En als die ouders dat samen geen prima oplossing vinden moeten ze misschien eens met elkaar pratenquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar omdat het jou niet gezond lijkt, wil dat toch neit zeggen dat het niet gezond is? En als die ouders dit samen een prima oplossing vinden, waarom zou jij er dan een probleem mee hebben?
Daarnaast vind ik nog steeds dat je kind bij je laten slapen, niets zegt over verwennen. Er zijn een heleboel manieren waarop je een kind kunt verwennen als het wat ouder wordt (niet als baby, naar mijn mening) maar samen slapen is er absoluut geen van.
Daar ben ik het zeker mee eens. Wij vinden de gewenning voor zover aanwezig niet erg, want wij slapen alledrie prima, of ze nou in haar eigen bed ligt, of bij ons. En ja, het is wel de gemakkelijkste weg in ons geval. Als we haar midden in de nacht in haar eigen bed weer in slaap zouden willen laten vallen, betekent dat dat we alledrie gedurende langere tijd die nacht niet slapen. Als ze bij ons komt liggen, slapen we binnen twee minuten alledrie weer. Prioriteiten enzoquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:31 schreef Clubsoda het volgende:
Er is niets mis met samen slapen. Ik wil het niet (meer) vooral omdat het contra-productief is in ons geval. Als mijn baby huilt, dan is dat bijna altijd omdat het slapen niet lukt, als hij bij mij ligt, lukt het slapen nog veel minder (veel meer prikkels) en dat is nog harder huilen. Het kan prima zijn dat ik daar in verander als hij groter wordt, maar op dit moment doen we het niet. Dat andere mensen het wel doen, daar heb ik geen mening over. Doe waar je je fijn bij voelt.
Wat er mis is met gewenning? Daarmee is wat mis als je meent dat het een ongewenst resultaat oplevert. Voor de één is dat je kind wel chips maar geen groente wil eten, voor de ander dat na eindeloze strijd het kind alsnog in je bed belandt. Ik vind opvoeden grenzen aangeven, liefdevol maar duidelijk. Als ik niet wil dat mijn kind in mijn bed slaapt (of chips eet, of de cd's uit de kast trekt), dan moet ik zorgen dat het niet gebeurt, ofwel door hem te leren dat zijn eigen bedje een veilige plek is en mama op hem past of door inderdaad los te laten en te bedenken hoe erg het nou is dat mijn kind in bed slaapt. Maar dingen leren kost tijd en kinderen zoeken nou eenmaal grenzen op. Dat is onderdeel van hun ontwikkeling. En die grens dan telkens tegen je zin in verschuiven (en tegen je zin is cruciaal) omdat het de makkelijke weg is (en zo werkt het voor veel ouders nu eenmaal wel), is wat mij betreft geen wenselijke situatie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
Jup.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:59 schreef kaatjejannie het volgende:
diksap, daar doe je toch water bij? Net als bij roosvicee enzo?? Dat is rete zoet als je dat onverdund geeft.
Onze mini zat van de week opeens met zijn hand in de mosterdpotquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:55 schreef Tinuviel het volgende:
Even een paar daagjes ertussenuit. Zijn even bij mijn zusje in Dld geweest.
Wat ik onthouden heb:
Leuke vakantiekiekje van Nirak. Wat wordt Danne groot.
Susie meisje die echt hard gaat met pasjes aan een hand lopen.
Kyara's Midas die tegen tijgeren aanzit en last heeft van tandjesof sprongetje, beterschap!
Soempie met een leuk handen op tafel slaan liedje.
En een hele slaapdiscussie.
Onze oudste sliep tot 4/5 maanden in de wieg op onze kamer en daarna in ledikantje op zijn eigen kamer. Hij sliep al wel met 2 maanden door. Nu ben ik heel blij met een co-slieper en soms slaapt onze baby ook nog bij ons in bed. Omdat als ik hem s'nachts heb gevoed en dan verplaats ik een hele tijd boertjes enzo moet doen.
Dus wat mij betreft blijft hij nog even bij ons.
En onze baby spuugt weer meer en is snotverkouden, zo zielig! En grijpen gaat steeds beter. Zo wou meneer gisteren de rijst van mijn bord pikken, greep er zo wat korrels van het bord, dus ik heb snel zijn handen afgelikt en schoongemaakt. En ook de vinger in de ketchup, op een haar na had hij een frietje te pakken
Nog even een leuke foto van Burger's zoo waar wij op doorreis een dagje waren:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fles 180/6quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:28 schreef Kyara het volgende:
Wat krijgt Anouk op een dag qua voeding Susie?
jammer dat de shoot niet gelukt is.
Kleintjes zijn schema zegt 9 maandenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:09 schreef Tinuviel het volgende:
Bitterend geef je haar voor het eerste jaar al pindakaas? Ik dacht dat je ermee beter kon wachten in verband met allergieen.voor Faye
Ja datquote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Kleintjes zijn schema zegt 9 maanden
Wij hebben de ochtendfles er het langst in gelaten inderdaad door tijdgebrek 's ochtends.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:23 schreef Susie het volgende:
[..]
Fles 180/6
Fruit 2 stuks
2 broodjes (korsten eraf, daar eet ze 2 stukken van ofzo)
Drinken bij eten; roosvicee of diksap, drinkt ze niet helemaal op, paar slokken voor de vorm)
Fles 180/6 voor haar middagslaap en dan word ze vaak laat (16-16.30) wakker, waardoor ik het geen nut meer vind hebben haar dan nog een tussendoor te geven.
Avond eten tussen 17 en 17.30, potje van Nutricia en wat yoghurt. Als ze niet genoeg groente eet, dan nog wat fruit wat voor handen is.
Fles dromerig pyamapap van Bambix, dat is ongeveer 180.
Dat was hem. Geen idee of het goed gaat, of het teveel is, te weinig, dat horen we maandag wel. Maar die fles 's morgen zou ik kunnen gaan vervangen ook voor brood natuurlijk (maar dat duurt nu nog zoooo lang, heb ik geen tijd voor als ik moet werken, alhoewel ze wel zelf pakt eigenlijk... Hmzz). Maar die middagfles, das zo lekker om te slapen, net als de fles in de avond dus...
Vind het maar lastig, die eet dingen enzo.
De laatste tijd gaat ze er pas rond 14 in, dan word ze dus zo laat wakker. Vanmiddag liep het iets anders en heeft ze bij mijn zus nog een koekje gehad.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Wij hebben de ochtendfles er het langst in gelaten inderdaad door tijdgebrek 's ochtends.
Die voor de middagslaap (hoe laat gaat ze naar bed dan dat ze zo laat pas wakker wordt?) zou ik vervangen door een cracker/koekje/soepstengel met sap.
Wat meer yoghurt 's avonds om het zuivel aan te vullen.
Bij het brood 's middags ook gewone melk voor de zuivelhoeveelheid.
Die avondfles op deze leeftijd weet ik even niet zo goed want die was er bij ons toen al af.
Kan ze nog niet zonder? Ooit geprobeerd?
Zeker! Alhoewel ik eerst gefrustreerd ben, dan zorgen maak en vervolgens los laat... Het zal wel zo moeten zijn.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:55 schreef bitterend het volgende:
Je leert echt beter je baby kennen he! je leest sneller de signaleren en je laat ook makkelijker los als ze een keertje niet slapen of als het ineens anders gaat <3
Nah, weet ik ook nietquote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:51 schreef bitterend het volgende:
Susie waarom doe je haar niet in maat 5?
Tinu beterschap meid
Dankje! Op dat antwoord had ik gehooptquote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:28 schreef Pvoesss het volgende:
Ik persoonlijk zou het niet geven maar dit is een keus die je zelf moet maken..
Ik vind het absurd dat ze een creme als dat geven bij iets als er geen verdere klachten zijn een verkleving is heel normaal en komt veel voor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanmiddag ff de box naar beneden gezet, ze vind het wel leuk geloof ik. Ik zette haar vanochtend neer in de box (toen stond ie nog hoog) en toen trok ze dr eigen een klein beetje omhoog aan de spijlen...(Ze kan nog niet zelf zitten, athans, niet langer dan een paar tellen)
Ik bedoelde dat ik me bij een koortslip bij mezelf niet zo druk maak omdat ik weet dat ik voorzichtig ben maar ik het al moeilijker zou vinden om de gastouder daarmee te vertrouwen. Maar dat staat er een beetje gekquote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:55 schreef TimeJumper het volgende:
héhé clubsoda
![]()
NTS ja idd je kan je kleintje niet zomaar wegdoen. euhhhhpotgrond
![]()
Nou goeie tip (dat ik daar nou niet opkom) huisarts gebeld, met de juiste hygiene maatregelen is besmettingkans klein.
Dusse dan gaat ie maar gewoon morgen![]()
bedankt voor jullie snelle reacties
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 19:39 schreef Troeta het volgende:
lol Kyara, hoe ver ben je al 4 maanden? Dan moet je na de bevalling die 4 maanden nog ontzwangeren en van de tweeling 2x9 maanden....dus jij bent nog laaaang niet ontzwangerd!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |