Meer dan jouw standaard idiote telegraaf zin waar ik op reageerde.quote:Op woensdag 26 september 2012 17:57 schreef Shreyas het volgende:
[..]
En wat heeft dat met dit onderwerp te maken?
Over gereutel gesproken.quote:Op woensdag 26 september 2012 17:48 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik vind er niets fascistisch aan, Nederland moet af van het linkse gereutel dat elke crimineel die de actie pleegt en aangepakt wordt, per definitie gezien wordt als het slachtoffer. Terwijl het echte slachtoffer dan even voor dader wordt aangezien.
Okquote:Op woensdag 26 september 2012 18:00 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Meer dan jouw standaard idiote telegraaf zin waar ik op reageerde.
Nee. Een politicus die George Orwell's 1984 als handboek gebruikt voor de toekomst van Nederland is geen baas. Als het aan hem lag was FOK! al gesloten wegens inbreuk op auteursrechten omdat er hier op het forum af en toe een youtube filmpje van een artiest voorbij komt.quote:
Ach, Teeven ook. Het is maar net hoe je er tegenover staat.quote:Op woensdag 26 september 2012 18:02 schreef DrommelsDrommels het volgende:
Groenlinks en de SP snijden zichzelf weer eens goed in de vingers
Het probleem is dat het in dit geval mogelijk om een gerichte actie gaat. Stel bijvoorbeeld dat iemand bewust wordt doodgereden in het verkeer. Dan kun je ook wel zeggen dat doodgereden worden het risico is van verkeersdeelname, maar dat is niet het normale risico. Je bagatelliseert in een dergelijk geval de bewuste actie.quote:Op woensdag 26 september 2012 12:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
En? Hij had ook kunnen zeggen dat als je je in het dagelijkse verkeer mengt loop je het risico doodgereden te worden.
Werkelijk, ik snap die spastische reacties hier niet over feiten die al jaren en jaren over de hele wereld gebeuren.
Volgens Fredje mag je zoon pas vermoord worden als bij zich niet meteen overgeeft en begint te vechten. Niet geheel onredelijk als je weet dat je iemand doodsangsten aanjaagt, berooft en misschien wel bang voor het leven maakt als je midden in de nacht binnen komt. Een ettertje van 12 dat een huis binnengaat zal minder snel een gevaar opleveren voor de bewoners dan een grote dude van 16 dus als je voorbeeld daar op sloeg dan is het ook bullshit.quote:Op woensdag 26 september 2012 22:49 schreef Cardozo het volgende:
Ik hoop dat mijn zoon of dochter later niet opgehitst wordt door foute vrienden om een huis binnen gaan. Dan mag je namelijk vermoord worden, volgens Fredje Teeven. Bizar dat een staatssecretaris een uitspraak doet over een lopende zaak. Trias Politica, anyone?
De VVD begint steeds enger te worden.
Daarom mag je een inbreker ook niet in koelen bloede vermoorden.quote:Op woensdag 26 september 2012 22:12 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Het probleem is dat het in dit geval mogelijk om een gerichte actie gaat. Stel bijvoorbeeld dat iemand bewust wordt doodgereden in het verkeer. Dan kun je ook wel zeggen dat doodgereden worden het risico is van verkeersdeelname, maar dat is niet het normale risico. Je bagatelliseert in een dergelijk geval de bewuste actie.
Het "normale" risico van de inbreker is (globaal genomen) dat:
- hij tijdens het inbreken, door een gevaarlijke manoeuvre, een verwonding oploopt
- hij gepakt en veroordeeld wordt (of zelfs als dat niet gebeurt, dat hij enige last ondervindt van de opsporing).
- hij met geweld te maken krijgt dat:
a) proportioneel is, of
b) disproportioneel is (doch niet onbegrensd), maar het gevolg is van een emotionele reactie.
Verder heeft ook de inbreker, of je het daar nu mee eens bent of niet, een recht op leven (zie artikel 2 EVRM) en is de staat verplicht om inbreuken op dat recht effectief aan te pakken.
Wat heb je aan zo'n open deur ? Het schept nogal een gevaarlijk precedent als je als politicus eigenrichting gaat aanmoedigen voordat uberhaupt bekend is wat de daadwerkelijke situatie was. En dat is wat Teeven doet.quote:Op woensdag 26 september 2012 23:39 schreef HiZ het volgende:
Grappig genoeg heeft een rechter in het VK bijna letterlijk gezegd wat Teeven zei; 'als je als inbreker inbreekt bij iemand die een wapen heeft, neem je het risico doodgeschoten te worden'.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_drugs___.html?p=4,1quote:De recherche beschikt inmiddels over informatie dat deze mishandeling niet plaatsvond na een mislukte overval, maar mogelijk verband hield met een mislukte drugsdeal.
Juist hier gaat het om (niet om het "opzettelijke", want dat klopt wettelijk gezien niet, maar om de strekking van je post).quote:Op woensdag 26 september 2012 23:36 schreef Gia het volgende:
Inbreker hetzelfde. Kiest er niet voor om te komen, maar als hij in gevecht raakt met het slachtoffer kan hijzelf slachtoffer worden. Die bewoner zal hem niet opzettelijk gedood hebben.
Maar goed, dat is wel hetgene wat goed onderzocht moet worden.
.
Goed dat je 12 zegt. Ettertjes van 11 kunnen niet strafrechtelijk vervolgd worden en dus zul je daar misschien banger voor moeten zijn.quote:Op woensdag 26 september 2012 23:01 schreef Brum_brum het volgende:
. Een ettertje van 12 dat een huis binnengaat zal minder snel een gevaar opleveren voor de bewoners dan een grote dude van 16 dus als je voorbeeld daar op sloeg dan is het ook bullshit.
Rechter, niet politicus.quote:Op woensdag 26 september 2012 23:49 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Wat heb je aan zo'n open deur ? Het schept nogal een gevaarlijk precedent als je als politicus eigenrichting gaat aanmoedigen voordat uberhaupt bekend is wat de daadwerkelijke situatie was. En dat is wat Teeven doet.
Mooi voorbeeld is natuurlijk dit :
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)_drugs___.html?p=4,1
Als het aan Teeven en andere wat minder scherpen van geest ligt gaan deze "slachtoffers" in het vervolg vrijuit.
hij moedigd eigenrichting helemaal niet aan en wat het "mooie voorbeeld" ergens mee te maken heeft snap ik niet zo heel erg goedquote:Op woensdag 26 september 2012 23:49 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Wat heb je aan zo'n open deur ? Het schept nogal een gevaarlijk precedent als je als politicus eigenrichting gaat aanmoedigen voordat uberhaupt bekend is wat de daadwerkelijke situatie was. En dat is wat Teeven doet.
[..]
Als het aan Teeven en andere wat minder scherpen van geest ligt gaan deze "slachtoffers" in het vervolg vrijuit.
Ja dat realiseerde ik me ook toen ik 12 was. Een jaartje eerder en ik had alles kunnen doen wat ik maar wou.quote:Op woensdag 26 september 2012 23:50 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Juist hier gaat het om (niet om het "opzettelijke", want dat klopt wettelijk gezien niet, maar om de strekking van je post).
En dat is ook hier het probleem. Het is misschien te stellen dat dit het risico van het vak was na de beoordeling door de rechter. Maar als je nu al stelt dat het (blijkbaar op welke manier dan ook) sterven door een inbraak een normaal risico is, dan ga je wat mij betreft te ver.
[..]
Goed dat je 12 zegt. Ettertjes van 11 kunnen niet strafrechtelijk vervolgd worden en dus zul je daar misschien banger voor moeten zijn.
Ja want in Amerika stoppen ook alle onderzoeken bij de eerste indicatie van zelfverdediging.quote:Op woensdag 26 september 2012 23:49 schreef gnaeus het volgende:
[..]
[..]
Oh, ok. Genoteerd.quote:Op woensdag 26 september 2012 23:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
hij moedigd eigenrichting helemaal niet aan en wat het "mooie voorbeeld" ergens mee te maken heeft snap ik niet zo heel erg goed
Het VK is het Verenigd Koninkrijk, Groot Brittannië dus.quote:Op woensdag 26 september 2012 23:56 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ja want in Amerika stoppen ook alle onderzoeken bij de eerste indicatie van zelfverdediging.
Dat ligt een beetje aan de huidskleur van de dader.quote:Op woensdag 26 september 2012 23:56 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ja want in Amerika stoppen ook alle onderzoeken bij de eerste indicatie van zelfverdediging.
Da meente ge niet! Ik reageerde op het zinnetje:quote:Op woensdag 26 september 2012 23:57 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het VK is het Verenigd Koninkrijk, Groot Brittannië dus.
met de ultieme angstdroom voor alle bange mensen hier met hét ultieme eigenrichting land.quote:Als het aan Teeven en andere wat minder scherpen van geest ligt gaan deze "slachtoffers" in het vervolg vrijuit.
niet dan?quote:
Het meest politiek correcte land ter wereld beoordelen op wat achtergestelde regio's is een beetje hetzelfde als Urk gebruiken als voorbeeld hoe achtergebleven en middeleeuws Nederland wel niet is.quote:Op woensdag 26 september 2012 23:58 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Dat ligt een beetje aan de huidskleur van de dader.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |