Dat is ook het probleem wat ik hier aankaartquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Probleem is dat je nu al ziet dat er apps wel voor iOS komen en niet voor Android en andersom, een 3de grote partij zal voor veel bedrijven een drempel worden.
De 26ste komt er een tablet uit die je misschien kunt overwegen!quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, zonde. Zat nog aan een Playbook te denken, kosten niets meer. Maar goed, ik heb al een iPad, geen nut voor 2 tablets.
Functioneel gezien loopt het voor? Wat bedoel je dan precies? Wat doet het dan echt beter dan Android en iOS? En kwa functionaliteit loopt het gewoon achter. Het is afwachten wat Windows 8 RT gaat brengen, maar kwa functionaliteit zal dat sowieso blijven achterlopen op Android, omdat dat het principe ook is, om functionaliteit in te perken.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:01 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dat is het probleem; functioneel gezien loopt het in mijn opzicht juist voor. Maar hier wordt het afgeschilderd als achter lopen omdat het een klein marktaandeel heeft. Het is pas serieus sinds whatsapp en dus sinds de mango update.. wat verwacht je? Dat iedereen spontaan een windowstoestel koopt? Dit moet komen met de tijd, en als je zo'n OS en zulke toestellen als verkoop argument hebt zal dat ook snel genoeg wel komen.
Gewoon de hele code erachter is geavanceerder en bied meer mogelijkheden. De basis functionaliteit is er al, maar heel veel dingen zijn gewoon heel fraai. Zoals people hub, contactenbeheer, telefoon, switchen in berichten, office, outlook synchronisatie, de agenda, draadloos synchroniseren over wifi, skydrive integratie (die groter wordt met 8) etc.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 16:01 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Functioneel gezien loopt het voor? Wat bedoel je dan precies? Wat doet het dan echt beter dan Android en iOS? En kwa functionaliteit loopt het gewoon achter. Het is afwachten wat Windows 8 RT gaat brengen, maar kwa functionaliteit zal dat sowieso blijven achterlopen op Android, omdat dat het principe ook is, om functionaliteit in te perken.
Ik heb zowel Windows Phone 7.8 als Android op mijn telefoon lopen, en kies toch vaak voor het laatste, omdat ik gewoon bepaalde zaken blijf missen.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 16:33 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Gewoon de hele code erachter is geavanceerder en bied meer mogelijkheden. De basis functionaliteit is er al, maar heel veel dingen zijn gewoon heel fraai. Zoals people hub, contactenbeheer, telefoon, switchen in berichten, office, outlook synchronisatie, de agenda, draadloos synchroniseren over wifi, skydrive integratie (die groter wordt met 8) etc.
Gast, je kunt nou wel zo sarcastisch gaan lopen doen, de peoplehub is opzich niet zo innovatief. Kijk je naar de uitwerking kun je niets anders concluderen dat WP het meest professionele, strakke en frisse OS op de markt is.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 16:40 schreef RM-rf het volgende:
[..]wow, ik sla helemaal achterover
contactenbeheer, een people hub, switchen in berichten en draadloos wifi!!!
lijkt me duidelijk dat dit gewoon zn tijd 15 jaar vooruit is..
ik doe niet sarcastisch, ik haal enkel jouw eigen uitleg aan van 'wat' nu eigenlijk an zo speciaal en nieuw is....quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 16:44 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Gast, je kunt nou wel zo sarcastisch gaan lopen doen, de peoplehub is opzich niet zo innovatief. Kijk je naar de uitwerking kun je niets anders concluderen dat WP het meest professionele, strakke en frisse OS op de markt is.
Lief dat je het schattig vindt, u krijgt 1 pluim via postduif.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 16:59 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik doe niet sarcastisch, ik haal enkel jouw eigen uitleg aan van 'wat' nu eigenlijk an zo speciaal en nieuw is....
leuk dat je hier de jehova wil spelen en ik vind dat je dat érg schattig doet...
helaas weinig overtuigend in het winnen van zieltjes als je helemaal niks kunt noemen wàt er dan zo ontzettend speciaal en goed is, anders dan dingen die andere OSen al lenger en beter geintegreerd hebben...
