Ja die heb ik gelezen. Maar ik vond dat het teveel ging over invoegen en ruimte geven. Waar artikel 5 een artikel is dat ook gebruikt kan worden wanneer er geen overtreding van een ander wetsartikel heeft plaatsgevonden.quote:
En wat is ritsen? Juist ja, ook een soort invoegen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 12:24 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ja die heb ik gelezen. Maar ik vond dat het teveel ging over invoegen en ruimte geven. Waar artikel 5 een artikel is dat ook gebruikt kan worden wanneer er geen overtreding van een ander wetsartikel heeft plaatsgevonden.
Want artikel 5 gaat puur over het creëren van een gevaarlijke situatie en dat is te beoordelen door desbetreffende dienstdoende agent.
Dat zegt nog steeds niks over het al dan niet veroorzaken van een gevaarlijke situatie lieve schat.quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:49 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En wat is ritsen? Juist ja, ook een soort invoegen.
Nee, weet ikquote:Op dinsdag 18 september 2012 13:50 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dat zegt nog steeds niks over het al dan niet veroorzaken van een gevaarlijke situatie lieve schat.
Dat zou kunnen, maar ja erg lastig aan te tonen zolang die dame minder dan 120 km/u reed.quote:Op dinsdag 18 september 2012 02:15 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Een gevaarlijke situatie creëren is dan weer wél strafbaar. Wat hier mogelijk het geval was. Dit valt dan onder artikel 5 van de Wegenverkeerswet.
Nee, zij mag niet hinderen. Hij moet al het verkeer bij een ritssituatie voor laten gaan, echter zij dient hem geen mogelijkheden te ontnemen om in te voegen door gas bij te geven, hetgeen hier wel gebeurt. Juridisch zou dit nog wel eens een lastige situatie kunnen worden.quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:59 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar ja erg lastig aan te tonen zolang die dame minder dan 120 km/u reed.
ik geef alleen aan dat zij dus geen voorrang had hoeven te verlengen aan deze Fokker, Wat hijzelf wel dacht dat tie recht op had.
Heb je gelijk inquote:Op dinsdag 18 september 2012 13:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, weet ikMaar je kan het wel op de kapstok gooien, maar waarom zou je als het ook gewoon wettelijk vastgelegd is en niet aan de interpretatie van desbetreffende diender hoeft over te laten?
Ik had het niet opgevat alsof dat 'ie meende voorrang te hebben, maar misschien dat dat aan mij ligt?quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:59 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar ja erg lastig aan te tonen zolang die dame minder dan 120 km/u reed.
ik geef alleen aan dat zij dus geen voorrang had hoeven te verlengen aan deze Fokker, Wat hijzelf wel dacht dat tie recht op had.
Nope, ligt niet aan jou :-) Ik ben met een behoorlijk verschil aan het inhalen (en ja, okee, ik reed daarbij iets harder dan toegestaan), en als iedereen gewoon z'n snelheid aanhoudt was er helemaal niets aan de hand geweest, had ik ruim voor haar ingevoegd en gewoon op de cc verder gegaan.quote:Op dinsdag 18 september 2012 15:33 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik had het niet opgevat alsof dat 'ie meende voorrang te hebben, maar misschien dat dat aan mij ligt?
90% vind ik heel erg overdreven, het is een groot voordeel van de motor dat we overal tussendoor kunnen. Automobilisten die ongesteld gaan zitten doen omdat wij er tussendoor gaan moeten eens aan andere mensen leren denken. Als ze ook zo graag als eerste weg willen zijn, moeten ze ook maar hun motorrijbewijs halen, dan is het gezeik gelijk voorbij.quote:Op maandag 17 september 2012 21:47 schreef existenz het volgende:
[..]
Helaas vind 90% van de motorrijders dit tegenwoordig een recht. Net als dat ze vinden dat zij de koning van de file zijn omdat ze er tussendoor mogen. Helaas kent naar mijn ervaring 95% vd motorrijders de definitie van een file niet en blijft nog rustig tussen de auto's inrijden als deze al weer enige tijd minimaal 50 rijden... Of nog erger als deze inmiddels alweer vrolijk 80 rijdt... Oh ja en boos worden als de ene auto links staat voorgesorteerd op de rechterbaan en de andere rechts op de linkerbaan... Ja, dan kun je er niet tussendoor. Je mag er misschien wel tussendoor volgens de wet in een file, maar je kunt het op dat moment niet en dan mag je het ook niet volgens de wet. Hoef je dus ook niet boos te gaan doen..
Nee, jij hebt een erg kleine definitie van file. Een file is, volgens het wetboek, een rij van meerdere auto's (bijv. 2) die minder hard dan de vmax rijden.quote:Op woensdag 19 september 2012 07:29 schreef _VoiD_ het volgende:
de motorrijders die ik tegenkom in files hebben in ieder geval een erg ruime definitie van file (>50).
Dat klopt ook niet, dan is er namelijk altijd een file op drukke wegenquote:Op woensdag 19 september 2012 12:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, jij hebt een erg kleine definitie van file. Een file is, volgens het wetboek, een rij van meerdere auto's (bijv. 2) die minder hard dan de vmax rijden.
Eens, daar erger ik me als autorijder ook aan...quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:47 schreef dylanrr het volgende:
Waar ik echter wel schijtziek van word zijn de automobilisten die vinden dat motorrijders niet door de file mogen rijden en dus hun auto naar de wegbelijning gooien als ze een motorrijder zien. Hierdoor ontstaan wel levensgevaarlijke situaties en dan vinden ze het opeens gek als de motorrijder boos wordt.
Ik vind het wel irritant als ze vooraan komen staan en vervolgens hun gashendel niet kunnen vinden, waardoor de automobilisten wel gehinderd worden. Blijf dan in de rij.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:20 schreef existenz het volgende:
[..]
Eens, daar erger ik me als autorijder ook aan...
Volgens mij is het begrip 'file' helemaal niet in wetgeving gedefinieerd.quote:Op woensdag 19 september 2012 12:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, jij hebt een erg kleine definitie van file. Een file is, volgens het wetboek, een rij van meerdere auto's (bijv. 2) die minder hard dan de vmax rijden.
Nee hoor, is niet veranderd: linkerknipperlicht aan tot je 3kwart ben gegaan en dan pas de rechterknipperlicht aan om aan te geven dat je de rotonde gaat verlaten.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:45 schreef Martijn93 het volgende:
Straks rijd ik op een rotonde af waar al 1 auto op rijd die knipperlicht aan heeft om af te gaan en dus de rotonde te verlaten, en mijn richting op te komen. Er is nog een auto die als het ware van links de rotonde op komt rijden, hij heeft ook knipperlicht naar rechts aan waardoor ik verwacht dat hij de auto voor hem volgt, en ik lekker door kan rijden de rotonde op want ik kwam aanrijden. Blijkt dat hij de 3e afslag van de rotonde neemt!? is dit nieuw ofzo?
Volgens mij moet je bij ritsen ook snelheid van overig verkeer aannemen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:46 schreef JF_ het volgende:
[..]
Nope, ligt niet aan jou :-) Ik ben met een behoorlijk verschil aan het inhalen (en ja, okee, ik reed daarbij iets harder dan toegestaan), en als iedereen gewoon z'n snelheid aanhoudt was er helemaal niets aan de hand geweest, had ik ruim voor haar ingevoegd en gewoon op de cc verder gegaan.
Zij blijft echter in de middenbaan hangen (==onnodig links) en geeft flink gas bij en door die combinatie van twee acties moet ik me ineens aanpassen om een ongeluk te vermijden. Dat is volgens mij de definitie van artikel 5 - gevaar veroorzaken voor andere weggebruiker. Juridisch gezien zou ik niet weten wat ik fout deed behalve een Muldertje van 20kmh.
Maar vergeleken bij de grapjas vanochtend op de A20 die bepaald moeite had met het concept ritsen stelt t eigenlijk niet zo veel voor. (Bouwvakker in gele aftandse transporter rijdt naast me en stuurt doodleuk naar rechts bij het bord 'ritsen vanaf hier' - gelukkig ruimte zat op de rechterstrook omdat die was afgekruisd wegens ongeval, anders had 't me minstens een nieuwe spiegel gekost).
Dat gaat niet, dan haal je nooit iemand in, 1 van hun moet harder rijden.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:32 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Volgens mij moet je bij ritsen ook snelheid van overig verkeer aannemen.
Weet niet of alleen die dame in kwestie 100 reed of ook de rest van de automobilisten.
je neemt het nu te letterlijk. 5-10 km per uur verschil....quote:Op woensdag 19 september 2012 18:34 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Dat gaat niet, dan haal je nooit iemand in, 1 van hun moet harder rijden.
quote:Op vrijdag 14 september 2012 13:31 schreef ElizabethR het volgende:
Ok, ik woon dan in Ierland, en de chauffeurs daar staan niet bepaald bekend om hun excellente manier van autorijden, sterker nog, ze maken veel, erg veel fouten. Dat is echter wel debet aan de manier waarop hier tot voor kort autorijles werd gegeven, namelijk.... niet. Plak een paar L-platen op je ruit en vraag papa of mama om met je mee te rijden, en vraag een examen aan, klaar. De Ieren kunnen dus niet rijden, maar ze zijn lang niet zo asociaal in hun rijgedrag als de Nederlanders.
Afgelopen week weer eens in Nederland geweest, en de trieste opsomming is als volgt en komt dagelijks voor in dit topic:
* geen voorrang geven
* bumperkleven
* "De Vinger" geven
* toeteren
* geen richting aangeven
* rechts inhalen
* niet willen ritsen maar op het laatste moment voordringen
* afsnijden, vooral BMW's en Audi's hebben daar een handje van
Met als hoogtepunt een Audi-rijder die, terwijl ik aan het inhalen was, van verre al begon met lichtsignalen en toeteren om hem erdoor te laten, toen ie met veel te hoge snelheid kwam aanscheuren. Aangezien ik niet gevoelig ben voor dat soort ongein, bleef ik gewoon op mijn gemakje inhalen, en toen ik dus weer naar rechts kon, sneed ie me echt grof, en ging langzamer voor me rijden, constant remmen, en slingeren. Aangezien ik nog steeds ongevoelig bleef en gewoon doorreed, scheurde ie na een halve minuut ofzo in volle vaart weg, luid toeterend.
Dat soort gedrag zie je in Ierland beslist niet! Daar zijn ze lang niet zo asociaal.
Ben jij een spast ofzo? Hoe kan je over die paar regels nu 5 minuten typen? Of ben je zo'n fatty met vingers zo dik als rookworsten? Dat zal het wel zijn.quote:Op zondag 16 september 2012 01:02 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Joh....![]()
Dus moest ik mijn eigen post maar naar het topic overhevelen, aangezien ik niet voor de kat zijn kut vijf minuten ga typen, dus het was niet zo leuk om dat andere topic gewoon op slot te vinden zonder merge.
Dank je, groetjes, dramaqueen.
Hoe wil jij linksaf gaan op een doorgaande weg zonder afslagen naar links?quote:Op woensdag 19 september 2012 18:32 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Nee hoor, is niet veranderd: linkerknipperlicht aan tot je 3kwart ben gegaan en dan pas de rechterknipperlicht aan om aan te geven dat je de rotonde gaat verlaten.
Je kunt 't eigenlijk geeneens ritsen noemen, zo weinig verkeer was er :-) Dit had een normale inhaal actie moeten zijn, enige probleem was dat die spitsstrook (of plusstrook) ophield en tante truus van plan was om eens lekker iemand klem te rijden tegen de vangrail door niet naar rechts te gaan, *en* haar snelheid flink te verhogen. En dat is volgens mij niet wat je bedoelt met 'snelheid van overig verkeer aannemen' :-)quote:Op woensdag 19 september 2012 18:32 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Volgens mij moet je bij ritsen ook snelheid van overig verkeer aannemen.
Weet niet of alleen die dame in kwestie 100 reed of ook de rest van de automobilisten.
Maar wel verwarming in de handschoenen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:47 schreef dylanrr het volgende:
[..]
Overigens zijn er ook wel nadelen van een motor tov een auto, zoals het nat worden bij regen, de kou in de winter etc.
Meen je dit nou? Heb jij wel een autorijbewijs?quote:Op woensdag 19 september 2012 20:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hoe wil jij linksaf gaan op een doorgaande weg zonder afslagen naar links?
Ik heb hem gevonden denk ik, hij zit ook op FOK!, hij heet Pizza_Boom.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:45 schreef Martijn93 het volgende:
Straks rijd ik op een rotonde af waar al 1 auto op rijd die knipperlicht aan heeft om af te gaan en dus de rotonde te verlaten, en mijn richting op te komen. Er is nog een auto die als het ware van links de rotonde op komt rijden, hij heeft ook knipperlicht naar rechts aan waardoor ik verwacht dat hij de auto voor hem volgt, en ik lekker door kan rijden de rotonde op want ik kwam aanrijden. Blijkt dat hij de 3e afslag van de rotonde neemt!? is dit nieuw ofzo?
Dat is niet verplicht, dat hebben ze bij het CBR bedacht. Richting rechts bij verlaten rotonde is voldoende, je hebt hier verderop zo n hondebot. Daar hoef je in theorie helemaal niets aan te geven.quote:Nee hoor, is niet veranderd: linkerknipperlicht aan tot je 3kwart ben gegaan en dan pas de rechterknipperlicht aan om aan te geven dat je de rotonde gaat verlaten
Ik kwam onlangs ook pas achter dat het alleen bij CBR verplicht was. Maar eerlijk gezegd vind ik het wel goed zo, ik heb liever ook dat iedereen dat gewoon doet. Als je achter iemand aanjakkert is het fijn om te weten dat hij een andere weg gaat nemen op de rotonde dan jij ipv het afwachten.quote:Op woensdag 19 september 2012 21:33 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat is niet verplicht, dat hebben ze bij het CBR bedacht. Richting rechts bij verlaten rotonde is voldoende, je hebt hier verderop zo n hondebot. Daar hoef je in theorie helemaal niets aan te geven.
En ja sommige mensen geven rechtsaf aan om duidelijk aan te geven dat ze niet linksom de rotonde gaan nemen, grrrr.
Euh, ja... Een rotonde is een doorgaande weg die enkel rechtsaf verlaten kan worden. Om het nog sterker te maken, in Nederland leren we aan links knipperen, in Duitsland, België, Oostenrijk is dit verboden (en strafbaar).quote:Op woensdag 19 september 2012 21:20 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Meen je dit nou? Heb jij wel een autorijbewijs?![]()
![]()
![]()
quote:Bij het naderen en oprijden van een rotonde hoeft u geen richting aan te geven. Ook als u de weg volgt op de rotonde is het niet verplicht naar links richting aan te geven. U volgt namelijk gewoon de weg en verandert niet van richting.
Je laatste deel van je zin snap ik niks van, wat leren we in Nederland en al die andere landen?quote:Op woensdag 19 september 2012 21:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Euh, ja... Een rotonde is een doorgaande weg die enkel rechtsaf verlaten kan worden. Om het nog sterker te maken, in Nederland leren we aan links knipperen, in Duitsland, België, Oostenrijk.
Jouw quote geeft al aan dat het geen verplichting is en dus indirect dat het ook niet fout is zoals jij in je eerdere post schreef. Dat het geen verplichting is wisten we al en is hierboven al geschreven.quote:De Rijksoverheid schrijft hierover het volgende:
[quote="[url=http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/wegen/vraag-en-antwoord/wat-zijn-de-verkeersregels-op-een-rotonde.html]Rijksoverheid[/url]"]Bij het naderen en oprijden van een rotonde hoeft u geen richting aan te geven. Ook als u de weg volgt op de rotonde is het niet verplicht naar links richting aan te geven. U volgt namelijk gewoon de weg en verandert niet van richting.
Excuus, even mijn zin afgemaakt. In onder andere de door mij genoemde landen is het verboden om linksaf te knipperen op een rotonde.quote:Op woensdag 19 september 2012 22:08 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Je laatste deel van je zin snap ik niks van, wat leren we in Nederland en al die andere landen?
Ik zie niet waar ik schrijf dat het fout is hoor...quote:[..]
Jouw quote geeft al aan dat het geen verplichting is en dus indirect dat het ook niet fout is zoals jij in je eerdere post schreef. Dat het geen verplichting is wisten we al en is hierboven al geschreven.
Ik schrijf, zij het tussen neus en lippen door, enkel dat het fysiek onmogelijk is om op een doorgaande weg zonder afslagen naar links (en een rotonde is een doorgaande weg, zij het cirkelvormig), linksaf te gaan en dus links knipperen onmogelijk is. Bovendien, zou iedereen rechts knipperen, is links knipperen niet eens meer nodig.quote:Op woensdag 19 september 2012 20:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hoe wil jij linksaf gaan op een doorgaande weg zonder afslagen naar links?
Je schreef: Hoe wil jij linksaf gaan op een doorgaande weg zonder afslagen naar links? als in: waarom zet je je linkerknipperlicht aan als je toch rechtsom 3kwart gaat rijden? Hieruit maak ik op, en hoef je niet eens letterlijk te schrijven dat linkerknipperlicht gebruiken op rotondes volgens jou fout is.quote:Op woensdag 19 september 2012 22:12 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik zie niet waar ik schrijf dat het fout is hoor...
[..]
Ik schrijf, zij het tussen neus en lippen door, enkel dat het fysiek onmogelijk is om op een doorgaande weg zonder afslagen naar links (en een rotonde is een doorgaande weg, zij het cirkelvormig), linksaf te gaan en dus links knipperen onmogelijk is. Bovendien, zou iedereen rechts knipperen, is links knipperen niet eens meer nodig.
Wat je leert van het CBR en je rijlesboer hoeft niet per se een verkeersregel te zijn. Sommige mensen lijken nog steeds te denken dat wat hun rijlesboer vertelt de verkeerswet is.quote:Op woensdag 19 september 2012 22:21 schreef Kloonhommel het volgende:
Fysiek onmogelijk boeit me niet, het zijn de verkeersregels die ik geleerd heb, ik ben met zoveel regels niet eens maar ik hou me er toch maar gewoon aan.
Waarom is een situatie in een ander land dan weer bizar? De situatie in Nederland is bizar. What's next? Links op de snelweg rijden met je knipper naar links aan? Om te laten zien dat je niet afslaat?quote:Bizar dat het in andere landen verboden is.
Dat zijn dezelfde mensen die linksaf willen op een knooppunt.quote:Op woensdag 19 september 2012 20:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hoe wil jij linksaf gaan op een doorgaande weg zonder afslagen naar links?
Praktisch gezien is het ook fout, want je kan niet linksaf. Natuurlijk, het kan erg verhelderend werken in drukkere situaties, maar het hoeft niet. Zelfde geldt als je op een afrit de pijlen (naar rechts) op de weg tegenkomt. Je knipper mag dan uit, want je MAG de afrit vanaf deze pijlen niet meer verlaten om weer terug te keren op de snelweg.quote:Op woensdag 19 september 2012 22:21 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Je schreef: Hoe wil jij linksaf gaan op een doorgaande weg zonder afslagen naar links? als in: waarom zet je je linkerknipperlicht aan als je toch rechtsom 3kwart gaat rijden? Hieruit maak ik op, en hoef je niet eens letterlijk te schrijven dat linkerknipperlicht gebruiken op rotondes volgens jou fout is.
Zelfde geldt zeker voor het seinen naar lange voertuigen dat ze ertussen mogen? Toeteren als iemand voor een groen stoplicht zit te slapen? Mag ook niet, is een stukje duidelijkheid op de weg. CBR heeft wel meer bizarre eisen die nergens op slaan, maar die je 1 keer moet doen om te zorgen dat je dat felbegeerde roze papiertje/pasje in bezit krijgt. Zoals ik her en der al eens verteld heb, de remproef met BE examen is er ook een van. Volgens het CBR test je dan of je remmen werken. Echter, je test alleen of de demper zich nog laat indrukken, de hele werking van de remmen wordt niet getest. En om het nog een stapje sterker te maken: als je dit altijd zou doen als je weg rijdt met een geremde aanhanger, verkort je de levensduur van je demper.quote:Fysiek onmogelijk boeit me niet, het zijn de verkeersregels die ik geleerd heb, ik ben met zoveel regels niet eens maar ik hou me er toch maar gewoon aan. Bizar dat het in andere landen verboden is. Dat wist ik dan weer niet. Leuk, ik had er zoveel moeite mee die gewoonte aan te leren en nu moet ik kiezen tussen het vergeten en of uitsluitend in NL te doen en in andere landen erop te letten dit niet te doen.
Zet jij je knipperlicht aan zodra je de rotonde wil verlaten op de rechtdoorgaande weg? Waarom? Op een normale doorgaande weg rij je toch ook gewoon rechtdoor zonder knipperlicht? Als het geen rotonde zou zijn zou het een kruispunt zijn en dan nog zet je je knipperlicht niet aan.quote:Op woensdag 19 september 2012 23:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Praktisch gezien is het ook fout, want je kan niet linksaf.
Niemand hier die zegt dat het (in NL) niet mag. Er wordt hier alleen gezegd dat het niet verplicht is en je dus moeilijk anderen dit kan verwijten.quote:Op donderdag 20 september 2012 08:40 schreef Kloonhommel het volgende:
Nu lees ik hier dat ik dat beter snel kan vergeten. Zucht...
Alleen in het buitenland. Maar als je het hier doet, dan zul je het automatisch in het buitenland ook doen. Dus je kunt het inderdaad beter vergeten zodat je in het buitenland geen overtreding zult begaan.quote:Op donderdag 20 september 2012 08:40 schreef Kloonhommel het volgende:
Nu lees ik hier dat ik dat beter snel kan vergeten. Zucht...
Dan zou ik nog maar eens een keer goed lezen, want voor inmiddels de derde keer: De rotonde is een doorgaande weg, zij het dat deze in een rondje loopt. Van de oorspronkelijke kruising is niet veel meer over, behalve 4 (?) wegen die uitkomen op 1 doorgaande weg. En je kan wel stom als een autist blijven roepen dat je niet rechtsaf knippert omdat je rechtdoor gaat, maar je gaat niet meer rechtdoor, je gaat de doorgaande weg weer af. Verder hoeft een doorgaande weg lang niet altijd rechtdoor te gaan, deze kan ook afbuigen. Of geef jij soms als je een situatie tegen komt waar dit bord kan staan (hoeft niet, weginrichting maakt het voldoende duidelijk), ook richting aan naar links.quote:Op donderdag 20 september 2012 08:40 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Zet jij je knipperlicht aan zodra je de rotonde wil verlaten op de rechtdoorgaande weg? Waarom? Op een normale doorgaande weg rij je toch ook gewoon rechtdoor zonder knipperlicht? Als het geen rotonde zou zijn zou het een kruispunt zijn en dan nog zet je je knipperlicht niet aan.
Dit vind ik een beetje dezelfde nonargument als niet fysiek linksaf kunnen slaan op een rotonde.
En jij bent volgens de wet verplicht jouw kennis over wetten en regelgeving omtrent het verkeer op peil te houden. En verder heb ik al gezegd dat het CBR meer gekke dingen vraagt die soms zelfs volstrekt tegenstrijdig zijn.quote:Dat van doorgaande weg met wegen waar je alleen rechts kan afslaan en geen linkerknipperlicht kan en mag gebruiken is mij ingepeperd lang geleden, toen ik op CBR examen kwam doen leerde ik dat ik dat snel moest vergeten en ik moest snel leren linker knipperlicht aan te zetten bij 3kwart rijden. Nu lees ik hier dat ik dat beter snel kan vergeten. Zucht...
Je mist mijn punt volkomen. Jij roept dat een door CBR gehanteerde verkeersregel onjuist is omdat we niet meteen linksaf slaan op een rotonde en ik weet niet waarom jij (en alle anderen) die CBR regel verwarrend vindt. Alleen domme mensen zonder autotheoriekennis nemen aan dat ze ook daadwerkelijk linksaf zullen slaan op de rotonde. Alle anderen weten dat die auto de rotonde voor 3kwart of volledig rond zal gaan nemen. Dit zit zo ingekoekt dat ik het ondertussen logisch ben gaan vinden. Er zijn nog wel meer verkeersregels krom.quote:
Het erge is dat zij jou allang weer vergeten zijn en jij nog denkt van oef, dat scheelde niet veel. Pas als ze echt aangereden worden leren ze ervan lijkt het wel...quote:Op donderdag 20 september 2012 12:36 schreef Iwanius het volgende:
Het klinkt bijna cliche maar afgelopen weekend was het weer raak,vroeg in de ochtend +/- 07:00 uur, waarbij ik ter nauwernood een fietser wist te ontwijken die plotseling rechts van mij opdook en links van mij wilde afslaan. Slag zoals op onderstaande foto maar dan met een koptelefoon op.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 20 september 2012 09:13 schreef OEM het volgende:
[..]
Niemand hier die zegt dat het (in NL) niet mag. Er wordt hier alleen gezegd dat het niet verplicht is en je dus moeilijk anderen dit kan verwijten.
Daar doelde ik dus ook op...quote:Op donderdag 20 september 2012 09:22 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Alleen in het buitenland. Maar als je het hier doet, dan zul je het automatisch in het buitenland ook doen. Dus je kunt het inderdaad beter vergeten zodat je in het buitenland geen overtreding zult begaan.
Hoop je...quote:Op donderdag 20 september 2012 14:22 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Het erge is dat zij jou allang weer vergeten zijn en jij nog denkt van oef, dat scheelde niet veel. Pas als ze er echt aangereden worden leren ze ervan lijkt het wel...
Ik stop met deze discussie en raad je aan nog eens om je eigen berichten terug te lezen. Je bent een draaikont, want eerst roep je dat je linksaf gaat op een rotonde en nu roep je dat alleen domme mensen denken dat ze linksaf gaan, terwijl ze natuurlijk alleen rechtsaf een rotonde kunnen verlaten. Echter, daarvoor riep je dat mensen die hun knipper links gebruiken domkoppen zijn, daarna was het nog dat het volgens de regels moet en je komt tot besluit dat het je niet boeit dat je fysiek gezien niet linksaf kan.quote:Op donderdag 20 september 2012 14:21 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Je mist mijn punt volkomen. Jij roept dat een door CBR gehanteerde verkeersregel onjuist is omdat we niet meteen linksaf slaan op een rotonde en ik weet niet waarom jij (en alle anderen) die CBR regel verwarrend vindt. Alleen domme mensen zonder autotheoriekennis nemen aan dat ze ook daadwerkelijk linksaf zullen slaan op de rotonde. Alle anderen weten dat die auto de rotonde voor 3kwart of volledig rond zal gaan nemen. Dit zit zo ingekoekt dat ik het ondertussen logisch ben gaan vinden. Er zijn nog wel meer verkeersregels krom.
Jij roept iets wat loos klonk in mijn oren en ik roep wat terug dat net zo loos is. Ik had het kunnen weten dat je boos zou worden en mij autist zou gaan noemen zonder te begrijpen waar ik heen wil en dan ook nog al die uitleg en in herhaling vallen, zucht...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |