Wat wordt het? Een zwaar feestje of een nietszeggend feestje dat met een sisser afloopt?quote:Noodverordening in Haren om Facebookfeestje
HAREN - De gemeente Haren (Groningen) en de politie hebben een noodverordening afgekondigd met het oog op een verjaardagsfeestje van meisje dat vrijdag haar 16e verjaardag viert.
Via Facebook had zij vrienden en vriendinnen uitgenodigd, maar vergeten aan te geven dat het om een privéfeestje gaat.
Inmiddels hebben 24.000 mensen de uitnodiging gekregen, waarvan 2400 hebben aangegeven vrijdag naar Haren af te reizen, zo meldde de politie dinsdag.
De noodverordening is volgens een woordvoerster nog niet actief, maar kan zo van stal worden gehaald als Haren vrijdag wordt overspoeld met feestgangers. De politie heeft een draaiboek klaarliggen en houdt extra agenten achter de hand.
dit dus exact!quote:Op zaterdag 22 september 2012 09:14 schreef roelofjan het volgende:
Mooi voorbeeld van selffulfilling prophecy dit.
Denk dat er niets aan de hand zou zijn geweest als de media er niet zo bovenop zou zijn gedoken.
Goed, een meisje post een uitnodiging op facebook en dat gaat viral. Feestje wordt afgelast. Einde verhaal zou je denken. Geen nieuws voor de landelijke media lijkt me.
Ware het niet dat de media er vervolgens een week over doorgaat, over dat feestje in haren wat niet door gaat en waar niemand naar toe mag. Dan kun er er gewoon op wachten dat er wel veel volk op af komt...
Voorbeeldje:
http://www.3fm.nl/gemist#(...)ragment/239311/58690
Maar ook serieuze media als de NOS en RTL brachten constant het 'nieuws' dat er geen feestje was. En dat de jeugd vrijdagavond vooral niet naar de Stationsweg in Haren mocht komen, want daar was geen feestje waar een paar duizend man op af komt.
Er was geen probleem totdat het media het probleem creëerde door het contant over het probleem te hebben.
En vervolgens zal de media zeggen dat het terecht is dat ze er zoveel aandacht hebben besteed, want moet je zien hoe het gisteren uit de hand is gelopen, dat is toch echt nieuws?
Ehm, lijkt me vooral dat het verhaald moet gaan worden op de relschoppers? Dat het helemaal uit de hand gelopen is door de media oké, maar zij hebben niet staan rellen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 09:28 schreef byah het volgende:
[..]
dit dus exact!
Degenen die voor de kosten op mogen draaien zijn RTV Noord, de NOS, RTL, SBS, Pownews, nu.nl etc etc. Het werd gisteren in de loop van de dag zoveel gehyped en uiteindelijk hebben ze er nog nieuws voor teruggekregen ook. Wat een prachtige cirkel, en alle kuddedieren op deze wereld lopen er braaf achteraan
Wie is er verantwoordelijk voor de schade? Die randdebielen van gisteren natuurlijk. 100%.quote:Op zaterdag 22 september 2012 09:20 schreef Aikara het volgende:
[..]
Je hebt gelijk natuurlijk, maar ik zou de schuld niet willen neerleggen bij de media. De schuldigen zijn die eikels die in Haren met fietsen en stenen aan het gooien zijn, auto's in de brand steken, bij mensen in de tuin staan te zeiken, ramen van winkels ingooien... En wat mij betreft is iedereen die naar Haren is gegaan om bij dat feestje aanwezig te zijn schuldig.
Nee, natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 22 september 2012 09:28 schreef byah het volgende:
[..]
dit dus exact!
Degenen die voor de kosten op mogen draaien zijn RTV Noord, de NOS, RTL, SBS, Pownews, nu.nl etc etc. Het werd gisteren in de loop van de dag zoveel gehyped en uiteindelijk hebben ze er nog nieuws voor teruggekregen ook.
Niet facebook? Dat jij vind dat de klassieke media het gedaan hebben dan lijkt het mij dat FB en Twitter volledig aan jou voorbij gaanquote:Op zaterdag 22 september 2012 09:28 schreef byah het volgende:
[..]
dit dus exact!
Degenen die voor de kosten op mogen draaien zijn RTV Noord, de NOS, RTL, SBS, Pownews, nu.nl etc etc. Het werd gisteren in de loop van de dag zoveel gehyped en uiteindelijk hebben ze er nog nieuws voor teruggekregen ook. Wat een prachtige cirkel, en alle kuddedieren op deze wereld lopen er braaf achteraan
Tuurlijk zijn de relschoppers de uiteindelijke schuldigen, maar dankzij de geweldige mediahype zijn er juist sensatiezoekers op af gekomen, om daar wat te doen? Sensatie zoeken, en dat was er niet, er was geen reet te doen daar, dus na een paar bier gaan ze zelf sensatie zoeken.. politie uitdagen enzo.quote:Op zaterdag 22 september 2012 09:29 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Ehm, lijkt me vooral dat het verhaald moet gaan worden op de relschoppers? Dat het helemaal uit de hand gelopen is door de media oké, maar zij hebben niet staan rellen.
Daar zijn alleen diegenen verantwoordelijk voor die het nodig vonden een ravage achter te laten.
Iedereen die melde dat hij ging een vette rekening sturenquote:Op zaterdag 22 september 2012 09:33 schreef SeLang het volgende:
Gewoon iedereen met een Facebook account oppakken wegens lidmaatschap van een criminele organisatie.
Volgens mij wel wat meer dan 'een relschopper'quote:Op zaterdag 22 september 2012 09:35 schreef Godshand het volgende:
Dit is echt niet normaal! Maar was lastig optreden voor politie, naar ik begreep zat er in elke wijk wel een relschopper.....
En dat is een makkie, want alle privé gegevens zijn bekend bij Facebookquote:Op zaterdag 22 september 2012 09:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Iedereen die melde dat hij ging een vette rekening sturen
Direct met een incasso van de rekening schrijven dusquote:Op zaterdag 22 september 2012 09:38 schreef SeLang het volgende:
[..]
En dat is een makkie, want alle privé gegevens zijn bekend bij Facebook
Ja, inderdaadquote:Op zaterdag 22 september 2012 09:31 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Wie is er verantwoordelijk voor de schade? Die randdebielen van gisteren natuurlijk. 100%.
Dat neemt niet weg dat de gemeente en de politie na een week vol media aandacht ook wel wat beters kunnen verzinnen: treinen niet laten stoppen bij Haren, (en dit direct bij stations als Zwolle al doorgeven e.d.) een auto vol met jeugd direct de snelweg weer op sturen etc..
http://www.bousie.nl/colu(...)jk_voor_haren-feest/quote:De 15-jarige Merthe uit Haren besluit een “sweet sixteen” feestje te geven. En hoe doe je dat vandaag de dag? Je maakt een event aan op Facebook en nodigt je vrienden uit. Helaas vergeet Merthe een vinkje uit te zetten bij het uitnodigen en dus nodigden haar genodigden hun vrienden uit. Voor ze het wist zijn er 150.000 mensen uitgenodigd en wordt een chaos verwacht bij haar thuis. De politie zet de straten af en iedereen wacht op de tsunami aan feestgangers die het stille Haren gaan bestormen.
Slechts bij juristen kan de vraag op komen of Facebook niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor de schade. Ik denk dat die kans er zeker is. De vraag die beantwoord moet worden is de vraag of Facebook onrechtmatig heeft gehandeld. En deze vorm van onrechtmatig handelen noemen we “gevaarzetting”.
Al in 1965 oordeelde de Hoge Raad in het zogenaamde “Kelderluikarrest” dat een gedraging onrechtmatig kan zijn als er sprake is van gevaarzetting. Het ging in dit geval om een medewerker van Coca Cola die kratten cola naar binnen sjouwde in een kroeg en daarbij het luik open liet staan. Overigens heette de man in kwestie, ongelogen, Sjouwerman. U raadt al wat er gebeurde, een bezoeker schommelde beschonken de gang in, zag het kelderluik over het hoofd en stortte naar beneden.
De juridische vraag of er sprake is van gevaarzetting en daarmee een onrechtmatige daad, beantwoordt de Hoge Raad als volgt. Gelet dient te worden op:
de mate van waarschijnlijkheid waarmee de niet-inachtneming van de vereiste oplettendheid en voorzichtigheid kan worden verwacht;
de kans dat daaruit ongevallen ontstaan;
de ernst van de mogelijke gevolgen, en op;
de mate van bezwaarlijkheid van te nemen veiligheidsmaatregelen
Nemen we nu de Facebook-actie en lopen we het lijstje even af.
Als je een event wilt aanmaken op Facebook moet je op enig moment zelf aangeven of het event public, private of invite only is. En als je nietsvermoedend invite only aanklikt moet je echter nog wel even blijven opletten, je moet namelijk het vinkje UIT zetten waarin staat dat gasten hun vrienden kunnen uitnodigen. Daarmee is in mijn ogen aan het eerste vereiste voldaan. Een oplettend iemand ziet de keuze tussen de eerste drie opties. Maar een normaal oplettend iemand hoeft niet te verwachten dat er dan ook nog expliciet moet worden aangegeven dat invites only hun vrienden niet mogen uitnodigen.
De kans dat ongevallen ontstaan is groot, nu bekend is dat dit soort “per ongeluk” events in bijvoorbeeld Duitsland al tot chaotische taferelen hebben geleid, aan voorwaarde twee is voldaan. Ook aan voorwaarde drie omdat de gevolgen, ongelukken, schade etc. ernstig kunnen zijn.
Tot slot voorwaarde vier. Had Facebook dit eenvoudig kunnen voorkomen? Ja, het enige wat Facebook immers had moeten doen is de standaard instelling dat invites only hun vrienden mogen uitnodigen uit zetten in plaats van aan. Dat zij dat nog niet gedaan heeft, zelfs nadat het een aantal keren met dit soort feestjes mis is gegaan, lijkt me verwijtbaar.
Mocht de burgemeester van Haren aan dagvaarden willen denken, dan bij deze: “you, my friend, make you special price”
Die staat in elk geval goed op de foto! Oppakken en 1 jaar gevangenisstraf.quote:
10:00 komt TV Noord met een uitzendingquote:Op zaterdag 22 september 2012 09:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Iemand die weet hoe groot de schade, het aantal aanhoudingen en het aantal gewonden geschat wordt?
Zonder de klassieke media was de exposure op FB en Twitter een stuk minder geweest.quote:Op zaterdag 22 september 2012 09:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niet facebook? Dat jij vind dat de klassieke media het gedaan hebben dan lijkt het mij dat FB en Twitter volledig aan jou voorbij gaan
quote:
Wat een kneus. Met z'n famous glasses.quote:Op zaterdag 22 september 2012 09:47 schreef roelofjan het volgende:
Volgens mij was dit trouwens de eerste keer dat zo'n facebook feeste uit de hand liep: Corey Worthington in 2008.
Met episch interview.
Wat een überkneus.quote:Op zaterdag 22 september 2012 09:47 schreef roelofjan het volgende:
Volgens mij was dit trouwens de eerste keer dat zo'n facebook feeste uit de hand liep: Corey Worthington in 2008.
Met episch interview.
Ik was pers-aanhang,quote:
Op de foto staan terwijl je bezig bent met een poging een politieambtenaar lichamelijk letsel toe te brengen uit pure verveling.... In een beschaafd land zou dat een paar jaar gevangenisstraf moeten opleveren...quote:Op zaterdag 22 september 2012 09:51 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Hoe dom kun zijn. Je hele toekomst op het spel zetten om één avondje lol trappen.
Jij snapt het, het waren alleen maar studentenquote:Op zaterdag 22 september 2012 09:53 schreef MPC60 het volgende:
Ik mag hopen dat al die studentjes nu opgescheept zitten met strafblad leg dat maar uit aan papa.
Jammer, Google fotozoeken vind hem nietquote:
Wat vind jij dan van de rol van de media? Hebben die juist er voor gezorgd dat dit zo uit de hand kon lopen?quote:Op zaterdag 22 september 2012 09:54 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik was pers-aanhang,. Werk bij tv.
Maar het is natuurlijk te triest hoe dit afgelopen is.
Duidelijk studentenquote:Op zaterdag 22 september 2012 09:56 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Jij snapt het, het waren alleen maar studenten
Ben van mening dat het niet de 'schuld' van de media is. Al voordat de media dit überhaupt op hadden gepikt, stond de aanwezigheidteller al ergens in de duizend.quote:Op zaterdag 22 september 2012 09:57 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat vind jij dan van de rol van de media? Hebben die juist er voor gezorgd dat dit zo uit de hand kon lopen?
quote:Op zaterdag 22 september 2012 09:40 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Waren er agenten op station Zwolle of Assen?
twitter:InaStrating twitterde op vrijdag 21-09-2012 om 21:25:352. NSconducteur station Zwolle "we vertrekken later, logistiek probleem" Prompt hollen er 10 politiegelehesjes langs het raam #projectX reageer retweet
En daarna met een gewicht aan hun voeten voor een lange wandeling over een korte pier nemenquote:Op zaterdag 22 september 2012 09:59 schreef xFriendx het volgende:
Wat mij betreft mogen ze naast betalen ook nog even in DWDD o.i.d. komen opdraven. Publiekelijk uitleggen waarom je de ruiten van de AH ingooit of je een agent bekogelt met stenen. Laat heel Nederland maar zien wat voor 'stoere held' je bent.
Die kneus met die fiets in ieder geval wel, gegevens al door gegeven aan den politie.quote:Op zaterdag 22 september 2012 09:56 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Jij snapt het, het waren alleen maar studenten
Post zijn facebook hier ook evenquote:Op zaterdag 22 september 2012 10:02 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Die kneus met die fiets in ieder geval wel, gegevens al door gegeven aan den politie.
Pauper Alley.quote:Op zaterdag 22 september 2012 09:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Duidelijk studenten
[ afbeelding ]
Veendam hooligan jonguh!!! Met blikje Export....quote:Op zaterdag 22 september 2012 09:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Duidelijk studenten
[ afbeelding ]
Is dat niet tegen de regels van fok?quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Post zijn facebook hier ook even
Dit. Ik kan er weinig rouwig om zijn. Het enige nare is vaak dat leegplukken vaak niet gaat want weinig poen. Publiekelijk op een schavot vernederen betekent dat ze al helemaal niet meer aan een baan komen en vaak de rest van Nederland via belasting alsnog die knapen in leven moet houden.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En daarna met een gewicht aan hun voeten voor een lange wandeling over een korte pier nemen
Veendam heeft hooligans? Ik wist niet eens dat ze uberhaupt supporters hadden.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Veendam hooligan jonguh!!! Met blikje Export....![]()
Je zegt het zelf al, in een "beschaafd land". Dat is hier duidelijk niet..quote:Op zaterdag 22 september 2012 09:56 schreef SeLang het volgende:
[..]
Op de foto staan terwijl je bezig bent met een poging een politieambtenaar lichamelijk letsel toe te brengen uit pure verveling.... In een beschaafd land zou dat een paar jaar gevangenisstraf moeten opleveren...
Ik zal maar geen grappen over de kristalnacht makenquote:
Puur gebaseerd op de foto's heeft het gross van het lage volk zich weer eens misdragen. Niet te vergeten de studenten die even de bikkels willen uithangen en huilend afgevoerd werden.quote:Op zaterdag 22 september 2012 09:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Duidelijk studenten
[ afbeelding ]
Dit was erger!quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik zal maar geen grappen over de kristalnacht maken
Ik heb geen ideequote:Op zaterdag 22 september 2012 10:03 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Is dat niet tegen de regels van fok?
En daarom moeten ze schieten met scherp. Geen verlies voor de mensheid lijkt me.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:05 schreef kedge het volgende:
[..]
Puur gebaseerd op de foto's heeft het gross van het lage volk zich weer eens misdragen. Niet te vergeten de studenten die even de bikkels willen uithangen en huilend afgevoerd werden.
Laat wel zien hoe dichtbij we staan bij dat soort ellende, beschaving is een zeer dun laagje fineer.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik zal maar geen grappen over de kristalnacht maken
Ik moest zelfs googlen op die pet....quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Veendam heeft hooligans? Ik wist niet eens dat ze uberhaupt supporters hadden.
Nee facebook posten kan gewoon.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:03 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Is dat niet tegen de regels van fok?
Logo was vrij simpel te herkennen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik moest zelfs googlen op die pet....
Dat zal best... Er staat bij mij dan ook geen "Sportfreak" onder mijn naam...quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:08 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Logo was vrij simpel te herkennen.
Wat een simpele ziel.twitter:paululenbelt twitterde op zaterdag 22-09-2012 om 02:06:11Hmmm, #VVD en #PvdA hebben #Haaren niet eens onder controle. Hoe moet het dan met veiligheid in het land met Rutte-Samsom ;-) reageer retweet
Hoezo? Het is toch niet haar schuld?quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:07 schreef penny-wise het volgende:
Die buurt zal nu wel blij zijn met dat domme mokkel dat in hun straat woont.
Burendag zal nooit meer hetzelfde zijn daar
quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kristallnachtquote:De Kristallnacht was een door de nazi's georganiseerde pogrom gericht tegen de Joden in Duitsland. De Kristallnacht vond plaats in de nacht van 9 op 10 november 1938. In heel Duitsland werden Joden aangevallen, er werden 267 synagogen in brand gestoken en ongeveer 7500 winkels en bedrijven van Joden vernield. Ook Joodse huizen, scholen, begraafplaatsen en ziekenhuizen moesten het ontgelden. Het werd de brandweer verboden om de branden te blussen. Tijdens de Kristallnacht werden 92 Joden vermoord. Ook in Oostenrijk en Sudetenland werden Joden aangevallen en hun bezittingen vernield.[1] Nazipropagandaminister Joseph Goebbels wordt gezien als het brein achter de Kristallnacht.
Het was een andere tijd!quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:11 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kristallnacht
Indirect wel en ze zal er uiteraard op aangekeken worden. De buren moeten toch iemand de schuld geven...quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:10 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hoezo? Het is toch niet haar schuld?
Doet me denken aan Romney, die bij de moord van de ambassadeur in Libie gelijk Obama daar de schuld van geeftquote:Op zaterdag 22 september 2012 10:09 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Reactie van een SP-kamerlid:Wat een simpele ziel.twitter:paululenbelt twitterde op zaterdag 22-09-2012 om 02:06:11Hmmm, #VVD en #PvdA hebben #Haaren niet eens onder controle. Hoe moet het dan met veiligheid in het land met Rutte-Samsom ;-) reageer retweet
Die heeft dus meteen een trauma erbij...quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:12 schreef roelofjan het volgende:
http://www.rtvnoord.nl/includes/livetv.asp
Allemachtig wat een terigzooi in Haren.
Net het verhaal van een ondernemer die de hele nacht met de brandblusser en een ijzeren staaf in de aanslag in z'n winkel heeft gezeten..
Opgeruimd staat netjes, meteen bijdragen aan het verminderen van de overbevolking.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:14 schreef Pietverdriet het volgende:
In de VS hadden ondernemers gewoon gericht geschoten op het tuig
In dit geval was het nog redelijk gerechtvaardigd geweest.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:14 schreef Pietverdriet het volgende:
In de VS hadden ondernemers gewoon gericht geschoten op het tuig
Ah, de Day After experts die precies weten wat men had moeten doen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:12 schreef roelofjan het volgende:
Ik vond dat zo'n zielig stukje... Het heeft hem echt ontzettend aangegrepen. Lijkt mij ook doodeng, zoiets. Zo'n agressieve menigte...quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:12 schreef roelofjan het volgende:
Allemachtig wat een terigzooi in Haren.
Net het verhaal van een ondernemer die de hele nacht met de brandblusser en een ijzeren staaf in de aanslag in z'n winkel heeft gezeten..
paululenbeltquote:Op zaterdag 22 september 2012 10:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Doet me denken aan Romney, die bij de moord van de ambassadeur in Libie gelijk Obama daar de schuld van geeft
En dan ook nog excuseren als die andere vent door hem heen gaat lullenquote:Op zaterdag 22 september 2012 10:17 schreef Madame_Paon het volgende:
Die andere man krijgt niet eens de kans om zijn zinnen af te maken.
Gisteravond live op de radio mensen met hockeysticks in hun voortuinen om hun eigendommen te verdedigen .. super bizar.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:18 schreef Ehhe het volgende:
[..]
Ik vond dat zo'n zielig stukje... Het heeft hem echt ontzettend aangegrepen. Lijkt mij ook doodeng, zoiets. Zo'n agressieve menigte...
Sorry hoor maar wat een watje. Je gaat toch niet janken op tv.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:13 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Die heeft dus meteen een trauma
Kijk, een internetheldquote:Op zaterdag 22 september 2012 10:19 schreef beantherio het volgende:
[..]
Sorry hoor maar wat een watje. Je gaat toch niet janken op tv.
Zou ik ook gedaan hebben ja.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:12 schreef roelofjan het volgende:
Daarom zei ik, mensen die dit soort oproepen doen gruwelijk hard aanpakkenquote:Op zaterdag 22 september 2012 10:20 schreef Raven_ het volgende:
Stel idioten die nu oproepen tot Project x eindhoven
https://www.facebook.com/events/363040210445841/
Volgens de Telegraaf is er ook een Facebook event van Gouda.
Stoertje jij.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:19 schreef beantherio het volgende:
Sorry hoor maar wat een watje. Je gaat toch niet janken op tv.
Ja echt zo onwerkelijkquote:Op zaterdag 22 september 2012 10:19 schreef Raven_ het volgende:
[..]
Gisteravond live op de radio mensen met hockeysticks in hun voortuinen om hun eigendommen te verdedigen .. super bizar.
Dat idd, zet er maar een cybercrime-afdeling op.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daarom zei ik, mensen die dit soort oproepen doen gruwelijk hard aanpakken
+1. Om dit soort voorvallen zou ik me ook het liefste aan willen melden voor een vrijwillige ME...quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:21 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Zou ik ook gedaan hebben ja.
Boeiend dat ik dan iemand het ziekenhuis in moet slaan met een gebroken kaak.
Ze zijn niet meer welkom in Haren, die moeten verhuizen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:07 schreef penny-wise het volgende:
Die buurt zal nu wel blij zijn met dat domme mokkel dat in hun straat woont.
Burendag zal nooit meer hetzelfde zijn daar
Jup, lijkt me nuttiger dan downloaders aanpakkenquote:Op zaterdag 22 september 2012 10:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat idd, zet er maar een cybercrime-afdeling op.
Rolluiken hebben voordelenquote:Op zaterdag 22 september 2012 10:24 schreef Fredo55 het volgende:
En dan dat ouder echtpaar dat zich verscholen had in hun eigen huis.
Alle lichten uitgedaan omdat ze de vooruit ingegooid hadden.
Kijk, een internetheldquote:Op zaterdag 22 september 2012 10:21 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Zou ik ook gedaan hebben ja.
Boeiend dat ik dan iemand het ziekenhuis in moet slaan met een gebroken kaak.
Kijk, een internetheldquote:Op zaterdag 22 september 2012 10:25 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Gewoon afschieten dat tuig. Echt een nuttige toevoeging zijn ze niet in de wereld.
Kijk, een internetheldquote:Op zaterdag 22 september 2012 10:24 schreef Aikara het volgende:
[..]
+1. Om dit soort voorvallen zou ik me ook het liefste aan willen melden voor een vrijwillige ME...
Erg triest, wat zullen die mensen bang geweest zijn, het leek wel oorlogquote:Op zaterdag 22 september 2012 10:24 schreef Fredo55 het volgende:
En dan dat ouder echtpaar dat zich verscholen had in hun eigen huis.
Alle lichten uitgedaan omdat ze de vooruit ingegooid hadden.
Natuurlijk nietquote:Op zaterdag 22 september 2012 10:24 schreef QBay het volgende:
[..]
Ze zijn niet meer welkom in Haren, die moeten verhuizen.
ongetwijfeldquote:Op zaterdag 22 september 2012 10:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Met kopjes thee voor het tuig?
Dit vooral, iedereen wist dat hun aanwezigheid ongewenst was, maar behalve relschoppers komen er ook altijd ramptoeristen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:34 schreef Chadi het volgende:
Snap niet dat je er heen gaat als je weet dat je gevraagd wordt weg te blijven. Van mij part hadden ze op de snelweg mogen beginnen met knuppelen.
Doodschieten toch?quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:34 schreef Chadi het volgende:
Snap niet dat je er heen gaat als je weet dat je gevraagd wordt weg te blijven. Van mij part hadden ze op de snelweg mogen beginnen met knuppelen.
Lijkt me ook wel een mooi initiatief om daar met een grote groep mensen heen te gaan om schoon te maken. Om te laten zien dat het ook anders kan.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:30 schreef Noek het volgende:
Er wordt een rekening geopend waarop mensen geld kunnen storten. Ik zie zo naar wie de rekening kan hoor, lijkt me nu net niet zo moeilijk.
Iets met je rechten enzo, tenzij noodverordening.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:34 schreef Chadi het volgende:
Vergeet geen foto's te maken voor op de foks.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lijkt me ook wel een mooi initiatief om daar met een grote groep mensen heen te gaan om schoon te maken. Om te laten zien dat het ook anders kan.
Bloemetjes?quote:Project Clean-X Haren
Goed nieuws!!
We hebben vervoer geregeld.
Een busje vol violen is op weg naar Haren!
Neem spullen mee om de bloemetjes te planten, we zien jullie om 12 uur!
Nou dan moet je niet janken als je geknuppeld wordt of gewond raakt omdat je graag een nieuwe facebook foto wil hebben omdat je erbij was.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:36 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Iets met je rechten enzo, tenzij noodverordening.
quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:30 schreef RedFever007 het volgende:
Gewoon gericht schieten op dat tuigGodverdomme wat een idioten
![]()
quote:
Dit heeft niks meer met journalistiek te maken. Ik vind het gewoon opruien, opnieuw een hele kudde over de vloer is het laatste waar Haren op zit te wachten.quote:Project Clean-X
Het is een grote bende in Haren. Een enorme massa bierflesjes, straten bezaaid met klinkers en omgetrokken bomen. Straten worden vollop geveegd en gesneuvelde ruiten worden dicht getimmerd. Het is te hopen voor Haren dat gehoor wordt gegeven aan de oproep 'Project Clean-X Haren' op Facebook. Een dag na Project X worden mensen opgeroepen om het spoor van vernielingen op te ruimen. De vrijwilligers worden gevraagd zich om 12.00 uur te verzamelen op station Haarlem, bewapend met bezems en vuilniszakken.
Ohja gaat iedere stad nu opeens een Project X organiseren.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:39 schreef Lady-Morgana het volgende:
En Amsterdam krijgt ook een Project X
https://www.facebook.com/events/428858730494310/
Hou toch op met je rechten, het gros had waarschijnlijk nog nooit van Haren gehoord voor vorige week.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:36 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Iets met je rechten enzo, tenzij noodverordening.
Je link doet het nietquote:Op zaterdag 22 september 2012 10:39 schreef Lady-Morgana het volgende:
En Amsterdam krijgt ook een Project X
https://www.facebook.com/events/428858730494310/
TV:quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:40 schreef Paul het volgende:
Is die persco alleen op RTV Noord te zien?
Niet DE schuld, maar heeft de media dit dan niet versterkt?quote:Op zaterdag 22 september 2012 09:59 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ben van mening dat het niet de 'schuld' van de media is. Al voordat de media dit überhaupt op hadden gepikt, stond de aanwezigheidteller al ergens in de duizend.
Geen idee, maar TV Noord heeft een livestreamquote:Op zaterdag 22 september 2012 10:40 schreef Paul het volgende:
Is die persco alleen op RTV Noord te zien?
Ik kan niet inschatten of ze daar wel voldoende mankracht voor hadden en of ze op dat moment geen bange bejaarden met ingegooide ruiten aan t beschermen waren.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:42 schreef Fredo55 het volgende:
Ik vind het vooral klote voor de middenstand, ME deed er niets aan.
Nah ik zou er niks op tegen hebben als er met rubberen kogels geschoten wordt op dat tuig.quote:
Dat is de politie niet hoor, die zijn net zo laf als de politie hierquote:Op zaterdag 22 september 2012 10:45 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nah ik zou er niks op tegen hebben als er met rubberen kogels geschoten wordt op dat tuig.
In Spanje doen ze dat ook in die badplaatsen. Wanneer er relletjes dreigen in Lloret bijvoorbeeld heeft de politie binnen no time het hele centrum leeg door een aantal keer met rubberen kogels te schieten.
TV Noord liet net stukjes zien van Spaanse en Belgische TVquote:Op zaterdag 22 september 2012 10:46 schreef Anti-vermoeidheid het volgende:
Hoe heeft de buitenlandse media dit opgepikt eigenlijk?
http://rtvnoord.nl/includes/livetv.aspquote:Op zaterdag 22 september 2012 10:41 schreef Lady-Morgana het volgende:
[..]
TV:
UPC kanaal 701
CanaalDigitaal 78
Ziggo kanaal 36 Afhankelijk van regio!
KPN kanaal 501
CAIW 266
Astra 23.5
Ook goed. Het werkt in ieder gevalquote:Op zaterdag 22 september 2012 10:47 schreef Lady-Morgana het volgende:
[..]
Dat is de politie niet hoor, die zijn net zo laf als de politie hier
Nee dat is de guardia civil die dat doen
quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:49 schreef MrBaas het volgende:
Ik las op FaceBook gisteravond dat een FaceBook "vriend" van mij naar Haren ging. Nu zie ik dat hij een foto heeft van een verkeersbord die hij in Haren gejat had op FaceBook heeft staan. Kan ik hiervan online aangifte doen bij de politie of is dat niet mogelijk?
twitter:Politie twitterde op vrijdag 21-09-2012 om 23:05:43pls RT Foto's of filmpjes van #Haren #projectX? Upload ze op http://t.co/mj1Ic9Bp. Help ons relschoppers te herkennen. reageer retweet
Gewoon een screenshot maken en naar de politie sturen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:49 schreef MrBaas het volgende:
Ik las op FaceBook gisteravond dat een FaceBook "vriend" van mij naar Haren ging. Nu zie ik dat hij een foto heeft van een verkeersbord die hij in Haren gejat had op FaceBook heeft staan. Kan ik hiervan online aangifte doen bij de politie of is dat niet mogelijk?
Uiteraardquote:Op zaterdag 22 september 2012 10:49 schreef MrBaas het volgende:
http://www.news24.com/Wor(...)ect-X-party-20120922quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:46 schreef Anti-vermoeidheid het volgende:
Hoe heeft de buitenlandse media dit opgepikt eigenlijk?
zeker! En goed ook, jammer dat wij niet zo eenheid hebben. ja de Koninklijke Marechaussee is vergelijkbaarquote:Op zaterdag 22 september 2012 10:49 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ook goed. Het werkt in ieder geval
quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:50 schreef Lady-Morgana het volgende:
[..]twitter:Politie twitterde op vrijdag 21-09-2012 om 23:05:43pls RT Foto's of filmpjes van #Haren #projectX? Upload ze op http://t.co/mj1Ic9Bp. Help ons relschoppers te herkennen. reageer retweet
quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:50 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Gewoon een screenshot maken en naar de politie sturen.
Ik heb gekeken op www.politie.nl en je kan daar alleen aangifte doen als de dader niet bekend isquote:
Ja dat kan.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:49 schreef MrBaas het volgende:
http://www.nationale-recherche.nl/quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:52 schreef MrBaas het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik heb gekeken op www.politie.nl en je kan daar alleen aangifte doen als de dader niet bekend is
Haaren???quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:09 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Reactie van een SP-kamerlid:Wat een simpele ziel.twitter:paululenbelt twitterde op zaterdag 22-09-2012 om 02:06:11Hmmm, #VVD en #PvdA hebben #Haaren niet eens onder controle. Hoe moet het dan met veiligheid in het land met Rutte-Samsom ;-) reageer retweet
Nee, dat kan alleen als de dader niet bekend is. De dader is wel bekendquote:Op zaterdag 22 september 2012 10:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja dat kan.
http://www.politie.nl/Aangifte/
Sowieso even de foto kopieren, straks haalt hij hem er vanaf en dan heb je niks meerquote:Op zaterdag 22 september 2012 10:53 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Nee, dat kan alleen als de dader niet bekend is. De dader is wel bekend
Alleen via facebook dus niet in het echt.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:53 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Nee, dat kan alleen als de dader niet bekend is. De dader is wel bekend
Ik ken die gast, weet ook waar hij woontquote:Op zaterdag 22 september 2012 10:56 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Alleen via facebook dus niet in het echt.
Facebook is niet echt...? Gister is het tegendeel bewezen...quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:56 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Alleen via facebook dus niet in het echt.
Dan doe je gewoon of dat niet zo is en meld je alleen dat hij wel wat lijkt op die persoon?quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:56 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Ik ken die gast, weet ook waar hij woont
Gooi z'n ruiten in, weet hij ook hoe dat voelt.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:56 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Ik ken die gast, weet ook waar hij woont
Het profiel kan vals zijn.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:57 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Facebook is niet echt...? Gister is het tegendeel bewezen...
Stuk echt, maakt ook echt indruk hè zo'n struik die een paar meter van je neerkomtquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:00 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Je zal jezelf maar zo terugzien op tv:
[ afbeelding ]
huh?quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:38 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou dan moet je niet janken als je geknuppeld wordt of gewond raakt omdat je graag een nieuwe facebook foto wil hebben omdat je erbij was.
quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:00 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:00 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[ afbeelding ]
Triestquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:00 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[ afbeelding ]
Lieverd, er zijn nu eenmaal wetten waar ook overheden zich aan dienen te houden. Dus zonder noodverordening doe je niet zoveel.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hou toch op met je rechten, het gros had waarschijnlijk nog nooit van Haren gehoord voor vorige week.
Dit was gewoon primair om rottigheid uit te halen of anderen rottigheid te zien uithalen.
Ze hadden er verder niets te zoeken.
Maak ASAP een screendump voordat hij het weghaalt!quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:49 schreef MrBaas het volgende:
Kan niet eens een plantenbak gooienquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:00 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:04 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maak ASAP een screendump voordat hij het weghaalt!
En het is je burgerplicht om aangifte te doen. Als je nu geen actie onderneemt dan ben je gewoon medeplichtig.
Dat dus.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:04 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maak ASAP een screendump voordat hij het weghaalt!
En het is je burgerplicht om aangifte te doen. Als je nu geen actie onderneemt dan ben je gewoon medeplichtig.
Dat lijkt me een beetje een Catch-22 vordering te worden. Als de gevolgen van de schade voorzienbaar waren, dan had de gemeente meer politie moeten inzetten (dan wel andere maatregelen kunnen nemen) ter voorkoming van de rellen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 09:41 schreef roelofjan het volgende:
Ook wel interessant, de vraag of er sprake is van een onrechtmatige daad van facebook...
[..]
http://www.bousie.nl/colu(...)jk_voor_haren-feest/
Joh.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:06 schreef XIII. het volgende:
Lijkt mij trouwens ook niet echt de schuld van de burgemeester dit.
De enige die schuldig zijn zijn de relschoppers.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:06 schreef XIII. het volgende:
Hear, hear.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:06 schreef RetepV het volgende:
Ach wat.
"Burgemeester de schuld!"
"Politie de schuld!"
"Merthe de schuld!"
Wat een bullshit allemaal, je bent niet goed bij je hoofd.
De schuldigen zijn de relschoppers. Laat ze maar bloeden voor wat ze gedaan hebben. Geen dienstverlening, maar gevangenisstraf.
Ze hadden allemaal stuk voor stuk gewoon a) niet eens hoeven komen, en b) rustig weg kunnen gaan.
Maar nee, ze kozen voor c) zuipen en de boel kapotslaan.
Nou, de consequentie van a) en b) zijn dat er niks aan de hand is en er geen gevolgen zijn.
De consequentie van c) is dat iemand de schade moet betalen. En dat is NIET de verzekering...
Het wetboek zegt duidelijk dat als een groep mensen dingen kapot maakt, degenen van hen die daadwerkelijk opgepakt worden hoofdelijk verantwoordelijk worden gesteld. Wil je de schuld delen, zul je dus de rest van de groep er bij moeten betrekken. Wil je je vrienden niet verlinken, dan mag je in je eentje voor alle schade opdraaien. Dan moet je verder met je eigen vrienden uitzoeken hoe ze jou gaan compenseren voor het feit dat je hen beschermd hebt.
Iedereen wist dat er geen feest zou zijn. Dus gingen mensen hun eigen feestje maken. Zonder vergunning of verzekering, en met een hoop schade. Oef, ik zou niet bij degenen willen zitten die opgepakt zijn.
No shit.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:06 schreef XIII. het volgende:
matennaaierquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:08 schreef MrBaas het volgende:
Eerst de lokale politie gebeld: 0900-8844, zij verbonden mij door met de politie in het noorden ergens. Heb verteld wat ik op FaceBook zie staan en ze vroegen al mijn persoonlijke gegevens en ik zou nog worden teruggebeld.
Waarom ze ook mijn postcode/adres/voornaam/achternaam wilden weten weet ik niet, hopelijk gebeurt daar niets raars mee.
Screenshot gemaakt??quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:08 schreef MrBaas het volgende:
Eerst de lokale politie gebeld: 0900-8844, zij verbonden mij door met de politie in het noorden ergens. Heb verteld wat ik op FaceBook zie staan en ze vroegen al mijn persoonlijke gegevens en ik zou nog worden teruggebeld.
Waarom ze ook mijn postcode/adres/voornaam/achternaam wilden weten weet ik niet, hopelijk gebeurt daar niets raars mee.
Wedden dat je niets meer hoort ?quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:08 schreef MrBaas het volgende:
Slim dat je die hebt gegevenquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:08 schreef MrBaas het volgende:
Jij doet aangifte. Je hebt dus het recht om geinformeerd te blijven. Dus moeten ze je naam etc. weten. Vrij logisch. Daarnaast willen ze het weten voor het geval je onrechtmatig aangifte doet. Aangifte doen is een serieuze zaak...quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:08 schreef MrBaas het volgende:
Helemaal mee eens maar in Nederland is dit volstrekt onmogelijk.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:06 schreef RetepV het volgende:
Ach wat.
"Burgemeester de schuld!"
"Politie de schuld!"
"Merthe de schuld!"
Wat een bullshit allemaal, je bent niet goed bij je hoofd.
De schuldigen zijn de relschoppers. Laat ze maar bloeden voor wat ze gedaan hebben. Geen dienstverlening, maar gevangenisstraf.
Ze hadden allemaal stuk voor stuk gewoon a) niet eens hoeven komen, en b) rustig weg kunnen gaan.
Maar nee, ze kozen voor c) zuipen en de boel kapotslaan.
Nou, de consequentie van a) en b) zijn dat er niks aan de hand is en er geen gevolgen zijn.
De consequentie van c) is dat iemand de schade moet betalen. En dat is NIET de verzekering...
Het wetboek zegt duidelijk dat als een groep mensen dingen kapot maakt, degenen van hen die daadwerkelijk opgepakt worden hoofdelijk verantwoordelijk worden gesteld. Wil je de schuld delen, zul je dus de rest van de groep er bij moeten betrekken. Wil je je vrienden niet verlinken, dan mag je in je eentje voor alle schade opdraaien. Dan moet je verder met je eigen vrienden uitzoeken hoe ze jou gaan compenseren voor het feit dat je hen beschermd hebt.
Iedereen wist dat er geen feest zou zijn. Dus gingen mensen hun eigen feestje maken. Zonder vergunning of verzekering, en met een hoop schade. Oef, ik zou niet bij degenen willen zitten die opgepakt zijn.
Voor de 'joh' en 'no shit' roepers op mijn quote. Ik voorgaande delen van dit topic is het regelmatig geroepen (was er vanaf topic 1 bij).. Joh en no shit is voor jullie gelukkig logisch..quote:
Ik denk niet dat het studentjes waren...quote:Op zaterdag 22 september 2012 09:53 schreef MPC60 het volgende:
Ik mag hopen dat al die studentjes nu opgescheept zitten met strafblad leg dat maar uit aan papa.
Petjequote:
quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:08 schreef MrBaas het volgende:
Echtquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:09 schreef gers het volgende:
[..]
Slim dat je die hebt gegeven
die gegevens gaan dus in het pv staat wat wil zeggen dat je "vriend" het ook weet dat jij hem hebt "verraden"
dit dusquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:09 schreef gers het volgende:
[..]
Slim dat je die hebt gegeven
die gegevens gaan dus in het pv staat wat wil zeggen dat je "vriend" het ook weet dat jij hem hebt "verraden"
Ja daarom had ik nooit aangifte gedaan, dadelijk staat hij voor je deur nadat hij 4 uur heeft geschoffeldquote:
Als één van mijn vrienden zoiets als dit zou doen op een feest, dan naait 'ie mij. Als ik dan aangifte tegen hem doe, dan naai ik hem alleen maar terug. Dan staan we onder de streep dus weer gelijk. Niks aan de hand.quote:
Waarschijnlijk troll je maar, die maat van hem naait ons als maatschappij. Dat is esn stuk erger.quote:
Ja idd. als je aangifte doet kan de dader je naam opvragen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:11 schreef gers het volgende:
[..]
Ja daarom had ik nooit aangifte gedaan, dadelijk staat hij voor je deur nadat hij 4 uur heeft geschoffeld
Ik denk dat minstens 50% studentjes waren.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:10 schreef Dale. het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het studentjes waren...
En nationalerecherche.nl ? De oproep was om foto's daar te plaatsenquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:08 schreef MrBaas het volgende:
Zulke sneue maatjes verdienen niet beter.quote:
stuur door naar mij dan, ik doe wel aangiftequote:Op zaterdag 22 september 2012 11:13 schreef MrBaas het volgende:
Pfff, ik heb de dader niet bij naam genoemd. Daar vroegen ze niet naar. Ik denk dat als de politie me belt ik ze maar weg ga drukken.
PM de facebook account maar ff, bel ik nog wel een keer. Anders misdaad anoniem.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:13 schreef MrBaas het volgende:
Pfff, ik heb de dader niet bij naam genoemd. Daar vroegen ze niet naar. Ik denk dat als de politie me belt ik ze maar weg ga drukken.
slimquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:14 schreef Copycat het volgende:
Waar mogelijk snelrecht toepassen. Mooi.
Misschien eens wat verder lezen voor je quote, faalhaas.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:10 schreef Dale. het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het studentjes waren...
Ik had eerst Misdaad Anoniem gebeld en zij vroegen mij waarom ik niet naar de dader ging om hem te bevelen dat hij het bord terug moest zettenquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:14 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
PM de facebook account maar ff, bel ik nog wel een keer. Anders misdaad anoniem.
Serieusquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:15 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Ik had eerst Misdaad Anoniem gebeld en zij vroegen mij waarom ik niet naar de dader ging om hem te bevelen dat hij het bord terug moest zetten![]()
Daarna zeiden ze dat ik maar gewoon 0900-8844 moest bellen.
Ja, ze dachten dat het een vriend van me was. Maar ze begrijpen het verschil niet tussen een vriend en een facebookvriend.quote:
quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:15 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Ik had eerst Misdaad Anoniem gebeld en zij vroegen mij waarom ik niet naar de dader ging om hem te bevelen dat hij het bord terug moest zetten![]()
Die jochies straf je het hardst met fikse boetes. Even geen nieuwe Galaxy, petjes of spoilers.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:14 schreef Aikara het volgende:
Boetes???
Waarom geen praatgroepen organiseren??
Gewoon keihard straffen die idioten
Linksenquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:15 schreef MrBaas het volgende:
[..]
opknopenquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:15 schreef 16meter het volgende:
een boete als je ambulancepersoneel aanvalt
lik op stuk
Nee man. 25 aanhoudingen betekent dat de schade door 25 gedeeld kan worden en op die 25 man kan worden verhaald.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:30 schreef RedFever007 het volgende:
Toch nog 25 aanhoudingen hoorde ik......
....
...
...
....
Gewoon gericht schieten op dat tuigGodverdomme wat een idioten
![]()
Alles is mogelijk, als de rechters maar de wil hebben...quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens maar in Nederland is dit volstrekt onmogelijk.
burgemeester staat vol tandenquote:
Dat hebben ze niet en anders gaat het in hoger beroep wel fout. Talloze vb geweest.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:18 schreef RetepV het volgende:
[..]
Alles is mogelijk, als de rechters maar de wil hebben...
quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:15 schreef MrBaas het volgende:
[..]
![]()
quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:16 schreef Copycat het volgende:
[..]
Die jochies straf je het hardst met fikse boetes. Even geen nieuwe Galaxy, petjes of spoilers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
Ze hebben een ongelofelijke fout gemaakt door geen alternatief aan te bieden, burgemeester mag aftreden.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:19 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Wijze woorden van de korpschef
Anonieme nsb'er.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:15 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Dat hebben ze mij ook wel eens verteld, dat ze zouden terugbellen....quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:08 schreef MrBaas het volgende:
Media. En Facebook. Waarom verwijdert fb die project x groep niet?quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:20 schreef gers het volgende:
Het grote wie krijgt de schuld is nog niet begonnen , wie zou de schuld krijgen.
Twitter, Facebook, Online media enz ben benieuwd
De rechter heeft het laatste woord. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat hebben ze niet en anders gaat het in hoger beroep wel fout. Talloze vb geweest.
deze is echt geniaalquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:00 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[ afbeelding ]
ze leeft nog, vandaag wakker gewordenquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:20 schreef Salah-al-Din het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe zou het nu met dat meisje gaan?
Waarom moesten ze een alternatief bieden voor iets wat nooit zou zijn?quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:20 schreef MPC60 het volgende:
Ze hebben een ongelofelijke fout gemaakt door geen alternatief aan te bieden, burgemeester mag aftreden.
hahahahah hoe kom je er op geniaalquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:21 schreef gers het volgende:
Zullen we met zijn alle een kaartje sturen?
Lieve Merthe het was een geweldig feestje jammer dat je er niet bij was, volgend jaar weer ?
Dikke corvee.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:20 schreef Salah-al-Din het volgende:
[ afbeelding ]
Doodgedrukt dankzij Merthe.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:20 schreef Salah-al-Din het volgende:
[ afbeelding ]
Alternatief? Er was geen feest, er was niets te doen in Haaren.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:20 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ze hebben een ongelofelijke fout gemaakt door geen alternatief aan te bieden, burgemeester mag aftreden.
Omdat ze de indruk hadden gewekt dat er toch wel iets zou komen anders zouden ze niks hebben gedaan bij het voetbalveld.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Waarom moesten ze een alternatief bieden voor iets wat nooit zou zijn?
? Het is overal in de media geweest dat er GEEN feest was. Je moet onder een steen geleefd hebben als je dat niet wist.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:20 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Papa gaat degene aanklagen die de kop van zijn prinsje op de foto heeft gezet.quote:Op zaterdag 22 september 2012 09:53 schreef MPC60 het volgende:
Het was allang duidelijk dat er in ieder geval mensen op af zouden komen, als je dan als burgervader niet je verantwoordelijkheid neemt mag je dat kwalijk genomen worden.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Waarom moesten ze een alternatief bieden voor iets wat nooit zou zijn?
Bangmakerij.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:22 schreef iwantpie het volgende:
"Ongelooflijk veel beeldmateriaal, de kans dat je als raddraaier wordt gepakt is enorm groot. Dus meld je zelf aan. Ze komen je van je bed lichten."
Het ging niet mis omdat er geen feestje was. Het ging mis omdat er een groep naartoe kwam puur om te rellen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:20 schreef MPC60 het volgende:
[..]
In Nederland?quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:22 schreef iwantpie het volgende:
"Ongelooflijk veel beeldmateriaal, de kans dat je als raddraaier wordt gepakt is enorm groot. Dus meld je zelf aan. Ze komen je van je bed lichten."
quote:
Die zal wel misschien in shock zijn, en gaan we weinig meer van horen vrees ik, zodat ze verder met haar leven kan gaan..quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:20 schreef Salah-al-Din het volgende:
[ afbeelding ]
Daarvoor ben je niet verzekerd hoorquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:23 schreef ZuidGrens het volgende:
Je zou maar zo'n ondernemer zijn en heel je winkel aan puin zien liggen. Hopelijk zijn die mensen allemaal goed verzekerd.
Ook triest is het feit dat ik een paar van die kneuzen op Facebook heb die het allemaal super vet vinden en spijt hebben dat ze niet gegaan zijn
Omdat een slap optreden dit soort idioten rechtvaardigt in hun gevoel dat ze onaantastbaar zijn in grote groepen. Schiet er een paar gericht tussen de ogen en het is snel afgelopen. Als ik dan beelden zie van 2 idioten die met een fiets in hun midden op de ME aflopen zou ik het niet vreemd vinden als je die als voorbeeld stelt.quote:
quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:22 schreef RetepV het volgende:
[..]
? Het is overal in de media geweest dat er GEEN feest was. Je moet onder een steen geleefd hebben als je dat niet wist.
Dus waarom een alternatief aanbieden? Dan hadden de rellen gewoon bij het alternatief plaatsgevonden.
Oh, ze wekten de indruk. Door die sufkutten die naar Haren kwamen elders naartoe te sturen. Juist.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:22 schreef gers het volgende:
Omdat ze de indruk hadden gewekt dat er toch wel iets zou komen anders zouden ze niks hebben gedaan bij het voetbalveld.
Druk bezig in Hilversum. Afleveringen opnemen voor een nieuw seizoen Bonje met de Buren, reclamespotje Achmea roleplayen, talkshows als Eva Jinek op Zondag, DWDD, P&W voorbereiden. Lezingen aan universiteiten inplannen over marketing op social media et cetera. Die is is binnen hoor.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:20 schreef Salah-al-Din het volgende:
[ afbeelding ]
Ja inderdaad die zien we de komende weken nog wel terug.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:24 schreef SidiJalal het volgende:
[..]
Druk bezig in Hilversum. Afleveringen opnemen voor een nieuw seizoen Bonje met de Buren, reclamespotje Achmea roleplayen, talkshows als Eva Jinek op Zondag, DWDD, P&W voorbereiden. Lezingen aan universiteiten inplannen over marketing op social media et cetera. Die is is binnen hoor.
Tja.... en dan niet direct de boel omleiden maar gewoon de rotonde open laten staan...... klinkt ook niet erg slim vind je wel?quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het ging niet mis omdat er geen feestje was. Het ging mis omdat er een groep naartoe kwam puur om te rellen.
Die is haar wilde Haren beu.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:24 schreef GSMboy het volgende:
[..]
[..]
Die zal wel misschien in shock zijn, en gaan we weinig meer van horen vrees ik, zodat ze verder met haar leven kan gaan..
Die houdt zich nu wel afzijdig van de media....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |