Die geflipte inbreker van gisteren zei anders dat dat echt het beste was. Inbrekers waren ook maar slachtoffers nml.quote:Op donderdag 27 september 2012 07:54 schreef timmmmm het volgende:
Het lijkt me toch ook nogal logisch dat je als inbreker nou niet bepaald een kopje koffie moet verwachten. Zelden zoveel ophef gezien om iemand die het overduidelijke uitspreekt
Er is een verschil tussen een kopje koffie aanbieden, of iemand die al overmeesterd is nog even doodslaan als straf.quote:Op donderdag 27 september 2012 07:54 schreef timmmmm het volgende:
Het lijkt me toch ook nogal logisch dat je als inbreker nou niet bepaald een kopje koffie moet verwachten. Zelden zoveel ophef gezien om iemand die het overduidelijke uitspreekt
Eens. Wil je me even laten zien wie gezegd heeft dat je inbrekers dood mag slaan?quote:Op donderdag 27 september 2012 09:08 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een kopje koffie aanbieden, of iemand die al overmeesterd is nog even doodslaan als straf.
Dat zegt dan ook niemand, ook Teeven niet.quote:Op donderdag 27 september 2012 08:36 schreef Ulx het volgende:
Hoezo kunnen slachtoffers niet tegelijk dader zijn? Dat kan makkelijk. Het feit dat je slachtoffer bent van een inbraak is geen belemmering om zelf een misdaad te begaan.
Ik geloof best dat je als je iemand in je huis vindt die jouw spullen mee wilt nemen dat je dan een rood waas voor je ogen krijgt en diegene je huis uit wil schoppen. Lijkt me niet meer dan een primaire, menselijke reactie.quote:Op donderdag 27 september 2012 08:36 schreef Ulx het volgende:
Hoezo kunnen slachtoffers niet tegelijk dader zijn? Dat kan makkelijk. Het feit dat je slachtoffer bent van een inbraak is geen belemmering om zelf een misdaad te begaan.
Als je het opgeeft ter bescherming van de zaak is het opeens illegaal om in NL een vuurwapen te hebben heur als je dan toch pietje precies wil zijn.quote:Op donderdag 27 september 2012 04:17 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Waar de beste man overigens gewoon een vergunning voor had, omdat hij lid was van een schietvereniging...
Daar wordt dan ook in voorzien middels noodweerexces.quote:Op donderdag 27 september 2012 10:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik geloof best dat je als je iemand in je huis vindt die jouw spullen mee wilt nemen dat je dan een rood waas voor je ogen krijgt en diegene je huis uit wil schoppen. Lijkt me niet meer dan een primaire, menselijke reactie.
En dat je dan van slachtoffer dader wordt ben ik het helemaal niet mee eens. Als die gast je huis niet binnen was gedrongen was er niets aan de hand geweest.
Eens met Teeven.
Het is gewoon bezopen.quote:Op donderdag 27 september 2012 10:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Daar wordt dan ook in voorzien middels noodweerexces.
Ik heb ook een honkbalknuppel in de kledingkast staan en als ik er 1 betrap ga ik echt niet wachten tot hij mij prikt. Ik haal vol uit en als daardoor z'n schedel splijt dan is dat jammer, dat was hem niet overkomen als hij niet willens en wetens mijn huis binnen was gedrongen.
Gisteren bij P&W gaf een advocaat een voorbeeld van iemand die 2 mannen die hem met een mes bedreigden zelf met een groter mes te lijf ging. Hij werd veroordeeld voor 3 maanden celstraf + x aantal uren werkstraf. Waarom? Omdat hij zelf nog niet was geprikt en hij ze had geprikt in de achterkant (bil en arm). Hij had moeten wachten dus tot hij zelf eerst geprikt was!
Pardon? TOT er een dode valt? Alsof dat niet al regelmatig gebeurd is joh.quote:Op donderdag 27 september 2012 10:26 schreef Chadi het volgende:
Tot er een dooie valt aan de andere kant is het natuurlijk lachen. Dit soort uitspraken van politici zijn simpelweg te dom voor woorden. Als burger mag je dat denken en uitspreken maar als politicus moet je waken over de veiligheid van burgers en die dien je niet met zulke uitspraken.
Arme, arme inbreker.quote:Op donderdag 27 september 2012 10:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Pardon? TOT er een dode valt? Alsof dat niet al regelmatig gebeurd is joh.
http://www.volkskrant.nl/(...)den-na-inbraak.dhtml
Ben je bekend met de scheiding der machten?quote:Op donderdag 27 september 2012 10:43 schreef nikk het volgende:
Het is juist goed als politici zich uitspreken. Daarmee ontstaat ook een andere klimaat in de rechtszaal en bij het OM.
Ja. Jij niet geloof ik, want Teeven kan bleren wat hij wilt, hij heeft toch geen directe invloed op de beslissing van de rechter.quote:Op donderdag 27 september 2012 10:48 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ben je bekend met de scheiding der machten?
Of hij al dan niet invloed heeft is compleet irrelevant. Hij heeft zich er buiten te houden tot het onderzoek en/of de rechtzaak is afgerond. Daarna mag hij roepen wat hij wil.quote:Op donderdag 27 september 2012 10:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja. Jij niet geloof ik, want Teeven kan bleren wat hij wilt, hij heeft toch geen directe invloed op de beslissing van de rechter.
Als jurist? Zeker.quote:Op donderdag 27 september 2012 10:48 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ben je bekend met de scheiding der machten?
Heb je ook gezien dat de persoon die ik quote "Daarmee ontstaat ook een andere klimaat in de rechtszaal" schreef?quote:
Hij heeft zich niet uitgelaten over de individuele zaak. Behalve het feit dat de politie en OM zich hebben gehouden aan de nieuwe instructies en beleidsregels. Daarnaast heeft hij een algemene uitspraak gedaan over beroepsrisico's van inbrekers.quote:Op donderdag 27 september 2012 10:51 schreef padlarf het volgende:
[..]
Of hij al dan niet invloed heeft is compleet irrelevant. Hij heeft zich er buiten te houden tot het onderzoek en/of de rechtzaak is afgerond. Daarna mag hij roepen wat hij wil.
'quote:Op donderdag 27 september 2012 10:51 schreef padlarf het volgende:
[..]
Of hij al dan niet invloed heeft is compleet irrelevant. Hij heeft zich er buiten te houden tot het onderzoek en/of de rechtzaak is afgerond. Daarna mag hij roepen wat hij wil.
Uit citaat Teeven: DIEinbreker had niets te zoeken in DIE woning.quote:Op donderdag 27 september 2012 10:54 schreef nikk het volgende:
[..]
Hij heeft zich niet uitgelaten over de individuele zaak. Behalve het feit dat de politie en OM zich hebben gehouden aan de nieuwe instructies en beleidsregels. Daarnaast heeft hij een algemene uitspraak gedaan over beroepsrisico's van inbrekers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |