Het is gewoon een snelheidsbord met als het waren een variabel. Maar goed, hier gaat zeker nog het nodige om geprocedeerd wordenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:31 schreef Light het volgende:
[..]
Wat wil je dan doen bij een bord met een onderbord dat aangeeft dat het bord in de gegeven situatie niet geldt? Zoals bijvoorbeeld een bord 120 met een onderbord 6-19u, en je komt om middernacht langsrijden? Het bord 120 is dan niet van toepassing, maar dat wil niet zeggen dat je na het bord ineens 130 mag als je eerst 100 mocht.
Dan moet je echt terug naar de theorieboeken over hoe de vmax-borden werken.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:41 schreef Light het volgende:
[..]
Je mag 130 als je dat voor het bord ook al mocht. Als je voor het bord 100 mocht, mag je dat na het bord ook nog. Er staat immers geen bord "einde 100" (of "einde alle voorgaande verboden") en er wordt geen andere maximumsnelheid aangegeven.
quote:Buiten dit tijdvenster geldt de wettelijke maximumsnelheid van 130 km/h.
Joah, want ze staan best vaak verkeerd (naast i.p.v. na de invoegstrook bijvoorbeeld).quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het is gewoon een snelheidsbord met als het waren een variabel. Maar goed, hier gaat zeker nog het nodige om geprocedeerd worden
Als we er hier al niet uitkomen, zijn er vast meer mensen die het niet snappen. Dus voer voor advocaten.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het is gewoon een snelheidsbord met als het waren een variabel. Maar goed, hier gaat zeker nog het nodige om geprocedeerd worden
mwah, heel moeilijk is het niet. Je moet alleen niet een variabel bord missen, dan snap je het niet meer.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:55 schreef Light het volgende:
[..]
Als we er hier al niet uitkomen, zijn er vast meer mensen die het niet snappen. Dus voer voor advocaten.
Dat verduidelijk het wel.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:44 schreef OEM het volgende:
[..]
Dan moet je echt terug naar de theorieboeken over hoe de vmax-borden werken.
Hier nog een pdfje van rijkswaterstaat: http://www.rijkswaterstaa(...)en_tcm174-324891.pdf
[..]
ik had alles dus goedquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:44 schreef OEM het volgende:
[..]
Dan moet je echt terug naar de theorieboeken over hoe de vmax-borden werken.
Hier nog een pdfje van rijkswaterstaat: http://www.rijkswaterstaa(...)en_tcm174-324891.pdf
[..]
Borden staan er wel bij, alleen niet op deze foto.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:40 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Is dat zo? hadden ze dan wel wat meer voorlichting over mogen geven.
Hoe lang zijn er al spitsstroken trouwens? Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik tijdens rijles heb geleerd dat je dan maar 100 mag, tenzij dat zo staat vermeld op de borden wat hier niet het geval is.
Op die stukken snelweg die jij bedoeld staat dat eigenlijk altijd wel aangegeven.
klopt, dus gewoon 130 mits de situatie als op het bord of anders aangegeven op matrix borden. (dus eigenlijk zoals ik al zei..)quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:57 schreef Light het volgende:
[..]
Dat verduidelijk het wel.Toch blijft het potentieel verwarrend, imo.
Ja? Genoeg eerlijk gezegd...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 00:01 schreef Nagelschaartje het volgende:
O er waren al wat meer posts bijgekomen![]()
Andere vraag. Heeft iemand ooit al eens meegemaakt dat de spitsstrook op de a12 tussen Den Haag en Utrecht dicht is?
Meteen een mooi voorbeeld van waar je 130 mag... Kantelwals moet NA de invoegstrook staan.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 23:59 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Borden staan er wel bij, alleen niet op deze foto.
Dit is vooral handig om het overzichtelijk te maken voor toeristen die dat onderbord natuurlijk hartstikke goed kunnen lezen.
Deze borden staan meestal langs die wegen:
[ afbeelding ]
(indien spitsstrook open uiteraard)
Ik heb juist nog niet meegemaakt dat de spitstrook open was (rij tot afslag zoetermeer btw)quote:Op woensdag 3 oktober 2012 00:01 schreef Nagelschaartje het volgende:
O er waren al wat meer posts bijgekomen![]()
Andere vraag. Heeft iemand ooit al eens meegemaakt dat de spitsstrook op de a12 tussen Den Haag en Utrecht dicht is?
De spitsstrook begint pas na Zoetermeer.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 00:10 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ik heb juist nog niet meegemaakt dat de spitstrook open was (rij tot afslag zoetermeer btw)
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 00:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Meteen een mooi voorbeeld van waar je 130 mag... Kantelwals moet NA de invoegstrook staan.
Ja, over twee weken (anderhalve week?) mag ik weer eens naar Amsterdam.... Heineken Music Hall. Moet nog eens kijken hoe we er gaan komen. (de laatste keer dat we daar waren, zaten we in een hotel in Amsterdam, bij het Slotermeer (geloof ik, ergens aan de A9 in ieder geval) en konden we met de metroquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:03 schreef OEM het volgende:
[..]
Kom eens in de randstad kijken zou ik zeggen.
Kunnen de agenten best doen, maar is niet volgens reglementen en dus kan je naar rechter.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 07:06 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
De spitsstrook begint pas na Zoetermeer.
Volgens Rijkswaterstaat gaat een spitsstrook open bij een bepaald aantal auto's op de weg. Ik heb daar toch een aantal keren gereden dat ik dacht "ja, kan die spitsstrook dicht, die wordt toch nauwelijks gebruikt". Maar waarschijnlijk had ik dat gevoel omdat de spitsstrook open was![]()
En ik rijd er niet vaak, dat geef ik toe.
[..]![]()
![]()
![]()
Ga jij maar 130 rijden en als je een boete krijgt uitleggen waarom, denk dat de agenten ongeveer hetzelfde hoofd trekken:![]()
Richting utrecht begint hij pas na zoetermeer ja, maar richting den haag al rond gouda. Waarom snap ik niet.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 07:06 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
De spitsstrook begint pas na Zoetermeer.
Volgens Rijkswaterstaat gaat een spitsstrook open bij een bepaald aantal auto's op de weg. Ik heb daar toch een aantal keren gereden dat ik dacht "ja, kan die spitsstrook dicht, die wordt toch nauwelijks gebruikt". Maar waarschijnlijk had ik dat gevoel omdat de spitsstrook open was![]()
En ik rijd er niet vaak, dat geef ik toe.
[..]![]()
![]()
![]()
Ga jij maar 130 rijden en als je een boete krijgt uitleggen waarom, denk dat de agenten ongeveer hetzelfde hoofd trekken:![]()
Amateurquote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:13 schreef CasB het volgende:
Gewoon overal 130140 rijden en een beetje opletten op flitsers, trajectcontroles en politie-auto's.
Vooral op de onopvallende politie auto's.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:13 schreef CasB het volgende:
Gewoon overal 130 rijden en een beetje opletten op flitsers, trajectcontroles en politie-auto's.
Die pakken je niet zo snel op 10km/uur. Zijn genoeg anderen die harder rijden, en ze dus beter kunnen pakken.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Vooral op de onopvallende politie auto's.
Spitsstroken openen en sluiten is allemaal handwerk (althans, er moeten menselijke verrichtingen voor worden gedaan in de verkeerscentrale, niet dat er iemand met een sleutel naar de spitsstrook toe moet of zoquote:Op woensdag 3 oktober 2012 07:06 schreef Nagelschaartje het volgende:
De spitsstrook begint pas na Zoetermeer.
Volgens Rijkswaterstaat gaat een spitsstrook open bij een bepaald aantal auto's op de weg. Ik heb daar toch een aantal keren gereden dat ik dacht "ja, kan die spitsstrook dicht, die wordt toch nauwelijks gebruikt". Maar waarschijnlijk had ik dat gevoel omdat de spitsstrook open was![]()
En ik rijd er niet vaak, dat geef ik toe.
Bedenk dat je te maken kunt hebben met een buitenlander, en dat deze geen Nederlands kan.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 22:40 schreef OEM het volgende:
[..]
Zolang deze grappenmakers er staan, zal het circus niet veel groter worden:
[ afbeelding ]
Bij een open spitsstrook betekent dit bord: 130. Dus er staat 120 op een bord, ze willen dat je 100 rijdt, en je mag er 130.
En jij kan alle Franse, Spaanse, Duitse, Italiaanse of Portugese verkeersborden wel lezen?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:52 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Bedenk dat je te maken kunt hebben met een buitenlander, en dat deze geen Nederlands kan.
Het eerste onderbord is vrij eenvoudig. Je mag tussen 600 en 1900 niet sneller dan 120. Dat is wel te begrijpen, ook voor buitenlander.
Het tweede onderbord is wat lastiger. Alleen als de spitsstrook gesloten is moet je 120. Buitenlander kan onderbord twee niet lezen en zal dus altijd 120 rijden, dus ook als de spitsstrook open is. Maar niet buiten de tijden van het eerste onderbord. Daarbuiten zal 'ie dus ook 130 rijden. Open spitsstrook of niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |