Yup. En met die lanterfanters wordt dat enkel grijzer omdat ze tijd te veel hebben over een mening over te geven.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:56 schreef padlarf het volgende:
[..]
De wereld is nu eenmaal niet zwart/wit.
Ok, hier gaan we het niet over eens worden. Ik stop nu want het draagt niet echt bij aan het topic verder.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:57 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Yup. En met die lanterfanters wordt dat enkel grijzer omdat ze tijd te veel hebben over een mening over te geven.
Haha, dat was ik net van plan.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:51 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Mja... en zo creeer je miljoenen mogelijkheden waarbij de situatie/voorgeschiedenis van belang wordt gemaakt.
Spreekt een rechter in een bepaalde situatie uit "inbreker, eigen schuld dikke bult" kun jij er weer iets in zien wat je dicustabel vind en er een topicreeks voor openen om er 2 jaar over te brallen met welles/nietus op basis van 16 miljoen meningen.
Je kunt ook met die tijd wat nuttigs doen. Van je reet af komen en de PC uitzetten bijvoorbeeld.
teeven was hoofdofficier van justitie en zou derhalve beter moeten weten, vwb de wet mbt noodweer, en vwb de scheiding der machten.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
Teeven geeft nog geeneens een mening, hij benadrukt de dagelijkse werkelijkheid.
Zo staat het er niet. Hij stelt dat iets zo is, en daarna zegt 'ie dat het goed is dat het nog wordt uitgezocht. Klopt niet.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:56 schreef Jian het volgende:
[..]
Waarom? Hij is van mening dat in 1e instantie de inbreker dader is en de bewoners slachtoffer en/maar dat alles wel goed moet worden uitgezocht. ...
En? Hij had ook kunnen zeggen dat als je je in het dagelijkse verkeer mengt loop je het risico doodgereden te worden.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:59 schreef dawg het volgende:
[..]
teeven was hoofdofficier van justitie en zou derhalve beter moeten weten, vwb de wet mbt noodweer, en vwb de scheiding der machten.
Het was geen algemene uitspraak, dat is het punt.quote:Op woensdag 26 september 2012 12:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
En? Hij had ook kunnen zeggen dat als je je in het dagelijkse verkeer mengt loop je het risico doodgereden te worden.
Werkelijk, ik snap die spastische reacties hier niet over feiten die al jaren en jaren over de hele wereld gebeuren.
Zit ik net uit te leggen. Men verveelt zich.quote:Op woensdag 26 september 2012 12:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
En? Hij had ook kunnen zeggen dat als je je in het dagelijkse verkeer mengt loop je het risico doodgereden te worden.
Werkelijk, ik snap die spastische reacties hier niet over feiten die al jaren en jaren over de hele wereld gebeuren.
Dit mag volgens mij al sinds de 17e eeuw.quote:Op woensdag 26 september 2012 10:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik hoop het ook. Probleem is wel dat wanneer dit in de toekomst mag. De inbreker met meer wapens op pad zal gaan om hier op voorbereid te zijn. Er vallen dan ook meer doden bij bewoners. Al met al wordt het allemaal gewelddadiger. De vraag is of we dat wel willen.
„Het is treurig dat er iemand dood is gegaan, maar dat is wel een inbrekersrisico”, aldus Teeven. „Die inbreker heeft niets te zoeken in die woning, het risico ligt bij hem. Het is goed dat wordt uitgezocht wat er is gebeurd en dat die bewoners niet zijn aangehouden. Zij zijn de slachtoffers, de verdachte hoort daar niet te zijn.”quote:
quote:Kamer reageert verdeeld op 'Teeven'
De PvdA staat achter de uitspraak van staatssecretaris Teeven dat mensen het recht hebben om hun lichaam en bezit te verdedigen en dat daarbij geweld mag worden gebruikt.
PvdA-er Marcouch noemt het treurig dat mensen die zich met geweld tegen een inbreker verdedigen, daarna worden aangemerkt als verdachte. Hij benadrukt dat de rechter erover moet oordelen.
SP en GroenLinks ergeren zich juist aan de uitspraken van Teeven. De SP vindt dat er sprake is van een 'oproep tot geweld'. GroenLinks wijst erop dat de rechter eerst een uitspraak moet doen over deze zaak en niet Teeven.
Ik lees het volgende; Die inbreker heeft niets te zoeken in die woning, het risico ligt bij hem. Het is goed dat wordt uitgezocht wat er is gebeurd en dat die bewoners niet zijn aangehouden. Zij zijn de slachtoffers, de verdachte hoort daar niet te zijn.”quote:Op woensdag 26 september 2012 12:01 schreef DonJames het volgende:
[..]
Zo staat het er niet. Hij stelt dat iets zo is, en daarna zegt 'ie dat het goed is dat het nog wordt uitgezocht. Klopt niet.
quote:SP en GroenLinks ergeren zich juist aan de uitspraken van Teeven. De SP vindt dat er sprake is van een 'oproep tot geweld'. .
Het onderzoek is nog niet afgerond, dat is het probleem.quote:Op woensdag 26 september 2012 12:14 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik lees het volgende; Die inbreker heeft niets te zoeken in die woning, het risico ligt bij hem. Het is goed dat wordt uitgezocht wat er is gebeurd en dat die bewoners niet zijn aangehouden. Zij zijn de slachtoffers, de verdachte hoort daar niet te zijn.”
Wat is het probleem?
En omdat het onderzoek in deze zaak nog niet is afgerond, mag Teeven zijn mening niet geven over dergelijke gevallen? Die mening van Teeven is/was genoegzaam bekend zou ik zeggen! Nogmaals, alsof de rechter hierdoor beïnvloed zou worden ...quote:Op woensdag 26 september 2012 12:16 schreef padlarf het volgende:
[..]
Het onderzoek is nog niet afgerond, dat is het probleem.
Tuurlijk mag hij zijn mening geven. maar als je je mening geeft over iets waar nog niet alles over bekend is ben je gewoon een domme lul.quote:Op woensdag 26 september 2012 12:18 schreef Jian het volgende:
[..]
En omdat het onderzoek in deze zaak nog niet is afgerond, mag Teeven zijn mening niet geven over dergelijke gevallen? Die mening van Teeven is/was genoegzaam bekend zou ik zeggen! Nogmaals, alsof de rechter hierdoor beïnvloed zou worden ...
Echt GroenLinks, daarop stemmen en er voor uitkomen, dat is pas dapper, ... of geschift natuurlijk, kan ook!quote:Op woensdag 26 september 2012 12:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]![]()
Vooral het bovenstaande.
Het is maar goed dat dergelijke partijen niet gaan regeren.
De wet hoeft helemaal niet aangepast te worden, die biedt ruim voldoende bescherming voor misdadigers. Het beleid richting gedupeerden is al veranderd, de bewoners zijn niet gearresteerd waar dat vroeger wel zo was en wachten het onderzoek in vrijheid af.quote:Op woensdag 26 september 2012 12:17 schreef Viajero het volgende:
Niet dat we de wet gaan aanpassen zodat mensen ook echt zich tegen inbrekers mogen beschermen. Nee, gewoon hard iets roepen zodat de domme schapen op je stemmen en dan achteroverleunen en nog wat miljarden belastinggeld via "Griekenland" en "Spanje" naar je bankiersvriendjes doorschuiven. Zo kennen we de VVD weer.
Ja, dat kan je nu wel wel zeggen, maar ik zie niet in waarom. Hij geeft, weliswaar naar aanleiding van het onderhavige gebeuren, zijn algemene mening over Inbrekersrisico en de benadering van daders en slachtoffers om vervolgens te stellen dat de betreffende zaak (vanzelfsprekend) wel goed onderzocht moet worden. En dan ben je een domme lul omdat ...... ja waarom eigenlijk?quote:Op woensdag 26 september 2012 12:20 schreef padlarf het volgende:
[..]
Tuurlijk mag hij zijn mening geven. maar als je je mening geeft over iets waar nog niet alles over bekend is ben je gewoon een domme lul.
Jah, ik denk laat ik eens een beetje steun zoeken bij een intelligent persoonquote:Op woensdag 26 september 2012 12:27 schreef Dr.Nikita het volgende:
Met jezelf aan het chatten Jilian?
Ok, laat ik als eerste dat 'domme lul' nuanceren naar 'onverstandig'. Ik ben van mening dat de uitspraak van Teeven geen algemene uitspraak was. Wat Teeven had moeten zeggen, en dit wordt eigenlijk gewoon woordjeneuken, is iets als: 'Over de huidige zaak kan ik geen uitspraak doen, daar moeten eerst de politie en de rechter zich over buigen. Echter, in algemene zin neem je als inbreker een risico als je andermans huis betreedt en etc.'quote:Op woensdag 26 september 2012 12:24 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, dat kan wel nu wel zeggen, maar ik zie niet in waarom, hij geeft, weliswaar naar aanleiding van het onderhavige gebeuren, zijn algemene mening over Inbrekersrisico en de benadering van daders en slachtoffers om vervolgens te stellen dat de betreffende zaak (vanzelfsprekend) wel goed onderzocht moet worden. En dan ben je een domme lul omdat ...... ja waarom eigenlijk?
Scherpquote:Op woensdag 26 september 2012 12:28 schreef Jian het volgende:
[..]
Jah, ik denk laat ik eens een beetje steun zoeken bij een intelligent persoon
Je kan van een inbraak slachtoffer zijn, maar tegelijkertijd ook dader als het om eigenrichting gaat. Dat komt voor en of dat hier ook zo is zal uit onderzoek moeten blijken.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:18 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het zijn ook slachtoffers. Er komt een crimineel hun huis binnen om zich aan hun eigendom te vergrijpen. De inbreker is natuurlijk de dader. Dat wil niet zeggen dat je als slachtoffer niets fout kan doen
Helemaal mee eens (zeg ik als PvdA-stemmer)quote:Op woensdag 26 september 2012 12:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]![]()
Vooral het bovenstaande.
Het is maar goed dat dergelijke partijen niet gaan regeren.
Ach....heb ik niet eens zo'n probleem mee.....is het eindelijk eens uit met die seksuele agressie en intimidatie op straat.quote:Op woensdag 26 september 2012 10:39 schreef HyperViper het volgende:
Waar ligt de grens mensen? Is als we straks iemand dood op straat vinden die na het maken van een seksueel getinte opmerking tegen een jonge meid doodgeslagen is ook het risico van het vak? Belachelijk dit. Belachelijk.
Ik vind het nogal een verschil of je op straat uitgescholden wordt (of sexueel getinte opmerkingen naar je kop krijgt), of dat een vreemd iemand je op eigen grond te lijf gaat.quote:Op woensdag 26 september 2012 13:31 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ach....heb ik niet eens zo'n probleem mee.....is het eindelijk eens uit met die seksuele agressie en intimidatie op straat.
Het ligt er dus aan of de inbreker de bewoner(s) te lijf gaat, en dan mag je je verdedigen als bewoner.quote:Op woensdag 26 september 2012 10:39 schreef HyperViper het volgende:
Waar ligt de grens mensen? Is als we straks iemand dood op straat vinden die na het maken van een seksueel getinte opmerking tegen een jonge meid doodgeslagen is ook het risico van het vak? Belachelijk dit. Belachelijk.
ik vind niet dat een politicus op elke scheet zo nodig wat moet roepen. en teeven dus ook niet, om redenen die ik net noemde bijv.quote:Op woensdag 26 september 2012 12:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dit zijn een hoop woorden om te zeggen dat het gewoon een kutlul eerste klas is.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:28 schreef Slacentrifuge het volgende:
[..]
Ik denk dat het gaat om het grotere plaatje: hij houdt zich niet aan de grenzen van de scheiding der machten. Hij spreekt zich uit over een zaak die bij de rechter ligt en vertelt wat zijn mening erover is. Dat maakt hem 'brrr'; hij is eng in de zin dat hij die machtenscheiding niet accepteert en - overigens niet alleen met deze opmerking - zich hierover af en toe ronduit eng uitlaat (bv in het Wetsvoorstel minimumstraffen).
Een minister van justitie die een mening geeft over een zaak die nog in onderzoek is vanalles, maar geen baas.quote:
200 meter van mijn huis is een alleenstaande oma van in de 80 in coma geslagen en later daaraan overleden door een 20 jarige. Nu ga jij me wijsmaken dat dat soort types nu nog niet gewelddadig is. Inbrekers die wel de confrontatie uit de weg willen gaan zullen dat ook blijven doen als de bewoners zich agressiever gaan opstellen.quote:Op woensdag 26 september 2012 10:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik hoop het ook. Probleem is wel dat wanneer dit in de toekomst mag. De inbreker met meer wapens op pad zal gaan om hier op voorbereid te zijn. Er vallen dan ook meer doden bij bewoners. Al met al wordt het allemaal gewelddadiger. De vraag is of we dat wel willen.
Hij is staatssecretaris van Veiligheid en Justitie, dus geen ministerquote:Op woensdag 26 september 2012 17:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een minister van justitie die een mening geeft over een zaak die nog in onderzoek is vanalles, maar geen baas.
Teeven is een enge freak die als 'liberaal' in 2 jaar tijd meer vrijheid heeft kapot gemaakt dat 4 cda kabinetten ervoor konden doen.quote:
quote:Op woensdag 26 september 2012 17:45 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Teeven is een enge freak die als 'liberaal' in 2 jaar tijd meer vrijheid heeft kapot gemaakt dat 4 cda kabinetten ervoor konden doen.
Dat maakt zijn fascistische trekjes niet minder.quote:Op woensdag 26 september 2012 17:45 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Hij is staatssecretaris van Veiligheid en Justitie, dus geen minister
Sorry, je hebt gelijk. Verandert verder niks aan wat ik zei.quote:Op woensdag 26 september 2012 17:45 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Hij is staatssecretaris van Veiligheid en Justitie, dus geen minister
Ik vind er niets fascistisch aan, Nederland moet af van het linkse gereutel dat elke crimineel die de actie pleegt en aangepakt wordt, per definitie gezien wordt als het slachtoffer. Terwijl het echte slachtoffer dan even voor dader wordt aangezien.quote:Op woensdag 26 september 2012 17:46 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat maakt zijn fascistische trekjes niet minder.
En rechts van het gereutel dat persoonlijke vrijheid in je doen en laten gevaarlijk is en ieder beetje privacy een potentiële aanslag is.quote:Op woensdag 26 september 2012 17:48 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik vind er niets fascistisch aan, Nederland moet af van het linkse gereutel dat elke crimineel die de actie pleegt en aangepakt wordt, per definitie gezien wordt als het slachtoffer. Terwijl het echte slachtoffer dan even voor dader wordt aangezien.
Toevallig heeft ie nu een keer gelijk.quote:Op woensdag 26 september 2012 17:48 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik vind er niets fascistisch aan, Nederland moet af van het linkse gereutel dat elke crimineel die de actie pleegt en aangepakt wordt, per definitie gezien wordt als het slachtoffer. Terwijl het echte slachtoffer dan even voor dader wordt aangezien.
En wat heeft dat met dit onderwerp te maken?quote:Op woensdag 26 september 2012 17:55 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
En rechts van het gereutel dat persoonlijke vrijheid in je doen en laten gevaarlijk is en ieder beetje privacy een potentiële aanslag is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |