Andere tijdstippen? Andere wegen? Ik rijd veel en ik kan in de Achterhoek zeg maar vanaf Arnem tot voorbij Doetinchem rustig 150+ rijden met groot licht zonder iemand tegen te komen op de tweebaans A18, terwijl ik op een A9 of A8 niet eens constant boven de 110 kan blijven als je 120 mag.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Maar waarom maak ik dat soort noodstopscenario's eigenlijk nooit mee met mijn dagelijkse 200 km snelweg ? En ik kom genoeg medeweggebruikers tegen die niet kunnen rijden, dus daar licht het niet aan.
A15, A50, A12, A73, A27, A1quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Andere tijdstippen? Andere wegen? Ik rijd veel en ik kan in de Achterhoek zeg maar vanaf Arnem tot voorbij Doetinchem rustig 150+ rijden met groot licht zonder iemand tegen te komen op de tweebaans A18, terwijl ik op een A9 of A8 niet eens constant boven de 110 kan blijven als je 120 mag.
Tja, hier kan je tussen Winschoten en Duitsland(A7) vrijwel altijd vol gas, en s'nachts en sávonds tussen Groningen en Drachten ook wel.. Heb wel eens meegemaakt dat ik op dat laatste stuk om 23.00 gewoon 180 kon rijden, en daarbij maar een paar auto's hoefde in te halen..quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
A15, A50, A12, A73, A27, A1
Meestal overdag, net voor of net na de spits.
Nogmaals, zo werkt het niet met vmax-borden. Dat bord en dat bord alleen bepaalt de snelheid vanaf de plek van dat bord. De situatie voor dat bord is totaal niet relevant.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:48 schreef NoBody122 het volgende:
Het is vrij simpel, het onderbord geeft aan binnen welk kader het bovenbord geldt. Valt het bovenbord niet binnen dat kader, dan moet je het bord -op dat moment- als niet geplaatst beschouwen en dus verandert er helemaal niets t.o.v. vóór het betreffende bord.
Ik weet zeker dat de rechter tot andere conclusies gaat komen.quote:Wellicht dat er inderdaad wat simpele geesten zijn die het toch totaan de rechter willen uitvechten, maar ik gok dat de rechter in dit geval tot dezelfde conclusie als ik gaat komen..
Dat heb ik dus op de A37 Hoogeveen Duitsland.. kan je ook knallen zonder ook maar iemand tegen te komen.. Ik heb nog "maar" 2 jaar mijn rijbewijs en kan gelukkig afkloppen dat ik nog geen schades heb gehad of bekeuringen.. En ja dan komt zo de opmerking je hebt hem nog maar 2 jaar.. klopt maar ik ken ook vrienden die voor minder in het ziekenhuis terecht zijn gekomenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:22 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Tja, hier kan je tussen Winschoten en Duitsland(A7) vrijwel altijd vol gas, en s'nachts en sávonds tussen Groningen en Drachten ook wel.. Heb wel eens meegemaakt dat ik op dat laatste stuk om 23.00 gewoon 180 kon rijden, en daarbij maar een paar auto's hoefde in te halen..
Oja, dat is ook al zo´n heerlijke weg.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:25 schreef Dalenbart het volgende:
[..]
Dat heb ik dus op de A37 Hoogeveen Duitsland.. kan je ook knallen zonder ook maar iemand tegen te komen.. Ik heb nog "maar" 2 jaar mijn rijbewijs en kan gelukkig afkloppen dat ik nog geen schades heb gehad of bekeuringen.. En ja dan komt zo de opmerking je hebt hem nog maar 2 jaar.. klopt maar ik ken ook vrienden die voor minder in het ziekenhuis terecht zijn gekomen
Maar eigenlijk alles vanaf zwolle omhoog en naar het oosten toe.. De A28 naar Groningen vanaf Hoogeveen is ook gewoon knallen.. ik rijd ook autotransporten en voor mijn hobby (autosport fotografie) reis ik ook veel dus ja ik maak mijn kilometers ook wel.. geen 40.000 per jaar maar toch wel zeker 20.000kmquote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:27 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Oja, dat is ook al zo´n heerlijke weg.![]()
Ach, toen ik mijn rijbewijs nog geen jaar had reed ik al taxi..
Ook autosport fotografie? grappig, hele poos gedaan, maar staat bij mij tegenwoordig op een laag vuurtje.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:29 schreef Dalenbart het volgende:
[..]
Maar eigenlijk alles vanaf zwolle omhoog en naar het oosten toe.. De A28 naar Groningen vanaf Hoogeveen is ook gewoon knallen.. ik rijd ook autotransporten en voor mijn hobby (autosport fotografie) reis ik ook veel dus ja ik maak mijn kilometers ook wel.. geen 40.000 per jaar maar toch wel zeker 20.000km
Heb het even nagezocht, maar je hebt inderdaad gelijk, hoor (al heeft het feit, dat het hier om vmax-borden gaat, daar niks mee te maken, want het gaat om de onderborden).quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:23 schreef OEM het volgende:
[..]
Nogmaals, zo werkt het niet met vmax-borden. Dat bord en dat bord alleen bepaalt de snelheid vanaf de plek van dat bord. De situatie voor dat bord is totaal niet relevant.
Dusch: 120 met onderbord 6-19 houdt in: 120 tussen 6-19h en geen snelheidsbeperking daarbuiten (dus 130). De snelheid die gold voor dat bord doet niet ter zake.
Hier is het linkje nog een keer: http://www.rijkswaterstaa(...)en_tcm174-324891.pdf
[..]
Ik weet zeker dat de rechter tot andere conclusies gaat komen.
In dit geval gaat het dus om lid 2, aangezien het om teksten (zonder symbolen) gaat. Ik ging uit van de betekenis zoals in lid 1b, wat ik -ook in dit geval- logischer vind.quote:Artikel 67
1.Onder verkeersborden aangebrachte onderborden kunnen inhouden:
a. een nadere uitleg van het verkeersbord;
b. ingeval op een onderbord uitsluitend symbolen voorkomen: het verkeersbord geldt slechts voor de aldus aangeduide weggebruikers of het aldus aangeduide verkeersgedrag;
c. ingeval op een onderbord het woord "uitgezonderd" in combinatie met symbolen voorkomt: het verkeersbord geldt niet voor de aldus aangeduide weggebruikers of het aldus aangeduide verkeersgedrag.
2.Indien het beoogde verkeersgedrag wordt aangegeven door middel van teksten of tekens al dan niet in combinatie met symbolen, blijkt het beoogde verkeersgedrag uit het onderbord.
3.Symbolen op onderborden hebben dezelfde betekenis als die welke in bijlage 1 zijn opgenomen.
Wir haben es nicht gewusstquote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dus? Moet je eens bij de Franse Gendarmes mee aankomen, ik ben toerist. Of bij de Duitse Polizei. Zodra jij je in een land op de wegen begeeft dien je de regels daar te kennen.
Wat ik echter wel vind, is dat de tekst slecht leesbaar is. Vooral het contrast 06:00 - 19:00 en Bij gesloten spitsstrook is groot, te groot, als je het mij vraagt.
Nee, maar dat is het 'm juist. Al zou ik totaal analfabeet zijn, dan ben ik toch in staat aan het verkeer deel te nemen zonder de wvw te overtreden (in Nederland welteverstaan). Een onderbord mag nooit een uitbreiding zijn, alleen een beperking van het bovenstaande verkeersbord.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En jij kan alle Franse, Spaanse, Duitse, Italiaanse of Portugese verkeersborden wel lezen?
Dit onderbord is toch een beperking? Het beperkt de geldigheid van verkeersbord A1, namelijk alleen wanneer de spitsstrook gesloten is.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 08:04 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nee, maar dat is het 'm juist. Al zou ik totaal analfabeet zijn, dan ben ik toch in staat aan het verkeer deel te nemen zonder de wvw te overtreden (in Nederland welteverstaan). Een onderbord mag nooit een uitbreiding zijn, alleen een beperking van het bovenstaande verkeersbord.
Als er bijvoorbeeld een bord parkeerverbod staat, mag op het onderbord niet staan "Geldt ook voor de overzijde".
Het is een voorwaarde voor een beperking.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dit onderbord is toch een beperking? Het beperkt de geldigheid van verkeersbord A1, namelijk alleen wanneer de spitsstrook gesloten is.
En als ik dit tegenkom om acht uur 's avonds en de spitsstrook is niet open?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dit onderbord is toch een beperking? Het beperkt de geldigheid van verkeersbord A1, namelijk alleen wanneer de spitsstrook gesloten is.
130...quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 06:12 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En als ik dit tegenkom om acht uur 's avonds en de spitsstrook is niet open?
Als het een dubbele is, dus 06-19 en gesloten spitsstrook, 's avonds om 8 lekker 130.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 06:12 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En als ik dit tegenkom om acht uur 's avonds en de spitsstrook is niet open?
Kun jij geen nieuw topic aanmaken over andere ergernissen in het verkeer?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:01 schreef AdoraBelle het volgende:
Kunnen jullie niet een apart topic maken over die spitsstroken en over hoe je die nieuwe borden moet interpreteren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tevens -purist.
Dat is inderdaad heel irritant...maar waarom trek je dan zelf ook niet vlot op zodat je er niet achter hoeft?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 03:07 schreef dylanrr het volgende:
Ik heb er vandaag één meegemaakt, ik maak het overigens regelmatig mee, maar nu begint het me echt te irriteren.
Ik rijd voor mijn leeftijd een wat aparte auto, namelijk een Renault Laguna Grand Tour (stationwaggie) met alle denkbare opties van 2005. Ik ben pas 19 jaar oud, dus vandaar dat het apart is.
Nu heb ik regelmatig dat ik bij het stoplicht naast mensen van middelbare leeftijd kom te staan in een wat oudere auto (niet dat de mijne zo nieuw is). Op de één of andere manier zien die mensen dat er een "jong" ventje in rijdt en willen ze kosten van het kost laten zien dat ze toch wel stoer zijn in hun auto. Dus zetten ze zich schrap om bij groen mij er uit te trekken. Dit werkt me echt keihard op de zenuwen, want vaak ga ik er juist naast staan om wat vlotter door het verkeer te kunnen en geen hinder te hebben van hun auto's en zij niet van mij.
Echter, als zij plankgas gaan, valt mijn hele plan dus in de soep en ik ga niet harder optrekken omdat zij mij ervan willen overtuigen dat ze stoer zijn.
Hierdoor moet ik er dus achter en dan heb ik regelmatig dat ze dan 40 gaan rijden op enkelbaans 50 wegen en dat vind ik klote.
Dit moest ik even kwijt, heb het deze week al veel te vaak meegemaakt.
Dat soort mensenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:04 schreef vannelle het volgende:
Gister voor een verkeerslicht, 2 stroken rechtdoor en ik stond 2e op de rechterrijstrook.
Licht op groen en de voorste auto's op linker- en rechterstrook trekken lekker vlot op.
2e auto op linkerstrook trekt minder vlot op en laat dus een gaatje vallen met z'n voorligger.
Komt goed uit want ik wilde naar de linkerstrook omdat ik verderop linksaf moest.
Geeft die auto ineens wél gas en rijdt het gat dicht, hij gunde mij dat plekje niet blijkbaar.
Geeft niks, ga ik wel iets van het gas af en ga achter hem rijden. Niks aan de hand.
Toen ik achter hem reed begint ie ineens wild te zwaaien en te gebaren en druk te doen, sjongejongejonge, alsof hem groot onrecht was aangedaan.
Wat dacht ik wel niet? Dat ik zomaar voor hem kon gaan rijden?
Zwaaien was trouwens niet met de volle hand maar slechts 1 vinger, vrij internationaal.
Maak me er niet druk om, is zijn bloeddruk en niet de mijne.
Is dus ook niet mijn irritatie maar de zijne, al heb ik geen flauw idee waarom.
Zielig gefrustreerd mannetje is het.
Vind ik nog het meest wonderlijk dat zelfs de braafste mensen transformeren in een klootzak eersteklas als ze in een auto zitten.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:04 schreef vannelle het volgende:
Gister voor een verkeerslicht,
[knip]
Zielig gefrustreerd mannetje is het.
En andersom dan? Dus 6 's avonds en een open spitsstrook?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 11:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als het een dubbele is, dus 06-19 en gesloten spitsstrook, 's avonds om 8 lekker 130.
Dan bepalen andere borden de snelheid. Dan telt dat bord niet...quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En andersom dan? Dus 6 's avonds en een open spitsstrook?
Mwah niet alleen in de auto. Ook op straat, in de supermarkt, het OV en ga zo maar door.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:39 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Vind ik nog het meest wonderlijk dat zelfs de braafste mensen transformeren in een klootzak eersteklas als ze in een auto zitten.
Ze wanen zich veilig in hun blikken coconnetje maar op een dag doen ze het een keer bij de verkeerde.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:39 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Vind ik nog het meest wonderlijk dat zelfs de braafste mensen transformeren in een klootzak eersteklas als ze in een auto zitten.
Minder.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:55 schreef H-D het volgende:
[..]
Mwah niet alleen in de auto. Ook op straat, in de supermarkt, het OV en ga zo maar door.
Hmm ja dat is natuurlijk wel waar maar vind dat men in het OV ook vaak nogal hufterig bezig is eigenlijk.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 16:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
Minder.
Dan hebben ze immers de "veiligheid" van hun auto niet?
Als je nou internet als voorbeeld had genoemd........
Klopt, maar je zult zien dat dat meestal groepjes zijn en veel minder personen die alleen reizen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 16:40 schreef H-D het volgende:
[..]
Hmm ja dat is natuurlijk wel waar maar vind dat men in het OV ook vaak nogal hufterig bezig is eigenlijk.
Dat is dan wel weer waar. Op de asociaal luidruchtig bellende mensen na dan.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 16:43 schreef vannelle het volgende:
[..]
Klopt, maar je zult zien dat dat meestal groepjes zijn en veel minder personen die alleen reizen.
Snap dat soort mensen ook niet, het is toch een beetje universeel dat bij twee baans wegen de linkerbaan wat sneller doorrijdt dan de rechter. Als jij dat dan niet doet, waarom zou ik het dan ook niet doen.quote:
Spitsstrook open wordt aangeduid met 100 op kantelwalsen. Kantelwalsen zijn elektronische verkeersborden die boven de statische verkeersborden gaan, net als matrixen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:42 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En andersom dan? Dus 6 's avonds en een open spitsstrook?
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 23:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
Schandalig dat maar 55 mensen (van de 110) het verkeersexamen gehaald hebben bij SBS6.
Lijkt me duidelijk dat dit een teken is dat er genoeg irritatie op de weg veroorzaakt wordt door mensen die de regels niet eens kennen.
Bij deze pleit ik dan ook voor iedereen een verplichte herhaalcursus elke 5 jaar.
Ik was in ieder geval geslaagd bij deze test.
Ik trek standaard vlot op, maar ik ga niet planken omdat een gefrustreerde 40'er zijn pik wil laten zien. Dan blijf ik er liever achter, maar dan is het dus klote dat die vent 40 gaat karren.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 11:21 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat is inderdaad heel irritant...maar waarom trek je dan zelf ook niet vlot op zodat je er niet achter hoeft?
Ik had er 3, waarvan 1 echt kwalijke.quote:
nou voldoe ik aan 3 van de 4 items hier maar zie ik mezelf niet als "er-valt-niet-met-mij-te-spotten-sjonny"quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 16:36 schreef vannelle het volgende:
[..]
LM velgen, spoilertje, no fear sticker, brulpijp dus met hun valt niet te spotten.
Komt ellende van......
Dat zou ik echt niet meer weten... Dat is een van de problemen die zo'n examen heeft. Je leert alles, maar als je het niet in de praktijk gebruikt zul je het vergeten. Ik heb nog nooit ergens gereden waar ook een tram reed...quote:Op zondag 7 oktober 2012 12:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat was degene met voorrang waarbij de tram betrokken was. Dat is iets wat je gewoon moet weten eigenlijk.
Leer je snel genoeg. Tram altijd voorrang geven, want ze nemen altijd voorrang en dat overleef je meestal nietquote:Op maandag 8 oktober 2012 11:00 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Dat zou ik echt niet meer weten... Dat is een van de problemen die zo'n examen heeft. Je leert alles, maar als je het niet in de praktijk gebruikt zul je het vergeten. Ik heb nog nooit ergens gereden waar ook een tram reed...
Dat is toch niet echt een probleem. Meestal lost het zich in de praktijk altijd wel op al dan niet in totale overeenstemming met de verkeersregels.quote:Op maandag 8 oktober 2012 11:00 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Dat zou ik echt niet meer weten... Dat is een van de problemen die zo'n examen heeft. Je leert alles, maar als je het niet in de praktijk gebruikt zul je het vergeten. Ik heb nog nooit ergens gereden waar ook een tram reed...
Ja, maar je zou wel zakken op een examen... Soms moet je de regels even negeren en doen wat de situatie vraagt...quote:Op maandag 8 oktober 2012 11:13 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat is toch niet echt een probleem. Meestal lost het zich in de praktijk altijd wel op al dan niet in totale overeenstemming met de verkeersregels.
En aangezien een tram tot de zwakkere verkeersdeelnemers behoort (net als fietsers), ben je altijd de sjaak.quote:Op maandag 8 oktober 2012 11:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
Leer je snel genoeg. Tram altijd voorrang geven, want ze nemen altijd voorrang en dat overleef je meestal niet
hu wat?quote:Op maandag 8 oktober 2012 11:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En aangezien een tram tot de zwakkere verkeersdeelnemers behoort (net als fietsers), ben je altijd de sjaak.
WVW 185, civiele aansprakelijkheidquote:
Toch is het vervreemdend om een tram een zwakkere verkeersdeelnemer te noemen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 11:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
WVW 185, civiele aansprakelijkheidTram valt niet onder motorvoertuigen.
Sowieso wil ik er in een beginnende file niet eens tussendoor. Eerst even de file laten vormenquote:Op maandag 8 oktober 2012 11:46 schreef Puala het volgende:
Wat zijn wij Nederlanders toch een nieuwschierig volkVanmorgen stond er een vrachtwagen stil + auto er voor voor technische hulp. En natuurlijk allemaal remmen en kijken. File van 6-7 km uiteindelijk.
En motorrijders er bij die bij afremmend en baanwisselend verkeer hem er gewoon tussendoor gooien. Kijk <50 km/u prima, dan ga ik zelfs aan de kant. Maar met 70 moet je dat gewoon niet doen ja![]()
Ja dat lijkt me wel zo verstandig. Of dat als het weer begint te rijden, dan kies je toch ook een positie op een rijbaan en niet in het midden? Of ben ik nou gek dat ik me irriteer aan mensen die dat niet doen?quote:Op maandag 8 oktober 2012 11:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
Sowieso wil ik er in een beginnende file niet eens tussendoor. Eerst even de file laten vormen
Ligt er een beetje aan hoe hard het weer gaat rijden, zodra het rond de 50 komt voeg ik weer in.quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:22 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja dat lijkt me wel zo verstandig. Of dat als het weer begint te rijden, dan kies je toch ook een positie op een rijbaan en niet in het midden? Of ben ik nou gek dat ik me irriteer aan mensen die dat niet doen?
Dan denken we daar wel hetzelfde overquote:Op maandag 8 oktober 2012 12:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan hoe hard het weer gaat rijden, zodra het rond de 50 komt voeg ik weer in.
Dat maken we zelf wel uit, het nummer van mijn moeder staat achterop, dan kun je daar effe klagenquote:Op maandag 8 oktober 2012 11:46 schreef Puala het volgende:
Wat zijn wij Nederlanders toch een nieuwschierig volkVanmorgen stond er een vrachtwagen stil + auto er voor voor technische hulp. En natuurlijk allemaal remmen en kijken. File van 6-7 km uiteindelijk.
En motorrijders er bij die bij afremmend en baanwisselend verkeer hem er gewoon tussendoor gooien. Kijk <50 km/u prima, dan ga ik zelfs aan de kant. Maar met 70 moet je dat gewoon niet doen ja![]()
Zo is dat. Verkeersregels zijn er wel, maar die maken we zelfquote:Op maandag 8 oktober 2012 12:56 schreef Sounddragon het volgende:
Ik rijd ertussendoor zodra ik dat verantwoord vind
http://www.motorplatform.nl/samenspelindefile.htmquote:Op maandag 8 oktober 2012 13:57 schreef OEM het volgende:
[..]
Zo is dat. Verkeersregels zijn er wel, maar die maken we zelf.
Dat zeg ik, de regels maken we zelf. Gelukkig hebben we gewoon artikel 5 nog voor de mafkezen die met 70+ tussen de file door rijden.quote:
Als de file 60 rijd en hij er met 70 tussendoor gaat dan is dat geen Artikel 5 hoor.quote:Op maandag 8 oktober 2012 14:16 schreef OEM het volgende:
[..]
Dat zeg ik, de regels maken we zelf. Gelukkig hebben we gewoon artikel 5 nog voor de mafkezen die met 70+ tussen de file door rijden.
Als de file 100 rijdt en hij er met 110 tussendoor gaat dan is dat geen Artikel 5 hoor.quote:Op maandag 8 oktober 2012 14:19 schreef lipjes het volgende:
[..]
Als de file 60 rijd en hij er met 70 tussendoor gaat dan is dat geen Artikel 5 hoor.
quote:Op maandag 8 oktober 2012 14:20 schreef OEM het volgende:
[..]
Als de file 100 rijdt en hij er met 110 tussendoor gaat dan is dat geen Artikel 5 hoor.
Ergens wordt het wel een artikel 5.
het verschil tussen 60 en 100 is vrij groot.quote:Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
quote:Op maandag 8 oktober 2012 14:33 schreef OEM het volgende:
[..]
Hoezo niet? Maximumsnelheid is tegenwoordig 130.
en volgens jou redenering dat 130 het nieuwe 120 is, kan je 60km/h ook onder de noemer 50km/h gooien.quote:In Nederland hanteert Rijkswaterstaat voor de verkeersinformatie de definitie dat een file een verzamelbegrip is van drie soorten stagnerend verkeer:
1. langzaam rijdend verkeer: verkeer dat over ten minste 2 kilometer nergens sneller rijdt dan 50 km/h, maar doorgaans wel sneller dan 25 km/h
2. stilstaand verkeer: verkeer dat over ten minste 2 kilometer vrijwel overal minder dan 25 km/h rijdt
3. langzaam rijdend tot stilstaand verkeer: langzaam rijdend verkeer over veelal wat grotere lengte met hierin op sommige stukken stilstaand verkeer.
Mooi. Dus je geeft een bron waarin een file wordt gedefinieerd als max 50 (maar doorgaans langzamer), en toch wil je het goedpraten om met 70 tussen een file door te rijden? Ondanks het ook door jou aangehaalde maximale snelheidsverschil van 10 km/h?quote:Op maandag 8 oktober 2012 14:42 schreef lipjes het volgende:
en volgens jou redenering dat 130 het nieuwe 120 is, kan je 60km/h ook onder de noemer 50km/h gooien.
Daar is geen goede reden voor te bedenken.quote:Op maandag 8 oktober 2012 17:31 schreef -Erick- het volgende:
Had van de week een paar keer een scooter/motor die rechts achter mij gaan rijden in de dode hoek. Vond dat nogal irritant, is daar een reden voor dat ze dat doen?
Dat dacht ik al. Is erg irritant dat je telkens de motor/scooter moet zoeken als je denkt te gaan remmen/afslaan.quote:Op maandag 8 oktober 2012 17:32 schreef vannelle het volgende:
[..]
Daar is geen goede reden voor te bedenken.
Rij zelf ook motor en probeer juist NIET in de dode hoek te gaan rijden.
Reken maar dat je dan op de bon gaat als ze je zienquote:Op maandag 8 oktober 2012 14:19 schreef lipjes het volgende:
[..]
Als de file 60 rijd en hij er met 70 tussendoor gaat dan is dat geen Artikel 5 hoor.
Maar als de agenten hem aanhouden en hem aanspreken dat het misschien wat slimmer is om er niet tussendoor te gaan dan ben ik het daar wel mee eens.
Daar hebben ze (o.a.) het mistachterlicht voor bedachtquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 00:12 schreef Descendent het volgende:
Ff twee vraagjes voor de Audi A? / Opel insignia rijder achter mij op de afrit van de snelweg.
- WAAROM rijd jij met groot licht aan op een snelweg die compleet verlicht is?
- WAAROM doe je die dingen niet uit als je vlak achter iemand (mij dus in dit geval) rijdt. ?
Omdat dat bij wet verboden is, in tegenstelling tot tussen de stroken doorrijden. Ik meen zelfs, maar weet dit niet zeker, dat je op een motor in de file zelfs rechts langs een automobilist op de meest rechter baan mag, zolang je met je wielen maar binnen de lijn blijft. Al is dat natuurlijk wel het veel te letterlijk nemen van de regels en buiten dat uiterst lomp.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 01:41 schreef TeringHenkie het volgende:
Waarom gaan motorrijders dan niet gewoon lekker op de vluchtstrook rijden? De A2 tussen Utrecht en Amsterdam heeft een vluchtstrook waar in de breedte wel 30 Turkse families kunnen barbecuenGa lekker daar met je fiets rijden
Het tussen de stroken door rijden is niet meer verboden, omdat er structureel gedoogd werd. Dan heeft het geen zin om het in de wet te houden. Dat houdt natuurlijk niet in dat je dus op elke mogelijke manier met meerdere voertuigen op 1 strook mag rijden.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 02:10 schreef BlackLining het volgende:
Omdat dat bij wet verboden is, in tegenstelling tot tussen de stroken doorrijden.
Er is een gedragscode. Inhalen gebeurt tussen strook 1 en 2. Dit is domweg artikel 5.quote:Ik meen zelfs, maar weet dit niet zeker, dat je op een motor in de file zelfs rechts langs een automobilist op de meest rechter baan mag, zolang je met je wielen maar binnen de lijn blijft. Al is dat natuurlijk wel het veel te letterlijk nemen van de regels en buiten dat uiterst lomp.
Dan maken we ook wel zelf uit wanneer we jouw gedrag irritant vinden ok?quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat maken we zelf wel uit, het nummer van mijn moeder staat achterop, dan kun je daar effe klagen [ afbeelding ]
Ik rijd ertussendoor zodra ik dat verantwoord vind
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |