allemaal goed van grond komt. Waarschijnlijk wel, maar de app devvers moeten er ook achter gaan staan. W8 is weer een nieuw begin. En WP7.8 sterft gewoon af. Weinig mensen die een dergelijk toestel hebben en app devvers gaan natuurlijk geen moeite steken in een beperkt ondersteund en afstervend platform.
[..]
Ik vind het anders ook irritant hoor. Het is toch steeds zoeken. En van sommige dingen weet je niet altijd hoe het precies heet. Het zou handig zijn wanneer je zaken zou kunnen groeperen en die letters (die je pas krijgt wanneer je een bepaald aantal apps hebt) een soort van kopjes zouden zijn die je zelf kan instellen.
Ongeveer zelfde prijs als ipad, rond de 500 euroquote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:14 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Ieder zijn ding natuurlijk inderdaad. Ik denk alleen dat meerder mensen zich eraan zullen ergeren, en dat de feature die ik net voorstelde, van het maken van kopjes, wel een meerwaarde zou zijn. De aanpasbaarheid van Windows Phone is sowieso een punt dat me tegenvalt. Net als het gebrek aan file management. Zo'n Windows 8 (niet-RT) tablet lijkt me wel wat, maar die zullen waarschijnlijk redelijk aan de prijs zijn.
quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het wordt al heel snel irritant. Tenminste, dat had ik.
quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:01 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:03 schreef zarGon het volgende:
[..]
Allemaal extra handelingen. Jij kunt dat onzin vinden, maar ik vind dat dus irritant.
Discussie op niveau hoor. Al roep je het nog een etmaal door, ik vind het irritant.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:04 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Hoezo alle belangrijke Apps staan groots op mijn hoofdscherm, alle niet belangrijke apps staan 1 swipe verder. Dit heb je ook bij iOS en Android, daar kan je ook niet alles op het hoofdscherm zetten.
Dus dikke onzin.
Een swipe en extra handelingen verder op WP, ja. En dus: irritant.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:04 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Hoezo alle belangrijke Apps staan groots op mijn hoofdscherm, alle niet belangrijke apps staan 1 swipe verder. Dit heb je ook bij iOS en Android, daar kan je ook niet alles op het hoofdscherm zetten.
Dus dikke onzin.
Ja man, iedereen geeft zijn eigen mening en jouw antwoord erop is: dikke care.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:10 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Weet je, ik heb er geen problemen mee en jij wel dikke care. Jij android of iOS ik WP7.5.
Hmm ik weet niet.. maar zou wel moeten kunnen nu het windows kernel heeft?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:31 schreef zarGon het volgende:
Kun je WP 8 mounten als USB-massaopslag? Dat kon mijn Samsung Omnia 7 met WP 7.5 niet. (Ook een groot nadeel!)
Dat zijn de RT-tablets, niet de versies met normale Windows. Die zaten meer rond de 900 Euro, aangezien daar gewoon x86-hardware op draait. Ik gewoon dat W8 wel op ARM-architectuur kan draaien, maar dat in principe het onderscheid wordt gemaakt dat W8 gewoon op het serieuze spul moet uitkomen, en W8 RT voor de telefoons en 'fun-tablets'.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:20 schreef Boterbartje het volgende:
Ongeveer zelfde prijs als ipad, rond de 500 euro
Aanpasbaarheid van WP is minder ja... maar het is ook een keuze die gemaakt is.. de keuze viel meer tussen volledige vrijheid (windows mobile) en volledig gesloten (zoals iOS) en windows phone heeft zich net boven iOS geplaats en android net onder volledige vrijheid.. keuzes keuzes
How how je gaat de fout in.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:41 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Dat zijn de RT-tablets, niet de versies met normale Windows. Die zaten meer rond de 900 Euro, aangezien daar gewoon x86-hardware op draait. Ik gewoon dat W8 wel op ARM-architectuur kan draaien, maar dat in principe het onderscheid wordt gemaakt dat W8 gewoon op het serieuze spul moet uitkomen, en W8 RT voor de telefoons en 'fun-tablets'.
Maar ik wil dus filemanagement hebben.
Verder is het ook niet zo dat W8 zoveel opener is dan iOS hoor. Het is gewoon een soortgelijke insteek. Sterker nog, W8 heeft nog een extra laag beperking, namelijk dat er per regio apps toegestaan worden. En ook per merk.
Whatever Zargon, gebruik wat jij wil, en ik wat ik wil. Klaar ouwe zeikstraal?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:29 schreef zarGon het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Discussie op niveau hoor. Al roep je het nog een etmaal door, ik vind het irritant.
[..]
Een swipe en extra handelingen verder op WP, ja. En dus: irritant.
[..]
Ja man, iedereen geeft zijn eigen mening en jouw antwoord erop is: dikke care.
En dan vooral omdat het gebeurt nadat men de minpunten van WP opnoemt. Wat goed van je.
Onzin!quote:Op donderdag 4 oktober 2012 21:19 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Whatever Zargon, gebruik wat jij wil, en ik wat ik wil. Klaar ouwe zeikstraal?
Maar de software die je nu bedoelt is niet geschikt voor touchscreens. Dus wat heb je daar nou eigenlijk echt aan?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:49 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Windows 8 tablets zoals Surface PRO zijn NIET beperkt want daar zit gewoon een desktop op dus je kunt alles installeren wat je zelf wilt.. zelfs downloaden en installeren zoals games films programma's. Net als een gewone PC
Op de langere termijn zal software dat wel worden gok ik, nu we die richting opgaan. Dit is ook de eerste windows die tablets ondersteunt, dus het is ook een beetje een overgansfase. Maar in tegen stelling tot de ipad heeft deze usb ports, zit er een touchcover bij met trackpad dus kun je hem ook als 'laptop/pc' gebruiken. Dus ik zie niet echt een probleem? Via bluetooth kun je muis zelf aansluiten als je een trackpad niet chill vindt en anders kun je via usb nog een muis toevoegen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 21:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar de software die je nu bedoelt is niet geschikt voor touchscreens. Dus wat heb je daar nou eigenlijk echt aan?
Ik vraag het me af of er zoveel touch-applicaties geschreven gaan worden voor de klassieke Windows desktop. Als je nu een Windows 8 applicatie maakt die ook met touch overweg moet kunnen, dan is het veel logischer om daar een Metro-app van te maken.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 21:52 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Op de langere termijn zal software dat wel worden gok ik, nu we die richting opgaan.
Welnee, daar zijn ze 10 jaar geleden ofzo al mee begonnen (XP Tablet Edition). Het is alleen nooit wat geworden, omdat het gewoon niet werkt. Windows is teveel voor muis/toetsenbord ontworpen om prettig te zijn op een touchscreen.quote:Dit is ook de eerste windows die tablets ondersteunt
Het probleem is dat als je eigenlijk een trackpad/muis en toetsenbord nodig hebt, je het apparaat dus niet echt als tablet gebruikt.quote:Maar in tegen stelling tot de ipad heeft deze usb ports, zit er een touchcover bij met trackpad dus kun je hem ook als 'laptop/pc' gebruiken. Dus ik zie niet echt een probleem? Via bluetooth kun je muis zelf aansluiten als je een trackpad niet chill vindt en anders kun je via usb nog een muis toevoegen.
1. eensquote:Op donderdag 4 oktober 2012 21:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vraag het me af of er zoveel touch-applicaties geschreven gaan worden voor de klassieke Windows desktop. Als je nu een Windows 8 applicatie maakt die ook met touch overweg moet kunnen, dan is het veel logischer om daar een Metro-app van te maken.
[..]
Welnee, daar zijn ze 10 jaar geleden ofzo al mee begonnen (XP Tablet Edition). Het is alleen nooit wat geworden, omdat het gewoon niet werkt. Windows is teveel voor muis/toetsenbord ontworpen om prettig te zijn op een touchscreen.
[..]
Het probleem is dat als je eigenlijk een trackpad/muis en toetsenbord nodig hebt, je het apparaat dus niet echt als tablet gebruikt.
inhoudelijk gaat het nu wel ergens over voor dat jij met je wootism er weer door komt.. rot gewoon op uit dit topic als je niet wat te melden hebt lutserquote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:10 schreef Wootism het volgende:
Waarom krijgen dit soort waardeloze topics eigenlijk geen slotje?
TT met een mening en een OP met een plaatje...
En laten we het daar ook bij houden waarom dit topic open blijft. De discussie is nu goed inhouden en geen gebitch tussen doorquote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:11 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
inhoudelijk gaat het nu wel ergens over voor dat jij met je wootism er weer door komt.. rot gewoon op uit dit topic als je niet wat te melden hebt lutser
Maar die keus maak je al door het apparaat dat je kiest. Werk je achter een desktop? Dan wil je een desktopomgeving. Heb je een tablet in je handen? Dan wil je een omgeving die is geoptimaliseerd voor touch.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:11 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Het geeft je de keuze om hem als tablet én laptop te gebruiken. In de metro omgeving en in de desktop omgeving
oneens, het is juist een OS dat voor 2 situaties geschikt is.. en als tablet met de metro interface lekker op de bank, en dan neem je mee naar werk/college en kun je 'flip' standaard eruit tikken, touchcover uit en je kunt snel wat werken.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar die keus maak je al door het apparaat dat je kiest. Werk je achter een desktop? Dan wil je een desktopomgeving. Heb je een tablet in je handen? Dan wil je een omgeving die is geoptimaliseerd voor touch.
Door software te maken die zich in beide situaties moet kunnen redden, ben ik bang dat er een vreemdsoortig compromis wordt gemaakt en beide kampen niet goed worden bediend.
Windows 8 voelt erg als Dr. Jackyll / Mr Hyde. Het wil twee dingen tegelijk die elkaar min of meer bijten.
Eigenlijk hadden ze een heel nieuw besturingsysteem naast windows moeten makenquote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:37 schreef Tijn het volgende:
Tsja, ik geloof er niet in dat dat kan werken. Maar goed, we zullen wel zien. Ik ben erg benieuwd hoe het zich de komende maanden gaat ontvouwen
poe hé, ik ga al hoorquote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:11 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
inhoudelijk gaat het nu wel ergens over voor dat jij met je wootism er weer door komt.. rot gewoon op uit dit topic als je niet wat te melden hebt lutser
Ja ik zie jou niets inhoudelijk posten behalve een beetje gebashquote:
Nee hoor, ik heb het in dat vorige topic oprecht geprobeerd.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:18 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja ik zie jou niets inhoudelijk posten behalve een beetje gebash
Ik denk dat ik ook nog even wacht, of in elk geval dat de prijzen dalen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:31 schreef andreas612 het volgende:
Bazentelefoon die 920
maar wacht denk toch ff tot maart oid, MWC 2013.. hebben ze vast wel weer een nieuwe verbeterde lijn aangekondigd, alle bugs eruit, sowieso meer keus.. momenteel doet m'n desire het nog dus geen haast![]()
daarbij moet ik 'm los kopen dus eerst even afwachten wat ze gaan kosten..
jup, hier ook student, maar m'n telefoon is nu iets ouder dan 2 jaar en kan eigenlijk nog precies hetzelfde als de nieuwe telefoons (op videobellen na).. dus dan heb ik ook zoiets: 500eu? naaaaaaaaaaahhhh.. misschien volgend jaarquote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:38 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ook nog even wacht, of in elk geval dat de prijzen dalen.
Ben ook maar studentje dus, haha. Maar waarschijnlijk ga ik Surface tablet wel gelijk halen als early adopter. Bugs uit een normale windows verdwijnen makkelijker met update-tuesday ipv een telefoon waar het lang duurt. En ik vind het zo'n gaaf ding, lekker handig ipv mijn huidige laptop. zo'n tablet sleep je makkelijker mee naar college, hoef ik niet een laptop tas mee!
Maar die 920 is een geweldige telefoon!! Krijg toch eerst nog 7.8 op m'n nokia dus
Deze heeft wel chille dingen zoals een scherm dat werkt met handschoenen aan, wp8, super goede camera en gelikte design om het af te makenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:01 schreef andreas612 het volgende:
[..]
jup, hier ook student, maar m'n telefoon is nu iets ouder dan 2 jaar en kan eigenlijk nog precies hetzelfde als de nieuwe telefoons (op videobellen na).. dus dan heb ik ook zoiets: 500eu? naaaaaaaaaaahhhh.. misschien volgend jaar
Dat eerste heb ik nu ook (thermo jonguhquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:37 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Deze heeft wel chille dingen zoals een scherm dat werkt met handschoenen aan, wp8, super goede camera en gelikte design om het af te maken
Windows Mobile is absoluut niet gelijk aan Windows Phonequote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:39 schreef killfrenzy het volgende:
Ik moet zeggen als iphone fanboy dat windows 8 wel goodlife is en windows8mobile ook en samenwerking tussen pc en mobiel goodlife is, werkt ook vloeiend. hopelijk worden ze er groot mee.
meer concurrentie is beter
En dat hebben ze! joehoe!quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 02:00 schreef Artillerieschaap het volgende:
Ik ben ontzettend blij met mijn Lumia met WP 7.5, als de nieuwe Nokia's nóg meer te bieden hebben dan hebben ze zeker een goede kans Apple te verslaan.
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, aangezien ik hetzelfde zeg als jij. Ik wil dus eigenlijk zo'n tablet met normale Windows, maar die zullen dus een lieve duit gaan kosten voor zover ik de prijzen zie. Het lijkt me niet dat de Surface Pro veel goedkoper gaan worden dan die Ativ's en Vivo's.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:49 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
How how je gaat de fout in.
De windows 8 RT tablet zoals surface zijn beperkt en vergelijkbaar met iOS. Je hebt namelijk een systeem, geen desktop en een appstore waar je apps uit moeten komen. Voordeel is wel combabiliteit met windowsapparaten en office doordat office 2013 RT meegeleverd is
Windows 8 tablets zoals Surface PRO zijn NIET beperkt want daar zit gewoon een desktop op dus je kunt alles installeren wat je zelf wilt.. zelfs downloaden en installeren zoals games films programma's. Net als een gewone PC
Maak dan een goed onderscheid tussen surface pro en surface (RT)quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 11:57 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, aangezien ik hetzelfde zeg als jij. Ik wil dus eigenlijk zo'n tablet met normale Windows, maar die zullen dus een lieve duit gaan kosten voor zover ik de prijzen zie. Het lijkt me niet dat de Surface Pro veel goedkoper gaan worden dan die Ativ's en Vivo's.
WP8 heeft nog niks, want het bestaat gewoonweg nog niet.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:31 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
wp8 heeft dus variërende tegel grote + veel meer kleuren die instelbaar zijn. Tevens is dat zwarte loze vlakje met pijltje verdwenen.
Volgens mij maak ik ook een onderscheid tussen RT en normale Windows 8. MS Surface-tablets zijn niet de enige Windows 8 tablets namelijk. Surface was eigenlijk een naam die ze hadden liggen van die tafel-PC's. Ben benieuwd of ze daar nog eens wat mee zullen doen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 11:59 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Maak dan een goed onderscheid tussen surface pro en surface (RT)
Maar ja, de pro gaat ongeveer gelijke prijs krijgen met de gemiddelde ultrabook (om en nabij de 800-1000 euro) Wat ik best veel vindt voor een computer zonder echte videokaart etc. De vormfactor is wel mooi en een 1080p scherm, pennetje etc zou eventueel wel overtijgend zijn maar toch.
Doe niet zo beperkt gast.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:05 schreef fyah het volgende:
[..]
WP8 heeft nog niks, want het bestaat gewoonweg nog niet.
Ja ok, maar er is dus duidelijk onderscheid tussen surface RT en surface PRO. Die tafelcomputer heet nu Microsoft pixelsense dacht ik!quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:07 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Volgens mij maak ik ook een onderscheid tussen RT en normale Windows 8. MS Surface-tablets zijn niet de enige Windows 8 tablets namelijk. Surface was eigenlijk een naam die ze hadden liggen van die tafel-PC's. Ben benieuwd of ze daar nog eens wat mee zullen doen.
Dat ze ongeveer de prijs krijgen van de Ultrabooks is enigszins logisch, omdat er een hoop techniek gedeeld wordt, maar dan wellicht nog extra compact gemaakt voor de tablets. Er zijn gewoon apparaten met een i5 en SSD's aangekondigd.
Die dikke specs heb ik zelf echter niet nodig. Ik wil gewoon een open platform, en de RT-variant is dat gewoon verre van.
Ik vind het eerlijk gezegd allemaal nogal gimmicky. Leuk hoor, maar niet echt iets om mee op te scheppen of wat echt een significant voordeel biedt.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 02:12 schreef Boterbartje het volgende:
optische beeldstabilisatie, draadloos laden, wp8, schermhardheid waar je spijkers mee in hout slaat en supersensitive touch (handschoenen op scherm)
lumia 920 ftw!
Die stabilisatie schijnt wel echt veel beter te zijn dan concurrentie.. daarbij is die camera met al zijn functie icm nieuwe besturingssysteem toch echt wel een significant voordeel imoquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd allemaal nogal gimmicky. Leuk hoor, maar niet echt iets om mee op te scheppen of wat echt een significant voordeel biedt.
Of WP8 goed in elkaar steekt en het kan opnemen tegen Android en iOS is in elk geval een stuk belangrijker dan iets als draadloos laden of dat het scherm ook werkt met handschoenen aan.
Eens, maar het is voor mij al duidelijk dat WP8 beter is dan het gedateerde iOS en gelijke voet met android of wellicht een kleine voorsprong. Qua apps liggen ze wel achter.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd allemaal nogal gimmicky. Leuk hoor, maar niet echt iets om mee op te scheppen of wat echt een significant voordeel biedt.
Of WP8 goed in elkaar steekt en het kan opnemen tegen Android en iOS is in elk geval een stuk belangrijker dan iets als draadloos laden of dat het scherm ook werkt met handschoenen aan.
Als er al iets gedateerd aan iOS is, dan is het hooguit de GUI. Qua API's is het hartstikke modern.quote:
Ik ben vooral verbaasd over Boterbartje. Fanboys van Android en Apple kennen we wel, maar zo'n fanatieke Microsoft-fanboy heb ik nog nooit gezienquote:
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:06 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Eens, maar het is voor mij al duidelijk dat WP8 beter is dan het gedateerde iOS en gelijke voet met android of wellicht een kleine voorsprong.
Ja klopt beide hilarisch.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben vooral verbaasd over Boterbartje. Fanboys van Android en Apple kennen we wel, maar zo'n fanatieke Microsoft-fanboy heb ik nog nooit gezien
Vertel mij eens?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:21 schreef Merkie het volgende:
De GUI is inderdaad soms een beetje gedateerd van iOS, maar daar staat tegenover dat het op elk ander facet waarop besturingssystemen concurreren de vloer aanveegt met WP7. Maar dat is dan ook niet zo'n prestatie.
Ja er zijn teveel vooroordelen over Microsoft. Ze maken gewoon hele goede producten en ik ben voorstander van de open houding in vergelijking met Apple bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben vooral verbaasd over Boterbartje. Fanboys van Android en Apple kennen we wel, maar zo'n fanatieke Microsoft-fanboy heb ik nog nooit gezien
Daarom zijn ze juist verder, iOS is verouderd en die updates houden niet anders in dan updates voor functionaliteit die andere OS'sen al hadden zoals knippen/plakken etc.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:31 schreef zarGon het volgende:
[..].
Denken dat een OS uit februari 2010 net zo ver (of verder zelfs) kan zijn als een OS uit juni 2007 (iOS) of september 2008 (Android)..
Ja,kleurtjes zijn echt de graadmeter!quote:
Alsjeblieft zeg.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:41 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Daarom zijn ze juist verder, iOS is verouderd en die updates houden niet anders in dan updates voor functionaliteit die andere OS'sen al hadden zoals knippen/plakken etc.
Qua native OS functionaliteit en GUI ligt WP nu voor op de rest. Wel liggen ze achter in apps en ondersteuning, al komt er met afschaffen van zune en windows 8 weer verschil in.
webOS.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:55 schreef HeatWave het volgende:
MS is gewoon nog steeds een prima bedrijf. Ik werk graag met hun producten en niet alleen Windows.
Maar ze lopen denk ik gewoon achter de feiten aan, iOS en Android hebben zoveel van de markt in handen, ik weet niet of ze er tussen gaan komen.
WebOS was bijv ook echt erg goed, maar geflopt door gebrek aan acceptatie. Ik heb ook een W7P GSM en vind het een prima ding, op wat weinig apps na. Maar gebruik mijn iPhone (werk en zakelijk mobieltjes dus) gewoon vaker.
Hoe het met de tablet gaat weet ik niet, vind w8 wel mooi voor tablets iig.
Leuk speelgoed, heb nog een HP Veer liggen thuis, minimobieltje met WebOS, werkt verbazingwekkend goed voor een scherm met het formaat van een flinke postzegelquote:
Copy-paste zit al sinds 2009 in iOS hoor.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:41 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Daarom zijn ze juist verder, iOS is verouderd en die updates houden niet anders in dan updates voor functionaliteit die andere OS'sen al hadden zoals knippen/plakken etc.
had er natuurlijk vanaf moment 0 in moeten zittenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:59 schreef Q. het volgende:
[..]
Copy-paste zit al sinds 2009 in iOS hoor.
Dat is het probleem; functioneel gezien loopt het in mijn opzicht juist voor. Maar hier wordt het afgeschilderd als achter lopen omdat het een klein marktaandeel heeft. Het is pas serieus sinds whatsapp en dus sinds de mango update.. wat verwacht je? Dat iedereen spontaan een windowstoestel koopt? Dit moet komen met de tijd, en als je zo'n OS en zulke toestellen als verkoop argument hebt zal dat ook snel genoeg wel komen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:55 schreef HeatWave het volgende:
MS is gewoon nog steeds een prima bedrijf. Ik werk graag met hun producten en niet alleen Windows.
Maar ze lopen denk ik gewoon achter de feiten aan, iOS en Android hebben zoveel van de markt in handen, ik weet niet of ze er tussen gaan komen.
WebOS was bijv ook echt erg goed, maar geflopt door gebrek aan acceptatie. Ik heb ook een W7P GSM en vind het een prima ding, op wat weinig apps na. Maar gebruik mijn iPhone (werk en zakelijk mobieltjes dus) gewoon vaker.
Hoe het met de tablet gaat weet ik niet, vind w8 wel mooi voor tablets iig.
Ik vind de Lumia 920 ook een serieuze kandidaat voor de toekomst iig. We zullen het zien, het zal afhangen van de apps die er komen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:01 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dat is het probleem; functioneel gezien loopt het in mijn opzicht juist voor. Maar hier wordt het afgeschilderd als achter lopen omdat het een klein marktaandeel heeft. Het is pas serieus sinds whatsapp en dus sinds de mango update.. wat verwacht je? Dat iedereen spontaan een windowstoestel koopt? Dit moet komen met de tijd, en als je zo'n OS en zulke toestellen als verkoop argument hebt zal dat ook snel genoeg wel komen.
Ik bedoel meer dat windows mobile het zelfs al had. Qua gebruiksvriendelijkheid en GUI was iOS revolutionair. Maar vervolgens moesten er in updates functionaliteit bijkomen die je eigenlijk vanaf moment 0 verwacht.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:59 schreef Q. het volgende:
[..]
Copy-paste zit al sinds 2009 in iOS hoor.
De interface van iOS is niet meer helemaal up to date maar qua functionaliteit komt alleen Android in de buurt. WP8 helemaal niet.
Ik mis nog een ING app, maar ik mis ook optimalisatie en integratie van Whatsapp (al komt joyn straks natuurlijk ook nog, bah) en ik mis dat WP meer apps krijgt voor festivals en bijvoorbeeld nu met DDD van de bijenkorf. Maar dat komt omdat het nog moet groeien, en ik hoop ook dat dat komt.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik vind de Lumia 920 ook een serieuze kandidaat voor de toekomst iig. We zullen het zien, het zal afhangen van de apps die er komen.
Een iPhone 4 en iPhone 3GS hebben vergelijkbare (of zelfs mindere processors) en die zijn echt véél sneller.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:00 schreef Boterbartje het volgende:
Dat is dan ook echt wel het enige. Er zijn veel meer nadelen:
1. Third party apps zijn bijna zonder uitzondering belachelijk traag. Dat zal uiteraard wel aan de developers liggen die niet goed met WP7 om kunnen gaan, ondanks dat ze probleemloos prima apps voor Android en iOS afleveren. Facebook, Nu.nl, Twitter, Whatsapp, allemaal veel trager dan op iOS of Android. De UI is ook ineens niet zo soepel en vloeiend meer in third party apps.
De UI in deze apps is prachtig door de metro interface, ze zijn bijzonder vloeiend en jouw argument is dus ongegrond. Wat wel zo is, de opstart tijd is belachelijk lang.
WP7 heeft allemaal redelijk simpele single core processors gehad, ik hoop dat dit met WP8 dus flink gaat veranderen. Tevens gaat programmeren makkelijker worden door de windows kernel.
Nadat je eerst je telefoon unlockt en alle live tiles afgaat ja? Je hebt gelijk, maar deze methode had ik zelf ook al geconstateerd en ongeschikt bevonden. Op iOS hoef ik maar op 1 knopje te drukken en ik zie in 1 oogopslag al mijn gemiste gesprekken, smsjes, Whatsapp-berichten. Sterker nog, ik zie al previews van alle berichten, ik weet al wie me gebeld heeft, ik weet al wie me gemaild heeft. Zonder mijn telefoon te unlocken. Bij WP7 moet je je telefoon unlocken en vervolgens de app openen. Dat zijn 2 handelingen extra.quote:2. Notificaties voor third party apps zijn half geïmplementeerd. Je krijgt ze wel (bijv. een Whatsapp-notificatie), maar na een paar seconden verdwijnt de notificatie en kan je hem nergens meer terug vinden. Het alternatief is dan om je telefoon te unlocken en alle live tiles af te gaan om te zien of er wat veranderd is, wat ook nog niet zo gebruiksvriendelijk is omdat er geen standaard weergave is van notificaties, iedere app verzint zelf een manier om aan te geven dat er wat nieuws is om te zien. Een notificatiecentrum zoals op iOS en Android ontbreekt. Bestaat gewoon niet.
Notificatiecentrum is er niet. Je krijg je notificaties in beeld maar daarna treden de livetiles in werking, DEZE TELLEN JE NOTIFICATIES. Als je dat niet snapt, heb je het gewoon niet begrepen. Je ziet toch gelijk of je nieuwe facebook, twitter, oproepen of berichten hebt? beetje jammer dit
Als ik een ander album wil opzetten moet ik de Zune-app opnieuw opstarten...quote:3. De algehele navigatie in het OS is bijzonder frustrerend. Een voorbeeld: je bent aan het browsen (wat al niet erg fijn is, zie punt 4) en je krijgt een Whatsapp-bericht binnen van persoon A. Je klikt nu op de notificatie (die maar een paar seconden zichtbaar is) en Whatsapp opent zich en gaat het bericht inladen (wat erg lang duurt, zie punt 1). Terwijl je een bericht aan het typen bent krijg je nog een bericht binnen van persoon B, maar deze notificatie is na een tijdje weer verdwenen omdat je nog niet klaar bent met het typen van je bericht.
Het is nu onmogelijk om het gesprek met persoon B te openen zonder Whatsapp opnieuw op te starten. De back-knop brengt je namelijk terug naar de browser, en dus zit er niet anders op dan naar het homescreen te gaan en Whatsapp opnieuw op te starten. Het komt dus met enige regelmaat voor dat je Whatsapp volledig opnieuw op moet starten (wat erg lang duurt) om een gesprek met een ander persoon te openen terwijl je al in Whatsapp zit . Als je meer dan 5 Whatsapp-berichten per dag ontvangt is dit echt enorm frustrerend. Een soortgelijke casus kan ik ook opnoemen voor de muziekspeler.
Eens met dit punt.
Wel vind ik de muziekspeler slecht voorbeeld tenzij je spotify bedoelt, die bereik je door de volume knop erg makkelijk.
Alsnog hebben ze een grote achterstand in te halen. Sowieso is Webkit (ook op de desktop) sneller dan IE.quote:4. De browser is erg traag en tabs zijn niet echt simpel te bedienen. Wel werkt het inzoomen via multitouch erg soepel, dat dan weer wel.
Eens met browser, deze is te traag en tabs werken inderdaad omslachtig. In WP8 komt IE10 erop, wat een vooruit gang moet zijn. Tevens komt nokia met de xpress, wat een soort van opera mini is, die goed werkt.
Die biedt dan weer geen notificaties voor chatberichten volgens mij.quote:5. Facebook Chat zit ingebakken, maar werkt alleen met contactpersonen die online zijn. Op Facebook zelf, iOS en Android kan je gewoon tegen mensen aanpraten die offline zijn (wat heel vaak gebeurt lijkt me), op WP7 niet.
Je hebt ook een facebookapp, net als bij iOS. Ik snap niet wat je tegen hebt op extra functionaliteit. Het idee achter praten tegen online mensen is dat je switched tussen sms, facebookchat, msn etc.
Wat is zelf graag zou willen zien is dat whatsapp hier in geintegreerd wordt. Skype is vanaf wp8 wel meegenomen.
iOS 4 is ouder dan WP7.quote:6. Multi-tasking werkt alleen voor de laatste 5 apps, erg beperkend.
Multitasken kwam pas bij iOS vanaf deel 4, maar inderdaad.. het is opzich wel beperkt.
Wat dat betreft was windows mobile weer heel compleet maar niet gebruiksvriendelijk. Ik hoop dat ze dit soort functionaliteit toe gaan voegen in wp8 (we wachten met smart op 29 oktober)
Je geeft me in bijna al mijn punten gelijk mattie, WP7 heeft dus nog gewoon veel tekortkomingenquote:7. Geen backup-functionaliteit. Nieuwe WP-telefoon = alles opnieuw instellen, alle apps handmatig opnieuw downloaden, al je Whatsapp-berichten kwijt, etc. iOS is hier veel beter in (die heeft standaard een zéér uitgebreide backup-functionaliteit) en voor Android zal vast ook wel een goede app te vinden zijn.
Dat klopt inderdaad!
Je gegevens zitten wel allemaal aan je account gekoppeld, dat ben je niet kwijt. Maar apps en telefoon instellingen moet je inderdaad opnieuw instellen wat een minpunt is.
Probleem is dat je nu al ziet dat er apps wel voor iOS komen en niet voor Android en andersom, een 3de grote partij zal voor veel bedrijven een drempel worden.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:06 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik mis nog een ING app, maar ik mis ook optimalisatie en integratie van Whatsapp (al komt joyn straks natuurlijk ook nog, bah) en ik mis dat WP meer apps krijgt voor festivals en bijvoorbeeld nu met DDD van de bijenkorf. Maar dat komt omdat het nog moet groeien, en ik hoop ook dat dat komt.
Dit is voor mij het enige nadeel. Het OS zelf, de functionaliteit, de gebruiksvriendelijkheid en de looks zijn geweldig en ik raad ook iedereen een windows phone aan.
Mhmm! Ik had een Palm Prē, vond webOS een heerlijk OS. Baal nog steeds dat Palm niet door Nokia is overgenomen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Leuk speelgoed, heb nog een HP Veer liggen thuis, minimobieltje met WebOS, werkt verbazingwekkend goed voor een scherm met het formaat van een flinke postzegel.
Ja, zonde. Zat nog aan een Playbook te denken, kosten niets meer. Maar goed, ik heb al een iPad, geen nut voor 2 tablets.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:08 schreef zarGon het volgende:
[..]
Mhmm! Ik had een Palm Prē, vond webOS een heerlijk OS. Baal nog steeds dat Palm niet door Nokia is overgenomen.
Heeft het ook, maar ik denk dat de opzet beter is dan iOS en android, en dat er met WP8 een goede stap gezet wordt. iOS heeft notificatie ook pas sinds iOS 4 of 5, ik bedoel maar.. het is een proces en uiteindelijk zal WP8 het betere OS zijn, en in mijn opzicht is dat het nu al.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:07 schreef Merkie het volgende:
[..]
Een iPhone 4 en iPhone 3GS hebben vergelijkbare (of zelfs mindere processors) en die zijn echt véél sneller.
[..]
Nadat je eerst je telefoon unlockt en alle live tiles afgaat ja? Je hebt gelijk, maar deze methode had ik zelf ook al geconstateerd en ongeschikt bevonden. Op iOS hoef ik maar op 1 knopje te drukken en ik zie in 1 oogopslag al mijn gemiste gesprekken, smsjes, Whatsapp-berichten. Sterker nog, ik zie al previews van alle berichten, ik weet al wie me gebeld heeft, ik weet al wie me gemaild heeft. Zonder mijn telefoon te unlocken. Bij WP7 moet je je telefoon unlocken en vervolgens de app openen. Dat zijn 2 handelingen extra.
[..]
Als ik een ander album wil opzetten moet ik de Zune-app opnieuw opstarten...
[..]
Alsnog hebben ze een grote achterstand in te halen. Sowieso is Webkit (ook op de desktop) sneller dan IE.
[..]
Die biedt dan weer geen notificaties voor chatberichten volgens mij.
[..]
iOS 4 is ouder dan WP7.
[..]
Je geeft me in bijna al mijn punten gelijk mattie, WP7 heeft dus nog gewoon veel tekortkomingen.
Dat is ook het probleem wat ik hier aankaartquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Probleem is dat je nu al ziet dat er apps wel voor iOS komen en niet voor Android en andersom, een 3de grote partij zal voor veel bedrijven een drempel worden.
De 26ste komt er een tablet uit die je misschien kunt overwegen!quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, zonde. Zat nog aan een Playbook te denken, kosten niets meer. Maar goed, ik heb al een iPad, geen nut voor 2 tablets.
Functioneel gezien loopt het voor? Wat bedoel je dan precies? Wat doet het dan echt beter dan Android en iOS? En kwa functionaliteit loopt het gewoon achter. Het is afwachten wat Windows 8 RT gaat brengen, maar kwa functionaliteit zal dat sowieso blijven achterlopen op Android, omdat dat het principe ook is, om functionaliteit in te perken.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:01 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dat is het probleem; functioneel gezien loopt het in mijn opzicht juist voor. Maar hier wordt het afgeschilderd als achter lopen omdat het een klein marktaandeel heeft. Het is pas serieus sinds whatsapp en dus sinds de mango update.. wat verwacht je? Dat iedereen spontaan een windowstoestel koopt? Dit moet komen met de tijd, en als je zo'n OS en zulke toestellen als verkoop argument hebt zal dat ook snel genoeg wel komen.
Gewoon de hele code erachter is geavanceerder en bied meer mogelijkheden. De basis functionaliteit is er al, maar heel veel dingen zijn gewoon heel fraai. Zoals people hub, contactenbeheer, telefoon, switchen in berichten, office, outlook synchronisatie, de agenda, draadloos synchroniseren over wifi, skydrive integratie (die groter wordt met 8) etc.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 16:01 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Functioneel gezien loopt het voor? Wat bedoel je dan precies? Wat doet het dan echt beter dan Android en iOS? En kwa functionaliteit loopt het gewoon achter. Het is afwachten wat Windows 8 RT gaat brengen, maar kwa functionaliteit zal dat sowieso blijven achterlopen op Android, omdat dat het principe ook is, om functionaliteit in te perken.
Ik heb zowel Windows Phone 7.8 als Android op mijn telefoon lopen, en kies toch vaak voor het laatste, omdat ik gewoon bepaalde zaken blijf missen.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 16:33 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Gewoon de hele code erachter is geavanceerder en bied meer mogelijkheden. De basis functionaliteit is er al, maar heel veel dingen zijn gewoon heel fraai. Zoals people hub, contactenbeheer, telefoon, switchen in berichten, office, outlook synchronisatie, de agenda, draadloos synchroniseren over wifi, skydrive integratie (die groter wordt met 8) etc.
Gast, je kunt nou wel zo sarcastisch gaan lopen doen, de peoplehub is opzich niet zo innovatief. Kijk je naar de uitwerking kun je niets anders concluderen dat WP het meest professionele, strakke en frisse OS op de markt is.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 16:40 schreef RM-rf het volgende:
[..]wow, ik sla helemaal achterover
contactenbeheer, een people hub, switchen in berichten en draadloos wifi!!!
lijkt me duidelijk dat dit gewoon zn tijd 15 jaar vooruit is..
ik doe niet sarcastisch, ik haal enkel jouw eigen uitleg aan van 'wat' nu eigenlijk an zo speciaal en nieuw is....quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 16:44 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Gast, je kunt nou wel zo sarcastisch gaan lopen doen, de peoplehub is opzich niet zo innovatief. Kijk je naar de uitwerking kun je niets anders concluderen dat WP het meest professionele, strakke en frisse OS op de markt is.
Lief dat je het schattig vindt, u krijgt 1 pluim via postduif.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 16:59 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik doe niet sarcastisch, ik haal enkel jouw eigen uitleg aan van 'wat' nu eigenlijk an zo speciaal en nieuw is....
leuk dat je hier de jehova wil spelen en ik vind dat je dat érg schattig doet...
helaas weinig overtuigend in het winnen van zieltjes als je helemaal niks kunt noemen wàt er dan zo ontzettend speciaal en goed is, anders dan dingen die andere OSen al lenger en beter geintegreerd hebben...
Ik vind overigens ook metro UI erg mooi vormgegeven en een erg verzorgde en consequente uitstraling hebben.. hooguit is dat enkel 'vorm' en enkel wat visueels (niet dat dat niet ook in de gebruiksvriendelijkheid meespeelt) en soms lijkt het ook een beetje de indruk te wekken dat 'function follows form' ipv andersom.
het ene moment is het bied meer mogelijkheden en als mensen vragen of je dat kunt uitleggen kom je aan met : Dat het niet onderdoet voor zn concurrenten, en bijna hetzelfde kan bieden wat al heel knap is?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 17:25 schreef Boterbartje het volgende:
Het is ook lastig overtuigen.. je kunt weinig benoemen wat er fuctioneel anders is (wat ik juist heel goed vind als beginnend OS, dat het eigenlijk niet onderdoet in functies)
Niets wat je hier noemt is nieuw. En de code erachter is geacanceerder? Waar baseer je dat op?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 16:33 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Gewoon de hele code erachter is geavanceerder en bied meer mogelijkheden. De basis functionaliteit is er al, maar heel veel dingen zijn gewoon heel fraai. Zoals people hub, contactenbeheer, telefoon, switchen in berichten, office, outlook synchronisatie, de agenda, draadloos synchroniseren over wifi, skydrive integratie (die groter wordt met 8) etc.
Rotop, Windows Phone is beter dan, maar bied vergelijkbare functionaliteit. Ik kan niet echt noemen dat ze iets hebben van BAM.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 17:34 schreef RM-rf het volgende:
[..]
het ene moment is het bied meer mogelijkheden en als mensen vragen of je dat kunt uitleggen kom je aan met : Dat het niet onderdoet voor zn concurrenten, en bijna hetzelfde kan bieden wat al heel knap is?
komop, kan dat niet een beetje overtuigender?
ik dacht dat je wilde aantonen dat Windows Phone beter is...?
of vraag je een topictitel-verandering aan naar 'Windows Phone komt eigenlijk best wel in de buurt van de iPhone, en dat is al héél knap'..?
Die zitten allemaal al lang op iOS. Die markt kan je compleet vergeten.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 19:08 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
En vooral aantrekkelijk voor zakelijke gebruikers denk ik.
Allemaal geloof ik niet. Hoeft maar 1 werkgroep te zijn en zo'n broekpoeper die met een iPad alles wil doen heeft geen word/office waardoor alles in de soep loopt. Gebeurd je niet met je windows phone/ surface tablet.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 19:16 schreef Dimens het volgende:
Ik zie allemaal dingen die iOS en/of Android allang heeft.
Die zitten nu op iOS, maar als windows phone goede synchronisatie met outlook/office tussen jouw werkcomputer, je tablet en je telefoon heeft? denk dat microsoft met zijn ecosysteem een beter verkoopargument heeft dan elk ander OS hem zijn ecosysteem.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 19:20 schreef Q. het volgende:
[..]
Die zitten allemaal al lang op iOS. Die markt kan je compleet vergeten.
Ik denk dat je je daar ernstig op verkijkt, de mogelijkheden van iOS zijn de komende jaren nog superieur aan WP. En eenmaal op een platform ga je niet zo snel switchen, zeker zakelijke gebruikers niet.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 19:27 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Die zitten nu op iOS, maar als windows phone goede synchronisatie met outlook/office tussen jouw werkcomputer, je tablet en je telefoon heeft? denk dat microsoft met zijn ecosysteem een beter verkoopargument heeft dan elk ander OS hem zijn ecosysteem.
Je hebt Apple Keynote, Pages en Numbers welke voor iOS en Mac OS te krijgen is. Wordt allemaal via iCloud gesynchroniseerd.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 19:27 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Allemaal geloof ik niet. Hoeft maar 1 werkgroep te zijn en zo'n broekpoeper die met een iPad alles wil doen heeft geen word/office waardoor alles in de soep loopt. Gebeurd je niet met je windows phone/ surface tablet.
Ik weet het helaas wel, en denk dat het ook moeilijk gaat worden. Heb zelf ook met iOS gewerkt, en heb het zakelijk ook ervaren.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 19:30 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik denk dat je je daar ernstig op verkijkt, de mogelijkheden van iOS zijn de komende jaren nog superieur aan WP. En eenmaal op een platform ga je niet zo snel switchen, zeker zakelijke gebruikers niet.
Ik denk dat je geen idee hebt hoe goed de iOS/Exchange integratie nu al is.
Klopt, maar je hebt er ook minder aan. je kunt veel zeggen maar er gaat niets boven Office. Ik zou eventueel als ik een mac zou overwegen altijd office nemen. Pages komt niet eens in de buurt. En iCloud is inderdaad een mooi concept en vergelijkbaar met skydrive en google drive.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 19:38 schreef Dimens het volgende:
[..]
Je hebt Apple Keynote, Pages en Numbers welke voor iOS en Mac OS te krijgen is. Wordt allemaal via iCloud gesynchroniseerd.
En het is goedkoper dan een key voor Microsoft Office.
Zoals je zelf zegt, je gaat niet zitten editten op een smartphone of tablet, daarvoor heb je een pc. Je hebt dan alleen iets nodig om je documenten mee in te zien (en dat kunnen VEEL programma's) en eventueel iets wat je presentaties naar een beamer kan sturen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 19:40 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Klopt, maar je hebt er ook minder aan. je kunt veel zeggen maar er gaat niets boven Office. Ik zou eventueel als ik een mac zou overwegen altijd office nemen. Pages komt niet eens in de buurt. En iCloud is inderdaad een mooi concept en vergelijkbaar met skydrive en google drive.
Eigenlijk gebruik ik beide niet want ik kan ook een blad met text maken via de texteditor op mijn Mac.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 19:40 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Klopt, maar je hebt er ook minder aan. je kunt veel zeggen maar er gaat niets boven Office. Ik zou eventueel als ik een mac zou overwegen altijd office nemen. Pages komt niet eens in de buurt. En iCloud is inderdaad een mooi concept en vergelijkbaar met skydrive en google drive.
Vind ik niet.. dat jij het niet gebruikt is anders. Ik gebruik het eigenlijk best wel vaak op mijn telefoon. Niet dagelijks maar zeker wel 4/5 dagen in de week.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 19:42 schreef Q. het volgende:
[..]
Zoals je zelf zegt, je gaat niet zitten editten op een smartphone of tablet, daarvoor heb je een pc. Je hebt dan alleen iets nodig om je documenten mee in te zien (en dat kunnen VEEL programma's) en eventueel iets wat je presentaties naar een beamer kan sturen.
MS Office op een smartphone is compleet onzinnig.
Zakelijk vooral. Maar ik gebruik wel heel veel opties van Office, en dat ik die onderweg naar college ofzo nog even kan doorlezen op mijn telefoon vind ik erg chill.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 19:44 schreef Dimens het volgende:
[..]
Eigenlijk gebruik ik beide niet want ik kan ook een blad met text maken via de texteditor op mijn Mac.
Sowieso al die opties terwijl de meeste mensen 90% daarvan niet eens gebruikt. Wat heb je er uiteindelijk dan aan?
Ik doe het uit goedheid. Ik probeer de horizon van mensen te verbreden en te laten zien dat er meer is dan de iPhone. In plaats van reacties als; je hebt gelijk! of wat een leuke feature! of ja, dat UI is inderdaad veel gelikter en smoother dan die van de iPhone krijg je alleen maar afgekraak van windows phone.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:56 schreef andreas612 het volgende:
zoveel tijd steken om fanboys te overtuigen, ze heten niet voor niets fanboys
ja, maar ze willen er toch niet aan.. vervolgens zit je je alleen maar op te winden waarom er geen lichtje bij ze gaat branden. Ze interpreteren dingen zoals zij het willen horen zodat ze zichzelf er weer uit kunnen lullen.. gewoon lekker laten gaan en geen aandacht aan bestedenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 21:06 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik doe het uit goedheid. Ik probeer de horizon van mensen te verbreden en te laten zien dat er meer is dan de iPhone. In plaats van reacties als; je hebt gelijk! of wat een leuke feature! of ja, dat UI is inderdaad veel gelikter en smoother dan die van de iPhone krijg je alleen maar afgekraak van windows phone.
Ik kraak iPhone niet af hoor? ik zeg enkel wat de verschillen zijn en waarom ik voor WP kies. Vervolgens is het aan fanboys om windows phone in de grond te stampen. Jammer.
Trek die bril van je hoofd, iedereen is vrij om te kiezen maar omdat jij een iPhone hebt is de rest niet minder.. en ik denk dat windows phone beter is dan de iPhone zoals TT zegt. Had ik een iPhone gehad, dan was dat nog steeds mijn standpunt geweest en was ik aan het eind van mijn contract overgestapt.
Ik zit nu op de WC, ik heb er schijt aan.. hehe.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 21:19 schreef andreas612 het volgende:
[..]
ja, maar ze willen er toch niet aan.. vervolgens zit je je alleen maar op te winden waarom er geen lichtje bij ze gaat branden. Ze interpreteren dingen zoals zij het willen horen zodat ze zichzelf er weer uit kunnen lullen.. gewoon lekker laten gaan en geen aandacht aan besteden
Meen je dit nou serieus? Je vindt het echt een genot om met Word te werken? Wat bizarquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 19:40 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
je kunt veel zeggen maar er gaat niets boven Office
Ik gebruik veel office knul, en office werkt beter dan elk ander tekstverwerkingsprogramma. En ik gebruik ook de vele geavanceerde opties van office.. want deze boterbrabbelaar levert niet zomaar papers in. Mijn papers zien er gelikt uit en alles is onderling verbonden.. als ik een citaat toevoegd moet hij automatisch in de bronnenlijst schieten etc. het werkt gewoon heel fijn.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 21:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Meen je dit nou serieus? Je vindt het echt een genot om met Word te werken? Wat bizar
Ik zou niet weten wat ik thuis met Office moest, laat staan dat ik het op m'n telefoon hoef.
Is naar school gaan tegenwoordig ook al zakelijk?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 19:39 schreef Boterbartje het volgende:
Ik weet het helaas wel, en denk dat het ook moeilijk gaat worden. Heb zelf ook met iOS gewerkt, en heb het zakelijk ook ervaren.
Ja ik maak graag een document met word, ik vind het heerlijk werken. Ik zou niet graag met een andere tekstverwerker werken.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 21:38 schreef Tijn het volgende:
Ieder z'n ding. Maar ik heb echt nog nooit in m'n leven serieus iemand horen vertellen dat 'ie graag een document maakt met Word.
Ik doe inderdaad 2 studies op de uni, waarbij je papers schrijft en dat soort onzin. En dat is niet zakelijk.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 21:54 schreef Northside het volgende:
[..]
Is naar school gaan tegenwoordig ook al zakelijk?
Nokia toevallig?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:12 schreef Boterbartje het volgende:
Naast mijn studie werk ik op de sales afdeling van een bedrijf.
Hahaha, wie weet word ik ooit nog een CEO van Nokia.. in elk geval niet zo'n suf mannetje als Elop al zeg ik het zelf.quote:
En het werkt geweldig. Het zit standaard ingebakken in Windows 8 dus het zal vanzelf wel komen. Standaard opsla locatie is skydrive documenten map en je logt ook in op je office met je live account. Werkt allemaal heerlijk en je kunt overal verder werken op je office door even in te loggen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:05 schreef Dimens het volgende:
Skydrive.
Het bestaat al jaren maar vrijwel niemand maakt er ooit gebruik van. Ik verwacht niet dat dit nou echt de van het gaat worden. Een enkeling die het gebruikt maar ik ken niemand in mijn omgeving die het gebruikt.
Dat gaat zakelijk echt nooit gebruikt worden ivm security issues.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:03 schreef Boterbartje het volgende:
Weet niet wie er een punt maakte over backup, maar er zit dus skydrive backup in windows phone 8![]()
Skydrive is echt wel goed versleuteld hoor! Tevens heeft WP8 door de Windows kernel standaard bitlocker drive encryption en secure boot waardoor mallware en security isues verleden tijd zijn.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:10 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat gaat zakelijk echt nooit gebruikt worden ivm security issues.
Je zakelijke bestanden op een externe server onder Amerikaans recht. Ik kan me geen fatsoenlijk bedrijf voorstellen wat dat risico wil lopen. Bij ons (grote bank) zijn alle soortgelijke diensten compleet in de ban gedaan, het is absoluut verboden er gebruik van te maken. Ik denk dat je dat soort dingen even ernstig onderschat.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:12 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Skydrive is echt wel goed versleuteld hoor! Tevens heeft WP8 door de Windows kernel standaard bitlocker drive encryption en secure boot waardoor mallware en security isues verleden tijd zijn.
Lijkt me juist wat voor de zakelijke markt dan
Ja goed, er zitten vast wel haken en ogen aan. privacyproblemen alles. Ik gebruik het niet zakelijk, alleen voor m'n studie dus heb ook helemaal niet de t&c doorgelezen en gewoon akkoord geklikt. Maar ik denk dat die privacy issues wel goed zitten hoor! Skydrive is niet voor niets standaard opsla medium voor office 13 en gekoppeld aan je live IDquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:13 schreef Q. het volgende:
[..]
Je zakelijke bestanden op een externe server onder Amerikaans recht. Ik kan me geen fatsoenlijk bedrijf voorstellen wat dat risico wil lopen. Bij ons (grote bank) zijn alle soortgelijke diensten compleet in de ban gedaan, het is absoluut verboden er gebruik van te maken. Ik denk dat je dat soort dingen even ernstig onderschat.
Hehe lijkt wel een beetje zo.. ik hoor bij de 3% verstandige mensen in de wereld blijkbaar! Ik zit ook al bij de 2,5 % van de wereld met de hoogste intelligentie. Trek je conclusies!quote:
Dat ik je niet moet geloven.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:17 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Hehe lijkt wel een beetje zo.. ik hoor bij de 3% verstandige mensen in de wereld blijkbaar! Ik zit ook al bij de 2,5 % van de wereld met de hoogste intelligentie. Trek je conclusies!
Onjuiste conclusie concludeer ikquote:
Nee, maar dat wordt dan ook allemaal uitschakeld en verboden bij grote bedrijven. Is dan ook geen voordeel voor bedrijven.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:16 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Maar je zoek wel steeds op de meest positieve dingen negativiteit zeg! Ik zie Apple en Android nog geen encryptie hebben en iCloud/Google drive zijn wellicht onveiliger gezien de privacy historie van de bedrijven die ze uitgeven.. iPhones die locaties opslaan etc. het is wel echt met een dikke laskap lezen wat ik typ en iets vinden om azijn te zeiken?
Jij bent minstens zo erg als het overgrote deel van de iphone gebruikersquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:17 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Hehe lijkt wel een beetje zo.. ik hoor bij de 3% verstandige mensen in de wereld blijkbaar! Ik zit ook al bij de 2,5 % van de wereld met de hoogste intelligentie. Trek je conclusies!
Erger.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:31 schreef afraid_tech het volgende:
[..]
Jij bent minstens zo erg als het overgrote deel van de iphone gebruikers
Hmm ok true true. Ik wist het niet hoe dat in grote bedrijven gingquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:29 schreef Q. het volgende:
[..]
Nee, maar dat wordt dan ook allemaal uitschakeld en verboden bij grote bedrijven. Is dan ook geen voordeel voor bedrijven.
Gast serieus, ga inhoudelijk posten of niet.. ik heb vele punten genoemd en het enige wat 'de iPhone community'quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:35 schreef afraid_tech het volgende:
Ik zei ook minstens
Beetje triest eigenlijk
En dat van die intelligentie gekoppeld aan het markt aandeel was natuurlijk een grapje.. maar laat ook maar.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:35 schreef afraid_tech het volgende:
Ik zei ook minstens
Beetje triest eigenlijk
En ook geen pannenkoek.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:40 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
En dat van die intelligentie gekoppeld aan het markt aandeel was natuurlijk een grapje.. maar laat ook maar.
Het leven is zeker geen krentenbol
Nee.. waar jij de plank misslaat is het volgende;quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:46 schreef afraid_tech het volgende:
[..]
En ook geen pannenkoek.
Maar goed, omdat jij vind dat het een goede telefoon is en jij er fijn mee kunt werken is de rest niet goed genoeg meer?
Bedoel misschien ligt het wel aan mijn lage iq dat ik niet met alle os'sen kan werken of het niet fijn vind dan mag ik toch zelf bepalen welke telefoon ik neem of dat nou een iphone is of een android of whatever.
Dat jij helemaal vol bent van je wp ding prima, maar kom zeg dit gaat toch nergens over
Zo inhoudelijk genoeg?
Prima je moet ook kiezen waar je je goed bij voelt, dat is de hele essentie van keuzemogelijkheid. Maar wat ik constateer is dat er niet eens inhoudelijk gekeken wordt naar Windows Phone.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 00:01 schreef afraid_tech het volgende:
Ach ja het is mij wat
Dat laatste ben ik met je eens,
De rest over de os van de wp niet, lijkt mij niet praktisch, net zoals met Windows 8 kon ik ook niet aan wennen met de tiles, performance zeg ik niet over dat wat ik nietmoet wel zeggen dat ik de Windows phones altijd heb overgeslagen, weet niet geen gevoel erbij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
Oh shit. Hoe heet dat?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 00:10 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik heb een plugin geinstalleerd op Chrome die alle iphone, mac, windows en phone woorden veranderdt in synoniemen voor poep zodat het net lijkt of jullie over stront discussiëren. Dat is het enige leuke aan dit topic.
Trouwens wel pluim voor Chrome! Zondermeer de beste browser op het moment!quote:
Hahaha held!quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 01:30 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
in my words
Het Appletopic wordt er ook veel beter van.
[ afbeelding ]
Dat is te merken.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:12 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Naast mijn studie werk ik op de sales afdeling van een bedrijf.
Dit en toch overtuigd hij mij nietquote:
quote:
Ik begeef me dan ook niet op de consumentenmarkt waar ik 1 product moet aanprijzen maar B2B, dat is een groot verschilquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 07:34 schreef afraid_tech het volgende:
[..]
Dit en toch overtuigd hij mij niet
wie zegt dat ik een iphone hebquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 09:38 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
[..]
Ik begeef me dan ook niet op de consumentenmarkt waar ik 1 product moet aanprijzen maar B2B, dat is een groot verschil
Desalniettemin; jij bent niet meer instaat inhoudelijk naar een OS /toestel te kijken aangezien jij in alles wat niet iOS is probeert te zoeken naar minpunten en zelfs positieve punten voor jou negatief maakt. Dat is prima hoor! Maar het ligt niet aan mij dat je niet te overtuigen bent
wie ben jij?quote:
niemand..quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:09 schreef afraid_tech het volgende:
[..]
wie zegt dat ik een iphone heb
Thanks!quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:50 schreef retorbrapi het volgende:
Ondanks dat ik bij iOS blijf vind ik dat Boterbartje echt z'n best doet en daarvoor zeker een pluim verdient.
Windows phone is een erg modern en mooi OS, het werkt heel soepel en snel en alle apps zijn uniform. Dat wil zeggen; het is duidelijk en elke app heeft zelfde opbouwquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:44 schreef suuske343 het volgende:
Nou Boterbartje hier is je kans....
Leg mij nou eens uit waarom ik moet kiezen voor een WP en niet Android of iOS.
Nu heb ik een HTC maar ik ga denk ik over naar de lumia 920.
De apps houden me nog effe tegen (en dat de 920 nog uit moet komen)
Wow. Wat jammer dat Android dat niet heeft.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:44 schreef Boterbartje het volgende:
Synchronisatie van Facebook, twitter, linkedIn, google, hotmail of elke andere mail zitten echt geintegreerd in het OS, dus bij je contacten kun je ook gelijk mailtjes sturen, @mention, schrijf op wall, bellen, smsen, skypen etc. het staat allemaal al bij je contact.
Bij contacten staat ook historie (oproepen en berichtjes), foto's van die persoon.
Wow. Wat jammer dat Android en iOS een veel uitgebreidere notificationscherm hebben en geen tiles. Ik raak daarvan helemaal in de war.quote:Aanpasbaarheid van livetile in grote. Heel overzichtelijk en alle belangrijke apps gelijk bij de hand. In een oogopslag zie je via tilecount of gewoon info op de tile wat er nieuw is.
Ergo; alles is overzichtelijk
Ga even zitten dan tot het weer helder isquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:03 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wow. Wat jammer dat Android dat niet heeft.
[..]
Wow. Wat jammer dat Android en iOS een veel uitgebreidere notificationscherm hebben en geen tiles. Ik raak daarvan helemaal in de war.
Jammer dat je de mate van integratie van android en windows phone in contacten en de people hub niet met elkaar kan vergelijken. Ga eens rustig met de twee OS'sen zitten en vergelijk het op je gemak.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:03 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wow. Wat jammer dat Android dat niet heeft.
[..]
Wow. Wat jammer dat Android en iOS een veel uitgebreidere notificationscherm hebben en geen tiles. Ik raak daarvan helemaal in de war.
Ik sta in de screenshot!quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 01:30 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
in my words
Het Appletopic wordt er ook veel beter van.
[ afbeelding ]
Ik heb ook alledrie de systemen gebruikt. Weet ik dan ook wat ik zeg? Want ik heb een andere voorkeur.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:09 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Jammer dat je de mate van integratie van android en windows phone in contacten en de people hub niet met elkaar kan vergelijken. Ga eens rustig met de twee OS'sen zitten en vergelijk het op je gemak.
Ik heb beide OSs gebruikt, ik weet wat ik zeg.
Wel humor!quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:11 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik sta in de screenshot!![]()
Je moet 'iMacs' alleen nog even veranderen in 'Hipstercomputers'
Je kunt toch niet zeggen als ik zeg dat windows phone diepere integratie heeft met sociale media en mails in het OS dan android dat dat feitelijk onjuist is?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:11 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik sta in de screenshot!![]()
Je moet 'iMacs' alleen nog even veranderen in 'Hipstercomputers'
[..]
Ik heb ook alledrie de systemen gebruikt. Weet ik dan ook wat ik zeg? Want ik heb een andere voorkeur.
Je bent het met me eens! Tijd voor een gebakje nomnomonomquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:13 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Humor zeker, dat ben ik met je eens
Dat mag best zo zijn, maar als het geheel op andere punten (zoals intuïtiviteit) tekortschiet wil één positief punt niet veel zeggen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:14 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Je kunt toch niet zeggen als ik zeg dat windows phone diepere integratie heeft met sociale media en mails in het OS dan android dat dat feitelijk onjuist is?
Ik zeg niet dat het fijner is dan android, ik zeg alleen dat wp het verste geintegreerd is met sociale media en mails etc, en dat is gewoon een feit!
Je hebt Windows Phone 8 al gebruikt?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:09 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Jammer dat je de mate van integratie van android en windows phone in contacten en de people hub niet met elkaar kan vergelijken. Ga eens rustig met de twee OS'sen zitten en vergelijk het op je gemak.
Ik heb beide OSs gebruikt, ik weet wat ik zeg.
Ik ben geen boeman die per se tegen elke mening in moet gaanquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:14 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Je bent het met me eens! Tijd voor een gebakje nomnomonom
Dat zeg ik nietquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:16 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat mag best zo zijn, maar als het geheel op andere punten (zoals intuïtiviteit) tekortschiet wil één positief punt niet veel zeggen.
Net zoiets als "mijn auto heeft lederen bekleding en de jouwe niet!" - maakt dat puntje de ene auto dan globaal gezien beter dan de andere?
Nee, maar deze integratie zit ook al in WP7.5 dus deze uitspraak slaat weer als een lul op een gebakjequote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:17 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je hebt Windows Phone 8 al gebruikt?
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:18 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Nee, maar deze integratie zit ook al in WP7.5 dus deze uitspraak slaat weer als een lul op een gebakje
Bedankt voor het bekritiseren van mijn goede punten met bagger. Je hebt 0,0 idee waar je over praat, geen argumenten niets. Heerlijke zulke beperkte mensen... dat is nog moderator ookquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:20 schreef zarGon het volgende:
[..].
WP 7.5 zuigt hard.
En jij praat poep..
Ja want als je bij de people hub komt en je moet op het plusje drukken is dat een hele onnatuurlijk manier. Je denkt gelijk; godverdomme een plusje? niet logisch man!quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:23 schreef zarGon het volgende:
Een contactpersoon toevoegen in WP 7.5 is pijnlijk, irritant en verre van intuïtief.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:22 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Bedankt voor het bekritiseren van mijn goede punten met bagger. Je hebt 0,0 idee waar je over praat, geen argumenten niets. Heerlijke zulke beperkte mensen... dat is nog moderator ook
Ik ga zo meteen wanneer ik thuis ben het aantal stappen die ik moet nemen vergelijken (WP 7.5 - Android 4).quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:25 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja want als je bij de people hub komt en je moet op het plusje drukken is dat een hele onnatuurlijk manier. Je denkt gelijk; godverdomme een plusje? niet logisch man!
Vervolgens als je naam moet invullen denk je ook van; moet je naam nu bij naam invullen? en nummer bij mobiele of vaste telefoon nummer? wat lastig zeg
gast, lul niet
Mijn wifi instellen gaat sneller op mijn lumia dan op mijn vaders iPhone en het zijn meer handelingen. Makes me no shit out hoeveel handelingenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:28 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik ga zo meteen wanneer ik thuis ben het aantal stappen die ik moet nemen vergelijken (WP 7.5 - Android 4).
Mocht ik ernaast zitten, bied ik je mijn excuses aan.
Oké, goed. Dan wil ik wel eens serieus met je in discussie gaanquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:18 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet
noem een x aantal punten waardoor ik denk dat ze voor een Lumia 920 moet kiezen ipv een iOS of android toestel.
Wat jij nu doet is 1 punt uit mijn post pakken, vervolgens zeggen dat het niet zo is.. dan zeg ik van; jawel want het is feitelijk. Vervolgens zeg je; dat je 1 positief punt hebt zegt toch niet dat het beter is?
Beetje uit verband trekken he? Ga er even rustig voor zitten en kom dan met een goede inhoudelijke post
Windows (Phone) 8 wordt door anderen wel eens gezien als de opvolger van Windows 3.11 met de kekke kleurtjes, vierkante vlakken en adynamische werkomgevingen. Deze visie is daarom vrij subjectief.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:44 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Windows phone is een erg modern en mooi OS, het werkt heel soepel en snel en alle apps zijn uniform. Dat wil zeggen; het is duidelijk en elke app heeft zelfde opbouw
Goed, het is erg fijn dat je Office-documenten op je telefoon kan bekijken maar is dit handig op een 4-inch scherm? Misschien even snel als je onderweg bent, maar ik zou zeker geen verslag willen typen op een telefoon.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:44 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Verder heeft het ondersteuning voor heel veel formaten en ook office documenten.
Social media-integratie zal vast wel goed zijn in Windows Phone omdat dat ook de basis van het OS vormt. Vergeet echter niet dat dit in iOS ook goed doorontwikkeld is.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:44 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Synchronisatie van Facebook, twitter, linkedIn, google, hotmail of elke andere mail zitten echt geintegreerd in het OS, dus bij je contacten kun je ook gelijk mailtjes sturen, @mention, schrijf op wall, bellen, smsen, skypen etc. het staat allemaal al bij je contact.
Bij contacten staat ook historie (oproepen en berichtjes), foto's van die persoon.
Dit is inderdaad heel leuk gevonden van Microsoft, maar om nu in die livetiles ook meteen een app-overzicht te verwerken... zo vormt het een tamelijk onoverzichtelijk geheel waar apps en documenten door elkaar staan.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:44 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Aanpasbaarheid van livetile in grote. Heel overzichtelijk en alle belangrijke apps gelijk bij de hand. In een oogopslag zie je via tilecount of gewoon info op de tile wat er nieuw is.
Enkele van mijn bovenstaande punten bewijzen dat er wat betreft overzichtelijkheid een en ander te verbeteren is in Windows Phone.quote:
gefundeerde meningenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:20 schreef zarGon het volgende:
[..].
WP 7.5 zuigt hard.
En jij praat poep..
Hoeveel tijd en handelingen verschil?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:29 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Mijn wifi instellen gaat sneller op mijn lumia dan op mijn vaders iPhone en het zijn meer handelingen. Makes me no shit out hoeveel handelingen
Eh op iOS is het; instellingen op homescreen en dan wifi daar op klikken en dan verbinding maken.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:31 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hoeveel tijd en handelingen verschil?
Het kan onoverzichtelijk zijn, maar dat is logisch als jij al je word documentjes over koetjes en kalfjes op je startscherm pint, het ligt er net aan hoe je het ordent.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:30 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Oké, goed. Dan wil ik wel eens serieus met je in discussie gaan
[..]
Windows (Phone) 8 wordt door anderen wel eens gezien als de opvolger van Windows 3.11 met de kekke kleurtjes, vierkante vlakken en adynamische werkomgevingen. Deze visie is daarom vrij subjectief.
Het al dan niet mooi zijn van een OS is ook afhankelijk van de gebruiker (subjectief dus).
De uniformiteit van de apps is goed geregeld in WP, inderdaad, en dit komt doordat het een vrij gesloten OS is (net als iOS mits niet gejailbreakt).
Bij Android is de fragmentatie erg hoog (mede door Google zelf vanwege de grote UI-verschillen in de grote releases zoals JB en ICS) en daarom is uniformiteit daar quasi onmogelijk.
[..]
Goed, het is erg fijn dat je Office-documenten op je telefoon kan bekijken maar is dit handig op een 4-inch scherm? Misschien even snel als je onderweg bent, maar ik zou zeker geen verslag willen typen op een telefoon.
In Android en iOS krijg je dan al snel hetzelfde gedaan met third-party apps.
De andere (populaire) bestandsformaten worden naar mijn weten ook goed ondersteund in Android. Over iOS ben ik niet zeker, en dan heb ik het met name over video- en geluidsformaten.
[..]
Social media-integratie zal vast wel goed zijn in Windows Phone omdat dat ook de basis van het OS vormt. Vergeet echter niet dat dit in iOS ook goed doorontwikkeld is.
[..]
Dit is inderdaad heel leuk gevonden van Microsoft, maar om nu in die livetiles ook meteen een app-overzicht te verwerken... zo vormt het een tamelijk onoverzichtelijk geheel waar apps en documenten door elkaar staan.
[..]
Enkele van mijn bovenstaande punten bewijzen dat er wat betreft overzichtelijkheid een en ander te verbeteren is in Windows Phone.
That's my point: zoiets is subjectiefquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:35 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Het kan onoverzichtelijk zijn, maar dat is logisch als jij al je word documentjes over koetjes en kalfjes op je startscherm pint, het ligt er net aan hoe je het ordent.
Verder vind ik de GUI juist geen kopie van windows 3.1 maar een hele frisse manier met leuke interactieve tiles (dus widgets, wat iOS itt tot WP en Android mist)
Nee ok, eens met jou.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:36 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
That's my point: zoiets is subjectief. Er kan best een kern van waarheid in zitten maar zoiets is als argument gewoon niet te gebruiken.
Laat het je smakenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:37 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Nee ok, eens met jou.
Nouja ik ga nu onmeunig bier zuipen in de keet als een lompe boer, ik ben dus even niet meer aanwezig om windows te prijzen en gebash te beantwoorden met goede beargumenteerde verweren. Fijne avond allen !
zuipketensquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:37 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Nee ok, eens met jou.
Nouja ik ga nu onmeunig bier zuipen in de keet als een lompe boer, ik ben dus even niet meer aanwezig om windows te prijzen en gebash te beantwoorden met goede beargumenteerde verweren. Fijne avond allen !
Ijskoude groene grolscheners smaken mij immer! Dank!quote:
Eens met deze, tijd voor pilsquote:
Oh?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:23 schreef zarGon het volgende:
Een contactpersoon toevoegen in WP 7.5 is pijnlijk, irritant en verre van intuïtief.
Android 4 op HTC Desire HD:quote:
Ik snap wat je bedoeld, maar dan moet je het wel even goed doen.quote:Op zondag 7 oktober 2012 02:37 schreef zarGon het volgende:
[..]
Android 4 op HTC Desire HD:
• People-app openen.
• Rechtsonder klikken op 'New'-icoon.
• Naam (voornaam & achternaam) invullen.
• Telefoonnummer invullen.
• Op 'Done' klikken.
5 stappen.
WP 7.5 op Samsung Omnia 7:
• People-app openen.
• Op '+' (New) klikken.
• 'New contact' selecteren.
• Op '+ name' klikken om een naam in te voeren.
• Voornaam ('First name') invoeren.
• Achternaam ('Last name') invoeren.
• Op 'Save' klikken.
• Op '+ phone' klikken om een telefoonnummer in te voeren.
• Telefoonnummer invoeren.
• Op 'Save' klikken.
• Nogmaals op 'Save' klikken om de contactpersoon op te slaan.
11 stappen (10 stappen mocht je het invoeren van de naam als één stap zien).
Dus: 5 stappen versus 10/11 stappen.
Oh muh god zo kut. Het save knopje is meer een terug knopje.quote:Op zondag 7 oktober 2012 11:06 schreef Tijn het volgende:
Het is echt duf dat je tussentijds moet saven en dat niet vanzelf gaat.
Dit is wel een slappe comeback, hoor.quote:Op zondag 7 oktober 2012 11:03 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Dan nog heb ik er nooit last van gehad, maar ik zal wel niet zo'n blitsend leven hebben dat ik elke dag 10 telefoonnummers moet toevoegen.
quote:Op zondag 7 oktober 2012 11:03 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Dan nog heb ik er nooit last van gehad, maar ik zal wel niet zo'n blitsend leven hebben dat ik elke dag 10 telefoonnummers moet toevoegen.
Dus.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:23 schreef zarGon het volgende:
Omdat je dan helemaal niets kan zeggen, want WP 8 is er nog niet.quote:Op zondag 7 oktober 2012 12:06 schreef Zneeser het volgende:
Hoe komt het dat een nieuwe OS vergeleken wordt met een OS dat al veel langer uit is?
Straks, als die windows zooi langer uit is zal er veel veranderd zijn en zal het natuurlijk ook verbeterd zijn. Android was in het begin ook drie keer niets of en kon er ook heel veel beter.
Wat dus ook gebeurd is intussen.
Topic: TL;DR
En ik verwacht ook dat Windows "weer" op zijn bek gaat
Je kunt het wel bagatelliseren, maar feit is dat het op andere telefoons gewoon minder handelingen zijn en dus gestroomlijnder en sneller werkt.quote:Op zondag 7 oktober 2012 11:20 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Oh muh god zo kut. Het save knopje is meer een terug knopje.
Oh dat spreekt mij wel aan. Ik stel namelijk dagelijks mijn wifi opnieuw in, dus het zou fijn zijn als ik enkele seconden van dat proces af kan schaven.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:29 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Mijn wifi instellen gaat sneller op mijn lumia dan op mijn vaders iPhone en het zijn meer handelingen. Makes me no shit out hoeveel handelingen
quote:
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:38 schreef Boterbartje het volgende:
Wat een infantiel OS, wat een trage camera en whatsapp vertoont lag op wp, maar sommige apps bij iOS zijn wel helemaal triest.
Verder is alles zo cheesy.. leren tafel bij gamecenter, papieren achtergrond, diafragma bladeren bij de camera.
JA klopt, mijn ervaring even beschreven.. maar ik zit niet stelselmatig iOS af te kraken zoals dat wel bij WP wordt gedaan in verschijnende topics.quote:
Gastquote:Op zondag 7 oktober 2012 13:10 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Oh dat spreekt mij wel aan. Ik stel namelijk dagelijks mijn wifi opnieuw in, dus het zou fijn zijn als ik enkele seconden van dat proces af kan schaven.
Zoals?quote:Op zondag 7 oktober 2012 13:16 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
JA klopt, mijn ervaring even beschreven.. maar ik zit niet stelselmatig iOS af te kraken zoals dat wel bij WP wordt gedaan in verschijnende topics.
Dat apps lag hebben, dat het er niet mooi uitziet door het gebruik van natuurlijke achtergronden (leer, papier, hout etc), apps store werkt niet fijn, apple id, camera is erg traag. camera is ook in het hoekje geplaatst dus als je hem goed horizontaal pakt heb je kans de camera te bedekken. flitser is erg beperkt.quote:
De helft van de punten die je noemt zijn hardwaregerelateerd en hebben niets met het besturingssysteem te maken.quote:Op zondag 7 oktober 2012 13:24 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dat apps lag hebben, dat het er niet mooi uitziet door het gebruik van natuurlijke achtergronden (leer, papier, hout etc), apps store werkt niet fijn, apple id, camera is erg traag. camera is ook in het hoekje geplaatst dus als je hem goed horizontaal pakt heb je kans de camera te bedekken. flitser is erg beperkt.
quote:Op zondag 7 oktober 2012 13:16 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
JA klopt, mijn ervaring even beschreven.. maar ik zit niet stelselmatig iOS af te kraken zoals dat wel bij WP wordt gedaan in verschijnende topics.
quote:
Nope. Jij verbloemt.quote:
Voor jou niet, voor mij wel.quote:Op zondag 7 oktober 2012 13:35 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nope. Jij verbloemt.
WP 7.5 is het gewoon niet. WP 8 misschien wel, daar valt nu weinig zinnigs over te zeggen.
Normaal mag je hardware en software inderdaad niet samen zien. Behalve bij applequote:Op zondag 7 oktober 2012 13:25 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
De helft van de punten die je noemt zijn hardwaregerelateerd en hebben niets met het besturingssysteem te maken.
Ook zijn een groot aantal van je punten erg subjectief, zoals ik gisteren ook al aangaf.
Al die kansloze topics zoals bijvoorbeeld word, maar ook vele andere office/bsod/vastloper topics waar een of andere beperkte mongool weer windows begint af te kraken.quote:
quote:Op zondag 7 oktober 2012 13:42 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Al die kansloze topics zoals bijvoorbeeld word, maar ook vele andere office/bsod/vastloper topics waar een of andere beperkte mongool weer windows begint af te kraken.
terwijl windows het meest geavanceerde OS beschikbaar is, met meeste ondersteuning en grootste aanpasbaarheid. Snel, soepel en mooi
Die redenering raakt kant noch wal, laat staan dat het een geldige reden is voor zo'n vergelijking.quote:Op zondag 7 oktober 2012 13:40 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Normaal mag je hardware en software inderdaad niet samen zien. Behalve bij apple
'door zelf hardware en software te integreren zijn producten gewoon het beste, it's just right'
Vandaar.
Goed, dit gaat mijn laatste post in dit topic zijn want ik word toch wel een beetje moe van dit ge-ja-nee. Dit "mijn keuze is beter en mooier en leuker"-gedoe is gewoon kinderachtig.quote:Op zondag 7 oktober 2012 13:42 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Al die kansloze topics zoals bijvoorbeeld word, maar ook vele andere office/bsod/vastloper topics waar een of andere beperkte mongool weer windows begint af te kraken.
terwijl windows het meest geavanceerde OS beschikbaar is, met meeste ondersteuning en grootste aanpasbaarheid. Snel, soepel en mooi
Het is een feitquote:Op zondag 7 oktober 2012 13:47 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Die redenering raakt kant noch wal, laat staan dat het een geldige reden is voor zo'n vergelijking.
[..]
Goed, dit gaat mijn laatste post in dit topic zijn want ik word toch wel een beetje moe van dit ge-ja-nee. Dit "mijn keuze is beter en mooier en leuker"-gedoe is gewoon kinderachtig.
Wie probeer je nu te overtuigen: jezelf, om je voor te houden dat je de 'beste' keuze hebt gemaakt, of Dimens, omdat je ervan overtuigd bent dat je gelijk hebt?
Het eerste geval is gewoon zielig en het tweede geval is onbegonnen werk, dus geef het toch gewoon op. Bespaart ons allemaal een hoop moeite en tijd.
Wat loop je nut te huilen? Dat doe jij net zo erg.quote:Op zondag 7 oktober 2012 13:45 schreef zarGon het volgende:
[..].
Daar ga je weer. Je verkondigt je mening als een feit.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:23 schreef zarGon het volgende:
Met loze beweringen gooien en ad hominem spelen geeft in mijn woordenboek aan dat je de discussie niet weet te winnen. Hier laat ik het dus ook bij.quote:Op zondag 7 oktober 2012 13:54 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Het is een feit
Dimens is een incapabele jongen die het alles behalve ver heeft geschopt of gaat schoppen. Zijn Macbook air is eigenlijk zijn enige waardevaste bezit, daarom laat ik het hier ook bij. Leven en laten leven
Peace out en kusjes voor iedereen, ik ga weer dom bier drinken
quote:Op zondag 7 oktober 2012 13:55 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Wat loop je nut te huilen? Dat doe jij net zo erg.
[..]
quote:Op zondag 7 oktober 2012 02:37 schreef zarGon het volgende:
[..]
Android 4 op HTC Desire HD:
• People-app openen.
• Rechtsonder klikken op 'New'-icoon.
• Naam (voornaam & achternaam) invullen.
• Telefoonnummer invullen.
• Op 'Done' klikken.
5 stappen.
WP 7.5 op Samsung Omnia 7:
• People-app openen.
• Op '+' (New) klikken.
• 'New contact' selecteren.
• Op '+ name' klikken om een naam in te voeren.
• Voornaam ('First name') invoeren.
• Achternaam ('Last name') invoeren.
• Op 'Save' klikken.
• Op '+ phone' klikken om een telefoonnummer in te voeren.
• Telefoonnummer invoeren.
• Op 'Save' klikken.
• Nogmaals op 'Save' klikken om de contactpersoon op te slaan.
11 stappen (10 stappen mocht je het invoeren van de naam als één stap zien).
Dus: 5 stappen versus 10/11 stappen.
quote:Op zondag 7 oktober 2012 13:54 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dimens is een incapabele jongen die het alles behalve ver heeft geschopt of gaat schoppen. Zijn Macbook air is eigenlijk zijn enige waardevaste bezit, daarom laat ik het hier ook bij. Leven en laten leven
Jij vindt het pijnlijk, ik niet. Mening.quote:
quote:Op zondag 7 oktober 2012 13:58 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Jij vindt het pijnlijk, ik niet. Mening.
Ga het nu niet verbloemen als de waarheid, want dan kom je wel erg zwak over.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:23 schreef zarGon het volgende:
Ja, maar alles staat duidelijk per categorie erin. ik vul zelfs meer in. is makkelijk met zoeken/mailen alles. het is maar net wat je wiltquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |