Het is gewoon een snelheidsbord met als het waren een variabel. Maar goed, hier gaat zeker nog het nodige om geprocedeerd wordenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:31 schreef Light het volgende:
[..]
Wat wil je dan doen bij een bord met een onderbord dat aangeeft dat het bord in de gegeven situatie niet geldt? Zoals bijvoorbeeld een bord 120 met een onderbord 6-19u, en je komt om middernacht langsrijden? Het bord 120 is dan niet van toepassing, maar dat wil niet zeggen dat je na het bord ineens 130 mag als je eerst 100 mocht.
Dan moet je echt terug naar de theorieboeken over hoe de vmax-borden werken.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:41 schreef Light het volgende:
[..]
Je mag 130 als je dat voor het bord ook al mocht. Als je voor het bord 100 mocht, mag je dat na het bord ook nog. Er staat immers geen bord "einde 100" (of "einde alle voorgaande verboden") en er wordt geen andere maximumsnelheid aangegeven.
quote:Buiten dit tijdvenster geldt de wettelijke maximumsnelheid van 130 km/h.
Joah, want ze staan best vaak verkeerd (naast i.p.v. na de invoegstrook bijvoorbeeld).quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het is gewoon een snelheidsbord met als het waren een variabel. Maar goed, hier gaat zeker nog het nodige om geprocedeerd worden
Als we er hier al niet uitkomen, zijn er vast meer mensen die het niet snappen. Dus voer voor advocaten.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het is gewoon een snelheidsbord met als het waren een variabel. Maar goed, hier gaat zeker nog het nodige om geprocedeerd worden
mwah, heel moeilijk is het niet. Je moet alleen niet een variabel bord missen, dan snap je het niet meer.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:55 schreef Light het volgende:
[..]
Als we er hier al niet uitkomen, zijn er vast meer mensen die het niet snappen. Dus voer voor advocaten.
Dat verduidelijk het wel.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:44 schreef OEM het volgende:
[..]
Dan moet je echt terug naar de theorieboeken over hoe de vmax-borden werken.
Hier nog een pdfje van rijkswaterstaat: http://www.rijkswaterstaa(...)en_tcm174-324891.pdf
[..]
ik had alles dus goedquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:44 schreef OEM het volgende:
[..]
Dan moet je echt terug naar de theorieboeken over hoe de vmax-borden werken.
Hier nog een pdfje van rijkswaterstaat: http://www.rijkswaterstaa(...)en_tcm174-324891.pdf
[..]
Borden staan er wel bij, alleen niet op deze foto.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:40 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Is dat zo? hadden ze dan wel wat meer voorlichting over mogen geven.
Hoe lang zijn er al spitsstroken trouwens? Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik tijdens rijles heb geleerd dat je dan maar 100 mag, tenzij dat zo staat vermeld op de borden wat hier niet het geval is.
Op die stukken snelweg die jij bedoeld staat dat eigenlijk altijd wel aangegeven.
klopt, dus gewoon 130 mits de situatie als op het bord of anders aangegeven op matrix borden. (dus eigenlijk zoals ik al zei..)quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:57 schreef Light het volgende:
[..]
Dat verduidelijk het wel.Toch blijft het potentieel verwarrend, imo.
Ja? Genoeg eerlijk gezegd...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 00:01 schreef Nagelschaartje het volgende:
O er waren al wat meer posts bijgekomen![]()
Andere vraag. Heeft iemand ooit al eens meegemaakt dat de spitsstrook op de a12 tussen Den Haag en Utrecht dicht is?
Meteen een mooi voorbeeld van waar je 130 mag... Kantelwals moet NA de invoegstrook staan.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:59 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Borden staan er wel bij, alleen niet op deze foto.
Dit is vooral handig om het overzichtelijk te maken voor toeristen die dat onderbord natuurlijk hartstikke goed kunnen lezen.
Deze borden staan meestal langs die wegen:
[ afbeelding ]
(indien spitsstrook open uiteraard)
Ik heb juist nog niet meegemaakt dat de spitstrook open was (rij tot afslag zoetermeer btw)quote:Op woensdag 3 oktober 2012 00:01 schreef Nagelschaartje het volgende:
O er waren al wat meer posts bijgekomen![]()
Andere vraag. Heeft iemand ooit al eens meegemaakt dat de spitsstrook op de a12 tussen Den Haag en Utrecht dicht is?
De spitsstrook begint pas na Zoetermeer.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 00:10 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ik heb juist nog niet meegemaakt dat de spitstrook open was (rij tot afslag zoetermeer btw)
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 00:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Meteen een mooi voorbeeld van waar je 130 mag... Kantelwals moet NA de invoegstrook staan.
Ja, over twee weken (anderhalve week?) mag ik weer eens naar Amsterdam.... Heineken Music Hall. Moet nog eens kijken hoe we er gaan komen. (de laatste keer dat we daar waren, zaten we in een hotel in Amsterdam, bij het Slotermeer (geloof ik, ergens aan de A9 in ieder geval) en konden we met de metroquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:03 schreef OEM het volgende:
[..]
Kom eens in de randstad kijken zou ik zeggen.
Kunnen de agenten best doen, maar is niet volgens reglementen en dus kan je naar rechter.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 07:06 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
De spitsstrook begint pas na Zoetermeer.
Volgens Rijkswaterstaat gaat een spitsstrook open bij een bepaald aantal auto's op de weg. Ik heb daar toch een aantal keren gereden dat ik dacht "ja, kan die spitsstrook dicht, die wordt toch nauwelijks gebruikt". Maar waarschijnlijk had ik dat gevoel omdat de spitsstrook open was![]()
En ik rijd er niet vaak, dat geef ik toe.
[..]![]()
![]()
![]()
Ga jij maar 130 rijden en als je een boete krijgt uitleggen waarom, denk dat de agenten ongeveer hetzelfde hoofd trekken:![]()
Richting utrecht begint hij pas na zoetermeer ja, maar richting den haag al rond gouda. Waarom snap ik niet.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 07:06 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
De spitsstrook begint pas na Zoetermeer.
Volgens Rijkswaterstaat gaat een spitsstrook open bij een bepaald aantal auto's op de weg. Ik heb daar toch een aantal keren gereden dat ik dacht "ja, kan die spitsstrook dicht, die wordt toch nauwelijks gebruikt". Maar waarschijnlijk had ik dat gevoel omdat de spitsstrook open was![]()
En ik rijd er niet vaak, dat geef ik toe.
[..]![]()
![]()
![]()
Ga jij maar 130 rijden en als je een boete krijgt uitleggen waarom, denk dat de agenten ongeveer hetzelfde hoofd trekken:![]()
Amateurquote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:13 schreef CasB het volgende:
Gewoon overal 130140 rijden en een beetje opletten op flitsers, trajectcontroles en politie-auto's.
Vooral op de onopvallende politie auto's.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:13 schreef CasB het volgende:
Gewoon overal 130 rijden en een beetje opletten op flitsers, trajectcontroles en politie-auto's.
Die pakken je niet zo snel op 10km/uur. Zijn genoeg anderen die harder rijden, en ze dus beter kunnen pakken.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Vooral op de onopvallende politie auto's.
Spitsstroken openen en sluiten is allemaal handwerk (althans, er moeten menselijke verrichtingen voor worden gedaan in de verkeerscentrale, niet dat er iemand met een sleutel naar de spitsstrook toe moet of zoquote:Op woensdag 3 oktober 2012 07:06 schreef Nagelschaartje het volgende:
De spitsstrook begint pas na Zoetermeer.
Volgens Rijkswaterstaat gaat een spitsstrook open bij een bepaald aantal auto's op de weg. Ik heb daar toch een aantal keren gereden dat ik dacht "ja, kan die spitsstrook dicht, die wordt toch nauwelijks gebruikt". Maar waarschijnlijk had ik dat gevoel omdat de spitsstrook open was![]()
En ik rijd er niet vaak, dat geef ik toe.
Bedenk dat je te maken kunt hebben met een buitenlander, en dat deze geen Nederlands kan.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:40 schreef OEM het volgende:
[..]
Zolang deze grappenmakers er staan, zal het circus niet veel groter worden:
[ afbeelding ]
Bij een open spitsstrook betekent dit bord: 130. Dus er staat 120 op een bord, ze willen dat je 100 rijdt, en je mag er 130.
En jij kan alle Franse, Spaanse, Duitse, Italiaanse of Portugese verkeersborden wel lezen?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:52 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Bedenk dat je te maken kunt hebben met een buitenlander, en dat deze geen Nederlands kan.
Het eerste onderbord is vrij eenvoudig. Je mag tussen 600 en 1900 niet sneller dan 120. Dat is wel te begrijpen, ook voor buitenlander.
Het tweede onderbord is wat lastiger. Alleen als de spitsstrook gesloten is moet je 120. Buitenlander kan onderbord twee niet lezen en zal dus altijd 120 rijden, dus ook als de spitsstrook open is. Maar niet buiten de tijden van het eerste onderbord. Daarbuiten zal 'ie dus ook 130 rijden. Open spitsstrook of niet.
Is het niet handiger om een bord met een afbeelding van een spitstrook met streep erdoorheen met = en 130 doorgestreept neer te zetten ipv een bord met NLse woorden?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En jij kan alle Franse, Spaanse, Duitse, Italiaanse of Portugese verkeersborden wel lezen?
Hoe ziet een afbeelding van een spitsstrook eruit?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:42 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Is het niet handiger om een bord met een afbeelding van een spitstrook met streep erdoorheen met = en 130 doorgestreept neer te zetten ipv een bord met NLse woorden?
Dus? Moet je eens bij de Franse Gendarmes mee aankomen, ik ben toerist. Of bij de Duitse Polizei. Zodra jij je in een land op de wegen begeeft dien je de regels daar te kennen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:17 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Hoe ziet een afbeelding van een spitsstrook eruit?
(ben het wel met je eens dat het onduidelijk is voor toeristen hoor, had ik al ergens genoemd)
Klopt, maar daar staan ook gewoon alle borden in het Duits/Frans/ Spaans/ insert willekeurig vakantieland..quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dus? Moet je eens bij de Franse Gendarmes mee aankomen, ik ben toerist. Of bij de Duitse Polizei. Zodra jij je in een land op de wegen begeeft dien je de regels daar te kennen.
Wat ik echter wel vind, is dat de tekst slecht leesbaar is. Vooral het contrast 06:00 - 19:00 en Bij gesloten spitsstrook is groot, te groot, als je het mij vraagt.
Dat probeer ik inderdaad te zeggen...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:25 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Klopt, maar daar staan ook gewoon alle borden in het Duits/Frans/ Spaans/ insert willekeurig vakantieland..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
Is het niet handiger om er een matrixbord neer te pleuren dat de op dat moment geldende snelheid weer geeft? Geen geouwehoer met onderborden etc. Doen ze in Duitsland bij bv Hannover ook.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:42 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Is het niet handiger om een bord met een afbeelding van een spitstrook met streep erdoorheen met = en 130 doorgestreept neer te zetten ipv een bord met NLse woorden?
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:25 schreef Descendent het volgende:
Ik had vandaag een vooroordeelbevestigende Audi rijder.
Twee rijstroken gaan naar 1. Achter mij genoeg ruimte, voor mij en mijn voorgangers -stoet auto's- +- 10 meter... en een verdrijvingsvlak.... (moet ik mn verhaal nog afmaken of kunnen jullie de rest zelf invullen?...)
Op nos teletekst staat nu ook een nieuwsbericht dat een BMW rijder een zwangere vrouw aangereden heeft die op de vluchtstrook stond met pech. Waarom niet gewoon automobilist, maar BMW rijder. Waarom zo'n tendentieus stukje?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hear hear, lost alles in 1 klap op. Helaas kunnen niet alle matrixbordtypes die we in NL hebben alle snelheden tonen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:37 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Is het niet handiger om er een matrixbord neer te pleuren dat de op dat moment geldende snelheid weer geeft? Geen geouwehoer met onderborden etc. Doen ze in Duitsland bij bv Hannover ook.
Tja.... goeie vraag eigelijk. Misschien heeft de NOS t bericht ongeredigeerd overgenomen van Telegraaf.nl?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:43 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Op nos teletekst staat nu ook een nieuwsbericht dat een BMW rijder een zwangere vrouw aangereden heeft die op de vluchtstrook stond met pech. Waarom niet gewoon automobilist, maar BMW rijder. Waarom zo'n tendentieus stukje?
[modus stereotype]quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:03 schreef Descendent het volgende:
[..]
Tja.... goeie vraag eigelijk. Misschien heeft de NOS t bericht ongeredigeerd overgenomen van Telegraaf.nl?
Op nos.nl staat de kop aangeduid met BMW rijder, evengoed ontgaat het mij het nut om zovaak BMW rijder te noemen in het stukje.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:08 schreef Dalenbart het volgende:
Heeft te maken met het stukje wat er boven staat. BMW rijder reed al asociaal en het ongeval is daar een gevolg van.
http://nos.nl/artikel/425453-vrouw-aangereden-op-vluchtstrook.html
Nee, maar die kunnen we wel maken.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:00 schreef OEM het volgende:
[..]
Hear hear, lost alles in 1 klap op. Helaas kunnen niet alle matrixbordtypes die we in NL hebben alle snelheden tonen.
Mijn zegen hebben ze ookquote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:22 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nee, maar die kunnen we wel maken.
Klopt heb je helemaal gelijk in. Alsof het minder erg is als het was gebeurt terwijl je een Volvo rijdt.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:22 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Op nos.nl staat de kop aangeduid met BMW rijder, evengoed ontgaat het mij het nut om zovaak BMW rijder te noemen in het stukje.
Het is vrij simpel, het onderbord geeft aan binnen welk kader het bovenbord geldt. Valt het bovenbord niet binnen dat kader, dan moet je het bord -op dat moment- als niet geplaatst beschouwen en dus verandert er helemaal niets t.o.v. vóór het betreffende bord.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:57 schreef Light het volgende:
[..]
Dat verduidelijk het wel.Toch blijft het potentieel verwarrend, imo.
Of je komt niet met 150 km/h aanknallen en anticipeert wat beter.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:35 schreef Dalenbart het volgende:
[..]
...
Begint het wat te druppelen mevrouw is bezig een vrachtwagen in te halen met 110km/h trapt ze vol op de rem om naar 70km/h terug te zakken. Dat is verdomd hard remmen als je met 150km/h aankomt knallen.
Beter geef je gas als je in wilt halen, in plaats van te remmen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Of je komt niet met 150 km/h aanknallen en anticipeert wat beter.
Ik reed lekker door was niet druk verder dus dat kon prima. Als zij gewoon 110 of desnoods 100 was gaan rijden had ik dat makkelijk gehaald. Maar in 1x afremmen tot 70 dat zelfs de vrachtwagen die ze aan het inhalen was haar ineens voorbij schiet lijkt mij meer het gevaar opleveren.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Of je komt niet met 150 km/h aanknallen en anticipeert wat beter.
Die mevrouw had even door moeten gassen, dat is waar. Maar als je met 150km/h vol in de remmen moet om er niet achterin te knallen doe je zelf ook iets niet helemaal goed. Autorijden is óók er rekening mee houden dat niet iedere weggebruiker zo fantastisch rijdt als jij zelf.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:51 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Beter geef je gas als je in wilt halen, in plaats van te remmen.
Precies, dat zijn juist van die actie's die je niet verwacht, en waar je imho ook niet op kan anticiperen zo ruim van te voren..quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:53 schreef Dalenbart het volgende:
[..]
Ik reed lekker door was niet druk verder dus dat kon prima. Als zij gewoon 110 of desnoods 100 was gaan rijden had ik dat makkelijk gehaald. Maar in 1x afremmen tot 70 dat zelfs de vrachtwagen die ze aan het inhalen was haar ineens voorbij schiet lijkt mij meer het gevaar opleveren.
Klopt ik had iets eerder van het gas gekund om hem erheen te laten rollen. Heb ik niet gedaan omdat ze die vrachtwagen voor 3/4 was gepasseerd en dan zou ik met gas loslaten en evt. heel iets bijremmen er voorbij kunnen als zij opzij ging. maar ipv dat te doen trapt ze dus op de rem. Ik rijdt niet perfect nee hou wel van doorrijden dus zit meestal max +20km/h als het wegbeeld het toelaat.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Die mevrouw had even door moeten gassen, dat is waar. Maar als je met 150km/h vol in de remmen moet om er niet achterin te knallen doe je zelf ook iets niet helemaal goed. Autorijden is óók er rekening mee houden dat niet iedere weggebruiker zo fantastisch rijdt als jij zelf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |