abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117776592
Er is niets mis met samen slapen. Ik wil het niet (meer) vooral omdat het contra-productief is in ons geval. Als mijn baby huilt, dan is dat bijna altijd omdat het slapen niet lukt, als hij bij mij ligt, lukt het slapen nog veel minder (veel meer prikkels) en dat is nog harder huilen. Het kan prima zijn dat ik daar in verander als hij groter wordt, maar op dit moment doen we het niet. Dat andere mensen het wel doen, daar heb ik geen mening over. Doe waar je je fijn bij voelt.

Wat er mis is met gewenning? Daarmee is wat mis als je meent dat het een ongewenst resultaat oplevert. Voor de één is dat je kind wel chips maar geen groente wil eten, voor de ander dat na eindeloze strijd het kind alsnog in je bed belandt. Ik vind opvoeden grenzen aangeven, liefdevol maar duidelijk. Als ik niet wil dat mijn kind in mijn bed slaapt (of chips eet, of de cd's uit de kast trekt), dan moet ik zorgen dat het niet gebeurt, ofwel door hem te leren dat zijn eigen bedje een veilige plek is en mama op hem past of door inderdaad los te laten en te bedenken hoe erg het nou is dat mijn kind in bed slaapt. Maar dingen leren kost tijd en kinderen zoeken nou eenmaal grenzen op. Dat is onderdeel van hun ontwikkeling. En die grens dan telkens tegen je zin in verschuiven (en tegen je zin is cruciaal) omdat het de makkelijke weg is (en zo werkt het voor veel ouders nu eenmaal wel), is wat mij betreft geen wenselijke situatie.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_117776604
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 15:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar omdat het jou niet gezond lijkt, wil dat toch neit zeggen dat het niet gezond is? En als die ouders dit samen een prima oplossing vinden, waarom zou jij er dan een probleem mee hebben?

Daarnaast vind ik nog steeds dat je kind bij je laten slapen, niets zegt over verwennen. Er zijn een heleboel manieren waarop je een kind kunt verwennen als het wat ouder wordt (niet als baby, naar mijn mening) maar samen slapen is er absoluut geen van.
En als die ouders dat samen geen prima oplossing vinden moeten ze misschien eens met elkaar praten :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Moderator dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:35:51 #203
5428 crew  miss_sly
pi_117776784
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 15:31 schreef Clubsoda het volgende:
Er is niets mis met samen slapen. Ik wil het niet (meer) vooral omdat het contra-productief is in ons geval. Als mijn baby huilt, dan is dat bijna altijd omdat het slapen niet lukt, als hij bij mij ligt, lukt het slapen nog veel minder (veel meer prikkels) en dat is nog harder huilen. Het kan prima zijn dat ik daar in verander als hij groter wordt, maar op dit moment doen we het niet. Dat andere mensen het wel doen, daar heb ik geen mening over. Doe waar je je fijn bij voelt.

Wat er mis is met gewenning? Daarmee is wat mis als je meent dat het een ongewenst resultaat oplevert. Voor de één is dat je kind wel chips maar geen groente wil eten, voor de ander dat na eindeloze strijd het kind alsnog in je bed belandt. Ik vind opvoeden grenzen aangeven, liefdevol maar duidelijk. Als ik niet wil dat mijn kind in mijn bed slaapt (of chips eet, of de cd's uit de kast trekt), dan moet ik zorgen dat het niet gebeurt, ofwel door hem te leren dat zijn eigen bedje een veilige plek is en mama op hem past of door inderdaad los te laten en te bedenken hoe erg het nou is dat mijn kind in bed slaapt. Maar dingen leren kost tijd en kinderen zoeken nou eenmaal grenzen op. Dat is onderdeel van hun ontwikkeling. En die grens dan telkens tegen je zin in verschuiven (en tegen je zin is cruciaal) omdat het de makkelijke weg is (en zo werkt het voor veel ouders nu eenmaal wel), is wat mij betreft geen wenselijke situatie.
Daar ben ik het zeker mee eens. Wij vinden de gewenning voor zover aanwezig niet erg, want wij slapen alledrie prima, of ze nou in haar eigen bed ligt, of bij ons. En ja, het is wel de gemakkelijkste weg in ons geval. Als we haar midden in de nacht in haar eigen bed weer in slaap zouden willen laten vallen, betekent dat dat we alledrie gedurende langere tijd die nacht niet slapen. Als ze bij ons komt liggen, slapen we binnen twee minuten alledrie weer. Prioriteiten enzo ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:47:21 #204
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_117777288
Lientje nemen we ook altijd in bed als ze 's nachts wakker is, dan krijgt ze even de borst en kijken we of ze bij ons in slaap valt. Doet ze dat wel, prima, doet ze het niet en gaat ze kletsen/spelen, dan kiep ik haar weer in dr eigen bed en is ze vrijwel direct zonder huilen aan het slapen. Dan wou ze dus blijkbaar liever in dr eigen bed liggen op dat moment. :+

Ik vind het belangrijk dat mijn kind leert dat ik er altijd voor haar ben, als ze zich goed voelt, maar ook vooral als ze bang/verdrietig is of als er iets anders is waarbij ze me nodig heeft. Ik zie dat als een vd voornaamste taken. Bij veel situaties verplaats ik me in haar schoenen en bedenk ik hoe het voor haar zou voelen, waarom ze iets doet of niet doet. Dat helpt enorm moet ik zeggen om te begrijpen hoe baby's/peuters in de wereld staan.

Ze heeft 11 maanden tussen ons in gelegen, toen ging ze opeens doorslapen van 19.00 tot 06.30 uur in haar eigen bed. Nu slaapt ze sinds een paar maanden niet meer tussen ons in en daar hebben we echt enorm aan moeten wennen, Lientje niet, die geniet van haar eigen bed. Overdag heeft ze wel altijd op haar eigen kamer geslapen, dat was wel zo veilig en lekker rustig.

Met een tweede doen we het net zo, totdat het kind aangeeft dat hij/zij het anders wil, mag het bij ons op de kamer in een co-sleeper of bij ons in bed. En daar zijn we het samen over eens. :)
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 16:28:06 #205
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117778715
Hmz....Ik vroeg van de week toch wanneer dat jullie de box naar beneden deden...? Ik denk dat wij dat vanavond maar even gaan doen. Mevrouw heeft namelijk door dat ze dr eigen een stukje omhoog kan trekken als ze de spijlen vasthoudt. (als ze op haar buik ligt...)
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 20:05:30 #206
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117788295
Wij hebben maar een bed van 1.60 breed... ben dus wel reuze blij dat Anouk "gewoon" lekker in haar eigen bedje wil slapen.

Even iets van andere orde: Anouk wil niet aan twee handen bij mij staan, dat is natuurlijk voor baby's ;) Zij doet gewoon aan 1 handje 5 pasjes! *O* mijn baby, wat doe je :'( *O*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_117790200
Ohh Anouk!! je bent echt al een dreums!! <3
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 21:04:04 #208
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117791355
Wow Anouk, wat goed! *O*

Hier net 1,5 uur bezig geweest met huilende Midas. Wilde echt niet slapen. Alles geprobeerd en niks hielp. Wel duidelijk dood- en doodmoe. Uiteindelijk maar ten einde raad een paracetamol gegeven (de 2e keer in zijn hele leven muv de 1e week dan). Dat hielp gelukkig en nu slaapt hij. Hopelijk maakt hij nu een goede nacht. Echt, ik vind het zooooo zielig. :'( Ik moet mijn best doen om niet mee te gaan huilen. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat iemand dat een baby zo kan laten huilen.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 21:11:06 #209
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117791729
Dat is ook zielig Kyara. Wat is er loos? Sprongetje? Wij hadden het op vakantie, waren we ook soms 1,5 uur in de weer... Arme Midas :* en paps en mams natuurlijk :*

Gekke Anouk :P En ook zo schattig; ik ging klap eens in je handjes zingen, eerst ging ze dan mee klappen, nu deed ze haar handen op haar hoofd O+ Dat was ook wel weer even genoeg ontwikkeling in dat uurtje dat ik haar vanavond gezien heb :P
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 21:13:39 #210
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117791870
Aaah wat schattig O+

Geen idee wat er loos was. Hij heeft al een tijdje dat hij eigenlijk te weinig slaapt op een dag (te vroeg wakker en 's ochtends te weinig slapen). Je merkt dan gewoon dat hij nog moe is. Misschien combi van heel moe, tandjes en sprongetje of zo. Ik heb het hem gevraagd maar ik kreeg er geen eenduiding antwoord op helaas.....
pi_117791962
Ohh arme Kyara en Midas :* :* wat is er? tandjes? moeilijk in slaap komen kan ook, hier soms heeft ze ook moeilijk mee, dan wrijven we haar op haar rug en mijn man zingt ook wat! hopelijk is het gauw beter!

Anouk ^O^ hier nog geen handen klappen! wel eten op de grond gooien, dan kijken waar het beland en dan mama kijken en lachen :D stout!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 21:21:52 #212
30252 Soempie
Procreating
pi_117792287
Handen klappen is hier ook nog te moeilijk. Wat M. wel kan (en tip) is het liedje: 'met de handjes' en dan meeslaan op tafel. Dikke lol heeft hij dan. :D

Voorbeeld staat wel op youtube zie ik. Wij doen het liedje net even anders en nog simpeler.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_117793495
Arm Midasje -O- En wat goed van Anouk *O*

Handen klappen lukt hier prima, maar vooral spontaan en als ik mee doe of zing, dan houdt meneer direct op :')
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 21:44:05 #214
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_117793534
Handen klappen word hier wel al gedaan, maar dan na het eten. Dan prijs ik haar voor haar 'prestatie' en zodra ik dan 'Applaus' zeg en in m'n handen klap doet ze vrolijk mee hihi.

En Kyara, zouden M. en Draakje soms telephatisch verbonden zijn? Hier ook dik 1,5uur bezig geweest om haar in bed te krijgen. Ook geen idee wat er nou aan de hand was...
pi_117794121
Even een paar daagjes ertussenuit. Zijn even bij mijn zusje in Dld geweest.

Wat ik onthouden heb:

Leuke vakantiekiekje van Nirak. Wat wordt Danne groot.

Susie meisje die echt hard gaat met pasjes aan een hand lopen.

Kyara's Midas die tegen tijgeren aanzit en last heeft van tandjesof sprongetje, beterschap!

Soempie met een leuk handen op tafel slaan liedje.

En een hele slaapdiscussie.

Onze oudste sliep tot 4/5 maanden in de wieg op onze kamer en daarna in ledikantje op zijn eigen kamer. Hij sliep al wel met 2 maanden door. Nu ben ik heel blij met een co-slieper en soms slaapt onze baby ook nog bij ons in bed. Omdat als ik hem s'nachts heb gevoed en dan verplaats ik een hele tijd boertjes enzo moet doen.
Dus wat mij betreft blijft hij nog even bij ons.

En onze baby spuugt weer meer en is snotverkouden, zo zielig! En grijpen gaat steeds beter. Zo wou meneer gisteren de rijst van mijn bord pikken, greep er zo wat korrels van het bord, dus ik heb snel zijn handen afgelikt en schoongemaakt. En ook de vinger in de ketchup, op een haar na had hij een frietje te pakken :)

Nog even een leuke foto van Burger's zoo waar wij op doorreis een dagje waren:
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117794264
Wat een rijkdom Tinu O+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 21:57:57 #217
30252 Soempie
Procreating
pi_117794291
Tinu, wat een leuke foto! O+ En wat heeft J. een mooie bos haar en wat is hij al groot zeg.

En wat vonden ze van de dierentuin?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_117795191
Dankje DML en Soempie.

Ze vonden het beide geweldigleuk. De grote was echt weg van dedieren en de indoor speeltuin. En onze baby heeft ook erg genoten volgens mij, keek zijn ogen uit, waarschijnlijk zowel vanwegede natuur alsook de dieren.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117797355
Vakantie kiekjes! leuk al die kleintjes!

Midasje die zo overstuur was:( Lisa heeft dit ook wel eens en weet me dan ook niet meer wat te doen dan haar maar goed vasthouden en rondjes blijven lopen met dr.

Tinuviel, way worden ze toch snel groot he:O Alweer 5 maanden verder vandaag! Wat een leuke foto.

Lisa vandaag ook weer 5 maanden oud en nu voor het eerst pap gehad tijdens de fles dus inslaap gevallen en slapend weg kunnen leggen dat is me werkelijk nog niet voorgekomen. Heerlijk O+
Ze verdaagd maar weinig van fruit. ze reageerd op appel bannaan meloen en perzik. tot nu toe is alleen peer een optie gelukkig heeft ze gewoon nog genoeg aan haar voeding:)

En ze is afgelopen zondag gedoopt een enorm fijne dag met weer een mijlpijl en wat was ze moe... wel mooie dingetjes voor haar gehad en we hebben genoten. Lisa kan al een aantal seconden zitten en valt dan voorover ze kijkt me dan zo verbaast aan :) Ook houdt ze continu haar beentjes stijf als je haar op schoot neemt en bklijft dan goed balanceren aan mijn vinger met haar tongetje naar buiten zo lief maar gaat veeeel te snel :P

Zo post is langer geworden dan de bedoeling was maar ben toch al een tijdje niet geweest geniet veel te veel van mijn meisje en ben helemaal verliefd op dr O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_117797540
diksap, daar doe je toch water bij? Net als bij roosvicee enzo?? Dat is rete zoet als je dat onverdund geeft.

Niet zo gek dat ze het niet wegkreeg. Heb je het nou verdikt met jbpm?
*poef* nu is het weg
pi_117797659
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 22:59 schreef kaatjejannie het volgende:
diksap, daar doe je toch water bij? Net als bij roosvicee enzo?? Dat is rete zoet als je dat onverdund geeft.
Jup.
pi_117797784
Drupje diksap en verder hele fles vullen met water.
Maar ik zou sowieso nog even wachten daarmee als ze nu 5 maanden is.
Ze moet niet haar buikje vullen met water als ze nog moet groeien van de flesvoeding.
Ik zou sap pas geven naast brood straks. Als je echt een fles wil gaan vervangen.
In een flesje diksap zit niks gezonds wat iets toevoegd voor haar.
The way you rock'n'roll
pi_117797931
ik heb er water bij gedaan natuurlijk. dat kreeg ze dus niet verwekt spugen langs de fles lekken etc,. daarna verdikt gegeven maar was ook geen succes.

Bedoelde dus onverdunt zonder nutriton dit zit namelijk standaard in haar voeding was wat onduidelijk
pi_117797986
Dan geef je het voorlopig niet meer. Het heeft nu toch geen meerwaarde voor haar.
The way you rock'n'roll
pi_117803144
Wat een leuke foto Tinu! O+ En fijn dat jullie genoten hebben van Burgers. Het weer zat ook wel mee geloof ik!
  woensdag 10 oktober 2012 @ 08:07:00 #226
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117803682
Wat een lieve foto Tinu! Geweldige dierentuin vind ik 't. Wij zijn er in april geweest en ik heb me, ondanks 10.000 pauzes want 28 weken zwanger, prima vermaakt.

Mijn meisje ontwikkelt zich ineens keihard. Gister deed ze continue pogingen om om te rollen ( :o ), zowel bij mij in het grote bad, toen ze op mijn borst lag, op de commode (oeps!) en op het speelkleed op de grond. Het lukt nog niet helemaal maar scheelt niet veel. Waarschijnlijk daardoor sliep ze vannacht van half 11 tot half 7, ze was lekker moe. We werden wakker van gesmak want ze kan ineens ook duimen. En als klap op de vuurpijl kan ze zichzelf nu in slaap duimen :o

Ik weet niet wat ik meemaak...het gaat zooo snel O+
  woensdag 10 oktober 2012 @ 08:45:56 #227
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117804112
Mooie foto Tinu! O+

Ik heb hier een boze baby, ze wil niet slapen, en dat terwijl ze al om 5.15 wakker was (nog een heel klein slaapje gedaan tot 6, maar toch) Heb mij er nu maar bij neergelegd en haar aangekleed, ga ik zo ook zelf maar eens doen en dan maar op pad. Heeft ze dus pech :P Nu dan maar hopen dat ze vanmiddag op tijd wil slapen, want eind van de dag gaan we foto's maken met d'r grote nicht en 2 neven (15, 11 en 10, bijna allemaal +1 trouwens). Ben benieuwd of het gaat lukken!
pi_117804520
Suc6 susie.

Mooie foto tinu!

We zijn vannacht om half 2 thuis gekomen.
rowan heeft zich goed gehouden tot dat we thuis kwamen, toen huilde hij de flat bij elkaar. Rowan wilde naar bed.
pi_117804711
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 21:55 schreef Tinuviel het volgende:
Even een paar daagjes ertussenuit. Zijn even bij mijn zusje in Dld geweest.

Wat ik onthouden heb:

Leuke vakantiekiekje van Nirak. Wat wordt Danne groot.

Susie meisje die echt hard gaat met pasjes aan een hand lopen.

Kyara's Midas die tegen tijgeren aanzit en last heeft van tandjesof sprongetje, beterschap!

Soempie met een leuk handen op tafel slaan liedje.

En een hele slaapdiscussie.

Onze oudste sliep tot 4/5 maanden in de wieg op onze kamer en daarna in ledikantje op zijn eigen kamer. Hij sliep al wel met 2 maanden door. Nu ben ik heel blij met een co-slieper en soms slaapt onze baby ook nog bij ons in bed. Omdat als ik hem s'nachts heb gevoed en dan verplaats ik een hele tijd boertjes enzo moet doen.
Dus wat mij betreft blijft hij nog even bij ons.

En onze baby spuugt weer meer en is snotverkouden, zo zielig! En grijpen gaat steeds beter. Zo wou meneer gisteren de rijst van mijn bord pikken, greep er zo wat korrels van het bord, dus ik heb snel zijn handen afgelikt en schoongemaakt. En ook de vinger in de ketchup, op een haar na had hij een frietje te pakken :)

Nog even een leuke foto van Burger's zoo waar wij op doorreis een dagje waren:
[ afbeelding ]
Onze mini zat van de week opeens met zijn hand in de mosterdpot :X :'). Rustig eten met hem op schoot is er niet meer bij!

Leuke foto O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117805668
Sam, waarom wil je nu al Diksap geven dan? Je kunt ook gewoon water geven, als je per se ander drinken dan de fles wil geven of wil oefenen met bekers ofzo. Maar volgens mij is hetvoor bekers ook nog best vroeg.

Kyara, ja weer was goed, helaas niet de hele tijd. Haddenbest wat mindere dagen. Dat is toch best een uitdaging met een peuter die beweging nodig heeft en een baby.

Kyara en Susie, suc6, hopelijk slapen ze bog wat bij en gaat het snel beter.

Phaidra, ja he, gelukkig hoeven wij nog maar een maand wachten endan mag hij zelf wat te eten pakken wat voor hem geschikt is. Hopelijk kan hij dan ook al redelijk in de kinderstoel zitten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117807238
Tinu wat een foto <3 !!!
Ik heb wat leuks voor L! stuur ik vandaa op *O*
pi_117807606
Water drinkt ze niet op weet niet of dat een kwestie is van doorzetten maargoed daarom dus diksap zit verder geen extra toegevoegde suikers enzo bij dus dacht dat dat wel kon. Ik wil haar vocht bijgeven naast haar fles omdat ze maar een goede 400 ml per dag drinkt de rest laat ze allemaal staan.heb haar al nagekeken op spruw etc maar dat is het niet en ze is ook niet ziek dit gaat al een week zo. nu vind ze dat sap wel heel lekker maar ik loop dus vast met hoe het te geven ze verslikt haar eigen contineu ook als het ingedikt is en heb ook al verschillende spenen gebruikt. Het is net dat ik mezelf acuut zorgen maak maar voor mijn eigen gevoel wilde ik haar nog vocht bijgeven
pi_117807807
Maar loop je niet het risico dat ze nog minder flesvoeding gaat drinken daardoor? En daar moet ze haar voedingsstoffen vandaan halen.
The way you rock'n'roll
pi_117807862
Dan zou ik zeker geen diksap geven het enige wat je waarschijnlijk bereikt is dat haar eetlust verminderd ze heeft melkvoeding nodig dat is het belangrijkste tot 6 maanden meer heeft ze niet nodig. Als je je ongerust maakt over de hoeveelheid die ze drinkt neem dan contact op met het CB of de huisarts maar ga niet zelf lopen klooien ze is pas net 5 maanden!
pi_117807890
Kun je diksap indikken dan? :?
pi_117807922
Blijkbaar...
pi_117808033
Heb je al meerdere flesjes melk verdeeld over de dag geprobeerd? Dus eh.. weet ik veel.. 90/3 (is dat de verhouding?) om de twee uur ofzo? In plaats van 4 of 5 'grote' flessen?

En wat Rixt zegt: als je je zorgen maakt, als de sodemieter naar het CB of de HA.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_117808865
Sam
400ml per dag is toch veel te weinig?
Dan heeft ze ook niet voldoende plasluiers neem ik aan?
Ik zou echt even naar cb/ha zoals de anderen zeggen

Tinu
O+ mooie foto

Mijn boefje heeft van 20:45 tot 3:30 geslapen *O*
En ik heb perongeluk mijn wekker uitgezet (die ik voor (8> zet, ik reageer wat sneller en dan maken we S niet wakker) en toen heeft hij zich verslapen oeps.
Maar S heeft wel tot 7 geslapen en toen tot 9 bij mij in bed O+ voor het eerst echt met haar geslapen, heerlijk!
pi_117809262
Dat klinkt erg fijn Zoe! Beetje jammer dat je man zich verslapen heeft maar kan gebeuren.

En idd meerdere kleine flesjes aanbieden per dag is ook een goed idee!
pi_117809286
Sam, met zo weinig zou ik ook even langs de HA / Cb gaan hoor!
Tinu, wat een heerlijke foto O+

Wij zijn vandaag weer naar het CB geweest, de derde prikjes heeft ze nu gehad. Gelukkig voorlopig even geen entingen meer.. Ze ligt nu alweer te slapen, arm meiske..
Vannacht maar 2 voedingen ipv 3 dus het gaat weer de goede kant op!

En stats:

5460gr en 60cm, morgen 4 maanden :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_117809298
:O Midas was vanochtend om 6 uur wakker (en ik om 4 uur :') ). Vrolijk maar wel ontzettend moet. Gelukkig heeft hij vanochtend bijna 3 uur geslapen. *O* En nu is ie weer lekker aan het spelen en met zijn kruipoefeningen gaat het ook beter (hij komt nog niet vooruit maar is wel minder gefrustreerd). Hopelijk slaapt hij vanmiddag ook goed want ik zou ook graag nog even willen slapen :@

Oh, en we zijn vanochtend ook begonnen met brood 's ochtends. En met korstjes! Gaat ook goed als het over eten gaat, gaat alles goed ;)
pi_117809331
Mooie stats Marjolijntje! En fijn dat het er voorlopig op zit met de prikjes.
pi_117809467
Haha, Midas, lekker eten :9. Hopelijk gaat het slapen vanmiddag een beetje!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117809679
Nog even over die frustratie....... dat neem ik terug. Kind stort zich net huilend ter aarde omdat hij niet vooruit komt :')

Baby zijn is soms best zwaar.....
  woensdag 10 oktober 2012 @ 13:23:40 #245
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117811365
Hier heeft ze vanmorgen iets van een half uur geslapen in de wagen en nu ligt ze te slapen, helemaal af :D Eigen schuld, had ze vanmorgen maar moeten slapen :P

Och, arme Midas, nu al zo'n zwaar leven! :D
  woensdag 10 oktober 2012 @ 13:25:20 #246
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117811421
Oh, wij mogen maandag weer naar cb, inclusief 11 maanden prikjes (dan nog maar 1,5 week en dan 12 maanden, maar goed :X) Prikjes zijn stom! :(
pi_117811431
whaaah, Anouk alweer bijna 1 :o

Wat gaat het toch hard!
pi_117811688
Hier morgen naar het cb voor de 11 maanden prikken en nog 3.5 week en dan is rowan alweer 1.

Rowan slaapt ook sinds 12 weer... hij sliep vannacht om half 2 pas en om 10 uur weer wakker.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 13:41:35 #249
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117811927
Sam, je zegt dat ze bijna geen fruit verdraagt, heb je al groente geprobeerd? En in peer zit ook veel vocht natuurlijk.
Een kind kan je niet dwingen om de fles leeg te drinken....Ik zit hier al een paar maanden dat ze 3 flessen drinkt (soms 4) ...
Maar ik denk dat in jouw geval je beter even langs de HA kunt gaan, omdat ze zoiets al eerder heeft gehad.

marjoleintje! Goede stats *O*

Zoë, fijn dat je dochter zo lang heeft geslapen vannacht! *O*

Fijn dat het met brood eten goed gaat Kyara! Wat geef je na het brood, een fles of water ofzo?
Ik had vandaag brood met roomkaas gegeven aan cristel, twijfelde nog wel ofdat ik het moest doen, want er zit toch wat zout in...Maar ja, in brood en boter zit ook zout dus....Ze vond het wel lekker iig! Enneh...Zelluf doen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_117812058
Midas krijgt bij het brood een tuitbeker met water en een half uurtje erna nog gewoon zijn fles. Hij zit nog op 3 flessen per dag.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 17:22:52 #251
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117820330
Anouk zit ook nog op 3 flessen per dag. Geen idee hoe ik dat straks zou moeten terugbrengen naar 300 ml zuivel per dag. :?

Fotoshoot heerlijk mislukt, Anouk had er geen zin in, begon te huilen bij grote nicht op schoot :D Later hebben we haar laten staan en dat ging eventjes goed, straks maar ff kijken of iedereen er leuk op staat...
pi_117820441
Hier 2 flessen op 1 dag 2x 180 meer gaat er ook niet in. Blijft ook wel eens wat staan.

Jammer dat de fotoshoot niet lukte susie.
pi_117820565
Wat krijgt Anouk op een dag qua voeding Susie?

jammer dat de shoot niet gelukt is.
pi_117820922
Jammer van de shoot Susie!

Bwuh, Faye is echt beroerd van de prikjes ;( Het was de hele tijd huilen, in slaap vallen aan de borst, na 10-15 minuten weer wakker en dan begon het opnieuw. Op een gegeven moment maar een PCM gegeven en ze ligt nu al 1,5 uur te slapen, in de box omdat ik dacht dat ze toch zo weer wakker zou zijn.. Nouja, laat maar liggen. Arm meisje. Stomme prikjes.
pi_117821124
Ach wat sneu. Hoop dat ze snel weer de oude is.
pi_117821201
Kyara fijn dat het eten zo goed gaat. Klinkt als een goede acteur jouw Midas, er zit dus best watdrama in het spel.

Susie, balen van het slapen. Dat hebben we hier ook. Soms slaapt hij weinig op het kdven bij thuiskomststort hij in.

Sam, dan zou iknu geenwaterengeen diksap geven want dan drinktze idd nog minder van haarflessen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 10 oktober 2012 @ 18:23:10 #257
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117822580
quote:
17s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 17:28 schreef Kyara het volgende:
Wat krijgt Anouk op een dag qua voeding Susie?

jammer dat de shoot niet gelukt is.
Fles 180/6
Fruit 2 stuks
2 broodjes (korsten eraf, daar eet ze 2 stukken van ofzo)
Drinken bij eten; roosvicee of diksap, drinkt ze niet helemaal op, paar slokken voor de vorm)
Fles 180/6 voor haar middagslaap en dan word ze vaak laat (16-16.30) wakker, waardoor ik het geen nut meer vind hebben haar dan nog een tussendoor te geven.
Avond eten tussen 17 en 17.30, potje van Nutricia en wat yoghurt. Als ze niet genoeg groente eet, dan nog wat fruit wat voor handen is.
Fles dromerig pyamapap van Bambix, dat is ongeveer 180.

Dat was hem. Geen idee of het goed gaat, of het teveel is, te weinig, dat horen we maandag wel. Maar die fles 's morgen zou ik kunnen gaan vervangen ook voor brood natuurlijk (maar dat duurt nu nog zoooo lang, heb ik geen tijd voor als ik moet werken, alhoewel ze wel zelf pakt eigenlijk... Hmzz). Maar die middagfles, das zo lekker om te slapen, net als de fles in de avond dus...
Vind het maar lastig, die eet dingen enzo.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 18:23:51 #258
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117822606
:* voor Faye, arm ding!
pi_117823044
Faye :*
Midasje :*

Jammer van de shoot Suus!

Hier is borst bij wakker worden, daarna naar het kdv, daar krijgt ze om half 10 fruit en dan gaat ze slapen...daarna fles (150ml) en later nog wat brood / cracker en dan slaapt ze weer in de middag
als ik haar kom ophalen om half 6 an krijgt ze weer de borst, dan ga ik koken en eten we rond 18h - ze eet dan 2 a 3 stukjes, de rest gooit ze op de grond...daarna is het weer spelen en dan naar bed met natuurlijk weer de borst O+

Als ik thuis met haar ben dan krijgt ze samen met mij brood in de ochtend met jam/pindakaas
na de ochtend slaapje krijgt ze fruit en smiddags beetje yoghurt
(met veel borst tussen in)
pi_117824234
Rowan krijgt eerst een flesje in de vakantie uurtje later broodje erbij, tegen de middag brood of fruit ( ligt eraan wat hij eerst kreeg na zijn flesje) en 1 flesje diksap en soms een tussendoortje.. eigenlijk bijna nooit. Avondeten en nog een avond fles
Van zijn flessen dronk hij in de vakantie altijd maar 130/140
pi_117824273
Bitterend geef je haar voor het eerste jaar al pindakaas? Ik dacht dat je ermee beter kon wachten in verband met allergieen.

:* voor Faye
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117824370
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:09 schreef Tinuviel het volgende:
Bitterend geef je haar voor het eerste jaar al pindakaas? Ik dacht dat je ermee beter kon wachten in verband met allergieen.

:* voor Faye
Kleintjes zijn schema zegt 9 maanden ;)
The way you rock'n'roll
pi_117824535
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Kleintjes zijn schema zegt 9 maanden ;)
Ja dat :Y
Wij hebben bio pindakaas van de AH..erg lekker!
pi_117824605
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 18:23 schreef Susie het volgende:

[..]

Fles 180/6
Fruit 2 stuks
2 broodjes (korsten eraf, daar eet ze 2 stukken van ofzo)
Drinken bij eten; roosvicee of diksap, drinkt ze niet helemaal op, paar slokken voor de vorm)
Fles 180/6 voor haar middagslaap en dan word ze vaak laat (16-16.30) wakker, waardoor ik het geen nut meer vind hebben haar dan nog een tussendoor te geven.
Avond eten tussen 17 en 17.30, potje van Nutricia en wat yoghurt. Als ze niet genoeg groente eet, dan nog wat fruit wat voor handen is.
Fles dromerig pyamapap van Bambix, dat is ongeveer 180.

Dat was hem. Geen idee of het goed gaat, of het teveel is, te weinig, dat horen we maandag wel. Maar die fles 's morgen zou ik kunnen gaan vervangen ook voor brood natuurlijk (maar dat duurt nu nog zoooo lang, heb ik geen tijd voor als ik moet werken, alhoewel ze wel zelf pakt eigenlijk... Hmzz). Maar die middagfles, das zo lekker om te slapen, net als de fles in de avond dus...
Vind het maar lastig, die eet dingen enzo.
Wij hebben de ochtendfles er het langst in gelaten inderdaad door tijdgebrek 's ochtends.
Die voor de middagslaap (hoe laat gaat ze naar bed dan dat ze zo laat pas wakker wordt?) zou ik vervangen door een cracker/koekje/soepstengel met sap.
Wat meer yoghurt 's avonds om het zuivel aan te vullen.
Bij het brood 's middags ook gewone melk voor de zuivelhoeveelheid.

Die avondfles op deze leeftijd weet ik even niet zo goed want die was er bij ons toen al af.
Kan ze nog niet zonder? Ooit geprobeerd?
The way you rock'n'roll
pi_117825869
Midas krijgt nu (sinds vandaag dus)

's ochtends: brood met pindakaas/philidelphia/appelstroop
Fles 180

1,5 a 2 stuks fruit

Brood + water
Fles 180

avondeten

fles 180

Middag- en avondfles gaan niet helemaal op en soms krijgt hij tussendoor nog een broodkorst of zo. En vanaf dit weekend ook yoghurt als toetje.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 19:51:46 #266
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117826276
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Wij hebben de ochtendfles er het langst in gelaten inderdaad door tijdgebrek 's ochtends.
Die voor de middagslaap (hoe laat gaat ze naar bed dan dat ze zo laat pas wakker wordt?) zou ik vervangen door een cracker/koekje/soepstengel met sap.
Wat meer yoghurt 's avonds om het zuivel aan te vullen.
Bij het brood 's middags ook gewone melk voor de zuivelhoeveelheid.

Die avondfles op deze leeftijd weet ik even niet zo goed want die was er bij ons toen al af.
Kan ze nog niet zonder? Ooit geprobeerd?
De laatste tijd gaat ze er pas rond 14 in, dan word ze dus zo laat wakker. Vanmiddag liep het iets anders en heeft ze bij mijn zus nog een koekje gehad.
Ik merk dat ik het lastig vind om te vervangen, aangezien het nu allemaal lekker loopt. Afgelopen zondag bracht lief haar 's middags naar bed, bleek ze die fles niet gehad te hebben en ze ging dus ook niet slapen. Alsnog fles en in coma daarna :D
Dus, het lijkt mij moeilijk om het om te gooien/te laten staan. Net als die avondfles, het hoort een beetje bij het ritueel eigenlijk :@
  woensdag 10 oktober 2012 @ 19:53:11 #267
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117826361
Overigens is dat 14 sinds 3 weken ofzo... Toen ik de verjaardagsuitnodiging verstuurde was het nog tussen 13 - 15...zo staat het er dus ook op... Beetje jammer voor volgende week zaterdag! _O-
pi_117826416
Ja, dat lijkt mij ook. Ik dacht er zelf aan om de fles echt bij het brood te geven 's ochtends en 's middags. Dus zittend aan tafel en niet op arm op de bank. Dan is het denk ik ook makkelijker te vervangen door halfvolle melk als ze 1 zijn. Maar dat wil ik volgende week dus ook bij het cb overleggen.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 19:54:26 #269
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117826436
Laatste nog: merk dat ik mij er wat druk om maak, maar het verleden ;) heeft uitgewezen dat het zich allemaal vanzelf wel weer regelt...
pi_117826504
Je leert echt beter je baby kennen he! je leest sneller de signaleren en je laat ook makkelijker los als ze een keertje niet slapen of als het ineens anders gaat <3
pi_117826576
Ja, hoewel ik het gisteravond echt wel lastig vond. Dat doet hij anders nooit. Nu slaapt hij gelukkig wel.
pi_117827631
Fijn dat het vanavond beter ging Kyara!

Faye, :*

Zal ik ons schema er ook even ingooien ;)
ontbijt fles 210/7 met papgranen
rond 10 uur fruit (potje of 1a2 stuks, stukjes of prut) met wat water
Dan slapen
12-13 ergens brood met boter en 120/4 fles
rond 15 een tussendoortje (rijstewafel, babykoekje) met sap
Dan slapen
17-18 ergens warme hap (potje of vers, stukjes of prut), soms yoghurt na
19.30 fles 210/7

Die flessen van 210 kwam toen hij de middagfles half ging weigeren bij 7,5 maand. Nu drinkt hij alle flessen bijna leeg, dus zo'n 500-600cc op een dag aan FV.
Beleg op brood kijkt hij ons gek aan, en met alleen boter eet hij zo een hele (bijna) op. Dus dan zo maar. Af en toe een likje pindakaas, jam, smeerworst, smeerkaas. Maar dat is 1 keer per week een kwart boterham ;)
  woensdag 10 oktober 2012 @ 20:36:01 #273
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117828625
Smeerworst werd hier op de grond uitgespuugd _O- Ik neem het haar niet kwalijk, vind het zelf ook niet super :D

Wat fijn Kyara!
  woensdag 10 oktober 2012 @ 20:38:58 #274
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117828796
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 19:55 schreef bitterend het volgende:
Je leert echt beter je baby kennen he! je leest sneller de signaleren en je laat ook makkelijker los als ze een keertje niet slapen of als het ineens anders gaat <3
Zeker! Alhoewel ik eerst gefrustreerd ben, dan zorgen maak en vervolgens los laat... Het zal wel zo moeten zijn.
Behalve het vroeg wakker worden, dat vind ik nog steeds erg irritant, met name omdat het door die natte luier komt. Heb nu weer kv 4+, die bevalt ietsjes beter, maar ook daar is ze al eens doorheen gelekt 's nachts. Dan denk, meisje, plas eens gewoon overdag wat meer ofzo :P
pi_117828963
Fijn Kyara dat het vanavond beter ging.

Susie, is ook lastig met veranderingen, want als het niet goed gaat kanhet wel een drama worden.

Ik ben echt zo suf, vermoeid en ziek. Inmiddels hebben wij er bijna allemaal last van denk ik.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117829436
Susie waarom doe je haar niet in maat 5?

Tinu beterschap meid :*
  woensdag 10 oktober 2012 @ 21:19:25 #277
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117830981
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 20:51 schreef bitterend het volgende:
Susie waarom doe je haar niet in maat 5?

Tinu beterschap meid :*
Nah, weet ik ook niet :? Klinkt zo erg groot? Er zijn peuters die die maat nog niet eens dragen! :D Moet het gewoon eens proberen denk ik.

Beterschap Tinu! :*
  woensdag 10 oktober 2012 @ 21:49:38 #278
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117832734
Je bent gewoon nog in de ontkenningsfase Susie :P

Volgens mij droegen mijn jongens ook maat 5 toen ze ongeveer een jaar waren

(mén, wat ben ik trouwens blij dat we bijna geen nr 3 luiers meer hebben, krijg ze niet helemaal fatsoenlijk om....gelukkig geen lek gevallen hier ;) )
pi_117832903
Haha klopt mijn bijna 2 jarige past nog redelijk in 4 :D
  donderdag 11 oktober 2012 @ 08:23:25 #280
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117842919
Zie, dat bedoel ik, ben helemaal niet in de ontkenningsfase :P
Vanmorgen wel droog wakker geworden, beetje jammer dat dat al om 5.00 was! In het donker ff schone luier gegeven, toen heeft ze nog even getukt, maar ik niet meer... Wordt een lange dag op het werk zo...
  donderdag 11 oktober 2012 @ 10:05:22 #281
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117844589
Hmz, ik heb gisteren een hormoonzalf gehaald voor cristel, (moest van de kinderarts), Maar ik ben er niet gerust op, om dit op mijn kind te gaan smeren. De Kinderarts zegt dat ze verkleefde schaamlippen heeft. Nu las ik op google en in het oude CB boekje dat dit wel vaker voorkomt in het 1e en 2e jaar....En dat ze er dan niks aan doen..
Dus..Wat zal ik doen? In de bijsluiter staat namelijk niet dat gebruikt mag worden bij baby's (logisch...wie verwacht dat?) En over de eventuele bijwerkingen ben ik ook niet te spreken..
  donderdag 11 oktober 2012 @ 10:10:11 #282
348178 NotTheSame
pi_117844702
Welk merk PureEvil?
  donderdag 11 oktober 2012 @ 10:24:43 #283
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117845049
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 10:10 schreef NotTheSame het volgende:
Welk merk PureEvil?
Ovestin
1mg creme
Werkstof: Estriol
pi_117845149
Ik persoonlijk zou het niet geven maar dit is een keus die je zelf moet maken..
Ik vind het absurd dat ze een creme als dat geven bij iets als er geen verdere klachten zijn een verkleving is heel normaal en komt veel voor.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 10:33:15 #285
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117845315
quote:
2s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 10:28 schreef Pvoesss het volgende:
Ik persoonlijk zou het niet geven maar dit is een keus die je zelf moet maken..
Ik vind het absurd dat ze een creme als dat geven bij iets als er geen verdere klachten zijn een verkleving is heel normaal en komt veel voor.
Dankje! Op dat antwoord had ik gehoopt ^O^
Dan doen we het dus niet ;)
  donderdag 11 oktober 2012 @ 10:33:28 #286
348178 NotTheSame
pi_117845321
Volgens mij word Ovestin hier in Nederland niet uitgeschreven voor deze klachten. Zal wel een DE-beleid zijn.
Ik zou persoonlijk ook niet zo gauw naar de hormoonzalven neigen, wat Pvoess zegt. Draakje had in het begin ook verkleefde schaamlippen maar dat is vanzelf goedgekomen.
pi_117851004
Hier zijn we net terug van het cb

Stats: 77 cm en 10,7 kg

donderdag 11 oktober 2012 @ 14:42:03 #288
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_117853917
Ik lees hier nog steeds vaak mee maar schrijf niet meer zoveel door gebrek aan tijd :@

Maar nu had ik toch even een vraagje, had ik een tijdje geleden nog een ode aan het gastouderschap ;) heeft de gastouder nu een koortslip :{
Ik las al op internet dat het voor baby's heel gevaarlijk is, Rayen is bijna 11 maanden maar nu zit ik toch te twijfelen of ik hem morgen zal brengen of niet.
Ze zei natuurlijk dat het aan mij was en dat ze erg zorgvuldig zal opletten en nog vaker haar handen zou wassen.
Maar ik twijfel toch nog. Als je eenmaal dat virus hebt dan heb je het levenslang.
En aan de andere kant als zij heel goed oppast, het zal niet voor het eerst in zijn leven zijn dat hij met iemand in contact zou komen die het herpes virus draagt natuurlijk.
Maar ik zit toch ernstig te twijelen, je vermijdt liever natuurlijk alle risico's.
wat zouden jullie doen?
Rayen 2½ jaar!
  donderdag 11 oktober 2012 @ 14:55:40 #289
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_117854494
TJ zelf zou ik de huisarts bellen en vragen wat wijsheid is :).
pi_117855091
Ik heb zelf ook herpes en ik kan mijn kind ook moeilijk weg doen als ik het heb ;) Het is inderdaad gevaarlijk voor baby's dus ik was de ene keer dat ik het had sinds M geboren is heel voorzichtig. Zolang het vocht uit de blaasjes niet aan je baby komt kan je hem niet besmetten, dus ik hield steeds mijn gezicht ver van het zijne vandaan, veel handenwassen inderdaad. Je kunt haar vragen of ze lipblaasjespads wil gebruiken, een soort plastic sticker die je over de koortsblaar doet. Ik zou hem denk ik wel laten gaan, omdat ik weet dat je het risico op besmetting zeker kun vermijden, maar van jezelf weet je natuurlijk zekerder hoe voorzichtig je bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 11-10-2012 15:29:26 ]
  donderdag 11 oktober 2012 @ 15:20:46 #291
348178 NotTheSame
pi_117855422
TimeJumper, ,mijn man heeft ook regelmatig een koortslip. Goede hygiene en behandeling is dan heel belangrijk en dan is de kans op besmetting minimaal. Ik denk dat je gastouder wel weet wat ze doet, ze zal je kind heus geen kus geven of in contact laten komen met de blaasjes, wetende dat ze R. kan besmetten.

Draakje heeft vandaag voor het eerst kennis gemaakt met de potgrond van m'n enige nog levende plant in de kamer. Ze vond het blijkbaar lekker want ze smakte er vrolijk op los! Minder leuk vond ze het spoelen van de mond daarna. Ach, het zal niet de laatste keer zijn dat ze iets in d'r mond stopt wat daar niet voor bestemd is hihi.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 15:36:16 #292
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117856053
Meissie, goede stats!

_O- NTS! Lekker hoor potgrond :P (Of katten/hondenbrokken mjam :Y) )
SPOILER
Vanmiddag ff de box naar beneden gezet, ze vind het wel leuk geloof ik. Ik zette haar vanochtend neer in de box (toen stond ie nog hoog) en toen trok ze dr eigen een klein beetje omhoog aan de spijlen...(Ze kan nog niet zelf zitten, athans, niet langer dan een paar tellen ;) )
pi_117857026
TJ, ik zou ook even de huisarts bellen!

NTS, lekker hoor, potgrond :D Je moet haar ook wel eten geven! ;)

PE, ze wordt groot! De box al omlaag O+

Faye is vandaag alweer 4 maanden :o het gaat zo snel! En poepen de laatste dagen als de beste :') Zo'n 6 volle luiers per dag, die regelmatig tot in haar nek terug te vinden zijn :Y) Lang leve de wasmachine! Zitten is tegenwoordig helemaal hip en ze maakt steeds meer nieuwe geluidjes. Pffffff is helemaal nieuw hier, met een hoop spuug en kwijl erbij, smullen!
pi_117857487
Faye alweer 4 maanden *O*

Midas is vandaag 9 maanden! officieel ontzwangerd :')
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:55:26 #295
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_117859439
:P héhé clubsoda ;)

NTS ja idd je kan je kleintje niet zomaar wegdoen. euhhhh :Y) potgrond :o

Nou goeie tip (dat ik daar nou niet opkom :9 ) huisarts gebeld, met de juiste hygiene maatregelen is besmettingkans klein.
Dusse dan gaat ie maar gewoon morgen ;)

bedankt voor jullie snelle reacties :*
Rayen 2½ jaar!
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:58:44 #296
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117859577
Potgrond! Yummie :P

NTS; hier ook dat fijne herpes virus en wat Clubsoda al zegt, ik kan haar ook niet wegbrengen dan. Overigens heeft de leidster op het kdv het ook en die gebruikt idd die pads. Ik ben ook ontzettend bang om het Anouk te geven, helemaal omdat ze regelmatig veel interesse toont in mijn mond! Tanden, heul interessant! :D
Edit; ik heb het trouwens van mijn eigen moeder :(

En Kyara _O-
pi_117860884
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:55 schreef TimeJumper het volgende:
:P héhé clubsoda ;)

NTS ja idd je kan je kleintje niet zomaar wegdoen. euhhhh :Y) potgrond :o

Nou goeie tip (dat ik daar nou niet opkom :9 ) huisarts gebeld, met de juiste hygiene maatregelen is besmettingkans klein.
Dusse dan gaat ie maar gewoon morgen ;)

bedankt voor jullie snelle reacties :*
Ik bedoelde dat ik me bij een koortslip bij mezelf niet zo druk maak omdat ik weet dat ik voorzichtig ben maar ik het al moeilijker zou vinden om de gastouder daarmee te vertrouwen. Maar dat staat er een beetje gek :+
pi_117864588
PE beterschap voor je meisje!

Faye, 4 maanden *O*

Midas 9 maanden *O*. Nou weet niet of je over ontzwangerd zijn mag praten als je alweer zwanger bent :P

Meissie, mooie curves.

Nts eeuw potgrond
En PE katten/ hondenbrokken ook ieuw.

Mijn baby is een echte buikslaper. Op het kdv leggen ze hem op zijn zij, zelfs uit veiligheidsoverweging met een lakente of dekentje achter zijn rug en hij draait steeds op zijn buik. Maar ze geven aan dat hij heel sterk is en dus kan het waarschijnlijk geen kwaad. Als hij sterk genoeg is om op zijn buik te draaien zal het niet zo gevaarlijk zijn.
En ik vergeet steeds te jompelen op de goede dag. Dus bij deze even een *G* voor zijn 5e vermaandag eergisteren.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117865740
lol Kyara, hoe ver ben je al 4 maanden? Dan moet je na de bevalling die 4 maanden nog ontzwangeren en van de tweeling 2x9 maanden....dus jij bent nog laaaang niet ontzwangerd!

4 maanden *O*
5 maanden *O*
pi_117867225
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 19:39 schreef Troeta het volgende:
lol Kyara, hoe ver ben je al 4 maanden? Dan moet je na de bevalling die 4 maanden nog ontzwangeren en van de tweeling 2x9 maanden....dus jij bent nog laaaang niet ontzwangerd!
-O-

Ik dacht gewoon even alles in 1 keer te ontzwangeren.

Manlief heeft me al een buikcorrectie beloofd als het niet meer goed komt :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')