abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117494904
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_117495298
Goedemorgen!

Susie, Daan heeft er ook last van. Is hier een droge huid. Nu weer het weer erger door het gekwijl van de tanden. Hier helpt bepanthen wel iets. En verder is het een kwestie van tijd. Chris heeft er ook last van gehad, en heeft het ook langer gehad. En zijn huid blijft ook gevoelig.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 10:08:34 #3
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117496447
Mweh, stomme hormonen :P
Weleda heb ik dus gebruikt, maar heeft niet geholpen. Ik smeer dan eigenlijk liever niet. Ze is niet veel aan het wrijven over haar gezicht (wel in d'r oren!) Ik ga er maar gewoon vanuit dat het wel weer weg gaat (en niet terug komt in de pubertijd! :D)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 10:58:14 #4
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117497718
We zijn weer terug van de kinderarts (CB) Cristel weegt 8300 gram en is 70 cm.

Ze heeft trouwens ook wat uitslag op dr voorhoofd, moet ik daar wat opsmeren of niet? Komt door de helm denk ik :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 39% gewijzigd door PureEvil op 02-10-2012 11:14:22 ]
pi_117499802
Mooie lijntjes PE!
Smeren kan wel, maar het zal vast terugkomen als het door de helm komt! Zweet ze op die plek? Dan misschien wat vaker drogen overdag of maïzena erop om het vocht tegen te houden?
pi_117501775
Mooie stats PE! ^O^

Vanmorgen hebben we een echo van I's heupen laten maken (mijn moeder mist een heupkom, daarom kregen we een verwijzing). Omdat de arts een kleine afwijking dacht te zien, moesten we gelijk door voor een röntgenfoto. Gelukkig bleek het loos alarm te zijn. De officiële uitslag krijgen we over een dag of 2, maar de arts kon nu al zeggen dat er geen reden tot zorg was. Fijn!

Vanmiddag weer langs het CB, ben benieuwd naar zijn stats. Helaas ook weer prikken ;(. Maar daarna zijn we er voor ruim een half jaar vanaf.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117506605
Mooie stats PE
Minder van de uitslag :(

Phaidra
Fijn dat er zo goed gekeken is en het goed lijkt!
Succes met de prikjes :(

Ik had voor donderdag een afspraak staan met het cb maar het lukt me niet om er naar toe te gaan dus verzet. Vanmiddag weer een afspraak met de osteopaat gehad & mijn moeder is nu met S wandelen zodat ik kan bijkomen. Heel lief :)!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_117520310
PE mooie curve!

Phaidra, fijn dat alles goed was. Toch een opluchting, dat voelde ik zelf ook na de heupecho.

Susie hopelijk gaat het gauw over.

Zoe, lukt het nu niet om de rust te paken omdat jij vaak met S. alleen bent? Dan hoop ik dat je straks meer rusttijd hebt en dat je dat goed doet en ook dat de therapie voor je bekken gauw aanslaat.

Mijn zoontje heeft vanochtend met een dame van ruim een jaar gesjansd en vanmiddag met R. van Bitterend. Ze waren zo lief samen. R is ook wel een schatje en ze vond me lief geloof ik O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117520573
Mooie stats PE!

Zoë, fijn dat je nu wat meer rust kan pakken. Slaapt S. weinig overdag dat je geen rust kan pakken? Midas slaapt 2x minimaal 2 uur dus dat is wel lekker om ook zelf nog even bij te slapen.

Tinu, jouw mannetje zal het vast goed bij de dames doen O+ En R. is inderdaad ook een schatje O+
pi_117520960
Jaaa mijn dame had volop aandacht van de lieve heren O+ hihi ja ze vond je erg lief Tinu :D ze is meteen in slaap gevallen op weg naar huis :z

Zoe rond die tijd heeft mijn baby ook slecht geslapen! hopelijk een rustigere periode voor jou binnenkort :*

Hopelijk ook Midas binnenkort zien als we weer eens meeten *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 21:21:32 #11
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117522368
Jullie doen maar meeten de hele tijd ;(

Zoe, wat een gedoe dat je nog zoveel last heb joh :* Straks wordt het misschien wel wat makkelijker als ze langere slaapjes gaat maken overdag (okeeee, ook niet altijd, maar meestal wel ;) ) dan kan jij ook meer rust pakken.
pi_117522415
Suus je mag ook mee meeten hoor je woont niet zo ver weg ;)
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117522557
Voordeel van dichtbij elkaar wonen en elke goede reden pakken: babymeet, draagmeet, een-op-een meet... :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117523572
Nah, zo dichtbij woon ik niet, maar meeten is leuk! En daar wil ik soms best een stukje voor rijden :)

Zoe, ik hoop echt dat er snel wat gedaan kan worden aan je klachten wat echt helpt :*

Tweede dag werken zit er ook weer op, bedrijf is een chaos en ik vind het echt lastig om weer te beginnen. Gelukkig doet Faye het wel goed bij mijn moeder. Mijn moeder gaat ook lekker mee in Faye dr ritme, voeden op verzoek, slapen op verzoek, niet laten huilen :) Maar ben heel blij dat ik nu weer even twee dagen vrij heb hoor!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_117524621
Marjo, was het de gebruikelijke chaos, maar voor jou weer iets om weer in te komen of was er iets bijzonders.
Fijn dat Faye het zo goed doet bij je moeder en dat je moeder meegaat in Faye's ritme.

Jij woont idd wat verder weg dan Bitterend en ik dacht ook Susie.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117524924
Nee, chaos van dat ik er niet was vanaf mei, mn baas vertrokken is en er 1,5e maand niemand op die positie heeft gezeten en mn nieuwe leidinggevende pas 3 weken aan het werk is. Op een afdeling van (voorheen) 3,5 FTE, nu nog maar 3 FTE. Dus chaos van alles wat is blijven liggen, niemand die weet wat precies de status is van dingen, wat er nog ligt en wat de prioriteiten zijn. Flink vermoeiend dus.

Bitterend is een uur rijden (ok, iets meer) en naar jou was ook een uur geloof ik. Ik rij altijd al gauw een uur als ik ergens heen wil :P Iedereen lijkt ver weg te wonen :D
pi_117525119
Ik vind 1 uur of meer rijden naar iemand geen probleem *; :D

Hopelijk blijft het niet lang chaos Marjo! Faye is iig in goede handen :Y
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:13:19 #18
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117525651
Ja maar...jullie wonen allemaal in amsterdam ofzo... Da's zeker 2 uur rijden voor mij :'(
pi_117535979
Meeten is leuk. O+

Ik wil er ook best wel even voor rijden. Naar Tinu was het iets van 1,5 uur of zo. Langer hoeft voor mij ook niet. Gelukkig vindt Midas autorijden ook geen probleem.

Straks naar papa's werk. Ben benieuwd!
pi_117536117
Leuk al die meets!

Ik zit dicht bij de eilanden Tersch/vlie :9

Fijn marjolijn dat je moeder mee gaat in t ritme
Lekker genieten van je dagen vrij weer :)

Over rust, S slaapt wel smiddags maar je weet nooit hoe lang, soms een half uur en soms 3uren.
Als ik haar dan eventjes bij mijn moeder breng dan weet ik dat ik gewoon 2 of 3 uurtjes heb. En anders moet je maar zien hoe de dag loopt.
Zoals gister was ze van 6uur smorgens tot ongv 12uur wakker,. Maar wel moe. Heb 2x gewandeld enz maar dan zit ik alweer op mijn max. Als mijn moeder dan eventjes kan oppassen kan ik bijtanken.
Ze heeft 2 vaste dagen daarvoor gepland dus ze vind dat geen probleem.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 09:00:42 #21
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117536319
Ligt eraan welke kant van Amsterdam, maar de kant van Bitterend is ongeveer 20 minuten voor mij en Tinu ook trouwens, maar dat is de andere kant... Rara, waar woon ik! :D

Ontopic: ik word er een beetje slaapgestoord van dat ze iedere nacht wakker wordt van een volle luier. :(
pi_117536349
Misschien even verschonen voor jullie naar bed gaan? Dan slaapt ze misschien zo weer verder?
* Cyntiaa Sluipt weer naar het dreumes topic
  woensdag 3 oktober 2012 @ 09:51:27 #23
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117537392
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:02 schreef Cyntiaa het volgende:
Misschien even verschonen voor jullie naar bed gaan? Dan slaapt ze misschien zo weer verder?
* Cyntiaa Sluipt weer naar het dreumes topic
Ja duh. Ook al heb ik een uur voor ze naar bed gaat een schone luier gehad, voordat ik haar in bed leg, krijgt ze weer een nieuwe. Oh wacht, jij bedoelt nog even rond 22 uur ofzo? :D Mja, als ze dan wakker wordt en blijft? Nah, is het proberen waard misschien. Kutluiers. Maar goed, daar is ook weer een luiertopic voor.
pi_117537442
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 09:51 schreef Susie het volgende:

[..]

Ja duh. Ook al heb ik een uur voor ze naar bed gaat een schone luier gehad, voordat ik haar in bed leg, krijgt ze weer een nieuwe. Oh wacht, jij bedoelt nog even rond 22 uur ofzo? :D Mja, als ze dan wakker wordt en blijft? Nah, is het proberen waard misschien. Kutluiers. Maar goed, daar is ook weer een luiertopic voor.
:Y

Voor dat ze naar bed gaat lijkt me een schone luier best logisch ;)
pi_117537667
We hebben Daan, toen hij die uitslag had ook weleens 's nachts verschoont. Maar hij wordt er niet/amper wakker van. Zelfs niet bij het overtillen naar de commode en terug. Maar misschien is het net zo'n slaapkop als Chris ;)

Zoé, fijn dat je moeder bij kan springen. Goed dat er wel verder gekeken wordt met die foto. Sterkte!

Het gaat hier hard. Daan zit nu de hele dag en overal op zijn knieën. Hij gaat dan soms ook op zijn billen zitten. Zou hij dan meemogen op de fiets, of moeten ze dan echt vanaf lig/kruipstand naar billen gaan?
Chris ging pas heel laat zelf zitten, dus daar gingen we eerder omdat hij allang stevig zat..
pi_117539099
Zoe, fijn dat je moeder kan bijspringen, geeft jou even wat rust.

Susie, heb je een maatje groter en ander merk ook al geprobeerd? Lekt ze altijd door?

Bij mijn grote hadden wij ook zo'n fase dat het steeds door ging lekken. Bij mijn baby is dat gelukkig maar af en toe zo. Ik heb voor s'nachts de Pampers Baby dry, naar mijn mening de beste nachtluier, die wij hadden en hebben.

Df, ik dacht vanaf 9 maanden mag het.

Mijn baby is nu bij het kdv. Ik heb aangegeven, dat ik hem zelf ga voeden. Ben erg benieuwd hoe het gaat. De check wat betreft slaapjestijden leverde trouwens idd op dat vorige week donderdag de eerste en enige dag was tot nu toe dat hij echt niet wou slapen. Daarvoor deed hij 2-3 slaapjes, varieerend in lengte tussen 45-90/ 120 minuten. Dus eigenlijk hebben ze niets te klagen. Ik erger me dan ook een beetje aan, dat ze dat wel doen en het hebben over ophalen. Natuurlijk kom ik hem ophalen als hij niet lekker is maar vraag me toch af of ze niet een beetje overdrijven.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:21:17 #27
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117539775
:o
SPOILER
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:58:17 #28
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117547458
@Tinuviel: nee, is sinds een week ofzo en alleen 's nachts. Ben al naar 4+ gegaan van Pampers en Kruidvat. Dacht dat de laatste goed was, maar dat was helaas 1 nachtje.

PE; zie de foto niet zo goed op mijn mobiel, maar is dat er 1 uit de oude doos? Altijd leuk die oude foto's!
pi_117547564
Volgens mij zit PE te spelen met photoshop? :D

Omdat R tandjes krijgt wil ze om het andere half uur drinken afgelopen week..dat houdt zelfs pampers baby dry maat 4(echt de beste nacht luier ooit) niet goed tegen meer..nou ze heeft niet gelekt maar hij is echt vol vol vol...we verschonen haar nu weer eens snachts! mevrouw houdt niet van natte billetjes..who can blame her!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:12:02 #30
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117547987
Hier drinkt Anouk niet ontzettend veel, ze houdt haar plas denk ik op tot 's nachts ofzo! :D En baby dry houdt het dus niet droog... Zou een klein klachtje indienen een gratis pak opleveren :X :D
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:29:27 #31
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117548675
_O- Heb dus even gebeld met Pampers en ze kon mij geen ander advies geven dan Baby dry en een maatje 4+ (had nu Simply dry) en ik krijg een aankoop bedrag op mijn rekening gestort om het te proberen (of niet goed geld terug, zo kan je het ook zien natuurlijk!) _O-
Heb overigens geen klacht ingediend, maar advies gevraagd. Goede service wel.
pi_117548729
Oh, dan zou ik sowieso babydry proberen. Hoor inderdaad wel vaker dat de simply dry een stuk minder goed absorbeert. Maar wel het telfoontje waard.
pi_117549094
Ja dus simply dry is geen baby dry he Suus :9
wel goede service ^O^ en baby dry blijft de baas!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 15:47:24 #34
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117549387
Baby dry had ik ook al, maar die lekte dus ook door. Toen naar simply dry, stond zo'n tekentje bla bla op, maar dat maakt dus niets uit... Nu maar weer terug naar baby dry dusssss... En geld ontvangen, goede dag vandaag :P
pi_117549709
:D
pi_117550396
ik wil nog even zeggen dat ik het zo leuk vind om hele gerechten voor Midas te koken. Niet alleen meer de standaard groentehap maar de meest exotische combinaties met rijst of pasta (aardappelen vindt ie niks). En zelfs een klein beetje vlees er door heen. En smullen dat ie doet O+
pi_117550448
Wat voor exotische combinatie?? toch geen boerenkool he? :6 :*

Ik vind het ook zo leuk een kind die smult van pasta met gehakt en tomaten saus :D die omnomnom geluiden O+
pi_117550574
Leuk is dat hè Kyara. Ik ga zo een Daan versie van onze lasagne maken. Maar hier gaat alles er wel in bij Daan, rijst, pasta of spruitjesprak :P
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:22:59 #39
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117550657
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:17 schreef bitterend het volgende:

Ik vind het ook zo leuk een kind die smult van pasta met gehakt en tomaten saus :D die omnomnom geluiden O+
Voor je t weet eet je kind het liefst alleen nog maar macaroni :P (Ja Wesley dus :') )
Enneh, boerenkool, Mjam :Y)
pi_117550848
Als het aan mijn man lag aten we wel elke dag macaroni :')
pi_117550849
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:17 schreef bitterend het volgende:

boerenkool mag ie nog niet he.

Vandaag even een iets minder exotische combi van penne, gehakt, tomaten en wortels. Maar gister had ie rijst met gehakt, tomaten, courgette, appel en rozijntjes.

Heb nu een 5-tal gerechtjes. Nog even een stapel dievries/magnetronbadjes kopen en dan kan de vriezer vol.
pi_117550937
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:22 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Voor je t weet eet je kind het liefst alleen nog maar macaroni :P (Ja Wesley dus :') )
Enneh, boerenkool, Mjam :Y)
Ah joh, ik at zelf vroeger een periode alleen aardappelen geprakt met jus :'). Is helemaal goedgekomen uiteindelijk.

Heerlijk lijkt me dat, als ze zo lekker eten O+!!

Mooie service idd van Pampers.

Mijn baby rolde zojuist opeens van buik naar rug :o. Twee keer voorgedaan en hop, alsof het niks is!

Gister naar het CB geweest, 5680 gram en 59 cm. Mooi zijn eigen lijn *O*. Alleen hoofdomtrek boog wat af, maar ik geloof niet dat men zich daar zorgen over maakte (vooralsnog).
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 3 oktober 2012 @ 16:50:25 #43
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117551737
*schudt Phaidra de hand* Hier idem wat betreft geprakte aardappels met jus... Maar ook appelmoes! _O-

En wat goed! Rollen! *O*
pi_117551804
Trouwens een foto in het fototopic gezet. Allemaal even daar jubelen ;)
pi_117558432
Phaidra, wat goed! Rollen kan Faye wel, maar nog niet bewust. Soms is ze ineens omgerold.
Wat ze wel heel erg doet nu is zichzelf optrekken tot zit, geweldig vindt ze het.

Verder een behoorlijk pittige dag gehad.. Vannacht heeft ze goed geslapen, vanaf 20:00 tot 09:30 met een voeding ergens tussen 4 en 5. Verder was slapen vandaag drama. 3 slaapjes van een half uur. En verder echt ieder uur (of nog vaker) willen drinken. Of dit een regeldag is of het bijkomen van twee dagen bij oma, ik weet het niet, maar fijn was het niet. Heb haar ook weer niet langer dan 10 minuten weg kunnen leggen. Net ruim een uur bezig geweest om haar in bed te krijgen. Aan de borst in slaap vallen, maar zodra ik naar haar bed liep, wakker en huilen. En wegleggen pikt ze dan echt niet, daar wordt ze nog veel bozer door. Ik ben behoorlijk gesloopt nu..
Ben blij dat ze het inhalen niet 's nachts doet hoor, maar dit is ook echt niet fijn.
pi_117558577
Oh Marjolijntje erg herkenbaar..die eerste pittige 6 maanden!! niet weg kunnen leggen, heel boos huilen, hazenslaapjes..pfoe heftig zo :*
pi_117558590
Heftig dagje Marjolijntje. Het kan inderdaad van alles zijn. Zo lastig om dan je vinger op te leggen he. Hopelijk heeft ze morgen een betere dag :*
pi_117558613
Susie, wow, ik geloofdat ik ook maar Pampers bel. Moest je nog bewijs inleveren zoals een kassabon ofzo? :P. Had je Huggies ook al geprobeerd?

Kyara, ik wil ook wel bij je komen eten, een Midas gerecht dan, klinkt erg lekker.

Phaidra *G*, mooie stats.

Onze grote eet het liefst ook alles met appelmoes.

Hoeveel hydrofiel luiers heb je ook weer nodig voor een baby per dag? Mijn baby sliep vandaag weer wat beter op het kdv. 1e slaapje: 30 min, 2e slaapje: 90 min. En daarna nog 30 min ofzo tijdens het drinken aan de borst en dat was het. Maar hij had er wel net genoeg aan.

Heftig Marjolijntje! Hoop dat de rest van de avond en morgen beter zijn. En als je haar op jullie bed voed en haar daar eerst eventjes laat slapen en later overlegt, misschien als jullie naar bed gaan?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117558773
Mooi zo Tinu!

ermm hydrofiele luiers even denken...beetje voor het afdrogen na de douch, ligt eentje standaard op het aankleedkussen, vroeger bij het spugen veel gebruikt..
pi_117558819
Tinu, je krijgt het dan wel gepureerd he (ziet er meteen een stuk minder lekker uit...)

Hoe is het vandaag gegaan Tinu? Met voeden op het kdv en slapen?
pi_117558934
Ik hoop morgen ook op een betere dag hoor! Morgen lekker de stad in, onze eerste kinderbijslag uitgeven O+

Tinu: het is puur het bewegen wat haar wakker maakt. En liggend voeden werkt ook niet, want ze slaapt echt alleen maar op haar buik, helaas. Op haar zij/rug is ze binnen een half uur weer wakker.

Hydrofielen vlogen er echt doorheen bij mij in het begin, afdrogen, onder het hoofdje in de box/bed/kinderwagen en nog steeds op het verschoningskussen. En ik gebruik ze ook om de gesteriliseerde spullen af te drogen :)
pi_117559030
Liggend voeden op haar zij en dan op haar buik rollen?
pi_117559045
Kyara, oh zo bedoelde ik het dan weer niet. Misschien toch maar de volwassen versie van Midas eten? :)

Ging weer wat beter. Tijdens de eerste voeding heb ik geprobeerd hem wakker te houden want hij had s'ochtends maar 30 minuten geslapen. Dat ging ook best ok. En vervolgens sliep hij na wat spelen ook 90 minuten. Middagvoeding ging hij wel weer in slaap vallen en heeft daarna ook niet meer geslapen. Maar hij kwam de dag wel door.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117559142
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:53 schreef bitterend het volgende:
Liggend voeden op haar zij en dan op haar buik rollen?
Daar word ze ook wakker van.. Klein spookje is het O+ Ben nu maar gewoon op de bank gaan zitten en heb haar een half uur laten drinken/sabbelen. Toen sliep ze eindelijk vast genoeg om met haar te kunnen lopen.
pi_117560257
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 19:51 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik hoop morgen ook op een betere dag hoor! Morgen lekker de stad in, onze eerste kinderbijslag uitgeven O+

Tinu: het is puur het bewegen wat haar wakker maakt. En liggend voeden werkt ook niet, want ze slaapt echt alleen maar op haar buik, helaas. Op haar zij/rug is ze binnen een half uur weer wakker.

Hydrofielen vlogen er echt doorheen bij mij in het begin, afdrogen, onder het hoofdje in de box/bed/kinderwagen en nog steeds op het verschoningskussen. En ik gebruik ze ook om de gesteriliseerde spullen af te drogen :)
Ik zat te denken, nu al?
Maar ze is natuurlijk in de laatste maand van het kwartaal geboren :D
Ik krijg de eerste keer kinderbijslag pas in januari :)

Ik heb nu mn laatste dagen,verlof. Pfff vind t wel lastiger worden, t idee dat ik dr niet iedere dag zie straks. Gelukkig is t maar 2 dagen en is ze bij de oma's, dat maakt t iets minder moeilijk.

Phaidra, jouw mini is even lang als de mijne :D alleen is mijn mini zwaarder :P
Mijn kleine grote O+
  woensdag 3 oktober 2012 @ 20:24:58 #56
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117560819
@Tinu, nee! Moest alleen een code doorgeven die het pak staat of op een luier zelf. Wel grappig in ieder geval!

Vervelend Marjolijntje! :*
pi_117561588
Sonnetje, grappig :D

Marjolijntje, vervelend zo'n dag. Arme Faye ;(.

Rollen was volgens mij ook nog niet bewust, maar toch tof!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117561851
Son, ze is van juni he :)
pi_117563652
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 20:47 schreef Marjolijntje het volgende:
Son, ze is van juni he :)
Ja.precies, dat bedoelde ik ook :D
Maar 1,5 maand verschil en toch zo'n verschil met de kinderbijslag :P
Aangezien het een kwartaal achterloopt zeg maar
  woensdag 3 oktober 2012 @ 21:25:03 #60
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117564114
Anouk is van oktober, ik kreeg de eerste pas 1 april!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 21:27:11 #61
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117564294
Zo waardeloos vind ik dat! dat kwartaal achterlopen.... Hier in dld krijgen we gewoon per maand :s)
pi_117564302
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:25 schreef Susie het volgende:
Anouk is van oktober, ik kreeg de eerste pas 1 april!
Ja.precies, eerste maand van het kwartaal.
Dus je krijgt t pas t kwartaal daarna. Dat heb ik dus met juli :P

quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:27 schreef PureEvil het volgende:
Zo waardeloos vind ik dat! dat kwartaal achterlopen.... Hier in dld krijgen we gewoon per maand :s)
Zo erg is dat toch niet?
Althans als je afhankelijk ervan bent lijkt t me niet al te slim om aan kinderen te beginnen eigenlijk :@
  woensdag 3 oktober 2012 @ 21:28:17 #63
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117564380
Verkeerde maand geboren dus :P
pi_117565022
Zo veel is het toch niet die bijslag
  woensdag 3 oktober 2012 @ 21:39:27 #65
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117565192
Neuh, maar alles is mooi meegenomen ;)
pi_117565216
Bitterend en Sonnetje, nee is idd niet genoeg om het kind daarvan te onderhouden. Maar kan me wel voorstellen dat sommige ouders het hard nodig hebben. En het lastige is ook dat alle aanschafkosten voor of direct na de geboorte nodig zijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 3 oktober 2012 @ 21:57:00 #67
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117566604
In dld krijg je per kind per maand ook meer dan in nl.
229,07 voor 3 kinderen per maand. (en daar is de nl kinderbijslag al vanaf getrokken, want die krijgen we ook gewoon ;) )
+ nog 300 euro per maand omdat cristel is geboren..tot ze 1 jaar is. ^O^
pi_117566748
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:39 schreef Susie het volgende:
Neuh, maar alles is mooi meegenomen ;)
Dat absoluut, maar tis niet dat ik niet uitkom zonder :)
En uiteindelijk krijg je t toch wel :P
  woensdag 3 oktober 2012 @ 21:58:22 #69
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_117566762
Ja kinderbijslag is al niet veel, en kgb is ook bij de meeste mensen om te huilen. Ik ga naar Belgie verhuizen denk ik, je hoort daar verhalen dat je bijna kunt leven van de kindeebijslag!
  woensdag 3 oktober 2012 @ 21:59:02 #70
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117566810
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:58 schreef NotTheSame het volgende:
Ja kinderbijslag is al niet veel, en kgb is ook bij de meeste mensen om te huilen. Ik ga naar Belgie verhuizen denk ik, je hoort daar verhalen dat je bijna kunt leven van de kindeebijslag!
Dan moet je ook werken in belgie heb ik begrepen ;) Anders krijg je geen belgische kinderbijslag.
pi_117567037
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 21:58 schreef NotTheSame het volgende:
Maar je kiest toch zelf om aan kinderen te beginnen (in de meeste gevallen)? Het is toch niet de taak van de overheid jouw kinderen te onderhouden.
Tuurlijk fijn dat je een extra'tje krijgt, maar zonder zouden we t prima redden.
Kgb krijgen we sowieso niet
  woensdag 3 oktober 2012 @ 22:03:45 #72
348178 NotTheSame
pi_117567156
Hmmm.. Kennis van me werkt in NL, woont met vrouw en kind in BE, en kregen wel kinderbijslag van BE. Ik zal het eens navragen hoe het precies zit als ik ze weer zie.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 22:14:42 #73
348178 NotTheSame
pi_117567960
Sonnetje, het gaat me er ook niet om dat de Staat voor alles op mag draaien, wij redden het prima zo, maar als je ziet hoe zo'n dingen in omliggende landen geregeld zijn, dan zet het je wel aan het denken waarom het daar wel kan en hier niet.
pi_117568272
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:14 schreef NotTheSame het volgende:
Sonnetje, het gaat me er ook niet om dat de Staat voor alles op mag draaien, wij redden het prima zo, maar als je ziet hoe zo'n dingen in omliggende landen geregeld zijn, dan zet het je wel aan het denken waarom het daar wel kan en hier niet.
Dat is ook waar. Mja t moet uit de lengte of uit de breedte komen.

PE, waarom krijg je eigenlijk kinderbijslag uit Nederland ook?
Want dat vind ik ook best vreemd, dat je dan blijkbaar 2x krijgt. Maar goed weet niet hoe dat werkt dus vandaar mn vraag :P
  donderdag 4 oktober 2012 @ 08:35:16 #75
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117577478
Ik zat er idd ook gister over na te denken. Ik had de brief van de SVB niet goed gelezen en was er van uit gegaan dat we per 1 okt zouden krijgen. Kwamg oed uit omdat ze nu overgaat op maat 62 (lees: ik had veel geshopt :')), We krijgen we het idd pas 1 jan omdat ze van juli is. Ah, well. We zijn er idd niet van afhankelijk gelukkig.

Hier hadden we gister echt een off-day, ze wilde helemaal niet van mij af. Niet in de box en zelfs niet op het aankleedkussen voor een schone luier :'). Huilen, huilen, huilen. Toevallig hadden we gister ook intakegesprek bij het kdv. Even kijken wat voor meisje het is, haar lavast de babygrep laten zien en wat administratieve dingetjes regelen. Nou...we zijn halverwege het gesprek maar gestopt. Ze wilde niet stoppen met huilen, tot ik haar in de kinderwagen legde om weg te gan :'). Onderweg naar huis heeft ze de hele tijd naar mij zitten lachen :D. Spookje...Hopelijk ligt het niet aan het kdv...

Gisteravond zat ik er ook een beetje doorheen. Het vergt best veel van mij dat ze alleen maar bij mij wil slapen. Hele dagen kom ik niet veel verder dan mijn bed of de bank (en af en toe een wandelingetje buiten uiteraard, of een boodschapje). Toen heeft mijn man mij heel lief in het bad geparkeerd en is het het 'bedjes' gevecht aangegaan met Elin (doet 'ie anders ook wel hoo maar nu mocht ik mij er niet mee bemoeien). Ze heeft even gehuild maar viel al snel in slaap met speen :o . Ineens snapte ze het ofzo. Vannacht ging zoals gewoonlijk weer prima (al was ze 2x waker, de 'borst van half 11 kan ze nog niet zonder) en nu ligt ze weer met speen in haar eigen bed. Te slapen. Ik weet niet wat me overkomt :+. Het komt ook denk ik doordat ze gister eindelijk weer gepoept heeft! Voor gister was het afgelopen zaterdag de laatste keer en ze had er duidelijk last van. Scheetjes laten en hoorbaar last van de darmpjes. Net weer een poepluier dus ik hoop dat het vanaf nu weer even beter gaat!

disclaimer: mijn laptop is tergend langzaam, ik zie pas wat ik heb getypt als ik 2 zinnen verder ben. Typefouten onder voorbehoud dus :')
  donderdag 4 oktober 2012 @ 08:40:36 #76
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117577555
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:20 schreef Sonnetje85 het volgende:
PE, waarom krijg je eigenlijk kinderbijslag uit Nederland ook?
Want dat vind ik ook best vreemd, dat je dan blijkbaar 2x krijgt. Maar goed weet niet hoe dat werkt dus vandaar mn vraag :P
Mijn man werkt in nederland. Dus we krijgen uit nederland kinderbijslag, en omdast we in duitsland wonen krijgen we ook uit duitsland kinderbijslag.
De duitse kinderbijslag is hoger dan de nederlandse, dus het bedrag wat we volgens duitse normen dan tekort komen, wordt aangevuld door dld ;) We krijgen het dus niet dubbel ;)
pi_117580237
Ah Tante_Soesa, dat is idd zielig voor haar en lijkt me een erg lastige dag voor jou geweest. Hopelijk gaat het vandaag beter. Heb je nog een nieuwe afspraak voor een intake?

PE, dat verklaart het kinderbijslag verhaal.

Gisteren had mijn uk uiteindelijk een redelijke dag op het kdv. Maar hopen dat het vandaag ook weer goed gaat. Vanochtend bij het voeden op school was hij weer zo moe,dat hij in slaap viel, maar dat is ook niet gek, was ook al 2-2,5 uur wakker. Ik ergerde me wel over de opmerking van de ene leidster toen ik zei dat ik helaas niet kon voorkomen dat hij in slaap viel zei ze: oh dat wordt een gezellige dag en ze klonk erg sarcastisch. Met een beetje geluk is hij trouwens op de groep nog door gaan slapen want toen ik hem in de box op het voedingskussen had neergelegd en de box dicht had gedaan, sliep hij nog.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117580296
Tinu idd dat wou ik voorstellen, dat je hem in de slaapkamer voedt en weg legt op een bedje..(op de opvang)...jammer van die opmerking! je hoort je kindje met een goed gevoel achter te laten op een kdv..zo gaat dat niet -O-

Oh tante zware dag voor jullie! heb je een draagdoek?? zo kan ze makkelijk bij mama en kan jij gewoon je eigen ding blijven doen!

je woont in de buurt he? je mag altijd hier even een draagdoek komen proberen als je wilt en nog geen eentje hebt :*
pi_117581028
Soesa,heftig he, zulke dagen. Sterkte! :*

Tinu, wat een nare opmerking zo van die leidster.. Lastig hoor!
  donderdag 4 oktober 2012 @ 11:09:18 #80
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117581179
Soesa, fijn dat het gisteravond en vannacht wel beter is gegaan. Hopenlijk vandaag ook zo! Dat huilen is zoooo zielig ;(

Tinu, rare leidsters daar??? :{

mevrouw zit een broodje te eten naast me..Athans, ik voer haar, al lukt het haar wel om de korstjes in dr mond te krijgen en op te eten ^O^

Oh en ik heb net een poging gedaan om de kinderwagen om te bouwen tot zit ding.. maar lukt niet... }:| Straks ff kinderwagen bak naar boven brengen..
pi_117581959
Soesa
:* Moeilijk zulke dagen

Tinu
:o echt belachelijk, je kunt het toch niet voorkomen dat ze in slaap vallen? Fles of bv maakt niet uit. Als de leidster een gekolft flesje geeft kan hij toch ook in slaap vallen? Ze maken het je wel lastig zo,. :{

PE
Gebruiksaanwijzing lezen? :9

En kinderbijslag, wij sparen dat voor S. Voor school/beugel/etc
pi_117582217
Tinu, het eerste kdv waar wij zaten was ook zo. Alleen maar negatieve opmerkingen omdat hij daar weinig sliep omdat hij thuis ingebakerd sliep en dat hij zoveel op schoot wilde. Ik geef toe, ik had ook mijn handen vol aan hem, hij was geen makkelijke baby maar dan nog.

Ik ben toen van kdv veranderd want ik wil niet continue alleen maar negatief gezeur over mijn kind horen als het normaal baby gedrag is.
Als hij anderen elke dag bijt is weer een ander verhaal natuurlijk qua negatief gezeur ;)

Jij hebt natuurlijk nog een ander kind wat dan moet overstappen denk ik? Maar ik vrat mezelf op elke dag dat ik hem bracht. Hoe gaan ze met hem om als ze hem maar lastig vinden?
Bij 7 maanden zijn we overgestapt en breng ik hem graag nu :)

Ik vind het niet kunnen zoals ze zich opstellen in ieder geval. Ik zou viswijven geloof ik :@
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_117582275
Ik denk dat voor tinu is het niet zo makkelijk overstappen want speciale joods kdv...maar er moet idd wat veranderen want zo breng je je kindje niet gerust weg :(

Trouwens bij onze babygroep was het ook prut, ik kreeg de opmerking dat ze zich beter moest vermaken (kind van toen 6 maanden!) omdat ze haar niet altijd aandacht konden schenken (dat verwacht ik ook helemaal niet??) en dat ik moest aangeven hoe laat ze een fles moet (ik vroeg of ze op haar verzoek een fles kunnen geven)..hier was ik echt niet blij mee! ik heb haar toen speciaal op de verticale groep gezet omdat ik bij die groep een beter gevoel had..(voeden op verzoek, ze mocht vaak op de arm als ze zich niet lekker voelde, oudere kindjes brachten haar speelgoed en gaven haar vaak aandacht)

[ Bericht 35% gewijzigd door bitterend op 04-10-2012 11:53:08 ]
pi_117582354
Ah dat wist ik niet. Maar dan zou ik flink op mijn strepen gaan staan hoor :Y
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_117582424
Ik zou trouwens ook zijn overgestapt of iig naar een andere groep willen overplaatsten maar weet niet of dat mogelijk is bij dit kdv?
pi_117583739
Tinu, wat vervelend dat je negatieve opmerkingen krijgt. Zou ik ook echt niet fijn vinden. Ik voelde me vanochtend wat bezwaard omdat mijn mini zijn ritme omgooide en hij geslapen had tot ik bij het kdv kwam (ipv al een uurtje wakker). Maar de reactie was: "Nou dat is toch fijn voor hem?" Helemaal top dus!

Tante_S, het is ook zooo zwaar de eerste maanden! Ik heb wel eens dagen dat ik me schuldig voel omdat ik het allemaal niet leuk vind... Maar als hij dan naar me lacht, maakt mijn hart weer een sprongetje van geluk O+. Elke dag is er één, en het zal steeds makkelijker gaan, echt! :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117584768
Bitterend heeft gelijk wat betreft overstap. Wat wel kan is wisselen naar de 2e babygroep. Hoewel er volgens mij best wisseling is tussen de leidsters en kindjes van de 2 bestaande babygroepen, zou hij dan andere leidsters hebben. Maar goed ik ga het nog maar even aankijken. Je weet natuurlijk ook niet of er bij een andere groep misschien ook een leidster bij zit, die je niks vind.
Voeden in de slaapkamer vinden ze trouwens niet zo fijn als er kinderen slapen, dus ik voed nu in de pauzeruimte van de leidsters, wel heel comfortabel met een bank erin enzo.

PE, wat lief broodkorstjes sabbelen O+

Phaidra, ja dat maakt toch idd niet uit of hij eerder of later slaapt, het belangrijkste is dat hij voldoende slaap krijgt. Maar ja als je baby niet slaapt doe je er ook niets aan, hoe ongelukkig jij en je baby ermee ook zijn.

Na vanochtend ging uiteindelijk best goed. Hij sliep eerst even 10 minuten door in de box en was flink boos toen hij wakker werd. Ging na even boos te zijn geweest wel slapen in het bede voor anderhalf uur. Grappige was dat de leidster hem op zijn zij heeft gelegd, is zijn voorkeurshouding en zelf nog lakkentje of iets ingestopt, zodat hij zou blijven liggen. Woelt meneer zich vrij, gaat omdraaien en op zijn buik slapen. Wel heerlijk geslapen.
Ik ben al heel blij, dat ze hem op verzoek voeden en ook opletten wat hij prettig vind. Ze nemen wel de moeite om hem te leren kennen. En ze vinden hem denk ik wel heel lief. Is volgens mij ook het karakter van die ene leidster om snel negatief of sarkastisch te zijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117586154
Fijn dat het vandaag goed ging met slapen Tinu! Mijn mini heeft op het kdv erg weinig geslapen, steeds 10-15 min. Hij is nu een beetje uit z'n hum, het arme ding. Het is ook wat, 3x in de week in een nieuwe, lawaaiige omgeving.

Wel jammer, de leidster die ik het fijnst vind gaat over 2 weken weg. Moeten we weer aan iemand anders wennen..
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117586218
Phaidra balen dat je favoriete leidster weggaat. Hopelijk krijgt het kdv een net zo aardige leidster ervoor terug.

Vond het zelf ook fijn, dat het zo goed ging. En zij hebben ook helemaal niets gezegd over buiklig verklaring ofzo. Ik weet niet zeker of dat hoeft gezien zij hem niet zo neerleggen maar hij zelf omdraait.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 4 oktober 2012 @ 14:19:29 #90
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117587259
Oh, jullie reacties doen mij goed O+. Thanks! Ik ben vandaag weer zo trots op mijn mopje, ze ligt nu weer in haar eigen bedje te slapen. Het gaat ineens zo'n stuk beter, alsof ze doorhad dat ik 't niet meer trok :') :D.

Idd, Phaidra, ik voel mijzelf ook wel eens zo schuldig. Ik ben dan ook zo blij met mij man, echt, als ik hem niet had. Hij doet het super goed met Elin en is zo lief en zorgzaam. Ik heb steeds meer respect voor alleenstaande ouders. Het is toch wel zwaar met zo'n kleintje.

Tinu, wat fijn dat het vandaag zo goed ging! Het klinkt goed, hoe ze nu met hem om zijn gegaan. Denk ook wel dat het per leidster verschilt. Bij degene die ik gister zag heb ik ook een fijn gevoel, helaas gaat zij ook weg. Dat is wel jammer, ik ben benieuwd wie ervoor in de plaats gaat komen. 29 oktober is de eerste wendag voor mij, euh, Elin ;). Ook met mijn schoonmoeder (daar gaat Elin straks 1 dag in de de week naartoe) gaan we wendagen afsprekne. De lieve schat vind het helemaal spannend, en dat terwijl ze ook op mijn neefje van 1,5 past al vanaf dat hij 3 maanden is. Ze heeft toch het idee geloof ik dat een meisje heel anders is ofzo :? . Wel heel lief in ieder geval, ze wil binnenkort hier een dagje meedraaien om te zien hoe het gaat.

Verder is het moeilijk reageren met o'n trage laptop dus sorry als ik dingen oversla!
pi_117589338
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 08:40 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Mijn man werkt in nederland. Dus we krijgen uit nederland kinderbijslag, en omdast we in duitsland wonen krijgen we ook uit duitsland kinderbijslag.
De duitse kinderbijslag is hoger dan de nederlandse, dus het bedrag wat we volgens duitse normen dan tekort komen, wordt aangevuld door dld ;) We krijgen het dus niet dubbel ;)
Aaaah op die fiets.
Vandaar dat ik t vroeg voor ik gelijk ging.oordelen ;)
Maar dus gewoon aangevuld. Das wel netjes dan idd!
pi_117589814
Soesa, hier vindt mijn moeder het ook wel spannend zo'n kleine baby de hele dag. Nou is Elise ook wel het kleinst van alle kleinkinderen waarop ze past. Floris was 5,5 maand toen ik ging.werken, mn neefje 6 maanden en nichtje weet ik niet meer, maar mn zus had toen ook langer verlof.
Vandaag wilde ze wel even oefenen met het flesje, kijken of ze hem bij haar ook pakte. Nou ging prima, dus oma is gerustgesteld :D
Ik kan ook niet even snel naar huis om te.voeden, dus fijn dat ze m pakt :D
Bij,mn schoonmoeder kan ik als.het echt moet wel voeden tijdens werktijd.

Tinu, wat een gedoe op het kdv zeg! Stom dat ze zo moeilijk doen.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 16:36:15 #93
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117592452
Tinu, ik moest wel een verklaring tekenen dat ze Anouk gewoon op haar buik mochten laten liggen.
pi_117604351
Pfff, wat een gezeur tinuviel. Baby,s zijn nou eenmaal wel eens wakker, pech voor ze.
Ik zou ok wel m'n geld willen verdienen door op slapende kindjes te passen, maar ja, dat gaat natuurlijk niet:-)

Ik heb zo weinig over Nena te vertellen, ze slaapt goed,drinkt goed,lacht veel, bekijkt haar handjes. Ben blij dat ik bv geef, is het nog een btje spannend zo:-)
Vandaag trok Mex een gekke bek naar d'r, ging ze hard op lachen zo schattig.

Twee jaar terug precies begonnen m,n weeen van Mex en dat maakt me lekker sentimenteel.
Ik was nog zo bezig met zijn babytijd, maar nu vervaagt dat heel erg omdat ik een nieuwe baby heb, weet niet zo goed hoe ik dat moet uitleggen.
En het is ook een grote jongen en deze maand al naar de psz.
Hoop dat de babytijd van Nena een stuk langer lijkt te duren!
pi_117604627
Faye moet morgen weer naar het KDV, voor het eerst een hele dag.. Ik ben benieuwd, vorige keer was het haar allemaal toch echt te druk.
En qua slapen, Faye slaapt overdag thuis ook bar weinig (max 2 uur in 3 of 4 slaapjes), maar ze slaapt 's nachts wel het klokje rond met 1 of 2 voedingen. Ik verwacht ook echt niet dat ze nu op het KDV ineens wel lang gaat slapen.
Ik vind het maar spannend hoor, hoop dat ze het allemaal een beetje trekt daar. Gelukkig daarna weekend en lekker tijd voor haar!
pi_117623274
Mijn baby is in slaap gevallen in de box, dat is lang geleden :D
pi_117627236
Marjolijntje
Lijkt me heel lastig om je mini naar het kdv te brengen
Lekker genieten van het weekend O+

Hier gaat het slapen wat beter sinds ze op onze kamer slaapt overdag.
Verder wil ze overal op kauwen en kwijlt ze veel dus VSM drupjes tegen tandjesleed gegeven
ze valt gewoon alles aan waar ze op kan kauwen, heel sneu. Bijtring voor in de koelkast is ook goedgekeurd ^O^
Lekker online shopt voor ons meisje, en winterjas krijgen we nog binnen.
SPOILER
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 14:56:11 #98
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117628159
Oeh, wat een leuke kleertjes Zoë!
En wat betreft het kwijlen en kauwen, dat deed Anouk ook al heel vroeg en ze had pas 2 ondertanden toen ze 9 maanden was ofzo! :D Je merkt het (bij Anouk dus) pas wanneer de poep errug dun is.
pi_117628250
Hier inderdaad ook al gekwijl, pijn en (af en toe) dunne poep vanaf 4 maanden. 1e tandje is net sinds een week door :D
pi_117628585
Oh *yes* gaat nog wel even duren allemaal dus :( wel zielig al dat kauwen enz

mijn moeder had een retro bijtring van 'vroeger' :P maar dat ding is echt super handig en S vind m ook super fijn
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:09:24 #101
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117628638
nou ja, het hoeft bij jou natuurlijk niet zo te gaan natuurlijk.

Bijtring is inderdaad handig. Die hebben wij ook :Y
pi_117634914
Troeta, ja op slapende kindjes passen is lekker makkelijk en nog meer zo als ze ook altijd goedgehumeurd zijn. Helaas komt dat in de praktijk niet zo voor. Geniet extra van Nena's babytijd.

Tante fijn dat het nu weer zo goed gaat.

Marjolijntje hopelijk is volgende keer op het kdv beter.

Zoe de mijne kauwt ook op alles, vingers, speeltjes etc. Meestal ook als hem wat dwarszit, boertjes, scheetjes ofzo.

Hoe vaak poepen/ poepten jullie baby's nou met 4/5 maanden?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117637528
Tinu, hier meestal om de dag.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117638943
Tinu: soms een paar dagen elke dag, maar er kan ook zo twee weken tussen zitten.

Leuke kleertjes Zoë :) winterjas is hier al binnen.

Marjo: hier overdag ook weinig slaap. Maar nu ze in de 19 weken sprong zit, slaapt ze nog minder overdag. Wel lekker dat F 's nachts goed slaapt.

Vandaag eerste fruithapje gehad, fietste er goed in :) mama tevreden en C was weer rustig ;)
pi_117639480
Ik las ergens dat kwijlen rond 4 maanden was vooral ontwikkeling van speeksel (oid) en niet een teken van tandjes!

Hier met 6 maanden de eerste tanden en je merkte het idd aan de kak van die is zuuuuur en dun en lekt!
pi_117642934
Tinu
Ze poept 2-4 keer per dag

S wil ook alles 'eten' wat ik eet, hetzelfde met drinken.
Mijn glas/beker wil ze vastpakken en naar dr mond brengen. Best knap vind ik hoe ze dat doet maar niet helemaal de bedoeling denk ik..
Vind het wel moeilijk/ jammer dat ik het haar allemaal nog niet kan geven (bijvoeding) nouja nog 'even' wachten.

Oh :X ik word echt super misselijk van groente en aardappels enz. Chocolade, stroopwafels enz gaat er wel in, maar gezonde dingen.. :{w
Ging even door me heen; zou ik zwanger zijn? Maar dat kan niet :')

[ Bericht 40% gewijzigd door Zoë23 op 05-10-2012 21:41:17 ]
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 21:42:29 #107
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117643271
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:08 schreef Zoë23 het volgende:
Oh *yes* gaat nog wel even duren allemaal dus :( wel zielig al dat kauwen enz

mijn moeder had een retro bijtring van 'vroeger' :P maar dat ding is echt super handig en S vind m ook super fijn
Retro...Da's toch gewoon een ander woord voor 'oud' O-)
.Ik noemde mn moeder vandaag ook errug 'retro', vond ze niet zo leuk :P

Leuke kleertjes heb je gekocht!

Hier wordt er trouwens ook veeeel gekwijld...,maar nog geen tandjes!
pi_117643954
Hier hebben we 1-3 keer poep per dag, gemiddeld. Maar op alleen borstvoeding kan alles he tinu, dan is een week (of nog langer) zonder ook niet erg!

En kwijlen.. Check :D Volgende week wordt ze 4 maanden. En bijvoeding hoeft van mij echt nog niet hoor, ookal is het nieuwe advies 4 maanden.. Ik vind alleen melk voorlopig meer dan prima. :)

Eerste echte dag KDV is best goed gegaan :) Ze was een stuk minder onder de indruk / huilerig dan vorige week :) En ze hebben haar gedragen met een draagzak (wel een bungel helaas), maar ze vond het heel fijn :) (hoe zou dat nou komen.. :P ) en ze heeft enorm goed geslapen! Eerst een half uur, daarna drie kwartier (zulke slaapjes zijn normaal thuis) en daarna 3,5 uur! :o Van dat laatste slaapje was ze net wakker toen ik haar op kwam halen, toen had ze wel honger :') dus kon ze lekker gelijk aan de borst O+
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 09:36:28 #109
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117652640
Wat fijn Marjolijntje!

Zoë, hoe oud is S. nu ook al weer (ik kan het maar niet onhouden sorry....). Een slokje water uit een beker/glas kan geen kwaad lijkt? Midas wou dat ook steeds maar omdat hier veel water wordt gedronken is dat niet zo'n probleem (mijn cola krijgt ie niet ;) )
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 11:48:18 #110
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117654469
Zoë, vervelend dat je je niet lekker voelt....beterschap

Marjolijntje, fijn dat het goed ging op het kdv!

Zoë, anders schaf je een tuitbeker aan, kan ze daarmee spelen/drinken? Of poging tot iig ;)

Cristel was vannacht een beetje aan het spoken...van 12 tot 01.00 lopen vervelen, Dacht eerst dat ze last had van dr helm, dus afgedaan...Maar dat was het dus niet, toen maar een fles gegeven, anders wist ik ook niet wat er was...Toen heeft ze wel weer lekker geslapen tot 06.00 vanochtend, dus maar weer een fles...
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 18:11:41 #111
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117664898
binnenkort Midas' kleertjes uit zoeken en in de verkoop...

verkapte Midas krijgt 2 zusjes post ;)
pi_117665468
Echt zooooo leuk meid!!!!! *O* *O* *O* *O*
pi_117665710
Oooh gefeliciteerd kyara, wat onwijs leuk! O+
pi_117665862
Hier ook gefeliciteerd Kyara!! Twee meiskes O+

En ik wil best wat kleertjes van Midas overnemen ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117668231
Kyara
Komende vrijdag 5mnd
Nee water lijkt me idd ook niet erg, zo lief hoe ze een glas vastpakt O+

PE
Heb van avent van die handvatten voor op de fles, die pakt ze ook al goed vast

Haha je moeder retro :D

*O* kyara !! Leuk zeg 2 meiden!!

Hmm hier is m'n misselijkheid bij eten nog niet voorbij. Tomatensoep gehad, loop later de keuken in :r vieze lucht, is gewoon die tomatensoep nog.
En :r andere geurtjes als koffie die (8> gedronken heeft enz.
Zijn mijn hormonen me aan het pesten? Deze maand ook een bloeding gehad ( had m vorige week dinsdag verwacht) klopte de afgelopen maanden eigenlijk precies, maar met bv kan het nog wel wisselend zijn toch?

S is trouwens de hele dag al wakker, op een paar hele korte slaapjes na. Supervrolijk en druk. Kleine boef O+
pi_117668617
Marjo, fijn dat het goed ging op het kdv vandaag.

PE balen zo'n nacht.

Kyara, wow wat gaaf 2 meiden erbij!

Zoe vervelend van die misselijkheid. Komt dat door de hormonen en de bv?

Hier ook sprongetje of wat dan ook: slecht slapen: check, onrustig drinken: check en weer spugen en veel lucht, maar dat kan ook door onrustig drinken komen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_117669288
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:19 schreef Tinuviel het volgende:
Marjo, fijn dat het goed ging op het kdv vandaag.

PE balen zo'n nacht.

Kyara, wow wat gaaf 2 meiden erbij!

Zoe vervelend van die misselijkheid. Komt dat door de hormonen en de bv?

Hier ook sprongetje of wat dan ook: slecht slapen: check, onrustig drinken: check en weer spugen en veel lucht, maar dat kan ook door onrustig drinken komen.
Dat denk ik tinu, voel me een beetje zwanger maar dat kan niet, dus zijn het de hormonen denk ik. Misschien omdat mijn ongesteldheid nog niet is geweest

minder van het sprongetje :(
pi_117672968
Tof Kyara! Twee kleine dames. :D
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  zondag 7 oktober 2012 @ 10:36:25 #119
30252 Soempie
Procreating
pi_117683883
quote:
17s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:11 schreef Kyara het volgende:
binnenkort Midas' kleertjes uit zoeken en in de verkoop...

verkapte Midas krijgt 2 zusjes post ;)
'Destiny & Cherony'

_O- ^O^

Hoe vind je het, twee meiden? :D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 7 oktober 2012 @ 10:42:39 #120
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117683975
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 10:36 schreef Soempie het volgende:

[..]

'Destiny & Cherony'

_O- ^O^

We hadden het totaal niet verwacht (heb altijd gedacht aan een meisje en een jongetje) maar wel superleuk! Ik kan nu helemaal los met roze en bloemetjes ;)
  zondag 7 oktober 2012 @ 10:43:50 #121
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117683998
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 10:36 schreef Soempie het volgende:

[..]

'Destiny & Cherony'

_O- ^O^

_O-

Hier ook nog even alvast een :* voor Midas ;)
  zondag 7 oktober 2012 @ 10:50:10 #122
30252 Soempie
Procreating
pi_117684135
quote:
17s.gif Op zondag 7 oktober 2012 10:42 schreef Kyara het volgende:

[..]

We hadden het totaal niet verwacht (heb altijd gedacht aan een meisje en een jongetje) maar wel superleuk! Ik kan nu helemaal los met roze en bloemetjes ;)
Leuk! En Midas grote broer van twee meiden. :o O+

Susie, voor de duidelijkheid: dat is Kyara haar eigen ondertitel. :D _O-
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 7 oktober 2012 @ 11:47:59 #123
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117685183
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 10:50 schreef Soempie het volgende:

[..]

Leuk! En Midas grote broer van twee meiden. :o O+

Susie, voor de duidelijkheid: dat is Kyara haar eigen ondertitel. :D _O-
:D tja, dat zie ik niet op mijn mobiel! :D
  zondag 7 oktober 2012 @ 11:56:39 #124
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117685441
:D De nieuwe werktitel. Met een sneer naar de stomme kapster van vorig jaar :6
pi_117708359
Op vakantie, dus even egoposten ;)

Eerste stuk strand (naast het vliegveld van Kreta) wat we tegen kwamen:

maandag 8 oktober 2012 @ 07:59:03 #126
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117721304
Oh, wat wordt Danne al groot! O+ Veel plezier op vakantie!
pi_117722472
Jee Nirak, dat is toch haast geen baby meer?! Die wordt groot :o.

Heerlijk aan het strand, geniet van de vakantie!! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117723089
O wat ontzettend leuk Kyara! * clauwheee zelf meisjestweeling is
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_117723426
Zo, even een paar daagje weg naar mijn ouders. Jullie tikken lekker door!

Marjolijntje, fijn dat het goed ging op het KDV!

Kyara, wat cool, 2 zusje!! Met een grote broer om ze te verdedigen O+
En die werknamen :D

Zoe, balen van die misselijkheid.. Hormonen doen gekke dingen met een lijf..

Nirak, wat een dreumeskoppie!

Hier gaat het ook lekker.
Daan is flink op ontdekkingstocht. Gaat overal op zijn knietjes bij zitten, als het kan ook erop klimmen. En dan aan de andere kant er weer af proberen te kruipen. Of het nou 5 of 25 cm is. Beetje jammer van die blauwe vlekken op zijn koppie :{
Vanochtend kwam ik de kamer binnen, en keken 2 oogjes me aan. Stond hij met slaapzak en al aan de rand van zijn ledikant. :o
Wel jammer dat hij vanochtend even een uurtje heeft lopen mopperen. Maar na een poos knuffelen een een paar flinke brullen is hij wel verder gaan slapen gelukkig.
pi_117724814
Nirak :D wauw wat is Danne al groot!
Fijne vakantie

DF
Wat een ontwikkelingen! Mooi om te zien lijkt me ( behalve die blauwe plekken dan :9)

Hier een hectisch weekend qua slaapjes
Wat we in ieder geval ontdekt hebben is dat het ledikant overdag en svonds geen optie is om in te slapen. Ze wil alleen op ons bed.
Vanmorgen weer een tijd bezig geweest, raampje open, lekker frisselucht maar niet te koud, verhaaltje voorlezen, drinken, knuffelen etc. Ze wordt echt woest als ze in het ledikantje ligt.
Mevr ligt eventjes op ons bed en slaapt gewoon |:(
Camera -babyfoon daar geïnstalleerd en alles zo neergezet dat ze veilig ligt. Ik kan haar ook constant zien.
Maar echt dé oplossing is het natuurlijk niet -O-
pi_117725562
Zoe, wat gek dat ze niet in het ledikantje wil slapen, en wel op jullie bed. Wat zou er anders zijn? De spijlen, het licht, geluiden van buren???
Al geprobeerd het ledikant op jullie kamer te zetten, of lukt dat niet?

Het gaat me wel wat hard hoor. Chris was niet zo'n vlotte. Die tijgerde met 9 maand, kroop bij 10 en stond bij 11. Daan kruipt nog niet, maar staat wel. Het baby-ige verdwijnt dan wel.
Maar nu kan hij wel lekker mee op de fiets..
  maandag 8 oktober 2012 @ 11:35:06 #132
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117725786
Kyara, wat leuk, 2 meiden!!! *O*

Danne, mooie vent O+ Veel plezier op vakantie!

Wow DF, Daan is wel snel! Lijkt me ook heel gek als je baby ineens kan staan :o

Balen Zoë! Heb je misschien een knuffeltje met jouw geur eraan voor haar? (zal vast wel...) Misschien helpt dat?
Ik zou toch gewoon elke keer proberen haar in haar eigen bed te leggen hoor, ze moet het maar leren :@

(Echt..familie van mij heeft 1 kind, die is nu bijna 3, en slaapt nog steeds bij haar moeder in bed....En de vader is het daar absoluut niet mee eens, en ligt dus regelmatig op de bank of ergens anders.....Kan toch niet????! Kind is kas verwend..)

Wanneer deden jullie trouwens de box naar beneden? Cristel doet wel pogingen om te kruipen, maar dat lukt nog niet, al is ze wel aan het tijgeren sinds donderdag! Op ontdekkingstocht door de kamer....Vooral het plastic kleed op tafel is heeeeel interessant...
pi_117725934
PE, ik heb vorige week zaterdag de box naar beneden gegaan, omdat hij zich wat begon op te trekken op zijn knietjes. Zondags erna stond hij aan de rand. Dus met 9 maand, en dat was net optijd ;)
pi_117726100
De gordijnen op haar kamer laten nog wel wat licht door ( volgens kraamhulp goed voor dag en nacht ritme) maar dan slaapt ze dus echt niet. Onze kamer is donkerder.
Vanavond gaat (8> daar iets aan doen.
Maar ook svonds als het al donker is, is ze woest als ze in haar ledikant ligt. Dan valt ze in de kinderwagen of bij mij in slaap ( wakker er in leggen is geen optie) en als ze dan een beetje wakker wordt dan is ze woest.

Knuffeltje, doekje, met mijn geur er aan etc ook geprobeerd.
Ledikant en wieg stonden eerst bij ons op de kamer maar daar sliepen we allemaal niet goed omdat wij wakker werden van haar geluidjes en andersom.

Hebben wel gedacht dat we misschien de kamers moeten omruilen, misschien is de 'vibe' daar anders..
Ledikant enz anders neerzetten op haar eigen kamer hebben we ook al gedaan.

Vind het vreemd dat ze zo makkelijk op ons bed slaapt en in het ledikant zo woest wordt.

PE
Snachts slaapt ze wel op haar eigen kamer, maar is dan zo om de 3-4uren wakker, maar na een voeding accepteerd ze het ledikant opzich wel omdat ze zo moe is, maar het is niet makkelijk even in het bedje neerleggen.

Wat knap van christel!
pi_117726228
Zoe ligt ze in jullie bed toevallig op een kussen?
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117726345
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 11:49 schreef MeNicole2 het volgende:
Zoe ligt ze in jullie bed toevallig op een kussen?
Nee, op het dekbed maar wel zo dat ze niet bij de randen van het dekbed kan (zodat het niet over haar heen kan komen)
Denk je dat ze het fijner vind dat het zacht(er) is?
pi_117726450
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 11:52 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Nee, op het dekbed maar wel zo dat ze niet bij de randen van het dekbed kan (zodat het niet over haar heen kan komen)
Denk je dat ze het fijner vind dat het zacht(er) is?
Misschien wel. Ze zakt er misschien iets in weg en dat kan net dat beetje geborgenheid geven die ze in der eigen bed mist!
pi_117726525
Zoe, is het geen gewenning? Mijn baby valt moeilijk in slaap en vaak zit ik even bij tot hij rustig in slaap valt. Dat was altijd vijf minuten, even kalmeren en dan kon ik, als hij begon te dommelen, weglopen. Dat werd ongemerkt steeds een beetje langer en zodra ik de deur uit was, begon hij te gillen en huilen. Totdat ik laatst een uur naast zijn bed zat en dan héél voorzichtig weg kon sluipen. Ik wil graag dat hij zelf in slaap leert vallen, dus ik ben het maar weer eens anders gaan doen. In bed leggen, ritueel, en weg. Ook als hij boos is of huilt. Ik blijf in de buurt, beetje rommelen zodat hij me hoort, en iedere 5 minuten even kijken. Dat is twee avonden afzien (ruim een half uur huilen, met steeds troosten tussendoor) en nu gaat het weer prima en valt hij rustig zelf in slaap. Als je zeker weet dat er niets anders aan de hand is, zou ik toch denken aan een aangeleerd patroon (huilen = andere bed) en kun je overwegen om dat patroon te doorbreken. Spring quotte hier laatst een artikel dat de methode van op regelmatige basis kijken en weer vertrekken geen nadelige gevolgen heeft ten opzichte van je kind blijven troosten bij het in slaap vallen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 8 oktober 2012 @ 12:02:46 #139
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117726659
En als je het matrasje op de grond neerlegt? Dan heeft ze geen spijlen om dr heen, zou ze dan wel slapen?
pi_117726727
Mijn vrouw en ik hebben deze aanbieding net gekocht, misschien ook wel interessant voor jullie.
Deze hebben we namelijk in de babykamer geplaatst.

(Adverteren mag, maar mail dan even naar pr@fok.nl / rocka)

[ Bericht 58% gewijzigd door RockabeIIa op 08-10-2012 12:49:25 ]
pi_117726739
Dat kan menicole, heb je een idee hoe ik dat kan creëeren in haar eigen bedje? Een ledikant dekbedje over het matras?

Clubsoda
Dat hebben we heel vaak geprobeerd, zo ook het hele weekend weer, maar lijkt niet te helpen.
In het begin sliep ze goed, als ik gewoon boven was lag ze lekker in haar ledikant en viel lekker in slaap. Sinds de prikjes met 3,5mnd en daarna ziek worden is het allemaal anders geworden. Heb van alles geprobeerd en ook dagen achter elkaar, maar niets lijkt tot nu toe te helpen, behalve dit.

Ik zit de hele dag thuis dus best frustrerend soms :@ heb genoeg tijd om erin te investeren en dat doe ik ook graag, schrijf de tijden van voedingen op en wat helpt qua slapen.

Ik bekijk natuurlijk of ze pijn heeft, volle luier, dorst etc maar dat is het niet
pi_117726813
Weet niet of het echt veilig is om een dekbedje om der matras te doen. Maar ik moet eerlijk bekennen dat we met Leander (moeilijke slaper) ook vanalles hebben geprobeerd. Die had al heel snel een eigen kussen in bed en daardoor sliep ie ineens heel goed. Veilig of niet op dat moment waren we blij dat we iets hadden gevonden dat hielp!
pi_117727106
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:07 schreef MeNicole2 het volgende:
Weet niet of het echt veilig is om een dekbedje om der matras te doen. Maar ik moet eerlijk bekennen dat we met Leander (moeilijke slaper) ook vanalles hebben geprobeerd. Die had al heel snel een eigen kussen in bed en daardoor sliep ie ineens heel goed. Veilig of niet op dat moment waren we blij dat we iets hadden gevonden dat hielp!
Nee daarom, lastig! Kan me voorstellen dat je daar dan blij mee bent haha.
Ben nu 1,5mnd bezig om te kijken wat werkt voor haar.

quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:02 schreef PureEvil het volgende:
En als je het matrasje op de grond neerlegt? Dan heeft ze geen spijlen om dr heen, zou ze dan wel slapen?
Ze is ook geen fan van spijlen denk ik, de box vind ze nog steeds niet leuk.
Matrasje op de grond is wel wat eng toch als ze gaat rollen enzo? :@
pi_117727293
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:17 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Nee daarom, lastig! Kan me voorstellen dat je daar dan blij mee bent haha.
Ben nu 1,5mnd bezig om te kijken wat werkt voor haar.

[..]

Ze is ook geen fan van spijlen denk ik, de box vind ze nog steeds niet leuk.
Matrasje op de grond is wel wat eng toch als ze gaat rollen enzo? :@
Nou ja als ze rolt valt ze niet hoog :P
Heb je niet toevallig een 1 persoonsmatras over? Heeft ze iets meer ruimte.
pi_117727811
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:22 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Nou ja als ze rolt valt ze niet hoog :P
Heb je niet toevallig een 1 persoonsmatras over? Heeft ze iets meer ruimte.
Dat is dan ook weer zo :9
Ja die heb ik wel

Bedankt voor de tips weer wat dingen om uit te proberen! ^O^
pi_117736225
Zoe, anders misschien in een romper in een winterslaapzak? Dat ze zich zo meer geborgen voelt?

Nog leuk: Daan heeft zaterdag in de 30 jaar oude mutsaert wagen van mij gezeten, en gaaf dat die het gewoon nog doet!
En Daan kreeg van mijn moeder een fles, en bij het boertje (ja, dat doet ze nog met Daan) viel hij na 3 minuten op haar schouder in slaap O+
pi_117740744
Mijn mannetje op vakantie. 11 maanden nu We vliegen morgen weer terug naar nederland..

maandag 8 oktober 2012 @ 18:21:02 #148
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117740883
Ahw, meissie1595, wat een lekker mannetje! O+
pi_117743909
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 11:35 schreef PureEvil het volgende:

(Echt..familie van mij heeft 1 kind, die is nu bijna 3, en slaapt nog steeds bij haar moeder in bed....En de vader is het daar absoluut niet mee eens, en ligt dus regelmatig op de bank of ergens anders.....Kan toch niet????! Kind is kas verwend..)

Enig idee wat slaapgebrek met mensen doet?
En een kindje met slaapproblemen,dat is echt niet altijd op te lossen door te laten huilen of een tactiekje van de nanny.
En bijna 3 is gewoon nog 2, dat is echt nog een klein kindje. Het is heus geen verwennerij om je kind bij je te laten slapen.
  maandag 8 oktober 2012 @ 21:35:56 #150
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117751450
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 19:30 schreef Troeta het volgende:

[..]

Enig idee wat slaapgebrek met mensen doet?
En een kindje met slaapproblemen,dat is echt niet altijd op te lossen door te laten huilen of een tactiekje van de nanny.
En bijna 3 is gewoon nog 2, dat is echt nog een klein kindje. Het is heus geen verwennerij om je kind bij je te laten slapen.
Maar is het dan echt geen gewenning? Gewoon een vraag hoor, aangezien er ook op gewezen wordt vooral rituelen te volgen voor het naar bed gaan (regelmaat enzo), vraag ik mij dus af of zo'n kindje van 2 er dus niet aan gewend is (niet verwend dus ;))
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')