Mja... en zo creeer je miljoenen mogelijkheden waarbij de situatie/voorgeschiedenis van belang wordt gemaakt.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:46 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Als persoon en denkbeelden heb ik het ook niet op hem, maar zoals vaker gezegd in dit topic, ben ik het eens met zijn uitspraak dat je huis en haard mag verdedigen, wel tot op een bepaalde hoogte, dat weer wel.
En daarmee loopt hij dus op de zaken vooruit. Dat staat immers helemaal nog niet vast. En ja, waarschijnlijk zal het inderdaad een inbreker zijn die daar niets had te zoeken, maar zolang dat niet is vastgesteld moet Teeven op dit punt gewoon z'n waffel houden.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:47 schreef Elfletterig het volgende:
...hij stelt slechts vast de inbreker een risico nam en niks in de woning had te zoeken. En de mening die hij geeft, sluit verder gewoon aan bij het gewenste beleid dat democratisch is gevormd.
Frustrerend he, dat de werkelijkheid niet zo eenvoudig in elkaar zit als jij zou willen?quote:Op woensdag 26 september 2012 11:51 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Mja... en zo creeer je miljoenen mogelijkheden waarbij de situatie/voorgeschiedenis van belang wordt gemaakt.
Spreekt een rechter in een bepaalde situatie uit "inbreker, eigen schuld dikke bult" kun jij er weer iets in zien wat je dicustabel vind en er een topicreeks voor openen om er 2 jaar over te brallen met welles/nietus op basis van 16 miljoen meningen.
Je kunt ook met die tijd wat nuttigs doen. Van je reet af komen en de PC uitzetten bijvoorbeeld.
Gelukkig voor jou (en de rest van de samenleving) is strafrecht bijzonder genuanceerd. Maakt het er niet makkelijker op, maar wel eerlijker. Mocht je je storen aan de discussie raad ik je aan je eigen advies op te volgen.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:51 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Mja... en zo creeer je miljoenen mogelijkheden waarbij de situatie/voorgeschiedenis van belang wordt gemaakt.
Spreekt een rechter in een bepaalde situatie uit "inbreker, eigen schuld dikke bult" kun jij er weer iets in zien wat je dicustabel vind en er een topicreeks voor openen om er 2 jaar over te brallen met welles/nietus op basis van 16 miljoen meningen.
Je kunt ook met die tijd wat nuttigs doen. Van je reet af komen en de PC uitzetten bijvoorbeeld.
Met dat geleuter maak je het jezelf moeilijker dan nodig.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:53 schreef padlarf het volgende:
[..]
Frustrerend he, dat de werkelijkheid niet zo eenvoudig in elkaar zit als jij zou willen?
Gelukkig ben jij geen rechter of wetgever.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:54 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Met dat geleuter maak je het jezelf moeilijker dan nodig.
Ergo: ik vind het eenvoudig. Jij niet, door je eigen toedoen.
De zwammers hier ook niet.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:55 schreef padlarf het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij geen rechter of wetgever.
Dat kan heel snel gaan, gelang de grootte van de zaak. Eerst gaat er inderdaad een voorbereidende onderzoek aan vooraf, waar opsporingsambtenaren en het OM zoveel mogelijk bewijs verzamelen, opsporingsambtenaren proces-verbalen opmaken van het gebruik van hun bevoegdheden, zodat dit later eventueel door de rechter getoetst kan worden. De OvJ zal dan in een later stadium beslissen of er voldoende gronden zijn voor vervolging en de slachtoffers, zo ja, zal hij in dit geval de verdachten dagvaarden. Ter onderzoek ter terechtzitting zal de rechter vragen stellen etcetra. De verdachten hebben best veel rechten. Ze kunnen zwijgen in de rechtszaal, de rechter om toestemming vragen om getuigen op te roepen etcetra.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik wist niet dat de zaak al bij de rechter lag? Moet er dan niet eerst een aanklacht worden ingediend? Aangezien de inbreker dood is, zal het OM dan moeten besluiten tot vervolging van de bewoners. En dat zullen ze alleen doen als daarvoor voldoende grond is. Tot dusver zijn de bewoners alleen op het politiebureau verhoord en zijn ze verdacht van betrokkenheid bij de dood van een inbreker.
Verder velt Teeven geen oordeel over de bewoners, hij stelt slechts vast de inbreker een risico nam en niks in de woning had te zoeken. En de mening die hij geeft, sluit verder gewoon aan bij het gewenste beleid dat democratisch is gevormd.
Waarom? Hij is van mening dat in 1e instantie de inbreker dader is en de bewoners slachtoffer en/maar dat alles wel goed moet worden uitgezocht. Daarnaast vindt hij dat de inbreker bewust een risico heeft genomen.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:52 schreef DonJames het volgende:
[..]
En daarmee loopt hij dus op de zaken vooruit. Dat staat immers helemaal nog niet vast. En ja, waarschijnlijk zal het inderdaad een inbreker zijn die daar niets had te zoeken, maar zolang dat niet is vastgesteld moet Teeven op dit punt gewoon z'n waffel houden.
Yup. En met die lanterfanters wordt dat enkel grijzer omdat ze tijd te veel hebben over een mening over te geven.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:56 schreef padlarf het volgende:
[..]
De wereld is nu eenmaal niet zwart/wit.
Ok, hier gaan we het niet over eens worden. Ik stop nu want het draagt niet echt bij aan het topic verder.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:57 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Yup. En met die lanterfanters wordt dat enkel grijzer omdat ze tijd te veel hebben over een mening over te geven.
Haha, dat was ik net van plan.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:51 schreef 3-voud het volgende:
[..]
teeven was hoofdofficier van justitie en zou derhalve beter moeten weten, vwb de wet mbt noodweer, en vwb de scheiding der machten.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
Teeven geeft nog geeneens een mening, hij benadrukt de dagelijkse werkelijkheid.
Zo staat het er niet. Hij stelt dat iets zo is, en daarna zegt 'ie dat het goed is dat het nog wordt uitgezocht. Klopt niet.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:56 schreef Jian het volgende:
[..]
Waarom? Hij is van mening dat in 1e instantie de inbreker dader is en de bewoners slachtoffer en/maar dat alles wel goed moet worden uitgezocht. ...
En? Hij had ook kunnen zeggen dat als je je in het dagelijkse verkeer mengt loop je het risico doodgereden te worden.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:59 schreef dawg het volgende:
[..]
teeven was hoofdofficier van justitie en zou derhalve beter moeten weten, vwb de wet mbt noodweer, en vwb de scheiding der machten.
Het was geen algemene uitspraak, dat is het punt.quote:Op woensdag 26 september 2012 12:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
En? Hij had ook kunnen zeggen dat als je je in het dagelijkse verkeer mengt loop je het risico doodgereden te worden.
Werkelijk, ik snap die spastische reacties hier niet over feiten die al jaren en jaren over de hele wereld gebeuren.
Zit ik net uit te leggen. Men verveelt zich.quote:Op woensdag 26 september 2012 12:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
En? Hij had ook kunnen zeggen dat als je je in het dagelijkse verkeer mengt loop je het risico doodgereden te worden.
Werkelijk, ik snap die spastische reacties hier niet over feiten die al jaren en jaren over de hele wereld gebeuren.
Dit mag volgens mij al sinds de 17e eeuw.quote:Op woensdag 26 september 2012 10:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik hoop het ook. Probleem is wel dat wanneer dit in de toekomst mag. De inbreker met meer wapens op pad zal gaan om hier op voorbereid te zijn. Er vallen dan ook meer doden bij bewoners. Al met al wordt het allemaal gewelddadiger. De vraag is of we dat wel willen.
„Het is treurig dat er iemand dood is gegaan, maar dat is wel een inbrekersrisico”, aldus Teeven. „Die inbreker heeft niets te zoeken in die woning, het risico ligt bij hem. Het is goed dat wordt uitgezocht wat er is gebeurd en dat die bewoners niet zijn aangehouden. Zij zijn de slachtoffers, de verdachte hoort daar niet te zijn.”quote:
quote:Kamer reageert verdeeld op 'Teeven'
De PvdA staat achter de uitspraak van staatssecretaris Teeven dat mensen het recht hebben om hun lichaam en bezit te verdedigen en dat daarbij geweld mag worden gebruikt.
PvdA-er Marcouch noemt het treurig dat mensen die zich met geweld tegen een inbreker verdedigen, daarna worden aangemerkt als verdachte. Hij benadrukt dat de rechter erover moet oordelen.
SP en GroenLinks ergeren zich juist aan de uitspraken van Teeven. De SP vindt dat er sprake is van een 'oproep tot geweld'. GroenLinks wijst erop dat de rechter eerst een uitspraak moet doen over deze zaak en niet Teeven.
Ik lees het volgende; Die inbreker heeft niets te zoeken in die woning, het risico ligt bij hem. Het is goed dat wordt uitgezocht wat er is gebeurd en dat die bewoners niet zijn aangehouden. Zij zijn de slachtoffers, de verdachte hoort daar niet te zijn.”quote:Op woensdag 26 september 2012 12:01 schreef DonJames het volgende:
[..]
Zo staat het er niet. Hij stelt dat iets zo is, en daarna zegt 'ie dat het goed is dat het nog wordt uitgezocht. Klopt niet.
quote:SP en GroenLinks ergeren zich juist aan de uitspraken van Teeven. De SP vindt dat er sprake is van een 'oproep tot geweld'. .
Het onderzoek is nog niet afgerond, dat is het probleem.quote:Op woensdag 26 september 2012 12:14 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik lees het volgende; Die inbreker heeft niets te zoeken in die woning, het risico ligt bij hem. Het is goed dat wordt uitgezocht wat er is gebeurd en dat die bewoners niet zijn aangehouden. Zij zijn de slachtoffers, de verdachte hoort daar niet te zijn.”
Wat is het probleem?
En omdat het onderzoek in deze zaak nog niet is afgerond, mag Teeven zijn mening niet geven over dergelijke gevallen? Die mening van Teeven is/was genoegzaam bekend zou ik zeggen! Nogmaals, alsof de rechter hierdoor beïnvloed zou worden ...quote:Op woensdag 26 september 2012 12:16 schreef padlarf het volgende:
[..]
Het onderzoek is nog niet afgerond, dat is het probleem.
Tuurlijk mag hij zijn mening geven. maar als je je mening geeft over iets waar nog niet alles over bekend is ben je gewoon een domme lul.quote:Op woensdag 26 september 2012 12:18 schreef Jian het volgende:
[..]
En omdat het onderzoek in deze zaak nog niet is afgerond, mag Teeven zijn mening niet geven over dergelijke gevallen? Die mening van Teeven is/was genoegzaam bekend zou ik zeggen! Nogmaals, alsof de rechter hierdoor beïnvloed zou worden ...
Echt GroenLinks, daarop stemmen en er voor uitkomen, dat is pas dapper, ... of geschift natuurlijk, kan ook!quote:Op woensdag 26 september 2012 12:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]![]()
Vooral het bovenstaande.
Het is maar goed dat dergelijke partijen niet gaan regeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |