abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117494904
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_117495298
Goedemorgen!

Susie, Daan heeft er ook last van. Is hier een droge huid. Nu weer het weer erger door het gekwijl van de tanden. Hier helpt bepanthen wel iets. En verder is het een kwestie van tijd. Chris heeft er ook last van gehad, en heeft het ook langer gehad. En zijn huid blijft ook gevoelig.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 10:08:34 #3
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117496447
Mweh, stomme hormonen :P
Weleda heb ik dus gebruikt, maar heeft niet geholpen. Ik smeer dan eigenlijk liever niet. Ze is niet veel aan het wrijven over haar gezicht (wel in d'r oren!) Ik ga er maar gewoon vanuit dat het wel weer weg gaat (en niet terug komt in de pubertijd! :D)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 10:58:14 #4
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117497718
We zijn weer terug van de kinderarts (CB) Cristel weegt 8300 gram en is 70 cm.

Ze heeft trouwens ook wat uitslag op dr voorhoofd, moet ik daar wat opsmeren of niet? Komt door de helm denk ik :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 39% gewijzigd door PureEvil op 02-10-2012 11:14:22 ]
pi_117499802
Mooie lijntjes PE!
Smeren kan wel, maar het zal vast terugkomen als het door de helm komt! Zweet ze op die plek? Dan misschien wat vaker drogen overdag of maïzena erop om het vocht tegen te houden?
pi_117501775
Mooie stats PE! ^O^

Vanmorgen hebben we een echo van I's heupen laten maken (mijn moeder mist een heupkom, daarom kregen we een verwijzing). Omdat de arts een kleine afwijking dacht te zien, moesten we gelijk door voor een röntgenfoto. Gelukkig bleek het loos alarm te zijn. De officiële uitslag krijgen we over een dag of 2, maar de arts kon nu al zeggen dat er geen reden tot zorg was. Fijn!

Vanmiddag weer langs het CB, ben benieuwd naar zijn stats. Helaas ook weer prikken ;(. Maar daarna zijn we er voor ruim een half jaar vanaf.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117506605
Mooie stats PE
Minder van de uitslag :(

Phaidra
Fijn dat er zo goed gekeken is en het goed lijkt!
Succes met de prikjes :(

Ik had voor donderdag een afspraak staan met het cb maar het lukt me niet om er naar toe te gaan dus verzet. Vanmiddag weer een afspraak met de osteopaat gehad & mijn moeder is nu met S wandelen zodat ik kan bijkomen. Heel lief :)!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_117520310
PE mooie curve!

Phaidra, fijn dat alles goed was. Toch een opluchting, dat voelde ik zelf ook na de heupecho.

Susie hopelijk gaat het gauw over.

Zoe, lukt het nu niet om de rust te paken omdat jij vaak met S. alleen bent? Dan hoop ik dat je straks meer rusttijd hebt en dat je dat goed doet en ook dat de therapie voor je bekken gauw aanslaat.

Mijn zoontje heeft vanochtend met een dame van ruim een jaar gesjansd en vanmiddag met R. van Bitterend. Ze waren zo lief samen. R is ook wel een schatje en ze vond me lief geloof ik O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117520573
Mooie stats PE!

Zoë, fijn dat je nu wat meer rust kan pakken. Slaapt S. weinig overdag dat je geen rust kan pakken? Midas slaapt 2x minimaal 2 uur dus dat is wel lekker om ook zelf nog even bij te slapen.

Tinu, jouw mannetje zal het vast goed bij de dames doen O+ En R. is inderdaad ook een schatje O+
pi_117520960
Jaaa mijn dame had volop aandacht van de lieve heren O+ hihi ja ze vond je erg lief Tinu :D ze is meteen in slaap gevallen op weg naar huis :z

Zoe rond die tijd heeft mijn baby ook slecht geslapen! hopelijk een rustigere periode voor jou binnenkort :*

Hopelijk ook Midas binnenkort zien als we weer eens meeten *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 21:21:32 #11
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117522368
Jullie doen maar meeten de hele tijd ;(

Zoe, wat een gedoe dat je nog zoveel last heb joh :* Straks wordt het misschien wel wat makkelijker als ze langere slaapjes gaat maken overdag (okeeee, ook niet altijd, maar meestal wel ;) ) dan kan jij ook meer rust pakken.
pi_117522415
Suus je mag ook mee meeten hoor je woont niet zo ver weg ;)
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117522557
Voordeel van dichtbij elkaar wonen en elke goede reden pakken: babymeet, draagmeet, een-op-een meet... :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117523572
Nah, zo dichtbij woon ik niet, maar meeten is leuk! En daar wil ik soms best een stukje voor rijden :)

Zoe, ik hoop echt dat er snel wat gedaan kan worden aan je klachten wat echt helpt :*

Tweede dag werken zit er ook weer op, bedrijf is een chaos en ik vind het echt lastig om weer te beginnen. Gelukkig doet Faye het wel goed bij mijn moeder. Mijn moeder gaat ook lekker mee in Faye dr ritme, voeden op verzoek, slapen op verzoek, niet laten huilen :) Maar ben heel blij dat ik nu weer even twee dagen vrij heb hoor!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_117524621
Marjo, was het de gebruikelijke chaos, maar voor jou weer iets om weer in te komen of was er iets bijzonders.
Fijn dat Faye het zo goed doet bij je moeder en dat je moeder meegaat in Faye's ritme.

Jij woont idd wat verder weg dan Bitterend en ik dacht ook Susie.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117524924
Nee, chaos van dat ik er niet was vanaf mei, mn baas vertrokken is en er 1,5e maand niemand op die positie heeft gezeten en mn nieuwe leidinggevende pas 3 weken aan het werk is. Op een afdeling van (voorheen) 3,5 FTE, nu nog maar 3 FTE. Dus chaos van alles wat is blijven liggen, niemand die weet wat precies de status is van dingen, wat er nog ligt en wat de prioriteiten zijn. Flink vermoeiend dus.

Bitterend is een uur rijden (ok, iets meer) en naar jou was ook een uur geloof ik. Ik rij altijd al gauw een uur als ik ergens heen wil :P Iedereen lijkt ver weg te wonen :D
pi_117525119
Ik vind 1 uur of meer rijden naar iemand geen probleem *; :D

Hopelijk blijft het niet lang chaos Marjo! Faye is iig in goede handen :Y
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:13:19 #18
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117525651
Ja maar...jullie wonen allemaal in amsterdam ofzo... Da's zeker 2 uur rijden voor mij :'(
pi_117535979
Meeten is leuk. O+

Ik wil er ook best wel even voor rijden. Naar Tinu was het iets van 1,5 uur of zo. Langer hoeft voor mij ook niet. Gelukkig vindt Midas autorijden ook geen probleem.

Straks naar papa's werk. Ben benieuwd!
pi_117536117
Leuk al die meets!

Ik zit dicht bij de eilanden Tersch/vlie :9

Fijn marjolijn dat je moeder mee gaat in t ritme
Lekker genieten van je dagen vrij weer :)

Over rust, S slaapt wel smiddags maar je weet nooit hoe lang, soms een half uur en soms 3uren.
Als ik haar dan eventjes bij mijn moeder breng dan weet ik dat ik gewoon 2 of 3 uurtjes heb. En anders moet je maar zien hoe de dag loopt.
Zoals gister was ze van 6uur smorgens tot ongv 12uur wakker,. Maar wel moe. Heb 2x gewandeld enz maar dan zit ik alweer op mijn max. Als mijn moeder dan eventjes kan oppassen kan ik bijtanken.
Ze heeft 2 vaste dagen daarvoor gepland dus ze vind dat geen probleem.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 09:00:42 #21
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117536319
Ligt eraan welke kant van Amsterdam, maar de kant van Bitterend is ongeveer 20 minuten voor mij en Tinu ook trouwens, maar dat is de andere kant... Rara, waar woon ik! :D

Ontopic: ik word er een beetje slaapgestoord van dat ze iedere nacht wakker wordt van een volle luier. :(
pi_117536349
Misschien even verschonen voor jullie naar bed gaan? Dan slaapt ze misschien zo weer verder?
* Cyntiaa Sluipt weer naar het dreumes topic
  woensdag 3 oktober 2012 @ 09:51:27 #23
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117537392
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:02 schreef Cyntiaa het volgende:
Misschien even verschonen voor jullie naar bed gaan? Dan slaapt ze misschien zo weer verder?
* Cyntiaa Sluipt weer naar het dreumes topic
Ja duh. Ook al heb ik een uur voor ze naar bed gaat een schone luier gehad, voordat ik haar in bed leg, krijgt ze weer een nieuwe. Oh wacht, jij bedoelt nog even rond 22 uur ofzo? :D Mja, als ze dan wakker wordt en blijft? Nah, is het proberen waard misschien. Kutluiers. Maar goed, daar is ook weer een luiertopic voor.
pi_117537442
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:51 schreef Susie het volgende:

[..]

Ja duh. Ook al heb ik een uur voor ze naar bed gaat een schone luier gehad, voordat ik haar in bed leg, krijgt ze weer een nieuwe. Oh wacht, jij bedoelt nog even rond 22 uur ofzo? :D Mja, als ze dan wakker wordt en blijft? Nah, is het proberen waard misschien. Kutluiers. Maar goed, daar is ook weer een luiertopic voor.
:Y

Voor dat ze naar bed gaat lijkt me een schone luier best logisch ;)
pi_117537667
We hebben Daan, toen hij die uitslag had ook weleens 's nachts verschoont. Maar hij wordt er niet/amper wakker van. Zelfs niet bij het overtillen naar de commode en terug. Maar misschien is het net zo'n slaapkop als Chris ;)

Zoé, fijn dat je moeder bij kan springen. Goed dat er wel verder gekeken wordt met die foto. Sterkte!

Het gaat hier hard. Daan zit nu de hele dag en overal op zijn knieën. Hij gaat dan soms ook op zijn billen zitten. Zou hij dan meemogen op de fiets, of moeten ze dan echt vanaf lig/kruipstand naar billen gaan?
Chris ging pas heel laat zelf zitten, dus daar gingen we eerder omdat hij allang stevig zat..
pi_117539099
Zoe, fijn dat je moeder kan bijspringen, geeft jou even wat rust.

Susie, heb je een maatje groter en ander merk ook al geprobeerd? Lekt ze altijd door?

Bij mijn grote hadden wij ook zo'n fase dat het steeds door ging lekken. Bij mijn baby is dat gelukkig maar af en toe zo. Ik heb voor s'nachts de Pampers Baby dry, naar mijn mening de beste nachtluier, die wij hadden en hebben.

Df, ik dacht vanaf 9 maanden mag het.

Mijn baby is nu bij het kdv. Ik heb aangegeven, dat ik hem zelf ga voeden. Ben erg benieuwd hoe het gaat. De check wat betreft slaapjestijden leverde trouwens idd op dat vorige week donderdag de eerste en enige dag was tot nu toe dat hij echt niet wou slapen. Daarvoor deed hij 2-3 slaapjes, varieerend in lengte tussen 45-90/ 120 minuten. Dus eigenlijk hebben ze niets te klagen. Ik erger me dan ook een beetje aan, dat ze dat wel doen en het hebben over ophalen. Natuurlijk kom ik hem ophalen als hij niet lekker is maar vraag me toch af of ze niet een beetje overdrijven.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:21:17 #27
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117539775
:o
SPOILER
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:58:17 #28
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117547458
@Tinuviel: nee, is sinds een week ofzo en alleen 's nachts. Ben al naar 4+ gegaan van Pampers en Kruidvat. Dacht dat de laatste goed was, maar dat was helaas 1 nachtje.

PE; zie de foto niet zo goed op mijn mobiel, maar is dat er 1 uit de oude doos? Altijd leuk die oude foto's!
pi_117547564
Volgens mij zit PE te spelen met photoshop? :D

Omdat R tandjes krijgt wil ze om het andere half uur drinken afgelopen week..dat houdt zelfs pampers baby dry maat 4(echt de beste nacht luier ooit) niet goed tegen meer..nou ze heeft niet gelekt maar hij is echt vol vol vol...we verschonen haar nu weer eens snachts! mevrouw houdt niet van natte billetjes..who can blame her!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:12:02 #30
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117547987
Hier drinkt Anouk niet ontzettend veel, ze houdt haar plas denk ik op tot 's nachts ofzo! :D En baby dry houdt het dus niet droog... Zou een klein klachtje indienen een gratis pak opleveren :X :D
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:29:27 #31
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117548675
_O- Heb dus even gebeld met Pampers en ze kon mij geen ander advies geven dan Baby dry en een maatje 4+ (had nu Simply dry) en ik krijg een aankoop bedrag op mijn rekening gestort om het te proberen (of niet goed geld terug, zo kan je het ook zien natuurlijk!) _O-
Heb overigens geen klacht ingediend, maar advies gevraagd. Goede service wel.
pi_117548729
Oh, dan zou ik sowieso babydry proberen. Hoor inderdaad wel vaker dat de simply dry een stuk minder goed absorbeert. Maar wel het telfoontje waard.
pi_117549094
Ja dus simply dry is geen baby dry he Suus :9
wel goede service ^O^ en baby dry blijft de baas!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:47:24 #34
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117549387
Baby dry had ik ook al, maar die lekte dus ook door. Toen naar simply dry, stond zo'n tekentje bla bla op, maar dat maakt dus niets uit... Nu maar weer terug naar baby dry dusssss... En geld ontvangen, goede dag vandaag :P
pi_117549709
:D
pi_117550396
ik wil nog even zeggen dat ik het zo leuk vind om hele gerechten voor Midas te koken. Niet alleen meer de standaard groentehap maar de meest exotische combinaties met rijst of pasta (aardappelen vindt ie niks). En zelfs een klein beetje vlees er door heen. En smullen dat ie doet O+
pi_117550448
Wat voor exotische combinatie?? toch geen boerenkool he? :6 :*

Ik vind het ook zo leuk een kind die smult van pasta met gehakt en tomaten saus :D die omnomnom geluiden O+
pi_117550574
Leuk is dat hè Kyara. Ik ga zo een Daan versie van onze lasagne maken. Maar hier gaat alles er wel in bij Daan, rijst, pasta of spruitjesprak :P
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:22:59 #39
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117550657
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:17 schreef bitterend het volgende:

Ik vind het ook zo leuk een kind die smult van pasta met gehakt en tomaten saus :D die omnomnom geluiden O+
Voor je t weet eet je kind het liefst alleen nog maar macaroni :P (Ja Wesley dus :') )
Enneh, boerenkool, Mjam :Y)
pi_117550848
Als het aan mijn man lag aten we wel elke dag macaroni :')
pi_117550849
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:17 schreef bitterend het volgende:

boerenkool mag ie nog niet he.

Vandaag even een iets minder exotische combi van penne, gehakt, tomaten en wortels. Maar gister had ie rijst met gehakt, tomaten, courgette, appel en rozijntjes.

Heb nu een 5-tal gerechtjes. Nog even een stapel dievries/magnetronbadjes kopen en dan kan de vriezer vol.
pi_117550937
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:22 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Voor je t weet eet je kind het liefst alleen nog maar macaroni :P (Ja Wesley dus :') )
Enneh, boerenkool, Mjam :Y)
Ah joh, ik at zelf vroeger een periode alleen aardappelen geprakt met jus :'). Is helemaal goedgekomen uiteindelijk.

Heerlijk lijkt me dat, als ze zo lekker eten O+!!

Mooie service idd van Pampers.

Mijn baby rolde zojuist opeens van buik naar rug :o. Twee keer voorgedaan en hop, alsof het niks is!

Gister naar het CB geweest, 5680 gram en 59 cm. Mooi zijn eigen lijn *O*. Alleen hoofdomtrek boog wat af, maar ik geloof niet dat men zich daar zorgen over maakte (vooralsnog).
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:50:25 #43
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117551737
*schudt Phaidra de hand* Hier idem wat betreft geprakte aardappels met jus... Maar ook appelmoes! _O-

En wat goed! Rollen! *O*
pi_117551804
Trouwens een foto in het fototopic gezet. Allemaal even daar jubelen ;)
pi_117558432
Phaidra, wat goed! Rollen kan Faye wel, maar nog niet bewust. Soms is ze ineens omgerold.
Wat ze wel heel erg doet nu is zichzelf optrekken tot zit, geweldig vindt ze het.

Verder een behoorlijk pittige dag gehad.. Vannacht heeft ze goed geslapen, vanaf 20:00 tot 09:30 met een voeding ergens tussen 4 en 5. Verder was slapen vandaag drama. 3 slaapjes van een half uur. En verder echt ieder uur (of nog vaker) willen drinken. Of dit een regeldag is of het bijkomen van twee dagen bij oma, ik weet het niet, maar fijn was het niet. Heb haar ook weer niet langer dan 10 minuten weg kunnen leggen. Net ruim een uur bezig geweest om haar in bed te krijgen. Aan de borst in slaap vallen, maar zodra ik naar haar bed liep, wakker en huilen. En wegleggen pikt ze dan echt niet, daar wordt ze nog veel bozer door. Ik ben behoorlijk gesloopt nu..
Ben blij dat ze het inhalen niet 's nachts doet hoor, maar dit is ook echt niet fijn.
pi_117558577
Oh Marjolijntje erg herkenbaar..die eerste pittige 6 maanden!! niet weg kunnen leggen, heel boos huilen, hazenslaapjes..pfoe heftig zo :*
pi_117558590
Heftig dagje Marjolijntje. Het kan inderdaad van alles zijn. Zo lastig om dan je vinger op te leggen he. Hopelijk heeft ze morgen een betere dag :*
pi_117558613
Susie, wow, ik geloofdat ik ook maar Pampers bel. Moest je nog bewijs inleveren zoals een kassabon ofzo? :P. Had je Huggies ook al geprobeerd?

Kyara, ik wil ook wel bij je komen eten, een Midas gerecht dan, klinkt erg lekker.

Phaidra *G*, mooie stats.

Onze grote eet het liefst ook alles met appelmoes.

Hoeveel hydrofiel luiers heb je ook weer nodig voor een baby per dag? Mijn baby sliep vandaag weer wat beter op het kdv. 1e slaapje: 30 min, 2e slaapje: 90 min. En daarna nog 30 min ofzo tijdens het drinken aan de borst en dat was het. Maar hij had er wel net genoeg aan.

Heftig Marjolijntje! Hoop dat de rest van de avond en morgen beter zijn. En als je haar op jullie bed voed en haar daar eerst eventjes laat slapen en later overlegt, misschien als jullie naar bed gaan?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117558773
Mooi zo Tinu!

ermm hydrofiele luiers even denken...beetje voor het afdrogen na de douch, ligt eentje standaard op het aankleedkussen, vroeger bij het spugen veel gebruikt..
pi_117558819
Tinu, je krijgt het dan wel gepureerd he (ziet er meteen een stuk minder lekker uit...)

Hoe is het vandaag gegaan Tinu? Met voeden op het kdv en slapen?
pi_117558934
Ik hoop morgen ook op een betere dag hoor! Morgen lekker de stad in, onze eerste kinderbijslag uitgeven O+

Tinu: het is puur het bewegen wat haar wakker maakt. En liggend voeden werkt ook niet, want ze slaapt echt alleen maar op haar buik, helaas. Op haar zij/rug is ze binnen een half uur weer wakker.

Hydrofielen vlogen er echt doorheen bij mij in het begin, afdrogen, onder het hoofdje in de box/bed/kinderwagen en nog steeds op het verschoningskussen. En ik gebruik ze ook om de gesteriliseerde spullen af te drogen :)
pi_117559030
Liggend voeden op haar zij en dan op haar buik rollen?
pi_117559045
Kyara, oh zo bedoelde ik het dan weer niet. Misschien toch maar de volwassen versie van Midas eten? :)

Ging weer wat beter. Tijdens de eerste voeding heb ik geprobeerd hem wakker te houden want hij had s'ochtends maar 30 minuten geslapen. Dat ging ook best ok. En vervolgens sliep hij na wat spelen ook 90 minuten. Middagvoeding ging hij wel weer in slaap vallen en heeft daarna ook niet meer geslapen. Maar hij kwam de dag wel door.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117559142
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:53 schreef bitterend het volgende:
Liggend voeden op haar zij en dan op haar buik rollen?
Daar word ze ook wakker van.. Klein spookje is het O+ Ben nu maar gewoon op de bank gaan zitten en heb haar een half uur laten drinken/sabbelen. Toen sliep ze eindelijk vast genoeg om met haar te kunnen lopen.
pi_117560257
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:51 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik hoop morgen ook op een betere dag hoor! Morgen lekker de stad in, onze eerste kinderbijslag uitgeven O+

Tinu: het is puur het bewegen wat haar wakker maakt. En liggend voeden werkt ook niet, want ze slaapt echt alleen maar op haar buik, helaas. Op haar zij/rug is ze binnen een half uur weer wakker.

Hydrofielen vlogen er echt doorheen bij mij in het begin, afdrogen, onder het hoofdje in de box/bed/kinderwagen en nog steeds op het verschoningskussen. En ik gebruik ze ook om de gesteriliseerde spullen af te drogen :)
Ik zat te denken, nu al?
Maar ze is natuurlijk in de laatste maand van het kwartaal geboren :D
Ik krijg de eerste keer kinderbijslag pas in januari :)

Ik heb nu mn laatste dagen,verlof. Pfff vind t wel lastiger worden, t idee dat ik dr niet iedere dag zie straks. Gelukkig is t maar 2 dagen en is ze bij de oma's, dat maakt t iets minder moeilijk.

Phaidra, jouw mini is even lang als de mijne :D alleen is mijn mini zwaarder :P
Mijn kleine grote O+
  woensdag 3 oktober 2012 @ 20:24:58 #56
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117560819
@Tinu, nee! Moest alleen een code doorgeven die het pak staat of op een luier zelf. Wel grappig in ieder geval!

Vervelend Marjolijntje! :*
pi_117561588
Sonnetje, grappig :D

Marjolijntje, vervelend zo'n dag. Arme Faye ;(.

Rollen was volgens mij ook nog niet bewust, maar toch tof!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117561851
Son, ze is van juni he :)
pi_117563652
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:47 schreef Marjolijntje het volgende:
Son, ze is van juni he :)
Ja.precies, dat bedoelde ik ook :D
Maar 1,5 maand verschil en toch zo'n verschil met de kinderbijslag :P
Aangezien het een kwartaal achterloopt zeg maar
  woensdag 3 oktober 2012 @ 21:25:03 #60
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117564114
Anouk is van oktober, ik kreeg de eerste pas 1 april!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 21:27:11 #61
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117564294
Zo waardeloos vind ik dat! dat kwartaal achterlopen.... Hier in dld krijgen we gewoon per maand :s)
pi_117564302
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:25 schreef Susie het volgende:
Anouk is van oktober, ik kreeg de eerste pas 1 april!
Ja.precies, eerste maand van het kwartaal.
Dus je krijgt t pas t kwartaal daarna. Dat heb ik dus met juli :P

quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:27 schreef PureEvil het volgende:
Zo waardeloos vind ik dat! dat kwartaal achterlopen.... Hier in dld krijgen we gewoon per maand :s)
Zo erg is dat toch niet?
Althans als je afhankelijk ervan bent lijkt t me niet al te slim om aan kinderen te beginnen eigenlijk :@
  woensdag 3 oktober 2012 @ 21:28:17 #63
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117564380
Verkeerde maand geboren dus :P
pi_117565022
Zo veel is het toch niet die bijslag
  woensdag 3 oktober 2012 @ 21:39:27 #65
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117565192
Neuh, maar alles is mooi meegenomen ;)
pi_117565216
Bitterend en Sonnetje, nee is idd niet genoeg om het kind daarvan te onderhouden. Maar kan me wel voorstellen dat sommige ouders het hard nodig hebben. En het lastige is ook dat alle aanschafkosten voor of direct na de geboorte nodig zijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 3 oktober 2012 @ 21:57:00 #67
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117566604
In dld krijg je per kind per maand ook meer dan in nl.
229,07 voor 3 kinderen per maand. (en daar is de nl kinderbijslag al vanaf getrokken, want die krijgen we ook gewoon ;) )
+ nog 300 euro per maand omdat cristel is geboren..tot ze 1 jaar is. ^O^
pi_117566748
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:39 schreef Susie het volgende:
Neuh, maar alles is mooi meegenomen ;)
Dat absoluut, maar tis niet dat ik niet uitkom zonder :)
En uiteindelijk krijg je t toch wel :P
  woensdag 3 oktober 2012 @ 21:58:22 #69
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_117566762
Ja kinderbijslag is al niet veel, en kgb is ook bij de meeste mensen om te huilen. Ik ga naar Belgie verhuizen denk ik, je hoort daar verhalen dat je bijna kunt leven van de kindeebijslag!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 21:59:02 #70
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117566810
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:58 schreef NotTheSame het volgende:
Ja kinderbijslag is al niet veel, en kgb is ook bij de meeste mensen om te huilen. Ik ga naar Belgie verhuizen denk ik, je hoort daar verhalen dat je bijna kunt leven van de kindeebijslag!
Dan moet je ook werken in belgie heb ik begrepen ;) Anders krijg je geen belgische kinderbijslag.
pi_117567037
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:58 schreef NotTheSame het volgende:
Maar je kiest toch zelf om aan kinderen te beginnen (in de meeste gevallen)? Het is toch niet de taak van de overheid jouw kinderen te onderhouden.
Tuurlijk fijn dat je een extra'tje krijgt, maar zonder zouden we t prima redden.
Kgb krijgen we sowieso niet
  woensdag 3 oktober 2012 @ 22:03:45 #72
348178 NotTheSame
pi_117567156
Hmmm.. Kennis van me werkt in NL, woont met vrouw en kind in BE, en kregen wel kinderbijslag van BE. Ik zal het eens navragen hoe het precies zit als ik ze weer zie.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 22:14:42 #73
348178 NotTheSame
pi_117567960
Sonnetje, het gaat me er ook niet om dat de Staat voor alles op mag draaien, wij redden het prima zo, maar als je ziet hoe zo'n dingen in omliggende landen geregeld zijn, dan zet het je wel aan het denken waarom het daar wel kan en hier niet.
pi_117568272
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:14 schreef NotTheSame het volgende:
Sonnetje, het gaat me er ook niet om dat de Staat voor alles op mag draaien, wij redden het prima zo, maar als je ziet hoe zo'n dingen in omliggende landen geregeld zijn, dan zet het je wel aan het denken waarom het daar wel kan en hier niet.
Dat is ook waar. Mja t moet uit de lengte of uit de breedte komen.

PE, waarom krijg je eigenlijk kinderbijslag uit Nederland ook?
Want dat vind ik ook best vreemd, dat je dan blijkbaar 2x krijgt. Maar goed weet niet hoe dat werkt dus vandaar mn vraag :P
  donderdag 4 oktober 2012 @ 08:35:16 #75
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117577478
Ik zat er idd ook gister over na te denken. Ik had de brief van de SVB niet goed gelezen en was er van uit gegaan dat we per 1 okt zouden krijgen. Kwamg oed uit omdat ze nu overgaat op maat 62 (lees: ik had veel geshopt :')), We krijgen we het idd pas 1 jan omdat ze van juli is. Ah, well. We zijn er idd niet van afhankelijk gelukkig.

Hier hadden we gister echt een off-day, ze wilde helemaal niet van mij af. Niet in de box en zelfs niet op het aankleedkussen voor een schone luier :'). Huilen, huilen, huilen. Toevallig hadden we gister ook intakegesprek bij het kdv. Even kijken wat voor meisje het is, haar lavast de babygrep laten zien en wat administratieve dingetjes regelen. Nou...we zijn halverwege het gesprek maar gestopt. Ze wilde niet stoppen met huilen, tot ik haar in de kinderwagen legde om weg te gan :'). Onderweg naar huis heeft ze de hele tijd naar mij zitten lachen :D. Spookje...Hopelijk ligt het niet aan het kdv...

Gisteravond zat ik er ook een beetje doorheen. Het vergt best veel van mij dat ze alleen maar bij mij wil slapen. Hele dagen kom ik niet veel verder dan mijn bed of de bank (en af en toe een wandelingetje buiten uiteraard, of een boodschapje). Toen heeft mijn man mij heel lief in het bad geparkeerd en is het het 'bedjes' gevecht aangegaan met Elin (doet 'ie anders ook wel hoo maar nu mocht ik mij er niet mee bemoeien). Ze heeft even gehuild maar viel al snel in slaap met speen :o . Ineens snapte ze het ofzo. Vannacht ging zoals gewoonlijk weer prima (al was ze 2x waker, de 'borst van half 11 kan ze nog niet zonder) en nu ligt ze weer met speen in haar eigen bed. Te slapen. Ik weet niet wat me overkomt :+. Het komt ook denk ik doordat ze gister eindelijk weer gepoept heeft! Voor gister was het afgelopen zaterdag de laatste keer en ze had er duidelijk last van. Scheetjes laten en hoorbaar last van de darmpjes. Net weer een poepluier dus ik hoop dat het vanaf nu weer even beter gaat!

disclaimer: mijn laptop is tergend langzaam, ik zie pas wat ik heb getypt als ik 2 zinnen verder ben. Typefouten onder voorbehoud dus :')
  donderdag 4 oktober 2012 @ 08:40:36 #76
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117577555
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:20 schreef Sonnetje85 het volgende:
PE, waarom krijg je eigenlijk kinderbijslag uit Nederland ook?
Want dat vind ik ook best vreemd, dat je dan blijkbaar 2x krijgt. Maar goed weet niet hoe dat werkt dus vandaar mn vraag :P
Mijn man werkt in nederland. Dus we krijgen uit nederland kinderbijslag, en omdast we in duitsland wonen krijgen we ook uit duitsland kinderbijslag.
De duitse kinderbijslag is hoger dan de nederlandse, dus het bedrag wat we volgens duitse normen dan tekort komen, wordt aangevuld door dld ;) We krijgen het dus niet dubbel ;)
pi_117580237
Ah Tante_Soesa, dat is idd zielig voor haar en lijkt me een erg lastige dag voor jou geweest. Hopelijk gaat het vandaag beter. Heb je nog een nieuwe afspraak voor een intake?

PE, dat verklaart het kinderbijslag verhaal.

Gisteren had mijn uk uiteindelijk een redelijke dag op het kdv. Maar hopen dat het vandaag ook weer goed gaat. Vanochtend bij het voeden op school was hij weer zo moe,dat hij in slaap viel, maar dat is ook niet gek, was ook al 2-2,5 uur wakker. Ik ergerde me wel over de opmerking van de ene leidster toen ik zei dat ik helaas niet kon voorkomen dat hij in slaap viel zei ze: oh dat wordt een gezellige dag en ze klonk erg sarcastisch. Met een beetje geluk is hij trouwens op de groep nog door gaan slapen want toen ik hem in de box op het voedingskussen had neergelegd en de box dicht had gedaan, sliep hij nog.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117580296
Tinu idd dat wou ik voorstellen, dat je hem in de slaapkamer voedt en weg legt op een bedje..(op de opvang)...jammer van die opmerking! je hoort je kindje met een goed gevoel achter te laten op een kdv..zo gaat dat niet -O-

Oh tante zware dag voor jullie! heb je een draagdoek?? zo kan ze makkelijk bij mama en kan jij gewoon je eigen ding blijven doen!

je woont in de buurt he? je mag altijd hier even een draagdoek komen proberen als je wilt en nog geen eentje hebt :*
pi_117581028
Soesa,heftig he, zulke dagen. Sterkte! :*

Tinu, wat een nare opmerking zo van die leidster.. Lastig hoor!
  donderdag 4 oktober 2012 @ 11:09:18 #80
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117581179
Soesa, fijn dat het gisteravond en vannacht wel beter is gegaan. Hopenlijk vandaag ook zo! Dat huilen is zoooo zielig ;(

Tinu, rare leidsters daar??? :{

mevrouw zit een broodje te eten naast me..Athans, ik voer haar, al lukt het haar wel om de korstjes in dr mond te krijgen en op te eten ^O^

Oh en ik heb net een poging gedaan om de kinderwagen om te bouwen tot zit ding.. maar lukt niet... }:| Straks ff kinderwagen bak naar boven brengen..
pi_117581959
Soesa
:* Moeilijk zulke dagen

Tinu
:o echt belachelijk, je kunt het toch niet voorkomen dat ze in slaap vallen? Fles of bv maakt niet uit. Als de leidster een gekolft flesje geeft kan hij toch ook in slaap vallen? Ze maken het je wel lastig zo,. :{

PE
Gebruiksaanwijzing lezen? :9

En kinderbijslag, wij sparen dat voor S. Voor school/beugel/etc
pi_117582217
Tinu, het eerste kdv waar wij zaten was ook zo. Alleen maar negatieve opmerkingen omdat hij daar weinig sliep omdat hij thuis ingebakerd sliep en dat hij zoveel op schoot wilde. Ik geef toe, ik had ook mijn handen vol aan hem, hij was geen makkelijke baby maar dan nog.

Ik ben toen van kdv veranderd want ik wil niet continue alleen maar negatief gezeur over mijn kind horen als het normaal baby gedrag is.
Als hij anderen elke dag bijt is weer een ander verhaal natuurlijk qua negatief gezeur ;)

Jij hebt natuurlijk nog een ander kind wat dan moet overstappen denk ik? Maar ik vrat mezelf op elke dag dat ik hem bracht. Hoe gaan ze met hem om als ze hem maar lastig vinden?
Bij 7 maanden zijn we overgestapt en breng ik hem graag nu :)

Ik vind het niet kunnen zoals ze zich opstellen in ieder geval. Ik zou viswijven geloof ik :@
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_117582275
Ik denk dat voor tinu is het niet zo makkelijk overstappen want speciale joods kdv...maar er moet idd wat veranderen want zo breng je je kindje niet gerust weg :(

Trouwens bij onze babygroep was het ook prut, ik kreeg de opmerking dat ze zich beter moest vermaken (kind van toen 6 maanden!) omdat ze haar niet altijd aandacht konden schenken (dat verwacht ik ook helemaal niet??) en dat ik moest aangeven hoe laat ze een fles moet (ik vroeg of ze op haar verzoek een fles kunnen geven)..hier was ik echt niet blij mee! ik heb haar toen speciaal op de verticale groep gezet omdat ik bij die groep een beter gevoel had..(voeden op verzoek, ze mocht vaak op de arm als ze zich niet lekker voelde, oudere kindjes brachten haar speelgoed en gaven haar vaak aandacht)

[ Bericht 35% gewijzigd door bitterend op 04-10-2012 11:53:08 ]
pi_117582354
Ah dat wist ik niet. Maar dan zou ik flink op mijn strepen gaan staan hoor :Y
The way you rock'n'roll
pi_117582424
Ik zou trouwens ook zijn overgestapt of iig naar een andere groep willen overplaatsten maar weet niet of dat mogelijk is bij dit kdv?
pi_117583739
Tinu, wat vervelend dat je negatieve opmerkingen krijgt. Zou ik ook echt niet fijn vinden. Ik voelde me vanochtend wat bezwaard omdat mijn mini zijn ritme omgooide en hij geslapen had tot ik bij het kdv kwam (ipv al een uurtje wakker). Maar de reactie was: "Nou dat is toch fijn voor hem?" Helemaal top dus!

Tante_S, het is ook zooo zwaar de eerste maanden! Ik heb wel eens dagen dat ik me schuldig voel omdat ik het allemaal niet leuk vind... Maar als hij dan naar me lacht, maakt mijn hart weer een sprongetje van geluk O+. Elke dag is er één, en het zal steeds makkelijker gaan, echt! :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117584768
Bitterend heeft gelijk wat betreft overstap. Wat wel kan is wisselen naar de 2e babygroep. Hoewel er volgens mij best wisseling is tussen de leidsters en kindjes van de 2 bestaande babygroepen, zou hij dan andere leidsters hebben. Maar goed ik ga het nog maar even aankijken. Je weet natuurlijk ook niet of er bij een andere groep misschien ook een leidster bij zit, die je niks vind.
Voeden in de slaapkamer vinden ze trouwens niet zo fijn als er kinderen slapen, dus ik voed nu in de pauzeruimte van de leidsters, wel heel comfortabel met een bank erin enzo.

PE, wat lief broodkorstjes sabbelen O+

Phaidra, ja dat maakt toch idd niet uit of hij eerder of later slaapt, het belangrijkste is dat hij voldoende slaap krijgt. Maar ja als je baby niet slaapt doe je er ook niets aan, hoe ongelukkig jij en je baby ermee ook zijn.

Na vanochtend ging uiteindelijk best goed. Hij sliep eerst even 10 minuten door in de box en was flink boos toen hij wakker werd. Ging na even boos te zijn geweest wel slapen in het bede voor anderhalf uur. Grappige was dat de leidster hem op zijn zij heeft gelegd, is zijn voorkeurshouding en zelf nog lakkentje of iets ingestopt, zodat hij zou blijven liggen. Woelt meneer zich vrij, gaat omdraaien en op zijn buik slapen. Wel heerlijk geslapen.
Ik ben al heel blij, dat ze hem op verzoek voeden en ook opletten wat hij prettig vind. Ze nemen wel de moeite om hem te leren kennen. En ze vinden hem denk ik wel heel lief. Is volgens mij ook het karakter van die ene leidster om snel negatief of sarkastisch te zijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117586154
Fijn dat het vandaag goed ging met slapen Tinu! Mijn mini heeft op het kdv erg weinig geslapen, steeds 10-15 min. Hij is nu een beetje uit z'n hum, het arme ding. Het is ook wat, 3x in de week in een nieuwe, lawaaiige omgeving.

Wel jammer, de leidster die ik het fijnst vind gaat over 2 weken weg. Moeten we weer aan iemand anders wennen..
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117586218
Phaidra balen dat je favoriete leidster weggaat. Hopelijk krijgt het kdv een net zo aardige leidster ervoor terug.

Vond het zelf ook fijn, dat het zo goed ging. En zij hebben ook helemaal niets gezegd over buiklig verklaring ofzo. Ik weet niet zeker of dat hoeft gezien zij hem niet zo neerleggen maar hij zelf omdraait.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 4 oktober 2012 @ 14:19:29 #90
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117587259
Oh, jullie reacties doen mij goed O+. Thanks! Ik ben vandaag weer zo trots op mijn mopje, ze ligt nu weer in haar eigen bedje te slapen. Het gaat ineens zo'n stuk beter, alsof ze doorhad dat ik 't niet meer trok :') :D.

Idd, Phaidra, ik voel mijzelf ook wel eens zo schuldig. Ik ben dan ook zo blij met mij man, echt, als ik hem niet had. Hij doet het super goed met Elin en is zo lief en zorgzaam. Ik heb steeds meer respect voor alleenstaande ouders. Het is toch wel zwaar met zo'n kleintje.

Tinu, wat fijn dat het vandaag zo goed ging! Het klinkt goed, hoe ze nu met hem om zijn gegaan. Denk ook wel dat het per leidster verschilt. Bij degene die ik gister zag heb ik ook een fijn gevoel, helaas gaat zij ook weg. Dat is wel jammer, ik ben benieuwd wie ervoor in de plaats gaat komen. 29 oktober is de eerste wendag voor mij, euh, Elin ;). Ook met mijn schoonmoeder (daar gaat Elin straks 1 dag in de de week naartoe) gaan we wendagen afsprekne. De lieve schat vind het helemaal spannend, en dat terwijl ze ook op mijn neefje van 1,5 past al vanaf dat hij 3 maanden is. Ze heeft toch het idee geloof ik dat een meisje heel anders is ofzo :? . Wel heel lief in ieder geval, ze wil binnenkort hier een dagje meedraaien om te zien hoe het gaat.

Verder is het moeilijk reageren met o'n trage laptop dus sorry als ik dingen oversla!
pi_117589338
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 08:40 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Mijn man werkt in nederland. Dus we krijgen uit nederland kinderbijslag, en omdast we in duitsland wonen krijgen we ook uit duitsland kinderbijslag.
De duitse kinderbijslag is hoger dan de nederlandse, dus het bedrag wat we volgens duitse normen dan tekort komen, wordt aangevuld door dld ;) We krijgen het dus niet dubbel ;)
Aaaah op die fiets.
Vandaar dat ik t vroeg voor ik gelijk ging.oordelen ;)
Maar dus gewoon aangevuld. Das wel netjes dan idd!
pi_117589814
Soesa, hier vindt mijn moeder het ook wel spannend zo'n kleine baby de hele dag. Nou is Elise ook wel het kleinst van alle kleinkinderen waarop ze past. Floris was 5,5 maand toen ik ging.werken, mn neefje 6 maanden en nichtje weet ik niet meer, maar mn zus had toen ook langer verlof.
Vandaag wilde ze wel even oefenen met het flesje, kijken of ze hem bij haar ook pakte. Nou ging prima, dus oma is gerustgesteld :D
Ik kan ook niet even snel naar huis om te.voeden, dus fijn dat ze m pakt :D
Bij,mn schoonmoeder kan ik als.het echt moet wel voeden tijdens werktijd.

Tinu, wat een gedoe op het kdv zeg! Stom dat ze zo moeilijk doen.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 16:36:15 #93
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117592452
Tinu, ik moest wel een verklaring tekenen dat ze Anouk gewoon op haar buik mochten laten liggen.
pi_117604351
Pfff, wat een gezeur tinuviel. Baby,s zijn nou eenmaal wel eens wakker, pech voor ze.
Ik zou ok wel m'n geld willen verdienen door op slapende kindjes te passen, maar ja, dat gaat natuurlijk niet:-)

Ik heb zo weinig over Nena te vertellen, ze slaapt goed,drinkt goed,lacht veel, bekijkt haar handjes. Ben blij dat ik bv geef, is het nog een btje spannend zo:-)
Vandaag trok Mex een gekke bek naar d'r, ging ze hard op lachen zo schattig.

Twee jaar terug precies begonnen m,n weeen van Mex en dat maakt me lekker sentimenteel.
Ik was nog zo bezig met zijn babytijd, maar nu vervaagt dat heel erg omdat ik een nieuwe baby heb, weet niet zo goed hoe ik dat moet uitleggen.
En het is ook een grote jongen en deze maand al naar de psz.
Hoop dat de babytijd van Nena een stuk langer lijkt te duren!
pi_117604627
Faye moet morgen weer naar het KDV, voor het eerst een hele dag.. Ik ben benieuwd, vorige keer was het haar allemaal toch echt te druk.
En qua slapen, Faye slaapt overdag thuis ook bar weinig (max 2 uur in 3 of 4 slaapjes), maar ze slaapt 's nachts wel het klokje rond met 1 of 2 voedingen. Ik verwacht ook echt niet dat ze nu op het KDV ineens wel lang gaat slapen.
Ik vind het maar spannend hoor, hoop dat ze het allemaal een beetje trekt daar. Gelukkig daarna weekend en lekker tijd voor haar!
pi_117623274
Mijn baby is in slaap gevallen in de box, dat is lang geleden :D
pi_117627236
Marjolijntje
Lijkt me heel lastig om je mini naar het kdv te brengen
Lekker genieten van het weekend O+

Hier gaat het slapen wat beter sinds ze op onze kamer slaapt overdag.
Verder wil ze overal op kauwen en kwijlt ze veel dus VSM drupjes tegen tandjesleed gegeven
ze valt gewoon alles aan waar ze op kan kauwen, heel sneu. Bijtring voor in de koelkast is ook goedgekeurd ^O^
Lekker online shopt voor ons meisje, en winterjas krijgen we nog binnen.
SPOILER
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:56:11 #98
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117628159
Oeh, wat een leuke kleertjes Zoë!
En wat betreft het kwijlen en kauwen, dat deed Anouk ook al heel vroeg en ze had pas 2 ondertanden toen ze 9 maanden was ofzo! :D Je merkt het (bij Anouk dus) pas wanneer de poep errug dun is.
pi_117628250
Hier inderdaad ook al gekwijl, pijn en (af en toe) dunne poep vanaf 4 maanden. 1e tandje is net sinds een week door :D
pi_117628585
Oh *yes* gaat nog wel even duren allemaal dus :( wel zielig al dat kauwen enz

mijn moeder had een retro bijtring van 'vroeger' :P maar dat ding is echt super handig en S vind m ook super fijn
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:09:24 #101
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117628638
nou ja, het hoeft bij jou natuurlijk niet zo te gaan natuurlijk.

Bijtring is inderdaad handig. Die hebben wij ook :Y
pi_117634914
Troeta, ja op slapende kindjes passen is lekker makkelijk en nog meer zo als ze ook altijd goedgehumeurd zijn. Helaas komt dat in de praktijk niet zo voor. Geniet extra van Nena's babytijd.

Tante fijn dat het nu weer zo goed gaat.

Marjolijntje hopelijk is volgende keer op het kdv beter.

Zoe de mijne kauwt ook op alles, vingers, speeltjes etc. Meestal ook als hem wat dwarszit, boertjes, scheetjes ofzo.

Hoe vaak poepen/ poepten jullie baby's nou met 4/5 maanden?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117637528
Tinu, hier meestal om de dag.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117638943
Tinu: soms een paar dagen elke dag, maar er kan ook zo twee weken tussen zitten.

Leuke kleertjes Zoë :) winterjas is hier al binnen.

Marjo: hier overdag ook weinig slaap. Maar nu ze in de 19 weken sprong zit, slaapt ze nog minder overdag. Wel lekker dat F 's nachts goed slaapt.

Vandaag eerste fruithapje gehad, fietste er goed in :) mama tevreden en C was weer rustig ;)
pi_117639480
Ik las ergens dat kwijlen rond 4 maanden was vooral ontwikkeling van speeksel (oid) en niet een teken van tandjes!

Hier met 6 maanden de eerste tanden en je merkte het idd aan de kak van die is zuuuuur en dun en lekt!
pi_117642934
Tinu
Ze poept 2-4 keer per dag

S wil ook alles 'eten' wat ik eet, hetzelfde met drinken.
Mijn glas/beker wil ze vastpakken en naar dr mond brengen. Best knap vind ik hoe ze dat doet maar niet helemaal de bedoeling denk ik..
Vind het wel moeilijk/ jammer dat ik het haar allemaal nog niet kan geven (bijvoeding) nouja nog 'even' wachten.

Oh :X ik word echt super misselijk van groente en aardappels enz. Chocolade, stroopwafels enz gaat er wel in, maar gezonde dingen.. :{w
Ging even door me heen; zou ik zwanger zijn? Maar dat kan niet :')

[ Bericht 40% gewijzigd door Zoë23 op 05-10-2012 21:41:17 ]
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 21:42:29 #107
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117643271
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:08 schreef Zoë23 het volgende:
Oh *yes* gaat nog wel even duren allemaal dus :( wel zielig al dat kauwen enz

mijn moeder had een retro bijtring van 'vroeger' :P maar dat ding is echt super handig en S vind m ook super fijn
Retro...Da's toch gewoon een ander woord voor 'oud' O-)
.Ik noemde mn moeder vandaag ook errug 'retro', vond ze niet zo leuk :P

Leuke kleertjes heb je gekocht!

Hier wordt er trouwens ook veeeel gekwijld...,maar nog geen tandjes!
pi_117643954
Hier hebben we 1-3 keer poep per dag, gemiddeld. Maar op alleen borstvoeding kan alles he tinu, dan is een week (of nog langer) zonder ook niet erg!

En kwijlen.. Check :D Volgende week wordt ze 4 maanden. En bijvoeding hoeft van mij echt nog niet hoor, ookal is het nieuwe advies 4 maanden.. Ik vind alleen melk voorlopig meer dan prima. :)

Eerste echte dag KDV is best goed gegaan :) Ze was een stuk minder onder de indruk / huilerig dan vorige week :) En ze hebben haar gedragen met een draagzak (wel een bungel helaas), maar ze vond het heel fijn :) (hoe zou dat nou komen.. :P ) en ze heeft enorm goed geslapen! Eerst een half uur, daarna drie kwartier (zulke slaapjes zijn normaal thuis) en daarna 3,5 uur! :o Van dat laatste slaapje was ze net wakker toen ik haar op kwam halen, toen had ze wel honger :') dus kon ze lekker gelijk aan de borst O+
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 09:36:28 #109
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117652640
Wat fijn Marjolijntje!

Zoë, hoe oud is S. nu ook al weer (ik kan het maar niet onhouden sorry....). Een slokje water uit een beker/glas kan geen kwaad lijkt? Midas wou dat ook steeds maar omdat hier veel water wordt gedronken is dat niet zo'n probleem (mijn cola krijgt ie niet ;) )
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 11:48:18 #110
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117654469
Zoë, vervelend dat je je niet lekker voelt....beterschap

Marjolijntje, fijn dat het goed ging op het kdv!

Zoë, anders schaf je een tuitbeker aan, kan ze daarmee spelen/drinken? Of poging tot iig ;)

Cristel was vannacht een beetje aan het spoken...van 12 tot 01.00 lopen vervelen, Dacht eerst dat ze last had van dr helm, dus afgedaan...Maar dat was het dus niet, toen maar een fles gegeven, anders wist ik ook niet wat er was...Toen heeft ze wel weer lekker geslapen tot 06.00 vanochtend, dus maar weer een fles...
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 18:11:41 #111
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117664898
binnenkort Midas' kleertjes uit zoeken en in de verkoop...

verkapte Midas krijgt 2 zusjes post ;)
pi_117665468
Echt zooooo leuk meid!!!!! *O* *O* *O* *O*
pi_117665710
Oooh gefeliciteerd kyara, wat onwijs leuk! O+
pi_117665862
Hier ook gefeliciteerd Kyara!! Twee meiskes O+

En ik wil best wat kleertjes van Midas overnemen ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117668231
Kyara
Komende vrijdag 5mnd
Nee water lijkt me idd ook niet erg, zo lief hoe ze een glas vastpakt O+

PE
Heb van avent van die handvatten voor op de fles, die pakt ze ook al goed vast

Haha je moeder retro :D

*O* kyara !! Leuk zeg 2 meiden!!

Hmm hier is m'n misselijkheid bij eten nog niet voorbij. Tomatensoep gehad, loop later de keuken in :r vieze lucht, is gewoon die tomatensoep nog.
En :r andere geurtjes als koffie die (8> gedronken heeft enz.
Zijn mijn hormonen me aan het pesten? Deze maand ook een bloeding gehad ( had m vorige week dinsdag verwacht) klopte de afgelopen maanden eigenlijk precies, maar met bv kan het nog wel wisselend zijn toch?

S is trouwens de hele dag al wakker, op een paar hele korte slaapjes na. Supervrolijk en druk. Kleine boef O+
pi_117668617
Marjo, fijn dat het goed ging op het kdv vandaag.

PE balen zo'n nacht.

Kyara, wow wat gaaf 2 meiden erbij!

Zoe vervelend van die misselijkheid. Komt dat door de hormonen en de bv?

Hier ook sprongetje of wat dan ook: slecht slapen: check, onrustig drinken: check en weer spugen en veel lucht, maar dat kan ook door onrustig drinken komen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117669288
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:19 schreef Tinuviel het volgende:
Marjo, fijn dat het goed ging op het kdv vandaag.

PE balen zo'n nacht.

Kyara, wow wat gaaf 2 meiden erbij!

Zoe vervelend van die misselijkheid. Komt dat door de hormonen en de bv?

Hier ook sprongetje of wat dan ook: slecht slapen: check, onrustig drinken: check en weer spugen en veel lucht, maar dat kan ook door onrustig drinken komen.
Dat denk ik tinu, voel me een beetje zwanger maar dat kan niet, dus zijn het de hormonen denk ik. Misschien omdat mijn ongesteldheid nog niet is geweest

minder van het sprongetje :(
pi_117672968
Tof Kyara! Twee kleine dames. :D
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  zondag 7 oktober 2012 @ 10:36:25 #119
30252 Soempie
Procreating
pi_117683883
quote:
17s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:11 schreef Kyara het volgende:
binnenkort Midas' kleertjes uit zoeken en in de verkoop...

verkapte Midas krijgt 2 zusjes post ;)
'Destiny & Cherony'

_O- ^O^

Hoe vind je het, twee meiden? :D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 7 oktober 2012 @ 10:42:39 #120
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117683975
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 10:36 schreef Soempie het volgende:

[..]

'Destiny & Cherony'

_O- ^O^

We hadden het totaal niet verwacht (heb altijd gedacht aan een meisje en een jongetje) maar wel superleuk! Ik kan nu helemaal los met roze en bloemetjes ;)
  zondag 7 oktober 2012 @ 10:43:50 #121
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117683998
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 10:36 schreef Soempie het volgende:

[..]

'Destiny & Cherony'

_O- ^O^

_O-

Hier ook nog even alvast een :* voor Midas ;)
  zondag 7 oktober 2012 @ 10:50:10 #122
30252 Soempie
Procreating
pi_117684135
quote:
17s.gif Op zondag 7 oktober 2012 10:42 schreef Kyara het volgende:

[..]

We hadden het totaal niet verwacht (heb altijd gedacht aan een meisje en een jongetje) maar wel superleuk! Ik kan nu helemaal los met roze en bloemetjes ;)
Leuk! En Midas grote broer van twee meiden. :o O+

Susie, voor de duidelijkheid: dat is Kyara haar eigen ondertitel. :D _O-
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 7 oktober 2012 @ 11:47:59 #123
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117685183
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 10:50 schreef Soempie het volgende:

[..]

Leuk! En Midas grote broer van twee meiden. :o O+

Susie, voor de duidelijkheid: dat is Kyara haar eigen ondertitel. :D _O-
:D tja, dat zie ik niet op mijn mobiel! :D
  zondag 7 oktober 2012 @ 11:56:39 #124
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117685441
:D De nieuwe werktitel. Met een sneer naar de stomme kapster van vorig jaar :6
pi_117708359
Op vakantie, dus even egoposten ;)

Eerste stuk strand (naast het vliegveld van Kreta) wat we tegen kwamen:

maandag 8 oktober 2012 @ 07:59:03 #126
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117721304
Oh, wat wordt Danne al groot! O+ Veel plezier op vakantie!
pi_117722472
Jee Nirak, dat is toch haast geen baby meer?! Die wordt groot :o.

Heerlijk aan het strand, geniet van de vakantie!! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117723089
O wat ontzettend leuk Kyara! * clauwheee zelf meisjestweeling is
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_117723426
Zo, even een paar daagje weg naar mijn ouders. Jullie tikken lekker door!

Marjolijntje, fijn dat het goed ging op het KDV!

Kyara, wat cool, 2 zusje!! Met een grote broer om ze te verdedigen O+
En die werknamen :D

Zoe, balen van die misselijkheid.. Hormonen doen gekke dingen met een lijf..

Nirak, wat een dreumeskoppie!

Hier gaat het ook lekker.
Daan is flink op ontdekkingstocht. Gaat overal op zijn knietjes bij zitten, als het kan ook erop klimmen. En dan aan de andere kant er weer af proberen te kruipen. Of het nou 5 of 25 cm is. Beetje jammer van die blauwe vlekken op zijn koppie :{
Vanochtend kwam ik de kamer binnen, en keken 2 oogjes me aan. Stond hij met slaapzak en al aan de rand van zijn ledikant. :o
Wel jammer dat hij vanochtend even een uurtje heeft lopen mopperen. Maar na een poos knuffelen een een paar flinke brullen is hij wel verder gaan slapen gelukkig.
pi_117724814
Nirak :D wauw wat is Danne al groot!
Fijne vakantie

DF
Wat een ontwikkelingen! Mooi om te zien lijkt me ( behalve die blauwe plekken dan :9)

Hier een hectisch weekend qua slaapjes
Wat we in ieder geval ontdekt hebben is dat het ledikant overdag en svonds geen optie is om in te slapen. Ze wil alleen op ons bed.
Vanmorgen weer een tijd bezig geweest, raampje open, lekker frisselucht maar niet te koud, verhaaltje voorlezen, drinken, knuffelen etc. Ze wordt echt woest als ze in het ledikantje ligt.
Mevr ligt eventjes op ons bed en slaapt gewoon |:(
Camera -babyfoon daar geïnstalleerd en alles zo neergezet dat ze veilig ligt. Ik kan haar ook constant zien.
Maar echt dé oplossing is het natuurlijk niet -O-
pi_117725562
Zoe, wat gek dat ze niet in het ledikantje wil slapen, en wel op jullie bed. Wat zou er anders zijn? De spijlen, het licht, geluiden van buren???
Al geprobeerd het ledikant op jullie kamer te zetten, of lukt dat niet?

Het gaat me wel wat hard hoor. Chris was niet zo'n vlotte. Die tijgerde met 9 maand, kroop bij 10 en stond bij 11. Daan kruipt nog niet, maar staat wel. Het baby-ige verdwijnt dan wel.
Maar nu kan hij wel lekker mee op de fiets..
  maandag 8 oktober 2012 @ 11:35:06 #132
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117725786
Kyara, wat leuk, 2 meiden!!! *O*

Danne, mooie vent O+ Veel plezier op vakantie!

Wow DF, Daan is wel snel! Lijkt me ook heel gek als je baby ineens kan staan :o

Balen Zoë! Heb je misschien een knuffeltje met jouw geur eraan voor haar? (zal vast wel...) Misschien helpt dat?
Ik zou toch gewoon elke keer proberen haar in haar eigen bed te leggen hoor, ze moet het maar leren :@

(Echt..familie van mij heeft 1 kind, die is nu bijna 3, en slaapt nog steeds bij haar moeder in bed....En de vader is het daar absoluut niet mee eens, en ligt dus regelmatig op de bank of ergens anders.....Kan toch niet????! Kind is kas verwend..)

Wanneer deden jullie trouwens de box naar beneden? Cristel doet wel pogingen om te kruipen, maar dat lukt nog niet, al is ze wel aan het tijgeren sinds donderdag! Op ontdekkingstocht door de kamer....Vooral het plastic kleed op tafel is heeeeel interessant...
pi_117725934
PE, ik heb vorige week zaterdag de box naar beneden gegaan, omdat hij zich wat begon op te trekken op zijn knietjes. Zondags erna stond hij aan de rand. Dus met 9 maand, en dat was net optijd ;)
pi_117726100
De gordijnen op haar kamer laten nog wel wat licht door ( volgens kraamhulp goed voor dag en nacht ritme) maar dan slaapt ze dus echt niet. Onze kamer is donkerder.
Vanavond gaat (8> daar iets aan doen.
Maar ook svonds als het al donker is, is ze woest als ze in haar ledikant ligt. Dan valt ze in de kinderwagen of bij mij in slaap ( wakker er in leggen is geen optie) en als ze dan een beetje wakker wordt dan is ze woest.

Knuffeltje, doekje, met mijn geur er aan etc ook geprobeerd.
Ledikant en wieg stonden eerst bij ons op de kamer maar daar sliepen we allemaal niet goed omdat wij wakker werden van haar geluidjes en andersom.

Hebben wel gedacht dat we misschien de kamers moeten omruilen, misschien is de 'vibe' daar anders..
Ledikant enz anders neerzetten op haar eigen kamer hebben we ook al gedaan.

Vind het vreemd dat ze zo makkelijk op ons bed slaapt en in het ledikant zo woest wordt.

PE
Snachts slaapt ze wel op haar eigen kamer, maar is dan zo om de 3-4uren wakker, maar na een voeding accepteerd ze het ledikant opzich wel omdat ze zo moe is, maar het is niet makkelijk even in het bedje neerleggen.

Wat knap van christel!
pi_117726228
Zoe ligt ze in jullie bed toevallig op een kussen?
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117726345
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 11:49 schreef MeNicole2 het volgende:
Zoe ligt ze in jullie bed toevallig op een kussen?
Nee, op het dekbed maar wel zo dat ze niet bij de randen van het dekbed kan (zodat het niet over haar heen kan komen)
Denk je dat ze het fijner vind dat het zacht(er) is?
pi_117726450
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 11:52 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Nee, op het dekbed maar wel zo dat ze niet bij de randen van het dekbed kan (zodat het niet over haar heen kan komen)
Denk je dat ze het fijner vind dat het zacht(er) is?
Misschien wel. Ze zakt er misschien iets in weg en dat kan net dat beetje geborgenheid geven die ze in der eigen bed mist!
pi_117726525
Zoe, is het geen gewenning? Mijn baby valt moeilijk in slaap en vaak zit ik even bij tot hij rustig in slaap valt. Dat was altijd vijf minuten, even kalmeren en dan kon ik, als hij begon te dommelen, weglopen. Dat werd ongemerkt steeds een beetje langer en zodra ik de deur uit was, begon hij te gillen en huilen. Totdat ik laatst een uur naast zijn bed zat en dan héél voorzichtig weg kon sluipen. Ik wil graag dat hij zelf in slaap leert vallen, dus ik ben het maar weer eens anders gaan doen. In bed leggen, ritueel, en weg. Ook als hij boos is of huilt. Ik blijf in de buurt, beetje rommelen zodat hij me hoort, en iedere 5 minuten even kijken. Dat is twee avonden afzien (ruim een half uur huilen, met steeds troosten tussendoor) en nu gaat het weer prima en valt hij rustig zelf in slaap. Als je zeker weet dat er niets anders aan de hand is, zou ik toch denken aan een aangeleerd patroon (huilen = andere bed) en kun je overwegen om dat patroon te doorbreken. Spring quotte hier laatst een artikel dat de methode van op regelmatige basis kijken en weer vertrekken geen nadelige gevolgen heeft ten opzichte van je kind blijven troosten bij het in slaap vallen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 8 oktober 2012 @ 12:02:46 #139
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117726659
En als je het matrasje op de grond neerlegt? Dan heeft ze geen spijlen om dr heen, zou ze dan wel slapen?
pi_117726727
Mijn vrouw en ik hebben deze aanbieding net gekocht, misschien ook wel interessant voor jullie.
Deze hebben we namelijk in de babykamer geplaatst.

(Adverteren mag, maar mail dan even naar pr@fok.nl / rocka)

[ Bericht 58% gewijzigd door RockabeIIa op 08-10-2012 12:49:25 ]
pi_117726739
Dat kan menicole, heb je een idee hoe ik dat kan creëeren in haar eigen bedje? Een ledikant dekbedje over het matras?

Clubsoda
Dat hebben we heel vaak geprobeerd, zo ook het hele weekend weer, maar lijkt niet te helpen.
In het begin sliep ze goed, als ik gewoon boven was lag ze lekker in haar ledikant en viel lekker in slaap. Sinds de prikjes met 3,5mnd en daarna ziek worden is het allemaal anders geworden. Heb van alles geprobeerd en ook dagen achter elkaar, maar niets lijkt tot nu toe te helpen, behalve dit.

Ik zit de hele dag thuis dus best frustrerend soms :@ heb genoeg tijd om erin te investeren en dat doe ik ook graag, schrijf de tijden van voedingen op en wat helpt qua slapen.

Ik bekijk natuurlijk of ze pijn heeft, volle luier, dorst etc maar dat is het niet
pi_117726813
Weet niet of het echt veilig is om een dekbedje om der matras te doen. Maar ik moet eerlijk bekennen dat we met Leander (moeilijke slaper) ook vanalles hebben geprobeerd. Die had al heel snel een eigen kussen in bed en daardoor sliep ie ineens heel goed. Veilig of niet op dat moment waren we blij dat we iets hadden gevonden dat hielp!
pi_117727106
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:07 schreef MeNicole2 het volgende:
Weet niet of het echt veilig is om een dekbedje om der matras te doen. Maar ik moet eerlijk bekennen dat we met Leander (moeilijke slaper) ook vanalles hebben geprobeerd. Die had al heel snel een eigen kussen in bed en daardoor sliep ie ineens heel goed. Veilig of niet op dat moment waren we blij dat we iets hadden gevonden dat hielp!
Nee daarom, lastig! Kan me voorstellen dat je daar dan blij mee bent haha.
Ben nu 1,5mnd bezig om te kijken wat werkt voor haar.

quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:02 schreef PureEvil het volgende:
En als je het matrasje op de grond neerlegt? Dan heeft ze geen spijlen om dr heen, zou ze dan wel slapen?
Ze is ook geen fan van spijlen denk ik, de box vind ze nog steeds niet leuk.
Matrasje op de grond is wel wat eng toch als ze gaat rollen enzo? :@
pi_117727293
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:17 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Nee daarom, lastig! Kan me voorstellen dat je daar dan blij mee bent haha.
Ben nu 1,5mnd bezig om te kijken wat werkt voor haar.

[..]

Ze is ook geen fan van spijlen denk ik, de box vind ze nog steeds niet leuk.
Matrasje op de grond is wel wat eng toch als ze gaat rollen enzo? :@
Nou ja als ze rolt valt ze niet hoog :P
Heb je niet toevallig een 1 persoonsmatras over? Heeft ze iets meer ruimte.
pi_117727811
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:22 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Nou ja als ze rolt valt ze niet hoog :P
Heb je niet toevallig een 1 persoonsmatras over? Heeft ze iets meer ruimte.
Dat is dan ook weer zo :9
Ja die heb ik wel

Bedankt voor de tips weer wat dingen om uit te proberen! ^O^
pi_117736225
Zoe, anders misschien in een romper in een winterslaapzak? Dat ze zich zo meer geborgen voelt?

Nog leuk: Daan heeft zaterdag in de 30 jaar oude mutsaert wagen van mij gezeten, en gaaf dat die het gewoon nog doet!
En Daan kreeg van mijn moeder een fles, en bij het boertje (ja, dat doet ze nog met Daan) viel hij na 3 minuten op haar schouder in slaap O+
pi_117740744
Mijn mannetje op vakantie. 11 maanden nu We vliegen morgen weer terug naar nederland..

maandag 8 oktober 2012 @ 18:21:02 #148
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117740883
Ahw, meissie1595, wat een lekker mannetje! O+
pi_117743909
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 11:35 schreef PureEvil het volgende:

(Echt..familie van mij heeft 1 kind, die is nu bijna 3, en slaapt nog steeds bij haar moeder in bed....En de vader is het daar absoluut niet mee eens, en ligt dus regelmatig op de bank of ergens anders.....Kan toch niet????! Kind is kas verwend..)

Enig idee wat slaapgebrek met mensen doet?
En een kindje met slaapproblemen,dat is echt niet altijd op te lossen door te laten huilen of een tactiekje van de nanny.
En bijna 3 is gewoon nog 2, dat is echt nog een klein kindje. Het is heus geen verwennerij om je kind bij je te laten slapen.
  maandag 8 oktober 2012 @ 21:35:56 #150
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117751450
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 19:30 schreef Troeta het volgende:

[..]

En een kindje met slaapproblemen,dat is echt niet altijd op te lossen door te laten huilen of een tactiekje van de nanny.
En bijna 3 is gewoon nog 2, dat is echt nog een klein kindje. Het is heus geen verwennerij om je kind bij je te laten slapen.
Maar is het dan echt geen gewenning? Gewoon een vraag hoor, aangezien er ook op gewezen wordt vooral rituelen te volgen voor het naar bed gaan (regelmaat enzo), vraag ik mij dus af of zo'n kindje van 2 er dus niet aan gewend is (niet verwend dus ;))
pi_117751569
Heeeerlijke foto's van ukkies op vakantie!!!
pi_117752963
Ligt er helemaal aan hoe het gaat denk ik, als je je kind meteen in jouw bed legt en hij zijn eigen bedje niet kent is het zeker gewenning.
Als beide ouders daar geen probleem mee hebben en echt kiezen voor samen slapen is het voor niemand een probleem toch? Er komt echt wel een tijd dat ze er te oud voor worden.
Mijn kindje van 2 heeft ook zovaak bij ons geslapen en als ie snachts wakker word nog steeds.
Hij heeft periodes gehad dat hij 3 uur lang wakker was snachts en naar beneden wilde om te spelen en dan in de ochtend ook weer om 6 uur wakker.
Bij ons in bed gewoon rustig verder slapen, daar was ik juist blij mee:-)
pi_117754249
Wat vinden van het nieuwsbericht over de inentingen??

http://www.rivm.nl/Biblio(...)_recall_Infanrix_IPV

Onze zoon is al 3 keer geënt.
pi_117754707
Als ik het goed begrijp gaat dit over de vaccins die aan 4 jarigen zijn gegeven toch?
pi_117754721
quote:

[..]

Ik heb als tweejarige heel heftige slaapproblemen gehad. Uiteindelijk is mijn moeder op advies van de orthopedagoog gaan langskomen op regelmatige tijden. Eerst twee minuten, kookwekker erbij, gezegd dat mama kwam als het belletje ging. Dag later 5 minuten, en zo steeds verder uitgebouwd. Heeft uiteindelijk goed geholpen hoor :Y Ik had echt forse verlatingsangst en moest leren dat mama niet wegging, ook als ze niet steeds bij me was. Ik herinner me de angst die ik had nog (heb later ook weer een 'terugval' gehad) en juist daarom wil ik heel graag dat mijn zoon leert dat hij veilig in slaap kan vallen en dat papa of mama altijd in de buurt zijn. En zoals ik dat zie kan hij dat alleen leren als hij er ook af en toe mee geconfronteerd wordt. Ik vind het nog steeds bijzonder om te merken hoe erbij blijven bij het in slaap vallen hier telkens resulteert in het verschuiven van grens, terwijl 'strenger' zijn en hem het zelf uit laten zoeken, met steun van mij op de achtergrond, binnen een paar dagen zorgt voor rust en vertrouwen. Geldt niet voor ieder kind, maar voor de mijn zeker wel.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 09:03:37 #156
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117763428
Vakantiekiekjes O+
Wat worden ze groot!!

Lastig Zoë, hoop dat je wat hebt aan de tips die hier gegeven worden.

Hier ook wat slaapprobleempjes. Midas is steeds vroeger wakker. Het was altijd 8 uur, toen werd het tussen 7 en 8 maar nu begint hij rond half 6/ 6 uur al met spoken en om half 7 is hij dan echt klaar met slapen en wil hij uit zijn bed. Op zich prima alleen 's ochtends slaapt hij nog maar 1 uur ipv 2 uur en dan mist hij zo >2 uur slaap per dag. En die heeft hij wel nodig. Resultaat is moe en jengelig waarbij niks goed is. Eerder naar bed werkt ook niet echt want dan heb ik 's avonds hetzelfde (en ik wil hem ook niet om 6 uur 's avonds naar bed brengen omdat ik dan bang ben dat hij nog eerder wakker is.

Iemand een idee? Sprongetje? Bitterend, toe, kijk eens in je Oei ik groei voor me... hij is bijna 9 maanden oud.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 09:09:35 #157
348178 NotTheSame
pi_117763562
Kyara, hier ook een verschuiving van het slaapritme, precies zoals jij beschrijft, inclusief nachtvoeding (ze heeft tot een week geleden twee weken lang doorgeslapen).
Ik vermoed ook een sprongetje, vooral fysiek. Op de knieen zitten, staan en om de tafel lopen is hier ineens helemaal de bom.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 09:31:16 #158
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117764020
Wat een lieve vakantiefoto's!

Wat een slaapperikelen toch allemaal, wat is dat toch met die kleintjes?! Slapen is toch het fijnste dat er is!

Hier ook nog steeds gedoe met slapen overdag. We zitten in een vicieuze cirkel. Ik ben met E ontzettend aan het oefenen om in haar eigen bedje te slapen overdag. Af en toe lukt het maar dan slaapt ze maar heel even. Met als gevolg dat haar ritme een zooitje is en dat ze oververmoeid raakt en daardoor meer gaat huilen (en alsnog bij mij op schoot eindigt waar ze wel 2 uurtjes slaap wegtikt). Ze slaapt 's nachts gelukkig nog steeds super. Ze haalt steeds vaker een nachtje door van 10 tot 6/7. Heel fijn!

Heeft iemand ervaring met Cinababy? De krampjes worden hier steeds heftiger lijkt wel en ik denk ook dat daardoor het zelf slapen niet goed lukt. Blijft toch lastig dat ze nog niet kan praten :)
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 09:51:40 #159
348178 NotTheSame
pi_117764433
Ik vond Cinababy niet handig icm borstvoeding. Je moest het een half uur voor de voeding druppelen, 3x per dag en dat werkt niet echt als je op verzoek voed. Dus wat betreft de werking kan ik je weinig zeggen.
Ik heb hier een tijdje Infacol gebruikt maar ik had het idee dat het maar een paar dagen werkte en daarna kwamen de krampjes weer in alle hevigheid terug.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 09:57:13 #160
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117764575
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:51 schreef NotTheSame het volgende:
Ik vond Cinababy niet handig icm borstvoeding. Je moest het een half uur voor de voeding druppelen, 3x per dag en dat werkt niet echt als je op verzoek voed. Dus wat betreft de werking kan ik je weinig zeggen.
Ik heb hier een tijdje Infacol gebruikt maar ik had het idee dat het maar een paar dagen werkte en daarna kwamen de krampjes weer in alle hevigheid terug.
Bedankt voor je reactie! Ik heb meteen even de bijsluiter opgezocht en daarin staat dat het ook een half uur na de voeding mag. Voor een voeding zou hier ook onmogelijk zijn want dan slaapt ze meestal :')
Straks toch maar even halen denk ik, het is zo zielig ;(
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 09:59:22 #161
348178 NotTheSame
pi_117764630
Kindjes met krampjes zijn heeel zielig! Sterkte Soesa! Hopelijk werkt de Cinababy wel voor jullie.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 10:07:39 #162
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117764831
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:09 schreef NotTheSame het volgende:
Kyara, hier ook een verschuiving van het slaapritme, precies zoals jij beschrijft, inclusief nachtvoeding (ze heeft tot een week geleden twee weken lang doorgeslapen).
Ik vermoed ook een sprongetje, vooral fysiek. Op de knieen zitten, staan en om de tafel lopen is hier ineens helemaal de bom.
Draakje gaat hard!
Midas is echt nog niet zo ver. Die kan net een paar centimeter vooruit tijgeren en zit een beetje op handen en knieën te wiegen. Misschien dat ie daar tegen aan zit te hikken of zo. Frustratie.... hij oefent ook echt in zijn bedje.

Sterkte Soesa, lijkt me heel naar. Hier -gelukkig- geen ervaring met krampjes.
pi_117764976
Krampjes zijn verschrikkelijk! We zijn er hier eindelijk doorheen. Wij hebben Infacol en cinababy gebruikt (met voeden op verzoek) en wij hadden het idee dat de cinababy beter werkte.

Hier is het doorslapen weer voorbij, we hebben nu een ritme van rond 19:30 naar bed, voedingen om 00:15, 03:30 en 05:45. Gelukkig slaapt ze wel verder na de voeding. We leggen haar eerst in haar eigen bed om te slapen en na de eerste nachtvoeding ligt ze lekker bij ons tussenin :)
pi_117765003
Draakje gaat ook hard zeg! Staan en op knieen zitten gaat hier goed, maar langs de tafel lopen dat nog niet. Hij heeft het links-rechts-principe ook niet door. Tijd om eerst nog even te kruipen denk ik..

Daan wordt nu de laatste 2 weken juist later wakker. Dus een verschuiving de goede kant op. Eerst tussen 6 en half 7, nu vaak wel voorbij 7, soms half 8.

Met Chris hebben we ook wel slaapproblemen gehad. Maar niks dat we niet op zijn eigen kamer konden oplossen. Heel soms sliep hij bij ons, maar na 1 nacht, waren we 3 nachten bezig hem terug te krijgen. Dan liever even investeren in slapen op je eigen kamer. En buiten die fases om, sliep hij altijd perfect. Ben blij dat ik dan even doorgezet heb om weer in onze oude gewoonte (je eigen bed) te komen, ipv toegeven, en alledrie maar half slapen..
Maar dat is ieder zijn ding, ligt ook aan je kind, jezelf en de situatie..

Vandaag wel een mopperdag. Maar vannacht ook niet zo best geslapen, dus hij ligt nu in bed na een halve fruithap. Kijken wat de dag brengt..
pi_117765206
Kyara, kan goed zijn. De weken voor het tijgeren waren hier ook onrustig, en sinds hij het kan slaapt hij beter. Zeker in het begin was hij compleet uitgeput van de hele dag het kinderdagverblijf doortijgeren O+ Dat wiegen op handen en knieën doet hij trouwens nog steeds, lijkt haast een soort gewoonte. Inderdaad ook veel in bed, in halfslaap.

Mijn kabouter staat ook in de box. Maar nog weinig stabiel, en hij kukelt regelmatig om, met z'n koppie tegen de spijlen -O- Brokkenpiloot. Hij zit ook steeds vaker te spelen (hij kon al wel even zitten, maar sinds kort gaat hij ook echt zelf zitten), gek genoeg vind ik dat zo'n wijs gezicht, een zittend kind :+

Slapen gaat hier aardig maar er lijkt maar geen ritme in te komen. Overdag niet, maar ook 's morgens niet. Soms is het 5 uur, soms 7 uur en ik krijg er maar geen vat op waarom hij soms zoveel eerder wakker is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 09-10-2012 10:35:10 ]
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 10:31:41 #166
348178 NotTheSame
pi_117765540
Hier ook zo'n stuntvlieger! Bij de eerste blauwe plek moest ik toch stiekem even huilen. D'r mooie gave gezichtje :') .
Maar inmiddels is de ene buil nog niet weggetrokken dan duikt de andere weer op. Vooral de blokkenkar is daar de schuld van. Trekt ze zich op aan de zijkant, mietert OF de kar, OF Draakje zelf om.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 12:29:40 #167
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117769429
quote:

[..]

Als je het elke dag doet vanaf de geboorte WEL. En overal en altijd gelijk toegeeft aan je kind..Oh wil je niet in je eigen bed, nou kom dan maar bij mij...Hu8il je even 2 tellen, ach gos wat zielig, kom maar dan pak ik je wel op...etc. etc..... :r
En als je bijna 3 bent dan ben je niet meer klein en hulpeloos.
pi_117770512
:r nog wel? Misschien wat meer respect voor mensen die het anders doen als jij een idee?
Je zal merken dat je dat ook fijn zal vinden als jij iets hebt!
pi_117770749
Cas wil niet eens bij me slapen maar ik pakte hem, en nog steeds, op wanneer hij verdriet heeft. En laten huilen is nog steeds een allerlaatste optie hier, voor hij gaat slapen heeft hij wat huilminuten om de dag te overdenken en te verwerken maar daarbuiten verwen ik hem :')
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 13:17:42 #170
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117771142
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 13:06 schreef Cyntiaa het volgende:
Cas wil niet eens bij me slapen maar ik pakte hem, en nog steeds, op wanneer hij verdriet heeft. En laten huilen is nog steeds een allerlaatste optie hier, voor hij gaat slapen heeft hij wat huilminuten om de dag te overdenken en te verwerken maar daarbuiten verwen ik hem :')
Hier ook hoor. Dat wil zeggen: ik laat hem soms wel pruttelen/mekkeren/piepen maar echt huilen :N

En Midas wil ook niet bij me slapen. Die gaat dan spelen, rollen, slaan, knijpen, haren trekken, ogen uitsteken en kletsen.... heel schattig hoor, maar niet als je hoopt nog even een half uurtje slaap te kunnen pakken ;)
pi_117771458
Hier wordt er ook niet geslapen als M bij me ligt :N Hij doet precies hetzelfde als Midas.

"Laten huilen" hier dus alleen af en toe bij het inslapen, maar dan kom ik regelmatig even kijken. Bij frustratiehuiltjes omdat er een speeltje buiten bereik ligt of bij een gestoten hoofd, probeer ik niet meteen op te springen. Ik reageer altijd, soms roep ik iets bemoedigends als "dat kun je best hoor" of "stootte je je hoofd, wat naar", of ik kom naar 'm toe en geef m een aai over de bol, maar ik pak niet altijd op bijvoorbeeld. Ik probeer altijd een balans te vinden tussen steunend aanwezig te zijn, maar niet alle frustraties weg te poetsen en van iedere valpartij een 'ding' te maken. Wel veiligheid maar ook dingen zelf mogen uitzoeken en oplossen.
pi_117771543
Maar dan ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe PE dat dan zelf doet?

Aanmoedigen wanneer iets niet lukt en troosten bij een val is toch ook normaal? En ik zit hem zelfs toe te juichen wanneer iets lukt :')
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 13:28:56 #173
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117771545
Hier is het meestal na een gestoten hoofd echt flink verdriet met dikke tranen. Dus dan pak ik hem altijd wel op. Frustratiehuiltjes vallen bij mij onder het gemekker/gepiep/gepruttel inderdaad. En ik roep dan inderdaad ook meestal iets bemoedigends.
pi_117771887
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 13:28 schreef Cyntiaa het volgende:
Maar dan ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe PE dat dan zelf doet?

Aanmoedigen wanneer iets niet lukt en troosten bij een val is toch ook normaal? En ik zit hem zelfs toe te juichen wanneer iets lukt :')
Ja, tuurlijk. Maar ik weet dat er ook mensen zijn die bij een beetje frustratie omdat er een speeltje buiten bereik ligt meteen op komen draven (in het echte leven, niet hier). Daar probeer ik een beetje voor te waken. In die zin begrijp ik wel dat PE niet goed snapt dat sommige mensen altijd in iedere situatie een mopperend kind troosten alsof het einde der tijden nabij is. Ik probeerde eigenlijk een beetje te nuanceren wat ze zegt. Dat het afhangt van de situatie welke mate van troosten gepast is en dat ik het niet als mijn taak als opvoeder zie om iedere vorm van frustratie van mijn kind te vermijden, maar dat ik hem graag zelfredzaamheid bijbreng zonder hem te verwaarlozen. Beide scenario's vind ik niet wenselijk.

Dikke tranen van verdriet bij vallen zijn hier natuurlijk ook meteen oppakken en even knuffelen :Y
pi_117772037
Overigens las ik PE's "huil je twee tellen" dus als gemopper/gepiep/gejammer.
pi_117772056
Even snel tussendoor. Hoe heet dat spul tegen tandjesleed? Wat je op de plek smeert waar de tand doorkomt.

Dank u :)
pi_117772087
Detinox?
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 13:53:36 #178
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117772454
Ja sorry dames, ik ben nogal bot geloof ik. Ik kan er ook niks aan doen dat iedereen mij verkeerd begrijpt.
Wat Clubsoda zegt over dat hoofd stoten ed. zo doe ik het dus ook., niet gelijk opspringen, oh wat zielig, heb je pijn..blabla

(en 9 van de 10 keer dat je het ziet dat ze hun hoofd stoten...net doen alsof je het dus niet ziet, dan gaan ze gewoon weer vrolijk door waar ze mee bezig waren...Als je er gelijk op af springt, dan gaan ze janken...Athans, was mijn ervaring met de jongens ;) Niet altijd hoor trouwens ;) )

Maar goed, mijn kind ligt dus niet bij mij in bed. Ze heeft een eigen bed, en daar hoort ze in te slapen.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 14:06:11 #179
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117772869
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 13:17 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hier ook hoor. Dat wil zeggen: ik laat hem soms wel pruttelen/mekkeren/piepen maar echt huilen :N

En Midas wil ook niet bij me slapen. Die gaat dan spelen, rollen, slaan, knijpen, haren trekken, ogen uitsteken en kletsen.... heel schattig hoor, maar niet als je hoopt nog even een half uurtje slaap te kunnen pakken ;)
Oh, dacht al dat Anouk bitchy was, maar er zijn er meer! :D Phew :D
pi_117773045
Mijn kind slaapt heerlijk bij mij in bed vaak..ze zal vast een verwende kreng worden als ze ouder is :') :r
pi_117773312
Mijn kind sliep tot een maand of 14 vaak bij ons in bed.
Nu eigenlijk nooit meer. Zelf afgeleerd zonder veel gedoe en laten krijsen.
Niks gewenning die je er nooit meer uit krijgt dus.
The way you rock'n'roll
pi_117773511
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 13:53 schreef PureEvil het volgende:
Maar goed, mijn kind ligt dus niet bij mij in bed. Ze heeft een eigen bed, en daar hoort ze in te slapen.
Wat leuk, mijn baby hoort bij mij in bed te slapen :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 12:29 schreef PureEvil het volgende:

Als je het elke dag doet vanaf de geboorte WEL. En overal en altijd gelijk toegeeft aan je kind..Oh wil je niet in je eigen bed, nou kom dan maar bij mij.
En dat had en heeft niets te maken met huilen of gejammer of toegeven aan mijn kind. :W
pi_117773824
Als je kind niet in zijn eigen bed wilt omdat hij ergens bang voor is, zich niet lekker voelt en veilig bij jou is als hij in je bedje ligt wat is daar mis mee }:| mijn baby ligt vaak in haar eigen bed maar als ze tandjes krijgt heeft ze pijn..wat heb ik eraan haar in haar bed laten krijsen :( als ze bij mij slaapt krijgen we allemaal slaap! de volgende keer slaapt ze weer gewoon lekker in haar bedje
pi_117773890
Als ze 18 zijn willen ze vast niet meer bij ons slapen _O-
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 14:35:20 #185
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_117774115
Wij willen af en toe nog wel dat ons mupke bij ons in bed slaapt, maar zij wil niet meer.... :D

En wat een nonsens, dat het verwennen zou zijn om je kind bij je te laten slapen, ik geloof dat er inmiddels meer dan genoeg onderzoeken zijn die aantonen dat het zelfs beter en veiliger voor je kind is als je het, zeker gedurende het eerste jaar, bij je op de kamer of in bed laat slapen.
pi_117774266
Mijn kind slaapt wegens ruimtegebrek nog bij met ledikant bij ons op de kamer. Als hij dus piept reageren we eigenlijk altijd direct want we horen het meteen en slapen het liefst zo snel mogelijk verder :P

Krijg ik daar dan ook een verwend rot kind van omdat ik 's nachts wel meteen reageer?
The way you rock'n'roll
pi_117774291
Kennelijk :')
pi_117774558
Nou geloof ik niet zo in het verwennen van jonge kinderen, maar dat terzijde. Ik denk dat er wel een verschil zit in het bewust en naar volle tevredenheid samen slapen en uit frustratie en geen andere mogelijkheid meer zien je kind dan maar bij je in bed leggen terwijl je het gevoel hebt dat je nachtrust/relatie/privé-leven daaronder leidt. Dat laatste resulteert waarschijnlijk in elke avond gefrustreerd en gespannen proberen je kind in het eigen bed te laten slapen, verdriet bij het kind, dan het kind maar in bed nemen en vervolgens de halve nacht liggen balen dat het weer niet gelukt is. Volgens mij is een bepaalde basis (ofwel in het eigen bed, ofwel bij papa en mama in bed) iets waar kinderen baat bij hebben en daar kan heus wel een uitzondering op zijn vanwege ziek/speciale gelegenheid etc. Maar elke avond in het eigen bed beginnen en met een hoop drama in het grote bed aanbelanden is misschien niet verwennen, maar wel een vorm van gewenning. Ik heb graag dat mijn kind in zijn eigen kamer in zijn eigen bed slaapt (om allerlei redenen die ik logisch en gegrond vind) en binnen de grenzen van het haalbare probeer ik hem daarnaartoe te begeleiden.

Bij nachtelijke huiltjes sta ik ook direct naast mijn bed natuurlijk. Slaap met de deur open zodat ik 'm goed hoor. Hoewel ik bij flinke vermoeidheid de prutteltjes niet altijd even adequaat registreer.
pi_117775019
Mijn dochtertje slaapt tussen in. Zowel mijn man als ik zijn het daar over eens.
We willen 's nachts graag slapen en hebben het geprobeerd (en nee niet 1 week) om haar in haar bedje te leggen maar ze raakt er van overstuur. Zo erg dat ze er van moet spugen en dan de rest van de nacht niet meer slaapt. Dus dan maar zo. Ze zal heus wel eens in haar eigen bed slapen. Maar nu nog niet :+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_117775240
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 14:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mijn kind slaapt wegens ruimtegebrek nog bij met ledikant bij ons op de kamer. Als hij dus piept reageren we eigenlijk altijd direct want we horen het meteen en slapen het liefst zo snel mogelijk verder :P

Krijg ik daar dan ook een verwend rot kind van omdat ik 's nachts wel meteen reageer?
Misschien wel een moeilijke slaper als ie 1 maal een eigen kamer heeft.
Leander heeft door ruimte gebrek eerste 2 jaar ook bij ons op de kamer gelegen. Toen we verhuisd waren en hij een eigen kamer kreeg was er niks mee te beginnen. Weken lang elke avond en nacht schreeuwen schreeuwen en nog een schreeuwen.

Maar een vervelend rot kind is het niet hoor. Hij heeft alleeb heel veel moeite met alleen slapen.
pi_117775281
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 15:02 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Misschien wel een moeilijke slaper als ie 1 maal een eigen kamer heeft.
Leander heeft door ruimte gebrek eerste 2 jaar ook bij ons op de kamer gelegen. Toen we verhuisd waren en hij een eigen kamer kreeg was er niks mee te beginnen. Weken lang elke avond en nacht schreeuwen schreeuwen en nog een schreeuwen.
Hij slaapt bij oma of op vakantie gelukkig prima in zijn eentje dus daar verwacht ik geen problemen mee.
Lastig lijkt me dat.
The way you rock'n'roll
pi_117775356
En wat is er mis met die gewenning dan? Waarom als ouders toch elke keer in eigen bedje dwingen denk ik dan, terwijl als je dat los laat het samen slapen ook prima is.
Ik vind dat de ouders dan maar beter kunnen wennen aan het samen slapen :X

Nou dat gaat hier niet op hoor menicole.
De jongste gaat rond 19:00 in bed in is bijna direct KO tot 12 uur later minstens :Y
En hij heeft tot bijna 1,5 jaar in mijn/ons bed gelegen.

Zelfde bij de oudste. Die slaapt ook prima in haar eigen bedje.
Bij andere slapen ze nu ook prima alleen, maar ook prima samen op een kamer :)
  Moderator dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:04:37 #193
5428 crew  miss_sly
pi_117775360
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 12:29 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Als je het elke dag doet vanaf de geboorte WEL. En overal en altijd gelijk toegeeft aan je kind..Oh wil je niet in je eigen bed, nou kom dan maar bij mij...Hu8il je even 2 tellen, ach gos wat zielig, kom maar dan pak ik je wel op...etc. etc..... :r
En als je bijna 3 bent dan ben je niet meer klein en hulpeloos.
Zelfs als je al ruim 3 bent, ben je nog klein en hulpeloos. En als je 4 of 5 of 6 bent, kun je dat nog steeds (soms) zijn. En bij wie anders dan je ouders zou je dat ook zonder problemen moeten kunnen zijn?
Jeetje, wat een nare post dit, zeg.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_117775598
Leander valt nu elk avond bij ons in bed in slaap, samen met mijn lief erbij. Als ie slaapt (meestal binnen 5 minuten) komt mijn lief weer naar beneden. Als we zelf naar bed gaan leggen we hem in een open ledikant op onze slaapkamer weg. Soms komt ie 's nachts weer bij ons, soms ligt ie de volgende ochtend gewoon in eigen bed. Heeeeel soms wil ie al even in zijn eigen kamer in zijn andere ;) eigen bed. Wij vinden op dit moment onze slaap iets belangrijker dan elke avond en nacht de strijd aan te gaan. Komt wel weer. En hij is al 3 geweest.
  Moderator dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:15:45 #195
5428 crew  miss_sly
pi_117775826
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 14:46 schreef Clubsoda het volgende:
Nou geloof ik niet zo in het verwennen van jonge kinderen, maar dat terzijde. Ik denk dat er wel een verschil zit in het bewust en naar volle tevredenheid samen slapen en uit frustratie en geen andere mogelijkheid meer zien je kind dan maar bij je in bed leggen terwijl je het gevoel hebt dat je nachtrust/relatie/privé-leven daaronder leidt. Dat laatste resulteert waarschijnlijk in elke avond gefrustreerd en gespannen proberen je kind in het eigen bed te laten slapen, verdriet bij het kind, dan het kind maar in bed nemen en vervolgens de halve nacht liggen balen dat het weer niet gelukt is. Volgens mij is een bepaalde basis (ofwel in het eigen bed, ofwel bij papa en mama in bed) iets waar kinderen baat bij hebben en daar kan heus wel een uitzondering op zijn vanwege ziek/speciale gelegenheid etc. Maar elke avond in het eigen bed beginnen en met een hoop drama in het grote bed aanbelanden is misschien niet verwennen, maar wel een vorm van gewenning. Ik heb graag dat mijn kind in zijn eigen kamer in zijn eigen bed slaapt (om allerlei redenen die ik logisch en gegrond vind) en binnen de grenzen van het haalbare probeer ik hem daarnaartoe te begeleiden.

Bij nachtelijke huiltjes sta ik ook direct naast mijn bed natuurlijk. Slaap met de deur open zodat ik 'm goed hoor. Hoewel ik bij flinke vermoeidheid de prutteltjes niet altijd even adequaat registreer.
Onze dochter begint iedere avond in haar eigen bed. En tot ze 2 was, kwam ze eigenlijk iedere nacht bij ons terecht, zonder frustratie of wat dan ook. Een jaar lang sliep ze regelmatige hele nachten in haar eigen bed en soms bij ons. De laatste maanden slaapt belandt ze weer iedere nacht, zonder frustraties of drama's, bij ons.

Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die het niet prettig vinden als een kind bij hen slaapt. En ook dat er kinderen (en dus ook ouders) zijn die dan niet slapen, maar lekker feesten.
Ik snap alleen niet waarom het dan verkeerd moet zijn als je kind wel bij je slaapt. Als de ouders daar geen probleem mee hebben, wie is dan bijvoorbeeld een PureEvil die daar wel moeite mee heeft en vindt dat het daardoor verwende mormels worden? Ik denk dat S niet verwend wordt, wel dat ze geborgenheid bij ons vindt die ze kennelijk nodig heeft.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:20:29 #196
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117776031
Ik had het niet over S he, ff voor de duidelijkheid. Het voorbeeld wat ik opschreef was iemand uit mijn familie. (en JA, die is wel verwend) Het kan toch niet de bedoeling zijn dat moeder en kind lekker in het grote bed liggen en papa op de bank? Lijkt me niet gezond iig...

Ik heb ook niet gezegd dat het verkeerd is als je kind wel bij je slaapt. IK vind het alleen onnodig om bij elk piepje je kind in jouw bed te leggen.
En ja, mijn kinderen slapen ook weleens bij mij in bed, maar dat vind ik niet fijn. Als ze ziek zijn dan mogen ze in ons bed liggen, tot wij naar bed gaan, dan gaan ze naar hun eigen kamer. (Spreek ik dus over kinderen van 4/8 jaar) Toen ze baby waren hebben ze nooit bij ons in bed gelegen 's nachts. Weleens 's ochtends, omdat we dan toch al wakker waren.
pi_117776061
Vooral peuters ook weer. Die van ons is momenteel ook overal bang voor. Hij kan zelf niet goed uitleggen waarvoor. Moet ik hem dan omdat ie 3 is maar bang in zijn eigen bed laten liggen? Nee dat gaat er bij mij ook niet in!!
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:22:59 #198
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117776143
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 15:21 schreef MeNicole2 het volgende:
Vooral peuters ook weer. Die van ons is momenteel ook overal bang voor. Hij kan zelf niet goed uitleggen waarvoor. Moet ik hem dan omdat ie 3 is maar bang in zijn eigen bed laten liggen? Nee dat gaat er bij mij ook niet in!!
Die fase hebben wij ook gehad hoor, maar dat was ik al heel snel zat. Als ze dan sliepen dan gingen ze gewoon weer naar hun eigen bed 's nachts.
pi_117776174
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 15:22 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Die fase hebben wij ook gehad hoor, maar dat was ik al heel snel zat. Als ze dan sliepen dan gingen ze gewoon weer naar hun eigen bed 's nachts.
Als ie 's nachts bij ons in komt merken we niet eens.
  Moderator dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:26:39 #200
5428 crew  miss_sly
pi_117776308
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 15:20 schreef PureEvil het volgende:
Ik had het niet over S he, ff voor de duidelijkheid. Het voorbeeld wat ik opschreef was iemand uit mijn familie. (en JA, die is wel verwend) Het kan toch niet de bedoeling zijn dat moeder en kind lekker in het grote bed liggen en papa op de bank? Lijkt me niet gezond iig...

Ik heb ook niet gezegd dat het verkeerd is als je kind wel bij je slaapt. IK vind het alleen onnodig om bij elk piepje je kind in jouw bed te leggen.
En ja, mijn kinderen slapen ook weleens bij mij in bed, maar dat vind ik niet fijn. Als ze ziek zijn dan mogen ze in ons bed liggen, tot wij naar bed gaan, dan gaan ze naar hun eigen kamer. (Spreek ik dus over kinderen van 4/8 jaar) Toen ze baby waren hebben ze nooit bij ons in bed gelegen 's nachts. Weleens 's ochtends, omdat we dan toch al wakker waren.
Maar omdat het jou niet gezond lijkt, wil dat toch neit zeggen dat het niet gezond is? En als die ouders dit samen een prima oplossing vinden, waarom zou jij er dan een probleem mee hebben?

Daarnaast vind ik nog steeds dat je kind bij je laten slapen, niets zegt over verwennen. Er zijn een heleboel manieren waarop je een kind kunt verwennen als het wat ouder wordt (niet als baby, naar mijn mening) maar samen slapen is er absoluut geen van.
pi_117776592
Er is niets mis met samen slapen. Ik wil het niet (meer) vooral omdat het contra-productief is in ons geval. Als mijn baby huilt, dan is dat bijna altijd omdat het slapen niet lukt, als hij bij mij ligt, lukt het slapen nog veel minder (veel meer prikkels) en dat is nog harder huilen. Het kan prima zijn dat ik daar in verander als hij groter wordt, maar op dit moment doen we het niet. Dat andere mensen het wel doen, daar heb ik geen mening over. Doe waar je je fijn bij voelt.

Wat er mis is met gewenning? Daarmee is wat mis als je meent dat het een ongewenst resultaat oplevert. Voor de één is dat je kind wel chips maar geen groente wil eten, voor de ander dat na eindeloze strijd het kind alsnog in je bed belandt. Ik vind opvoeden grenzen aangeven, liefdevol maar duidelijk. Als ik niet wil dat mijn kind in mijn bed slaapt (of chips eet, of de cd's uit de kast trekt), dan moet ik zorgen dat het niet gebeurt, ofwel door hem te leren dat zijn eigen bedje een veilige plek is en mama op hem past of door inderdaad los te laten en te bedenken hoe erg het nou is dat mijn kind in bed slaapt. Maar dingen leren kost tijd en kinderen zoeken nou eenmaal grenzen op. Dat is onderdeel van hun ontwikkeling. En die grens dan telkens tegen je zin in verschuiven (en tegen je zin is cruciaal) omdat het de makkelijke weg is (en zo werkt het voor veel ouders nu eenmaal wel), is wat mij betreft geen wenselijke situatie.
pi_117776604
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 15:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar omdat het jou niet gezond lijkt, wil dat toch neit zeggen dat het niet gezond is? En als die ouders dit samen een prima oplossing vinden, waarom zou jij er dan een probleem mee hebben?

Daarnaast vind ik nog steeds dat je kind bij je laten slapen, niets zegt over verwennen. Er zijn een heleboel manieren waarop je een kind kunt verwennen als het wat ouder wordt (niet als baby, naar mijn mening) maar samen slapen is er absoluut geen van.
En als die ouders dat samen geen prima oplossing vinden moeten ze misschien eens met elkaar praten :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Moderator dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:35:51 #203
5428 crew  miss_sly
pi_117776784
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 15:31 schreef Clubsoda het volgende:
Er is niets mis met samen slapen. Ik wil het niet (meer) vooral omdat het contra-productief is in ons geval. Als mijn baby huilt, dan is dat bijna altijd omdat het slapen niet lukt, als hij bij mij ligt, lukt het slapen nog veel minder (veel meer prikkels) en dat is nog harder huilen. Het kan prima zijn dat ik daar in verander als hij groter wordt, maar op dit moment doen we het niet. Dat andere mensen het wel doen, daar heb ik geen mening over. Doe waar je je fijn bij voelt.

Wat er mis is met gewenning? Daarmee is wat mis als je meent dat het een ongewenst resultaat oplevert. Voor de één is dat je kind wel chips maar geen groente wil eten, voor de ander dat na eindeloze strijd het kind alsnog in je bed belandt. Ik vind opvoeden grenzen aangeven, liefdevol maar duidelijk. Als ik niet wil dat mijn kind in mijn bed slaapt (of chips eet, of de cd's uit de kast trekt), dan moet ik zorgen dat het niet gebeurt, ofwel door hem te leren dat zijn eigen bedje een veilige plek is en mama op hem past of door inderdaad los te laten en te bedenken hoe erg het nou is dat mijn kind in bed slaapt. Maar dingen leren kost tijd en kinderen zoeken nou eenmaal grenzen op. Dat is onderdeel van hun ontwikkeling. En die grens dan telkens tegen je zin in verschuiven (en tegen je zin is cruciaal) omdat het de makkelijke weg is (en zo werkt het voor veel ouders nu eenmaal wel), is wat mij betreft geen wenselijke situatie.
Daar ben ik het zeker mee eens. Wij vinden de gewenning voor zover aanwezig niet erg, want wij slapen alledrie prima, of ze nou in haar eigen bed ligt, of bij ons. En ja, het is wel de gemakkelijkste weg in ons geval. Als we haar midden in de nacht in haar eigen bed weer in slaap zouden willen laten vallen, betekent dat dat we alledrie gedurende langere tijd die nacht niet slapen. Als ze bij ons komt liggen, slapen we binnen twee minuten alledrie weer. Prioriteiten enzo ;)
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:47:21 #204
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_117777288
Lientje nemen we ook altijd in bed als ze 's nachts wakker is, dan krijgt ze even de borst en kijken we of ze bij ons in slaap valt. Doet ze dat wel, prima, doet ze het niet en gaat ze kletsen/spelen, dan kiep ik haar weer in dr eigen bed en is ze vrijwel direct zonder huilen aan het slapen. Dan wou ze dus blijkbaar liever in dr eigen bed liggen op dat moment. :+

Ik vind het belangrijk dat mijn kind leert dat ik er altijd voor haar ben, als ze zich goed voelt, maar ook vooral als ze bang/verdrietig is of als er iets anders is waarbij ze me nodig heeft. Ik zie dat als een vd voornaamste taken. Bij veel situaties verplaats ik me in haar schoenen en bedenk ik hoe het voor haar zou voelen, waarom ze iets doet of niet doet. Dat helpt enorm moet ik zeggen om te begrijpen hoe baby's/peuters in de wereld staan.

Ze heeft 11 maanden tussen ons in gelegen, toen ging ze opeens doorslapen van 19.00 tot 06.30 uur in haar eigen bed. Nu slaapt ze sinds een paar maanden niet meer tussen ons in en daar hebben we echt enorm aan moeten wennen, Lientje niet, die geniet van haar eigen bed. Overdag heeft ze wel altijd op haar eigen kamer geslapen, dat was wel zo veilig en lekker rustig.

Met een tweede doen we het net zo, totdat het kind aangeeft dat hij/zij het anders wil, mag het bij ons op de kamer in een co-sleeper of bij ons in bed. En daar zijn we het samen over eens. :)
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 16:28:06 #205
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117778715
Hmz....Ik vroeg van de week toch wanneer dat jullie de box naar beneden deden...? Ik denk dat wij dat vanavond maar even gaan doen. Mevrouw heeft namelijk door dat ze dr eigen een stukje omhoog kan trekken als ze de spijlen vasthoudt. (als ze op haar buik ligt...)
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 20:05:30 #206
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117788295
Wij hebben maar een bed van 1.60 breed... ben dus wel reuze blij dat Anouk "gewoon" lekker in haar eigen bedje wil slapen.

Even iets van andere orde: Anouk wil niet aan twee handen bij mij staan, dat is natuurlijk voor baby's ;) Zij doet gewoon aan 1 handje 5 pasjes! *O* mijn baby, wat doe je :'( *O*
pi_117790200
Ohh Anouk!! je bent echt al een dreums!! <3
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 21:04:04 #208
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117791355
Wow Anouk, wat goed! *O*

Hier net 1,5 uur bezig geweest met huilende Midas. Wilde echt niet slapen. Alles geprobeerd en niks hielp. Wel duidelijk dood- en doodmoe. Uiteindelijk maar ten einde raad een paracetamol gegeven (de 2e keer in zijn hele leven muv de 1e week dan). Dat hielp gelukkig en nu slaapt hij. Hopelijk maakt hij nu een goede nacht. Echt, ik vind het zooooo zielig. :'( Ik moet mijn best doen om niet mee te gaan huilen. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat iemand dat een baby zo kan laten huilen.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 21:11:06 #209
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117791729
Dat is ook zielig Kyara. Wat is er loos? Sprongetje? Wij hadden het op vakantie, waren we ook soms 1,5 uur in de weer... Arme Midas :* en paps en mams natuurlijk :*

Gekke Anouk :P En ook zo schattig; ik ging klap eens in je handjes zingen, eerst ging ze dan mee klappen, nu deed ze haar handen op haar hoofd O+ Dat was ook wel weer even genoeg ontwikkeling in dat uurtje dat ik haar vanavond gezien heb :P
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 21:13:39 #210
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117791870
Aaah wat schattig O+

Geen idee wat er loos was. Hij heeft al een tijdje dat hij eigenlijk te weinig slaapt op een dag (te vroeg wakker en 's ochtends te weinig slapen). Je merkt dan gewoon dat hij nog moe is. Misschien combi van heel moe, tandjes en sprongetje of zo. Ik heb het hem gevraagd maar ik kreeg er geen eenduiding antwoord op helaas.....
pi_117791962
Ohh arme Kyara en Midas :* :* wat is er? tandjes? moeilijk in slaap komen kan ook, hier soms heeft ze ook moeilijk mee, dan wrijven we haar op haar rug en mijn man zingt ook wat! hopelijk is het gauw beter!

Anouk ^O^ hier nog geen handen klappen! wel eten op de grond gooien, dan kijken waar het beland en dan mama kijken en lachen :D stout!
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 21:21:52 #212
30252 Soempie
Procreating
pi_117792287
Handen klappen is hier ook nog te moeilijk. Wat M. wel kan (en tip) is het liedje: 'met de handjes' en dan meeslaan op tafel. Dikke lol heeft hij dan. :D

Voorbeeld staat wel op youtube zie ik. Wij doen het liedje net even anders en nog simpeler.
pi_117793495
Arm Midasje -O- En wat goed van Anouk *O*

Handen klappen lukt hier prima, maar vooral spontaan en als ik mee doe of zing, dan houdt meneer direct op :')
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 21:44:05 #214
348178 NotTheSame
pi_117793534
Handen klappen word hier wel al gedaan, maar dan na het eten. Dan prijs ik haar voor haar 'prestatie' en zodra ik dan 'Applaus' zeg en in m'n handen klap doet ze vrolijk mee hihi.

En Kyara, zouden M. en Draakje soms telephatisch verbonden zijn? Hier ook dik 1,5uur bezig geweest om haar in bed te krijgen. Ook geen idee wat er nou aan de hand was...
pi_117794121
Even een paar daagjes ertussenuit. Zijn even bij mijn zusje in Dld geweest.

Wat ik onthouden heb:

Leuke vakantiekiekje van Nirak. Wat wordt Danne groot.

Susie meisje die echt hard gaat met pasjes aan een hand lopen.

Kyara's Midas die tegen tijgeren aanzit en last heeft van tandjesof sprongetje, beterschap!

Soempie met een leuk handen op tafel slaan liedje.

En een hele slaapdiscussie.

Onze oudste sliep tot 4/5 maanden in de wieg op onze kamer en daarna in ledikantje op zijn eigen kamer. Hij sliep al wel met 2 maanden door. Nu ben ik heel blij met een co-slieper en soms slaapt onze baby ook nog bij ons in bed. Omdat als ik hem s'nachts heb gevoed en dan verplaats ik een hele tijd boertjes enzo moet doen.
Dus wat mij betreft blijft hij nog even bij ons.

En onze baby spuugt weer meer en is snotverkouden, zo zielig! En grijpen gaat steeds beter. Zo wou meneer gisteren de rijst van mijn bord pikken, greep er zo wat korrels van het bord, dus ik heb snel zijn handen afgelikt en schoongemaakt. En ook de vinger in de ketchup, op een haar na had hij een frietje te pakken :)

Nog even een leuke foto van Burger's zoo waar wij op doorreis een dagje waren:
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117794264
Wat een rijkdom Tinu O+
The way you rock'n'roll
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 21:57:57 #217
30252 Soempie
Procreating
pi_117794291
Tinu, wat een leuke foto! O+ En wat heeft J. een mooie bos haar en wat is hij al groot zeg.

En wat vonden ze van de dierentuin?
pi_117795191
Dankje DML en Soempie.

Ze vonden het beide geweldigleuk. De grote was echt weg van dedieren en de indoor speeltuin. En onze baby heeft ook erg genoten volgens mij, keek zijn ogen uit, waarschijnlijk zowel vanwegede natuur alsook de dieren.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117797355
Vakantie kiekjes! leuk al die kleintjes!

Midasje die zo overstuur was:( Lisa heeft dit ook wel eens en weet me dan ook niet meer wat te doen dan haar maar goed vasthouden en rondjes blijven lopen met dr.

Tinuviel, way worden ze toch snel groot he:O Alweer 5 maanden verder vandaag! Wat een leuke foto.

Lisa vandaag ook weer 5 maanden oud en nu voor het eerst pap gehad tijdens de fles dus inslaap gevallen en slapend weg kunnen leggen dat is me werkelijk nog niet voorgekomen. Heerlijk O+
Ze verdaagd maar weinig van fruit. ze reageerd op appel bannaan meloen en perzik. tot nu toe is alleen peer een optie gelukkig heeft ze gewoon nog genoeg aan haar voeding:)

En ze is afgelopen zondag gedoopt een enorm fijne dag met weer een mijlpijl en wat was ze moe... wel mooie dingetjes voor haar gehad en we hebben genoten. Lisa kan al een aantal seconden zitten en valt dan voorover ze kijkt me dan zo verbaast aan :) Ook houdt ze continu haar beentjes stijf als je haar op schoot neemt en bklijft dan goed balanceren aan mijn vinger met haar tongetje naar buiten zo lief maar gaat veeeel te snel :P

Zo post is langer geworden dan de bedoeling was maar ben toch al een tijdje niet geweest geniet veel te veel van mijn meisje en ben helemaal verliefd op dr O+

SPOILER
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_117797540
diksap, daar doe je toch water bij? Net als bij roosvicee enzo?? Dat is rete zoet als je dat onverdund geeft.

Niet zo gek dat ze het niet wegkreeg. Heb je het nou verdikt met jbpm?
*poef* nu is het weg
pi_117797659
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:59 schreef kaatjejannie het volgende:
diksap, daar doe je toch water bij? Net als bij roosvicee enzo?? Dat is rete zoet als je dat onverdund geeft.
Jup.
pi_117797784
Drupje diksap en verder hele fles vullen met water.
Maar ik zou sowieso nog even wachten daarmee als ze nu 5 maanden is.
Ze moet niet haar buikje vullen met water als ze nog moet groeien van de flesvoeding.
Ik zou sap pas geven naast brood straks. Als je echt een fles wil gaan vervangen.
In een flesje diksap zit niks gezonds wat iets toevoegd voor haar.
The way you rock'n'roll
pi_117797931
ik heb er water bij gedaan natuurlijk. dat kreeg ze dus niet verwekt spugen langs de fles lekken etc,. daarna verdikt gegeven maar was ook geen succes.

Bedoelde dus onverdunt zonder nutriton dit zit namelijk standaard in haar voeding was wat onduidelijk
pi_117797986
Dan geef je het voorlopig niet meer. Het heeft nu toch geen meerwaarde voor haar.
The way you rock'n'roll
pi_117803144
Wat een leuke foto Tinu! O+ En fijn dat jullie genoten hebben van Burgers. Het weer zat ook wel mee geloof ik!
  woensdag 10 oktober 2012 @ 08:07:00 #226
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117803682
Wat een lieve foto Tinu! Geweldige dierentuin vind ik 't. Wij zijn er in april geweest en ik heb me, ondanks 10.000 pauzes want 28 weken zwanger, prima vermaakt.

Mijn meisje ontwikkelt zich ineens keihard. Gister deed ze continue pogingen om om te rollen ( :o ), zowel bij mij in het grote bad, toen ze op mijn borst lag, op de commode (oeps!) en op het speelkleed op de grond. Het lukt nog niet helemaal maar scheelt niet veel. Waarschijnlijk daardoor sliep ze vannacht van half 11 tot half 7, ze was lekker moe. We werden wakker van gesmak want ze kan ineens ook duimen. En als klap op de vuurpijl kan ze zichzelf nu in slaap duimen :o

Ik weet niet wat ik meemaak...het gaat zooo snel O+
  woensdag 10 oktober 2012 @ 08:45:56 #227
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117804112
Mooie foto Tinu! O+

Ik heb hier een boze baby, ze wil niet slapen, en dat terwijl ze al om 5.15 wakker was (nog een heel klein slaapje gedaan tot 6, maar toch) Heb mij er nu maar bij neergelegd en haar aangekleed, ga ik zo ook zelf maar eens doen en dan maar op pad. Heeft ze dus pech :P Nu dan maar hopen dat ze vanmiddag op tijd wil slapen, want eind van de dag gaan we foto's maken met d'r grote nicht en 2 neven (15, 11 en 10, bijna allemaal +1 trouwens). Ben benieuwd of het gaat lukken!
pi_117804520
Suc6 susie.

Mooie foto tinu!

We zijn vannacht om half 2 thuis gekomen.
rowan heeft zich goed gehouden tot dat we thuis kwamen, toen huilde hij de flat bij elkaar. Rowan wilde naar bed.
pi_117804711
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 21:55 schreef Tinuviel het volgende:
Even een paar daagjes ertussenuit. Zijn even bij mijn zusje in Dld geweest.

Wat ik onthouden heb:

Leuke vakantiekiekje van Nirak. Wat wordt Danne groot.

Susie meisje die echt hard gaat met pasjes aan een hand lopen.

Kyara's Midas die tegen tijgeren aanzit en last heeft van tandjesof sprongetje, beterschap!

Soempie met een leuk handen op tafel slaan liedje.

En een hele slaapdiscussie.

Onze oudste sliep tot 4/5 maanden in de wieg op onze kamer en daarna in ledikantje op zijn eigen kamer. Hij sliep al wel met 2 maanden door. Nu ben ik heel blij met een co-slieper en soms slaapt onze baby ook nog bij ons in bed. Omdat als ik hem s'nachts heb gevoed en dan verplaats ik een hele tijd boertjes enzo moet doen.
Dus wat mij betreft blijft hij nog even bij ons.

En onze baby spuugt weer meer en is snotverkouden, zo zielig! En grijpen gaat steeds beter. Zo wou meneer gisteren de rijst van mijn bord pikken, greep er zo wat korrels van het bord, dus ik heb snel zijn handen afgelikt en schoongemaakt. En ook de vinger in de ketchup, op een haar na had hij een frietje te pakken :)

Nog even een leuke foto van Burger's zoo waar wij op doorreis een dagje waren:
[ afbeelding ]
Onze mini zat van de week opeens met zijn hand in de mosterdpot :X :'). Rustig eten met hem op schoot is er niet meer bij!

Leuke foto O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117805668
Sam, waarom wil je nu al Diksap geven dan? Je kunt ook gewoon water geven, als je per se ander drinken dan de fles wil geven of wil oefenen met bekers ofzo. Maar volgens mij is hetvoor bekers ook nog best vroeg.

Kyara, ja weer was goed, helaas niet de hele tijd. Haddenbest wat mindere dagen. Dat is toch best een uitdaging met een peuter die beweging nodig heeft en een baby.

Kyara en Susie, suc6, hopelijk slapen ze bog wat bij en gaat het snel beter.

Phaidra, ja he, gelukkig hoeven wij nog maar een maand wachten endan mag hij zelf wat te eten pakken wat voor hem geschikt is. Hopelijk kan hij dan ook al redelijk in de kinderstoel zitten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117807238
Tinu wat een foto <3 !!!
Ik heb wat leuks voor L! stuur ik vandaa op *O*
pi_117807606
Water drinkt ze niet op weet niet of dat een kwestie is van doorzetten maargoed daarom dus diksap zit verder geen extra toegevoegde suikers enzo bij dus dacht dat dat wel kon. Ik wil haar vocht bijgeven naast haar fles omdat ze maar een goede 400 ml per dag drinkt de rest laat ze allemaal staan.heb haar al nagekeken op spruw etc maar dat is het niet en ze is ook niet ziek dit gaat al een week zo. nu vind ze dat sap wel heel lekker maar ik loop dus vast met hoe het te geven ze verslikt haar eigen contineu ook als het ingedikt is en heb ook al verschillende spenen gebruikt. Het is net dat ik mezelf acuut zorgen maak maar voor mijn eigen gevoel wilde ik haar nog vocht bijgeven
pi_117807807
Maar loop je niet het risico dat ze nog minder flesvoeding gaat drinken daardoor? En daar moet ze haar voedingsstoffen vandaan halen.
The way you rock'n'roll
pi_117807862
Dan zou ik zeker geen diksap geven het enige wat je waarschijnlijk bereikt is dat haar eetlust verminderd ze heeft melkvoeding nodig dat is het belangrijkste tot 6 maanden meer heeft ze niet nodig. Als je je ongerust maakt over de hoeveelheid die ze drinkt neem dan contact op met het CB of de huisarts maar ga niet zelf lopen klooien ze is pas net 5 maanden!
pi_117807890
Kun je diksap indikken dan? :?
pi_117807922
Blijkbaar...
pi_117808033
Heb je al meerdere flesjes melk verdeeld over de dag geprobeerd? Dus eh.. weet ik veel.. 90/3 (is dat de verhouding?) om de twee uur ofzo? In plaats van 4 of 5 'grote' flessen?

En wat Rixt zegt: als je je zorgen maakt, als de sodemieter naar het CB of de HA.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_117808865
Sam
400ml per dag is toch veel te weinig?
Dan heeft ze ook niet voldoende plasluiers neem ik aan?
Ik zou echt even naar cb/ha zoals de anderen zeggen

Tinu
O+ mooie foto

Mijn boefje heeft van 20:45 tot 3:30 geslapen *O*
En ik heb perongeluk mijn wekker uitgezet (die ik voor (8> zet, ik reageer wat sneller en dan maken we S niet wakker) en toen heeft hij zich verslapen oeps.
Maar S heeft wel tot 7 geslapen en toen tot 9 bij mij in bed O+ voor het eerst echt met haar geslapen, heerlijk!
pi_117809262
Dat klinkt erg fijn Zoe! Beetje jammer dat je man zich verslapen heeft maar kan gebeuren.

En idd meerdere kleine flesjes aanbieden per dag is ook een goed idee!
pi_117809286
Sam, met zo weinig zou ik ook even langs de HA / Cb gaan hoor!
Tinu, wat een heerlijke foto O+

Wij zijn vandaag weer naar het CB geweest, de derde prikjes heeft ze nu gehad. Gelukkig voorlopig even geen entingen meer.. Ze ligt nu alweer te slapen, arm meiske..
Vannacht maar 2 voedingen ipv 3 dus het gaat weer de goede kant op!

En stats:

5460gr en 60cm, morgen 4 maanden :)
pi_117809298
:O Midas was vanochtend om 6 uur wakker (en ik om 4 uur :') ). Vrolijk maar wel ontzettend moet. Gelukkig heeft hij vanochtend bijna 3 uur geslapen. *O* En nu is ie weer lekker aan het spelen en met zijn kruipoefeningen gaat het ook beter (hij komt nog niet vooruit maar is wel minder gefrustreerd). Hopelijk slaapt hij vanmiddag ook goed want ik zou ook graag nog even willen slapen :@

Oh, en we zijn vanochtend ook begonnen met brood 's ochtends. En met korstjes! Gaat ook goed als het over eten gaat, gaat alles goed ;)
pi_117809331
Mooie stats Marjolijntje! En fijn dat het er voorlopig op zit met de prikjes.
pi_117809467
Haha, Midas, lekker eten :9. Hopelijk gaat het slapen vanmiddag een beetje!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117809679
Nog even over die frustratie....... dat neem ik terug. Kind stort zich net huilend ter aarde omdat hij niet vooruit komt :')

Baby zijn is soms best zwaar.....
  woensdag 10 oktober 2012 @ 13:23:40 #245
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117811365
Hier heeft ze vanmorgen iets van een half uur geslapen in de wagen en nu ligt ze te slapen, helemaal af :D Eigen schuld, had ze vanmorgen maar moeten slapen :P

Och, arme Midas, nu al zo'n zwaar leven! :D
  woensdag 10 oktober 2012 @ 13:25:20 #246
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117811421
Oh, wij mogen maandag weer naar cb, inclusief 11 maanden prikjes (dan nog maar 1,5 week en dan 12 maanden, maar goed :X) Prikjes zijn stom! :(
pi_117811431
whaaah, Anouk alweer bijna 1 :o

Wat gaat het toch hard!
pi_117811688
Hier morgen naar het cb voor de 11 maanden prikken en nog 3.5 week en dan is rowan alweer 1.

Rowan slaapt ook sinds 12 weer... hij sliep vannacht om half 2 pas en om 10 uur weer wakker.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 13:41:35 #249
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117811927
Sam, je zegt dat ze bijna geen fruit verdraagt, heb je al groente geprobeerd? En in peer zit ook veel vocht natuurlijk.
Een kind kan je niet dwingen om de fles leeg te drinken....Ik zit hier al een paar maanden dat ze 3 flessen drinkt (soms 4) ...
Maar ik denk dat in jouw geval je beter even langs de HA kunt gaan, omdat ze zoiets al eerder heeft gehad.

marjoleintje! Goede stats *O*

Zoë, fijn dat je dochter zo lang heeft geslapen vannacht! *O*

Fijn dat het met brood eten goed gaat Kyara! Wat geef je na het brood, een fles of water ofzo?
Ik had vandaag brood met roomkaas gegeven aan cristel, twijfelde nog wel ofdat ik het moest doen, want er zit toch wat zout in...Maar ja, in brood en boter zit ook zout dus....Ze vond het wel lekker iig! Enneh...Zelluf doen
SPOILER
pi_117812058
Midas krijgt bij het brood een tuitbeker met water en een half uurtje erna nog gewoon zijn fles. Hij zit nog op 3 flessen per dag.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 17:22:52 #251
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117820330
Anouk zit ook nog op 3 flessen per dag. Geen idee hoe ik dat straks zou moeten terugbrengen naar 300 ml zuivel per dag. :?

Fotoshoot heerlijk mislukt, Anouk had er geen zin in, begon te huilen bij grote nicht op schoot :D Later hebben we haar laten staan en dat ging eventjes goed, straks maar ff kijken of iedereen er leuk op staat...
pi_117820441
Hier 2 flessen op 1 dag 2x 180 meer gaat er ook niet in. Blijft ook wel eens wat staan.

Jammer dat de fotoshoot niet lukte susie.
pi_117820565
Wat krijgt Anouk op een dag qua voeding Susie?

jammer dat de shoot niet gelukt is.
pi_117820922
Jammer van de shoot Susie!

Bwuh, Faye is echt beroerd van de prikjes ;( Het was de hele tijd huilen, in slaap vallen aan de borst, na 10-15 minuten weer wakker en dan begon het opnieuw. Op een gegeven moment maar een PCM gegeven en ze ligt nu al 1,5 uur te slapen, in de box omdat ik dacht dat ze toch zo weer wakker zou zijn.. Nouja, laat maar liggen. Arm meisje. Stomme prikjes.
pi_117821124
Ach wat sneu. Hoop dat ze snel weer de oude is.
pi_117821201
Kyara fijn dat het eten zo goed gaat. Klinkt als een goede acteur jouw Midas, er zit dus best watdrama in het spel.

Susie, balen van het slapen. Dat hebben we hier ook. Soms slaapt hij weinig op het kdven bij thuiskomststort hij in.

Sam, dan zou iknu geenwaterengeen diksap geven want dan drinktze idd nog minder van haarflessen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 10 oktober 2012 @ 18:23:10 #257
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117822580
quote:
17s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:28 schreef Kyara het volgende:
Wat krijgt Anouk op een dag qua voeding Susie?

jammer dat de shoot niet gelukt is.
Fles 180/6
Fruit 2 stuks
2 broodjes (korsten eraf, daar eet ze 2 stukken van ofzo)
Drinken bij eten; roosvicee of diksap, drinkt ze niet helemaal op, paar slokken voor de vorm)
Fles 180/6 voor haar middagslaap en dan word ze vaak laat (16-16.30) wakker, waardoor ik het geen nut meer vind hebben haar dan nog een tussendoor te geven.
Avond eten tussen 17 en 17.30, potje van Nutricia en wat yoghurt. Als ze niet genoeg groente eet, dan nog wat fruit wat voor handen is.
Fles dromerig pyamapap van Bambix, dat is ongeveer 180.

Dat was hem. Geen idee of het goed gaat, of het teveel is, te weinig, dat horen we maandag wel. Maar die fles 's morgen zou ik kunnen gaan vervangen ook voor brood natuurlijk (maar dat duurt nu nog zoooo lang, heb ik geen tijd voor als ik moet werken, alhoewel ze wel zelf pakt eigenlijk... Hmzz). Maar die middagfles, das zo lekker om te slapen, net als de fles in de avond dus...
Vind het maar lastig, die eet dingen enzo.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 18:23:51 #258
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117822606
:* voor Faye, arm ding!
pi_117823044
Faye :*
Midasje :*

Jammer van de shoot Suus!

Hier is borst bij wakker worden, daarna naar het kdv, daar krijgt ze om half 10 fruit en dan gaat ze slapen...daarna fles (150ml) en later nog wat brood / cracker en dan slaapt ze weer in de middag
als ik haar kom ophalen om half 6 an krijgt ze weer de borst, dan ga ik koken en eten we rond 18h - ze eet dan 2 a 3 stukjes, de rest gooit ze op de grond...daarna is het weer spelen en dan naar bed met natuurlijk weer de borst O+

Als ik thuis met haar ben dan krijgt ze samen met mij brood in de ochtend met jam/pindakaas
na de ochtend slaapje krijgt ze fruit en smiddags beetje yoghurt
(met veel borst tussen in)
pi_117824234
Rowan krijgt eerst een flesje in de vakantie uurtje later broodje erbij, tegen de middag brood of fruit ( ligt eraan wat hij eerst kreeg na zijn flesje) en 1 flesje diksap en soms een tussendoortje.. eigenlijk bijna nooit. Avondeten en nog een avond fles
Van zijn flessen dronk hij in de vakantie altijd maar 130/140
pi_117824273
Bitterend geef je haar voor het eerste jaar al pindakaas? Ik dacht dat je ermee beter kon wachten in verband met allergieen.

:* voor Faye
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117824370
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:09 schreef Tinuviel het volgende:
Bitterend geef je haar voor het eerste jaar al pindakaas? Ik dacht dat je ermee beter kon wachten in verband met allergieen.

:* voor Faye
Kleintjes zijn schema zegt 9 maanden ;)
The way you rock'n'roll
pi_117824535
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Kleintjes zijn schema zegt 9 maanden ;)
Ja dat :Y
Wij hebben bio pindakaas van de AH..erg lekker!
pi_117824605
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 18:23 schreef Susie het volgende:

[..]

Fles 180/6
Fruit 2 stuks
2 broodjes (korsten eraf, daar eet ze 2 stukken van ofzo)
Drinken bij eten; roosvicee of diksap, drinkt ze niet helemaal op, paar slokken voor de vorm)
Fles 180/6 voor haar middagslaap en dan word ze vaak laat (16-16.30) wakker, waardoor ik het geen nut meer vind hebben haar dan nog een tussendoor te geven.
Avond eten tussen 17 en 17.30, potje van Nutricia en wat yoghurt. Als ze niet genoeg groente eet, dan nog wat fruit wat voor handen is.
Fles dromerig pyamapap van Bambix, dat is ongeveer 180.

Dat was hem. Geen idee of het goed gaat, of het teveel is, te weinig, dat horen we maandag wel. Maar die fles 's morgen zou ik kunnen gaan vervangen ook voor brood natuurlijk (maar dat duurt nu nog zoooo lang, heb ik geen tijd voor als ik moet werken, alhoewel ze wel zelf pakt eigenlijk... Hmzz). Maar die middagfles, das zo lekker om te slapen, net als de fles in de avond dus...
Vind het maar lastig, die eet dingen enzo.
Wij hebben de ochtendfles er het langst in gelaten inderdaad door tijdgebrek 's ochtends.
Die voor de middagslaap (hoe laat gaat ze naar bed dan dat ze zo laat pas wakker wordt?) zou ik vervangen door een cracker/koekje/soepstengel met sap.
Wat meer yoghurt 's avonds om het zuivel aan te vullen.
Bij het brood 's middags ook gewone melk voor de zuivelhoeveelheid.

Die avondfles op deze leeftijd weet ik even niet zo goed want die was er bij ons toen al af.
Kan ze nog niet zonder? Ooit geprobeerd?
The way you rock'n'roll
pi_117825869
Midas krijgt nu (sinds vandaag dus)

's ochtends: brood met pindakaas/philidelphia/appelstroop
Fles 180

1,5 a 2 stuks fruit

Brood + water
Fles 180

avondeten

fles 180

Middag- en avondfles gaan niet helemaal op en soms krijgt hij tussendoor nog een broodkorst of zo. En vanaf dit weekend ook yoghurt als toetje.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 19:51:46 #266
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117826276
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Wij hebben de ochtendfles er het langst in gelaten inderdaad door tijdgebrek 's ochtends.
Die voor de middagslaap (hoe laat gaat ze naar bed dan dat ze zo laat pas wakker wordt?) zou ik vervangen door een cracker/koekje/soepstengel met sap.
Wat meer yoghurt 's avonds om het zuivel aan te vullen.
Bij het brood 's middags ook gewone melk voor de zuivelhoeveelheid.

Die avondfles op deze leeftijd weet ik even niet zo goed want die was er bij ons toen al af.
Kan ze nog niet zonder? Ooit geprobeerd?
De laatste tijd gaat ze er pas rond 14 in, dan word ze dus zo laat wakker. Vanmiddag liep het iets anders en heeft ze bij mijn zus nog een koekje gehad.
Ik merk dat ik het lastig vind om te vervangen, aangezien het nu allemaal lekker loopt. Afgelopen zondag bracht lief haar 's middags naar bed, bleek ze die fles niet gehad te hebben en ze ging dus ook niet slapen. Alsnog fles en in coma daarna :D
Dus, het lijkt mij moeilijk om het om te gooien/te laten staan. Net als die avondfles, het hoort een beetje bij het ritueel eigenlijk :@
  woensdag 10 oktober 2012 @ 19:53:11 #267
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117826361
Overigens is dat 14 sinds 3 weken ofzo... Toen ik de verjaardagsuitnodiging verstuurde was het nog tussen 13 - 15...zo staat het er dus ook op... Beetje jammer voor volgende week zaterdag! _O-
pi_117826416
Ja, dat lijkt mij ook. Ik dacht er zelf aan om de fles echt bij het brood te geven 's ochtends en 's middags. Dus zittend aan tafel en niet op arm op de bank. Dan is het denk ik ook makkelijker te vervangen door halfvolle melk als ze 1 zijn. Maar dat wil ik volgende week dus ook bij het cb overleggen.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 19:54:26 #269
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117826436
Laatste nog: merk dat ik mij er wat druk om maak, maar het verleden ;) heeft uitgewezen dat het zich allemaal vanzelf wel weer regelt...
pi_117826504
Je leert echt beter je baby kennen he! je leest sneller de signaleren en je laat ook makkelijker los als ze een keertje niet slapen of als het ineens anders gaat <3
pi_117826576
Ja, hoewel ik het gisteravond echt wel lastig vond. Dat doet hij anders nooit. Nu slaapt hij gelukkig wel.
pi_117827631
Fijn dat het vanavond beter ging Kyara!

Faye, :*

Zal ik ons schema er ook even ingooien ;)
ontbijt fles 210/7 met papgranen
rond 10 uur fruit (potje of 1a2 stuks, stukjes of prut) met wat water
Dan slapen
12-13 ergens brood met boter en 120/4 fles
rond 15 een tussendoortje (rijstewafel, babykoekje) met sap
Dan slapen
17-18 ergens warme hap (potje of vers, stukjes of prut), soms yoghurt na
19.30 fles 210/7

Die flessen van 210 kwam toen hij de middagfles half ging weigeren bij 7,5 maand. Nu drinkt hij alle flessen bijna leeg, dus zo'n 500-600cc op een dag aan FV.
Beleg op brood kijkt hij ons gek aan, en met alleen boter eet hij zo een hele (bijna) op. Dus dan zo maar. Af en toe een likje pindakaas, jam, smeerworst, smeerkaas. Maar dat is 1 keer per week een kwart boterham ;)
  woensdag 10 oktober 2012 @ 20:36:01 #273
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117828625
Smeerworst werd hier op de grond uitgespuugd _O- Ik neem het haar niet kwalijk, vind het zelf ook niet super :D

Wat fijn Kyara!
  woensdag 10 oktober 2012 @ 20:38:58 #274
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117828796
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:55 schreef bitterend het volgende:
Je leert echt beter je baby kennen he! je leest sneller de signaleren en je laat ook makkelijker los als ze een keertje niet slapen of als het ineens anders gaat <3
Zeker! Alhoewel ik eerst gefrustreerd ben, dan zorgen maak en vervolgens los laat... Het zal wel zo moeten zijn.
Behalve het vroeg wakker worden, dat vind ik nog steeds erg irritant, met name omdat het door die natte luier komt. Heb nu weer kv 4+, die bevalt ietsjes beter, maar ook daar is ze al eens doorheen gelekt 's nachts. Dan denk, meisje, plas eens gewoon overdag wat meer ofzo :P
pi_117828963
Fijn Kyara dat het vanavond beter ging.

Susie, is ook lastig met veranderingen, want als het niet goed gaat kanhet wel een drama worden.

Ik ben echt zo suf, vermoeid en ziek. Inmiddels hebben wij er bijna allemaal last van denk ik.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117829436
Susie waarom doe je haar niet in maat 5?

Tinu beterschap meid :*
  woensdag 10 oktober 2012 @ 21:19:25 #277
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117830981
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:51 schreef bitterend het volgende:
Susie waarom doe je haar niet in maat 5?

Tinu beterschap meid :*
Nah, weet ik ook niet :? Klinkt zo erg groot? Er zijn peuters die die maat nog niet eens dragen! :D Moet het gewoon eens proberen denk ik.

Beterschap Tinu! :*
  woensdag 10 oktober 2012 @ 21:49:38 #278
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117832734
Je bent gewoon nog in de ontkenningsfase Susie :P

Volgens mij droegen mijn jongens ook maat 5 toen ze ongeveer een jaar waren

(mén, wat ben ik trouwens blij dat we bijna geen nr 3 luiers meer hebben, krijg ze niet helemaal fatsoenlijk om....gelukkig geen lek gevallen hier ;) )
pi_117832903
Haha klopt mijn bijna 2 jarige past nog redelijk in 4 :D
  donderdag 11 oktober 2012 @ 08:23:25 #280
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117842919
Zie, dat bedoel ik, ben helemaal niet in de ontkenningsfase :P
Vanmorgen wel droog wakker geworden, beetje jammer dat dat al om 5.00 was! In het donker ff schone luier gegeven, toen heeft ze nog even getukt, maar ik niet meer... Wordt een lange dag op het werk zo...
  donderdag 11 oktober 2012 @ 10:05:22 #281
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117844589
Hmz, ik heb gisteren een hormoonzalf gehaald voor cristel, (moest van de kinderarts), Maar ik ben er niet gerust op, om dit op mijn kind te gaan smeren. De Kinderarts zegt dat ze verkleefde schaamlippen heeft. Nu las ik op google en in het oude CB boekje dat dit wel vaker voorkomt in het 1e en 2e jaar....En dat ze er dan niks aan doen..
Dus..Wat zal ik doen? In de bijsluiter staat namelijk niet dat gebruikt mag worden bij baby's (logisch...wie verwacht dat?) En over de eventuele bijwerkingen ben ik ook niet te spreken..
  donderdag 11 oktober 2012 @ 10:10:11 #282
348178 NotTheSame
pi_117844702
Welk merk PureEvil?
  donderdag 11 oktober 2012 @ 10:24:43 #283
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117845049
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 10:10 schreef NotTheSame het volgende:
Welk merk PureEvil?
Ovestin
1mg creme
Werkstof: Estriol
pi_117845149
Ik persoonlijk zou het niet geven maar dit is een keus die je zelf moet maken..
Ik vind het absurd dat ze een creme als dat geven bij iets als er geen verdere klachten zijn een verkleving is heel normaal en komt veel voor.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 10:33:15 #285
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117845315
quote:
2s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 10:28 schreef Pvoesss het volgende:
Ik persoonlijk zou het niet geven maar dit is een keus die je zelf moet maken..
Ik vind het absurd dat ze een creme als dat geven bij iets als er geen verdere klachten zijn een verkleving is heel normaal en komt veel voor.
Dankje! Op dat antwoord had ik gehoopt ^O^
Dan doen we het dus niet ;)
  donderdag 11 oktober 2012 @ 10:33:28 #286
348178 NotTheSame
pi_117845321
Volgens mij word Ovestin hier in Nederland niet uitgeschreven voor deze klachten. Zal wel een DE-beleid zijn.
Ik zou persoonlijk ook niet zo gauw naar de hormoonzalven neigen, wat Pvoess zegt. Draakje had in het begin ook verkleefde schaamlippen maar dat is vanzelf goedgekomen.
pi_117851004
Hier zijn we net terug van het cb

Stats: 77 cm en 10,7 kg

donderdag 11 oktober 2012 @ 14:42:03 #288
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_117853917
Ik lees hier nog steeds vaak mee maar schrijf niet meer zoveel door gebrek aan tijd :@

Maar nu had ik toch even een vraagje, had ik een tijdje geleden nog een ode aan het gastouderschap ;) heeft de gastouder nu een koortslip :{
Ik las al op internet dat het voor baby's heel gevaarlijk is, Rayen is bijna 11 maanden maar nu zit ik toch te twijfelen of ik hem morgen zal brengen of niet.
Ze zei natuurlijk dat het aan mij was en dat ze erg zorgvuldig zal opletten en nog vaker haar handen zou wassen.
Maar ik twijfel toch nog. Als je eenmaal dat virus hebt dan heb je het levenslang.
En aan de andere kant als zij heel goed oppast, het zal niet voor het eerst in zijn leven zijn dat hij met iemand in contact zou komen die het herpes virus draagt natuurlijk.
Maar ik zit toch ernstig te twijelen, je vermijdt liever natuurlijk alle risico's.
wat zouden jullie doen?
Rayen 2½ jaar!
  donderdag 11 oktober 2012 @ 14:55:40 #289
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_117854494
TJ zelf zou ik de huisarts bellen en vragen wat wijsheid is :).
pi_117855091
Ik heb zelf ook herpes en ik kan mijn kind ook moeilijk weg doen als ik het heb ;) Het is inderdaad gevaarlijk voor baby's dus ik was de ene keer dat ik het had sinds M geboren is heel voorzichtig. Zolang het vocht uit de blaasjes niet aan je baby komt kan je hem niet besmetten, dus ik hield steeds mijn gezicht ver van het zijne vandaan, veel handenwassen inderdaad. Je kunt haar vragen of ze lipblaasjespads wil gebruiken, een soort plastic sticker die je over de koortsblaar doet. Ik zou hem denk ik wel laten gaan, omdat ik weet dat je het risico op besmetting zeker kun vermijden, maar van jezelf weet je natuurlijk zekerder hoe voorzichtig je bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 11-10-2012 15:29:26 ]
  donderdag 11 oktober 2012 @ 15:20:46 #291
348178 NotTheSame
pi_117855422
TimeJumper, ,mijn man heeft ook regelmatig een koortslip. Goede hygiene en behandeling is dan heel belangrijk en dan is de kans op besmetting minimaal. Ik denk dat je gastouder wel weet wat ze doet, ze zal je kind heus geen kus geven of in contact laten komen met de blaasjes, wetende dat ze R. kan besmetten.

Draakje heeft vandaag voor het eerst kennis gemaakt met de potgrond van m'n enige nog levende plant in de kamer. Ze vond het blijkbaar lekker want ze smakte er vrolijk op los! Minder leuk vond ze het spoelen van de mond daarna. Ach, het zal niet de laatste keer zijn dat ze iets in d'r mond stopt wat daar niet voor bestemd is hihi.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 15:36:16 #292
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117856053
Meissie, goede stats!

_O- NTS! Lekker hoor potgrond :P (Of katten/hondenbrokken mjam :Y) )
SPOILER
Vanmiddag ff de box naar beneden gezet, ze vind het wel leuk geloof ik. Ik zette haar vanochtend neer in de box (toen stond ie nog hoog) en toen trok ze dr eigen een klein beetje omhoog aan de spijlen...(Ze kan nog niet zelf zitten, athans, niet langer dan een paar tellen ;) )
pi_117857026
TJ, ik zou ook even de huisarts bellen!

NTS, lekker hoor, potgrond :D Je moet haar ook wel eten geven! ;)

PE, ze wordt groot! De box al omlaag O+

Faye is vandaag alweer 4 maanden :o het gaat zo snel! En poepen de laatste dagen als de beste :') Zo'n 6 volle luiers per dag, die regelmatig tot in haar nek terug te vinden zijn :Y) Lang leve de wasmachine! Zitten is tegenwoordig helemaal hip en ze maakt steeds meer nieuwe geluidjes. Pffffff is helemaal nieuw hier, met een hoop spuug en kwijl erbij, smullen!
pi_117857487
Faye alweer 4 maanden *O*

Midas is vandaag 9 maanden! officieel ontzwangerd :')
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:55:26 #295
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_117859439
:P héhé clubsoda ;)

NTS ja idd je kan je kleintje niet zomaar wegdoen. euhhhh :Y) potgrond :o

Nou goeie tip (dat ik daar nou niet opkom :9 ) huisarts gebeld, met de juiste hygiene maatregelen is besmettingkans klein.
Dusse dan gaat ie maar gewoon morgen ;)

bedankt voor jullie snelle reacties :*
Rayen 2½ jaar!
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:58:44 #296
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117859577
Potgrond! Yummie :P

NTS; hier ook dat fijne herpes virus en wat Clubsoda al zegt, ik kan haar ook niet wegbrengen dan. Overigens heeft de leidster op het kdv het ook en die gebruikt idd die pads. Ik ben ook ontzettend bang om het Anouk te geven, helemaal omdat ze regelmatig veel interesse toont in mijn mond! Tanden, heul interessant! :D
Edit; ik heb het trouwens van mijn eigen moeder :(

En Kyara _O-
pi_117860884
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:55 schreef TimeJumper het volgende:
:P héhé clubsoda ;)

NTS ja idd je kan je kleintje niet zomaar wegdoen. euhhhh :Y) potgrond :o

Nou goeie tip (dat ik daar nou niet opkom :9 ) huisarts gebeld, met de juiste hygiene maatregelen is besmettingkans klein.
Dusse dan gaat ie maar gewoon morgen ;)

bedankt voor jullie snelle reacties :*
Ik bedoelde dat ik me bij een koortslip bij mezelf niet zo druk maak omdat ik weet dat ik voorzichtig ben maar ik het al moeilijker zou vinden om de gastouder daarmee te vertrouwen. Maar dat staat er een beetje gek :+
pi_117864588
PE beterschap voor je meisje!

Faye, 4 maanden *O*

Midas 9 maanden *O*. Nou weet niet of je over ontzwangerd zijn mag praten als je alweer zwanger bent :P

Meissie, mooie curves.

Nts eeuw potgrond
En PE katten/ hondenbrokken ook ieuw.

Mijn baby is een echte buikslaper. Op het kdv leggen ze hem op zijn zij, zelfs uit veiligheidsoverweging met een lakente of dekentje achter zijn rug en hij draait steeds op zijn buik. Maar ze geven aan dat hij heel sterk is en dus kan het waarschijnlijk geen kwaad. Als hij sterk genoeg is om op zijn buik te draaien zal het niet zo gevaarlijk zijn.
En ik vergeet steeds te jompelen op de goede dag. Dus bij deze even een *G* voor zijn 5e vermaandag eergisteren.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117865740
lol Kyara, hoe ver ben je al 4 maanden? Dan moet je na de bevalling die 4 maanden nog ontzwangeren en van de tweeling 2x9 maanden....dus jij bent nog laaaang niet ontzwangerd!

4 maanden *O*
5 maanden *O*
pi_117867225
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:39 schreef Troeta het volgende:
lol Kyara, hoe ver ben je al 4 maanden? Dan moet je na de bevalling die 4 maanden nog ontzwangeren en van de tweeling 2x9 maanden....dus jij bent nog laaaang niet ontzwangerd!
-O-

Ik dacht gewoon even alles in 1 keer te ontzwangeren.

Manlief heeft me al een buikcorrectie beloofd als het niet meer goed komt :')
pi_117867230
*O* voor de mijlpalen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')