abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117628585
Oh *yes* gaat nog wel even duren allemaal dus :( wel zielig al dat kauwen enz

mijn moeder had een retro bijtring van 'vroeger' :P maar dat ding is echt super handig en S vind m ook super fijn
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:09:24 #101
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117628638
nou ja, het hoeft bij jou natuurlijk niet zo te gaan natuurlijk.

Bijtring is inderdaad handig. Die hebben wij ook :Y
pi_117634914
Troeta, ja op slapende kindjes passen is lekker makkelijk en nog meer zo als ze ook altijd goedgehumeurd zijn. Helaas komt dat in de praktijk niet zo voor. Geniet extra van Nena's babytijd.

Tante fijn dat het nu weer zo goed gaat.

Marjolijntje hopelijk is volgende keer op het kdv beter.

Zoe de mijne kauwt ook op alles, vingers, speeltjes etc. Meestal ook als hem wat dwarszit, boertjes, scheetjes ofzo.

Hoe vaak poepen/ poepten jullie baby's nou met 4/5 maanden?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117637528
Tinu, hier meestal om de dag.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117638943
Tinu: soms een paar dagen elke dag, maar er kan ook zo twee weken tussen zitten.

Leuke kleertjes Zoë :) winterjas is hier al binnen.

Marjo: hier overdag ook weinig slaap. Maar nu ze in de 19 weken sprong zit, slaapt ze nog minder overdag. Wel lekker dat F 's nachts goed slaapt.

Vandaag eerste fruithapje gehad, fietste er goed in :) mama tevreden en C was weer rustig ;)
pi_117639480
Ik las ergens dat kwijlen rond 4 maanden was vooral ontwikkeling van speeksel (oid) en niet een teken van tandjes!

Hier met 6 maanden de eerste tanden en je merkte het idd aan de kak van die is zuuuuur en dun en lekt!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117642934
Tinu
Ze poept 2-4 keer per dag

S wil ook alles 'eten' wat ik eet, hetzelfde met drinken.
Mijn glas/beker wil ze vastpakken en naar dr mond brengen. Best knap vind ik hoe ze dat doet maar niet helemaal de bedoeling denk ik..
Vind het wel moeilijk/ jammer dat ik het haar allemaal nog niet kan geven (bijvoeding) nouja nog 'even' wachten.

Oh :X ik word echt super misselijk van groente en aardappels enz. Chocolade, stroopwafels enz gaat er wel in, maar gezonde dingen.. :{w
Ging even door me heen; zou ik zwanger zijn? Maar dat kan niet :')

[ Bericht 40% gewijzigd door Zoë23 op 05-10-2012 21:41:17 ]
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 21:42:29 #107
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117643271
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 15:08 schreef Zoë23 het volgende:
Oh *yes* gaat nog wel even duren allemaal dus :( wel zielig al dat kauwen enz

mijn moeder had een retro bijtring van 'vroeger' :P maar dat ding is echt super handig en S vind m ook super fijn
Retro...Da's toch gewoon een ander woord voor 'oud' O-)
.Ik noemde mn moeder vandaag ook errug 'retro', vond ze niet zo leuk :P

Leuke kleertjes heb je gekocht!

Hier wordt er trouwens ook veeeel gekwijld...,maar nog geen tandjes!
pi_117643954
Hier hebben we 1-3 keer poep per dag, gemiddeld. Maar op alleen borstvoeding kan alles he tinu, dan is een week (of nog langer) zonder ook niet erg!

En kwijlen.. Check :D Volgende week wordt ze 4 maanden. En bijvoeding hoeft van mij echt nog niet hoor, ookal is het nieuwe advies 4 maanden.. Ik vind alleen melk voorlopig meer dan prima. :)

Eerste echte dag KDV is best goed gegaan :) Ze was een stuk minder onder de indruk / huilerig dan vorige week :) En ze hebben haar gedragen met een draagzak (wel een bungel helaas), maar ze vond het heel fijn :) (hoe zou dat nou komen.. :P ) en ze heeft enorm goed geslapen! Eerst een half uur, daarna drie kwartier (zulke slaapjes zijn normaal thuis) en daarna 3,5 uur! :o Van dat laatste slaapje was ze net wakker toen ik haar op kwam halen, toen had ze wel honger :') dus kon ze lekker gelijk aan de borst O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 09:36:28 #109
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117652640
Wat fijn Marjolijntje!

Zoë, hoe oud is S. nu ook al weer (ik kan het maar niet onhouden sorry....). Een slokje water uit een beker/glas kan geen kwaad lijkt? Midas wou dat ook steeds maar omdat hier veel water wordt gedronken is dat niet zo'n probleem (mijn cola krijgt ie niet ;) )
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 11:48:18 #110
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117654469
Zoë, vervelend dat je je niet lekker voelt....beterschap

Marjolijntje, fijn dat het goed ging op het kdv!

Zoë, anders schaf je een tuitbeker aan, kan ze daarmee spelen/drinken? Of poging tot iig ;)

Cristel was vannacht een beetje aan het spoken...van 12 tot 01.00 lopen vervelen, Dacht eerst dat ze last had van dr helm, dus afgedaan...Maar dat was het dus niet, toen maar een fles gegeven, anders wist ik ook niet wat er was...Toen heeft ze wel weer lekker geslapen tot 06.00 vanochtend, dus maar weer een fles...
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 18:11:41 #111
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117664898
binnenkort Midas' kleertjes uit zoeken en in de verkoop...

verkapte Midas krijgt 2 zusjes post ;)
pi_117665468
Echt zooooo leuk meid!!!!! *O* *O* *O* *O*
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_117665710
Oooh gefeliciteerd kyara, wat onwijs leuk! O+
pi_117665862
Hier ook gefeliciteerd Kyara!! Twee meiskes O+

En ik wil best wat kleertjes van Midas overnemen ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117668231
Kyara
Komende vrijdag 5mnd
Nee water lijkt me idd ook niet erg, zo lief hoe ze een glas vastpakt O+

PE
Heb van avent van die handvatten voor op de fles, die pakt ze ook al goed vast

Haha je moeder retro :D

*O* kyara !! Leuk zeg 2 meiden!!

Hmm hier is m'n misselijkheid bij eten nog niet voorbij. Tomatensoep gehad, loop later de keuken in :r vieze lucht, is gewoon die tomatensoep nog.
En :r andere geurtjes als koffie die (8> gedronken heeft enz.
Zijn mijn hormonen me aan het pesten? Deze maand ook een bloeding gehad ( had m vorige week dinsdag verwacht) klopte de afgelopen maanden eigenlijk precies, maar met bv kan het nog wel wisselend zijn toch?

S is trouwens de hele dag al wakker, op een paar hele korte slaapjes na. Supervrolijk en druk. Kleine boef O+
pi_117668617
Marjo, fijn dat het goed ging op het kdv vandaag.

PE balen zo'n nacht.

Kyara, wow wat gaaf 2 meiden erbij!

Zoe vervelend van die misselijkheid. Komt dat door de hormonen en de bv?

Hier ook sprongetje of wat dan ook: slecht slapen: check, onrustig drinken: check en weer spugen en veel lucht, maar dat kan ook door onrustig drinken komen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_117669288
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:19 schreef Tinuviel het volgende:
Marjo, fijn dat het goed ging op het kdv vandaag.

PE balen zo'n nacht.

Kyara, wow wat gaaf 2 meiden erbij!

Zoe vervelend van die misselijkheid. Komt dat door de hormonen en de bv?

Hier ook sprongetje of wat dan ook: slecht slapen: check, onrustig drinken: check en weer spugen en veel lucht, maar dat kan ook door onrustig drinken komen.
Dat denk ik tinu, voel me een beetje zwanger maar dat kan niet, dus zijn het de hormonen denk ik. Misschien omdat mijn ongesteldheid nog niet is geweest

minder van het sprongetje :(
pi_117672968
Tof Kyara! Twee kleine dames. :D
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  zondag 7 oktober 2012 @ 10:36:25 #119
30252 Soempie
Procreating
pi_117683883
quote:
17s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:11 schreef Kyara het volgende:
binnenkort Midas' kleertjes uit zoeken en in de verkoop...

verkapte Midas krijgt 2 zusjes post ;)
'Destiny & Cherony'

_O- ^O^

Hoe vind je het, twee meiden? :D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 7 oktober 2012 @ 10:42:39 #120
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117683975
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 10:36 schreef Soempie het volgende:

[..]

'Destiny & Cherony'

_O- ^O^

We hadden het totaal niet verwacht (heb altijd gedacht aan een meisje en een jongetje) maar wel superleuk! Ik kan nu helemaal los met roze en bloemetjes ;)
  zondag 7 oktober 2012 @ 10:43:50 #121
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117683998
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 10:36 schreef Soempie het volgende:

[..]

'Destiny & Cherony'

_O- ^O^

_O-

Hier ook nog even alvast een :* voor Midas ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zondag 7 oktober 2012 @ 10:50:10 #122
30252 Soempie
Procreating
pi_117684135
quote:
17s.gif Op zondag 7 oktober 2012 10:42 schreef Kyara het volgende:

[..]

We hadden het totaal niet verwacht (heb altijd gedacht aan een meisje en een jongetje) maar wel superleuk! Ik kan nu helemaal los met roze en bloemetjes ;)
Leuk! En Midas grote broer van twee meiden. :o O+

Susie, voor de duidelijkheid: dat is Kyara haar eigen ondertitel. :D _O-
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 7 oktober 2012 @ 11:47:59 #123
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117685183
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 10:50 schreef Soempie het volgende:

[..]

Leuk! En Midas grote broer van twee meiden. :o O+

Susie, voor de duidelijkheid: dat is Kyara haar eigen ondertitel. :D _O-
:D tja, dat zie ik niet op mijn mobiel! :D
  zondag 7 oktober 2012 @ 11:56:39 #124
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117685441
:D De nieuwe werktitel. Met een sneer naar de stomme kapster van vorig jaar :6
pi_117708359
Op vakantie, dus even egoposten ;)

Eerste stuk strand (naast het vliegveld van Kreta) wat we tegen kwamen:

maandag 8 oktober 2012 @ 07:59:03 #126
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117721304
Oh, wat wordt Danne al groot! O+ Veel plezier op vakantie!
pi_117722472
Jee Nirak, dat is toch haast geen baby meer?! Die wordt groot :o.

Heerlijk aan het strand, geniet van de vakantie!! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_117723089
O wat ontzettend leuk Kyara! * clauwheee zelf meisjestweeling is
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_117723426
Zo, even een paar daagje weg naar mijn ouders. Jullie tikken lekker door!

Marjolijntje, fijn dat het goed ging op het KDV!

Kyara, wat cool, 2 zusje!! Met een grote broer om ze te verdedigen O+
En die werknamen :D

Zoe, balen van die misselijkheid.. Hormonen doen gekke dingen met een lijf..

Nirak, wat een dreumeskoppie!

Hier gaat het ook lekker.
Daan is flink op ontdekkingstocht. Gaat overal op zijn knietjes bij zitten, als het kan ook erop klimmen. En dan aan de andere kant er weer af proberen te kruipen. Of het nou 5 of 25 cm is. Beetje jammer van die blauwe vlekken op zijn koppie :{
Vanochtend kwam ik de kamer binnen, en keken 2 oogjes me aan. Stond hij met slaapzak en al aan de rand van zijn ledikant. :o
Wel jammer dat hij vanochtend even een uurtje heeft lopen mopperen. Maar na een poos knuffelen een een paar flinke brullen is hij wel verder gaan slapen gelukkig.
pi_117724814
Nirak :D wauw wat is Danne al groot!
Fijne vakantie

DF
Wat een ontwikkelingen! Mooi om te zien lijkt me ( behalve die blauwe plekken dan :9)

Hier een hectisch weekend qua slaapjes
Wat we in ieder geval ontdekt hebben is dat het ledikant overdag en svonds geen optie is om in te slapen. Ze wil alleen op ons bed.
Vanmorgen weer een tijd bezig geweest, raampje open, lekker frisselucht maar niet te koud, verhaaltje voorlezen, drinken, knuffelen etc. Ze wordt echt woest als ze in het ledikantje ligt.
Mevr ligt eventjes op ons bed en slaapt gewoon |:(
Camera -babyfoon daar geïnstalleerd en alles zo neergezet dat ze veilig ligt. Ik kan haar ook constant zien.
Maar echt dé oplossing is het natuurlijk niet -O-
pi_117725562
Zoe, wat gek dat ze niet in het ledikantje wil slapen, en wel op jullie bed. Wat zou er anders zijn? De spijlen, het licht, geluiden van buren???
Al geprobeerd het ledikant op jullie kamer te zetten, of lukt dat niet?

Het gaat me wel wat hard hoor. Chris was niet zo'n vlotte. Die tijgerde met 9 maand, kroop bij 10 en stond bij 11. Daan kruipt nog niet, maar staat wel. Het baby-ige verdwijnt dan wel.
Maar nu kan hij wel lekker mee op de fiets..
  maandag 8 oktober 2012 @ 11:35:06 #132
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117725786
Kyara, wat leuk, 2 meiden!!! *O*

Danne, mooie vent O+ Veel plezier op vakantie!

Wow DF, Daan is wel snel! Lijkt me ook heel gek als je baby ineens kan staan :o

Balen Zoë! Heb je misschien een knuffeltje met jouw geur eraan voor haar? (zal vast wel...) Misschien helpt dat?
Ik zou toch gewoon elke keer proberen haar in haar eigen bed te leggen hoor, ze moet het maar leren :@

(Echt..familie van mij heeft 1 kind, die is nu bijna 3, en slaapt nog steeds bij haar moeder in bed....En de vader is het daar absoluut niet mee eens, en ligt dus regelmatig op de bank of ergens anders.....Kan toch niet????! Kind is kas verwend..)

Wanneer deden jullie trouwens de box naar beneden? Cristel doet wel pogingen om te kruipen, maar dat lukt nog niet, al is ze wel aan het tijgeren sinds donderdag! Op ontdekkingstocht door de kamer....Vooral het plastic kleed op tafel is heeeeel interessant...
pi_117725934
PE, ik heb vorige week zaterdag de box naar beneden gegaan, omdat hij zich wat begon op te trekken op zijn knietjes. Zondags erna stond hij aan de rand. Dus met 9 maand, en dat was net optijd ;)
pi_117726100
De gordijnen op haar kamer laten nog wel wat licht door ( volgens kraamhulp goed voor dag en nacht ritme) maar dan slaapt ze dus echt niet. Onze kamer is donkerder.
Vanavond gaat (8> daar iets aan doen.
Maar ook svonds als het al donker is, is ze woest als ze in haar ledikant ligt. Dan valt ze in de kinderwagen of bij mij in slaap ( wakker er in leggen is geen optie) en als ze dan een beetje wakker wordt dan is ze woest.

Knuffeltje, doekje, met mijn geur er aan etc ook geprobeerd.
Ledikant en wieg stonden eerst bij ons op de kamer maar daar sliepen we allemaal niet goed omdat wij wakker werden van haar geluidjes en andersom.

Hebben wel gedacht dat we misschien de kamers moeten omruilen, misschien is de 'vibe' daar anders..
Ledikant enz anders neerzetten op haar eigen kamer hebben we ook al gedaan.

Vind het vreemd dat ze zo makkelijk op ons bed slaapt en in het ledikant zo woest wordt.

PE
Snachts slaapt ze wel op haar eigen kamer, maar is dan zo om de 3-4uren wakker, maar na een voeding accepteerd ze het ledikant opzich wel omdat ze zo moe is, maar het is niet makkelijk even in het bedje neerleggen.

Wat knap van christel!
pi_117726228
Zoe ligt ze in jullie bed toevallig op een kussen?
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_117726345
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 11:49 schreef MeNicole2 het volgende:
Zoe ligt ze in jullie bed toevallig op een kussen?
Nee, op het dekbed maar wel zo dat ze niet bij de randen van het dekbed kan (zodat het niet over haar heen kan komen)
Denk je dat ze het fijner vind dat het zacht(er) is?
pi_117726450
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 11:52 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Nee, op het dekbed maar wel zo dat ze niet bij de randen van het dekbed kan (zodat het niet over haar heen kan komen)
Denk je dat ze het fijner vind dat het zacht(er) is?
Misschien wel. Ze zakt er misschien iets in weg en dat kan net dat beetje geborgenheid geven die ze in der eigen bed mist!
pi_117726525
Zoe, is het geen gewenning? Mijn baby valt moeilijk in slaap en vaak zit ik even bij tot hij rustig in slaap valt. Dat was altijd vijf minuten, even kalmeren en dan kon ik, als hij begon te dommelen, weglopen. Dat werd ongemerkt steeds een beetje langer en zodra ik de deur uit was, begon hij te gillen en huilen. Totdat ik laatst een uur naast zijn bed zat en dan héél voorzichtig weg kon sluipen. Ik wil graag dat hij zelf in slaap leert vallen, dus ik ben het maar weer eens anders gaan doen. In bed leggen, ritueel, en weg. Ook als hij boos is of huilt. Ik blijf in de buurt, beetje rommelen zodat hij me hoort, en iedere 5 minuten even kijken. Dat is twee avonden afzien (ruim een half uur huilen, met steeds troosten tussendoor) en nu gaat het weer prima en valt hij rustig zelf in slaap. Als je zeker weet dat er niets anders aan de hand is, zou ik toch denken aan een aangeleerd patroon (huilen = andere bed) en kun je overwegen om dat patroon te doorbreken. Spring quotte hier laatst een artikel dat de methode van op regelmatige basis kijken en weer vertrekken geen nadelige gevolgen heeft ten opzichte van je kind blijven troosten bij het in slaap vallen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 8 oktober 2012 @ 12:02:46 #139
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117726659
En als je het matrasje op de grond neerlegt? Dan heeft ze geen spijlen om dr heen, zou ze dan wel slapen?
pi_117726727
Mijn vrouw en ik hebben deze aanbieding net gekocht, misschien ook wel interessant voor jullie.
Deze hebben we namelijk in de babykamer geplaatst.

(Adverteren mag, maar mail dan even naar pr@fok.nl / rocka)

[ Bericht 58% gewijzigd door RockabeIIa op 08-10-2012 12:49:25 ]
pi_117726739
Dat kan menicole, heb je een idee hoe ik dat kan creëeren in haar eigen bedje? Een ledikant dekbedje over het matras?

Clubsoda
Dat hebben we heel vaak geprobeerd, zo ook het hele weekend weer, maar lijkt niet te helpen.
In het begin sliep ze goed, als ik gewoon boven was lag ze lekker in haar ledikant en viel lekker in slaap. Sinds de prikjes met 3,5mnd en daarna ziek worden is het allemaal anders geworden. Heb van alles geprobeerd en ook dagen achter elkaar, maar niets lijkt tot nu toe te helpen, behalve dit.

Ik zit de hele dag thuis dus best frustrerend soms :@ heb genoeg tijd om erin te investeren en dat doe ik ook graag, schrijf de tijden van voedingen op en wat helpt qua slapen.

Ik bekijk natuurlijk of ze pijn heeft, volle luier, dorst etc maar dat is het niet
pi_117726813
Weet niet of het echt veilig is om een dekbedje om der matras te doen. Maar ik moet eerlijk bekennen dat we met Leander (moeilijke slaper) ook vanalles hebben geprobeerd. Die had al heel snel een eigen kussen in bed en daardoor sliep ie ineens heel goed. Veilig of niet op dat moment waren we blij dat we iets hadden gevonden dat hielp!
pi_117727106
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:07 schreef MeNicole2 het volgende:
Weet niet of het echt veilig is om een dekbedje om der matras te doen. Maar ik moet eerlijk bekennen dat we met Leander (moeilijke slaper) ook vanalles hebben geprobeerd. Die had al heel snel een eigen kussen in bed en daardoor sliep ie ineens heel goed. Veilig of niet op dat moment waren we blij dat we iets hadden gevonden dat hielp!
Nee daarom, lastig! Kan me voorstellen dat je daar dan blij mee bent haha.
Ben nu 1,5mnd bezig om te kijken wat werkt voor haar.

quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:02 schreef PureEvil het volgende:
En als je het matrasje op de grond neerlegt? Dan heeft ze geen spijlen om dr heen, zou ze dan wel slapen?
Ze is ook geen fan van spijlen denk ik, de box vind ze nog steeds niet leuk.
Matrasje op de grond is wel wat eng toch als ze gaat rollen enzo? :@
pi_117727293
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:17 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Nee daarom, lastig! Kan me voorstellen dat je daar dan blij mee bent haha.
Ben nu 1,5mnd bezig om te kijken wat werkt voor haar.

[..]

Ze is ook geen fan van spijlen denk ik, de box vind ze nog steeds niet leuk.
Matrasje op de grond is wel wat eng toch als ze gaat rollen enzo? :@
Nou ja als ze rolt valt ze niet hoog :P
Heb je niet toevallig een 1 persoonsmatras over? Heeft ze iets meer ruimte.
pi_117727811
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:22 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Nou ja als ze rolt valt ze niet hoog :P
Heb je niet toevallig een 1 persoonsmatras over? Heeft ze iets meer ruimte.
Dat is dan ook weer zo :9
Ja die heb ik wel

Bedankt voor de tips weer wat dingen om uit te proberen! ^O^
pi_117736225
Zoe, anders misschien in een romper in een winterslaapzak? Dat ze zich zo meer geborgen voelt?

Nog leuk: Daan heeft zaterdag in de 30 jaar oude mutsaert wagen van mij gezeten, en gaaf dat die het gewoon nog doet!
En Daan kreeg van mijn moeder een fles, en bij het boertje (ja, dat doet ze nog met Daan) viel hij na 3 minuten op haar schouder in slaap O+
pi_117740744
Mijn mannetje op vakantie. 11 maanden nu We vliegen morgen weer terug naar nederland..

maandag 8 oktober 2012 @ 18:21:02 #148
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117740883
Ahw, meissie1595, wat een lekker mannetje! O+
pi_117743909
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 11:35 schreef PureEvil het volgende:

(Echt..familie van mij heeft 1 kind, die is nu bijna 3, en slaapt nog steeds bij haar moeder in bed....En de vader is het daar absoluut niet mee eens, en ligt dus regelmatig op de bank of ergens anders.....Kan toch niet????! Kind is kas verwend..)

Enig idee wat slaapgebrek met mensen doet?
En een kindje met slaapproblemen,dat is echt niet altijd op te lossen door te laten huilen of een tactiekje van de nanny.
En bijna 3 is gewoon nog 2, dat is echt nog een klein kindje. Het is heus geen verwennerij om je kind bij je te laten slapen.
  maandag 8 oktober 2012 @ 21:35:56 #150
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117751450
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 19:30 schreef Troeta het volgende:

[..]

En een kindje met slaapproblemen,dat is echt niet altijd op te lossen door te laten huilen of een tactiekje van de nanny.
En bijna 3 is gewoon nog 2, dat is echt nog een klein kindje. Het is heus geen verwennerij om je kind bij je te laten slapen.
Maar is het dan echt geen gewenning? Gewoon een vraag hoor, aangezien er ook op gewezen wordt vooral rituelen te volgen voor het naar bed gaan (regelmaat enzo), vraag ik mij dus af of zo'n kindje van 2 er dus niet aan gewend is (niet verwend dus ;))
pi_117751569
Heeeerlijke foto's van ukkies op vakantie!!!
pi_117752963
Ligt er helemaal aan hoe het gaat denk ik, als je je kind meteen in jouw bed legt en hij zijn eigen bedje niet kent is het zeker gewenning.
Als beide ouders daar geen probleem mee hebben en echt kiezen voor samen slapen is het voor niemand een probleem toch? Er komt echt wel een tijd dat ze er te oud voor worden.
Mijn kindje van 2 heeft ook zovaak bij ons geslapen en als ie snachts wakker word nog steeds.
Hij heeft periodes gehad dat hij 3 uur lang wakker was snachts en naar beneden wilde om te spelen en dan in de ochtend ook weer om 6 uur wakker.
Bij ons in bed gewoon rustig verder slapen, daar was ik juist blij mee:-)
pi_117754249
Wat vinden van het nieuwsbericht over de inentingen??

http://www.rivm.nl/Biblio(...)_recall_Infanrix_IPV

Onze zoon is al 3 keer geënt.
pi_117754707
Als ik het goed begrijp gaat dit over de vaccins die aan 4 jarigen zijn gegeven toch?
pi_117754721
quote:

[..]

Ik heb als tweejarige heel heftige slaapproblemen gehad. Uiteindelijk is mijn moeder op advies van de orthopedagoog gaan langskomen op regelmatige tijden. Eerst twee minuten, kookwekker erbij, gezegd dat mama kwam als het belletje ging. Dag later 5 minuten, en zo steeds verder uitgebouwd. Heeft uiteindelijk goed geholpen hoor :Y Ik had echt forse verlatingsangst en moest leren dat mama niet wegging, ook als ze niet steeds bij me was. Ik herinner me de angst die ik had nog (heb later ook weer een 'terugval' gehad) en juist daarom wil ik heel graag dat mijn zoon leert dat hij veilig in slaap kan vallen en dat papa of mama altijd in de buurt zijn. En zoals ik dat zie kan hij dat alleen leren als hij er ook af en toe mee geconfronteerd wordt. Ik vind het nog steeds bijzonder om te merken hoe erbij blijven bij het in slaap vallen hier telkens resulteert in het verschuiven van grens, terwijl 'strenger' zijn en hem het zelf uit laten zoeken, met steun van mij op de achtergrond, binnen een paar dagen zorgt voor rust en vertrouwen. Geldt niet voor ieder kind, maar voor de mijn zeker wel.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 09:03:37 #156
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117763428
Vakantiekiekjes O+
Wat worden ze groot!!

Lastig Zoë, hoop dat je wat hebt aan de tips die hier gegeven worden.

Hier ook wat slaapprobleempjes. Midas is steeds vroeger wakker. Het was altijd 8 uur, toen werd het tussen 7 en 8 maar nu begint hij rond half 6/ 6 uur al met spoken en om half 7 is hij dan echt klaar met slapen en wil hij uit zijn bed. Op zich prima alleen 's ochtends slaapt hij nog maar 1 uur ipv 2 uur en dan mist hij zo >2 uur slaap per dag. En die heeft hij wel nodig. Resultaat is moe en jengelig waarbij niks goed is. Eerder naar bed werkt ook niet echt want dan heb ik 's avonds hetzelfde (en ik wil hem ook niet om 6 uur 's avonds naar bed brengen omdat ik dan bang ben dat hij nog eerder wakker is.

Iemand een idee? Sprongetje? Bitterend, toe, kijk eens in je Oei ik groei voor me... hij is bijna 9 maanden oud.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 09:09:35 #157
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_117763562
Kyara, hier ook een verschuiving van het slaapritme, precies zoals jij beschrijft, inclusief nachtvoeding (ze heeft tot een week geleden twee weken lang doorgeslapen).
Ik vermoed ook een sprongetje, vooral fysiek. Op de knieen zitten, staan en om de tafel lopen is hier ineens helemaal de bom.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 09:31:16 #158
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117764020
Wat een lieve vakantiefoto's!

Wat een slaapperikelen toch allemaal, wat is dat toch met die kleintjes?! Slapen is toch het fijnste dat er is!

Hier ook nog steeds gedoe met slapen overdag. We zitten in een vicieuze cirkel. Ik ben met E ontzettend aan het oefenen om in haar eigen bedje te slapen overdag. Af en toe lukt het maar dan slaapt ze maar heel even. Met als gevolg dat haar ritme een zooitje is en dat ze oververmoeid raakt en daardoor meer gaat huilen (en alsnog bij mij op schoot eindigt waar ze wel 2 uurtjes slaap wegtikt). Ze slaapt 's nachts gelukkig nog steeds super. Ze haalt steeds vaker een nachtje door van 10 tot 6/7. Heel fijn!

Heeft iemand ervaring met Cinababy? De krampjes worden hier steeds heftiger lijkt wel en ik denk ook dat daardoor het zelf slapen niet goed lukt. Blijft toch lastig dat ze nog niet kan praten :)
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 09:51:40 #159
348178 NotTheSame
pi_117764433
Ik vond Cinababy niet handig icm borstvoeding. Je moest het een half uur voor de voeding druppelen, 3x per dag en dat werkt niet echt als je op verzoek voed. Dus wat betreft de werking kan ik je weinig zeggen.
Ik heb hier een tijdje Infacol gebruikt maar ik had het idee dat het maar een paar dagen werkte en daarna kwamen de krampjes weer in alle hevigheid terug.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 09:57:13 #160
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_117764575
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:51 schreef NotTheSame het volgende:
Ik vond Cinababy niet handig icm borstvoeding. Je moest het een half uur voor de voeding druppelen, 3x per dag en dat werkt niet echt als je op verzoek voed. Dus wat betreft de werking kan ik je weinig zeggen.
Ik heb hier een tijdje Infacol gebruikt maar ik had het idee dat het maar een paar dagen werkte en daarna kwamen de krampjes weer in alle hevigheid terug.
Bedankt voor je reactie! Ik heb meteen even de bijsluiter opgezocht en daarin staat dat het ook een half uur na de voeding mag. Voor een voeding zou hier ook onmogelijk zijn want dan slaapt ze meestal :')
Straks toch maar even halen denk ik, het is zo zielig ;(
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 09:59:22 #161
348178 NotTheSame
pi_117764630
Kindjes met krampjes zijn heeel zielig! Sterkte Soesa! Hopelijk werkt de Cinababy wel voor jullie.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 10:07:39 #162
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117764831
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:09 schreef NotTheSame het volgende:
Kyara, hier ook een verschuiving van het slaapritme, precies zoals jij beschrijft, inclusief nachtvoeding (ze heeft tot een week geleden twee weken lang doorgeslapen).
Ik vermoed ook een sprongetje, vooral fysiek. Op de knieen zitten, staan en om de tafel lopen is hier ineens helemaal de bom.
Draakje gaat hard!
Midas is echt nog niet zo ver. Die kan net een paar centimeter vooruit tijgeren en zit een beetje op handen en knieën te wiegen. Misschien dat ie daar tegen aan zit te hikken of zo. Frustratie.... hij oefent ook echt in zijn bedje.

Sterkte Soesa, lijkt me heel naar. Hier -gelukkig- geen ervaring met krampjes.
pi_117764976
Krampjes zijn verschrikkelijk! We zijn er hier eindelijk doorheen. Wij hebben Infacol en cinababy gebruikt (met voeden op verzoek) en wij hadden het idee dat de cinababy beter werkte.

Hier is het doorslapen weer voorbij, we hebben nu een ritme van rond 19:30 naar bed, voedingen om 00:15, 03:30 en 05:45. Gelukkig slaapt ze wel verder na de voeding. We leggen haar eerst in haar eigen bed om te slapen en na de eerste nachtvoeding ligt ze lekker bij ons tussenin :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_117765003
Draakje gaat ook hard zeg! Staan en op knieen zitten gaat hier goed, maar langs de tafel lopen dat nog niet. Hij heeft het links-rechts-principe ook niet door. Tijd om eerst nog even te kruipen denk ik..

Daan wordt nu de laatste 2 weken juist later wakker. Dus een verschuiving de goede kant op. Eerst tussen 6 en half 7, nu vaak wel voorbij 7, soms half 8.

Met Chris hebben we ook wel slaapproblemen gehad. Maar niks dat we niet op zijn eigen kamer konden oplossen. Heel soms sliep hij bij ons, maar na 1 nacht, waren we 3 nachten bezig hem terug te krijgen. Dan liever even investeren in slapen op je eigen kamer. En buiten die fases om, sliep hij altijd perfect. Ben blij dat ik dan even doorgezet heb om weer in onze oude gewoonte (je eigen bed) te komen, ipv toegeven, en alledrie maar half slapen..
Maar dat is ieder zijn ding, ligt ook aan je kind, jezelf en de situatie..

Vandaag wel een mopperdag. Maar vannacht ook niet zo best geslapen, dus hij ligt nu in bed na een halve fruithap. Kijken wat de dag brengt..
pi_117765206
Kyara, kan goed zijn. De weken voor het tijgeren waren hier ook onrustig, en sinds hij het kan slaapt hij beter. Zeker in het begin was hij compleet uitgeput van de hele dag het kinderdagverblijf doortijgeren O+ Dat wiegen op handen en knieën doet hij trouwens nog steeds, lijkt haast een soort gewoonte. Inderdaad ook veel in bed, in halfslaap.

Mijn kabouter staat ook in de box. Maar nog weinig stabiel, en hij kukelt regelmatig om, met z'n koppie tegen de spijlen -O- Brokkenpiloot. Hij zit ook steeds vaker te spelen (hij kon al wel even zitten, maar sinds kort gaat hij ook echt zelf zitten), gek genoeg vind ik dat zo'n wijs gezicht, een zittend kind :+

Slapen gaat hier aardig maar er lijkt maar geen ritme in te komen. Overdag niet, maar ook 's morgens niet. Soms is het 5 uur, soms 7 uur en ik krijg er maar geen vat op waarom hij soms zoveel eerder wakker is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 09-10-2012 10:35:10 ]
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 10:31:41 #166
348178 NotTheSame
pi_117765540
Hier ook zo'n stuntvlieger! Bij de eerste blauwe plek moest ik toch stiekem even huilen. D'r mooie gave gezichtje :') .
Maar inmiddels is de ene buil nog niet weggetrokken dan duikt de andere weer op. Vooral de blokkenkar is daar de schuld van. Trekt ze zich op aan de zijkant, mietert OF de kar, OF Draakje zelf om.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 12:29:40 #167
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117769429
quote:

[..]

Als je het elke dag doet vanaf de geboorte WEL. En overal en altijd gelijk toegeeft aan je kind..Oh wil je niet in je eigen bed, nou kom dan maar bij mij...Hu8il je even 2 tellen, ach gos wat zielig, kom maar dan pak ik je wel op...etc. etc..... :r
En als je bijna 3 bent dan ben je niet meer klein en hulpeloos.
pi_117770512
:r nog wel? Misschien wat meer respect voor mensen die het anders doen als jij een idee?
Je zal merken dat je dat ook fijn zal vinden als jij iets hebt!
pi_117770749
Cas wil niet eens bij me slapen maar ik pakte hem, en nog steeds, op wanneer hij verdriet heeft. En laten huilen is nog steeds een allerlaatste optie hier, voor hij gaat slapen heeft hij wat huilminuten om de dag te overdenken en te verwerken maar daarbuiten verwen ik hem :')
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 13:17:42 #170
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117771142
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 13:06 schreef Cyntiaa het volgende:
Cas wil niet eens bij me slapen maar ik pakte hem, en nog steeds, op wanneer hij verdriet heeft. En laten huilen is nog steeds een allerlaatste optie hier, voor hij gaat slapen heeft hij wat huilminuten om de dag te overdenken en te verwerken maar daarbuiten verwen ik hem :')
Hier ook hoor. Dat wil zeggen: ik laat hem soms wel pruttelen/mekkeren/piepen maar echt huilen :N

En Midas wil ook niet bij me slapen. Die gaat dan spelen, rollen, slaan, knijpen, haren trekken, ogen uitsteken en kletsen.... heel schattig hoor, maar niet als je hoopt nog even een half uurtje slaap te kunnen pakken ;)
pi_117771458
Hier wordt er ook niet geslapen als M bij me ligt :N Hij doet precies hetzelfde als Midas.

"Laten huilen" hier dus alleen af en toe bij het inslapen, maar dan kom ik regelmatig even kijken. Bij frustratiehuiltjes omdat er een speeltje buiten bereik ligt of bij een gestoten hoofd, probeer ik niet meteen op te springen. Ik reageer altijd, soms roep ik iets bemoedigends als "dat kun je best hoor" of "stootte je je hoofd, wat naar", of ik kom naar 'm toe en geef m een aai over de bol, maar ik pak niet altijd op bijvoorbeeld. Ik probeer altijd een balans te vinden tussen steunend aanwezig te zijn, maar niet alle frustraties weg te poetsen en van iedere valpartij een 'ding' te maken. Wel veiligheid maar ook dingen zelf mogen uitzoeken en oplossen.
pi_117771543
Maar dan ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe PE dat dan zelf doet?

Aanmoedigen wanneer iets niet lukt en troosten bij een val is toch ook normaal? En ik zit hem zelfs toe te juichen wanneer iets lukt :')
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 13:28:56 #173
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_117771545
Hier is het meestal na een gestoten hoofd echt flink verdriet met dikke tranen. Dus dan pak ik hem altijd wel op. Frustratiehuiltjes vallen bij mij onder het gemekker/gepiep/gepruttel inderdaad. En ik roep dan inderdaad ook meestal iets bemoedigends.
pi_117771887
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 13:28 schreef Cyntiaa het volgende:
Maar dan ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe PE dat dan zelf doet?

Aanmoedigen wanneer iets niet lukt en troosten bij een val is toch ook normaal? En ik zit hem zelfs toe te juichen wanneer iets lukt :')
Ja, tuurlijk. Maar ik weet dat er ook mensen zijn die bij een beetje frustratie omdat er een speeltje buiten bereik ligt meteen op komen draven (in het echte leven, niet hier). Daar probeer ik een beetje voor te waken. In die zin begrijp ik wel dat PE niet goed snapt dat sommige mensen altijd in iedere situatie een mopperend kind troosten alsof het einde der tijden nabij is. Ik probeerde eigenlijk een beetje te nuanceren wat ze zegt. Dat het afhangt van de situatie welke mate van troosten gepast is en dat ik het niet als mijn taak als opvoeder zie om iedere vorm van frustratie van mijn kind te vermijden, maar dat ik hem graag zelfredzaamheid bijbreng zonder hem te verwaarlozen. Beide scenario's vind ik niet wenselijk.

Dikke tranen van verdriet bij vallen zijn hier natuurlijk ook meteen oppakken en even knuffelen :Y
pi_117772037
Overigens las ik PE's "huil je twee tellen" dus als gemopper/gepiep/gejammer.
pi_117772056
Even snel tussendoor. Hoe heet dat spul tegen tandjesleed? Wat je op de plek smeert waar de tand doorkomt.

Dank u :)
pi_117772087
Detinox?
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 13:53:36 #178
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117772454
Ja sorry dames, ik ben nogal bot geloof ik. Ik kan er ook niks aan doen dat iedereen mij verkeerd begrijpt.
Wat Clubsoda zegt over dat hoofd stoten ed. zo doe ik het dus ook., niet gelijk opspringen, oh wat zielig, heb je pijn..blabla

(en 9 van de 10 keer dat je het ziet dat ze hun hoofd stoten...net doen alsof je het dus niet ziet, dan gaan ze gewoon weer vrolijk door waar ze mee bezig waren...Als je er gelijk op af springt, dan gaan ze janken...Athans, was mijn ervaring met de jongens ;) Niet altijd hoor trouwens ;) )

Maar goed, mijn kind ligt dus niet bij mij in bed. Ze heeft een eigen bed, en daar hoort ze in te slapen.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 14:06:11 #179
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_117772869
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 13:17 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hier ook hoor. Dat wil zeggen: ik laat hem soms wel pruttelen/mekkeren/piepen maar echt huilen :N

En Midas wil ook niet bij me slapen. Die gaat dan spelen, rollen, slaan, knijpen, haren trekken, ogen uitsteken en kletsen.... heel schattig hoor, maar niet als je hoopt nog even een half uurtje slaap te kunnen pakken ;)
Oh, dacht al dat Anouk bitchy was, maar er zijn er meer! :D Phew :D
pi_117773045
Mijn kind slaapt heerlijk bij mij in bed vaak..ze zal vast een verwende kreng worden als ze ouder is :') :r
pi_117773312
Mijn kind sliep tot een maand of 14 vaak bij ons in bed.
Nu eigenlijk nooit meer. Zelf afgeleerd zonder veel gedoe en laten krijsen.
Niks gewenning die je er nooit meer uit krijgt dus.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_117773511
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 13:53 schreef PureEvil het volgende:
Maar goed, mijn kind ligt dus niet bij mij in bed. Ze heeft een eigen bed, en daar hoort ze in te slapen.
Wat leuk, mijn baby hoort bij mij in bed te slapen :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 12:29 schreef PureEvil het volgende:

Als je het elke dag doet vanaf de geboorte WEL. En overal en altijd gelijk toegeeft aan je kind..Oh wil je niet in je eigen bed, nou kom dan maar bij mij.
En dat had en heeft niets te maken met huilen of gejammer of toegeven aan mijn kind. :W
pi_117773824
Als je kind niet in zijn eigen bed wilt omdat hij ergens bang voor is, zich niet lekker voelt en veilig bij jou is als hij in je bedje ligt wat is daar mis mee }:| mijn baby ligt vaak in haar eigen bed maar als ze tandjes krijgt heeft ze pijn..wat heb ik eraan haar in haar bed laten krijsen :( als ze bij mij slaapt krijgen we allemaal slaap! de volgende keer slaapt ze weer gewoon lekker in haar bedje
pi_117773890
Als ze 18 zijn willen ze vast niet meer bij ons slapen _O-
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 14:35:20 #185
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_117774115
Wij willen af en toe nog wel dat ons mupke bij ons in bed slaapt, maar zij wil niet meer.... :D

En wat een nonsens, dat het verwennen zou zijn om je kind bij je te laten slapen, ik geloof dat er inmiddels meer dan genoeg onderzoeken zijn die aantonen dat het zelfs beter en veiliger voor je kind is als je het, zeker gedurende het eerste jaar, bij je op de kamer of in bed laat slapen.
pi_117774266
Mijn kind slaapt wegens ruimtegebrek nog bij met ledikant bij ons op de kamer. Als hij dus piept reageren we eigenlijk altijd direct want we horen het meteen en slapen het liefst zo snel mogelijk verder :P

Krijg ik daar dan ook een verwend rot kind van omdat ik 's nachts wel meteen reageer?
The way you rock'n'roll
pi_117774291
Kennelijk :')
pi_117774558
Nou geloof ik niet zo in het verwennen van jonge kinderen, maar dat terzijde. Ik denk dat er wel een verschil zit in het bewust en naar volle tevredenheid samen slapen en uit frustratie en geen andere mogelijkheid meer zien je kind dan maar bij je in bed leggen terwijl je het gevoel hebt dat je nachtrust/relatie/privé-leven daaronder leidt. Dat laatste resulteert waarschijnlijk in elke avond gefrustreerd en gespannen proberen je kind in het eigen bed te laten slapen, verdriet bij het kind, dan het kind maar in bed nemen en vervolgens de halve nacht liggen balen dat het weer niet gelukt is. Volgens mij is een bepaalde basis (ofwel in het eigen bed, ofwel bij papa en mama in bed) iets waar kinderen baat bij hebben en daar kan heus wel een uitzondering op zijn vanwege ziek/speciale gelegenheid etc. Maar elke avond in het eigen bed beginnen en met een hoop drama in het grote bed aanbelanden is misschien niet verwennen, maar wel een vorm van gewenning. Ik heb graag dat mijn kind in zijn eigen kamer in zijn eigen bed slaapt (om allerlei redenen die ik logisch en gegrond vind) en binnen de grenzen van het haalbare probeer ik hem daarnaartoe te begeleiden.

Bij nachtelijke huiltjes sta ik ook direct naast mijn bed natuurlijk. Slaap met de deur open zodat ik 'm goed hoor. Hoewel ik bij flinke vermoeidheid de prutteltjes niet altijd even adequaat registreer.
pi_117775019
Mijn dochtertje slaapt tussen in. Zowel mijn man als ik zijn het daar over eens.
We willen 's nachts graag slapen en hebben het geprobeerd (en nee niet 1 week) om haar in haar bedje te leggen maar ze raakt er van overstuur. Zo erg dat ze er van moet spugen en dan de rest van de nacht niet meer slaapt. Dus dan maar zo. Ze zal heus wel eens in haar eigen bed slapen. Maar nu nog niet :+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_117775240
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 14:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mijn kind slaapt wegens ruimtegebrek nog bij met ledikant bij ons op de kamer. Als hij dus piept reageren we eigenlijk altijd direct want we horen het meteen en slapen het liefst zo snel mogelijk verder :P

Krijg ik daar dan ook een verwend rot kind van omdat ik 's nachts wel meteen reageer?
Misschien wel een moeilijke slaper als ie 1 maal een eigen kamer heeft.
Leander heeft door ruimte gebrek eerste 2 jaar ook bij ons op de kamer gelegen. Toen we verhuisd waren en hij een eigen kamer kreeg was er niks mee te beginnen. Weken lang elke avond en nacht schreeuwen schreeuwen en nog een schreeuwen.

Maar een vervelend rot kind is het niet hoor. Hij heeft alleeb heel veel moeite met alleen slapen.
pi_117775281
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 15:02 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Misschien wel een moeilijke slaper als ie 1 maal een eigen kamer heeft.
Leander heeft door ruimte gebrek eerste 2 jaar ook bij ons op de kamer gelegen. Toen we verhuisd waren en hij een eigen kamer kreeg was er niks mee te beginnen. Weken lang elke avond en nacht schreeuwen schreeuwen en nog een schreeuwen.
Hij slaapt bij oma of op vakantie gelukkig prima in zijn eentje dus daar verwacht ik geen problemen mee.
Lastig lijkt me dat.
The way you rock'n'roll
pi_117775356
En wat is er mis met die gewenning dan? Waarom als ouders toch elke keer in eigen bedje dwingen denk ik dan, terwijl als je dat los laat het samen slapen ook prima is.
Ik vind dat de ouders dan maar beter kunnen wennen aan het samen slapen :X

Nou dat gaat hier niet op hoor menicole.
De jongste gaat rond 19:00 in bed in is bijna direct KO tot 12 uur later minstens :Y
En hij heeft tot bijna 1,5 jaar in mijn/ons bed gelegen.

Zelfde bij de oudste. Die slaapt ook prima in haar eigen bedje.
Bij andere slapen ze nu ook prima alleen, maar ook prima samen op een kamer :)
  Moderator dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:04:37 #193
5428 crew  miss_sly
pi_117775360
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 12:29 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Als je het elke dag doet vanaf de geboorte WEL. En overal en altijd gelijk toegeeft aan je kind..Oh wil je niet in je eigen bed, nou kom dan maar bij mij...Hu8il je even 2 tellen, ach gos wat zielig, kom maar dan pak ik je wel op...etc. etc..... :r
En als je bijna 3 bent dan ben je niet meer klein en hulpeloos.
Zelfs als je al ruim 3 bent, ben je nog klein en hulpeloos. En als je 4 of 5 of 6 bent, kun je dat nog steeds (soms) zijn. En bij wie anders dan je ouders zou je dat ook zonder problemen moeten kunnen zijn?
Jeetje, wat een nare post dit, zeg.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_117775598
Leander valt nu elk avond bij ons in bed in slaap, samen met mijn lief erbij. Als ie slaapt (meestal binnen 5 minuten) komt mijn lief weer naar beneden. Als we zelf naar bed gaan leggen we hem in een open ledikant op onze slaapkamer weg. Soms komt ie 's nachts weer bij ons, soms ligt ie de volgende ochtend gewoon in eigen bed. Heeeeel soms wil ie al even in zijn eigen kamer in zijn andere ;) eigen bed. Wij vinden op dit moment onze slaap iets belangrijker dan elke avond en nacht de strijd aan te gaan. Komt wel weer. En hij is al 3 geweest.
  Moderator dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:15:45 #195
5428 crew  miss_sly
pi_117775826
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 14:46 schreef Clubsoda het volgende:
Nou geloof ik niet zo in het verwennen van jonge kinderen, maar dat terzijde. Ik denk dat er wel een verschil zit in het bewust en naar volle tevredenheid samen slapen en uit frustratie en geen andere mogelijkheid meer zien je kind dan maar bij je in bed leggen terwijl je het gevoel hebt dat je nachtrust/relatie/privé-leven daaronder leidt. Dat laatste resulteert waarschijnlijk in elke avond gefrustreerd en gespannen proberen je kind in het eigen bed te laten slapen, verdriet bij het kind, dan het kind maar in bed nemen en vervolgens de halve nacht liggen balen dat het weer niet gelukt is. Volgens mij is een bepaalde basis (ofwel in het eigen bed, ofwel bij papa en mama in bed) iets waar kinderen baat bij hebben en daar kan heus wel een uitzondering op zijn vanwege ziek/speciale gelegenheid etc. Maar elke avond in het eigen bed beginnen en met een hoop drama in het grote bed aanbelanden is misschien niet verwennen, maar wel een vorm van gewenning. Ik heb graag dat mijn kind in zijn eigen kamer in zijn eigen bed slaapt (om allerlei redenen die ik logisch en gegrond vind) en binnen de grenzen van het haalbare probeer ik hem daarnaartoe te begeleiden.

Bij nachtelijke huiltjes sta ik ook direct naast mijn bed natuurlijk. Slaap met de deur open zodat ik 'm goed hoor. Hoewel ik bij flinke vermoeidheid de prutteltjes niet altijd even adequaat registreer.
Onze dochter begint iedere avond in haar eigen bed. En tot ze 2 was, kwam ze eigenlijk iedere nacht bij ons terecht, zonder frustratie of wat dan ook. Een jaar lang sliep ze regelmatige hele nachten in haar eigen bed en soms bij ons. De laatste maanden slaapt belandt ze weer iedere nacht, zonder frustraties of drama's, bij ons.

Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die het niet prettig vinden als een kind bij hen slaapt. En ook dat er kinderen (en dus ook ouders) zijn die dan niet slapen, maar lekker feesten.
Ik snap alleen niet waarom het dan verkeerd moet zijn als je kind wel bij je slaapt. Als de ouders daar geen probleem mee hebben, wie is dan bijvoorbeeld een PureEvil die daar wel moeite mee heeft en vindt dat het daardoor verwende mormels worden? Ik denk dat S niet verwend wordt, wel dat ze geborgenheid bij ons vindt die ze kennelijk nodig heeft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:20:29 #196
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117776031
Ik had het niet over S he, ff voor de duidelijkheid. Het voorbeeld wat ik opschreef was iemand uit mijn familie. (en JA, die is wel verwend) Het kan toch niet de bedoeling zijn dat moeder en kind lekker in het grote bed liggen en papa op de bank? Lijkt me niet gezond iig...

Ik heb ook niet gezegd dat het verkeerd is als je kind wel bij je slaapt. IK vind het alleen onnodig om bij elk piepje je kind in jouw bed te leggen.
En ja, mijn kinderen slapen ook weleens bij mij in bed, maar dat vind ik niet fijn. Als ze ziek zijn dan mogen ze in ons bed liggen, tot wij naar bed gaan, dan gaan ze naar hun eigen kamer. (Spreek ik dus over kinderen van 4/8 jaar) Toen ze baby waren hebben ze nooit bij ons in bed gelegen 's nachts. Weleens 's ochtends, omdat we dan toch al wakker waren.
pi_117776061
Vooral peuters ook weer. Die van ons is momenteel ook overal bang voor. Hij kan zelf niet goed uitleggen waarvoor. Moet ik hem dan omdat ie 3 is maar bang in zijn eigen bed laten liggen? Nee dat gaat er bij mij ook niet in!!
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 15:22:59 #198
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117776143
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 15:21 schreef MeNicole2 het volgende:
Vooral peuters ook weer. Die van ons is momenteel ook overal bang voor. Hij kan zelf niet goed uitleggen waarvoor. Moet ik hem dan omdat ie 3 is maar bang in zijn eigen bed laten liggen? Nee dat gaat er bij mij ook niet in!!
Die fase hebben wij ook gehad hoor, maar dat was ik al heel snel zat. Als ze dan sliepen dan gingen ze gewoon weer naar hun eigen bed 's nachts.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')