Andere tijdstippen? Andere wegen? Ik rijd veel en ik kan in de Achterhoek zeg maar vanaf Arnem tot voorbij Doetinchem rustig 150+ rijden met groot licht zonder iemand tegen te komen op de tweebaans A18, terwijl ik op een A9 of A8 niet eens constant boven de 110 kan blijven als je 120 mag.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Maar waarom maak ik dat soort noodstopscenario's eigenlijk nooit mee met mijn dagelijkse 200 km snelweg ? En ik kom genoeg medeweggebruikers tegen die niet kunnen rijden, dus daar licht het niet aan.
A15, A50, A12, A73, A27, A1quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Andere tijdstippen? Andere wegen? Ik rijd veel en ik kan in de Achterhoek zeg maar vanaf Arnem tot voorbij Doetinchem rustig 150+ rijden met groot licht zonder iemand tegen te komen op de tweebaans A18, terwijl ik op een A9 of A8 niet eens constant boven de 110 kan blijven als je 120 mag.
Tja, hier kan je tussen Winschoten en Duitsland(A7) vrijwel altijd vol gas, en s'nachts en sávonds tussen Groningen en Drachten ook wel.. Heb wel eens meegemaakt dat ik op dat laatste stuk om 23.00 gewoon 180 kon rijden, en daarbij maar een paar auto's hoefde in te halen..quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
A15, A50, A12, A73, A27, A1
Meestal overdag, net voor of net na de spits.
Nogmaals, zo werkt het niet met vmax-borden. Dat bord en dat bord alleen bepaalt de snelheid vanaf de plek van dat bord. De situatie voor dat bord is totaal niet relevant.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:48 schreef NoBody122 het volgende:
Het is vrij simpel, het onderbord geeft aan binnen welk kader het bovenbord geldt. Valt het bovenbord niet binnen dat kader, dan moet je het bord -op dat moment- als niet geplaatst beschouwen en dus verandert er helemaal niets t.o.v. vóór het betreffende bord.
Ik weet zeker dat de rechter tot andere conclusies gaat komen.quote:Wellicht dat er inderdaad wat simpele geesten zijn die het toch totaan de rechter willen uitvechten, maar ik gok dat de rechter in dit geval tot dezelfde conclusie als ik gaat komen..
Dat heb ik dus op de A37 Hoogeveen Duitsland.. kan je ook knallen zonder ook maar iemand tegen te komen.. Ik heb nog "maar" 2 jaar mijn rijbewijs en kan gelukkig afkloppen dat ik nog geen schades heb gehad of bekeuringen.. En ja dan komt zo de opmerking je hebt hem nog maar 2 jaar.. klopt maar ik ken ook vrienden die voor minder in het ziekenhuis terecht zijn gekomenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:22 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Tja, hier kan je tussen Winschoten en Duitsland(A7) vrijwel altijd vol gas, en s'nachts en sávonds tussen Groningen en Drachten ook wel.. Heb wel eens meegemaakt dat ik op dat laatste stuk om 23.00 gewoon 180 kon rijden, en daarbij maar een paar auto's hoefde in te halen..
Oja, dat is ook al zo´n heerlijke weg.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:25 schreef Dalenbart het volgende:
[..]
Dat heb ik dus op de A37 Hoogeveen Duitsland.. kan je ook knallen zonder ook maar iemand tegen te komen.. Ik heb nog "maar" 2 jaar mijn rijbewijs en kan gelukkig afkloppen dat ik nog geen schades heb gehad of bekeuringen.. En ja dan komt zo de opmerking je hebt hem nog maar 2 jaar.. klopt maar ik ken ook vrienden die voor minder in het ziekenhuis terecht zijn gekomen
Maar eigenlijk alles vanaf zwolle omhoog en naar het oosten toe.. De A28 naar Groningen vanaf Hoogeveen is ook gewoon knallen.. ik rijd ook autotransporten en voor mijn hobby (autosport fotografie) reis ik ook veel dus ja ik maak mijn kilometers ook wel.. geen 40.000 per jaar maar toch wel zeker 20.000kmquote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:27 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Oja, dat is ook al zo´n heerlijke weg.![]()
Ach, toen ik mijn rijbewijs nog geen jaar had reed ik al taxi..
Ook autosport fotografie? grappig, hele poos gedaan, maar staat bij mij tegenwoordig op een laag vuurtje.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:29 schreef Dalenbart het volgende:
[..]
Maar eigenlijk alles vanaf zwolle omhoog en naar het oosten toe.. De A28 naar Groningen vanaf Hoogeveen is ook gewoon knallen.. ik rijd ook autotransporten en voor mijn hobby (autosport fotografie) reis ik ook veel dus ja ik maak mijn kilometers ook wel.. geen 40.000 per jaar maar toch wel zeker 20.000km
Heb het even nagezocht, maar je hebt inderdaad gelijk, hoor (al heeft het feit, dat het hier om vmax-borden gaat, daar niks mee te maken, want het gaat om de onderborden).quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:23 schreef OEM het volgende:
[..]
Nogmaals, zo werkt het niet met vmax-borden. Dat bord en dat bord alleen bepaalt de snelheid vanaf de plek van dat bord. De situatie voor dat bord is totaal niet relevant.
Dusch: 120 met onderbord 6-19 houdt in: 120 tussen 6-19h en geen snelheidsbeperking daarbuiten (dus 130). De snelheid die gold voor dat bord doet niet ter zake.
Hier is het linkje nog een keer: http://www.rijkswaterstaa(...)en_tcm174-324891.pdf
[..]
Ik weet zeker dat de rechter tot andere conclusies gaat komen.
In dit geval gaat het dus om lid 2, aangezien het om teksten (zonder symbolen) gaat. Ik ging uit van de betekenis zoals in lid 1b, wat ik -ook in dit geval- logischer vind.quote:Artikel 67
1.Onder verkeersborden aangebrachte onderborden kunnen inhouden:
a. een nadere uitleg van het verkeersbord;
b. ingeval op een onderbord uitsluitend symbolen voorkomen: het verkeersbord geldt slechts voor de aldus aangeduide weggebruikers of het aldus aangeduide verkeersgedrag;
c. ingeval op een onderbord het woord "uitgezonderd" in combinatie met symbolen voorkomt: het verkeersbord geldt niet voor de aldus aangeduide weggebruikers of het aldus aangeduide verkeersgedrag.
2.Indien het beoogde verkeersgedrag wordt aangegeven door middel van teksten of tekens al dan niet in combinatie met symbolen, blijkt het beoogde verkeersgedrag uit het onderbord.
3.Symbolen op onderborden hebben dezelfde betekenis als die welke in bijlage 1 zijn opgenomen.
Wir haben es nicht gewusstquote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dus? Moet je eens bij de Franse Gendarmes mee aankomen, ik ben toerist. Of bij de Duitse Polizei. Zodra jij je in een land op de wegen begeeft dien je de regels daar te kennen.
Wat ik echter wel vind, is dat de tekst slecht leesbaar is. Vooral het contrast 06:00 - 19:00 en Bij gesloten spitsstrook is groot, te groot, als je het mij vraagt.
Nee, maar dat is het 'm juist. Al zou ik totaal analfabeet zijn, dan ben ik toch in staat aan het verkeer deel te nemen zonder de wvw te overtreden (in Nederland welteverstaan). Een onderbord mag nooit een uitbreiding zijn, alleen een beperking van het bovenstaande verkeersbord.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 11:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En jij kan alle Franse, Spaanse, Duitse, Italiaanse of Portugese verkeersborden wel lezen?
Dit onderbord is toch een beperking? Het beperkt de geldigheid van verkeersbord A1, namelijk alleen wanneer de spitsstrook gesloten is.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 08:04 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nee, maar dat is het 'm juist. Al zou ik totaal analfabeet zijn, dan ben ik toch in staat aan het verkeer deel te nemen zonder de wvw te overtreden (in Nederland welteverstaan). Een onderbord mag nooit een uitbreiding zijn, alleen een beperking van het bovenstaande verkeersbord.
Als er bijvoorbeeld een bord parkeerverbod staat, mag op het onderbord niet staan "Geldt ook voor de overzijde".
Het is een voorwaarde voor een beperking.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dit onderbord is toch een beperking? Het beperkt de geldigheid van verkeersbord A1, namelijk alleen wanneer de spitsstrook gesloten is.
En als ik dit tegenkom om acht uur 's avonds en de spitsstrook is niet open?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dit onderbord is toch een beperking? Het beperkt de geldigheid van verkeersbord A1, namelijk alleen wanneer de spitsstrook gesloten is.
130...quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 06:12 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En als ik dit tegenkom om acht uur 's avonds en de spitsstrook is niet open?
Als het een dubbele is, dus 06-19 en gesloten spitsstrook, 's avonds om 8 lekker 130.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 06:12 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En als ik dit tegenkom om acht uur 's avonds en de spitsstrook is niet open?
Kun jij geen nieuw topic aanmaken over andere ergernissen in het verkeer?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:01 schreef AdoraBelle het volgende:
Kunnen jullie niet een apart topic maken over die spitsstroken en over hoe je die nieuwe borden moet interpreteren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tevens -purist.
Dat is inderdaad heel irritant...maar waarom trek je dan zelf ook niet vlot op zodat je er niet achter hoeft?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 03:07 schreef dylanrr het volgende:
Ik heb er vandaag één meegemaakt, ik maak het overigens regelmatig mee, maar nu begint het me echt te irriteren.
Ik rijd voor mijn leeftijd een wat aparte auto, namelijk een Renault Laguna Grand Tour (stationwaggie) met alle denkbare opties van 2005. Ik ben pas 19 jaar oud, dus vandaar dat het apart is.
Nu heb ik regelmatig dat ik bij het stoplicht naast mensen van middelbare leeftijd kom te staan in een wat oudere auto (niet dat de mijne zo nieuw is). Op de één of andere manier zien die mensen dat er een "jong" ventje in rijdt en willen ze kosten van het kost laten zien dat ze toch wel stoer zijn in hun auto. Dus zetten ze zich schrap om bij groen mij er uit te trekken. Dit werkt me echt keihard op de zenuwen, want vaak ga ik er juist naast staan om wat vlotter door het verkeer te kunnen en geen hinder te hebben van hun auto's en zij niet van mij.
Echter, als zij plankgas gaan, valt mijn hele plan dus in de soep en ik ga niet harder optrekken omdat zij mij ervan willen overtuigen dat ze stoer zijn.
Hierdoor moet ik er dus achter en dan heb ik regelmatig dat ze dan 40 gaan rijden op enkelbaans 50 wegen en dat vind ik klote.
Dit moest ik even kwijt, heb het deze week al veel te vaak meegemaakt.
Dat soort mensenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:04 schreef vannelle het volgende:
Gister voor een verkeerslicht, 2 stroken rechtdoor en ik stond 2e op de rechterrijstrook.
Licht op groen en de voorste auto's op linker- en rechterstrook trekken lekker vlot op.
2e auto op linkerstrook trekt minder vlot op en laat dus een gaatje vallen met z'n voorligger.
Komt goed uit want ik wilde naar de linkerstrook omdat ik verderop linksaf moest.
Geeft die auto ineens wél gas en rijdt het gat dicht, hij gunde mij dat plekje niet blijkbaar.
Geeft niks, ga ik wel iets van het gas af en ga achter hem rijden. Niks aan de hand.
Toen ik achter hem reed begint ie ineens wild te zwaaien en te gebaren en druk te doen, sjongejongejonge, alsof hem groot onrecht was aangedaan.
Wat dacht ik wel niet? Dat ik zomaar voor hem kon gaan rijden?
Zwaaien was trouwens niet met de volle hand maar slechts 1 vinger, vrij internationaal.
Maak me er niet druk om, is zijn bloeddruk en niet de mijne.
Is dus ook niet mijn irritatie maar de zijne, al heb ik geen flauw idee waarom.
Zielig gefrustreerd mannetje is het.
Vind ik nog het meest wonderlijk dat zelfs de braafste mensen transformeren in een klootzak eersteklas als ze in een auto zitten.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:04 schreef vannelle het volgende:
Gister voor een verkeerslicht,
[knip]
Zielig gefrustreerd mannetje is het.
En andersom dan? Dus 6 's avonds en een open spitsstrook?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 11:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als het een dubbele is, dus 06-19 en gesloten spitsstrook, 's avonds om 8 lekker 130.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |