Ik heb als tweejarige heel heftige slaapproblemen gehad. Uiteindelijk is mijn moeder op advies van de orthopedagoog gaan langskomen op regelmatige tijden. Eerst twee minuten, kookwekker erbij, gezegd dat mama kwam als het belletje ging. Dag later 5 minuten, en zo steeds verder uitgebouwd. Heeft uiteindelijk goed geholpen hoorquote:Op maandag 8 oktober 2012 19:30 schreef Troeta het volgende:
[..]
Enig idee wat slaapgebrek met mensen doet?
En een kindje met slaapproblemen,dat is echt niet altijd op te lossen door te laten huilen of een tactiekje van de nanny.
En bijna 3 is gewoon nog 2, dat is echt nog een klein kindje. Het is heus geen verwennerij om je kind bij je te laten slapen.
Bedankt voor je reactie! Ik heb meteen even de bijsluiter opgezocht en daarin staat dat het ook een half uur na de voeding mag. Voor een voeding zou hier ook onmogelijk zijn want dan slaapt ze meestalquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 09:51 schreef NotTheSame het volgende:
Ik vond Cinababy niet handig icm borstvoeding. Je moest het een half uur voor de voeding druppelen, 3x per dag en dat werkt niet echt als je op verzoek voed. Dus wat betreft de werking kan ik je weinig zeggen.
Ik heb hier een tijdje Infacol gebruikt maar ik had het idee dat het maar een paar dagen werkte en daarna kwamen de krampjes weer in alle hevigheid terug.
Draakje gaat hard!quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 09:09 schreef NotTheSame het volgende:
Kyara, hier ook een verschuiving van het slaapritme, precies zoals jij beschrijft, inclusief nachtvoeding (ze heeft tot een week geleden twee weken lang doorgeslapen).
Ik vermoed ook een sprongetje, vooral fysiek. Op de knieen zitten, staan en om de tafel lopen is hier ineens helemaal de bom.
Als je het elke dag doet vanaf de geboorte WEL. En overal en altijd gelijk toegeeft aan je kind..Oh wil je niet in je eigen bed, nou kom dan maar bij mij...Hu8il je even 2 tellen, ach gos wat zielig, kom maar dan pak ik je wel op...etc. etc.....quote:Op maandag 8 oktober 2012 19:30 schreef Troeta het volgende:
[..]
Enig idee wat slaapgebrek met mensen doet?
En een kindje met slaapproblemen,dat is echt niet altijd op te lossen door te laten huilen of een tactiekje van de nanny.
En bijna 3 is gewoon nog 2, dat is echt nog een klein kindje. Het is heus geen verwennerij om je kind bij je te laten slapen.
Hier ook hoor. Dat wil zeggen: ik laat hem soms wel pruttelen/mekkeren/piepen maar echt huilenquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:06 schreef Cyntiaa het volgende:
Cas wil niet eens bij me slapen maar ik pakte hem, en nog steeds, op wanneer hij verdriet heeft. En laten huilen is nog steeds een allerlaatste optie hier, voor hij gaat slapen heeft hij wat huilminuten om de dag te overdenken en te verwerken maar daarbuiten verwen ik hem
Ja, tuurlijk. Maar ik weet dat er ook mensen zijn die bij een beetje frustratie omdat er een speeltje buiten bereik ligt meteen op komen draven (in het echte leven, niet hier). Daar probeer ik een beetje voor te waken. In die zin begrijp ik wel dat PE niet goed snapt dat sommige mensen altijd in iedere situatie een mopperend kind troosten alsof het einde der tijden nabij is. Ik probeerde eigenlijk een beetje te nuanceren wat ze zegt. Dat het afhangt van de situatie welke mate van troosten gepast is en dat ik het niet als mijn taak als opvoeder zie om iedere vorm van frustratie van mijn kind te vermijden, maar dat ik hem graag zelfredzaamheid bijbreng zonder hem te verwaarlozen. Beide scenario's vind ik niet wenselijk.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:28 schreef Cyntiaa het volgende:
Maar dan ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe PE dat dan zelf doet?
Aanmoedigen wanneer iets niet lukt en troosten bij een val is toch ook normaal? En ik zit hem zelfs toe te juichen wanneer iets lukt![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |