abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 september 2012 @ 19:27:49 #1
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_116751224
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer.

Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang gevende mensen.[

[ Bericht 16% gewijzigd door Descendent op 13-09-2012 19:33:59 ]
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  donderdag 13 september 2012 @ 19:35:11 #2
318842 Descendent
pi_116751509
Laatste posts: deel 18

quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:37 schreef Magic-IRC het volgende:
Of van die leuke jonge rijders in een VW Polo die van de linkerbaan naar de uitvoegstrook gaan en op het moment van bereiken van de uitvoegstrook pas de knipperlicht weten te vinden.
Dat er bij deze actie diverse auto's in de remmen moesten was natuurlijk niet belangrijk.

En dan hebben we ook nog de geweldige bestuurder van de Mercedes met een fietsenrek (incl. 2 fietsen) die op de N3 (Papendrecht richting Dordrecht) net voor de brug over de rivier even zonder reden boven op zijn rem ging staan zodat de Mercedes achter hem bijna in de kofferbak parkeerde.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 18:58 schreef Martijn93 het volgende:
Gisteravond ook weer leuk een bmw bestuurder lees opa, die 115 ofzo bleef rijden op de linkerbaan terwijl hij dus niemand inhaalde. Leuk als je zelf 120 wilt rijden.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  donderdag 13 september 2012 @ 19:39:05 #3
318842 Descendent
pi_116751694
Ik had vanmiddag een echt blond 'Wijf' in een BMW X5 die op een tweebaansweg in in het midden op beide banen ging rijden (minuutje ofzo), daarna lang links bleef hangen wat echt nergens voor nodig was, vreemde in- en uitvoegmanoevres maakte (en een knipperlicht had ze ook al niet) waartegen ik zou willen zeggen:

"Mevrouw, ik weet niet WAAR u mee bezig was, maar met autorijden had het erg weinig te maken." :{

(even had ik hoop toen er een politiewagen achter ons opdook die haar rijgedrag ook hadden kunnen zien; maar helaas... )

En wat me vandaag weer eens opviel op met name op N wegen zijn van die mensen die zo dicht op hun voorganger zitten dat ze er zo zenuwachtig van gaan rijden; hele tijd gassen, rem, gas, rem, gas, rem etc. Ik zit dr dan wel op een nette afstand achter; maar dat gezenuw irriteert me dan wel.
pi_116753298
Ik heb vandaag een aantal idioten gehad die meenden dat anderen, als zij richting aangeven, maar moeten remmen omdat zij willen inhalen. :r
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_116757082
Ik had er net ook een mooie.
Ik was een stukje rijden op de motor, even lekker uitwaaien. Kom ik aanrijden bij een stoplicht, twee lange rijen met auto's en voldoende ruimte om ertussen door te rijden. Dus ik reed naar voren bij het stoplicht. Kom ik naast een Fiat Stilo Abarth te staan, zo'n 170pk hatchback geval.
Op zich niks aan de hand, maar toen het licht op groen sprong en ik dus wegreed kwam deze volle gas achter me aan. Vervolgens haalde hij me met ongeveer een halve meter speling in en zat te bijrijder allerlei gebaren naar me te maken.
Hij hield gas in en ik liep weer op 'm in. Bij het volgende stoplicht maar goed gas gegeven zodat hij niet meer dan een stipje in m'n spiegel was, zulke mensen blijf ik niet graag langs rijden.
pi_116757607
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 21:14 schreef dylanrr het volgende:
Ik had er net ook een mooie.
Ik was een stukje rijden op de motor, even lekker uitwaaien. Kom ik aanrijden bij een stoplicht, twee lange rijen met auto's en voldoende ruimte om ertussen door te rijden. Dus ik reed naar voren bij het stoplicht. Kom ik naast een Fiat Stilo Abarth te staan, zo'n 170pk hatchback geval.
Op zich niks aan de hand, maar toen het licht op groen sprong en ik dus wegreed kwam deze volle gas achter me aan. Vervolgens haalde hij me met ongeveer een halve meter speling in en zat te bijrijder allerlei gebaren naar me te maken.
Hij hield gas in en ik liep weer op 'm in. Bij het volgende stoplicht maar goed gas gegeven zodat hij niet meer dan een stipje in m'n spiegel was, zulke mensen blijf ik niet graag langs rijden.
Sommige mensen ergeren zich eraan als motorrijders naar voren rijden bij een stoplicht. Ik vind jullie motorrijders slim en van mij mag je, mits fatsoenlijk, naar voren rijden. Helaas blijf je dit soort gepeupel houden op de weg, het soort dat je weer herinnerd dat je van de aap afstamt.
pi_116757723
Zijn inderdaad veel mensen die zich eraan ergeren, maar dat is nou eenmaal één van de voordelen van het motorrijden. Merk je in de file ook erg veel, maar wij worden weer zeiknat als het regent.
Verder heeft in principe niemand er last van, aangezien wij al meters verderop zijn als de automobilist z'n koppeling op heeft laten komen.
  donderdag 13 september 2012 @ 21:43:25 #8
318842 Descendent
pi_116758899
Ach ja; zo'n Stilo Abarth koop je immers ook niet omdat je een gróte piemel hebt.... :')
Zag vanmiddag ook een hele moie Golf III Sporggt op de weg; inclusief Slecht aangebrachte skirts, hele dikke scheefhangende uitaat, Xenon, petje en laten we zeggen vooroordeelbevestigend rijgedrag... ;)
pi_116767220
Vandaag een Spanjaard op de A27 die met 60 km/h (I kid you not) op de rechterbaan reed, en vervolgens doodleuk opschoof naar de linkerbaan na één keer knipperen. Gewoon gaan, zijn opkomende achterligger moest vól in de ankers. Linke soep, had heel anders kunnen aflopen...
pi_116773343
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 21:23 schreef dylanrr het volgende:
Zijn inderdaad veel mensen die zich eraan ergeren, maar dat is nou eenmaal één van de voordelen van het motorrijden. Merk je in de file ook erg veel, maar wij worden weer zeiknat als het regent.
Verder heeft in principe niemand er last van, aangezien wij al meters verderop zijn als de automobilist z'n koppeling op heeft laten komen.
Zijn wel veel sukkels op de motor die echt op welk manier dan ook tussen de file moeten rijden.
Bijvoorbeeld bij Halfweg richting Amsterdam. Ze hebben daar nieuw asfalt gelegd maar bij een stukje van 50 meter waar een drempel is geplaatst is te smal om met de motor te kunnen rijden.
Misschien met 2 aygo's naast elkaar dat het wel kan maar normaal kan je er gewoon niet langs. Staan ze daar dan naast de achter-as van een trailer van een vrachtwagen.

Laatst lag ik bijna onder een busje bij de Rotterpolderplein. Busje moest eigenlijk afslaan maar gaat met de rotonde mee terwijl ik wilde afslaan. Volop de rem. Ik voelde de acherkant van de motor omhoogkomen.
pi_116776563
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 01:08 schreef DiggyDoag het volgende:
Vandaag een Spanjaard op de A27 die met 60 km/h (I kid you not) op de rechterbaan reed, en vervolgens doodleuk opschoof naar de linkerbaan na één keer knipperen. Gewoon gaan, zijn opkomende achterligger moest vól in de ankers. Linke soep, had heel anders kunnen aflopen...
ik ga later een ragbak bij Jetcars kopen voor 200 euro en hem bij zulke mensen SNOEIHARD naar binnen parkeren.
dashcam erop, heb ik niets te vrezen.
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
- God
pi_116787177
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:18 schreef MrKikker het volgende:

[..]

ik ga later een ragbak bij Jetcars kopen voor 200 euro en hem bij zulke mensen SNOEIHARD naar binnen parkeren.
Dan moet je wel hopen dat het hok niet stil komt te staan voordat je op de snelweg zit.
  Spellchecker zaterdag 15 september 2012 @ 02:24:55 #13
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_116806895
quote:

[..]

Dergelijke kamikaze-acties doen het altijd goed, inderdaad.

Overigens, TS, moet je nieuwe reeks-topics volgende keer even correct openen als zijnde reeks-topic :P
Tevens -purist.
pi_116808789
Hang deze dan meteen in de reeks als die andere gesloten wordt. :')
pi_116808929
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 10:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
Hang deze dan meteen in de reeks als die andere gesloten wordt. :')
Dat snap ik, maar dat kan ik mobiel niet. Even geduld dus.
  FOK!fotograaf zaterdag 15 september 2012 @ 13:01:00 #16
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116812040
quote:

[..]

Dat wil ik dus ook een keer doen, probleem is alleen dat je er lichamelijk vaak zo slecht af komt. Overigens ga ik tegenwoordig eerst op de toeter hangen en druk ik aardig door, maar geef ik ze geen ruimte. Anders leren ze het nooit af.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_116812439
Mergen is teveel moeite ofzo??

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:31 schreef ElizabethR het volgende:
Ok, ik woon dan in Ierland, en de chauffeurs daar staan niet bepaald bekend om hun excellente manier van autorijden, sterker nog, ze maken veel, erg veel fouten. Dat is echter wel debet aan de manier waarop hier tot voor kort autorijles werd gegeven, namelijk.... niet. Plak een paar L-platen op je ruit en vraag papa of mama om met je mee te rijden, en vraag een examen aan, klaar. De Ieren kunnen dus niet rijden, maar ze zijn lang niet zo asociaal in hun rijgedrag als de Nederlanders.

Afgelopen week weer eens in Nederland geweest, en de trieste opsomming is als volgt en komt dagelijks voor in dit topic:
* geen voorrang geven
* bumperkleven
* "De Vinger" geven
* toeteren
* geen richting aangeven
* rechts inhalen
* niet willen ritsen maar op het laatste moment voordringen
* afsnijden, vooral BMW's en Audi's hebben daar een handje van

Met als hoogtepunt een Audi-rijder die, terwijl ik aan het inhalen was, van verre al begon met lichtsignalen en toeteren om hem erdoor te laten, toen ie met veel te hoge snelheid kwam aanscheuren. Aangezien ik niet gevoelig ben voor dat soort ongein, bleef ik gewoon op mijn gemakje inhalen, en toen ik dus weer naar rechts kon, sneed ie me echt grof, en ging langzamer voor me rijden, constant remmen, en slingeren. Aangezien ik nog steeds ongevoelig bleef en gewoon doorreed, scheurde ie na een halve minuut ofzo in volle vaart weg, luid toeterend.

Dat soort gedrag zie je in Ierland beslist niet! Daar zijn ze lang niet zo asociaal.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zaterdag 15 september 2012 @ 17:47:52 #18
318842 Descendent
pi_116820127
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 13:15 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Doe s niet zo ongesteld! :6
  Spellchecker zaterdag 15 september 2012 @ 17:58:09 #19
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_116820432
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 13:15 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Anders vraag je gewoon even alsnog een merge aan, ipv zo gepikeerd te doen, dramaqueen _O-
Tevens -purist.
  Spellchecker zaterdag 15 september 2012 @ 18:03:15 #20
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_116820580
Oh ja. Ontopic: Mensen die hun auto vlak voor je T100-bus de provinciale 100km/u-weg opgooien en vervolgens alle tijd lijken te hebben, waarbij de 80 km/u nog niet eens wordt gehaald.. :N
Tevens -purist.
pi_116821635
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:58 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Anders vraag je gewoon even alsnog een merge aan, ipv zo gepikeerd te doen, dramaqueen _O-
Precies! Dat had ik dan ook gedaan.
  zondag 16 september 2012 @ 00:56:59 #22
384064 CakeAway
De taartmagnaat
pi_116836070
Mag ik even een kleine shout-out doen naar alle bejaarden op de weg in hun Matiz'jes en Cuore's? Bij deze....

Rij toch eens fatsoenlijk door, twijfel niet als je een kruispunt over gaat, stop niet voor iedereen die van een willekeurige kant af komt en stamp eens niet als een idioot op die rem zodra het stoplicht op oranje springt!

Bedankt. :)
Bake away, cake away!
  Spellchecker zondag 16 september 2012 @ 00:58:00 #23
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_116836102
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 18:41 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

En het is niet gebeurd, helaas.
Tevens -purist.
  zondag 16 september 2012 @ 01:02:26 #24
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_116836200
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 00:58 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

En het is niet gebeurd, helaas.
Joh.... :')
Dus moest ik mijn eigen post maar naar het topic overhevelen, aangezien ik niet voor de kat zijn kut vijf minuten ga typen, dus het was niet zo leuk om dat andere topic gewoon op slot te vinden zonder merge.
Dank je, groetjes, dramaqueen.
  Spellchecker zondag 16 september 2012 @ 01:14:11 #25
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_116836504
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 01:02 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Dus moest ik mijn eigen post maar naar het topic overhevelen, aangezien ik niet voor de kat zijn kut vijf minuten ga typen, dus het was niet zo leuk om dat andere topic gewoon op slot te vinden zonder merge.
Maar je was dus gepikeerd. Daar ging het om 14.gif

Geen probleem, groetjes terug, dramaqueen.

Nu weer ontopic.
Tevens -purist.
pi_116836643
Aangezien dit het 2e gepikeerde postje is wat ik vandaag lees van je ElizabethR, vraag ik me af of je echt niet een beetje ongesteld bent?

@ontopic: Mijn grootste irritatie is dat men niet wil ritsen. Ze doen net of ze je niet zien en vaak geven ze extra gas bij waardoor ik nog veel harder moet rijden om op tijd in te kunnen voegen voordat het te laat is. Wat is er mis met gas ff loslaten? Ff maar? Ik doe dat ook gewoon als ik zie dat andere mensen willen ritsen met mij.

Ik wacht met alle plezier op de dag waarbij niet willen ritsen strafbaar wordt.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_116839055
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 18:41 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik heb je nergens om een merge zien vragen :+.
pi_116839713
quote:
10s.gif Op zondag 16 september 2012 01:19 schreef Kloonhommel het volgende:
Ik wacht met alle plezier op de dag waarbij niet willen ritsen strafbaar wordt.
Strikt genomen is het al strafbaar, niet willen ritsen kan een gevaarlijke situatie veroorzaken en dat is artikel 5...
Had er van de week nog eentje bijna achter het stuur vandaan gehaald. 's Ochtens vroeg, snelweg, driebaans gaat naar tweebaans, bord 'ritsen over 300 meter' net gepasseerd. Allemaal netjes een vrachtwagen in de rechterbaan gepasseerd, en verder is daar zeker 500 meter helemaal niets te zien. In de middenbaan, twee auto's die nog geeneens de 100 halen. Ik reed ietsje harder, 120 of zo op de linkerbaan, tot zover nog niets bijzonders.
Totdat mutsje naast me ineens besluit om gas bij te geven en vooral *niet* naar rechts te gaan :-( Ik zie 'r naast me blijven rijden, druk scheldend met de bekende middelvinger al opgestoken, heb geen zin om me de vangrail in te laten rijden dus geef gas bij om er voor te komen. Haal dat nog heel ruim, zeker 40 meter over, ga daarna gelijk twee banen naar rechts en laat m'n snelheid weer terugzakken op cc.
Dat mens helemaal over de zeik, seinen, zwaaien, handjes klappen, naast me komen rijden, weer middelvinger, bla bla.... Ik snap dat niet. *Jij* probeert mij in de problemen te brengen, *jij* baalt dat ik niet onder de indruk was, en vervolgens krijg *ik* allerlei signalen naar m'n hoofd? Meestal boeit t me niet zo, maar nu had ik echt effe zin om verhaal te halen. Gelukkig voor haar gaat dat erg lastig vanuit een rijdende auto :-(
  zondag 16 september 2012 @ 10:34:32 #29
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_116839969
quote:
14s.gif Op zondag 16 september 2012 09:12 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik kan er niets aan doen als jouw modpower je niet toestaat om topicreports te lezen. Want daarin had ik beide url's geplakt met het vriendelijke verzoek ze te mergen.
pi_116840867
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2012 10:34 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik kan er niets aan doen als jouw modpower je niet toestaat om topicreports te lezen. Want daarin had ik beide url's geplakt met het vriendelijke verzoek ze te mergen.
Dan ben je blijkbaar vergeten om op verzenden te klikken; want genoeg topicreports, maar geen enkele van jou, in beide topics niet.

Dus misschien kun je eens ophouden met dat gesneer.
pi_116841264
quote:
14s.gif Op zondag 16 september 2012 09:12 schreef Anne het volgende:

[..]

Bij deze:
Zou het mogelijk zijn om dit topic, dat niet in de reeks stond en dus niet in MyAT stond, gemerged kunnen worden met het andere, overigens wel gereekste topic?

/dramaqueen
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 16 september 2012 @ 11:49:08 #32
318842 Descendent
pi_116841484
You didn't say the magic word??? :6
pi_116841701
quote:
7s.gif Op zondag 16 september 2012 11:49 schreef Descendent het volgende:
You didn't say the magic word??? :6
Eh... nu?
pi_116842330
quote:
14s.gif Op zondag 16 september 2012 11:24 schreef Anne het volgende:

[..]

Dan ben je blijkbaar vergeten om op verzenden te klikken; want genoeg topicreports, maar geen enkele van jou, in beide topics niet.

Ze is ongesteld, laat haar nou. Over een paar dagen is het weer over en is ze weer de allerliefste FOK!ster ever.
  zondag 16 september 2012 @ 12:21:29 #35
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_116842476
quote:
14s.gif Op zondag 16 september 2012 11:24 schreef Anne het volgende:

[..]

Godsamme, dan zal het aan mijn rechterwijsvinger en linkermuisknop liggen......
quote:
Nog eentje........
:')
pi_116842677
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 10:13 schreef JF_ het volgende:

[..]

Strikt genomen is het al strafbaar, niet willen ritsen kan een gevaarlijke situatie veroorzaken en dat is artikel 5...
Had er van de week nog eentje bijna achter het stuur vandaan gehaald. 's Ochtens vroeg, snelweg, driebaans gaat naar tweebaans, bord 'ritsen over 300 meter' net gepasseerd. Allemaal netjes een vrachtwagen in de rechterbaan gepasseerd, en verder is daar zeker 500 meter helemaal niets te zien. In de middenbaan, twee auto's die nog geeneens de 100 halen. Ik reed ietsje harder, 120 of zo op de linkerbaan, tot zover nog niets bijzonders.
Totdat mutsje naast me ineens besluit om gas bij te geven en vooral *niet* naar rechts te gaan :-( Ik zie 'r naast me blijven rijden, druk scheldend met de bekende middelvinger al opgestoken, heb geen zin om me de vangrail in te laten rijden dus geef gas bij om er voor te komen. Haal dat nog heel ruim, zeker 40 meter over, ga daarna gelijk twee banen naar rechts en laat m'n snelheid weer terugzakken op cc.
Dat mens helemaal over de zeik, seinen, zwaaien, handjes klappen, naast me komen rijden, weer middelvinger, bla bla.... Ik snap dat niet. *Jij* probeert mij in de problemen te brengen, *jij* baalt dat ik niet onder de indruk was, en vervolgens krijg *ik* allerlei signalen naar m'n hoofd? Meestal boeit t me niet zo, maar nu had ik echt effe zin om verhaal te halen. Gelukkig voor haar gaat dat erg lastig vanuit een rijdende auto :-(
Ik had gelezen via google (kan het nu ff niet meer vinden) dat niet willen ritsen niet strafbaar is. Maar nu bijv vind ik inderdaad hits waar hetzelfde staat als jij schrijft. Nou dan mag er wel vaker bekeurd worden op niet willen ritsen maar ja, hoe vaak kom je nou een politiewagen tegen?

Bij mij thuis is er een tunnel waar je normaal 70 mag, maar vaak staat er op de matrixborden dat 50 de toegestane snelheid is. Ik ben 1 van de weinigen die zich eraan houd, de meesten scheuren langs me heen. 1 keer maar maakte ik mee dat iedereen ook echt 50 reed en ik zag al vrij snel waarom, er reed een politiewagen mee in de tunnel.
pi_116880144
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 12:26 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]
1 keer maar maakte ik mee dat iedereen ook echt 50 reed en ik zag al vrij snel waarom, er reed een politiewagen mee in de tunnel.
Zielig he? Ik rij ook altijd de aangegeven snelheden, ook al lijkt het onzinnig. Maarja, de meeste figuren denken dan zelf even te kunnen beoordelen of een tijdelijke snelheidsverlaging gegrond is. En zien ze geen politieauto of blauw of geel zwaailicht, dan gaat het gaspedaal gewoon weer naar de vloer.
pi_116881181
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 09:00 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Zielig he? Ik rij ook altijd de aangegeven snelheden, ook al lijkt het onzinnig. Maarja, de meeste figuren denken dan zelf even te kunnen beoordelen of een tijdelijke snelheidsverlaging gegrond is. En zien ze geen politieauto of blauw of geel zwaailicht, dan gaat het gaspedaal gewoon weer naar de vloer.
Ik vind dat vooral geweldig op de A2 tussen den Bosch en Eindhoven. Ik rijd daar altijd netjes 90 bij de wegwerkzaamheden en er komt vanalles langs gevlogen. Zodra daarna de snelheid weer omhoog gaat naar 120 haal ik minstens de helft weer in tot ik er bij Eindhoven af moet. :')
  maandag 17 september 2012 @ 10:21:18 #39
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_116881866
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 10:13 schreef JF_ het volgende:
Meestal boeit t me niet zo, maar nu had ik echt effe zin om verhaal te halen. Gelukkig voor haar gaat dat erg lastig vanuit een rijdende auto :-(
Kijk geërgerd, pak je telefoon en doe net alsof je hierover gaat bellen. Schrikken ze zich rot, zo van oh die belt de politie.
How can I make this topic about me?
pi_116886375
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 10:21 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Kijk geërgerd, pak je telefoon en doe net alsof je hierover gaat bellen. Schrikken ze zich rot, zo van oh die belt de politie.
Goed idee, ik hoop wel dat JF_ een handsfree kit in zijn auto heeft? Dan moet ie nog wel ff doen alsof hij de kenteken aan het voorlezen is.
  maandag 17 september 2012 @ 14:14:57 #41
326368 Sexy_Steve
Owwsjaaaweelll!
pi_116889263
Onlangs tot grootste ergernis gepromoveerd is het niet naar rechts willen gaan op de snelweg waardoor men heerlijk met 90-100km/u treintje speelt op de linkerbaan.
Het schrijnende is dan dat je de auto's op de rechterbaan (200 meter leeg) nog sneller ziet rijden dan links, maar je weet gewoon als je naar rechts gaat dat je er nooit meer tussen gelaten wordt als je over 200 meter weer naar links wil om die vrachtwagen in te halen.
Overigens vaak genoeg wel via de rechterbaan het hele rijtje ingehaald en hem er uiteindelijk weer letterlijk tussen 'gegooid'. maar de situaties die dit oplevert wordt je helemaal niet vrolijk van.
Niet jij
Niet wij
Maar ik
pi_116900927
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 12:26 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ik had gelezen via google (kan het nu ff niet meer vinden) dat niet willen ritsen niet strafbaar is. Maar nu bijv vind ik inderdaad hits waar hetzelfde staat als jij schrijft. Nou dan mag er wel vaker bekeurd worden op niet willen ritsen maar ja, hoe vaak kom je nou een politiewagen tegen?

Bij mij thuis is er een tunnel waar je normaal 70 mag, maar vaak staat er op de matrixborden dat 50 de toegestane snelheid is. Ik ben 1 van de weinigen die zich eraan houd, de meesten scheuren langs me heen. 1 keer maar maakte ik mee dat iedereen ook echt 50 reed en ik zag al vrij snel waarom, er reed een politiewagen mee in de tunnel.
Ritsen is bijzondere handeling ( veranderen van rijbaan) In NL moet je dus voorrang verlenen als je bijzondere handeling doet. Dus die vrouw zat helemaal goed (misschien niet netjes, maar das een ander verhaal) en JF_ zelf zit totaal fout en was zelfs strafbaar met zijn actie.

http://www.flitsservice.n(...)j-ritsen-t52277.html
en dan voornamelijk 6e post.

quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 10:21 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Had tie bij mij moeten doen :') dan was er maar 1 met een bekeuring naar huis gegaan en dat was dan niet ik...
pi_116908772
quote:
2s.gif Op maandag 17 september 2012 19:07 schreef spoorrails het volgende:

[..]

Ritsen is bijzondere handeling ( veranderen van rijbaan) In NL moet je dus voorrang verlenen als je bijzondere handeling doet. Dus die vrouw zat helemaal goed (misschien niet netjes, maar das een ander verhaal) en JF_ zelf zit totaal fout en was zelfs strafbaar met zijn actie.

Is er dan niets op te merken aan mevrouw? Ze reed 100, de klager reed 120 en op het moment dat hij wilt ritsen merkt hij dat mevrouw nu ineens ook 120 is gaan rijden. Wat had hij moeten doen? De rempedaal vloeren en achterlangs bij haar in moeten voegen of nog harder gaan rijden en proberen alsnog voorlangs te komen?

quote:
Had tie bij mij moeten doen :') dan was er maar 1 met een bekeuring naar huis gegaan en dat was dan niet ik...
Beetje jammer deze reactie. Je geeft dus hiermee aan net zo te gedragen als die mevrouw? Jij staat je plek niet af en als je merkt dat iemand wil invoegen geef je gas erbij zodat je vooraan blijft rijden als een ware koning?
pi_116910299
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 21:12 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Is er dan niets op te merken aan mevrouw? Ze reed 100, de klager reed 120 en op het moment dat hij wilt ritsen merkt hij dat mevrouw nu ineens ook 120 is gaan rijden. Wat had hij moeten doen? De rempedaal vloeren en achterlangs bij haar in moeten voegen of nog harder gaan rijden en proberen alsnog voorlangs te komen?

[..]

Beetje jammer deze reactie. Je geeft dus hiermee aan net zo te gedragen als die mevrouw? Jij staat je plek niet af en als je merkt dat iemand wil invoegen geef je gas erbij zodat je vooraan blijft rijden als een ware koning?
Zoals ik al zei, wettelijk gezien niet, netjes was het niet nee.

nee, ik had het erover doen alsof je de politie belt. ik maak wel ruimte vrij.
pi_116911289
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 21:22 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

Sommige mensen ergeren zich eraan als motorrijders naar voren rijden bij een stoplicht. Ik vind jullie motorrijders slim en van mij mag je, mits fatsoenlijk, naar voren rijden. Helaas blijf je dit soort gepeupel houden op de weg, het soort dat je weer herinnerd dat je van de aap afstamt.
Helaas vind 90% van de motorrijders dit tegenwoordig een recht. Net als dat ze vinden dat zij de koning van de file zijn omdat ze er tussendoor mogen. Helaas kent naar mijn ervaring 95% vd motorrijders de definitie van een file niet en blijft nog rustig tussen de auto's inrijden als deze al weer enige tijd minimaal 50 rijden... Of nog erger als deze inmiddels alweer vrolijk 80 rijdt... Oh ja en boos worden als de ene auto links staat voorgesorteerd op de rechterbaan en de andere rechts op de linkerbaan... Ja, dan kun je er niet tussendoor. Je mag er misschien wel tussendoor volgens de wet in een file, maar je kunt het op dat moment niet en dan mag je het ook niet volgens de wet. Hoef je dus ook niet boos te gaan doen..
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_116918107
quote:
2s.gif Op maandag 17 september 2012 21:32 schreef spoorrails het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, wettelijk gezien niet, netjes was het niet nee.
Ik weet niet of ze wettelijk gezien vogelvrij is omdat ze het invoegen blokkeert en op deze manier voor gevaarlijke situaties kan zorgen?
  FOK!fotograaf dinsdag 18 september 2012 @ 00:11:31 #47
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116919321
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 23:44 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze wettelijk gezien vogelvrij is omdat ze het invoegen blokkeert en op deze manier voor gevaarlijke situaties kan zorgen?
Je bent een invoeger niet verplicht ruimte te verlenen, echter moet je hem wel een mogelijkheid tot invoegen geven. Dat betekent in praktijk dat jij je niet hoeft aan te passen en gewoon met 100 door mag/kan blijven rijden, maar echter wanneer jij gas bij gaat geven op het moment dat de invoeger naast je rijdt en zo ernaast probeert te blijven, je wel strafbaar bezig bent.
Invoeghulp, zoals je vaak ziet, naar links gaan bij een invoegstrook, is derhalve ook gewoon verboden en strafbaar (onnodig links rijden) en buiten dat zeer hinderlijk.
Als jij dus een ongeluk hebt, als invoeger, met iemand die hem dicht trapt voor je en dit staat knap op film, kan je het hierop zelfs winnen.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Spellchecker dinsdag 18 september 2012 @ 01:39:02 #48
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_116920913
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 12:21 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Godsamme, dan zal het aan mijn rechterwijsvinger en linkermuisknop liggen......

[..]

Nog eentje........
:')
Maar nou ben ik nog wel benieuwd, naar wat jouw recentste irritatie in het verkeer is?
Tevens -purist.
  dinsdag 18 september 2012 @ 02:15:53 #49
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_116921312
quote:
2s.gif Op maandag 17 september 2012 19:07 schreef spoorrails het volgende:

[..]

[..]

Een gevaarlijke situatie creëren is dan weer wél strafbaar. Wat hier mogelijk het geval was. Dit valt dan onder artikel 5 van de Wegenverkeerswet.
  FOK!fotograaf dinsdag 18 september 2012 @ 08:48:47 #50
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116923216
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 02:15 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Een gevaarlijke situatie creëren is dan weer wél strafbaar. Wat hier mogelijk het geval was. Dit valt dan onder artikel 5 van de Wegenverkeerswet.
Mijn verhaal wel gelezen?
The summer is magic!

dinsdag 18 september 2012 @ 12:24:10 #51
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_116928820
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 08:48 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Mijn verhaal wel gelezen?
Ja die heb ik gelezen. Maar ik vond dat het teveel ging over invoegen en ruimte geven. Waar artikel 5 een artikel is dat ook gebruikt kan worden wanneer er geen overtreding van een ander wetsartikel heeft plaatsgevonden.
Want artikel 5 gaat puur over het creëren van een gevaarlijke situatie en dat is te beoordelen door desbetreffende dienstdoende agent.

[ Bericht 8% gewijzigd door AdoraBelle op 18-09-2012 12:54:59 ]
  FOK!fotograaf dinsdag 18 september 2012 @ 13:49:53 #52
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116932212
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:24 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ja die heb ik gelezen. Maar ik vond dat het teveel ging over invoegen en ruimte geven. Waar artikel 5 een artikel is dat ook gebruikt kan worden wanneer er geen overtreding van een ander wetsartikel heeft plaatsgevonden.
Want artikel 5 gaat puur over het creëren van een gevaarlijke situatie en dat is te beoordelen door desbetreffende dienstdoende agent.
En wat is ritsen? Juist ja, ook een soort invoegen.
The summer is magic!

dinsdag 18 september 2012 @ 13:50:55 #53
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_116932264
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:49 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En wat is ritsen? Juist ja, ook een soort invoegen.
Dat zegt nog steeds niks over het al dan niet veroorzaken van een gevaarlijke situatie lieve schat.
  FOK!fotograaf dinsdag 18 september 2012 @ 13:55:24 #54
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116932460
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:50 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Dat zegt nog steeds niks over het al dan niet veroorzaken van een gevaarlijke situatie lieve schat.
Nee, weet ik ;) Maar je kan het wel op de kapstok gooien, maar waarom zou je als het ook gewoon wettelijk vastgelegd is en niet aan de interpretatie van desbetreffende diender hoeft over te laten?
The summer is magic!

pi_116932657
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 02:15 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar ja erg lastig aan te tonen zolang die dame minder dan 120 km/u reed.
ik geef alleen aan dat zij dus geen voorrang had hoeven te verlengen aan deze Fokker, Wat hijzelf wel dacht dat tie recht op had.
  FOK!fotograaf dinsdag 18 september 2012 @ 14:44:36 #56
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116934510
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:59 schreef spoorrails het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar ja erg lastig aan te tonen zolang die dame minder dan 120 km/u reed.
ik geef alleen aan dat zij dus geen voorrang had hoeven te verlengen aan deze Fokker, Wat hijzelf wel dacht dat tie recht op had.
Nee, zij mag niet hinderen. Hij moet al het verkeer bij een ritssituatie voor laten gaan, echter zij dient hem geen mogelijkheden te ontnemen om in te voegen door gas bij te geven, hetgeen hier wel gebeurt. Juridisch zou dit nog wel eens een lastige situatie kunnen worden.
The summer is magic!

dinsdag 18 september 2012 @ 15:33:30 #57
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_116936536
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:55 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, weet ik ;) Maar je kan het wel op de kapstok gooien, maar waarom zou je als het ook gewoon wettelijk vastgelegd is en niet aan de interpretatie van desbetreffende diender hoeft over te laten?
Heb je gelijk in :) .
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:59 schreef spoorrails het volgende:

[..]

Ik had het niet opgevat alsof dat 'ie meende voorrang te hebben, maar misschien dat dat aan mij ligt?
pi_116956276
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:33 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik had het niet opgevat alsof dat 'ie meende voorrang te hebben, maar misschien dat dat aan mij ligt?
Nope, ligt niet aan jou :-) Ik ben met een behoorlijk verschil aan het inhalen (en ja, okee, ik reed daarbij iets harder dan toegestaan), en als iedereen gewoon z'n snelheid aanhoudt was er helemaal niets aan de hand geweest, had ik ruim voor haar ingevoegd en gewoon op de cc verder gegaan.
Zij blijft echter in de middenbaan hangen (==onnodig links) en geeft flink gas bij en door die combinatie van twee acties moet ik me ineens aanpassen om een ongeluk te vermijden. Dat is volgens mij de definitie van artikel 5 - gevaar veroorzaken voor andere weggebruiker. Juridisch gezien zou ik niet weten wat ik fout deed behalve een Muldertje van 20kmh.
Maar vergeleken bij de grapjas vanochtend op de A20 die bepaald moeite had met het concept ritsen stelt t eigenlijk niet zo veel voor. (Bouwvakker in gele aftandse transporter rijdt naast me en stuurt doodleuk naar rechts bij het bord 'ritsen vanaf hier' - gelukkig ruimte zat op de rechterstrook omdat die was afgekruisd wegens ongeval, anders had 't me minstens een nieuwe spiegel gekost).
pi_116960534
Straks rijd ik op een rotonde af waar al 1 auto op rijd die knipperlicht aan heeft om af te gaan en dus de rotonde te verlaten, en mijn richting op te komen. Er is nog een auto die als het ware van links de rotonde op komt rijden, hij heeft ook knipperlicht naar rechts aan waardoor ik verwacht dat hij de auto voor hem volgt, en ik lekker door kan rijden de rotonde op want ik kwam aanrijden. Blijkt dat hij de 3e afslag van de rotonde neemt!? is dit nieuw ofzo?
pi_116964246
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 21:47 schreef existenz het volgende:

[..]

Helaas vind 90% van de motorrijders dit tegenwoordig een recht. Net als dat ze vinden dat zij de koning van de file zijn omdat ze er tussendoor mogen. Helaas kent naar mijn ervaring 95% vd motorrijders de definitie van een file niet en blijft nog rustig tussen de auto's inrijden als deze al weer enige tijd minimaal 50 rijden... Of nog erger als deze inmiddels alweer vrolijk 80 rijdt... Oh ja en boos worden als de ene auto links staat voorgesorteerd op de rechterbaan en de andere rechts op de linkerbaan... Ja, dan kun je er niet tussendoor. Je mag er misschien wel tussendoor volgens de wet in een file, maar je kunt het op dat moment niet en dan mag je het ook niet volgens de wet. Hoef je dus ook niet boos te gaan doen..
90% vind ik heel erg overdreven, het is een groot voordeel van de motor dat we overal tussendoor kunnen. Automobilisten die ongesteld gaan zitten doen omdat wij er tussendoor gaan moeten eens aan andere mensen leren denken. Als ze ook zo graag als eerste weg willen zijn, moeten ze ook maar hun motorrijbewijs halen, dan is het gezeik gelijk voorbij.
Daarnaast merkt de automobilist er in principe niks van, omdat wij al 100 meter verderop zijn als hij/zij eraan denkt de koppeling op te laten komen.
Over het door de file rijden hetzelfde principe, wij kunnen erdoor, maar 90% (niet de 5% die jij zegt) voegt gewoon netjes in als het harder dan 30-40km/u gaat. De motorrijders die dit niet doen zijn gewoon niet bijster briljant en spelen met hun eigen leven.

Waar ik echter wel schijtziek van word zijn de automobilisten die vinden dat motorrijders niet door de file mogen rijden en dus hun auto naar de wegbelijning gooien als ze een motorrijder zien. Hierdoor ontstaan wel levensgevaarlijke situaties en dan vinden ze het opeens gek als de motorrijder boos wordt.

Overigens zijn er ook wel nadelen van een motor tov een auto, zoals het nat worden bij regen, de kou in de winter etc.
pi_116968046
de motorrijders die ik tegenkom in files hebben in ieder geval een erg ruime definitie van file (>50).
pi_116970388
Het overkwam mij vanochtend ook eens voor het eerst, een dichtrijder bij het ritsen. Ik hoop dat de remactie en middelvinger duidelijk genoeg waren, lul. :r
  FOK!fotograaf woensdag 19 september 2012 @ 12:06:41 #63
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116974635
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 07:29 schreef _VoiD_ het volgende:
de motorrijders die ik tegenkom in files hebben in ieder geval een erg ruime definitie van file (>50).
Nee, jij hebt een erg kleine definitie van file. Een file is, volgens het wetboek, een rij van meerdere auto's (bijv. 2) die minder hard dan de vmax rijden.
The summer is magic!

pi_116990585
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 12:06 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, jij hebt een erg kleine definitie van file. Een file is, volgens het wetboek, een rij van meerdere auto's (bijv. 2) die minder hard dan de vmax rijden.
Dat klopt ook niet, dan is er namelijk altijd een file op drukke wegen :')
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_116990636
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:47 schreef dylanrr het volgende:

Waar ik echter wel schijtziek van word zijn de automobilisten die vinden dat motorrijders niet door de file mogen rijden en dus hun auto naar de wegbelijning gooien als ze een motorrijder zien. Hierdoor ontstaan wel levensgevaarlijke situaties en dan vinden ze het opeens gek als de motorrijder boos wordt.

Eens, daar erger ik me als autorijder ook aan...
pi_116990724
Nou Mercedesje B klasse, leuk dat jij aan komt stuiven op de linkerbaan en de matrixborden met 70 knipperen, maar dat je dan gaat lopen knipperen dat ik aan de kant moet is een beetje dufjes. Helemaal als daarna de borden op 50 staan en iedereen stil staat.

Ook fijn dat je daarna rechts langs me gaat en voor me gaat staan

In de file.

Twee duimpjes van mij omhoog als bedankje, maar dan een middelvinger terug.... das ook niet lief.
  FOK!fotograaf woensdag 19 september 2012 @ 18:24:04 #67
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116990858
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:20 schreef existenz het volgende:

[..]

Eens, daar erger ik me als autorijder ook aan...
Ik vind het wel irritant als ze vooraan komen staan en vervolgens hun gashendel niet kunnen vinden, waardoor de automobilisten wel gehinderd worden. Blijf dan in de rij.
The summer is magic!

pi_116991173
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 12:06 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Volgens mij is het begrip 'file' helemaal niet in wetgeving gedefinieerd.
pi_116991293
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:45 schreef Martijn93 het volgende:
Straks rijd ik op een rotonde af waar al 1 auto op rijd die knipperlicht aan heeft om af te gaan en dus de rotonde te verlaten, en mijn richting op te komen. Er is nog een auto die als het ware van links de rotonde op komt rijden, hij heeft ook knipperlicht naar rechts aan waardoor ik verwacht dat hij de auto voor hem volgt, en ik lekker door kan rijden de rotonde op want ik kwam aanrijden. Blijkt dat hij de 3e afslag van de rotonde neemt!? is dit nieuw ofzo?
Nee hoor, is niet veranderd: linkerknipperlicht aan tot je 3kwart ben gegaan en dan pas de rechterknipperlicht aan om aan te geven dat je de rotonde gaat verlaten.
pi_116991304
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 21:46 schreef JF_ het volgende:

[..]

Nope, ligt niet aan jou :-) Ik ben met een behoorlijk verschil aan het inhalen (en ja, okee, ik reed daarbij iets harder dan toegestaan), en als iedereen gewoon z'n snelheid aanhoudt was er helemaal niets aan de hand geweest, had ik ruim voor haar ingevoegd en gewoon op de cc verder gegaan.
Zij blijft echter in de middenbaan hangen (==onnodig links) en geeft flink gas bij en door die combinatie van twee acties moet ik me ineens aanpassen om een ongeluk te vermijden. Dat is volgens mij de definitie van artikel 5 - gevaar veroorzaken voor andere weggebruiker. Juridisch gezien zou ik niet weten wat ik fout deed behalve een Muldertje van 20kmh.
Maar vergeleken bij de grapjas vanochtend op de A20 die bepaald moeite had met het concept ritsen stelt t eigenlijk niet zo veel voor. (Bouwvakker in gele aftandse transporter rijdt naast me en stuurt doodleuk naar rechts bij het bord 'ritsen vanaf hier' - gelukkig ruimte zat op de rechterstrook omdat die was afgekruisd wegens ongeval, anders had 't me minstens een nieuwe spiegel gekost).
Volgens mij moet je bij ritsen ook snelheid van overig verkeer aannemen.
Weet niet of alleen die dame in kwestie 100 reed of ook de rest van de automobilisten.
pi_116991378
quote:
2s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:32 schreef spoorrails het volgende:

[..]

Weet niet of alleen die dame in kwestie 100 reed of ook de rest van de automobilisten.
Dat gaat niet, dan haal je nooit iemand in, 1 van hun moet harder rijden.
pi_116991611
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:34 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Dat gaat niet, dan haal je nooit iemand in, 1 van hun moet harder rijden.
je neemt het nu te letterlijk. 5-10 km per uur verschil....
  woensdag 19 september 2012 @ 20:08:44 #73
318842 Descendent
pi_116996138
Ik werd er vandaag bij een stoplichtsprintje bij een 100km weg (N302) enigzins uitgereden door een collega Zweed..... ;(

(eentje die het 'Aero' bijna erg letterlijk nam ;) )

[ Bericht 6% gewijzigd door Descendent op 19-09-2012 20:15:44 ]
pi_116996337
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:31 schreef ElizabethR het volgende:
Ok, ik woon dan in Ierland, en de chauffeurs daar staan niet bepaald bekend om hun excellente manier van autorijden, sterker nog, ze maken veel, erg veel fouten. Dat is echter wel debet aan de manier waarop hier tot voor kort autorijles werd gegeven, namelijk.... niet. Plak een paar L-platen op je ruit en vraag papa of mama om met je mee te rijden, en vraag een examen aan, klaar. De Ieren kunnen dus niet rijden, maar ze zijn lang niet zo asociaal in hun rijgedrag als de Nederlanders.

Afgelopen week weer eens in Nederland geweest, en de trieste opsomming is als volgt en komt dagelijks voor in dit topic:
* geen voorrang geven
* bumperkleven
* "De Vinger" geven
* toeteren
* geen richting aangeven
* rechts inhalen
* niet willen ritsen maar op het laatste moment voordringen
* afsnijden, vooral BMW's en Audi's hebben daar een handje van

Met als hoogtepunt een Audi-rijder die, terwijl ik aan het inhalen was, van verre al begon met lichtsignalen en toeteren om hem erdoor te laten, toen ie met veel te hoge snelheid kwam aanscheuren. Aangezien ik niet gevoelig ben voor dat soort ongein, bleef ik gewoon op mijn gemakje inhalen, en toen ik dus weer naar rechts kon, sneed ie me echt grof, en ging langzamer voor me rijden, constant remmen, en slingeren. Aangezien ik nog steeds ongevoelig bleef en gewoon doorreed, scheurde ie na een halve minuut ofzo in volle vaart weg, luid toeterend.

Dat soort gedrag zie je in Ierland beslist niet! Daar zijn ze lang niet zo asociaal.
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 01:02 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ben jij een spast ofzo? Hoe kan je over die paar regels nu 5 minuten typen? Of ben je zo'n fatty met vingers zo dik als rookworsten? Dat zal het wel zijn. :Y
  FOK!fotograaf woensdag 19 september 2012 @ 20:19:49 #75
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116996750
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:32 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Nee hoor, is niet veranderd: linkerknipperlicht aan tot je 3kwart ben gegaan en dan pas de rechterknipperlicht aan om aan te geven dat je de rotonde gaat verlaten.
Hoe wil jij linksaf gaan op een doorgaande weg zonder afslagen naar links?
The summer is magic!

pi_116997601
quote:
2s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:32 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Je kunt 't eigenlijk geeneens ritsen noemen, zo weinig verkeer was er :-) Dit had een normale inhaal actie moeten zijn, enige probleem was dat die spitsstrook (of plusstrook) ophield en tante truus van plan was om eens lekker iemand klem te rijden tegen de vangrail door niet naar rechts te gaan, *en* haar snelheid flink te verhogen. En dat is volgens mij niet wat je bedoelt met 'snelheid van overig verkeer aannemen' :-)
Een beetje plagen mag best, ik ben er zelf ook niet vies van om iemand te laten merken als 'ie niet handig bezig is, maar je moet wel ophouden voor 't gevaarlijk wordt. En daarbij, als je een reactie uitlokt door gas bij te geven moet je al helemaal niet gaan zitten miepen als de ander blijkbaar iets meer gas kan geven. Want er zijn nu eenmaal altijd snellere auto's :-)
pi_116998705
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:47 schreef dylanrr het volgende:

[..]

Overigens zijn er ook wel nadelen van een motor tov een auto, zoals het nat worden bij regen, de kou in de winter etc.
Maar wel verwarming in de handschoenen. :P
pi_116998810
Oh, even voor die randmongool in die Crafter van De Keukenman die vanmorgen rond 6.50u vanaf de A28 de ringweg van Groningen opdraaide: als je graag wilt dat ik je sleep kun je dat gewoon vragen en hoef je niet zo idioot dicht op mijn bumper te gaan zitten.
pi_117000640
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:19 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Meen je dit nou? Heb jij wel een autorijbewijs? 8)7 8)7 8)7 8)7
pi_117001042
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:45 schreef Martijn93 het volgende:
Ik heb hem gevonden denk ik, hij zit ook op FOK!, hij heet Pizza_Boom.
pi_117001497
Ritsen is gewoon een kwestie van richting aan, gelijk insturen voordat ze bedenken het gat dicht te rijden. Mensen remmen dan altijd wel voor je. En voor de duidelijk, ik voeg gewoon netjes in ergens tussen het bord hier ritsen en het verdrijvingsvlak.

quote:
Nee hoor, is niet veranderd: linkerknipperlicht aan tot je 3kwart ben gegaan en dan pas de rechterknipperlicht aan om aan te geven dat je de rotonde gaat verlaten
Dat is niet verplicht, dat hebben ze bij het CBR bedacht. Richting rechts bij verlaten rotonde is voldoende, je hebt hier verderop zo n hondebot. Daar hoef je in theorie helemaal niets aan te geven.

En ja sommige mensen geven rechtsaf aan om duidelijk aan te geven dat ze niet linksom de rotonde gaan nemen, grrrr.

Waar ik me aan stoor. Dat ik niet gewoon 100, op cc, kan rijden. Op een tweebaansweg ben je te snel voor rechts, te sloom voor links. Op bredere wegen si het nog erger, mensen gaan van het gas als ze voor je rijden, geven gas bij als je erlangs wil.
.
pi_117002521
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:33 schreef Fer het volgende:
[..]

Dat is niet verplicht, dat hebben ze bij het CBR bedacht. Richting rechts bij verlaten rotonde is voldoende, je hebt hier verderop zo n hondebot. Daar hoef je in theorie helemaal niets aan te geven.

En ja sommige mensen geven rechtsaf aan om duidelijk aan te geven dat ze niet linksom de rotonde gaan nemen, grrrr.
Ik kwam onlangs ook pas achter dat het alleen bij CBR verplicht was. Maar eerlijk gezegd vind ik het wel goed zo, ik heb liever ook dat iedereen dat gewoon doet. Als je achter iemand aanjakkert is het fijn om te weten dat hij een andere weg gaat nemen op de rotonde dan jij ipv het afwachten.

Nu zijn er teveel domkoppen die ofwel linkerknipperlicht niet gebruiken (want joh, het is een rechtdoorgaande weg met afslagen naar rechts, ja tog?) of hun knipperlichten helemaal niet gebruiken of soms wel en soms niet. Geen wonder dat er ongelukken gebeuren op rotondes als iedereen andere regels naleeft.

Ik herinner me een ongeluk op een rotonde een paar maanden geleden, een FOK!ker kwam hier om raad vragen. Hij reed op linkerbaan, de andere op de rechterbaan, beiden hadden rechterknipperlicht aan en kwamen van dezelfde kant vandaan en reden naast elkaar de rotonde op en de linker verwachte dat de rechter ook rechtsaf zou slaan en dat deed ie dus niet, hij wou hem 3kwartrond nemen en ze knalden dus tegen elkaar op.

De rechtse auto is fout vind ik vanwege zijn onjuist gebruik van knipperlicht maar aangezien dat alleen door CBR erkent wordt heeft de linker naar alle waarschijnlijkheid de schuld gekregen omdat hij de rechtse auto geen voorrang gaf.

Gevonden: Aanrijding rotonde, wie schuld??

[ Bericht 1% gewijzigd door Kloonhommel op 19-09-2012 21:59:44 ]
  FOK!fotograaf woensdag 19 september 2012 @ 21:59:49 #83
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117003266
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:20 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Meen je dit nou? Heb jij wel een autorijbewijs? 8)7 8)7 8)7 8)7
Euh, ja... Een rotonde is een doorgaande weg die enkel rechtsaf verlaten kan worden. Om het nog sterker te maken, in Nederland leren we aan links knipperen, in Duitsland, België, Oostenrijk is dit verboden (en strafbaar).

De Rijksoverheid schrijft hierover het volgende:
quote:
Bij het naderen en oprijden van een rotonde hoeft u geen richting aan te geven. Ook als u de weg volgt op de rotonde is het niet verplicht naar links richting aan te geven. U volgt namelijk gewoon de weg en verandert niet van richting.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pizza_Boom op 19-09-2012 22:09:17 ]
The summer is magic!

pi_117003819
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:59 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Euh, ja... Een rotonde is een doorgaande weg die enkel rechtsaf verlaten kan worden. Om het nog sterker te maken, in Nederland leren we aan links knipperen, in Duitsland, België, Oostenrijk.
Je laatste deel van je zin snap ik niks van, wat leren we in Nederland en al die andere landen? :?

quote:
De Rijksoverheid schrijft hierover het volgende:
[quote="[url=http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/wegen/vraag-en-antwoord/wat-zijn-de-verkeersregels-op-een-rotonde.html]Rijksoverheid[/url]"]Bij het naderen en oprijden van een rotonde hoeft u geen richting aan te geven. Ook als u de weg volgt op de rotonde is het niet verplicht naar links richting aan te geven. U volgt namelijk gewoon de weg en verandert niet van richting.
Jouw quote geeft al aan dat het geen verplichting is en dus indirect dat het ook niet fout is zoals jij in je eerdere post schreef. Dat het geen verplichting is wisten we al en is hierboven al geschreven.

Overigens is de discussie over knipperlicht op rotondes al zo ontzettend oud en zo ontzettend vaak over gediscussieerd, en iedereen heeft een andere mening, ik hou liever aan wat ik heb geleerd bij CBR, zodat iedereen weet wat ik ga doen en aan het doen ben.
  FOK!fotograaf woensdag 19 september 2012 @ 22:12:12 #85
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117004012
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 22:08 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Je laatste deel van je zin snap ik niks van, wat leren we in Nederland en al die andere landen? :?
Excuus, even mijn zin afgemaakt. In onder andere de door mij genoemde landen is het verboden om linksaf te knipperen op een rotonde.
quote:
[..]

Jouw quote geeft al aan dat het geen verplichting is en dus indirect dat het ook niet fout is zoals jij in je eerdere post schreef. Dat het geen verplichting is wisten we al en is hierboven al geschreven.
Ik zie niet waar ik schrijf dat het fout is hoor...
quote:

[..]

Ik schrijf, zij het tussen neus en lippen door, enkel dat het fysiek onmogelijk is om op een doorgaande weg zonder afslagen naar links (en een rotonde is een doorgaande weg, zij het cirkelvormig), linksaf te gaan en dus links knipperen onmogelijk is. Bovendien, zou iedereen rechts knipperen, is links knipperen niet eens meer nodig.
The summer is magic!

pi_117004536
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 22:12 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik zie niet waar ik schrijf dat het fout is hoor...

[..]

Ik schrijf, zij het tussen neus en lippen door, enkel dat het fysiek onmogelijk is om op een doorgaande weg zonder afslagen naar links (en een rotonde is een doorgaande weg, zij het cirkelvormig), linksaf te gaan en dus links knipperen onmogelijk is. Bovendien, zou iedereen rechts knipperen, is links knipperen niet eens meer nodig.
Je schreef: Hoe wil jij linksaf gaan op een doorgaande weg zonder afslagen naar links? als in: waarom zet je je linkerknipperlicht aan als je toch rechtsom 3kwart gaat rijden? Hieruit maak ik op, en hoef je niet eens letterlijk te schrijven dat linkerknipperlicht gebruiken op rotondes volgens jou fout is.

Fysiek onmogelijk boeit me niet, het zijn de verkeersregels die ik geleerd heb, ik ben met zoveel regels niet eens maar ik hou me er toch maar gewoon aan. Bizar dat het in andere landen verboden is. Dat wist ik dan weer niet. Leuk, ik had er zoveel moeite mee die gewoonte aan te leren en nu moet ik kiezen tussen het vergeten en of uitsluitend in NL te doen en in andere landen erop te letten dit niet te doen.
  woensdag 19 september 2012 @ 22:56:25 #87
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_117006487
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 22:21 schreef Kloonhommel het volgende:
Fysiek onmogelijk boeit me niet, het zijn de verkeersregels die ik geleerd heb, ik ben met zoveel regels niet eens maar ik hou me er toch maar gewoon aan.
Wat je leert van het CBR en je rijlesboer hoeft niet per se een verkeersregel te zijn. Sommige mensen lijken nog steeds te denken dat wat hun rijlesboer vertelt de verkeerswet is.
"Ja, maar heb ik het zo geleerd". Niet relevant. De verkeerswet is wat telt.
quote:
Bizar dat het in andere landen verboden is.
Waarom is een situatie in een ander land dan weer bizar? De situatie in Nederland is bizar. What's next? Links op de snelweg rijden met je knipper naar links aan? Om te laten zien dat je niet afslaat?
  woensdag 19 september 2012 @ 22:59:12 #88
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_117006638
quote:

[..]

Dat zijn dezelfde mensen die linksaf willen op een knooppunt.
  FOK!fotograaf woensdag 19 september 2012 @ 23:23:42 #89
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117008128
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 22:21 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Je schreef: Hoe wil jij linksaf gaan op een doorgaande weg zonder afslagen naar links? als in: waarom zet je je linkerknipperlicht aan als je toch rechtsom 3kwart gaat rijden? Hieruit maak ik op, en hoef je niet eens letterlijk te schrijven dat linkerknipperlicht gebruiken op rotondes volgens jou fout is.
Praktisch gezien is het ook fout, want je kan niet linksaf. Natuurlijk, het kan erg verhelderend werken in drukkere situaties, maar het hoeft niet. Zelfde geldt als je op een afrit de pijlen (naar rechts) op de weg tegenkomt. Je knipper mag dan uit, want je MAG de afrit vanaf deze pijlen niet meer verlaten om weer terug te keren op de snelweg.
quote:
Fysiek onmogelijk boeit me niet, het zijn de verkeersregels die ik geleerd heb, ik ben met zoveel regels niet eens maar ik hou me er toch maar gewoon aan. Bizar dat het in andere landen verboden is. Dat wist ik dan weer niet. Leuk, ik had er zoveel moeite mee die gewoonte aan te leren en nu moet ik kiezen tussen het vergeten en of uitsluitend in NL te doen en in andere landen erop te letten dit niet te doen.
Zelfde geldt zeker voor het seinen naar lange voertuigen dat ze ertussen mogen? Toeteren als iemand voor een groen stoplicht zit te slapen? Mag ook niet, is een stukje duidelijkheid op de weg. CBR heeft wel meer bizarre eisen die nergens op slaan, maar die je 1 keer moet doen om te zorgen dat je dat felbegeerde roze papiertje/pasje in bezit krijgt. Zoals ik her en der al eens verteld heb, de remproef met BE examen is er ook een van. Volgens het CBR test je dan of je remmen werken. Echter, je test alleen of de demper zich nog laat indrukken, de hele werking van de remmen wordt niet getest. En om het nog een stapje sterker te maken: als je dit altijd zou doen als je weg rijdt met een geremde aanhanger, verkort je de levensduur van je demper.

Ander punt: Volgens de wet hoor je de breekkabel van je reminrichting van de aanhanger vast te maken met het haakje aan een oog van je aanhanger. Echter, als je aanhanger dan losbreekt, wordt de rem niet geactiveerd door het verbuigen van de haak. Maak je een lus van je breekkabel en doe je deze door een houder heen, dan ontstaat er voldoende frictie om de breekkabel wel te laten breken na het aanhalen van de handrem, omdat de kracht dan niet op de haak komt te staan, maar op kabel.
The summer is magic!

pi_117013451
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 23:23 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Praktisch gezien is het ook fout, want je kan niet linksaf.
Zet jij je knipperlicht aan zodra je de rotonde wil verlaten op de rechtdoorgaande weg? Waarom? Op een normale doorgaande weg rij je toch ook gewoon rechtdoor zonder knipperlicht? Als het geen rotonde zou zijn zou het een kruispunt zijn en dan nog zet je je knipperlicht niet aan.

Dit vind ik een beetje dezelfde nonargument als niet fysiek linksaf kunnen slaan op een rotonde.

Dat van doorgaande weg met wegen waar je alleen rechts kan afslaan en geen linkerknipperlicht kan en mag gebruiken is mij ingepeperd lang geleden, toen ik op CBR examen kwam doen leerde ik dat ik dat snel moest vergeten en ik moest snel leren linker knipperlicht aan te zetten bij 3kwart rijden. Nu lees ik hier dat ik dat beter snel kan vergeten. Zucht...

[ Bericht 2% gewijzigd door Kloonhommel op 20-09-2012 08:46:25 ]
  donderdag 20 september 2012 @ 09:13:05 #91
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_117013982
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 08:40 schreef Kloonhommel het volgende:
Nu lees ik hier dat ik dat beter snel kan vergeten. Zucht...
Niemand hier die zegt dat het (in NL) niet mag. Er wordt hier alleen gezegd dat het niet verplicht is en je dus moeilijk anderen dit kan verwijten.
pi_117014148
quote:
Nu lees ik hier dat ik dat beter snel kan vergeten. Zucht...
Alleen in het buitenland. Maar als je het hier doet, dan zul je het automatisch in het buitenland ook doen. Dus je kunt het inderdaad beter vergeten zodat je in het buitenland geen overtreding zult begaan.

Deze discussie hebben we een tijdje terug ook al eens gehad trouwens. :')

Toen zei ik ook al dat het knipperlicht naar links een misleidende betekenis heeft. Op een dubbelbaans rotonde zou dit namelijk ook kunnen betekenen dat je naar de linkerrijstrook wilt gaan in plaats van 3/4 rond. Weer andere mensen zien het als "ik blijf op de rotonde" en doen het ook aan als ze maar 1/2 rond gaan (of helemaal rond). Doordat het linker knipperlicht aan doen op de rotonde alleen maar voor verwarring kan zorgen, moet het hier ook gewoon verboden worden. Alleen bij een daadwerkelijke rijstrookwisseling of afslag moet het gebruikt worden.
  FOK!fotograaf donderdag 20 september 2012 @ 11:38:07 #93
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117017751
quote:

[..]

Zet jij je knipperlicht aan zodra je de rotonde wil verlaten op de rechtdoorgaande weg? Waarom? Op een normale doorgaande weg rij je toch ook gewoon rechtdoor zonder knipperlicht? Als het geen rotonde zou zijn zou het een kruispunt zijn en dan nog zet je je knipperlicht niet aan.

Dit vind ik een beetje dezelfde nonargument als niet fysiek linksaf kunnen slaan op een rotonde.
Dan zou ik nog maar eens een keer goed lezen, want voor inmiddels de derde keer: De rotonde is een doorgaande weg, zij het dat deze in een rondje loopt. Van de oorspronkelijke kruising is niet veel meer over, behalve 4 (?) wegen die uitkomen op 1 doorgaande weg. En je kan wel stom als een autist blijven roepen dat je niet rechtsaf knippert omdat je rechtdoor gaat, maar je gaat niet meer rechtdoor, je gaat de doorgaande weg weer af. Verder hoeft een doorgaande weg lang niet altijd rechtdoor te gaan, deze kan ook afbuigen. Of geef jij soms als je een situatie tegen komt waar dit bord kan staan (hoeft niet, weginrichting maakt het voldoende duidelijk), ook richting aan naar links.

Dat hoeft namelijk niet, want jij volgt hier de weg. Alleen als je rechtsaf gaat of rechtdoor wilt, moet je richting naar rechts aangeven. Als jij naar links met de doorgaande weg mee wilt, hoef je geen richting aan te geven.
quote:
Dat van doorgaande weg met wegen waar je alleen rechts kan afslaan en geen linkerknipperlicht kan en mag gebruiken is mij ingepeperd lang geleden, toen ik op CBR examen kwam doen leerde ik dat ik dat snel moest vergeten en ik moest snel leren linker knipperlicht aan te zetten bij 3kwart rijden. Nu lees ik hier dat ik dat beter snel kan vergeten. Zucht...
En jij bent volgens de wet verplicht jouw kennis over wetten en regelgeving omtrent het verkeer op peil te houden. En verder heb ik al gezegd dat het CBR meer gekke dingen vraagt die soms zelfs volstrekt tegenstrijdig zijn.
The summer is magic!

pi_117017784
ik doe bij kruisingen altijd even m'n gevarenlicht aan als ik rechtdoor ga. Wel zo duidelijk voor andere weggebruikers :+
pi_117019687
Het klinkt bijna cliche maar afgelopen weekend was het weer raak,vroeg in de ochtend +/- 07:00 uur, waarbij ik ter nauwernood een fietser wist te ontwijken die plotseling rechts van mij opdook en links van mij wilde afslaan. Slag zoals op onderstaande foto maar dan met een koptelefoon op.

pi_117023377
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 11:38 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]
Je mist mijn punt volkomen. Jij roept dat een door CBR gehanteerde verkeersregel onjuist is omdat we niet meteen linksaf slaan op een rotonde en ik weet niet waarom jij (en alle anderen) die CBR regel verwarrend vindt. Alleen domme mensen zonder autotheoriekennis nemen aan dat ze ook daadwerkelijk linksaf zullen slaan op de rotonde. Alle anderen weten dat die auto de rotonde voor 3kwart of volledig rond zal gaan nemen. Dit zit zo ingekoekt dat ik het ondertussen logisch ben gaan vinden. Er zijn nog wel meer verkeersregels krom.

Jij roept iets wat loos klonk in mijn oren en ik roep wat terug dat net zo loos is. Ik had het kunnen weten dat je boos zou worden en mij autist zou gaan noemen zonder te begrijpen waar ik heen wil en dan ook nog al die uitleg en in herhaling vallen, zucht...

[ Bericht 1% gewijzigd door Kloonhommel op 20-09-2012 14:26:16 ]
pi_117023412
quote:
15s.gif Op donderdag 20 september 2012 12:36 schreef Iwanius het volgende:
Het klinkt bijna cliche maar afgelopen weekend was het weer raak,vroeg in de ochtend +/- 07:00 uur, waarbij ik ter nauwernood een fietser wist te ontwijken die plotseling rechts van mij opdook en links van mij wilde afslaan. Slag zoals op onderstaande foto maar dan met een koptelefoon op.

[ afbeelding ]
Het erge is dat zij jou allang weer vergeten zijn en jij nog denkt van oef, dat scheelde niet veel. Pas als ze echt aangereden worden leren ze ervan lijkt het wel...
pi_117023464
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 09:13 schreef OEM het volgende:

[..]

Niemand hier die zegt dat het (in NL) niet mag. Er wordt hier alleen gezegd dat het niet verplicht is en je dus moeilijk anderen dit kan verwijten.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 09:22 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Alleen in het buitenland. Maar als je het hier doet, dan zul je het automatisch in het buitenland ook doen. Dus je kunt het inderdaad beter vergeten zodat je in het buitenland geen overtreding zult begaan.
Daar doelde ik dus ook op...
pi_117023486
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 14:22 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Het erge is dat zij jou allang weer vergeten zijn en jij nog denkt van oef, dat scheelde niet veel. Pas als ze er echt aangereden worden leren ze ervan lijkt het wel...
Hoop je...

Zij zien het gehele gevaar niet. Totdat ze zelf in de auto zitten en een paar van dat soort giebeltrutjes ineens voor de auto hebben..
  FOK!fotograaf donderdag 20 september 2012 @ 14:42:40 #100
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_117024107
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 14:21 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Je mist mijn punt volkomen. Jij roept dat een door CBR gehanteerde verkeersregel onjuist is omdat we niet meteen linksaf slaan op een rotonde en ik weet niet waarom jij (en alle anderen) die CBR regel verwarrend vindt. Alleen domme mensen zonder autotheoriekennis nemen aan dat ze ook daadwerkelijk linksaf zullen slaan op de rotonde. Alle anderen weten dat die auto de rotonde voor 3kwart of volledig rond zal gaan nemen. Dit zit zo ingekoekt dat ik het ondertussen logisch ben gaan vinden. Er zijn nog wel meer verkeersregels krom.

Jij roept iets wat loos klonk in mijn oren en ik roep wat terug dat net zo loos is. Ik had het kunnen weten dat je boos zou worden en mij autist zou gaan noemen zonder te begrijpen waar ik heen wil en dan ook nog al die uitleg en in herhaling vallen, zucht...
Ik stop met deze discussie en raad je aan nog eens om je eigen berichten terug te lezen. Je bent een draaikont, want eerst roep je dat je linksaf gaat op een rotonde en nu roep je dat alleen domme mensen denken dat ze linksaf gaan, terwijl ze natuurlijk alleen rechtsaf een rotonde kunnen verlaten. Echter, daarvoor riep je dat mensen die hun knipper links gebruiken domkoppen zijn, daarna was het nog dat het volgens de regels moet en je komt tot besluit dat het je niet boeit dat je fysiek gezien niet linksaf kan.
Een goede, onderbouwde weerlegging van mijn argumenten heb ik, buiten het CBR verhaaltje, nog niet gezien. Echter, dit verhaal van het CBR heb ik vrijwel direct weerlegd en buiten wij waren er nog anderen met argumenten die het verhaal weerleggen. Verder blijf je cirkel redeneren en doordrammen en nu ben ik degene die niet met nieuwe dingen komt? Toegeven dat je het fout hebt mag best hoor.

Knipper lekker links, dat is duidelijk in drukte, maar wordt niet boos op mensen die niet links knipperen. Wordt liever boos op mensen die hun knipper rechts pas aanzetten als ze de rotonde al half af zijn of die compleet niet knipperen bij het verlaten van de rotonde. Als iedereen zijn knipper aan zet zodra ze de laatste afrit voordat zij zelf de rotonde af willen voorbij zijn, in plaats van als ze daadwerkelijk de rotonde afsturen, zou het een stuk duidelijker worden.
The summer is magic!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')