abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117268525
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 12:17 schreef Viajero het volgende:
Niet dat we de wet gaan aanpassen zodat mensen ook echt zich tegen inbrekers mogen beschermen. Nee, gewoon hard iets roepen zodat de domme schapen op je stemmen en dan achteroverleunen en nog wat miljarden belastinggeld via "Griekenland" en "Spanje" naar je bankiersvriendjes doorschuiven. Zo kennen we de VVD weer.
De wet hoeft helemaal niet aangepast te worden, die biedt ruim voldoende bescherming voor misdadigers. Het beleid richting gedupeerden is al veranderd, de bewoners zijn niet gearresteerd waar dat vroeger wel zo was en wachten het onderzoek in vrijheid af.

En je bankenfixatie heeft er al helemaal niets mee te maken.
  woensdag 26 september 2012 @ 12:24:52 #122
241662 Jian
Well, well, well
pi_117268586
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 12:20 schreef padlarf het volgende:

[..]

Tuurlijk mag hij zijn mening geven. maar als je je mening geeft over iets waar nog niet alles over bekend is ben je gewoon een domme lul.
Ja, dat kan je nu wel wel zeggen, maar ik zie niet in waarom. Hij geeft, weliswaar naar aanleiding van het onderhavige gebeuren, zijn algemene mening over Inbrekersrisico en de benadering van daders en slachtoffers om vervolgens te stellen dat de betreffende zaak (vanzelfsprekend) wel goed onderzocht moet worden. En dan ben je een domme lul omdat ...... ja waarom eigenlijk?
pi_117268622
Waarom? Weet hij waarschijnlijk ook niet.
  woensdag 26 september 2012 @ 12:26:13 #124
241662 Jian
Well, well, well
pi_117268623
foutje, bedankt
pi_117268652
Met jezelf aan het chatten Jilian?
  woensdag 26 september 2012 @ 12:28:17 #126
241662 Jian
Well, well, well
pi_117268679
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 12:27 schreef Dr.Nikita het volgende:
Met jezelf aan het chatten Jilian?
Jah, ik denk laat ik eens een beetje steun zoeken bij een intelligent persoon :D
  woensdag 26 september 2012 @ 12:28:53 #127
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_117268689
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 12:24 schreef Jian het volgende:

[..]

Ja, dat kan wel nu wel zeggen, maar ik zie niet in waarom, hij geeft, weliswaar naar aanleiding van het onderhavige gebeuren, zijn algemene mening over Inbrekersrisico en de benadering van daders en slachtoffers om vervolgens te stellen dat de betreffende zaak (vanzelfsprekend) wel goed onderzocht moet worden. En dan ben je een domme lul omdat ...... ja waarom eigenlijk?
Ok, laat ik als eerste dat 'domme lul' nuanceren naar 'onverstandig'. Ik ben van mening dat de uitspraak van Teeven geen algemene uitspraak was. Wat Teeven had moeten zeggen, en dit wordt eigenlijk gewoon woordjeneuken, is iets als: 'Over de huidige zaak kan ik geen uitspraak doen, daar moeten eerst de politie en de rechter zich over buigen. Echter, in algemene zin neem je als inbreker een risico als je andermans huis betreedt en etc.'

Laat ik het er maar op houden dat ik het netter zou vinden als Teeven gewacht had met de betreffende uitspraak.
Ok stelletje hokboeren
pi_117268704
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 12:28 schreef Jian het volgende:

[..]

Jah, ik denk laat ik eens een beetje steun zoeken bij een intelligent persoon :D
Scherp
pi_117268710
Een staatssecretaris moet niet altijd zeggen wat hij denkt, maar misschien was dit wel een politieke keuze.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_117268857
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:18 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het zijn ook slachtoffers. Er komt een crimineel hun huis binnen om zich aan hun eigendom te vergrijpen. De inbreker is natuurlijk de dader. Dat wil niet zeggen dat je als slachtoffer niets fout kan doen
Je kan van een inbraak slachtoffer zijn, maar tegelijkertijd ook dader als het om eigenrichting gaat. Dat komt voor en of dat hier ook zo is zal uit onderzoek moeten blijken.
pi_117269411
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 12:15 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

_O-
Vooral het bovenstaande.

Het is maar goed dat dergelijke partijen niet gaan regeren.
Helemaal mee eens (zeg ik als PvdA-stemmer)
pi_117270782
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 10:39 schreef HyperViper het volgende:
Waar ligt de grens mensen? Is als we straks iemand dood op straat vinden die na het maken van een seksueel getinte opmerking tegen een jonge meid doodgeslagen is ook het risico van het vak? Belachelijk dit. Belachelijk.
Ach....heb ik niet eens zo'n probleem mee.....is het eindelijk eens uit met die seksuele agressie en intimidatie op straat. -O-
  woensdag 26 september 2012 @ 14:20:02 #133
3542 Gia
User under construction
pi_117272619
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:31 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ach....heb ik niet eens zo'n probleem mee.....is het eindelijk eens uit met die seksuele agressie en intimidatie op straat. -O-
Ik vind het nogal een verschil of je op straat uitgescholden wordt (of sexueel getinte opmerkingen naar je kop krijgt), of dat een vreemd iemand je op eigen grond te lijf gaat.
Tegen opmerkingen hoef je je niet te verdedigen met geweld, doe je dat wel, dan ligt de verantwoordelijkheid bij jezelf.
Wordt je echter aangevallen dan mag je je verdedigen. Gaat het dan fout dan ligt wmb de verantwoordelijkheid bij de aanvaller.
pi_117272622
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 10:39 schreef HyperViper het volgende:
Waar ligt de grens mensen? Is als we straks iemand dood op straat vinden die na het maken van een seksueel getinte opmerking tegen een jonge meid doodgeslagen is ook het risico van het vak? Belachelijk dit. Belachelijk.
Het ligt er dus aan of de inbreker de bewoner(s) te lijf gaat, en dan mag je je verdedigen als bewoner.
In deze liep het uit op de dood van de inbreker. Een andere keer loopt het uit op de dood van de bewoner, en als dat gebeurt is het dood door schuld/voorkennis, omdat je al bewust toegang verschafte en je als inbreker weet dat je de bewoners tegen het lijf kan lopen.
De politiek zegt dit soort dingen omdat er veel mensen zijn die het er mee eens zijn (levert weer stemmen, en die heeft men nu nog harder nodig bij de volgende verkiezingen), want burgers denken niet zo diep na als een rechter of een politici.
In het gevoel van de meeste mensen heeft die inbreker toch minder rechten, want had die al verspeelt toen hij inbrak (schermutselingen na inbraak, dan zou de bewoner toch meer rechten moeten hebben, het is zijn woning/prive terrein/eigendom/territorium/bezit)
pi_117275250
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 12:02 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

En? Hij had ook kunnen zeggen dat als je je in het dagelijkse verkeer mengt loop je het risico doodgereden te worden.

Werkelijk, ik snap die spastische reacties hier niet over feiten die al jaren en jaren over de hele wereld gebeuren.
ik vind niet dat een politicus op elke scheet zo nodig wat moet roepen. en teeven dus ook niet, om redenen die ik net noemde bijv.
pi_117275353
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:28 schreef Slacentrifuge het volgende:

[..]

Ik denk dat het gaat om het grotere plaatje: hij houdt zich niet aan de grenzen van de scheiding der machten. Hij spreekt zich uit over een zaak die bij de rechter ligt en vertelt wat zijn mening erover is. Dat maakt hem 'brrr'; hij is eng in de zin dat hij die machtenscheiding niet accepteert en - overigens niet alleen met deze opmerking - zich hierover af en toe ronduit eng uitlaat (bv in het Wetsvoorstel minimumstraffen).
Dit zijn een hoop woorden om te zeggen dat het gewoon een kutlul eerste klas is.
pi_117276739
Erg goed om te horen dat de PvdA het eens is met de uitspraak van Teeven.
_O_ _O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_117279808
Een goede inbreker is er nog altijd een die in het mortuarium ligt met een etiketje aan zn grote teen.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_117280098
Teeven is baas _O_
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  woensdag 26 september 2012 @ 17:43:55 #140
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_117280262
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:38 schreef Shreyas het volgende:
Teeven is baas _O_
Een minister van justitie die een mening geeft over een zaak die nog in onderzoek is vanalles, maar geen baas.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 26 september 2012 @ 17:44:24 #141
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_117280285
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2012 10:45 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik hoop het ook. Probleem is wel dat wanneer dit in de toekomst mag. De inbreker met meer wapens op pad zal gaan om hier op voorbereid te zijn. Er vallen dan ook meer doden bij bewoners. Al met al wordt het allemaal gewelddadiger. De vraag is of we dat wel willen.
200 meter van mijn huis is een alleenstaande oma van in de 80 in coma geslagen en later daaraan overleden door een 20 jarige. Nu ga jij me wijsmaken dat dat soort types nu nog niet gewelddadig is. Inbrekers die wel de confrontatie uit de weg willen gaan zullen dat ook blijven doen als de bewoners zich agressiever gaan opstellen.
pi_117280315
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Een minister van justitie die een mening geeft over een zaak die nog in onderzoek is vanalles, maar geen baas.
Hij is staatssecretaris van Veiligheid en Justitie, dus geen minister
  woensdag 26 september 2012 @ 17:45:37 #143
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_117280334
quote:
Teeven is baas _O_
Teeven is een enge freak die als 'liberaal' in 2 jaar tijd meer vrijheid heeft kapot gemaakt dat 4 cda kabinetten ervoor konden doen.
pi_117280358
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:45 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Teeven is een enge freak die als 'liberaal' in 2 jaar tijd meer vrijheid heeft kapot gemaakt dat 4 cda kabinetten ervoor konden doen.
:')
pi_117280361
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:45 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dat maakt zijn fascistische trekjes niet minder.
  woensdag 26 september 2012 @ 17:47:48 #146
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_117280413
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:45 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Sorry, je hebt gelijk. Verandert verder niks aan wat ik zei.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_117280426
quote:
9s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:46 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat maakt zijn fascistische trekjes niet minder.
Ik vind er niets fascistisch aan, Nederland moet af van het linkse gereutel dat elke crimineel die de actie pleegt en aangepakt wordt, per definitie gezien wordt als het slachtoffer. Terwijl het echte slachtoffer dan even voor dader wordt aangezien.
  woensdag 26 september 2012 @ 17:55:28 #148
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_117280649
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:48 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ik vind er niets fascistisch aan, Nederland moet af van het linkse gereutel dat elke crimineel die de actie pleegt en aangepakt wordt, per definitie gezien wordt als het slachtoffer. Terwijl het echte slachtoffer dan even voor dader wordt aangezien.
En rechts van het gereutel dat persoonlijke vrijheid in je doen en laten gevaarlijk is en ieder beetje privacy een potentiële aanslag is.
pi_117280678
quote:

[..]

Toevallig heeft ie nu een keer gelijk.

Maar het blijft een figuur dat alles wil reguleren door met verboden te strooien.
pi_117280727
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:55 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

En rechts van het gereutel dat persoonlijke vrijheid in je doen en laten gevaarlijk is en ieder beetje privacy een potentiële aanslag is.
En wat heeft dat met dit onderwerp te maken? :?
  woensdag 26 september 2012 @ 18:00:11 #151
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_117280798
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:57 schreef Shreyas het volgende:

[..]

En wat heeft dat met dit onderwerp te maken? :?
Meer dan jouw standaard idiote telegraaf zin waar ik op reageerde.
pi_117280848
quote:

[..]

Over gereutel gesproken.
  woensdag 26 september 2012 @ 18:02:46 #153
383477 DrommelsDrommels
StommelingUilskuikenFrikandel!
pi_117280869
Groenlinks en de SP snijden zichzelf weer eens goed in de vingers :')
pi_117280984
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 18:00 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Meer dan jouw standaard idiote telegraaf zin waar ik op reageerde.
Ok
  woensdag 26 september 2012 @ 18:37:31 #155
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_117281985
quote:
Teeven is baas _O_
Nee. Een politicus die George Orwell's 1984 als handboek gebruikt voor de toekomst van Nederland is geen baas. Als het aan hem lag was FOK! al gesloten wegens inbreuk op auteursrechten omdat er hier op het forum af en toe een youtube filmpje van een artiest voorbij komt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_117283314
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 18:02 schreef DrommelsDrommels het volgende:
Groenlinks en de SP snijden zichzelf weer eens goed in de vingers :')
Ach, Teeven ook. Het is maar net hoe je er tegenover staat.

Ik ben het voor deze ene keer wel stiekem een beetje met de man eens. Neemt niet weg dat het een clown is, verder.
Conscience do cost.
pi_117293636
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 12:02 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

En? Hij had ook kunnen zeggen dat als je je in het dagelijkse verkeer mengt loop je het risico doodgereden te worden.

Werkelijk, ik snap die spastische reacties hier niet over feiten die al jaren en jaren over de hele wereld gebeuren.
Het probleem is dat het in dit geval mogelijk om een gerichte actie gaat. Stel bijvoorbeeld dat iemand bewust wordt doodgereden in het verkeer. Dan kun je ook wel zeggen dat doodgereden worden het risico is van verkeersdeelname, maar dat is niet het normale risico. Je bagatelliseert in een dergelijk geval de bewuste actie.

Het "normale" risico van de inbreker is (globaal genomen) dat:

- hij tijdens het inbreken, door een gevaarlijke manoeuvre, een verwonding oploopt
- hij gepakt en veroordeeld wordt (of zelfs als dat niet gebeurt, dat hij enige last ondervindt van de opsporing).
- hij met geweld te maken krijgt dat:
a) proportioneel is, of
b) disproportioneel is (doch niet onbegrensd), maar het gevolg is van een emotionele reactie.

Verder heeft ook de inbreker, of je het daar nu mee eens bent of niet, een recht op leven (zie artikel 2 EVRM) en is de staat verplicht om inbreuken op dat recht effectief aan te pakken.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_117293798
Goed dat de inbreker is gestraft maar om dit nou met de dood te moeten bekopen...
Als de bewoner buiten proportioneel geweld heeft gebruikt terwijl de inbreker machteloos was is natuurlijk ook de bewoner schuldig. Maar onderzoek moet dat nog uitwijzen.
pi_117296246
Ik hoop dat mijn zoon of dochter later niet opgehitst wordt door foute vrienden om een huis binnen gaan. Dan mag je namelijk vermoord worden, volgens Fredje Teeven. Bizar dat een staatssecretaris een uitspraak doet over een lopende zaak. Trias Politica, anyone?

De VVD begint steeds enger te worden.
  woensdag 26 september 2012 @ 23:01:22 #160
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_117296835
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:49 schreef Cardozo het volgende:
Ik hoop dat mijn zoon of dochter later niet opgehitst wordt door foute vrienden om een huis binnen gaan. Dan mag je namelijk vermoord worden, volgens Fredje Teeven. Bizar dat een staatssecretaris een uitspraak doet over een lopende zaak. Trias Politica, anyone?

De VVD begint steeds enger te worden.
Volgens Fredje mag je zoon pas vermoord worden als bij zich niet meteen overgeeft en begint te vechten. Niet geheel onredelijk als je weet dat je iemand doodsangsten aanjaagt, berooft en misschien wel bang voor het leven maakt als je midden in de nacht binnen komt. Een ettertje van 12 dat een huis binnengaat zal minder snel een gevaar opleveren voor de bewoners dan een grote dude van 16 dus als je voorbeeld daar op sloeg dan is het ook bullshit.
  woensdag 26 september 2012 @ 23:36:09 #161
3542 Gia
User under construction
pi_117298231
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 22:12 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Het probleem is dat het in dit geval mogelijk om een gerichte actie gaat. Stel bijvoorbeeld dat iemand bewust wordt doodgereden in het verkeer. Dan kun je ook wel zeggen dat doodgereden worden het risico is van verkeersdeelname, maar dat is niet het normale risico. Je bagatelliseert in een dergelijk geval de bewuste actie.

Het "normale" risico van de inbreker is (globaal genomen) dat:

- hij tijdens het inbreken, door een gevaarlijke manoeuvre, een verwonding oploopt
- hij gepakt en veroordeeld wordt (of zelfs als dat niet gebeurt, dat hij enige last ondervindt van de opsporing).
- hij met geweld te maken krijgt dat:
a) proportioneel is, of
b) disproportioneel is (doch niet onbegrensd), maar het gevolg is van een emotionele reactie.

Verder heeft ook de inbreker, of je het daar nu mee eens bent of niet, een recht op leven (zie artikel 2 EVRM) en is de staat verplicht om inbreuken op dat recht effectief aan te pakken.
Daarom mag je een inbreker ook niet in koelen bloede vermoorden.

Soldaten die uitgezonden worden naar Afghanistan worden ook aan gevaar blootgesteld. Die kiezen er net zomin voor om te komen. Toch kan dit gebeuren.
Risico van het vak dus.

Inbreker hetzelfde. Kiest er niet voor om te komen, maar als hij in gevecht raakt met het slachtoffer kan hijzelf slachtoffer worden. Die bewoner zal hem niet opzettelijk gedood hebben.
Maar goed, dat is wel hetgene wat goed onderzocht moet worden.

Maar een inbreker heeft niet het recht dat de bewoner even de deur voor hem open houdt, zodat hij veilig naar buiten kan.
pi_117298357
Grappig genoeg heeft een rechter in het VK bijna letterlijk gezegd wat Teeven zei; 'als je als inbreker inbreekt bij iemand die een wapen heeft, neem je het risico doodgeschoten te worden'.

bron
  woensdag 26 september 2012 @ 23:49:54 #163
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_117298648
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:39 schreef HiZ het volgende:
Grappig genoeg heeft een rechter in het VK bijna letterlijk gezegd wat Teeven zei; 'als je als inbreker inbreekt bij iemand die een wapen heeft, neem je het risico doodgeschoten te worden'.
Wat heb je aan zo'n open deur ? Het schept nogal een gevaarlijk precedent als je als politicus eigenrichting gaat aanmoedigen voordat uberhaupt bekend is wat de daadwerkelijke situatie was. En dat is wat Teeven doet.

Mooi voorbeeld is natuurlijk dit :

quote:
De recherche beschikt inmiddels over informatie dat deze mishandeling niet plaatsvond na een mislukte overval, maar mogelijk verband hield met een mislukte drugsdeal.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_drugs___.html?p=4,1

Als het aan Teeven en andere wat minder scherpen van geest ligt gaan deze "slachtoffers" in het vervolg vrijuit.
pi_117298655
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:36 schreef Gia het volgende:

Inbreker hetzelfde. Kiest er niet voor om te komen, maar als hij in gevecht raakt met het slachtoffer kan hijzelf slachtoffer worden. Die bewoner zal hem niet opzettelijk gedood hebben.
Maar goed, dat is wel hetgene wat goed onderzocht moet worden.
.
Juist hier gaat het om (niet om het "opzettelijke", want dat klopt wettelijk gezien niet, maar om de strekking van je post).

En dat is ook hier het probleem. Het is misschien te stellen dat dit het risico van het vak was na de beoordeling door de rechter. Maar als je nu al stelt dat het (blijkbaar op welke manier dan ook) sterven door een inbraak een normaal risico is, dan ga je wat mij betreft te ver.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:01 schreef Brum_brum het volgende:
. Een ettertje van 12 dat een huis binnengaat zal minder snel een gevaar opleveren voor de bewoners dan een grote dude van 16 dus als je voorbeeld daar op sloeg dan is het ook bullshit.
Goed dat je 12 zegt. Ettertjes van 11 kunnen niet strafrechtelijk vervolgd worden en dus zul je daar misschien banger voor moeten zijn. :P
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_117298777
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:49 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Wat heb je aan zo'n open deur ? Het schept nogal een gevaarlijk precedent als je als politicus eigenrichting gaat aanmoedigen voordat uberhaupt bekend is wat de daadwerkelijke situatie was. En dat is wat Teeven doet.

[..]

Als het aan Teeven en andere wat minder scherpen van geest ligt gaan deze "slachtoffers" in het vervolg vrijuit.
Rechter, niet politicus.
  Moderator woensdag 26 september 2012 @ 23:54:26 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_117298796
quote:

[..]

[..]

hij moedigd eigenrichting helemaal niet aan en wat het "mooie voorbeeld" ergens mee te maken heeft snap ik niet zo heel erg goed
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 26 september 2012 @ 23:54:49 #167
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_117298812
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:50 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Juist hier gaat het om (niet om het "opzettelijke", want dat klopt wettelijk gezien niet, maar om de strekking van je post).

En dat is ook hier het probleem. Het is misschien te stellen dat dit het risico van het vak was na de beoordeling door de rechter. Maar als je nu al stelt dat het (blijkbaar op welke manier dan ook) sterven door een inbraak een normaal risico is, dan ga je wat mij betreft te ver.

[..]

Goed dat je 12 zegt. Ettertjes van 11 kunnen niet strafrechtelijk vervolgd worden en dus zul je daar misschien banger voor moeten zijn. :P
Ja dat realiseerde ik me ook toen ik 12 was. Een jaartje eerder en ik had alles kunnen doen wat ik maar wou.
  woensdag 26 september 2012 @ 23:55:40 #168
382130 gnaeus
pi_117298837
Met de gebruikelijk reacties van de FOK! intelligentsia :

Mannen vast na aftuigen overvaller

"Als je bij je werk als overvaller gewond raakt, is dat het risico van het vak. Moet je het maar niet doen! "

"Een overvaller is vogelvrij. Die mag je ook stoppen met een kogel. Je moet wel kunnen bewijzen dat het idd de overvaller betrof dmv bewakingscamera's ed. "

"Ik snap dat ook niet. Die schattige overvallers van tegenwoordig bied je toch gewoon koffie aan, en je geeft ze ook nog een leuk motortje mee. De duurste, wel te verstaan. Dan overvallen ze je verder ook niet... "

etc. etc.
  woensdag 26 september 2012 @ 23:56:33 #169
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_117298870
quote:

[..]

[..]

Ja want in Amerika stoppen ook alle onderzoeken bij de eerste indicatie van zelfverdediging.
  woensdag 26 september 2012 @ 23:56:36 #170
382130 gnaeus
pi_117298874
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

hij moedigd eigenrichting helemaal niet aan en wat het "mooie voorbeeld" ergens mee te maken heeft snap ik niet zo heel erg goed
Oh, ok. Genoteerd.
pi_117298901
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:56 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Ja want in Amerika stoppen ook alle onderzoeken bij de eerste indicatie van zelfverdediging.
Het VK is het Verenigd Koninkrijk, Groot Brittannië dus.
  woensdag 26 september 2012 @ 23:58:16 #172
382130 gnaeus
pi_117298920
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:56 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Dat ligt een beetje aan de huidskleur van de dader.
  woensdag 26 september 2012 @ 23:59:37 #173
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_117298950
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:57 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het VK is het Verenigd Koninkrijk, Groot Brittannië dus.
Da meente ge niet! Ik reageerde op het zinnetje:
quote:
met de ultieme angstdroom voor alle bange mensen hier met hét ultieme eigenrichting land.
  Moderator donderdag 27 september 2012 @ 00:00:48 #174
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_117298988
quote:
14s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:56 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Oh, ok. Genoteerd.
niet dan?

hij vind het treurig dat er iemand dood is, goed dat het onderzocht word, mooi dat de bewoners niet direct gearresteerd zijn en eigen schuld dikke bult voor de inbreker

wat is het probleem?

tot het onderzoek is afgerond of 1 van de collega's van het dodelijke slachtoffer naar de mediastapt kunnen we alleen op het verhaal van de bewoners afgaan en dan is de reactie van Teeven niet zo heel er gek maar met het aanmoedigen van eigenrichting heeft het niets te maken en met familievetes van motorbendes ook niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 27 september 2012 @ 00:01:50 #175
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_117299012
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:58 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Dat ligt een beetje aan de huidskleur van de dader.
Het meest politiek correcte land ter wereld beoordelen op wat achtergestelde regio's is een beetje hetzelfde als Urk gebruiken als voorbeeld hoe achtergebleven en middeleeuws Nederland wel niet is.
  donderdag 27 september 2012 @ 00:02:25 #176
241662 Jian
Well, well, well
pi_117299028
quote:
14s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:56 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Oh, ok. Genoteerd.
Mooi, want hij heeft groot gelijk. Jouw interpretatie van wat Teeven heeft gezegd raakt namelijk kant nog wal!
pi_117299063
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:02 schreef Jian het volgende:

[..]

Mooi, want hij heeft groot gelijk. Jouw interpretatie van wat Teeven heeft gezegd raakt namelijk kant nog wal!
Noch. Mocro.
  donderdag 27 september 2012 @ 00:06:08 #178
382130 gnaeus
pi_117299123
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat is het probleem?

Dat je je mening baseert op een summier krantenbericht dat enkel verslag doet van wat de bewoner vertelt zou hebben. Nu is dat wat jou betreft geen probleem, je modereert slechts een zijtak van het riool dat internet heet, een staatssecretaris zou beter moeten weten. Zeker hoe de trias politica in dit land werkt en waarom het verkondigen van zijn mening daarin een storende werking heeft.

Maar dat is hier toch aan dovemansoren gericht, dus wat boeit het.
pi_117299125
Volgens mij is deze discussie niet alleen in Nederland aan de gang en is het duidelijk welke kant het opgaat; de staat erkent dat hij tekortschiet in het handhaven van de orde en geeft burgers meer ruimte om invulling te geven aan zelfverdediging.
pi_117299155
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:06 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Dat je je mening baseert op een summier krantenbericht dat enkel verslag doet van wat de bewoner vertelt zou hebben. Nu is dat wat jou betreft geen probleem, je modereert slechts een zijtak van het riool dat internet heet, een staatssecretaris zou beter moeten weten. Zeker hoe de trias politica in dit land werkt en waarom het verkondigen van zijn mening daarin een storende werking heeft.

Maar dat is hier toch aan dovemansoren gericht, dus wat boeit het.
De staatssecretaris heeft hier natuurlijk ook nog een eigen rol. Wie niet aangeklaagd wordt komt ook niet voor de rechter. Jij bent hier degene die de scheiding der machten niet goed begrijpt; rechters oordelen, ze slepen iemand niet de rechtszaal in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')