Ik vind overigens ook metro UI erg mooi vormgegeven en een erg verzorgde en consequente uitstraling hebben.. hooguit is dat enkel 'vorm' en enkel wat visueels (niet dat dat niet ook in de gebruiksvriendelijkheid meespeelt) en soms lijkt het ook een beetje de indruk te wekken dat 'function follows form' ipv andersom.
het ene moment is het bied meer mogelijkheden en als mensen vragen of je dat kunt uitleggen kom je aan met : Dat het niet onderdoet voor zn concurrenten, en bijna hetzelfde kan bieden wat al heel knap is?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 17:25 schreef Boterbartje het volgende:
Het is ook lastig overtuigen.. je kunt weinig benoemen wat er fuctioneel anders is (wat ik juist heel goed vind als beginnend OS, dat het eigenlijk niet onderdoet in functies)
Niets wat je hier noemt is nieuw. En de code erachter is geacanceerder? Waar baseer je dat op?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 16:33 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Gewoon de hele code erachter is geavanceerder en bied meer mogelijkheden. De basis functionaliteit is er al, maar heel veel dingen zijn gewoon heel fraai. Zoals people hub, contactenbeheer, telefoon, switchen in berichten, office, outlook synchronisatie, de agenda, draadloos synchroniseren over wifi, skydrive integratie (die groter wordt met 8) etc.
Rotop, Windows Phone is beter dan, maar bied vergelijkbare functionaliteit. Ik kan niet echt noemen dat ze iets hebben van BAM.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 17:34 schreef RM-rf het volgende:
[..]
het ene moment is het bied meer mogelijkheden en als mensen vragen of je dat kunt uitleggen kom je aan met : Dat het niet onderdoet voor zn concurrenten, en bijna hetzelfde kan bieden wat al heel knap is?
komop, kan dat niet een beetje overtuigender?
ik dacht dat je wilde aantonen dat Windows Phone beter is...?
of vraag je een topictitel-verandering aan naar 'Windows Phone komt eigenlijk best wel in de buurt van de iPhone, en dat is al héél knap'..?
Die zitten allemaal al lang op iOS. Die markt kan je compleet vergeten.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 19:08 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
En vooral aantrekkelijk voor zakelijke gebruikers denk ik.
Allemaal geloof ik niet. Hoeft maar 1 werkgroep te zijn en zo'n broekpoeper die met een iPad alles wil doen heeft geen word/office waardoor alles in de soep loopt. Gebeurd je niet met je windows phone/ surface tablet.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 19:16 schreef Dimens het volgende:
Ik zie allemaal dingen die iOS en/of Android allang heeft.
Die zitten nu op iOS, maar als windows phone goede synchronisatie met outlook/office tussen jouw werkcomputer, je tablet en je telefoon heeft? denk dat microsoft met zijn ecosysteem een beter verkoopargument heeft dan elk ander OS hem zijn ecosysteem.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 19:20 schreef Q. het volgende:
[..]
Die zitten allemaal al lang op iOS. Die markt kan je compleet vergeten.
Ik denk dat je je daar ernstig op verkijkt, de mogelijkheden van iOS zijn de komende jaren nog superieur aan WP. En eenmaal op een platform ga je niet zo snel switchen, zeker zakelijke gebruikers niet.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 19:27 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Die zitten nu op iOS, maar als windows phone goede synchronisatie met outlook/office tussen jouw werkcomputer, je tablet en je telefoon heeft? denk dat microsoft met zijn ecosysteem een beter verkoopargument heeft dan elk ander OS hem zijn ecosysteem.
Je hebt Apple Keynote, Pages en Numbers welke voor iOS en Mac OS te krijgen is. Wordt allemaal via iCloud gesynchroniseerd.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 19:27 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Allemaal geloof ik niet. Hoeft maar 1 werkgroep te zijn en zo'n broekpoeper die met een iPad alles wil doen heeft geen word/office waardoor alles in de soep loopt. Gebeurd je niet met je windows phone/ surface tablet.
Ik weet het helaas wel, en denk dat het ook moeilijk gaat worden. Heb zelf ook met iOS gewerkt, en heb het zakelijk ook ervaren.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 19:30 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik denk dat je je daar ernstig op verkijkt, de mogelijkheden van iOS zijn de komende jaren nog superieur aan WP. En eenmaal op een platform ga je niet zo snel switchen, zeker zakelijke gebruikers niet.
Ik denk dat je geen idee hebt hoe goed de iOS/Exchange integratie nu al is.
Klopt, maar je hebt er ook minder aan. je kunt veel zeggen maar er gaat niets boven Office. Ik zou eventueel als ik een mac zou overwegen altijd office nemen. Pages komt niet eens in de buurt. En iCloud is inderdaad een mooi concept en vergelijkbaar met skydrive en google drive.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 19:38 schreef Dimens het volgende:
[..]
Je hebt Apple Keynote, Pages en Numbers welke voor iOS en Mac OS te krijgen is. Wordt allemaal via iCloud gesynchroniseerd.
En het is goedkoper dan een key voor Microsoft Office.
Zoals je zelf zegt, je gaat niet zitten editten op een smartphone of tablet, daarvoor heb je een pc. Je hebt dan alleen iets nodig om je documenten mee in te zien (en dat kunnen VEEL programma's) en eventueel iets wat je presentaties naar een beamer kan sturen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 19:40 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Klopt, maar je hebt er ook minder aan. je kunt veel zeggen maar er gaat niets boven Office. Ik zou eventueel als ik een mac zou overwegen altijd office nemen. Pages komt niet eens in de buurt. En iCloud is inderdaad een mooi concept en vergelijkbaar met skydrive en google drive.
Eigenlijk gebruik ik beide niet want ik kan ook een blad met text maken via de texteditor op mijn Mac.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 19:40 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Klopt, maar je hebt er ook minder aan. je kunt veel zeggen maar er gaat niets boven Office. Ik zou eventueel als ik een mac zou overwegen altijd office nemen. Pages komt niet eens in de buurt. En iCloud is inderdaad een mooi concept en vergelijkbaar met skydrive en google drive.
Vind ik niet.. dat jij het niet gebruikt is anders. Ik gebruik het eigenlijk best wel vaak op mijn telefoon. Niet dagelijks maar zeker wel 4/5 dagen in de week.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 19:42 schreef Q. het volgende:
[..]
Zoals je zelf zegt, je gaat niet zitten editten op een smartphone of tablet, daarvoor heb je een pc. Je hebt dan alleen iets nodig om je documenten mee in te zien (en dat kunnen VEEL programma's) en eventueel iets wat je presentaties naar een beamer kan sturen.
MS Office op een smartphone is compleet onzinnig.
Zakelijk vooral. Maar ik gebruik wel heel veel opties van Office, en dat ik die onderweg naar college ofzo nog even kan doorlezen op mijn telefoon vind ik erg chill.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 19:44 schreef Dimens het volgende:
[..]
Eigenlijk gebruik ik beide niet want ik kan ook een blad met text maken via de texteditor op mijn Mac.
Sowieso al die opties terwijl de meeste mensen 90% daarvan niet eens gebruikt. Wat heb je er uiteindelijk dan aan?
Ik doe het uit goedheid. Ik probeer de horizon van mensen te verbreden en te laten zien dat er meer is dan de iPhone. In plaats van reacties als; je hebt gelijk! of wat een leuke feature! of ja, dat UI is inderdaad veel gelikter en smoother dan die van de iPhone krijg je alleen maar afgekraak van windows phone.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:56 schreef andreas612 het volgende:
zoveel tijd steken om fanboys te overtuigen, ze heten niet voor niets fanboys
ja, maar ze willen er toch niet aan.. vervolgens zit je je alleen maar op te winden waarom er geen lichtje bij ze gaat branden. Ze interpreteren dingen zoals zij het willen horen zodat ze zichzelf er weer uit kunnen lullen.. gewoon lekker laten gaan en geen aandacht aan bestedenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 21:06 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik doe het uit goedheid. Ik probeer de horizon van mensen te verbreden en te laten zien dat er meer is dan de iPhone. In plaats van reacties als; je hebt gelijk! of wat een leuke feature! of ja, dat UI is inderdaad veel gelikter en smoother dan die van de iPhone krijg je alleen maar afgekraak van windows phone.
Ik kraak iPhone niet af hoor? ik zeg enkel wat de verschillen zijn en waarom ik voor WP kies. Vervolgens is het aan fanboys om windows phone in de grond te stampen. Jammer.
Trek die bril van je hoofd, iedereen is vrij om te kiezen maar omdat jij een iPhone hebt is de rest niet minder.. en ik denk dat windows phone beter is dan de iPhone zoals TT zegt. Had ik een iPhone gehad, dan was dat nog steeds mijn standpunt geweest en was ik aan het eind van mijn contract overgestapt.
Ik zit nu op de WC, ik heb er schijt aan.. hehe.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 21:19 schreef andreas612 het volgende:
[..]
ja, maar ze willen er toch niet aan.. vervolgens zit je je alleen maar op te winden waarom er geen lichtje bij ze gaat branden. Ze interpreteren dingen zoals zij het willen horen zodat ze zichzelf er weer uit kunnen lullen.. gewoon lekker laten gaan en geen aandacht aan besteden
Meen je dit nou serieus? Je vindt het echt een genot om met Word te werken? Wat bizarquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 19:40 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
je kunt veel zeggen maar er gaat niets boven Office
Ik gebruik veel office knul, en office werkt beter dan elk ander tekstverwerkingsprogramma. En ik gebruik ook de vele geavanceerde opties van office.. want deze boterbrabbelaar levert niet zomaar papers in. Mijn papers zien er gelikt uit en alles is onderling verbonden.. als ik een citaat toevoegd moet hij automatisch in de bronnenlijst schieten etc. het werkt gewoon heel fijn.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 21:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Meen je dit nou serieus? Je vindt het echt een genot om met Word te werken? Wat bizar
Ik zou niet weten wat ik thuis met Office moest, laat staan dat ik het op m'n telefoon hoef.
Is naar school gaan tegenwoordig ook al zakelijk?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 19:39 schreef Boterbartje het volgende:
Ik weet het helaas wel, en denk dat het ook moeilijk gaat worden. Heb zelf ook met iOS gewerkt, en heb het zakelijk ook ervaren.
Ja ik maak graag een document met word, ik vind het heerlijk werken. Ik zou niet graag met een andere tekstverwerker werken.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 21:38 schreef Tijn het volgende:
Ieder z'n ding. Maar ik heb echt nog nooit in m'n leven serieus iemand horen vertellen dat 'ie graag een document maakt met Word.
Ik doe inderdaad 2 studies op de uni, waarbij je papers schrijft en dat soort onzin. En dat is niet zakelijk.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 21:54 schreef Northside het volgende:
[..]
Is naar school gaan tegenwoordig ook al zakelijk?
Nokia toevallig?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:12 schreef Boterbartje het volgende:
Naast mijn studie werk ik op de sales afdeling van een bedrijf.
Hahaha, wie weet word ik ooit nog een CEO van Nokia.. in elk geval niet zo'n suf mannetje als Elop al zeg ik het zelf.quote:
En het werkt geweldig. Het zit standaard ingebakken in Windows 8 dus het zal vanzelf wel komen. Standaard opsla locatie is skydrive documenten map en je logt ook in op je office met je live account. Werkt allemaal heerlijk en je kunt overal verder werken op je office door even in te loggen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:05 schreef Dimens het volgende:
Skydrive.
Het bestaat al jaren maar vrijwel niemand maakt er ooit gebruik van. Ik verwacht niet dat dit nou echt de van het gaat worden. Een enkeling die het gebruikt maar ik ken niemand in mijn omgeving die het gebruikt.
Dat gaat zakelijk echt nooit gebruikt worden ivm security issues.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:03 schreef Boterbartje het volgende:
Weet niet wie er een punt maakte over backup, maar er zit dus skydrive backup in windows phone 8![]()
Skydrive is echt wel goed versleuteld hoor! Tevens heeft WP8 door de Windows kernel standaard bitlocker drive encryption en secure boot waardoor mallware en security isues verleden tijd zijn.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:10 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat gaat zakelijk echt nooit gebruikt worden ivm security issues.
Je zakelijke bestanden op een externe server onder Amerikaans recht. Ik kan me geen fatsoenlijk bedrijf voorstellen wat dat risico wil lopen. Bij ons (grote bank) zijn alle soortgelijke diensten compleet in de ban gedaan, het is absoluut verboden er gebruik van te maken. Ik denk dat je dat soort dingen even ernstig onderschat.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:12 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Skydrive is echt wel goed versleuteld hoor! Tevens heeft WP8 door de Windows kernel standaard bitlocker drive encryption en secure boot waardoor mallware en security isues verleden tijd zijn.
Lijkt me juist wat voor de zakelijke markt dan
Ja goed, er zitten vast wel haken en ogen aan. privacyproblemen alles. Ik gebruik het niet zakelijk, alleen voor m'n studie dus heb ook helemaal niet de t&c doorgelezen en gewoon akkoord geklikt. Maar ik denk dat die privacy issues wel goed zitten hoor! Skydrive is niet voor niets standaard opsla medium voor office 13 en gekoppeld aan je live IDquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:13 schreef Q. het volgende:
[..]
Je zakelijke bestanden op een externe server onder Amerikaans recht. Ik kan me geen fatsoenlijk bedrijf voorstellen wat dat risico wil lopen. Bij ons (grote bank) zijn alle soortgelijke diensten compleet in de ban gedaan, het is absoluut verboden er gebruik van te maken. Ik denk dat je dat soort dingen even ernstig onderschat.
Hehe lijkt wel een beetje zo.. ik hoor bij de 3% verstandige mensen in de wereld blijkbaar! Ik zit ook al bij de 2,5 % van de wereld met de hoogste intelligentie. Trek je conclusies!quote:
Dat ik je niet moet geloven.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:17 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Hehe lijkt wel een beetje zo.. ik hoor bij de 3% verstandige mensen in de wereld blijkbaar! Ik zit ook al bij de 2,5 % van de wereld met de hoogste intelligentie. Trek je conclusies!
Onjuiste conclusie concludeer ikquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |