Idioot. Een vak als "uitgangspunten van het strafrecht" heeft verdomd veel te maken met legaliteit.quote:Op donderdag 27 september 2012 00:33 schreef Jian het volgende:
Mensen die denken dat een vak iets met legaliteit te maken heeft
Touchéquote:Op donderdag 27 september 2012 00:45 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Idioot. Een vak als "uitgangspunten van het strafrecht" heeft verdomd veel te maken met legaliteit.
Iemand linkte laatst naar een docu uit de jaren 90 over wiet. Meneer de teler betaalde gewoon belasting en meneer de wiet advocaat liet zelfs een voorbeeld zien waarin iemand de aankoop van vuurwapens als aftrekpost had opgegeven en toegekend had gekregen.quote:Op donderdag 27 september 2012 00:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Klopt, ze moeten ook belasting betalen, tijd dat de arbodienst eens regels voor die beroepsgroep op gaat stellen, het gaat steeds vaker fout.
Maar het is toch juist goed afgelopen?quote:Op donderdag 27 september 2012 01:36 schreef MakkieR het volgende:
Dit is echt al zo oud als de weg naar Rome, politiek zegt, de rechtstaat doet. Blijft natuurlijk altijd makkelijk scoren, maar politici gaan vaak hun eigen realisme voorbij. Denk goed na voordat je iemand te lijf gaat. Los van het feit dat je jezelf mag bewijzen als een soort rambo, kan het goed fout aflopen.
Waar de beste man overigens gewoon een vergunning voor had, omdat hij lid was van een schietvereniging...quote:Op donderdag 27 september 2012 01:14 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Iemand linkte laatst naar een docu uit de jaren 90 over wiet. Meneer de teler betaalde gewoon belasting en meneer de wiet advocaat liet zelfs een voorbeeld zien waarin iemand de aankoop van vuurwapens als aftrekpost had opgegeven en toegekend had gekregen.
Over dom gereutel gesproken zeg. Dat zegt hij helemaal niet want het wordt gewoon onderzocht door justitie. Als blijkt dat het dus helemaal geen inbraak was dan wordt hij gewoon vervolgd.quote:Op woensdag 26 september 2012 23:49 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Wat heb je aan zo'n open deur ? Het schept nogal een gevaarlijk precedent als je als politicus eigenrichting gaat aanmoedigen voordat uberhaupt bekend is wat de daadwerkelijke situatie was. En dat is wat Teeven doet.
Mooi voorbeeld is natuurlijk dit :
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)_drugs___.html?p=4,1
Als het aan Teeven en andere wat minder scherpen van geest ligt gaan deze "slachtoffers" in het vervolg vrijuit.
quote:Op donderdag 27 september 2012 00:22 schreef gnaeus het volgende:
[..]
"Het is goed dat wordt uitgezocht wat er is gebeurd en dat die bewoners niet zijn aangehouden. Zij zijn de slachtoffers, de verdachte hoort daar niet te zijn.” "
Met andere woorden : slachtoffers kunnen niet tegelijkertijd dader zijn. En dan spreekt Teeven niet voor z'n beurt ? Politieonderzoek is helemaal niet nodig, Teeven weet nu al dat de dader fout was en de slachtoffers in hun recht.
quote:Het is goed dat wordt uitgezocht wat er is gebeurd
Het bovenstaande is al helemaal hilarisch of misschien moet het hysterisch zijn?quote:Op donderdag 27 september 2012 00:28 schreef Life2.0 het volgende:
He maar drugsrunners mogen dus gewoon rondschieten straks? Want dat hoort bij het vak?
Dat is een prive hobby, hoezo zou hij dat af hebben mogen trekken dan?quote:Op donderdag 27 september 2012 04:17 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Waar de beste man overigens gewoon een vergunning voor had, omdat hij lid was van een schietvereniging...
Bizar hoe hysterisch links reageert op iemand die alleen maar zegt dat fysiek geweld het risico van het vak vd inbreker is.quote:Op donderdag 27 september 2012 07:05 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Leuk hoe sommigen zich voor lul zetten en dat bijna in 1 zin.
Precies. Iets met if you can't take the heat....quote:Op donderdag 27 september 2012 00:28 schreef Jian het volgende:
[..]
Of je kiest een ander vak met minder risico's!
Als je Teeven bedoelt dan zegt hij niet dat alleen maar. Als ie alleen maar had gezegd dat inbrekers risico lopen dat ze te maken krijgen met fysiek geweld, dan had niemand daar een probleem van gemaakt.quote:Op donderdag 27 september 2012 07:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Bizar hoe hysterisch links reageert op iemand die alleen maar zegt dat fysiek geweld het risico van het vak vd inbreker is.
Zo reageert links in het algemeen wanneer criminelen aangepakt worden, en degene die voor die aanpak zijn worden door hun behandeld alsof ze erger zijn dan de crimineel waar het over gaat.quote:Op donderdag 27 september 2012 07:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Bizar hoe hysterisch links reageert op iemand die alleen maar zegt dat fysiek geweld het risico van het vak vd inbreker is.
Exact ja! Iemand die wil dat criminelen gestraft worden is altijd "het echte gevaar" terwijl de crimineel slechts een onbegrepen nobele wilde is.quote:Op donderdag 27 september 2012 07:19 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Zo reageert links in het algemeen wanneer criminelen aangepakt worden, en degene die voor die aanpak zijn worden door hun behandeld alsof ze erger zijn dan de crimineel waar het over gaat.
Harder straffen werkt niet, maar degene die er voor pleiten mogen de doodstraf krijgen...
Ik 'vraag' me toch af waarom steeds...
Dat was de insteek van het verhaal en daar wordt hysterisch op gereageerd.quote:Op donderdag 27 september 2012 07:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Als je Teeven bedoelt dan zegt hij niet dat alleen maar. Als ie alleen maar had gezegd dat inbrekers risico lopen dat ze te maken krijgen met fysiek geweld, dan had niemand daar een probleem van gemaakt.
Lul toch niet man. Sommige lui uit rechts-populistische hoek proberen inderdaad het beeld neer te zetten dat alles ter linkerzijde van - en soms inclusief - D66 graag slachtoffers veroordeelt en daders pampert, maar dat is kul en daar gaat het hier helemaal niet om. Waar de duscussie wel over gaat? Voornamelijk de volgende twee punten:quote:Op donderdag 27 september 2012 07:19 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Zo reageert links in het algemeen wanneer criminelen aangepakt worden, en degene die voor die aanpak zijn worden door hun behandeld alsof ze erger zijn dan de crimineel waar het over gaat.
Ik 'vraag' me toch af waarom steeds...
Nee, op dat punt wordt nu juist nauwelijks gereageerd. Wel op twee andere punten, zie mijn vorige post.quote:Op donderdag 27 september 2012 07:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat was de insteek van het verhaal en daar wordt hysterisch op gereageerd.
1. Nee want dat is nb een maatregel die hij zelf heeft ingevoerd in het vorige kabinet!quote:Op donderdag 27 september 2012 07:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Lul toch niet man. Sommige lui uit rechts-populistische hoek proberen inderdaad het beeld neer te zetten dat alles ter linkerzijde van - en soms inclusief - D66 graag slachtoffers veroordelen en daders pamperen, maar dat is kul en daar gaat het hier helemaal niet om. Waar de duscussie wel over gaat? Voornamelijk de volgende twee punten:
1. Spreekt Teeven niet voor zijn beurt door nog voor het feitenonderzoek is gedaan te speculeren dat het goed is dat de bewoners niet opgepakt zijn?
2. Sommige mensen vinden dat Teeven de indruk wekt dat je een inbreker mag doodslaan om je huis en haard te verdedigen. Iets wat in het strafrecht niet zo is omdat noodweer de eis van proportionaliteit kent.
Maar als jij er blij van wordt om "links" af te schilderen als boevenknuffelaars dan moet je dat vooral doen. Ik denk dat weinig weldenkende mensen je serieus nemen.
Nee, Teeven spreekt niet voor zijn beurt, want het was vroeger beleid om die eigenaar meteen als verdachte af te voeren naar het politiebureau. Het is Teeven die heeft ingevoerd dat dat niet meer zomaar mag. Het is niet zo raar dat hij zegt dat het goed is als zijn beleid wordt gevolgd door politie en OM.quote:Op donderdag 27 september 2012 07:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Lul toch niet man. Sommige lui uit rechts-populistische hoek proberen inderdaad het beeld neer te zetten dat alles ter linkerzijde van - en soms inclusief - D66 graag slachtoffers veroordeelt en daders pampert, maar dat is kul en daar gaat het hier helemaal niet om. Waar de duscussie wel over gaat? Voornamelijk de volgende twee punten:
1. Spreekt Teeven niet voor zijn beurt door nog voor het feitenonderzoek is gedaan te speculeren dat het goed is dat de bewoners niet opgepakt zijn?
2. Sommige mensen vinden dat Teeven de indruk wekt dat je een inbreker mag doodslaan om je huis en haard te verdedigen. Iets wat in het strafrecht niet zo is omdat noodweer de eis van proportionaliteit kent.
Maar als jij er blij van wordt om "links" af te schilderen als boevenknuffelaars dan moet je dat vooral doen. Ik denk dat weinig weldenkende mensen je serieus nemen.
Die geflipte inbreker van gisteren zei anders dat dat echt het beste was. Inbrekers waren ook maar slachtoffers nml.quote:Op donderdag 27 september 2012 07:54 schreef timmmmm het volgende:
Het lijkt me toch ook nogal logisch dat je als inbreker nou niet bepaald een kopje koffie moet verwachten. Zelden zoveel ophef gezien om iemand die het overduidelijke uitspreekt
Er is een verschil tussen een kopje koffie aanbieden, of iemand die al overmeesterd is nog even doodslaan als straf.quote:Op donderdag 27 september 2012 07:54 schreef timmmmm het volgende:
Het lijkt me toch ook nogal logisch dat je als inbreker nou niet bepaald een kopje koffie moet verwachten. Zelden zoveel ophef gezien om iemand die het overduidelijke uitspreekt
Eens. Wil je me even laten zien wie gezegd heeft dat je inbrekers dood mag slaan?quote:Op donderdag 27 september 2012 09:08 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een kopje koffie aanbieden, of iemand die al overmeesterd is nog even doodslaan als straf.
Dat zegt dan ook niemand, ook Teeven niet.quote:Op donderdag 27 september 2012 08:36 schreef Ulx het volgende:
Hoezo kunnen slachtoffers niet tegelijk dader zijn? Dat kan makkelijk. Het feit dat je slachtoffer bent van een inbraak is geen belemmering om zelf een misdaad te begaan.
Ik geloof best dat je als je iemand in je huis vindt die jouw spullen mee wilt nemen dat je dan een rood waas voor je ogen krijgt en diegene je huis uit wil schoppen. Lijkt me niet meer dan een primaire, menselijke reactie.quote:Op donderdag 27 september 2012 08:36 schreef Ulx het volgende:
Hoezo kunnen slachtoffers niet tegelijk dader zijn? Dat kan makkelijk. Het feit dat je slachtoffer bent van een inbraak is geen belemmering om zelf een misdaad te begaan.
Als je het opgeeft ter bescherming van de zaak is het opeens illegaal om in NL een vuurwapen te hebben heur als je dan toch pietje precies wil zijn.quote:Op donderdag 27 september 2012 04:17 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Waar de beste man overigens gewoon een vergunning voor had, omdat hij lid was van een schietvereniging...
Daar wordt dan ook in voorzien middels noodweerexces.quote:Op donderdag 27 september 2012 10:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik geloof best dat je als je iemand in je huis vindt die jouw spullen mee wilt nemen dat je dan een rood waas voor je ogen krijgt en diegene je huis uit wil schoppen. Lijkt me niet meer dan een primaire, menselijke reactie.
En dat je dan van slachtoffer dader wordt ben ik het helemaal niet mee eens. Als die gast je huis niet binnen was gedrongen was er niets aan de hand geweest.
Eens met Teeven.
Het is gewoon bezopen.quote:Op donderdag 27 september 2012 10:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Daar wordt dan ook in voorzien middels noodweerexces.
Ik heb ook een honkbalknuppel in de kledingkast staan en als ik er 1 betrap ga ik echt niet wachten tot hij mij prikt. Ik haal vol uit en als daardoor z'n schedel splijt dan is dat jammer, dat was hem niet overkomen als hij niet willens en wetens mijn huis binnen was gedrongen.
Gisteren bij P&W gaf een advocaat een voorbeeld van iemand die 2 mannen die hem met een mes bedreigden zelf met een groter mes te lijf ging. Hij werd veroordeeld voor 3 maanden celstraf + x aantal uren werkstraf. Waarom? Omdat hij zelf nog niet was geprikt en hij ze had geprikt in de achterkant (bil en arm). Hij had moeten wachten dus tot hij zelf eerst geprikt was!
Pardon? TOT er een dode valt? Alsof dat niet al regelmatig gebeurd is joh.quote:Op donderdag 27 september 2012 10:26 schreef Chadi het volgende:
Tot er een dooie valt aan de andere kant is het natuurlijk lachen. Dit soort uitspraken van politici zijn simpelweg te dom voor woorden. Als burger mag je dat denken en uitspreken maar als politicus moet je waken over de veiligheid van burgers en die dien je niet met zulke uitspraken.
Arme, arme inbreker.quote:Op donderdag 27 september 2012 10:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Pardon? TOT er een dode valt? Alsof dat niet al regelmatig gebeurd is joh.
http://www.volkskrant.nl/(...)den-na-inbraak.dhtml
Ben je bekend met de scheiding der machten?quote:Op donderdag 27 september 2012 10:43 schreef nikk het volgende:
Het is juist goed als politici zich uitspreken. Daarmee ontstaat ook een andere klimaat in de rechtszaal en bij het OM.
Ja. Jij niet geloof ik, want Teeven kan bleren wat hij wilt, hij heeft toch geen directe invloed op de beslissing van de rechter.quote:Op donderdag 27 september 2012 10:48 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ben je bekend met de scheiding der machten?
Of hij al dan niet invloed heeft is compleet irrelevant. Hij heeft zich er buiten te houden tot het onderzoek en/of de rechtzaak is afgerond. Daarna mag hij roepen wat hij wil.quote:Op donderdag 27 september 2012 10:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja. Jij niet geloof ik, want Teeven kan bleren wat hij wilt, hij heeft toch geen directe invloed op de beslissing van de rechter.
Als jurist? Zeker.quote:Op donderdag 27 september 2012 10:48 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ben je bekend met de scheiding der machten?
Heb je ook gezien dat de persoon die ik quote "Daarmee ontstaat ook een andere klimaat in de rechtszaal" schreef?quote:
Hij heeft zich niet uitgelaten over de individuele zaak. Behalve het feit dat de politie en OM zich hebben gehouden aan de nieuwe instructies en beleidsregels. Daarnaast heeft hij een algemene uitspraak gedaan over beroepsrisico's van inbrekers.quote:Op donderdag 27 september 2012 10:51 schreef padlarf het volgende:
[..]
Of hij al dan niet invloed heeft is compleet irrelevant. Hij heeft zich er buiten te houden tot het onderzoek en/of de rechtzaak is afgerond. Daarna mag hij roepen wat hij wil.
'quote:Op donderdag 27 september 2012 10:51 schreef padlarf het volgende:
[..]
Of hij al dan niet invloed heeft is compleet irrelevant. Hij heeft zich er buiten te houden tot het onderzoek en/of de rechtzaak is afgerond. Daarna mag hij roepen wat hij wil.
Uit citaat Teeven: DIEinbreker had niets te zoeken in DIE woning.quote:Op donderdag 27 september 2012 10:54 schreef nikk het volgende:
[..]
Hij heeft zich niet uitgelaten over de individuele zaak. Behalve het feit dat de politie en OM zich hebben gehouden aan de nieuwe instructies en beleidsregels. Daarnaast heeft hij een algemene uitspraak gedaan over beroepsrisico's van inbrekers.
Ik bedoelde meer in het algemeen, niet zozeer in deze individuele zaak.quote:Op donderdag 27 september 2012 10:53 schreef padlarf het volgende:
[..]
Heb je ook gezien dat de persoon die ik quote "Daarmee ontstaat ook een andere klimaat in de rechtszaal" schreef?
En nee, ook als staatssecretaris heeft hij zijn mond te houden over lopende zaken.
Een verstandig mens doet geen uitspraken over een zaak waar nog niet alles over bekend is.quote:Op donderdag 27 september 2012 10:55 schreef Jian het volgende:
[..]
'
Klinkklare onzin, waar haal je dat toch vandaan? Hij mag gewoon zijn mening geven wanneer hij wil, een mening nota bene die genoegzaam bekend is, niets spectaculairs dus.
Ja en wat klopt daar niet aan? Oh je denkt dat hij daarmee de rechter en de officier beïnvloed, die denken nu ook van "Heej, die inbreker had niks te zoeken in die woning"quote:Op donderdag 27 september 2012 10:56 schreef padlarf het volgende:
[..]
Uit citaat Teeven: DIEinbreker had niets te zoeken in DIE woning.
Dat lijkt mij een feitelijke constatering.quote:Op donderdag 27 september 2012 10:56 schreef padlarf het volgende:
[..]
Interesseert me niet of het klopt of niet, interesseert me niet wie hij er mee beinvloedt, het is geen algemene uitspraak.quote:Op donderdag 27 september 2012 10:57 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja en wat klopt daar niet aan? Oh je denkt dat hij daarmee de rechter en de officier beïnvloed, die denken nu ook van "Heej, die inbreker had niks te zoeken in die woning"
Mensen hebben sowieso nooit iets te zoeken in andermans woning. élke inbreker heeft niets te zoeken in andermans woning. Maakt niets uit wat er over de zaak bekend is.quote:Op donderdag 27 september 2012 10:56 schreef padlarf het volgende:
[..]
Dit. Qua inbrekers ben ik het in dit geval met hem eens, maar het blijft een enge fascist.quote:Op woensdag 26 september 2012 17:45 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Teeven is een enge freak die als 'liberaal' in 2 jaar tijd meer vrijheid heeft kapot gemaakt dat 4 cda kabinetten ervoor konden doen.
Hoeveel inbrekers ken jij die wel wat te zoeken hebben in andermans woning? Nu zoeken ze natuurlijk wel in andermans woning maar je weet wat ik bedoel.quote:Op donderdag 27 september 2012 10:58 schreef padlarf het volgende:
[..]
Interesseert me niet of het klopt of niet, interesseert me niet wie hij er mee beinvloedt, het is geen algemene uitspraak.
Hij heeft gezegd dat de zaak onderzocht moet worden en dat hij het eens is met het optreden van de Politie in 1e instantie en dat een inbreker bepaalde risico's loopt. Wat is het probleem?quote:Op donderdag 27 september 2012 10:57 schreef padlarf het volgende:
[..]
Een verstandig mens doet geen uitspraken over een zaak waar nog niet alles over bekend is.
Wat zegt hij dan over deze zaak wat de rechtsgang kan beinvloeden?quote:Op donderdag 27 september 2012 11:00 schreef padlarf het volgende:
Ik vind dat Teeven voor zijn beurt spreekt, maar dat gaan we geloof ik niet eens worden hier
Jawel hoor, juwelen, geld, dure hardware.quote:Op donderdag 27 september 2012 10:58 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Mensen hebben sowieso nooit iets te zoeken in andermans woning. élke inbreker heeft niets te zoeken in andermans woning. Maakt niets uit wat er over de zaak bekend is.
Dit. Pas wanneer hij zich uitlaat over de strafmaat, schuldvraag, strafeis, etc, spreekt hij voor z'n beurt.quote:Op donderdag 27 september 2012 11:00 schreef Jian het volgende:
[..]
Hij heeft gezegd dat de zaak onderzocht moet worden en dat hij het eens is met het optreden van de Politie in 1e instantie en dat een inbreker bepaalde risico's loopt. Wat is het probleem?
Ik deed gewoon een algemene uitspraakquote:Op donderdag 27 september 2012 11:00 schreef Jian het volgende:
[..]
Hij heeft gezegd dat de zaak onderzocht moet worden en dat hij het eens is met het optreden van de Politie in 1e instantie en dat een inbreker bepaalde risico's loopt. Wat is het probleem?
quote:Op donderdag 27 september 2012 11:01 schreef SeLang het volgende:
Uit de nieuwe Ikea gids:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 27 september 2012 11:01 schreef SeLang het volgende:
Uit de nieuwe Ikea gids:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En hier is de realistische versie:quote:Op donderdag 27 september 2012 11:01 schreef SeLang het volgende:
Uit de nieuwe Ikea gids:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee dat hoeft hij helemaal niet, hij heeft alleen aangegeven dat hij het prima vindt dat men in zo'n geval niet direct als verdachte wordt aangemerkt, hetgeen eerst wel het geval was en wat hij nb zelf heeft doorgevoerd.quote:Op donderdag 27 september 2012 10:51 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ik ben nergens hysterisch.quote:Op donderdag 27 september 2012 11:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee dat hoeft hij helemaal niet, hij heeft alleen aangegeven dat hij het prima vindt dat men in zo'n geval niet direct als verdachte wordt aangemerkt, hetgeen eerst wel het geval was en wat hij nb zelf heeft doorgevoerd.
Dat hysterische gedoe over een doodnormale uitspraak allemaal zeg.
Je hoeft niet zo te dramaqueenen hoor, niemand is hysterisch.quote:Op donderdag 27 september 2012 11:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Dat hysterische gedoe over een doodnormale uitspraak allemaal zeg.
Ow. Nou ik vind het vrij hysterisch, dat 'geondermijn van de rechtsstaat', 'er gaan doden vallen', 'wild west', 'vrijbrief tot moord' etcquote:Op donderdag 27 september 2012 11:31 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je hoeft niet zo te dramaqueenen hoor, niemand is hysterisch.
Niet alleen dat maar ook hilarisch.quote:Op donderdag 27 september 2012 11:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ow. Nou ik vind het vrij hysterisch, dat 'geondermijn van de rechtsstaat', 'er gaan doden vallen', 'wild west', 'vrijbrief tot moord' etc
Dat ligt dan aan je eigen referentiekader, denk ik, ik vind het wel meevallen qua hysteriequote:Op donderdag 27 september 2012 11:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ow. Nou ik vind het vrij hysterisch, dat 'geondermijn van de rechtsstaat', 'er gaan doden vallen', 'wild west', 'vrijbrief tot moord' etc
Kom op. Talkshows hebben het erover, kamerleden schreeuwen moord en brand, rechtbanken huilen etc. Gedoe om niets allemaal.quote:Op donderdag 27 september 2012 11:38 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat ligt dan aan je eigen referentiekader, denk ik, ik vind het wel meevallen qua hysterie
Kamerleden zeggen wat ze van de uitspraken van een regeringsfunctionaris vinden en kondigen kamervragen aan. Het lijkt wel of ze hun werk doen. Daardoor is het actueel, dus voer voor talkshows. Ik heb geen rechtbanken horen huilen.quote:Op donderdag 27 september 2012 11:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Kom op. Talkshows hebben het erover, kamerleden schreeuwen moord en brand, rechtbanken huilen etc. Gedoe om niets allemaal.
http://www.bnr.nl/program(...)spraak-hekelt-teevenquote:Op donderdag 27 september 2012 11:53 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Kamerleden zeggen wat ze van de uitspraken van een regeringsfunctionaris vinden en kondigen kamervragen aan. Het lijkt wel of ze hun werk doen. Daardoor is het actueel, dus voer voor talkshows. Ik heb geen rechtbanken horen huilen.
Zo schokkend is het helemaal niet, misschien moet je het zelf niet zo opblazen
Het enige wat dat artikel me zegt is dat ik ook een ploertendoder wilquote:Op donderdag 27 september 2012 12:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
http://www.bnr.nl/program(...)spraak-hekelt-teeven
Die kan ik voor je regelen.quote:Op donderdag 27 september 2012 12:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het enige wat dat artikel me zegt is dat ik ook een ploertendoder wil
quote:Op donderdag 27 september 2012 12:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het enige wat dat artikel me zegt is dat ik ook een ploertendoder wil
Ik heb zelf een stuk winkelwagen liggen. Die stang met dat plastic geval waar het muntje in gaat. Ligt goed in de hand en is precies zwaar genoeg.quote:Op donderdag 27 september 2012 12:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die kan ik voor je regelen.
dit is zijn stokpaardje, hij heeft zich er heel hard voor gemaakt dat slachtoffers van inbraak in deze situaties niet direct in de boeien geslagen worden ... natuurlijk istie blij dat het uitgevoerd wordquote:Op donderdag 27 september 2012 00:22 schreef gnaeus het volgende:
[..]
"Het is goed dat wordt uitgezocht wat er is gebeurd en dat die bewoners niet zijn aangehouden. Zij zijn de slachtoffers, de verdachte hoort daar niet te zijn.” "
Met andere woorden : slachtoffers kunnen niet tegelijkertijd dader zijn. En dan spreekt Teeven niet voor z'n beurt ? Politieonderzoek is helemaal niet nodig, Teeven weet nu al dat de dader fout was en de slachtoffers in hun recht. Vandaar ook mijn voorbeeld van de overval op de Harley shop, achteraf bleek het geen overval te zijn en bleken de slachtoffers de daders te zijn.
Nogmaals, als je niet inziet hoe dat inherent de rechtstaat ondermijnt geef ik het op.
Wat heb jij liggen Tim?quote:
Kun je dat ijsje niet gewoon beter opeten?quote:Op donderdag 27 september 2012 12:46 schreef Dr.Nikita het volgende:
Te lomp en groot voor mijn kleine poezelige handjes, ik heb een kleine Magnum. Niet direct dodelijk maar voldoende om speeksel, snot en pis te lopen als je per ongeluk tegen een kogeltje oploopt.
Volgens mij klopt dat artikel niet Ik heb Kwakman op de radio gehoord en hij zei dat een inbreker inderdaad "een" risico liep, maar dan het risico dat hij uit het raam kon vallen of geconfronteerd kon worden met proportioneel geweld. Hij zei volgens mij totaal niet dat buitenproportioneel geweld ook tot het beroepsrisico van de inbreker behoorde.quote:Op donderdag 27 september 2012 12:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
http://www.bnr.nl/program(...)spraak-hekelt-teeven
Het is niet meer als logisch dat iemand die zich geconfronteerd ziet met iemand in zijn huis, uithaalt totdat die persoon niet meer beweegt. Zolang hij nog beweegt is hij een potentieel gevaar.quote:Op donderdag 27 september 2012 13:51 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dat artikel niet Ik heb Kwakman op de radio gehoord en hij zei dat een inbreker inderdaad "een" risico liep, maar dan het risico dat hij uit het raam kon vallen of geconfronteerd kon worden met proportioneel geweld. Hij zei volgens mij totaal niet dat buitenproportioneel geweld ook tot het beroepsrisico van de inbreker behoorde.
Eh, nee. Voor niet-holbewoners is dat niet normaal.quote:Op donderdag 27 september 2012 13:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het is niet meer als logisch dat iemand die zich geconfronteerd ziet met iemand in zijn huis, uithaalt totdat die persoon niet meer beweegt. Zolang hij nog beweegt is hij een potentieel gevaar.
Ik gun jou zo een confrontatie met door jullie soort vrijgelaten beesten.quote:Op donderdag 27 september 2012 14:01 schreef DonJames het volgende:
[..]
Eh, nee. Voor niet-holbewoners is dat niet normaal.
Wat zou u doen, oh alwetende?quote:Op donderdag 27 september 2012 14:01 schreef DonJames het volgende:
[..]
Eh, nee. Voor niet-holbewoners is dat niet normaal.
Een knuppel met een sleutel eraan kan je ook gewoon onder je bed leggen.quote:Op donderdag 27 september 2012 11:01 schreef SeLang het volgende:
Uit de nieuwe Ikea gids:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
"Halt! Burgerarrest! "quote:Op donderdag 27 september 2012 14:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat zou u doen, oh alwetende?
"Jullie soort"? En welke "soort" zou dat moeten zijn? En jij denkt dat eigenlijk iedereen die aangevallen wordt z'n tegenstander doodschopt/slaat?quote:Op donderdag 27 september 2012 14:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik gun jou zo een confrontatie met door jullie soort vrijgelaten beesten.
Dan kom je er ook eens achter dat er een enorm verschil zit tussen jullie theoretische werkelijkheid en de realiteit.
Zie je het voor je?quote:Op donderdag 27 september 2012 14:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
"Halt! Burgerarrest! "
Conform artikel 6 subparagraaf b bla bla bla
Jullie van de juridische kantquote:Op donderdag 27 september 2012 14:25 schreef DonJames het volgende:
[..]
"Jullie soort"? En welke "soort" zou dat moeten zijn? En jij denkt dat eigenlijk iedereen die aangevallen wordt z'n tegenstander doodschopt/slaat?
Tsja, daar moet je dan de consequentie ook maar van aanvaarden. Maargoed, het feit dat jij je niet in kan houden wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat een normaal, gemiddeld mens dat ook niet kan. En gezien het aantal overlevenden van vechtpartijen denk ik dat de gemiddelde mens best in staat is op te houden met aanvallen zodra de ander geen direct gevaar meer vormt.quote:Op donderdag 27 september 2012 14:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jullie van de juridische kant
En iemand doodslaan/schoppen kan soms in een klein hoekje zitten. Je wil iemand uitschakelen en dan ga je echt niet onbewapend naar beneden. Dan kan 1 flinke uithaal met een honkbalknuppel al genoeg zijn en nee, ik zal dan echt niet stoppen tot iemand niet meer beweegt. Voor je het weet valt hij anders jou weer aan.
je bedoelt verdedigen? En hoe weet je dat de ander geen direct gevaar meer vormt? Kun je dat inschatten?quote:Op donderdag 27 september 2012 14:37 schreef DonJames het volgende:
[..]
Tsja, daar moet je dan de consequentie ook maar van aanvaarden. Maargoed, het feit dat jij je niet in kan houden wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat een normaal, gemiddeld mens dat ook niet kan. En gezien het aantal overlevenden van vechtpartijen denk ik dat de gemiddelde mens best in staat is op te houden met aanvallen zodra de ander geen direct gevaar meer vormt.
Een vechtpartij <=> inbraak. Ik loop op straat nml niet met een honkbalknuppel rond.quote:Op donderdag 27 september 2012 14:37 schreef DonJames het volgende:
[..]
Tsja, daar moet je dan de consequentie ook maar van aanvaarden. Maargoed, het feit dat jij je niet in kan houden wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat een normaal, gemiddeld mens dat ook niet kan. En gezien het aantal overlevenden van vechtpartijen denk ik dat de gemiddelde mens best in staat is op te houden met aanvallen zodra de ander geen direct gevaar meer vormt.
Als iemand gestopt is met aanvallen ben jij niet meer aan het verdedigenquote:Op donderdag 27 september 2012 14:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
je bedoelt verdedigen? En hoe weet je dat de ander geen direct gevaar meer vormt? Kun je dat inschatten?
Een vechtpartij als gevolg van de inbraak. Niet elke inbraak is vechten. Ook voor jou: (iets beter) nadenken.quote:Op donderdag 27 september 2012 14:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Een vechtpartij <=> inbraak. Ik loop op straat nml niet met een honkbalknuppel rond.
Dit laat echt zo weer zien dat je alleen van de theorie wat af weet.
Tja, na 5 a 10 minuten staat hij dan gewoon weer op hoor. En dan?quote:Op donderdag 27 september 2012 14:42 schreef DonJames het volgende:
[..]
Als iemand gestopt is met aanvallen ben jij niet meer aan het verdedigenEn ja, natuurlijk kan je dat inschatten. Als je iemand in z'n ballen trapt op de een of andere manier denk ik dat jij wel zo'n type bent en hij klapt dubbel, vormt 'ie op dat moment geen bedreiging meer, terwijl 'ie nog wel beweegt. Kom op, zo moeilijk is het niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |