Kan niet eens een plantenbak gooienquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:00 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Je zal jezelf maar zo terugzien op tv:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:04 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maak ASAP een screendump voordat hij het weghaalt!
En het is je burgerplicht om aangifte te doen. Als je nu geen actie onderneemt dan ben je gewoon medeplichtig.
Dat dus.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:04 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maak ASAP een screendump voordat hij het weghaalt!
En het is je burgerplicht om aangifte te doen. Als je nu geen actie onderneemt dan ben je gewoon medeplichtig.
Dat lijkt me een beetje een Catch-22 vordering te worden. Als de gevolgen van de schade voorzienbaar waren, dan had de gemeente meer politie moeten inzetten (dan wel andere maatregelen kunnen nemen) ter voorkoming van de rellen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 09:41 schreef roelofjan het volgende:
Ook wel interessant, de vraag of er sprake is van een onrechtmatige daad van facebook...
[..]
http://www.bousie.nl/colu(...)jk_voor_haren-feest/
Joh.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:06 schreef XIII. het volgende:
Lijkt mij trouwens ook niet echt de schuld van de burgemeester dit.
De enige die schuldig zijn zijn de relschoppers.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:06 schreef XIII. het volgende:
Hear, hear.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:06 schreef RetepV het volgende:
Ach wat.
"Burgemeester de schuld!"
"Politie de schuld!"
"Merthe de schuld!"
Wat een bullshit allemaal, je bent niet goed bij je hoofd.
De schuldigen zijn de relschoppers. Laat ze maar bloeden voor wat ze gedaan hebben. Geen dienstverlening, maar gevangenisstraf.
Ze hadden allemaal stuk voor stuk gewoon a) niet eens hoeven komen, en b) rustig weg kunnen gaan.
Maar nee, ze kozen voor c) zuipen en de boel kapotslaan.
Nou, de consequentie van a) en b) zijn dat er niks aan de hand is en er geen gevolgen zijn.
De consequentie van c) is dat iemand de schade moet betalen. En dat is NIET de verzekering...
Het wetboek zegt duidelijk dat als een groep mensen dingen kapot maakt, degenen van hen die daadwerkelijk opgepakt worden hoofdelijk verantwoordelijk worden gesteld. Wil je de schuld delen, zul je dus de rest van de groep er bij moeten betrekken. Wil je je vrienden niet verlinken, dan mag je in je eentje voor alle schade opdraaien. Dan moet je verder met je eigen vrienden uitzoeken hoe ze jou gaan compenseren voor het feit dat je hen beschermd hebt.
Iedereen wist dat er geen feest zou zijn. Dus gingen mensen hun eigen feestje maken. Zonder vergunning of verzekering, en met een hoop schade. Oef, ik zou niet bij degenen willen zitten die opgepakt zijn.
No shit.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:06 schreef XIII. het volgende:
matennaaierquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:08 schreef MrBaas het volgende:
Eerst de lokale politie gebeld: 0900-8844, zij verbonden mij door met de politie in het noorden ergens. Heb verteld wat ik op FaceBook zie staan en ze vroegen al mijn persoonlijke gegevens en ik zou nog worden teruggebeld.
Waarom ze ook mijn postcode/adres/voornaam/achternaam wilden weten weet ik niet, hopelijk gebeurt daar niets raars mee.
Screenshot gemaakt??quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:08 schreef MrBaas het volgende:
Eerst de lokale politie gebeld: 0900-8844, zij verbonden mij door met de politie in het noorden ergens. Heb verteld wat ik op FaceBook zie staan en ze vroegen al mijn persoonlijke gegevens en ik zou nog worden teruggebeld.
Waarom ze ook mijn postcode/adres/voornaam/achternaam wilden weten weet ik niet, hopelijk gebeurt daar niets raars mee.
Wedden dat je niets meer hoort ?quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:08 schreef MrBaas het volgende:
Slim dat je die hebt gegevenquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:08 schreef MrBaas het volgende:
Jij doet aangifte. Je hebt dus het recht om geinformeerd te blijven. Dus moeten ze je naam etc. weten. Vrij logisch. Daarnaast willen ze het weten voor het geval je onrechtmatig aangifte doet. Aangifte doen is een serieuze zaak...quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:08 schreef MrBaas het volgende:
Helemaal mee eens maar in Nederland is dit volstrekt onmogelijk.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:06 schreef RetepV het volgende:
Ach wat.
"Burgemeester de schuld!"
"Politie de schuld!"
"Merthe de schuld!"
Wat een bullshit allemaal, je bent niet goed bij je hoofd.
De schuldigen zijn de relschoppers. Laat ze maar bloeden voor wat ze gedaan hebben. Geen dienstverlening, maar gevangenisstraf.
Ze hadden allemaal stuk voor stuk gewoon a) niet eens hoeven komen, en b) rustig weg kunnen gaan.
Maar nee, ze kozen voor c) zuipen en de boel kapotslaan.
Nou, de consequentie van a) en b) zijn dat er niks aan de hand is en er geen gevolgen zijn.
De consequentie van c) is dat iemand de schade moet betalen. En dat is NIET de verzekering...
Het wetboek zegt duidelijk dat als een groep mensen dingen kapot maakt, degenen van hen die daadwerkelijk opgepakt worden hoofdelijk verantwoordelijk worden gesteld. Wil je de schuld delen, zul je dus de rest van de groep er bij moeten betrekken. Wil je je vrienden niet verlinken, dan mag je in je eentje voor alle schade opdraaien. Dan moet je verder met je eigen vrienden uitzoeken hoe ze jou gaan compenseren voor het feit dat je hen beschermd hebt.
Iedereen wist dat er geen feest zou zijn. Dus gingen mensen hun eigen feestje maken. Zonder vergunning of verzekering, en met een hoop schade. Oef, ik zou niet bij degenen willen zitten die opgepakt zijn.
Voor de 'joh' en 'no shit' roepers op mijn quote. Ik voorgaande delen van dit topic is het regelmatig geroepen (was er vanaf topic 1 bij).. Joh en no shit is voor jullie gelukkig logisch..quote:
Ik denk niet dat het studentjes waren...quote:Op zaterdag 22 september 2012 09:53 schreef MPC60 het volgende:
Ik mag hopen dat al die studentjes nu opgescheept zitten met strafblad leg dat maar uit aan papa.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |