abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 september 2012 @ 18:00:11 #151
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_117280798
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:57 schreef Shreyas het volgende:

[..]

En wat heeft dat met dit onderwerp te maken? :?
Meer dan jouw standaard idiote telegraaf zin waar ik op reageerde.
pi_117280848
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:48 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ik vind er niets fascistisch aan, Nederland moet af van het linkse gereutel dat elke crimineel die de actie pleegt en aangepakt wordt, per definitie gezien wordt als het slachtoffer. Terwijl het echte slachtoffer dan even voor dader wordt aangezien.
Over gereutel gesproken.
  woensdag 26 september 2012 @ 18:02:46 #153
383477 DrommelsDrommels
StommelingUilskuikenFrikandel!
pi_117280869
Groenlinks en de SP snijden zichzelf weer eens goed in de vingers :')
pi_117280984
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 18:00 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Meer dan jouw standaard idiote telegraaf zin waar ik op reageerde.
Ok
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  woensdag 26 september 2012 @ 18:37:31 #155
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_117281985
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:38 schreef Shreyas het volgende:
Teeven is baas _O_
Nee. Een politicus die George Orwell's 1984 als handboek gebruikt voor de toekomst van Nederland is geen baas. Als het aan hem lag was FOK! al gesloten wegens inbreuk op auteursrechten omdat er hier op het forum af en toe een youtube filmpje van een artiest voorbij komt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_117283314
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 18:02 schreef DrommelsDrommels het volgende:
Groenlinks en de SP snijden zichzelf weer eens goed in de vingers :')
Ach, Teeven ook. Het is maar net hoe je er tegenover staat.

Ik ben het voor deze ene keer wel stiekem een beetje met de man eens. Neemt niet weg dat het een clown is, verder.
Conscience do cost.
pi_117293636
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 12:02 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

En? Hij had ook kunnen zeggen dat als je je in het dagelijkse verkeer mengt loop je het risico doodgereden te worden.

Werkelijk, ik snap die spastische reacties hier niet over feiten die al jaren en jaren over de hele wereld gebeuren.
Het probleem is dat het in dit geval mogelijk om een gerichte actie gaat. Stel bijvoorbeeld dat iemand bewust wordt doodgereden in het verkeer. Dan kun je ook wel zeggen dat doodgereden worden het risico is van verkeersdeelname, maar dat is niet het normale risico. Je bagatelliseert in een dergelijk geval de bewuste actie.

Het "normale" risico van de inbreker is (globaal genomen) dat:

- hij tijdens het inbreken, door een gevaarlijke manoeuvre, een verwonding oploopt
- hij gepakt en veroordeeld wordt (of zelfs als dat niet gebeurt, dat hij enige last ondervindt van de opsporing).
- hij met geweld te maken krijgt dat:
a) proportioneel is, of
b) disproportioneel is (doch niet onbegrensd), maar het gevolg is van een emotionele reactie.

Verder heeft ook de inbreker, of je het daar nu mee eens bent of niet, een recht op leven (zie artikel 2 EVRM) en is de staat verplicht om inbreuken op dat recht effectief aan te pakken.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_117293798
Goed dat de inbreker is gestraft maar om dit nou met de dood te moeten bekopen...
Als de bewoner buiten proportioneel geweld heeft gebruikt terwijl de inbreker machteloos was is natuurlijk ook de bewoner schuldig. Maar onderzoek moet dat nog uitwijzen.
pi_117296246
Ik hoop dat mijn zoon of dochter later niet opgehitst wordt door foute vrienden om een huis binnen gaan. Dan mag je namelijk vermoord worden, volgens Fredje Teeven. Bizar dat een staatssecretaris een uitspraak doet over een lopende zaak. Trias Politica, anyone?

De VVD begint steeds enger te worden.
  woensdag 26 september 2012 @ 23:01:22 #160
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_117296835
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:49 schreef Cardozo het volgende:
Ik hoop dat mijn zoon of dochter later niet opgehitst wordt door foute vrienden om een huis binnen gaan. Dan mag je namelijk vermoord worden, volgens Fredje Teeven. Bizar dat een staatssecretaris een uitspraak doet over een lopende zaak. Trias Politica, anyone?

De VVD begint steeds enger te worden.
Volgens Fredje mag je zoon pas vermoord worden als bij zich niet meteen overgeeft en begint te vechten. Niet geheel onredelijk als je weet dat je iemand doodsangsten aanjaagt, berooft en misschien wel bang voor het leven maakt als je midden in de nacht binnen komt. Een ettertje van 12 dat een huis binnengaat zal minder snel een gevaar opleveren voor de bewoners dan een grote dude van 16 dus als je voorbeeld daar op sloeg dan is het ook bullshit.
  woensdag 26 september 2012 @ 23:36:09 #161
3542 Gia
User under construction
pi_117298231
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:12 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Het probleem is dat het in dit geval mogelijk om een gerichte actie gaat. Stel bijvoorbeeld dat iemand bewust wordt doodgereden in het verkeer. Dan kun je ook wel zeggen dat doodgereden worden het risico is van verkeersdeelname, maar dat is niet het normale risico. Je bagatelliseert in een dergelijk geval de bewuste actie.

Het "normale" risico van de inbreker is (globaal genomen) dat:

- hij tijdens het inbreken, door een gevaarlijke manoeuvre, een verwonding oploopt
- hij gepakt en veroordeeld wordt (of zelfs als dat niet gebeurt, dat hij enige last ondervindt van de opsporing).
- hij met geweld te maken krijgt dat:
a) proportioneel is, of
b) disproportioneel is (doch niet onbegrensd), maar het gevolg is van een emotionele reactie.

Verder heeft ook de inbreker, of je het daar nu mee eens bent of niet, een recht op leven (zie artikel 2 EVRM) en is de staat verplicht om inbreuken op dat recht effectief aan te pakken.
Daarom mag je een inbreker ook niet in koelen bloede vermoorden.

Soldaten die uitgezonden worden naar Afghanistan worden ook aan gevaar blootgesteld. Die kiezen er net zomin voor om te komen. Toch kan dit gebeuren.
Risico van het vak dus.

Inbreker hetzelfde. Kiest er niet voor om te komen, maar als hij in gevecht raakt met het slachtoffer kan hijzelf slachtoffer worden. Die bewoner zal hem niet opzettelijk gedood hebben.
Maar goed, dat is wel hetgene wat goed onderzocht moet worden.

Maar een inbreker heeft niet het recht dat de bewoner even de deur voor hem open houdt, zodat hij veilig naar buiten kan.
pi_117298357
Grappig genoeg heeft een rechter in het VK bijna letterlijk gezegd wat Teeven zei; 'als je als inbreker inbreekt bij iemand die een wapen heeft, neem je het risico doodgeschoten te worden'.

bron
  woensdag 26 september 2012 @ 23:49:54 #163
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_117298648
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:39 schreef HiZ het volgende:
Grappig genoeg heeft een rechter in het VK bijna letterlijk gezegd wat Teeven zei; 'als je als inbreker inbreekt bij iemand die een wapen heeft, neem je het risico doodgeschoten te worden'.
Wat heb je aan zo'n open deur ? Het schept nogal een gevaarlijk precedent als je als politicus eigenrichting gaat aanmoedigen voordat uberhaupt bekend is wat de daadwerkelijke situatie was. En dat is wat Teeven doet.

Mooi voorbeeld is natuurlijk dit :

quote:
De recherche beschikt inmiddels over informatie dat deze mishandeling niet plaatsvond na een mislukte overval, maar mogelijk verband hield met een mislukte drugsdeal.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_drugs___.html?p=4,1

Als het aan Teeven en andere wat minder scherpen van geest ligt gaan deze "slachtoffers" in het vervolg vrijuit.
pi_117298655
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:36 schreef Gia het volgende:

Inbreker hetzelfde. Kiest er niet voor om te komen, maar als hij in gevecht raakt met het slachtoffer kan hijzelf slachtoffer worden. Die bewoner zal hem niet opzettelijk gedood hebben.
Maar goed, dat is wel hetgene wat goed onderzocht moet worden.
.
Juist hier gaat het om (niet om het "opzettelijke", want dat klopt wettelijk gezien niet, maar om de strekking van je post).

En dat is ook hier het probleem. Het is misschien te stellen dat dit het risico van het vak was na de beoordeling door de rechter. Maar als je nu al stelt dat het (blijkbaar op welke manier dan ook) sterven door een inbraak een normaal risico is, dan ga je wat mij betreft te ver.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:01 schreef Brum_brum het volgende:
. Een ettertje van 12 dat een huis binnengaat zal minder snel een gevaar opleveren voor de bewoners dan een grote dude van 16 dus als je voorbeeld daar op sloeg dan is het ook bullshit.
Goed dat je 12 zegt. Ettertjes van 11 kunnen niet strafrechtelijk vervolgd worden en dus zul je daar misschien banger voor moeten zijn. :P
pi_117298777
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:49 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Wat heb je aan zo'n open deur ? Het schept nogal een gevaarlijk precedent als je als politicus eigenrichting gaat aanmoedigen voordat uberhaupt bekend is wat de daadwerkelijke situatie was. En dat is wat Teeven doet.

