SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 39% gewijzigd door PureEvil op 02-10-2012 11:14:22 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja duh. Ook al heb ik een uur voor ze naar bed gaat een schone luier gehad, voordat ik haar in bed leg, krijgt ze weer een nieuwe. Oh wacht, jij bedoelt nog even rond 22 uur ofzo?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 09:02 schreef Cyntiaa het volgende:
Misschien even verschonen voor jullie naar bed gaan? Dan slaapt ze misschien zo weer verder?
* Cyntiaa Sluipt weer naar het dreumes topic
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 09:51 schreef Susie het volgende:
[..]
Ja duh. Ook al heb ik een uur voor ze naar bed gaat een schone luier gehad, voordat ik haar in bed leg, krijgt ze weer een nieuwe. Oh wacht, jij bedoelt nog even rond 22 uur ofzo?Mja, als ze dan wakker wordt en blijft? Nah, is het proberen waard misschien. Kutluiers. Maar goed, daar is ook weer een luiertopic voor.
Voor je t weet eet je kind het liefst alleen nog maar macaroniquote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:17 schreef bitterend het volgende:
Wat voor exotische combinatie?? toch geen boerenkool he?![]()
![]()
Ik vind het ook zo leuk een kind die smult van pasta met gehakt en tomaten sausdie omnomnom geluiden
boerenkool mag ie nog niet he.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:17 schreef bitterend het volgende:
Wat voor exotische combinatie?? toch geen boerenkool he?![]()
![]()
Ik vind het ook zo leuk een kind die smult van pasta met gehakt en tomaten sausdie omnomnom geluiden
Ah joh, ik at zelf vroeger een periode alleen aardappelen geprakt met jusquote:Op woensdag 3 oktober 2012 16:22 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Voor je t weet eet je kind het liefst alleen nog maar macaroni(Ja Wesley dus
)
Enneh, boerenkool, Mjam
Daar word ze ook wakker van.. Klein spookje is hetquote:Op woensdag 3 oktober 2012 19:53 schreef bitterend het volgende:
Liggend voeden op haar zij en dan op haar buik rollen?
Ik zat te denken, nu al?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 19:51 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik hoop morgen ook op een betere dag hoor! Morgen lekker de stad in, onze eerste kinderbijslag uitgeven![]()
Tinu: het is puur het bewegen wat haar wakker maakt. En liggend voeden werkt ook niet, want ze slaapt echt alleen maar op haar buik, helaas. Op haar zij/rug is ze binnen een half uur weer wakker.
Hydrofielen vlogen er echt doorheen bij mij in het begin, afdrogen, onder het hoofdje in de box/bed/kinderwagen en nog steeds op het verschoningskussen. En ik gebruik ze ook om de gesteriliseerde spullen af te drogen
Ja.precies, dat bedoelde ik ookquote:
Ja.precies, eerste maand van het kwartaal.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:25 schreef Susie het volgende:
Anouk is van oktober, ik kreeg de eerste pas 1 april!
Zo erg is dat toch niet?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:27 schreef PureEvil het volgende:
Zo waardeloos vind ik dat! dat kwartaal achterlopen.... Hier in dld krijgen we gewoon per maand
Dan moet je ook werken in belgie heb ik begrepenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:58 schreef NotTheSame het volgende:
Ja kinderbijslag is al niet veel, en kgb is ook bij de meeste mensen om te huilen. Ik ga naar Belgie verhuizen denk ik, je hoort daar verhalen dat je bijna kunt leven van de kindeebijslag!
Maar je kiest toch zelf om aan kinderen te beginnen (in de meeste gevallen)? Het is toch niet de taak van de overheid jouw kinderen te onderhouden.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:58 schreef NotTheSame het volgende:
Ja kinderbijslag is al niet veel, en kgb is ook bij de meeste mensen om te huilen. Ik ga naar Belgie verhuizen denk ik, je hoort daar verhalen dat je bijna kunt leven van de kindeebijslag!
Dat is ook waar. Mja t moet uit de lengte of uit de breedte komen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:14 schreef NotTheSame het volgende:
Sonnetje, het gaat me er ook niet om dat de Staat voor alles op mag draaien, wij redden het prima zo, maar als je ziet hoe zo'n dingen in omliggende landen geregeld zijn, dan zet het je wel aan het denken waarom het daar wel kan en hier niet.
Mijn man werkt in nederland. Dus we krijgen uit nederland kinderbijslag, en omdast we in duitsland wonen krijgen we ook uit duitsland kinderbijslag.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:20 schreef Sonnetje85 het volgende:
PE, waarom krijg je eigenlijk kinderbijslag uit Nederland ook?
Want dat vind ik ook best vreemd, dat je dan blijkbaar 2x krijgt. Maar goed weet niet hoe dat werkt dus vandaar mn vraag
Aaaah op die fiets.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 08:40 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Mijn man werkt in nederland. Dus we krijgen uit nederland kinderbijslag, en omdast we in duitsland wonen krijgen we ook uit duitsland kinderbijslag.
De duitse kinderbijslag is hoger dan de nederlandse, dus het bedrag wat we volgens duitse normen dan tekort komen, wordt aangevuld door dldWe krijgen het dus niet dubbel
Retro...Da's toch gewoon een ander woord voor 'oud'quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 15:08 schreef Zoë23 het volgende:
Oh *yes* gaat nog wel even duren allemaal duswel zielig al dat kauwen enz
mijn moeder had een retro bijtring van 'vroeger'maar dat ding is echt super handig en S vind m ook super fijn
Dat denk ik tinu, voel me een beetje zwanger maar dat kan niet, dus zijn het de hormonen denk ik. Misschien omdat mijn ongesteldheid nog niet is geweestquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:19 schreef Tinuviel het volgende:
Marjo, fijn dat het goed ging op het kdv vandaag.
PE balen zo'n nacht.
Kyara, wow wat gaaf 2 meiden erbij!
Zoe vervelend van die misselijkheid. Komt dat door de hormonen en de bv?
Hier ook sprongetje of wat dan ook: slecht slapen: check, onrustig drinken: check en weer spugen en veel lucht, maar dat kan ook door onrustig drinken komen.
'Destiny & Cherony'quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:11 schreef Kyara het volgende:
binnenkort Midas' kleertjes uit zoeken en in de verkoop...
verkapte Midas krijgt 2 zusjes post![]()
We hadden het totaal niet verwacht (heb altijd gedacht aan een meisje en een jongetje) maar wel superleuk! Ik kan nu helemaal los met roze en bloemetjesquote:Op zondag 7 oktober 2012 10:36 schreef Soempie het volgende:
[..]
'Destiny & Cherony'![]()
![]()
Hoe vind je het, twee meiden?
quote:Op zondag 7 oktober 2012 10:36 schreef Soempie het volgende:
[..]
'Destiny & Cherony'![]()
![]()
Hoe vind je het, twee meiden?
Leuk! En Midas grote broer van twee meiden.quote:Op zondag 7 oktober 2012 10:42 schreef Kyara het volgende:
[..]
We hadden het totaal niet verwacht (heb altijd gedacht aan een meisje en een jongetje) maar wel superleuk! Ik kan nu helemaal los met roze en bloemetjes
quote:Op zondag 7 oktober 2012 10:50 schreef Soempie het volgende:
[..]
Leuk! En Midas grote broer van twee meiden.![]()
![]()
Susie, voor de duidelijkheid: dat is Kyara haar eigen ondertitel.![]()
Nee, op het dekbed maar wel zo dat ze niet bij de randen van het dekbed kan (zodat het niet over haar heen kan komen)quote:Op maandag 8 oktober 2012 11:49 schreef MeNicole2 het volgende:
Zoe ligt ze in jullie bed toevallig op een kussen?
Misschien wel. Ze zakt er misschien iets in weg en dat kan net dat beetje geborgenheid geven die ze in der eigen bed mist!quote:Op maandag 8 oktober 2012 11:52 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Nee, op het dekbed maar wel zo dat ze niet bij de randen van het dekbed kan (zodat het niet over haar heen kan komen)
Denk je dat ze het fijner vind dat het zacht(er) is?
Nee daarom, lastig! Kan me voorstellen dat je daar dan blij mee bent haha.quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:07 schreef MeNicole2 het volgende:
Weet niet of het echt veilig is om een dekbedje om der matras te doen. Maar ik moet eerlijk bekennen dat we met Leander (moeilijke slaper) ook vanalles hebben geprobeerd. Die had al heel snel een eigen kussen in bed en daardoor sliep ie ineens heel goed. Veilig of niet op dat moment waren we blij dat we iets hadden gevonden dat hielp!
Ze is ook geen fan van spijlen denk ik, de box vind ze nog steeds niet leuk.quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:02 schreef PureEvil het volgende:
En als je het matrasje op de grond neerlegt? Dan heeft ze geen spijlen om dr heen, zou ze dan wel slapen?
Nou ja als ze rolt valt ze niet hoogquote:Op maandag 8 oktober 2012 12:17 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Nee daarom, lastig! Kan me voorstellen dat je daar dan blij mee bent haha.
Ben nu 1,5mnd bezig om te kijken wat werkt voor haar.
[..]
Ze is ook geen fan van spijlen denk ik, de box vind ze nog steeds niet leuk.
Matrasje op de grond is wel wat eng toch als ze gaat rollen enzo?
Dat is dan ook weer zoquote:Op maandag 8 oktober 2012 12:22 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Nou ja als ze rolt valt ze niet hoog![]()
Heb je niet toevallig een 1 persoonsmatras over? Heeft ze iets meer ruimte.
Enig idee wat slaapgebrek met mensen doet?quote:Op maandag 8 oktober 2012 11:35 schreef PureEvil het volgende:
(Echt..familie van mij heeft 1 kind, die is nu bijna 3, en slaapt nog steeds bij haar moeder in bed....En de vader is het daar absoluut niet mee eens, en ligt dus regelmatig op de bank of ergens anders.....Kan toch niet????! Kind is kas verwend..)
Maar is het dan echt geen gewenning? Gewoon een vraag hoor, aangezien er ook op gewezen wordt vooral rituelen te volgen voor het naar bed gaan (regelmaat enzo), vraag ik mij dus af of zo'n kindje van 2 er dus niet aan gewend is (niet verwend dusquote:Op maandag 8 oktober 2012 19:30 schreef Troeta het volgende:
[..]
Enig idee wat slaapgebrek met mensen doet?
En een kindje met slaapproblemen,dat is echt niet altijd op te lossen door te laten huilen of een tactiekje van de nanny.
En bijna 3 is gewoon nog 2, dat is echt nog een klein kindje. Het is heus geen verwennerij om je kind bij je te laten slapen.
Ik heb als tweejarige heel heftige slaapproblemen gehad. Uiteindelijk is mijn moeder op advies van de orthopedagoog gaan langskomen op regelmatige tijden. Eerst twee minuten, kookwekker erbij, gezegd dat mama kwam als het belletje ging. Dag later 5 minuten, en zo steeds verder uitgebouwd. Heeft uiteindelijk goed geholpen hoorquote:Op maandag 8 oktober 2012 19:30 schreef Troeta het volgende:
[..]
En een kindje met slaapproblemen,dat is echt niet altijd op te lossen door te laten huilen of een tactiekje van de nanny.
En bijna 3 is gewoon nog 2, dat is echt nog een klein kindje. Het is heus geen verwennerij om je kind bij je te laten slapen.
Bedankt voor je reactie! Ik heb meteen even de bijsluiter opgezocht en daarin staat dat het ook een half uur na de voeding mag. Voor een voeding zou hier ook onmogelijk zijn want dan slaapt ze meestalquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 09:51 schreef NotTheSame het volgende:
Ik vond Cinababy niet handig icm borstvoeding. Je moest het een half uur voor de voeding druppelen, 3x per dag en dat werkt niet echt als je op verzoek voed. Dus wat betreft de werking kan ik je weinig zeggen.
Ik heb hier een tijdje Infacol gebruikt maar ik had het idee dat het maar een paar dagen werkte en daarna kwamen de krampjes weer in alle hevigheid terug.
Draakje gaat hard!quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 09:09 schreef NotTheSame het volgende:
Kyara, hier ook een verschuiving van het slaapritme, precies zoals jij beschrijft, inclusief nachtvoeding (ze heeft tot een week geleden twee weken lang doorgeslapen).
Ik vermoed ook een sprongetje, vooral fysiek. Op de knieen zitten, staan en om de tafel lopen is hier ineens helemaal de bom.
Als je het elke dag doet vanaf de geboorte WEL. En overal en altijd gelijk toegeeft aan je kind..Oh wil je niet in je eigen bed, nou kom dan maar bij mij...Hu8il je even 2 tellen, ach gos wat zielig, kom maar dan pak ik je wel op...etc. etc.....quote:Op maandag 8 oktober 2012 19:30 schreef Troeta het volgende:
[..]
Hier ook hoor. Dat wil zeggen: ik laat hem soms wel pruttelen/mekkeren/piepen maar echt huilenquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:06 schreef Cyntiaa het volgende:
Cas wil niet eens bij me slapen maar ik pakte hem, en nog steeds, op wanneer hij verdriet heeft. En laten huilen is nog steeds een allerlaatste optie hier, voor hij gaat slapen heeft hij wat huilminuten om de dag te overdenken en te verwerken maar daarbuiten verwen ik hem
Ja, tuurlijk. Maar ik weet dat er ook mensen zijn die bij een beetje frustratie omdat er een speeltje buiten bereik ligt meteen op komen draven (in het echte leven, niet hier). Daar probeer ik een beetje voor te waken. In die zin begrijp ik wel dat PE niet goed snapt dat sommige mensen altijd in iedere situatie een mopperend kind troosten alsof het einde der tijden nabij is. Ik probeerde eigenlijk een beetje te nuanceren wat ze zegt. Dat het afhangt van de situatie welke mate van troosten gepast is en dat ik het niet als mijn taak als opvoeder zie om iedere vorm van frustratie van mijn kind te vermijden, maar dat ik hem graag zelfredzaamheid bijbreng zonder hem te verwaarlozen. Beide scenario's vind ik niet wenselijk.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:28 schreef Cyntiaa het volgende:
Maar dan ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe PE dat dan zelf doet?
Aanmoedigen wanneer iets niet lukt en troosten bij een val is toch ook normaal? En ik zit hem zelfs toe te juichen wanneer iets lukt![]()
Oh, dacht al dat Anouk bitchy was, maar er zijn er meer!quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:17 schreef Kyara het volgende:
[..]
Hier ook hoor. Dat wil zeggen: ik laat hem soms wel pruttelen/mekkeren/piepen maar echt huilen
En Midas wil ook niet bij me slapen. Die gaat dan spelen, rollen, slaan, knijpen, haren trekken, ogen uitsteken en kletsen.... heel schattig hoor, maar niet als je hoopt nog even een half uurtje slaap te kunnen pakken
Wat leuk, mijn baby hoort bij mij in bed te slapenquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:53 schreef PureEvil het volgende:
Maar goed, mijn kind ligt dus niet bij mij in bed. Ze heeft een eigen bed, en daar hoort ze in te slapen.
En dat had en heeft niets te maken met huilen of gejammer of toegeven aan mijn kind.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:29 schreef PureEvil het volgende:
Als je het elke dag doet vanaf de geboorte WEL. En overal en altijd gelijk toegeeft aan je kind..Oh wil je niet in je eigen bed, nou kom dan maar bij mij.
Misschien wel een moeilijke slaper als ie 1 maal een eigen kamer heeft.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 14:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mijn kind slaapt wegens ruimtegebrek nog bij met ledikant bij ons op de kamer. Als hij dus piept reageren we eigenlijk altijd direct want we horen het meteen en slapen het liefst zo snel mogelijk verder![]()
Krijg ik daar dan ook een verwend rot kind van omdat ik 's nachts wel meteen reageer?
Hij slaapt bij oma of op vakantie gelukkig prima in zijn eentje dus daar verwacht ik geen problemen mee.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:02 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Misschien wel een moeilijke slaper als ie 1 maal een eigen kamer heeft.
Leander heeft door ruimte gebrek eerste 2 jaar ook bij ons op de kamer gelegen. Toen we verhuisd waren en hij een eigen kamer kreeg was er niks mee te beginnen. Weken lang elke avond en nacht schreeuwen schreeuwen en nog een schreeuwen.
Zelfs als je al ruim 3 bent, ben je nog klein en hulpeloos. En als je 4 of 5 of 6 bent, kun je dat nog steeds (soms) zijn. En bij wie anders dan je ouders zou je dat ook zonder problemen moeten kunnen zijn?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:29 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Als je het elke dag doet vanaf de geboorte WEL. En overal en altijd gelijk toegeeft aan je kind..Oh wil je niet in je eigen bed, nou kom dan maar bij mij...Hu8il je even 2 tellen, ach gos wat zielig, kom maar dan pak ik je wel op...etc. etc.....![]()
En als je bijna 3 bent dan ben je niet meer klein en hulpeloos.
Onze dochter begint iedere avond in haar eigen bed. En tot ze 2 was, kwam ze eigenlijk iedere nacht bij ons terecht, zonder frustratie of wat dan ook. Een jaar lang sliep ze regelmatige hele nachten in haar eigen bed en soms bij ons. De laatste maanden slaapt belandt ze weer iedere nacht, zonder frustraties of drama's, bij ons.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 14:46 schreef Clubsoda het volgende:
Nou geloof ik niet zo in het verwennen van jonge kinderen, maar dat terzijde. Ik denk dat er wel een verschil zit in het bewust en naar volle tevredenheid samen slapen en uit frustratie en geen andere mogelijkheid meer zien je kind dan maar bij je in bed leggen terwijl je het gevoel hebt dat je nachtrust/relatie/privé-leven daaronder leidt. Dat laatste resulteert waarschijnlijk in elke avond gefrustreerd en gespannen proberen je kind in het eigen bed te laten slapen, verdriet bij het kind, dan het kind maar in bed nemen en vervolgens de halve nacht liggen balen dat het weer niet gelukt is. Volgens mij is een bepaalde basis (ofwel in het eigen bed, ofwel bij papa en mama in bed) iets waar kinderen baat bij hebben en daar kan heus wel een uitzondering op zijn vanwege ziek/speciale gelegenheid etc. Maar elke avond in het eigen bed beginnen en met een hoop drama in het grote bed aanbelanden is misschien niet verwennen, maar wel een vorm van gewenning. Ik heb graag dat mijn kind in zijn eigen kamer in zijn eigen bed slaapt (om allerlei redenen die ik logisch en gegrond vind) en binnen de grenzen van het haalbare probeer ik hem daarnaartoe te begeleiden.
Bij nachtelijke huiltjes sta ik ook direct naast mijn bed natuurlijk. Slaap met de deur open zodat ik 'm goed hoor. Hoewel ik bij flinke vermoeidheid de prutteltjes niet altijd even adequaat registreer.
Die fase hebben wij ook gehad hoor, maar dat was ik al heel snel zat. Als ze dan sliepen dan gingen ze gewoon weer naar hun eigen bed 's nachts.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:21 schreef MeNicole2 het volgende:
Vooral peuters ook weer. Die van ons is momenteel ook overal bang voor. Hij kan zelf niet goed uitleggen waarvoor. Moet ik hem dan omdat ie 3 is maar bang in zijn eigen bed laten liggen? Nee dat gaat er bij mij ook niet in!!
Als ie 's nachts bij ons in komt merken we niet eens.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:22 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Die fase hebben wij ook gehad hoor, maar dat was ik al heel snel zat. Als ze dan sliepen dan gingen ze gewoon weer naar hun eigen bed 's nachts.
Maar omdat het jou niet gezond lijkt, wil dat toch neit zeggen dat het niet gezond is? En als die ouders dit samen een prima oplossing vinden, waarom zou jij er dan een probleem mee hebben?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:20 schreef PureEvil het volgende:
Ik had het niet over S he, ff voor de duidelijkheid. Het voorbeeld wat ik opschreef was iemand uit mijn familie. (en JA, die is wel verwend) Het kan toch niet de bedoeling zijn dat moeder en kind lekker in het grote bed liggen en papa op de bank? Lijkt me niet gezond iig...
Ik heb ook niet gezegd dat het verkeerd is als je kind wel bij je slaapt. IK vind het alleen onnodig om bij elk piepje je kind in jouw bed te leggen.
En ja, mijn kinderen slapen ook weleens bij mij in bed, maar dat vind ik niet fijn. Als ze ziek zijn dan mogen ze in ons bed liggen, tot wij naar bed gaan, dan gaan ze naar hun eigen kamer. (Spreek ik dus over kinderen van 4/8 jaar) Toen ze baby waren hebben ze nooit bij ons in bed gelegen 's nachts. Weleens 's ochtends, omdat we dan toch al wakker waren.
En als die ouders dat samen geen prima oplossing vinden moeten ze misschien eens met elkaar pratenquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar omdat het jou niet gezond lijkt, wil dat toch neit zeggen dat het niet gezond is? En als die ouders dit samen een prima oplossing vinden, waarom zou jij er dan een probleem mee hebben?
Daarnaast vind ik nog steeds dat je kind bij je laten slapen, niets zegt over verwennen. Er zijn een heleboel manieren waarop je een kind kunt verwennen als het wat ouder wordt (niet als baby, naar mijn mening) maar samen slapen is er absoluut geen van.
Daar ben ik het zeker mee eens. Wij vinden de gewenning voor zover aanwezig niet erg, want wij slapen alledrie prima, of ze nou in haar eigen bed ligt, of bij ons. En ja, het is wel de gemakkelijkste weg in ons geval. Als we haar midden in de nacht in haar eigen bed weer in slaap zouden willen laten vallen, betekent dat dat we alledrie gedurende langere tijd die nacht niet slapen. Als ze bij ons komt liggen, slapen we binnen twee minuten alledrie weer. Prioriteiten enzoquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:31 schreef Clubsoda het volgende:
Er is niets mis met samen slapen. Ik wil het niet (meer) vooral omdat het contra-productief is in ons geval. Als mijn baby huilt, dan is dat bijna altijd omdat het slapen niet lukt, als hij bij mij ligt, lukt het slapen nog veel minder (veel meer prikkels) en dat is nog harder huilen. Het kan prima zijn dat ik daar in verander als hij groter wordt, maar op dit moment doen we het niet. Dat andere mensen het wel doen, daar heb ik geen mening over. Doe waar je je fijn bij voelt.
Wat er mis is met gewenning? Daarmee is wat mis als je meent dat het een ongewenst resultaat oplevert. Voor de één is dat je kind wel chips maar geen groente wil eten, voor de ander dat na eindeloze strijd het kind alsnog in je bed belandt. Ik vind opvoeden grenzen aangeven, liefdevol maar duidelijk. Als ik niet wil dat mijn kind in mijn bed slaapt (of chips eet, of de cd's uit de kast trekt), dan moet ik zorgen dat het niet gebeurt, ofwel door hem te leren dat zijn eigen bedje een veilige plek is en mama op hem past of door inderdaad los te laten en te bedenken hoe erg het nou is dat mijn kind in bed slaapt. Maar dingen leren kost tijd en kinderen zoeken nou eenmaal grenzen op. Dat is onderdeel van hun ontwikkeling. En die grens dan telkens tegen je zin in verschuiven (en tegen je zin is cruciaal) omdat het de makkelijke weg is (en zo werkt het voor veel ouders nu eenmaal wel), is wat mij betreft geen wenselijke situatie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
Jup.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:59 schreef kaatjejannie het volgende:
diksap, daar doe je toch water bij? Net als bij roosvicee enzo?? Dat is rete zoet als je dat onverdund geeft.
Onze mini zat van de week opeens met zijn hand in de mosterdpotquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:55 schreef Tinuviel het volgende:
Even een paar daagjes ertussenuit. Zijn even bij mijn zusje in Dld geweest.
Wat ik onthouden heb:
Leuke vakantiekiekje van Nirak. Wat wordt Danne groot.
Susie meisje die echt hard gaat met pasjes aan een hand lopen.
Kyara's Midas die tegen tijgeren aanzit en last heeft van tandjesof sprongetje, beterschap!
Soempie met een leuk handen op tafel slaan liedje.
En een hele slaapdiscussie.
Onze oudste sliep tot 4/5 maanden in de wieg op onze kamer en daarna in ledikantje op zijn eigen kamer. Hij sliep al wel met 2 maanden door. Nu ben ik heel blij met een co-slieper en soms slaapt onze baby ook nog bij ons in bed. Omdat als ik hem s'nachts heb gevoed en dan verplaats ik een hele tijd boertjes enzo moet doen.
Dus wat mij betreft blijft hij nog even bij ons.
En onze baby spuugt weer meer en is snotverkouden, zo zielig! En grijpen gaat steeds beter. Zo wou meneer gisteren de rijst van mijn bord pikken, greep er zo wat korrels van het bord, dus ik heb snel zijn handen afgelikt en schoongemaakt. En ook de vinger in de ketchup, op een haar na had hij een frietje te pakken
Nog even een leuke foto van Burger's zoo waar wij op doorreis een dagje waren:
[ afbeelding ]
Fles 180/6quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:28 schreef Kyara het volgende:
Wat krijgt Anouk op een dag qua voeding Susie?
jammer dat de shoot niet gelukt is.
Kleintjes zijn schema zegt 9 maandenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:09 schreef Tinuviel het volgende:
Bitterend geef je haar voor het eerste jaar al pindakaas? Ik dacht dat je ermee beter kon wachten in verband met allergieen.voor Faye
Ja datquote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Kleintjes zijn schema zegt 9 maanden
Wij hebben de ochtendfles er het langst in gelaten inderdaad door tijdgebrek 's ochtends.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:23 schreef Susie het volgende:
[..]
Fles 180/6
Fruit 2 stuks
2 broodjes (korsten eraf, daar eet ze 2 stukken van ofzo)
Drinken bij eten; roosvicee of diksap, drinkt ze niet helemaal op, paar slokken voor de vorm)
Fles 180/6 voor haar middagslaap en dan word ze vaak laat (16-16.30) wakker, waardoor ik het geen nut meer vind hebben haar dan nog een tussendoor te geven.
Avond eten tussen 17 en 17.30, potje van Nutricia en wat yoghurt. Als ze niet genoeg groente eet, dan nog wat fruit wat voor handen is.
Fles dromerig pyamapap van Bambix, dat is ongeveer 180.
Dat was hem. Geen idee of het goed gaat, of het teveel is, te weinig, dat horen we maandag wel. Maar die fles 's morgen zou ik kunnen gaan vervangen ook voor brood natuurlijk (maar dat duurt nu nog zoooo lang, heb ik geen tijd voor als ik moet werken, alhoewel ze wel zelf pakt eigenlijk... Hmzz). Maar die middagfles, das zo lekker om te slapen, net als de fles in de avond dus...
Vind het maar lastig, die eet dingen enzo.
De laatste tijd gaat ze er pas rond 14 in, dan word ze dus zo laat wakker. Vanmiddag liep het iets anders en heeft ze bij mijn zus nog een koekje gehad.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Wij hebben de ochtendfles er het langst in gelaten inderdaad door tijdgebrek 's ochtends.
Die voor de middagslaap (hoe laat gaat ze naar bed dan dat ze zo laat pas wakker wordt?) zou ik vervangen door een cracker/koekje/soepstengel met sap.
Wat meer yoghurt 's avonds om het zuivel aan te vullen.
Bij het brood 's middags ook gewone melk voor de zuivelhoeveelheid.
Die avondfles op deze leeftijd weet ik even niet zo goed want die was er bij ons toen al af.
Kan ze nog niet zonder? Ooit geprobeerd?
Zeker! Alhoewel ik eerst gefrustreerd ben, dan zorgen maak en vervolgens los laat... Het zal wel zo moeten zijn.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:55 schreef bitterend het volgende:
Je leert echt beter je baby kennen he! je leest sneller de signaleren en je laat ook makkelijker los als ze een keertje niet slapen of als het ineens anders gaat <3
Nah, weet ik ook nietquote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:51 schreef bitterend het volgende:
Susie waarom doe je haar niet in maat 5?
Tinu beterschap meid
Dankje! Op dat antwoord had ik gehooptquote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:28 schreef Pvoesss het volgende:
Ik persoonlijk zou het niet geven maar dit is een keus die je zelf moet maken..
Ik vind het absurd dat ze een creme als dat geven bij iets als er geen verdere klachten zijn een verkleving is heel normaal en komt veel voor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanmiddag ff de box naar beneden gezet, ze vind het wel leuk geloof ik. Ik zette haar vanochtend neer in de box (toen stond ie nog hoog) en toen trok ze dr eigen een klein beetje omhoog aan de spijlen...(Ze kan nog niet zelf zitten, athans, niet langer dan een paar tellen)
Ik bedoelde dat ik me bij een koortslip bij mezelf niet zo druk maak omdat ik weet dat ik voorzichtig ben maar ik het al moeilijker zou vinden om de gastouder daarmee te vertrouwen. Maar dat staat er een beetje gekquote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:55 schreef TimeJumper het volgende:
héhé clubsoda
![]()
NTS ja idd je kan je kleintje niet zomaar wegdoen. euhhhhpotgrond
![]()
Nou goeie tip (dat ik daar nou niet opkom) huisarts gebeld, met de juiste hygiene maatregelen is besmettingkans klein.
Dusse dan gaat ie maar gewoon morgen![]()
bedankt voor jullie snelle reacties
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 19:39 schreef Troeta het volgende:
lol Kyara, hoe ver ben je al 4 maanden? Dan moet je na de bevalling die 4 maanden nog ontzwangeren en van de tweeling 2x9 maanden....dus jij bent nog laaaang niet ontzwangerd!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |