Ja dat lijkt me wel zo verstandig. Of dat als het weer begint te rijden, dan kies je toch ook een positie op een rijbaan en niet in het midden? Of ben ik nou gek dat ik me irriteer aan mensen die dat niet doen?quote:Op maandag 8 oktober 2012 11:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
Sowieso wil ik er in een beginnende file niet eens tussendoor. Eerst even de file laten vormen
Ligt er een beetje aan hoe hard het weer gaat rijden, zodra het rond de 50 komt voeg ik weer in.quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:22 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja dat lijkt me wel zo verstandig. Of dat als het weer begint te rijden, dan kies je toch ook een positie op een rijbaan en niet in het midden? Of ben ik nou gek dat ik me irriteer aan mensen die dat niet doen?
Dan denken we daar wel hetzelfde overquote:Op maandag 8 oktober 2012 12:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan hoe hard het weer gaat rijden, zodra het rond de 50 komt voeg ik weer in.
Dat maken we zelf wel uit, het nummer van mijn moeder staat achterop, dan kun je daar effe klagenquote:Op maandag 8 oktober 2012 11:46 schreef Puala het volgende:
Wat zijn wij Nederlanders toch een nieuwschierig volkVanmorgen stond er een vrachtwagen stil + auto er voor voor technische hulp. En natuurlijk allemaal remmen en kijken. File van 6-7 km uiteindelijk.
En motorrijders er bij die bij afremmend en baanwisselend verkeer hem er gewoon tussendoor gooien. Kijk <50 km/u prima, dan ga ik zelfs aan de kant. Maar met 70 moet je dat gewoon niet doen ja![]()
Zo is dat. Verkeersregels zijn er wel, maar die maken we zelfquote:Op maandag 8 oktober 2012 12:56 schreef Sounddragon het volgende:
Ik rijd ertussendoor zodra ik dat verantwoord vind
http://www.motorplatform.nl/samenspelindefile.htmquote:Op maandag 8 oktober 2012 13:57 schreef OEM het volgende:
[..]
Zo is dat. Verkeersregels zijn er wel, maar die maken we zelf.
Dat zeg ik, de regels maken we zelf. Gelukkig hebben we gewoon artikel 5 nog voor de mafkezen die met 70+ tussen de file door rijden.quote:
Als de file 60 rijd en hij er met 70 tussendoor gaat dan is dat geen Artikel 5 hoor.quote:Op maandag 8 oktober 2012 14:16 schreef OEM het volgende:
[..]
Dat zeg ik, de regels maken we zelf. Gelukkig hebben we gewoon artikel 5 nog voor de mafkezen die met 70+ tussen de file door rijden.
Als de file 100 rijdt en hij er met 110 tussendoor gaat dan is dat geen Artikel 5 hoor.quote:Op maandag 8 oktober 2012 14:19 schreef lipjes het volgende:
[..]
Als de file 60 rijd en hij er met 70 tussendoor gaat dan is dat geen Artikel 5 hoor.
quote:Op maandag 8 oktober 2012 14:20 schreef OEM het volgende:
[..]
Als de file 100 rijdt en hij er met 110 tussendoor gaat dan is dat geen Artikel 5 hoor.
Ergens wordt het wel een artikel 5.
het verschil tussen 60 en 100 is vrij groot.quote:Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
quote:Op maandag 8 oktober 2012 14:33 schreef OEM het volgende:
[..]
Hoezo niet? Maximumsnelheid is tegenwoordig 130.
en volgens jou redenering dat 130 het nieuwe 120 is, kan je 60km/h ook onder de noemer 50km/h gooien.quote:In Nederland hanteert Rijkswaterstaat voor de verkeersinformatie de definitie dat een file een verzamelbegrip is van drie soorten stagnerend verkeer:
1. langzaam rijdend verkeer: verkeer dat over ten minste 2 kilometer nergens sneller rijdt dan 50 km/h, maar doorgaans wel sneller dan 25 km/h
2. stilstaand verkeer: verkeer dat over ten minste 2 kilometer vrijwel overal minder dan 25 km/h rijdt
3. langzaam rijdend tot stilstaand verkeer: langzaam rijdend verkeer over veelal wat grotere lengte met hierin op sommige stukken stilstaand verkeer.
Mooi. Dus je geeft een bron waarin een file wordt gedefinieerd als max 50 (maar doorgaans langzamer), en toch wil je het goedpraten om met 70 tussen een file door te rijden? Ondanks het ook door jou aangehaalde maximale snelheidsverschil van 10 km/h?quote:Op maandag 8 oktober 2012 14:42 schreef lipjes het volgende:
en volgens jou redenering dat 130 het nieuwe 120 is, kan je 60km/h ook onder de noemer 50km/h gooien.
Daar is geen goede reden voor te bedenken.quote:Op maandag 8 oktober 2012 17:31 schreef -Erick- het volgende:
Had van de week een paar keer een scooter/motor die rechts achter mij gaan rijden in de dode hoek. Vond dat nogal irritant, is daar een reden voor dat ze dat doen?
Dat dacht ik al. Is erg irritant dat je telkens de motor/scooter moet zoeken als je denkt te gaan remmen/afslaan.quote:Op maandag 8 oktober 2012 17:32 schreef vannelle het volgende:
[..]
Daar is geen goede reden voor te bedenken.
Rij zelf ook motor en probeer juist NIET in de dode hoek te gaan rijden.
Reken maar dat je dan op de bon gaat als ze je zienquote:Op maandag 8 oktober 2012 14:19 schreef lipjes het volgende:
[..]
Als de file 60 rijd en hij er met 70 tussendoor gaat dan is dat geen Artikel 5 hoor.
Maar als de agenten hem aanhouden en hem aanspreken dat het misschien wat slimmer is om er niet tussendoor te gaan dan ben ik het daar wel mee eens.
Daar hebben ze (o.a.) het mistachterlicht voor bedachtquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 00:12 schreef Descendent het volgende:
Ff twee vraagjes voor de Audi A? / Opel insignia rijder achter mij op de afrit van de snelweg.
- WAAROM rijd jij met groot licht aan op een snelweg die compleet verlicht is?
- WAAROM doe je die dingen niet uit als je vlak achter iemand (mij dus in dit geval) rijdt. ?
Omdat dat bij wet verboden is, in tegenstelling tot tussen de stroken doorrijden. Ik meen zelfs, maar weet dit niet zeker, dat je op een motor in de file zelfs rechts langs een automobilist op de meest rechter baan mag, zolang je met je wielen maar binnen de lijn blijft. Al is dat natuurlijk wel het veel te letterlijk nemen van de regels en buiten dat uiterst lomp.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 01:41 schreef TeringHenkie het volgende:
Waarom gaan motorrijders dan niet gewoon lekker op de vluchtstrook rijden? De A2 tussen Utrecht en Amsterdam heeft een vluchtstrook waar in de breedte wel 30 Turkse families kunnen barbecuenGa lekker daar met je fiets rijden
Het tussen de stroken door rijden is niet meer verboden, omdat er structureel gedoogd werd. Dan heeft het geen zin om het in de wet te houden. Dat houdt natuurlijk niet in dat je dus op elke mogelijke manier met meerdere voertuigen op 1 strook mag rijden.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 02:10 schreef BlackLining het volgende:
Omdat dat bij wet verboden is, in tegenstelling tot tussen de stroken doorrijden.
Er is een gedragscode. Inhalen gebeurt tussen strook 1 en 2. Dit is domweg artikel 5.quote:Ik meen zelfs, maar weet dit niet zeker, dat je op een motor in de file zelfs rechts langs een automobilist op de meest rechter baan mag, zolang je met je wielen maar binnen de lijn blijft. Al is dat natuurlijk wel het veel te letterlijk nemen van de regels en buiten dat uiterst lomp.
Dan maken we ook wel zelf uit wanneer we jouw gedrag irritant vinden ok?quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat maken we zelf wel uit, het nummer van mijn moeder staat achterop, dan kun je daar effe klagen [ afbeelding ]
Ik rijd ertussendoor zodra ik dat verantwoord vind
Ja, als het op de snelweg is iig wel, als het op een enkelstrooks weg is niet ..quote:Op maandag 8 oktober 2012 17:31 schreef -Erick- het volgende:
Had van de week een paar keer een scooter/motor die rechts achter mij gaan rijden in de dode hoek. Vond dat nogal irritant, is daar een reden voor dat ze dat doen?
Tuurlijk mag dat, je doet maar, als je maar een beetje ruimte laat, ik heb niet veel nodigquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 10:16 schreef H-D het volgende:
[..]
Dan maken we ook wel zelf uit wanneer we jouw gedrag irritant vinden ok?
Omdat 275¤.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 01:41 schreef TeringHenkie het volgende:
Waarom gaan motorrijders dan niet gewoon lekker op de vluchtstrook rijden? De A2 tussen Utrecht en Amsterdam heeft een vluchtstrook waar in de breedte wel 30 Turkse families kunnen barbecuenGa lekker daar met je fiets rijden
Alsof mensen die joekel van jou missenquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, als het op de snelweg is iig wel, als het op een enkelstrooks weg is niet ..
Op de snelweg in een treintje rijd ik ook altijd rechts tegen de strepen aan, omdat je dan langs de auto's kunt kijken en in een 'treintjes rijden' situatie, waarop er dus kans is op een kettingbotsing bij drukte, ben je er dan heel snel tussenuit als dat nodig mocht zijn.
Op de eerder genoemde enkelstrooks weg is het gewoon dom.
Op de plek waar ik rijd overigens, ben ik zichtbaar in heel veel spiegels, óók van auto's op de baan rechts van me, en bij de auto voor me in de binnen- én rechterspiegel, mits die volgens het boekje afgesteld zijn.. als ik midden achter mijn voorganger ga rijden, ben ik minder zichtbaar, en lijkt het voor auto's op de rechtbaan alsof daar een ruimte is waar ze hem in kunnen gooien om in te gaan halen..
Dáárom doen we ik dat ..
er zijn mensen die complete vrachtwagens over het hoofd zien, geloof me, als je jezelf niet 'opdringt' in spiegels word je vroeg of laat gewoon voor je flikker gereden.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
Alsof mensen die joekel van jou missen
Ben wel eens met de reachstacker over de openbare weg gereden en raar maar waar: 1 automobilist zag me pas op het laatste moment en reed nét niet tegen me aan.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
er zijn mensen die complete vrachtwagens over het hoofd zien, geloof me, als je jezelf niet 'opdringt' in spiegels word je vroeg of laat gewoon voor je flikker gereden.
Voor jou gaan ze in ieder geval aan de kant, ik krijg gewoon een middelvingerquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 14:54 schreef vannelle het volgende:
Eventjes op de motor de stad in. 3 scholieren naast elkaar op de fiets, uiteraard over de volledige breedte van de weg.
Nu maakt mijn motor aardig geluid dus horen ze me echt wel aankomen maar aan de kant gaan? Eg nie!
Pas toen ik toeterde maakten ze pas ruimte. Irritant tuig.
Denk dat ze beseffen dat ik een schouderduwtje kan geven tijdens het passeren.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:17 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Voor jou gaan ze in ieder geval aan de kant, ik krijg gewoon een middelvinger
En door dat soort idioten heb ik een kapotte knie ja... lekker opscheppen voor de school, met zo'n opgevoerde BMX (zo'n 20 jaar geleden), gas geven met de rem erop, etc. En dan ineens door de rem schieten, en die fietser die net van het schoolplein wegrijd raken.... Ik schijn een paar meter mee gesleurd te zijn over de grond... (weet er zelf niet veel meer van, alleen dat ik geraakt werd en dat ik ineens op de grond lag met een enorme schaafwond (van zeker een halve tot een centimeter diep) op m'n knie en elleboog en een, naar wat later bleek, een meniscus waar een stukje van afgebroken was.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 23:53 schreef BlackLining het volgende:
Ik krijg altijd die gebaren van dat ik een wheely moet doen
Oprotten inderdaadHet is dat ik een kenteken achterop heb zitten, anders had ik er al meerdere omver gereden
Ook aardig, als je langs een groepje tuig rijdt waarvan één op een scooter. Meestal een Yamaha Aerox of een Vespa. En dan hoor je de andere kneusjes tegen die gast op die scooter
roepen; "Ja, haal hem in, trek hem eruit, jij bent sneller!". En verdomd, de idioot op de scooter
probeert het dan nog ook.
was geen bushokje in de buurt..quote:
Nee niet eens, ik denk dat hij een jaar of 40-45 was.. Zij leek een stuk ouder, kort pittig kapsel.. (maar hij had wel een cremebruinig colbertje aan, en haar dat zo'n beetje stijf was van de gel.. )quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:42 schreef BlackLining het volgende:
Wat was het voor levensvorm dan, in die auto? Mag ik gokken op geitewollensokkenidioot van rond de 60?
Klopt, ik had vorig jaar ook een kleine discussie met iemand onderweg die Anne (op de motor) bijna de vangrail in prakte op de A73 omdat hij zonodig met stront in zijn ogen ineens 2 banen wilde invoegen. Iemand anders had de popo gebeld over onze 'veldslag' (ik haalde even op een wat bijzondere manier wat auto's in bij hem te komen.) Kreeg ik later een belletje van een agente om te vragen wat er was gebeurd, beetje uitgelegd, zij vertelde me ongeveer hetzelfde, maar ze wist me wél te vertellen dat je wel gewoon een aantekening op kenteken krijgt voor een eventuele volgende keer.. heeft dus wel degelijk nut.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:40 schreef Marco001 het volgende:
was geen bushokje in de buurt..![]()
Kreeg van de telefoniste van 0900-tuig nog wel echt gewoon een hele uitleg(zou het wellicht een preek kunnen noemen) dat ze er niks mee konden doen, omdat het door een agent moest worden gesignaleerd en er niemand in de buurt was enzo..
(zat trouwens echt een oerlelijke vrouw naast die kerel in de auto..)
Met de motor p0wn je zo'n dodo op je sloffies mangquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:47 schreef BlackLining het volgende:
Oh, zo iemand die net midden in de midlife crisis zet zeker?
Jammer dat je er niet zoveel tegen kunt. In een auto misschien nog wel, maar op de motor zou ik als de dood zijn om zo'n randdebiel in te halen. Voor je het weet lig je in de berm met het rubber boven2 trapjes omlaag en met 12.000 toeren er langs wellicht..
De dame van de telefooncentrale heeft inderdaad ook een notitie ervan gemaakt.. Ben eigenlijk wel benieuwd of ze hem nu ook nog erover gingen bellen ofzo..quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Klopt, ik had vorig jaar ook een kleine discussie met iemand onderweg die Anne (op de motor) bijna de vangrail in prakte op de A73 omdat hij zonodig met stront in zijn ogen ineens 2 banen wilde invoegen. Iemand anders had de popo gebeld over onze 'veldslag' (ik haalde even op een wat bijzondere manier wat auto's in bij hem te komen.) Kreeg ik later een belletje van een agente om te vragen wat er was gebeurd, beetje uitgelegd, zij vertelde me ongeveer hetzelfde, maar ze wist me wél te vertellen dat je wel gewoon een aantekening op kenteken krijgt voor een eventuele volgende keer.. heeft dus wel degelijk nut.
Hij zal zijn koeklblik maar net naar links gooien als jij ernaast zit..quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 17:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Met de motor p0wn je zo'n dodo op je sloffies mang
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |