abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107312454
Vanavond reed ik op een rotonde (zie foto) ik ben rood, de tegenpartij blauw.

Ik wilde rechtdoor op de rotonde en reed op de linkerbaan, toen ik de rotonde wilde verlaten reed ik tegen een auto op (deze wilde op de rotonde linksaf)
De pijlen op de weg waar we vandaan kwamen geven aan dat de rechterbaan was om rechtdoor te gaan (daar reed de tegenpartij) en de linkerbaan om linksaf of rechtdoor te gaan (daar reed ik).
Mocht de tegenpartij de rechterbaan ook gebruiken om alsnog later de rotonde te verlaten of zit hij/zij fout...

[ Bericht 4% gewijzigd door KyraVZ op 27-01-2012 22:26:37 ]
  vrijdag 27 januari 2012 @ 22:19:05 #2
67023 Dance-Commander
Rock-N-Roll Indian
pi_107312544
Zie foto? Welke foto?
Borientus Permanentus!
pi_107312548
Foto?
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_107312574
Welke foto?
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_107312598
Foto/google maps linkje voor de duidelijkheid?
pi_107312600
Tevens, bel je RBV?
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_107312691
Sorry ging niet goed, foto staat er nu bij
pi_107312810
Volgens mij heb ik Koos Spee een keer horen zeggen dat je verplicht bent de richting waarin je voorgesorteerd staat te volgen, dus dan zal dat ook wel zo zijn.
pi_107312903
Maar.. je moet dus op de linkerbaan zitten (dus het verste af van de afslag) om af te slaan? Dus dan moet je de baan óversteken.. waar de mensen op rijden die juist op de rotonde willen blijven..

Ben ik de enige die dit gek vind?
pi_107312942
Nee, je begrijpt het niet, zie foto dan is het duidelijker
  vrijdag 27 januari 2012 @ 22:27:32 #11
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_107312953
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:26 schreef Quirine het volgende:
Maar.. je moet dus op de linkerbaan zitten (dus het verste af van de afslag) om af te slaan? Dus dan moet je de baan óversteken.. waar de mensen op rijden die juist op de rotonde willen blijven..

Nee hoor, kijk maar eens goed naar de witte pijlen vlak voor de rotonde (waar de rode pijl door getekend staat)
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_107312992
Ik vraag me af of de pijlen voor de rotonde nog relevant zijn als je eenmaal op de rotonde zit (als in: pijlen voor de rotonde geven meer een suggestie, zeg maar). Als je de rotonde verlaat, sla je in principe af, dus moet je het overige verkeer voor laten gaan. Maar de route van de tegenpartij is op z'n minst niet erg netjes. Ben wel benieuwd wat hier uit komt eigenlijk.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 22:29:07 #13
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_107313035
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:24 schreef thenxero het volgende:
Volgens mij heb ik Koos Spee een keer horen zeggen dat je verplicht bent de richting waarin je voorgesorteerd staat te volgen, dus dan zal dat ook wel zo zijn.
Laat dat net de uitzondering zijn volgens jurispidentie :')

Rood zit fout als blauw rechts inhaalde op rotonde, maar blijft een verzekeringskwestie.

Onderbouwing: verkeer dat linksaf gaat op de rotonde gaat feitelijk rechtdoor, rechtsaf willen slaan is een handeling waarbij rechtdoorgaand verkeer voorrang heeft.

En ja, op rotondes MAG er rechts worden ingehaald.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_107313041
Ik zou zeggen dat jij fout zit aangezien jij degene bent die van rijstrook verwisseld en daarbij het overige verkeer dient voor te laten gaan.
pi_107313057
Jullie hadden precies omgekeerd moeten rijden.... Volgens mij heb jij officieel geen schuld aan de aanrijding, want de blauwe auto had op die baan de rotonde niet driekwart mogen nemen, maar het was van jouw kant slimmer geweest de buitenbaan te pakken...
Find your prince, before you start kissing frogs
pi_107313115
Jij ging van baan verwisselen, dus jij deed een byzondere manouvre, dus jij had iedereen voorrang moeten geven. Waar die ander ook naartoe wilde. Er is geen wet die zegt dat als je op de buitenste baan rijdt, je ook de eerste afslag moet nemen.
pi_107313118
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:27 schreef KwisatzHaderach het volgende:

[..]

Nee hoor, kijk maar eens goed naar de witte pijlen vlak voor de rotonde (waar de rode pijl door getekend staat)
Ah.. ja..

Ik begreep de uitleg al helemaal niet. :|
Alsnog vind ik het raar dat als je als je de eerste afslag op een rotonde wilt hebben dat je dan op de binnenste baan gaat rijden, maar okee.
pi_107313126
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:26 schreef Quirine het volgende:

Ik denk dat je observatie niet helemaal klopt, maar hoe dan ook is dit type rotonde tamelijk verwarrend. De meeste tweebaans rotondes die tegenwoordig worden aangelegd zijn dan ook Turborotondes (tenminste, alle recent aangelegde rotondes die ik de laatste tijd tegenkomt zien er zo uit)
pi_107313241
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:29 schreef Kings het volgende:
Jullie hadden precies omgekeerd moeten rijden.... Volgens mij heb jij officieel geen schuld aan de aanrijding, want de blauwe auto had op die baan de rotonde niet driekwart mogen nemen, maar het was van jouw kant slimmer geweest de buitenbaan te pakken...
TS is nog altijd degene die hier van rijbaan verwisseld zonder goed op te letten, TS zal dus 'officieel' (laten we hier even verzekeringstechnisch) zeker wel schuldig zijn.
pi_107313320
Sja, klote... blijft moeilijk te beoordelen...
  vrijdag 27 januari 2012 @ 22:36:49 #21
63722 z80
I fink you freaky
pi_107313364
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:30 schreef RetepV het volgende:
Jij ging van baan verwisselen, dus jij deed een byzondere manouvre, dus jij had iedereen voorrang moeten geven. Waar die ander ook naartoe wilde. Er is geen wet die zegt dat als je op de buitenste baan rijdt, je ook de eerste afslag moet nemen.
dit is de correct uitleg.
bij het uitvoeren van een bijzondere verrichting dien je altijd het overige verkeer voorrang te verlenen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_107313409
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:30 schreef anboni het volgende:

[..]

Ik denk dat je observatie niet helemaal klopt, maar hoe dan ook is dit type rotonde tamelijk verwarrend. De meeste tweebaans rotondes die tegenwoordig worden aangelegd zijn dan ook Turborotondes (tenminste, alle recent aangelegde rotondes die ik de laatste tijd tegenkomt zien er zo uit)
Turborotondes O+
pi_107313636
Och, blauw ging tegen de voorsortering in toch driekwart rond in plaats van rechtdoor de rotonde over, dus lijkt me op zijn minst gedeelde schuld. Mijn gevoel zegt me echter dat blauw de hoofdschuldige is, aangezien die door zich niet aan de regels te houden, ervoor gezorgd heeft dat deze aanrijding uberhaupt heeft kunnen plaatsvinden... Had blauw zijn voorsortering gevolgd, had deze botsing niet eens KUNNEN plaatsvinden.

En als rood over de benodigde rijvaardigheid had beschikt ook niet, maar dat terzijde.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_107313720
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Och, blauw ging tegen de voorsortering in toch driekwart rond in plaats van rechtdoor de rotonde over, dus lijkt me op zijn minst gedeelde schuld. Mijn gevoel zegt me echter dat blauw de hoofdschuldige is, aangezien die door zich niet aan de regels te houden, ervoor gezorgd heeft dat deze aanrijding uberhaupt heeft kunnen plaatsvinden...
Helaas werkt dat niet zo, TS had er rekening mee moeten houden dat er nog iemand op die strook had kunnen rijden, sowieso omdat hij een baan oversteekt had hij er rekening mee moeten houden dat er iemand schuin achter of naast hem had kunnen rijden.
pi_107313826
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:46 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Helaas werkt dat niet zo, TS had er rekening mee moeten houden dat er nog iemand op die strook had kunnen rijden, sowieso omdat hij een baan oversteekt had hij er rekening mee moeten houden dat er iemand schuin achter of naast hem had kunnen rijden.
Ik kan me nog voorstellen dat de uitkomst inderdaad gedeelde schuld wordt, omdat blauw op z'n minst voor onduidelijkheid heeft gezorgd door onjuist voor te sorteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')