[..]

Als het aan Teeven en andere wat minder scherpen van geest ligt gaan deze "slachtoffers" in het vervolg vrijuit.
Rechter, niet politicus.
  Moderator woensdag 26 september 2012 @ 23:54:26 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_117298796
quote:

[..]

[..]

hij moedigd eigenrichting helemaal niet aan en wat het "mooie voorbeeld" ergens mee te maken heeft snap ik niet zo heel erg goed
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 26 september 2012 @ 23:54:49 #167
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_117298812
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:50 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Juist hier gaat het om (niet om het "opzettelijke", want dat klopt wettelijk gezien niet, maar om de strekking van je post).

En dat is ook hier het probleem. Het is misschien te stellen dat dit het risico van het vak was na de beoordeling door de rechter. Maar als je nu al stelt dat het (blijkbaar op welke manier dan ook) sterven door een inbraak een normaal risico is, dan ga je wat mij betreft te ver.

[..]

Goed dat je 12 zegt. Ettertjes van 11 kunnen niet strafrechtelijk vervolgd worden en dus zul je daar misschien banger voor moeten zijn. :P
Ja dat realiseerde ik me ook toen ik 12 was. Een jaartje eerder en ik had alles kunnen doen wat ik maar wou.
  woensdag 26 september 2012 @ 23:55:40 #168
382130 gnaeus
pi_117298837
Met de gebruikelijk reacties van de FOK! intelligentsia :

Mannen vast na aftuigen overvaller

"Als je bij je werk als overvaller gewond raakt, is dat het risico van het vak. Moet je het maar niet doen! "

"Een overvaller is vogelvrij. Die mag je ook stoppen met een kogel. Je moet wel kunnen bewijzen dat het idd de overvaller betrof dmv bewakingscamera's ed. "

"Ik snap dat ook niet. Die schattige overvallers van tegenwoordig bied je toch gewoon koffie aan, en je geeft ze ook nog een leuk motortje mee. De duurste, wel te verstaan. Dan overvallen ze je verder ook niet... "

etc. etc.
  woensdag 26 september 2012 @ 23:56:33 #169
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_117298870
quote:

[..]

[..]

Ja want in Amerika stoppen ook alle onderzoeken bij de eerste indicatie van zelfverdediging.
  woensdag 26 september 2012 @ 23:56:36 #170
382130 gnaeus
pi_117298874
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

hij moedigd eigenrichting helemaal niet aan en wat het "mooie voorbeeld" ergens mee te maken heeft snap ik niet zo heel erg goed
Oh, ok. Genoteerd.
pi_117298901
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:56 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Ja want in Amerika stoppen ook alle onderzoeken bij de eerste indicatie van zelfverdediging.
Het VK is het Verenigd Koninkrijk, Groot Brittannië dus.
  woensdag 26 september 2012 @ 23:58:16 #172
382130 gnaeus
pi_117298920
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:56 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Dat ligt een beetje aan de huidskleur van de dader.
  woensdag 26 september 2012 @ 23:59:37 #173
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_117298950
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:57 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het VK is het Verenigd Koninkrijk, Groot Brittannië dus.
Da meente ge niet! Ik reageerde op het zinnetje:
quote:
met de ultieme angstdroom voor alle bange mensen hier met hét ultieme eigenrichting land.
  Moderator donderdag 27 september 2012 @ 00:00:48 #174
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_117298988
quote:
14s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:56 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Oh, ok. Genoteerd.
niet dan?

hij vind het treurig dat er iemand dood is, goed dat het onderzocht word, mooi dat de bewoners niet direct gearresteerd zijn en eigen schuld dikke bult voor de inbreker

wat is het probleem?

tot het onderzoek is afgerond of 1 van de collega's van het dodelijke slachtoffer naar de mediastapt kunnen we alleen op het verhaal van de bewoners afgaan en dan is de reactie van Teeven niet zo heel er gek maar met het aanmoedigen van eigenrichting heeft het niets te maken en met familievetes van motorbendes ook niet
  donderdag 27 september 2012 @ 00:01:50 #175
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_117299012
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:58 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Dat ligt een beetje aan de huidskleur van de dader.
Het meest politiek correcte land ter wereld beoordelen op wat achtergestelde regio's is een beetje hetzelfde als Urk gebruiken als voorbeeld hoe achtergebleven en middeleeuws Nederland wel niet is.
  donderdag 27 september 2012 @ 00:02:25 #176
241662 Jian
Well, well, well
pi_117299028
quote:
14s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:56 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Oh, ok. Genoteerd.
Mooi, want hij heeft groot gelijk. Jouw interpretatie van wat Teeven heeft gezegd raakt namelijk kant nog wal!
pi_117299063
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:02 schreef Jian het volgende:

[..]

Mooi, want hij heeft groot gelijk. Jouw interpretatie van wat Teeven heeft gezegd raakt namelijk kant nog wal!
Noch. Mocro.
  donderdag 27 september 2012 @ 00:06:08 #178
382130 gnaeus
pi_117299123
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat is het probleem?

Dat je je mening baseert op een summier krantenbericht dat enkel verslag doet van wat de bewoner vertelt zou hebben. Nu is dat wat jou betreft geen probleem, je modereert slechts een zijtak van het riool dat internet heet, een staatssecretaris zou beter moeten weten. Zeker hoe de trias politica in dit land werkt en waarom het verkondigen van zijn mening daarin een storende werking heeft.

Maar dat is hier toch aan dovemansoren gericht, dus wat boeit het.
pi_117299125
Volgens mij is deze discussie niet alleen in Nederland aan de gang en is het duidelijk welke kant het opgaat; de staat erkent dat hij tekortschiet in het handhaven van de orde en geeft burgers meer ruimte om invulling te geven aan zelfverdediging.
pi_117299155
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:06 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Dat je je mening baseert op een summier krantenbericht dat enkel verslag doet van wat de bewoner vertelt zou hebben. Nu is dat wat jou betreft geen probleem, je modereert slechts een zijtak van het riool dat internet heet, een staatssecretaris zou beter moeten weten. Zeker hoe de trias politica in dit land werkt en waarom het verkondigen van zijn mening daarin een storende werking heeft.

De staatssecretaris heeft hier natuurlijk ook nog een eigen rol. Wie niet aangeklaagd wordt komt ook niet voor de rechter. Jij bent hier degene die de scheiding der machten niet goed begrijpt; rechters oordelen, ze slepen iemand niet de rechtszaal in.
  donderdag 27 september 2012 @ 00:08:54 #181
382130 gnaeus
pi_117299189
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:06 schreef HiZ het volgende:
Volgens mij is deze discussie niet alleen in Nederland aan de gang en is het duidelijk welke kant het opgaat; de staat erkent dat hij tekortschiet in het handhaven van de orde en geeft burgers meer ruimte om invulling te geven aan zelfverdediging.
Uhm, de staat erkent dat niet. Teeven doet een populistische uitspraak over iets wat al jaren gewoon mag : je huis beschermen tegen inbrekers mits dat proportioneel is.
  Moderator donderdag 27 september 2012 @ 00:09:29 #182
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_117299203
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:06 schreef gnaeus het volgende:

[..]

wat zou een staatssecretaris beter moeten weten?

inbrekers lopen nu eenmaal een bepaald risico ... het spreekwoord 'op een gegeven moment kom je de verkeerde tegen' kwam echt niet uit de lucht vallen
  donderdag 27 september 2012 @ 00:10:29 #183
382130 gnaeus
pi_117299224
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:07 schreef HiZ het volgende:

[..]

De staatssecretaris heeft hier natuurlijk ook nog een eigen rol. Wie niet aangeklaagd wordt komt ook niet voor de rechter. Jij bent hier degene die de scheiding der machten niet goed begrijpt; rechters oordelen, ze slepen iemand niet de rechtszaal in.
Nee, Teeven gaat op de stoel van de rechter en het o.m. zitten door te beweren dat het goed is dat de bewoner niet gearresteerd is. Dat moet nog blijken uit het onderzoek namelijk.
  Moderator donderdag 27 september 2012 @ 00:10:49 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_117299232
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:08 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Uhm, de staat erkent dat niet. Teeven doet een populistische uitspraak over iets wat al jaren gewoon mag : je huis beschermen tegen inbrekers mits dat proportioneel is.
nee hij doet een uitspraak over de werkomstandigheden van inbrekers
pi_117299276
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee hij doet een uitspraak over de werkomstandigheden van inbrekers
Eigenlijk dus een directe oproep aan het inbrekersgilde om zich beter te bewapenen.
  donderdag 27 september 2012 @ 00:12:57 #186
382130 gnaeus
pi_117299278
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat zou een staatssecretaris beter moeten weten?

inbrekers lopen nu eenmaal een bepaald risico ... het spreekwoord 'op een gegeven moment kom je de verkeerde tegen' kwam echt niet uit de lucht vallen
Dat is wat Teeven idd zegt : eigen schuld dikke bult. Terwijl nog maar moet blijken of dat zo is. Teeven spreekt voorbarig en dat ondermijnt de rechtspraak. In feite zegt hij : sla gerust een inbreker lens, mijn zegen heb je. En als je niet begrijpt wat voor verkeerd signaal dat afgeeft heeft het voor mij ook geen zin moeite te doen dat duidelijk te maken.
  Moderator donderdag 27 september 2012 @ 00:15:13 #187
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_117299335
quote:
4s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:12 schreef Chastity. het volgende:

[..]

Eigenlijk dus een directe oproep aan het inbrekersgilde om zich beter te bewapenen.
nee een oproep aan het inbrekersgilde om een ander vak te leren
  Moderator donderdag 27 september 2012 @ 00:18:19 #188
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_117299413
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:12 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Dat is wat Teeven idd zegt : eigen schuld dikke bult. Terwijl nog maar moet blijken of dat zo is. Teeven spreekt voorbarig en dat ondermijnt de rechtspraak. In feite zegt hij : sla gerust een inbreker lens, mijn zegen heb je. En als je niet begrijpt wat voor verkeerd signaal dat afgeeft heeft het voor mij ook geen zin moeite te doen dat duidelijk te maken.
nee dat zegt hij niet

hij zegt dat je als inbreker rekening moet houden met helemaal lens geslagen te worden, case by case onderzoek moet uitwijzen of het al dan niet binnen de marge valt
pi_117299480
quote:
13s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:10 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Nee, Teeven gaat op de stoel van de rechter en het o.m. zitten door te beweren dat het goed is dat de bewoner niet gearresteerd is. Dat moet nog blijken uit het onderzoek namelijk.
De rol waar je het over heb is die van het OM.Niet van de rechter dus. Jij snapt kennelijk de rol van een rechter niet. De rechter is geen politieman die mensen naar een rechtszaal sleept. Als de sterke arm politie/OM besluit dat het niet hoeft, dan ziet de rechter een bewoner die een inbreker helemaal lens slaat niet.
  donderdag 27 september 2012 @ 00:22:38 #190
382130 gnaeus
pi_117299518
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee dat zegt hij niet

"Het is goed dat wordt uitgezocht wat er is gebeurd en dat die bewoners niet zijn aangehouden. Zij zijn de slachtoffers, de verdachte hoort daar niet te zijn.” "

Met andere woorden : slachtoffers kunnen niet tegelijkertijd dader zijn. En dan spreekt Teeven niet voor z'n beurt ? Politieonderzoek is helemaal niet nodig, Teeven weet nu al dat de dader fout was en de slachtoffers in hun recht. Vandaar ook mijn voorbeeld van de overval op de Harley shop, achteraf bleek het geen overval te zijn en bleken de slachtoffers de daders te zijn.

Nogmaals, als je niet inziet hoe dat inherent de rechtstaat ondermijnt geef ik het op.
  donderdag 27 september 2012 @ 00:22:38 #191
241662 Jian
Well, well, well
pi_117299519
quote:
4s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:12 schreef Chastity. het volgende:

[..]

Wat een conclusie 8)7 nee, je moet ze verwelkomen met koffie en appelgebak, dan laten ze je misschien in de toekomst met rust omdat je zo aardig voor ze bent.
pi_117299557
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:22 schreef gnaeus het volgende:

[..]

"Het is goed dat wordt uitgezocht wat er is gebeurd en dat die bewoners niet zijn aangehouden. Zij zijn de slachtoffers, de verdachte hoort daar niet te zijn.” "

Met andere woorden : slachtoffers kunnen niet tegelijkertijd dader zijn. En dan spreekt Teeven niet voor z'n beurt ? Politieonderzoek is helemaal niet nodig, Teeven weet nu al dat de dader fout was en de slachtoffers in hun recht. Vandaar ook mijn voorbeeld van de overval op de Harley shop, achteraf bleek het geen overval te zijn en bleken de slachtoffers de daders te zijn.

Nogmaals, als je niet inziet hoe dat inherent de rechtstaat ondermijnt geef ik het op.
Nee, Teeven is de baas van het OM. De instructie is al eerder afgegeven dat iemand die zich redelijkerwijs op zelfverdediging kan beroepen niet per definitie meer verdachte is. Het is een wat royale uitleg van zijn eigen instructie aan het OM.
pi_117299596
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:22 schreef Jian het volgende:

[..]

Wat een conclusie 8)7 nee, je moet ze verwelkomen met koffie en appelgebak, dan laten ze je misschien in de toekomst met rust omdat je zo aardig voor ze bent.
Kijk eens even naar de titel, risico van HET VAK, m.a.w., Teeven ziet het als een beroep, als er in een beroep risico's zijn moet je die proberen uit te sluiten/minimaliseren . :p
pi_117299612
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:08 schreef gnaeus het volgende:
Teeven doet een populistische uitspraak over iets wat al jaren gewoon mag : je huis beschermen tegen inbrekers mits dat proportioneel is.
Proportioneel is natuurlijk waar de schoen wringt. Wat de een proportioneel vindt hoeft de ander nog niet proportioneel te vinden. Het is ook iets wat erg opportunistisch geïnterpreteerd kan worden. Tussen dood schieten en zodanig verwonden dat iemand geen gevaar meer vormt kan bijvoorbeeld 10 cm verschil zitten in de plek waar de kogel het lichaam is binnen getreden. Je gaat mij niet wijs maken dat in die 10 cm het verschil tussen wel of niet proportioneel zit, toch wordt dat volgens mij wel vaak zo opgevat door rechters.
  donderdag 27 september 2012 @ 00:26:53 #195
241662 Jian
Well, well, well
pi_117299631
Hij zegt dus, in 1e instantie zijn de bewoners slachtoffers en geen daders, het is goed, dat zij niet onmiddellijk zijn aangehouden, de zaak moet natuurlijk wel goed uitgezocht worden.

Helemaal niets mis mee!
  donderdag 27 september 2012 @ 00:27:16 #196
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117299637
teeven :r

quote:
de verdachte
Dat is dus die NIET dood is, niet andersom he
  donderdag 27 september 2012 @ 00:28:03 #197
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117299651
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:26 schreef Jian het volgende:
Hij zegt dus, in 1e instantie zijn de bewoners slachtoffers en geen daders, het is goed, dat zij niet onmiddellijk zijn aangehouden, de zaak moet natuurlijk wel goed uitgezocht worden.

Helemaal niets mis mee!
En voor onderzoek houd je ze dus aan. Je sluit ze op maar neemt ze wel mee het bureua om alles zwart op wit te hebben
  donderdag 27 september 2012 @ 00:28:21 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117299656
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:25 schreef Chastity. het volgende:

[..]

Kijk eens even naar de titel, risico van HET VAK, m.a.w., Teeven ziet het als een beroep, als er in een beroep risico's zijn moet je die proberen uit te sluiten/minimaliseren . :p
Klopt, ze moeten ook belasting betalen, tijd dat de arbodienst eens regels voor die beroepsgroep op gaat stellen, het gaat steeds vaker fout.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 27 september 2012 @ 00:28:40 #199
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117299666
He maar drugsrunners mogen dus gewoon rondschieten straks? Want dat hoort bij het vak?
  donderdag 27 september 2012 @ 00:28:47 #200
241662 Jian
Well, well, well
pi_117299670
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:25 schreef Chastity. het volgende:

[..]

Of je kiest een ander vak met minder risico's!
pi_117299681
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Klopt, ze moeten ook belasting betalen, tijd dat de arbodienst eens regels voor die beroepsgroep op gaat stellen, het gaat steeds vaker fout.
:D Jij snapt het ;)
  donderdag 27 september 2012 @ 00:33:45 #202
241662 Jian
Well, well, well
pi_117299780
Mensen die denken dat een vak iets met legaliteit te maken heeft :')
pi_117299985
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:33 schreef Jian het volgende:
Mensen die denken dat een vak iets met legaliteit te maken heeft :')
Idioot. Een vak als "uitgangspunten van het strafrecht" heeft verdomd veel te maken met legaliteit. :P
  donderdag 27 september 2012 @ 00:50:08 #204
241662 Jian
Well, well, well
pi_117300081
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:45 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Idioot. Een vak als "uitgangspunten van het strafrecht" heeft verdomd veel te maken met legaliteit. :P
Touché
En ik had ook moeten zeggen "per definitie", ma ja ....
  donderdag 27 september 2012 @ 01:14:30 #205
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_117300476
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Iemand linkte laatst naar een docu uit de jaren 90 over wiet. Meneer de teler betaalde gewoon belasting en meneer de wiet advocaat liet zelfs een voorbeeld zien waarin iemand de aankoop van vuurwapens als aftrekpost had opgegeven en toegekend had gekregen.
pi_117300692
Die inbrekers zouden geen rechten moeten hebben. Sowieso, beetje andermans spullen stelen, links kut volk dat het is, ga werken!
pi_117300758
Dit is echt al zo oud als de weg naar Rome, politiek zegt, de rechtstaat doet. Blijft natuurlijk altijd makkelijk scoren, maar politici gaan vaak hun eigen realisme voorbij. Denk goed na voordat je iemand te lijf gaat. Los van het feit dat je jezelf mag bewijzen als een soort rambo, kan het goed fout aflopen.
  donderdag 27 september 2012 @ 04:13:57 #208
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_117301364
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 01:36 schreef MakkieR het volgende:
Dit is echt al zo oud als de weg naar Rome, politiek zegt, de rechtstaat doet. Blijft natuurlijk altijd makkelijk scoren, maar politici gaan vaak hun eigen realisme voorbij. Denk goed na voordat je iemand te lijf gaat. Los van het feit dat je jezelf mag bewijzen als een soort rambo, kan het goed fout aflopen.
Maar het is toch juist goed afgelopen?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 27 september 2012 @ 04:17:01 #209
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_117301365
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 01:14 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Iemand linkte laatst naar een docu uit de jaren 90 over wiet. Meneer de teler betaalde gewoon belasting en meneer de wiet advocaat liet zelfs een voorbeeld zien waarin iemand de aankoop van vuurwapens als aftrekpost had opgegeven en toegekend had gekregen.
Waar de beste man overigens gewoon een vergunning voor had, omdat hij lid was van een schietvereniging...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_117301537
quote:

[..]

[..]

Over dom gereutel gesproken zeg. Dat zegt hij helemaal niet want het wordt gewoon onderzocht door justitie. Als blijkt dat het dus helemaal geen inbraak was dan wordt hij gewoon vervolgd.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_117301575
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:22 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Met andere woorden : slachtoffers kunnen niet tegelijkertijd dader zijn. En dan spreekt Teeven niet voor z'n beurt ? Politieonderzoek is helemaal niet nodig, Teeven weet nu al dat de dader fout was en de slachtoffers in hun recht.
quote:
Het is goed dat wordt uitgezocht wat er is gebeurd
8)7
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_117301595
quote:
14s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:28 schreef Life2.0 het volgende:
He maar drugsrunners mogen dus gewoon rondschieten straks? Want dat hoort bij het vak?
Het bovenstaande is al helemaal hilarisch of misschien moet het hysterisch zijn?

Maar ga door met dergelijke postings. Zeer vermakelijk.
pi_117301622
quote:
10s.gif Op donderdag 27 september 2012 06:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

[..]

8)7
Leuk hoe sommigen zich voor lul zetten en dat bijna in 1 zin.
pi_117301653
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 04:17 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Waar de beste man overigens gewoon een vergunning voor had, omdat hij lid was van een schietvereniging...
Dat is een prive hobby, hoezo zou hij dat af hebben mogen trekken dan?
pi_117301658
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 07:05 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Leuk hoe sommigen zich voor lul zetten en dat bijna in 1 zin.
Bizar hoe hysterisch links reageert op iemand die alleen maar zegt dat fysiek geweld het risico van het vak vd inbreker is.
pi_117301670
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:28 schreef Jian het volgende:

[..]

Of je kiest een ander vak met minder risico's!
Precies. Iets met if you can't take the heat....
pi_117301680
quote:
10s.gif Op donderdag 27 september 2012 07:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Bizar hoe hysterisch links reageert op iemand die alleen maar zegt dat fysiek geweld het risico van het vak vd inbreker is.
Als je Teeven bedoelt dan zegt hij niet dat alleen maar. Als ie alleen maar had gezegd dat inbrekers risico lopen dat ze te maken krijgen met fysiek geweld, dan had niemand daar een probleem van gemaakt.
pi_117301685
quote:
10s.gif Op donderdag 27 september 2012 07:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Zo reageert links in het algemeen wanneer criminelen aangepakt worden, en degene die voor die aanpak zijn worden door hun behandeld alsof ze erger zijn dan de crimineel waar het over gaat.
Harder straffen werkt niet, maar degene die er voor pleiten mogen de doodstraf krijgen...
Ik 'vraag' me toch af waarom steeds...

[ Bericht 0% gewijzigd door ReplaR op 27-09-2012 07:28:06 ]
pi_117301745
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 07:19 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Zo reageert links in het algemeen wanneer criminelen aangepakt worden, en degene die voor die aanpak zijn worden door hun behandeld alsof ze erger zijn dan de crimineel waar het over gaat.
Harder straffen werkt niet, maar degene die er voor pleiten mogen de doodstraf krijgen...
Exact ja! Iemand die wil dat criminelen gestraft worden is altijd "het echte gevaar" terwijl de crimineel slechts een onbegrepen nobele wilde is.
pi_117301754
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 07:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Als je Teeven bedoelt dan zegt hij niet dat alleen maar. Als ie alleen maar had gezegd dat inbrekers risico lopen dat ze te maken krijgen met fysiek geweld, dan had niemand daar een probleem van gemaakt.
Dat was de insteek van het verhaal en daar wordt hysterisch op gereageerd.

Met hun "halt burgerarrest" en "bied koffie aan" :')
pi_117301771
Heej, ik mis moussie en Disana nog om slachtoffers als misdagers neer te zetten.
pi_117301778
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 07:19 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Lul toch niet man. Sommige lui uit rechts-populistische hoek proberen inderdaad het beeld neer te zetten dat alles ter linkerzijde van - en soms inclusief - D66 graag slachtoffers veroordeelt en daders pampert, maar dat is kul en daar gaat het hier helemaal niet om. Waar de duscussie wel over gaat? Voornamelijk de volgende twee punten:

1. Spreekt Teeven niet voor zijn beurt door nog voor het feitenonderzoek is gedaan te speculeren dat het goed is dat de bewoners niet opgepakt zijn?
2. Sommige mensen vinden dat Teeven de indruk wekt dat je een inbreker mag doodslaan om je huis en haard te verdedigen. Iets wat in het strafrecht niet zo is omdat noodweer de eis van proportionaliteit kent.

Maar als jij er blij van wordt om "links" af te schilderen als boevenknuffelaars dan moet je dat vooral doen. Ik denk dat weinig weldenkende mensen je serieus nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2012 07:39:20 ]
pi_117301803
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 07:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat was de insteek van het verhaal en daar wordt hysterisch op gereageerd.
Nee, op dat punt wordt nu juist nauwelijks gereageerd. Wel op twee andere punten, zie mijn vorige post.
pi_117301804
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 07:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Lul toch niet man. Sommige lui uit rechts-populistische hoek proberen inderdaad het beeld neer te zetten dat alles ter linkerzijde van - en soms inclusief - D66 graag slachtoffers veroordelen en daders pamperen, maar dat is kul en daar gaat het hier helemaal niet om. Waar de duscussie wel over gaat? Voornamelijk de volgende twee punten:

1. Spreekt Teeven niet voor zijn beurt door nog voor het feitenonderzoek is gedaan te speculeren dat het goed is dat de bewoners niet opgepakt zijn?
2. Sommige mensen vinden dat Teeven de indruk wekt dat je een inbreker mag doodslaan om je huis en haard te verdedigen. Iets wat in het strafrecht niet zo is omdat noodweer de eis van proportionaliteit kent.

Maar als jij er blij van wordt om "links" af te schilderen als boevenknuffelaars dan moet je dat vooral doen. Ik denk dat weinig weldenkende mensen je serieus nemen.
1. Nee want dat is nb een maatregel die hij zelf heeft ingevoerd in het vorige kabinet!
2. Dat ligt aan de oost indische doofheid van die mensen, want dat zei hij niet. Hij zei dat dat het risico van het vak is. En dat is gewoon een feit. Een inbreker plaatst zich willens en wetens in een situatie waarin hij geweld kan verwachten. De slachtoffers niet.
pi_117301820
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 07:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Lul toch niet man. Sommige lui uit rechts-populistische hoek proberen inderdaad het beeld neer te zetten dat alles ter linkerzijde van - en soms inclusief - D66 graag slachtoffers veroordeelt en daders pampert, maar dat is kul en daar gaat het hier helemaal niet om. Waar de duscussie wel over gaat? Voornamelijk de volgende twee punten:

Nee, Teeven spreekt niet voor zijn beurt, want het was vroeger beleid om die eigenaar meteen als verdachte af te voeren naar het politiebureau. Het is Teeven die heeft ingevoerd dat dat niet meer zomaar mag. Het is niet zo raar dat hij zegt dat het goed is als zijn beleid wordt gevolgd door politie en OM.

Proportionaliteit kan trouwens wel degelijk zover gaan dat je iemand doodt, alleen ligt de drempel daarvoor wel behoorlijk hoog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')