abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117540398
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:37 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En jij kan alle Franse, Spaanse, Duitse, Italiaanse of Portugese verkeersborden wel lezen?
Is het niet handiger om een bord met een afbeelding van een spitstrook met streep erdoorheen met = en 130 doorgestreept neer te zetten ipv een bord met NLse woorden?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_117541560
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:42 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Is het niet handiger om een bord met een afbeelding van een spitstrook met streep erdoorheen met = en 130 doorgestreept neer te zetten ipv een bord met NLse woorden?
Hoe ziet een afbeelding van een spitsstrook eruit? :P
(ben het wel met je eens dat het onduidelijk is voor toeristen hoor, had ik al ergens genoemd)
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  FOK!fotograaf woensdag 3 oktober 2012 @ 12:21:54 #128
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117541676
quote:
3s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:17 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Hoe ziet een afbeelding van een spitsstrook eruit? :P
(ben het wel met je eens dat het onduidelijk is voor toeristen hoor, had ik al ergens genoemd)
Dus? Moet je eens bij de Franse Gendarmes mee aankomen, ik ben toerist. Of bij de Duitse Polizei. Zodra jij je in een land op de wegen begeeft dien je de regels daar te kennen.

Wat ik echter wel vind, is dat de tekst slecht leesbaar is. Vooral het contrast 06:00 - 19:00 en Bij gesloten spitsstrook is groot, te groot, als je het mij vraagt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_117541799
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:21 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dus? Moet je eens bij de Franse Gendarmes mee aankomen, ik ben toerist. Of bij de Duitse Polizei. Zodra jij je in een land op de wegen begeeft dien je de regels daar te kennen.

Wat ik echter wel vind, is dat de tekst slecht leesbaar is. Vooral het contrast 06:00 - 19:00 en Bij gesloten spitsstrook is groot, te groot, als je het mij vraagt.
Klopt, maar daar staan ook gewoon alle borden in het Duits/Frans/ Spaans/ insert willekeurig vakantieland..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  FOK!fotograaf woensdag 3 oktober 2012 @ 12:27:08 #130
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117541840
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:25 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Klopt, maar daar staan ook gewoon alle borden in het Duits/Frans/ Spaans/ insert willekeurig vakantieland..
Dat probeer ik inderdaad te zeggen...
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_117541968
Twee oudjes die (geloof het of niet) doodleuk op een normale autoweg aan de zijkant van de weg(nee,niet op de stoep maar gewoon op de weg zelf!) met elkaar staan te klessebessen. }:|

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2012 12:31:32 ]
  woensdag 3 oktober 2012 @ 20:25:40 #132
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_117560843
Ik had vandaag een vooroordeelbevestigende Audi rijder.
Twee rijstroken gaan naar 1. Achter mij genoeg ruimte, voor mij en mijn voorgangers -stoet auto's- +- 10 meter... en een verdrijvingsvlak.... (moet ik mn verhaal nog afmaken of kunnen jullie de rest zelf invullen?... :') )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  woensdag 3 oktober 2012 @ 20:37:04 #133
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_117561370
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:42 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Is het niet handiger om er een matrixbord neer te pleuren dat de op dat moment geldende snelheid weer geeft? Geen geouwehoer met onderborden etc. Doen ze in Duitsland bij bv Hannover ook.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_117561663
quote:
7s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:25 schreef Descendent het volgende:
Ik had vandaag een vooroordeelbevestigende Audi rijder.
Twee rijstroken gaan naar 1. Achter mij genoeg ruimte, voor mij en mijn voorgangers -stoet auto's- +- 10 meter... en een verdrijvingsvlak.... (moet ik mn verhaal nog afmaken of kunnen jullie de rest zelf invullen?... :') )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op nos teletekst staat nu ook een nieuwsbericht dat een BMW rijder een zwangere vrouw aangereden heeft die op de vluchtstrook stond met pech. Waarom niet gewoon automobilist, maar BMW rijder. Waarom zo'n tendentieus stukje?
  woensdag 3 oktober 2012 @ 21:00:05 #135
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_117562574
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:37 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Is het niet handiger om er een matrixbord neer te pleuren dat de op dat moment geldende snelheid weer geeft? Geen geouwehoer met onderborden etc. Doen ze in Duitsland bij bv Hannover ook.
Hear hear, lost alles in 1 klap op. Helaas kunnen niet alle matrixbordtypes die we in NL hebben alle snelheden tonen.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 21:03:16 #136
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_117562769
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:43 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

Op nos teletekst staat nu ook een nieuwsbericht dat een BMW rijder een zwangere vrouw aangereden heeft die op de vluchtstrook stond met pech. Waarom niet gewoon automobilist, maar BMW rijder. Waarom zo'n tendentieus stukje?
Tja.... goeie vraag eigelijk. Misschien heeft de NOS t bericht ongeredigeerd overgenomen van Telegraaf.nl? ;)
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_117562981
quote:
7s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:03 schreef Descendent het volgende:

[..]

Tja.... goeie vraag eigelijk. Misschien heeft de NOS t bericht ongeredigeerd overgenomen van Telegraaf.nl? ;)
[modus stereotype]

Misschien dacht meneer Audi rijder wel in jouw irritatie, dat die Saab wel ruimte geeft/remt, omdat er een heer (ouwelul) in zit.
pi_117563040
Heeft te maken met het stukje wat er boven staat. BMW rijder reed al asociaal en het ongeval is daar een gevolg van.
http://nos.nl/artikel/425453-vrouw-aangereden-op-vluchtstrook.html
pi_117563919
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:08 schreef Dalenbart het volgende:
Heeft te maken met het stukje wat er boven staat. BMW rijder reed al asociaal en het ongeval is daar een gevolg van.
http://nos.nl/artikel/425453-vrouw-aangereden-op-vluchtstrook.html
Op nos.nl staat de kop aangeduid met BMW rijder, evengoed ontgaat het mij het nut om zovaak BMW rijder te noemen in het stukje.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 21:22:42 #140
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_117563957
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:00 schreef OEM het volgende:

[..]

Hear hear, lost alles in 1 klap op. Helaas kunnen niet alle matrixbordtypes die we in NL hebben alle snelheden tonen.
Nee, maar die kunnen we wel maken. :Y
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 21:23:40 #141
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_117564028
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:22 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Nee, maar die kunnen we wel maken. :Y
Mijn zegen hebben ze ook :Y
pi_117564888
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:22 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

Op nos.nl staat de kop aangeduid met BMW rijder, evengoed ontgaat het mij het nut om zovaak BMW rijder te noemen in het stukje.
Klopt heb je helemaal gelijk in. Alsof het minder erg is als het was gebeurt terwijl je een Volvo rijdt.

Vandaag ook weer een idioot op de snelweg waar 130km/h is toegestaan. Begint het wat te druppelen mevrouw is bezig een vrachtwagen in te halen met 110km/h trapt ze vol op de rem om naar 70km/h terug te zakken. Dat is verdomd hard remmen als je met 150km/h aankomt knallen.
  Spellchecker woensdag 3 oktober 2012 @ 21:48:17 #143
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_117565869
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 23:57 schreef Light het volgende:

[..]

Dat verduidelijk het wel. :) Toch blijft het potentieel verwarrend, imo.
Het is vrij simpel, het onderbord geeft aan binnen welk kader het bovenbord geldt. Valt het bovenbord niet binnen dat kader, dan moet je het bord -op dat moment- als niet geplaatst beschouwen en dus verandert er helemaal niets t.o.v. vóór het betreffende bord.

Wellicht dat er inderdaad wat simpele geesten zijn die het toch totaan de rechter willen uitvechten, maar ik gok dat de rechter in dit geval tot dezelfde conclusie als ik gaat komen..
Tevens -purist.
pi_117566136
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:35 schreef Dalenbart het volgende:

[..]

...
Begint het wat te druppelen mevrouw is bezig een vrachtwagen in te halen met 110km/h trapt ze vol op de rem om naar 70km/h terug te zakken. Dat is verdomd hard remmen als je met 150km/h aankomt knallen.
Of je komt niet met 150 km/h aanknallen en anticipeert wat beter.
  FOK!fotograaf woensdag 3 oktober 2012 @ 21:51:53 #145
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117566234
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Beter geef je gas als je in wilt halen, in plaats van te remmen.
The summer is magic!

pi_117566360
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik reed lekker door was niet druk verder dus dat kon prima. Als zij gewoon 110 of desnoods 100 was gaan rijden had ik dat makkelijk gehaald. Maar in 1x afremmen tot 70 dat zelfs de vrachtwagen die ze aan het inhalen was haar ineens voorbij schiet lijkt mij meer het gevaar opleveren.
pi_117566497
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:51 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Beter geef je gas als je in wilt halen, in plaats van te remmen.
Die mevrouw had even door moeten gassen, dat is waar. Maar als je met 150km/h vol in de remmen moet om er niet achterin te knallen doe je zelf ook iets niet helemaal goed. Autorijden is óók er rekening mee houden dat niet iedere weggebruiker zo fantastisch rijdt als jij zelf.
pi_117566518
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:53 schreef Dalenbart het volgende:

[..]

Ik reed lekker door was niet druk verder dus dat kon prima. Als zij gewoon 110 of desnoods 100 was gaan rijden had ik dat makkelijk gehaald. Maar in 1x afremmen tot 70 dat zelfs de vrachtwagen die ze aan het inhalen was haar ineens voorbij schiet lijkt mij meer het gevaar opleveren.
Precies, dat zijn juist van die actie's die je niet verwacht, en waar je imho ook niet op kan anticiperen zo ruim van te voren..
Wie gaat er bij een paar druppeltjes regen namelijk al vol op de rem terwijl hij/zij aan het inhalen is?
Maar ik herken het wel hoor, heb ook wel eens gehad dat als men gewoon even extra gas had gegeven, en de max. snelheid was gaan rijden, ik ook gewoon door kon rijden. (en dan reed ik nog maar 130 waar je 120 mag..)
Vorig jaar met de cliëntenvakantie een aanhanger meegehad, en zelfs toen hebben we op de snelweg best veel personenauto's ingehaald, terwijl we 100 reden!
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_117566752
Maar waarom maak ik dat soort noodstopscenario's eigenlijk nooit mee met mijn dagelijkse 200 km snelweg ? En ik kom genoeg medeweggebruikers tegen die niet kunnen rijden, dus daar licht het niet aan.
pi_117566825
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Die mevrouw had even door moeten gassen, dat is waar. Maar als je met 150km/h vol in de remmen moet om er niet achterin te knallen doe je zelf ook iets niet helemaal goed. Autorijden is óók er rekening mee houden dat niet iedere weggebruiker zo fantastisch rijdt als jij zelf.
Klopt ik had iets eerder van het gas gekund om hem erheen te laten rollen. Heb ik niet gedaan omdat ze die vrachtwagen voor 3/4 was gepasseerd en dan zou ik met gas loslaten en evt. heel iets bijremmen er voorbij kunnen als zij opzij ging. maar ipv dat te doen trapt ze dus op de rem. Ik rijdt niet perfect nee hou wel van doorrijden dus zit meestal max +20km/h als het wegbeeld het toelaat.

Het was geen noodstop maar toch best wel hard remmen... maar gaat me meer om de situaties die je dan creeërt voor overige weggebruikers door zo je snelheid te verminderen bij het minste of geringste.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')