Helemaal mee eens maar in Nederland is dit volstrekt onmogelijk.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:06 schreef RetepV het volgende:
Ach wat.
"Burgemeester de schuld!"
"Politie de schuld!"
"Merthe de schuld!"
Wat een bullshit allemaal, je bent niet goed bij je hoofd.
De schuldigen zijn de relschoppers. Laat ze maar bloeden voor wat ze gedaan hebben. Geen dienstverlening, maar gevangenisstraf.
Ze hadden allemaal stuk voor stuk gewoon a) niet eens hoeven komen, en b) rustig weg kunnen gaan.
Maar nee, ze kozen voor c) zuipen en de boel kapotslaan.
Nou, de consequentie van a) en b) zijn dat er niks aan de hand is en er geen gevolgen zijn.
De consequentie van c) is dat iemand de schade moet betalen. En dat is NIET de verzekering...
Het wetboek zegt duidelijk dat als een groep mensen dingen kapot maakt, degenen van hen die daadwerkelijk opgepakt worden hoofdelijk verantwoordelijk worden gesteld. Wil je de schuld delen, zul je dus de rest van de groep er bij moeten betrekken. Wil je je vrienden niet verlinken, dan mag je in je eentje voor alle schade opdraaien. Dan moet je verder met je eigen vrienden uitzoeken hoe ze jou gaan compenseren voor het feit dat je hen beschermd hebt.
Iedereen wist dat er geen feest zou zijn. Dus gingen mensen hun eigen feestje maken. Zonder vergunning of verzekering, en met een hoop schade. Oef, ik zou niet bij degenen willen zitten die opgepakt zijn.
Voor de 'joh' en 'no shit' roepers op mijn quote. Ik voorgaande delen van dit topic is het regelmatig geroepen (was er vanaf topic 1 bij).. Joh en no shit is voor jullie gelukkig logisch..quote:
Ik denk niet dat het studentjes waren...quote:Op zaterdag 22 september 2012 09:53 schreef MPC60 het volgende:
Ik mag hopen dat al die studentjes nu opgescheept zitten met strafblad leg dat maar uit aan papa.
Petjequote:
quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:08 schreef MrBaas het volgende:
Eerst de lokale politie gebeld: 0900-8844, zij verbonden mij door met de politie in het noorden ergens. Heb verteld wat ik op FaceBook zie staan en ze vroegen al mijn persoonlijke gegevens en ik zou nog worden teruggebeld.
Waarom ze ook mijn postcode/adres/voornaam/achternaam wilden weten weet ik niet, hopelijk gebeurt daar niets raars mee.
Echtquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:09 schreef gers het volgende:
[..]
Slim dat je die hebt gegeven
die gegevens gaan dus in het pv staat wat wil zeggen dat je "vriend" het ook weet dat jij hem hebt "verraden"
dit dusquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:09 schreef gers het volgende:
[..]
Slim dat je die hebt gegeven
die gegevens gaan dus in het pv staat wat wil zeggen dat je "vriend" het ook weet dat jij hem hebt "verraden"
Ja daarom had ik nooit aangifte gedaan, dadelijk staat hij voor je deur nadat hij 4 uur heeft geschoffeldquote:
Als één van mijn vrienden zoiets als dit zou doen op een feest, dan naait 'ie mij. Als ik dan aangifte tegen hem doe, dan naai ik hem alleen maar terug. Dan staan we onder de streep dus weer gelijk. Niks aan de hand.quote:
Waarschijnlijk troll je maar, die maat van hem naait ons als maatschappij. Dat is esn stuk erger.quote:
Ja idd. als je aangifte doet kan de dader je naam opvragen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:11 schreef gers het volgende:
[..]
Ja daarom had ik nooit aangifte gedaan, dadelijk staat hij voor je deur nadat hij 4 uur heeft geschoffeld
Ik denk dat minstens 50% studentjes waren.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:10 schreef Dale. het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het studentjes waren...
En nationalerecherche.nl ? De oproep was om foto's daar te plaatsenquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:08 schreef MrBaas het volgende:
Eerst de lokale politie gebeld: 0900-8844, zij verbonden mij door met de politie in het noorden ergens. Heb verteld wat ik op FaceBook zie staan en ze vroegen al mijn persoonlijke gegevens en ik zou nog worden teruggebeld.
Waarom ze ook mijn postcode/adres/voornaam/achternaam wilden weten weet ik niet, hopelijk gebeurt daar niets raars mee.
Zulke sneue maatjes verdienen niet beter.quote:
stuur door naar mij dan, ik doe wel aangiftequote:Op zaterdag 22 september 2012 11:13 schreef MrBaas het volgende:
Pfff, ik heb de dader niet bij naam genoemd. Daar vroegen ze niet naar. Ik denk dat als de politie me belt ik ze maar weg ga drukken.
PM de facebook account maar ff, bel ik nog wel een keer. Anders misdaad anoniem.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:13 schreef MrBaas het volgende:
Pfff, ik heb de dader niet bij naam genoemd. Daar vroegen ze niet naar. Ik denk dat als de politie me belt ik ze maar weg ga drukken.
slimquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:14 schreef Copycat het volgende:
Waar mogelijk snelrecht toepassen. Mooi.
Misschien eens wat verder lezen voor je quote, faalhaas.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:10 schreef Dale. het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het studentjes waren...
Ik had eerst Misdaad Anoniem gebeld en zij vroegen mij waarom ik niet naar de dader ging om hem te bevelen dat hij het bord terug moest zettenquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:14 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
PM de facebook account maar ff, bel ik nog wel een keer. Anders misdaad anoniem.
Serieusquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:15 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Ik had eerst Misdaad Anoniem gebeld en zij vroegen mij waarom ik niet naar de dader ging om hem te bevelen dat hij het bord terug moest zetten![]()
Daarna zeiden ze dat ik maar gewoon 0900-8844 moest bellen.
Ja, ze dachten dat het een vriend van me was. Maar ze begrijpen het verschil niet tussen een vriend en een facebookvriend.quote:
quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:15 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Ik had eerst Misdaad Anoniem gebeld en zij vroegen mij waarom ik niet naar de dader ging om hem te bevelen dat hij het bord terug moest zetten![]()
Die jochies straf je het hardst met fikse boetes. Even geen nieuwe Galaxy, petjes of spoilers.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:14 schreef Aikara het volgende:
Boetes???
Waarom geen praatgroepen organiseren??
Gewoon keihard straffen die idioten
Linksenquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:15 schreef MrBaas het volgende:
[..]
opknopenquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:15 schreef 16meter het volgende:
een boete als je ambulancepersoneel aanvalt
lik op stuk
Nee man. 25 aanhoudingen betekent dat de schade door 25 gedeeld kan worden en op die 25 man kan worden verhaald.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:30 schreef RedFever007 het volgende:
Toch nog 25 aanhoudingen hoorde ik......
....
...
...
....
Gewoon gericht schieten op dat tuigGodverdomme wat een idioten
![]()
Alles is mogelijk, als de rechters maar de wil hebben...quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens maar in Nederland is dit volstrekt onmogelijk.
burgemeester staat vol tandenquote:
Dat hebben ze niet en anders gaat het in hoger beroep wel fout. Talloze vb geweest.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:18 schreef RetepV het volgende:
[..]
Alles is mogelijk, als de rechters maar de wil hebben...
quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:15 schreef MrBaas het volgende:
[..]
![]()
quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:16 schreef Copycat het volgende:
[..]
Die jochies straf je het hardst met fikse boetes. Even geen nieuwe Galaxy, petjes of spoilers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
Ze hebben een ongelofelijke fout gemaakt door geen alternatief aan te bieden, burgemeester mag aftreden.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:19 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Wijze woorden van de korpschef
Anonieme nsb'er.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:15 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Dat hebben ze mij ook wel eens verteld, dat ze zouden terugbellen....quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:08 schreef MrBaas het volgende:
Media. En Facebook. Waarom verwijdert fb die project x groep niet?quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:20 schreef gers het volgende:
Het grote wie krijgt de schuld is nog niet begonnen , wie zou de schuld krijgen.
Twitter, Facebook, Online media enz ben benieuwd
De rechter heeft het laatste woord. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat hebben ze niet en anders gaat het in hoger beroep wel fout. Talloze vb geweest.
deze is echt geniaalquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:00 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Je zal jezelf maar zo terugzien op tv:
[ afbeelding ]
ze leeft nog, vandaag wakker gewordenquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:20 schreef Salah-al-Din het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe zou het nu met dat meisje gaan?
Waarom moesten ze een alternatief bieden voor iets wat nooit zou zijn?quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:20 schreef MPC60 het volgende:
Ze hebben een ongelofelijke fout gemaakt door geen alternatief aan te bieden, burgemeester mag aftreden.
hahahahah hoe kom je er op geniaalquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:21 schreef gers het volgende:
Zullen we met zijn alle een kaartje sturen?
Lieve Merthe het was een geweldig feestje jammer dat je er niet bij was, volgend jaar weer ?
Dikke corvee.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:20 schreef Salah-al-Din het volgende:
[ afbeelding ]
Doodgedrukt dankzij Merthe.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:20 schreef Salah-al-Din het volgende:
[ afbeelding ]
Alternatief? Er was geen feest, er was niets te doen in Haaren.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:20 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ze hebben een ongelofelijke fout gemaakt door geen alternatief aan te bieden, burgemeester mag aftreden.
Omdat ze de indruk hadden gewekt dat er toch wel iets zou komen anders zouden ze niks hebben gedaan bij het voetbalveld.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Waarom moesten ze een alternatief bieden voor iets wat nooit zou zijn?
? Het is overal in de media geweest dat er GEEN feest was. Je moet onder een steen geleefd hebben als je dat niet wist.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:20 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Papa gaat degene aanklagen die de kop van zijn prinsje op de foto heeft gezet.quote:Op zaterdag 22 september 2012 09:53 schreef MPC60 het volgende:
Ik mag hopen dat al die studentjes nu opgescheept zitten met strafblad leg dat maar uit aan papa.
Het was allang duidelijk dat er in ieder geval mensen op af zouden komen, als je dan als burgervader niet je verantwoordelijkheid neemt mag je dat kwalijk genomen worden.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Waarom moesten ze een alternatief bieden voor iets wat nooit zou zijn?
Bangmakerij.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:22 schreef iwantpie het volgende:
"Ongelooflijk veel beeldmateriaal, de kans dat je als raddraaier wordt gepakt is enorm groot. Dus meld je zelf aan. Ze komen je van je bed lichten."
Het ging niet mis omdat er geen feestje was. Het ging mis omdat er een groep naartoe kwam puur om te rellen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:20 schreef MPC60 het volgende:
[..]
In Nederland?quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:22 schreef iwantpie het volgende:
"Ongelooflijk veel beeldmateriaal, de kans dat je als raddraaier wordt gepakt is enorm groot. Dus meld je zelf aan. Ze komen je van je bed lichten."
quote:
Die zal wel misschien in shock zijn, en gaan we weinig meer van horen vrees ik, zodat ze verder met haar leven kan gaan..quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:20 schreef Salah-al-Din het volgende:
[ afbeelding ]
Daarvoor ben je niet verzekerd hoorquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:23 schreef ZuidGrens het volgende:
Je zou maar zo'n ondernemer zijn en heel je winkel aan puin zien liggen. Hopelijk zijn die mensen allemaal goed verzekerd.
Ook triest is het feit dat ik een paar van die kneuzen op Facebook heb die het allemaal super vet vinden en spijt hebben dat ze niet gegaan zijn
Omdat een slap optreden dit soort idioten rechtvaardigt in hun gevoel dat ze onaantastbaar zijn in grote groepen. Schiet er een paar gericht tussen de ogen en het is snel afgelopen. Als ik dan beelden zie van 2 idioten die met een fiets in hun midden op de ME aflopen zou ik het niet vreemd vinden als je die als voorbeeld stelt.quote:
quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:22 schreef RetepV het volgende:
[..]
? Het is overal in de media geweest dat er GEEN feest was. Je moet onder een steen geleefd hebben als je dat niet wist.
Dus waarom een alternatief aanbieden? Dan hadden de rellen gewoon bij het alternatief plaatsgevonden.
Oh, ze wekten de indruk. Door die sufkutten die naar Haren kwamen elders naartoe te sturen. Juist.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:22 schreef gers het volgende:
Omdat ze de indruk hadden gewekt dat er toch wel iets zou komen anders zouden ze niks hebben gedaan bij het voetbalveld.
Druk bezig in Hilversum. Afleveringen opnemen voor een nieuw seizoen Bonje met de Buren, reclamespotje Achmea roleplayen, talkshows als Eva Jinek op Zondag, DWDD, P&W voorbereiden. Lezingen aan universiteiten inplannen over marketing op social media et cetera. Die is is binnen hoor.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:20 schreef Salah-al-Din het volgende:
[ afbeelding ]
Ja inderdaad die zien we de komende weken nog wel terug.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:24 schreef SidiJalal het volgende:
[..]
Druk bezig in Hilversum. Afleveringen opnemen voor een nieuw seizoen Bonje met de Buren, reclamespotje Achmea roleplayen, talkshows als Eva Jinek op Zondag, DWDD, P&W voorbereiden. Lezingen aan universiteiten inplannen over marketing op social media et cetera. Die is is binnen hoor.
Tja.... en dan niet direct de boel omleiden maar gewoon de rotonde open laten staan...... klinkt ook niet erg slim vind je wel?quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het ging niet mis omdat er geen feestje was. Het ging mis omdat er een groep naartoe kwam puur om te rellen.
Die is haar wilde Haren beu.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:24 schreef GSMboy het volgende:
[..]
[..]
Die zal wel misschien in shock zijn, en gaan we weinig meer van horen vrees ik, zodat ze verder met haar leven kan gaan..
Die houdt zich nu wel afzijdig van de media....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |