quote:Op woensdag 12 september 2012 21:37 schreef Magic-IRC het volgende:
Of van die leuke jonge rijders in een VW Polo die van de linkerbaan naar de uitvoegstrook gaan en op het moment van bereiken van de uitvoegstrook pas de knipperlicht weten te vinden.
Dat er bij deze actie diverse auto's in de remmen moesten was natuurlijk niet belangrijk.
En dan hebben we ook nog de geweldige bestuurder van de Mercedes met een fietsenrek (incl. 2 fietsen) die op de N3 (Papendrecht richting Dordrecht) net voor de brug over de rivier even zonder reden boven op zijn rem ging staan zodat de Mercedes achter hem bijna in de kofferbak parkeerde.
quote:Op woensdag 12 september 2012 18:58 schreef Martijn93 het volgende:
Gisteravond ook weer leuk een bmw bestuurder lees opa, die 115 ofzo bleef rijden op de linkerbaan terwijl hij dus niemand inhaalde. Leuk als je zelf 120 wilt rijden.
Sommige mensen ergeren zich eraan als motorrijders naar voren rijden bij een stoplicht. Ik vind jullie motorrijders slim en van mij mag je, mits fatsoenlijk, naar voren rijden. Helaas blijf je dit soort gepeupel houden op de weg, het soort dat je weer herinnerd dat je van de aap afstamt.quote:Op donderdag 13 september 2012 21:14 schreef dylanrr het volgende:
Ik had er net ook een mooie.
Ik was een stukje rijden op de motor, even lekker uitwaaien. Kom ik aanrijden bij een stoplicht, twee lange rijen met auto's en voldoende ruimte om ertussen door te rijden. Dus ik reed naar voren bij het stoplicht. Kom ik naast een Fiat Stilo Abarth te staan, zo'n 170pk hatchback geval.
Op zich niks aan de hand, maar toen het licht op groen sprong en ik dus wegreed kwam deze volle gas achter me aan. Vervolgens haalde hij me met ongeveer een halve meter speling in en zat te bijrijder allerlei gebaren naar me te maken.
Hij hield gas in en ik liep weer op 'm in. Bij het volgende stoplicht maar goed gas gegeven zodat hij niet meer dan een stipje in m'n spiegel was, zulke mensen blijf ik niet graag langs rijden.
Zijn wel veel sukkels op de motor die echt op welk manier dan ook tussen de file moeten rijden.quote:Op donderdag 13 september 2012 21:23 schreef dylanrr het volgende:
Zijn inderdaad veel mensen die zich eraan ergeren, maar dat is nou eenmaal één van de voordelen van het motorrijden. Merk je in de file ook erg veel, maar wij worden weer zeiknat als het regent.
Verder heeft in principe niemand er last van, aangezien wij al meters verderop zijn als de automobilist z'n koppeling op heeft laten komen.
ik ga later een ragbak bij Jetcars kopen voor 200 euro en hem bij zulke mensen SNOEIHARD naar binnen parkeren.quote:Op vrijdag 14 september 2012 01:08 schreef DiggyDoag het volgende:
Vandaag een Spanjaard op de A27 die met 60 km/h (I kid you not) op de rechterbaan reed, en vervolgens doodleuk opschoof naar de linkerbaan na één keer knipperen. Gewoon gaan, zijn opkomende achterligger moest vól in de ankers. Linke soep, had heel anders kunnen aflopen...
Dan moet je wel hopen dat het hok niet stil komt te staan voordat je op de snelweg zit.quote:Op vrijdag 14 september 2012 13:18 schreef MrKikker het volgende:
[..]
ik ga later een ragbak bij Jetcars kopen voor 200 euro en hem bij zulke mensen SNOEIHARD naar binnen parkeren.
dashcam erop, heb ik niets te vrezen.
Dergelijke kamikaze-acties doen het altijd goed, inderdaad.quote:Op vrijdag 14 september 2012 13:18 schreef MrKikker het volgende:
[..]
ik ga later een ragbak bij Jetcars kopen voor 200 euro en hem bij zulke mensen SNOEIHARD naar binnen parkeren.
Dat snap ik, maar dat kan ik mobiel niet. Even geduld dus.quote:Op zaterdag 15 september 2012 10:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
Hang deze dan meteen in de reeks als die andere gesloten wordt.
Dat wil ik dus ook een keer doen, probleem is alleen dat je er lichamelijk vaak zo slecht af komt. Overigens ga ik tegenwoordig eerst op de toeter hangen en druk ik aardig door, maar geef ik ze geen ruimte. Anders leren ze het nooit af.quote:Op vrijdag 14 september 2012 13:18 schreef MrKikker het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 14 september 2012 13:31 schreef ElizabethR het volgende:
Ok, ik woon dan in Ierland, en de chauffeurs daar staan niet bepaald bekend om hun excellente manier van autorijden, sterker nog, ze maken veel, erg veel fouten. Dat is echter wel debet aan de manier waarop hier tot voor kort autorijles werd gegeven, namelijk.... niet. Plak een paar L-platen op je ruit en vraag papa of mama om met je mee te rijden, en vraag een examen aan, klaar. De Ieren kunnen dus niet rijden, maar ze zijn lang niet zo asociaal in hun rijgedrag als de Nederlanders.
Afgelopen week weer eens in Nederland geweest, en de trieste opsomming is als volgt en komt dagelijks voor in dit topic:
* geen voorrang geven
* bumperkleven
* "De Vinger" geven
* toeteren
* geen richting aangeven
* rechts inhalen
* niet willen ritsen maar op het laatste moment voordringen
* afsnijden, vooral BMW's en Audi's hebben daar een handje van
Met als hoogtepunt een Audi-rijder die, terwijl ik aan het inhalen was, van verre al begon met lichtsignalen en toeteren om hem erdoor te laten, toen ie met veel te hoge snelheid kwam aanscheuren. Aangezien ik niet gevoelig ben voor dat soort ongein, bleef ik gewoon op mijn gemakje inhalen, en toen ik dus weer naar rechts kon, sneed ie me echt grof, en ging langzamer voor me rijden, constant remmen, en slingeren. Aangezien ik nog steeds ongevoelig bleef en gewoon doorreed, scheurde ie na een halve minuut ofzo in volle vaart weg, luid toeterend.
Dat soort gedrag zie je in Ierland beslist niet! Daar zijn ze lang niet zo asociaal.
Doe s niet zo ongesteld!quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:15 schreef ElizabethR het volgende:
Mergen is teveel moeite ofzo??
[..]
Anders vraag je gewoon even alsnog een merge aan, ipv zo gepikeerd te doen, dramaqueenquote:Op zaterdag 15 september 2012 13:15 schreef ElizabethR het volgende:
Mergen is teveel moeite ofzo??
[..]
Precies! Dat had ik dan ook gedaan.quote:Op zaterdag 15 september 2012 17:58 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Anders vraag je gewoon even alsnog een merge aan, ipv zo gepikeerd te doen, dramaqueen
En het is niet gebeurd, helaas.quote:Op zaterdag 15 september 2012 18:41 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Precies! Dat had ik dan ook gedaan.
Joh....quote:Op zondag 16 september 2012 00:58 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
En het is niet gebeurd, helaas.
Maar je was dus gepikeerd. Daar ging het omquote:Op zondag 16 september 2012 01:02 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Joh....![]()
Dus moest ik mijn eigen post maar naar het topic overhevelen, aangezien ik niet voor de kat zijn kut vijf minuten ga typen, dus het was niet zo leuk om dat andere topic gewoon op slot te vinden zonder merge.
Dank je, groetjes, dramaqueen.
Ik heb je nergens om een merge zien vragenquote:Op zaterdag 15 september 2012 18:41 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Precies! Dat had ik dan ook gedaan.
Strikt genomen is het al strafbaar, niet willen ritsen kan een gevaarlijke situatie veroorzaken en dat is artikel 5...quote:Op zondag 16 september 2012 01:19 schreef Kloonhommel het volgende:
Ik wacht met alle plezier op de dag waarbij niet willen ritsen strafbaar wordt.
Ik kan er niets aan doen als jouw modpower je niet toestaat om topicreports te lezen. Want daarin had ik beide url's geplakt met het vriendelijke verzoek ze te mergen.quote:Op zondag 16 september 2012 09:12 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik heb je nergens om een merge zien vragen.
Dan ben je blijkbaar vergeten om op verzenden te klikken; want genoeg topicreports, maar geen enkele van jou, in beide topics niet.quote:Op zondag 16 september 2012 10:34 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik kan er niets aan doen als jouw modpower je niet toestaat om topicreports te lezen. Want daarin had ik beide url's geplakt met het vriendelijke verzoek ze te mergen.
Bij deze:quote:Op zondag 16 september 2012 09:12 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik heb je nergens om een merge zien vragen.
Ze is ongesteld, laat haar nou. Over een paar dagen is het weer over en is ze weer de allerliefste FOK!ster ever.quote:Op zondag 16 september 2012 11:24 schreef Anne het volgende:
[..]
Dan ben je blijkbaar vergeten om op verzenden te klikken; want genoeg topicreports, maar geen enkele van jou, in beide topics niet.
Dus misschien kun je eens ophouden met dat gesneer.
Godsamme, dan zal het aan mijn rechterwijsvinger en linkermuisknop liggen......quote:Op zondag 16 september 2012 11:24 schreef Anne het volgende:
[..]
Dan ben je blijkbaar vergeten om op verzenden te klikken; want genoeg topicreports, maar geen enkele van jou, in beide topics niet.
Nog eentje........quote:Dus misschien kun je eens ophouden met dat gesneer.
Ik had gelezen via google (kan het nu ff niet meer vinden) dat niet willen ritsen niet strafbaar is. Maar nu bijv vind ik inderdaad hits waar hetzelfde staat als jij schrijft. Nou dan mag er wel vaker bekeurd worden op niet willen ritsen maar ja, hoe vaak kom je nou een politiewagen tegen?quote:Op zondag 16 september 2012 10:13 schreef JF_ het volgende:
[..]
Strikt genomen is het al strafbaar, niet willen ritsen kan een gevaarlijke situatie veroorzaken en dat is artikel 5...
Had er van de week nog eentje bijna achter het stuur vandaan gehaald. 's Ochtens vroeg, snelweg, driebaans gaat naar tweebaans, bord 'ritsen over 300 meter' net gepasseerd. Allemaal netjes een vrachtwagen in de rechterbaan gepasseerd, en verder is daar zeker 500 meter helemaal niets te zien. In de middenbaan, twee auto's die nog geeneens de 100 halen. Ik reed ietsje harder, 120 of zo op de linkerbaan, tot zover nog niets bijzonders.
Totdat mutsje naast me ineens besluit om gas bij te geven en vooral *niet* naar rechts te gaan :-( Ik zie 'r naast me blijven rijden, druk scheldend met de bekende middelvinger al opgestoken, heb geen zin om me de vangrail in te laten rijden dus geef gas bij om er voor te komen. Haal dat nog heel ruim, zeker 40 meter over, ga daarna gelijk twee banen naar rechts en laat m'n snelheid weer terugzakken op cc.
Dat mens helemaal over de zeik, seinen, zwaaien, handjes klappen, naast me komen rijden, weer middelvinger, bla bla.... Ik snap dat niet. *Jij* probeert mij in de problemen te brengen, *jij* baalt dat ik niet onder de indruk was, en vervolgens krijg *ik* allerlei signalen naar m'n hoofd? Meestal boeit t me niet zo, maar nu had ik echt effe zin om verhaal te halen. Gelukkig voor haar gaat dat erg lastig vanuit een rijdende auto :-(
Zielig he? Ik rij ook altijd de aangegeven snelheden, ook al lijkt het onzinnig. Maarja, de meeste figuren denken dan zelf even te kunnen beoordelen of een tijdelijke snelheidsverlaging gegrond is. En zien ze geen politieauto of blauw of geel zwaailicht, dan gaat het gaspedaal gewoon weer naar de vloer.quote:Op zondag 16 september 2012 12:26 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
1 keer maar maakte ik mee dat iedereen ook echt 50 reed en ik zag al vrij snel waarom, er reed een politiewagen mee in de tunnel.
Ik vind dat vooral geweldig op de A2 tussen den Bosch en Eindhoven. Ik rijd daar altijd netjes 90 bij de wegwerkzaamheden en er komt vanalles langs gevlogen. Zodra daarna de snelheid weer omhoog gaat naar 120 haal ik minstens de helft weer in tot ik er bij Eindhoven af moet.quote:Op maandag 17 september 2012 09:00 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Zielig he? Ik rij ook altijd de aangegeven snelheden, ook al lijkt het onzinnig. Maarja, de meeste figuren denken dan zelf even te kunnen beoordelen of een tijdelijke snelheidsverlaging gegrond is. En zien ze geen politieauto of blauw of geel zwaailicht, dan gaat het gaspedaal gewoon weer naar de vloer.
Kijk geërgerd, pak je telefoon en doe net alsof je hierover gaat bellen. Schrikken ze zich rot, zo van oh die belt de politie.quote:Op zondag 16 september 2012 10:13 schreef JF_ het volgende:
Meestal boeit t me niet zo, maar nu had ik echt effe zin om verhaal te halen. Gelukkig voor haar gaat dat erg lastig vanuit een rijdende auto :-(
Goed idee, ik hoop wel dat JF_ een handsfree kit in zijn auto heeft? Dan moet ie nog wel ff doen alsof hij de kenteken aan het voorlezen is.quote:Op maandag 17 september 2012 10:21 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Kijk geërgerd, pak je telefoon en doe net alsof je hierover gaat bellen. Schrikken ze zich rot, zo van oh die belt de politie.
Ritsen is bijzondere handeling ( veranderen van rijbaan) In NL moet je dus voorrang verlenen als je bijzondere handeling doet. Dus die vrouw zat helemaal goed (misschien niet netjes, maar das een ander verhaal) en JF_ zelf zit totaal fout en was zelfs strafbaar met zijn actie.quote:Op zondag 16 september 2012 12:26 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ik had gelezen via google (kan het nu ff niet meer vinden) dat niet willen ritsen niet strafbaar is. Maar nu bijv vind ik inderdaad hits waar hetzelfde staat als jij schrijft. Nou dan mag er wel vaker bekeurd worden op niet willen ritsen maar ja, hoe vaak kom je nou een politiewagen tegen?
Bij mij thuis is er een tunnel waar je normaal 70 mag, maar vaak staat er op de matrixborden dat 50 de toegestane snelheid is. Ik ben 1 van de weinigen die zich eraan houd, de meesten scheuren langs me heen. 1 keer maar maakte ik mee dat iedereen ook echt 50 reed en ik zag al vrij snel waarom, er reed een politiewagen mee in de tunnel.
Had tie bij mij moeten doenquote:Op maandag 17 september 2012 10:21 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Kijk geërgerd, pak je telefoon en doe net alsof je hierover gaat bellen. Schrikken ze zich rot, zo van oh die belt de politie.
Is er dan niets op te merken aan mevrouw? Ze reed 100, de klager reed 120 en op het moment dat hij wilt ritsen merkt hij dat mevrouw nu ineens ook 120 is gaan rijden. Wat had hij moeten doen? De rempedaal vloeren en achterlangs bij haar in moeten voegen of nog harder gaan rijden en proberen alsnog voorlangs te komen?quote:Op maandag 17 september 2012 19:07 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Ritsen is bijzondere handeling ( veranderen van rijbaan) In NL moet je dus voorrang verlenen als je bijzondere handeling doet. Dus die vrouw zat helemaal goed (misschien niet netjes, maar das een ander verhaal) en JF_ zelf zit totaal fout en was zelfs strafbaar met zijn actie.
http://www.flitsservice.n(...)j-ritsen-t52277.html
en dan voornamelijk 6e post.
Beetje jammer deze reactie. Je geeft dus hiermee aan net zo te gedragen als die mevrouw? Jij staat je plek niet af en als je merkt dat iemand wil invoegen geef je gas erbij zodat je vooraan blijft rijden als een ware koning?quote:Had tie bij mij moeten doendan was er maar 1 met een bekeuring naar huis gegaan en dat was dan niet ik...
Zoals ik al zei, wettelijk gezien niet, netjes was het niet nee.quote:Op maandag 17 september 2012 21:12 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Is er dan niets op te merken aan mevrouw? Ze reed 100, de klager reed 120 en op het moment dat hij wilt ritsen merkt hij dat mevrouw nu ineens ook 120 is gaan rijden. Wat had hij moeten doen? De rempedaal vloeren en achterlangs bij haar in moeten voegen of nog harder gaan rijden en proberen alsnog voorlangs te komen?
[..]
Beetje jammer deze reactie. Je geeft dus hiermee aan net zo te gedragen als die mevrouw? Jij staat je plek niet af en als je merkt dat iemand wil invoegen geef je gas erbij zodat je vooraan blijft rijden als een ware koning?
Helaas vind 90% van de motorrijders dit tegenwoordig een recht. Net als dat ze vinden dat zij de koning van de file zijn omdat ze er tussendoor mogen. Helaas kent naar mijn ervaring 95% vd motorrijders de definitie van een file niet en blijft nog rustig tussen de auto's inrijden als deze al weer enige tijd minimaal 50 rijden... Of nog erger als deze inmiddels alweer vrolijk 80 rijdt... Oh ja en boos worden als de ene auto links staat voorgesorteerd op de rechterbaan en de andere rechts op de linkerbaan... Ja, dan kun je er niet tussendoor. Je mag er misschien wel tussendoor volgens de wet in een file, maar je kunt het op dat moment niet en dan mag je het ook niet volgens de wet. Hoef je dus ook niet boos te gaan doen..quote:Op donderdag 13 september 2012 21:22 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Sommige mensen ergeren zich eraan als motorrijders naar voren rijden bij een stoplicht. Ik vind jullie motorrijders slim en van mij mag je, mits fatsoenlijk, naar voren rijden. Helaas blijf je dit soort gepeupel houden op de weg, het soort dat je weer herinnerd dat je van de aap afstamt.
Ik weet niet of ze wettelijk gezien vogelvrij is omdat ze het invoegen blokkeert en op deze manier voor gevaarlijke situaties kan zorgen?quote:Op maandag 17 september 2012 21:32 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, wettelijk gezien niet, netjes was het niet nee.
Je bent een invoeger niet verplicht ruimte te verlenen, echter moet je hem wel een mogelijkheid tot invoegen geven. Dat betekent in praktijk dat jij je niet hoeft aan te passen en gewoon met 100 door mag/kan blijven rijden, maar echter wanneer jij gas bij gaat geven op het moment dat de invoeger naast je rijdt en zo ernaast probeert te blijven, je wel strafbaar bezig bent.quote:Op maandag 17 september 2012 23:44 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze wettelijk gezien vogelvrij is omdat ze het invoegen blokkeert en op deze manier voor gevaarlijke situaties kan zorgen?
Maar nou ben ik nog wel benieuwd, naar wat jouw recentste irritatie in het verkeer is?quote:Op zondag 16 september 2012 12:21 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Godsamme, dan zal het aan mijn rechterwijsvinger en linkermuisknop liggen......
[..]
Nog eentje........
Een gevaarlijke situatie creëren is dan weer wél strafbaar. Wat hier mogelijk het geval was. Dit valt dan onder artikel 5 van de Wegenverkeerswet.quote:Op maandag 17 september 2012 19:07 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Ritsen is bijzondere handeling ( veranderen van rijbaan) In NL moet je dus voorrang verlenen als je bijzondere handeling doet. Dus die vrouw zat helemaal goed (misschien niet netjes, maar das een ander verhaal) en JF_ zelf zit totaal fout en was zelfs strafbaar met zijn actie.
http://www.flitsservice.n(...)j-ritsen-t52277.html
en dan voornamelijk 6e post.
[..]
Had tie bij mij moeten doendan was er maar 1 met een bekeuring naar huis gegaan en dat was dan niet ik...
Mijn verhaal wel gelezen?quote:Op dinsdag 18 september 2012 02:15 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Een gevaarlijke situatie creëren is dan weer wél strafbaar. Wat hier mogelijk het geval was. Dit valt dan onder artikel 5 van de Wegenverkeerswet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |