abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 september 2012 @ 12:24:10 #51
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_116928820
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 08:48 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Mijn verhaal wel gelezen?
Ja die heb ik gelezen. Maar ik vond dat het teveel ging over invoegen en ruimte geven. Waar artikel 5 een artikel is dat ook gebruikt kan worden wanneer er geen overtreding van een ander wetsartikel heeft plaatsgevonden.
Want artikel 5 gaat puur over het creëren van een gevaarlijke situatie en dat is te beoordelen door desbetreffende dienstdoende agent.

[ Bericht 8% gewijzigd door AdoraBelle op 18-09-2012 12:54:59 ]
  FOK!fotograaf dinsdag 18 september 2012 @ 13:49:53 #52
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116932212
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:24 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ja die heb ik gelezen. Maar ik vond dat het teveel ging over invoegen en ruimte geven. Waar artikel 5 een artikel is dat ook gebruikt kan worden wanneer er geen overtreding van een ander wetsartikel heeft plaatsgevonden.
Want artikel 5 gaat puur over het creëren van een gevaarlijke situatie en dat is te beoordelen door desbetreffende dienstdoende agent.
En wat is ritsen? Juist ja, ook een soort invoegen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 18 september 2012 @ 13:50:55 #53
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_116932264
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:49 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En wat is ritsen? Juist ja, ook een soort invoegen.
Dat zegt nog steeds niks over het al dan niet veroorzaken van een gevaarlijke situatie lieve schat.
  FOK!fotograaf dinsdag 18 september 2012 @ 13:55:24 #54
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116932460
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:50 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Dat zegt nog steeds niks over het al dan niet veroorzaken van een gevaarlijke situatie lieve schat.
Nee, weet ik ;) Maar je kan het wel op de kapstok gooien, maar waarom zou je als het ook gewoon wettelijk vastgelegd is en niet aan de interpretatie van desbetreffende diender hoeft over te laten?
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_116932657
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 02:15 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Een gevaarlijke situatie creëren is dan weer wél strafbaar. Wat hier mogelijk het geval was. Dit valt dan onder artikel 5 van de Wegenverkeerswet.
Dat zou kunnen, maar ja erg lastig aan te tonen zolang die dame minder dan 120 km/u reed.
ik geef alleen aan dat zij dus geen voorrang had hoeven te verlengen aan deze Fokker, Wat hijzelf wel dacht dat tie recht op had.
  FOK!fotograaf dinsdag 18 september 2012 @ 14:44:36 #56
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116934510
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:59 schreef spoorrails het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar ja erg lastig aan te tonen zolang die dame minder dan 120 km/u reed.
ik geef alleen aan dat zij dus geen voorrang had hoeven te verlengen aan deze Fokker, Wat hijzelf wel dacht dat tie recht op had.
Nee, zij mag niet hinderen. Hij moet al het verkeer bij een ritssituatie voor laten gaan, echter zij dient hem geen mogelijkheden te ontnemen om in te voegen door gas bij te geven, hetgeen hier wel gebeurt. Juridisch zou dit nog wel eens een lastige situatie kunnen worden.
The summer is magic!

dinsdag 18 september 2012 @ 15:33:30 #57
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_116936536
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:55 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, weet ik ;) Maar je kan het wel op de kapstok gooien, maar waarom zou je als het ook gewoon wettelijk vastgelegd is en niet aan de interpretatie van desbetreffende diender hoeft over te laten?
Heb je gelijk in :) .
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:59 schreef spoorrails het volgende:

[..]

Ik had het niet opgevat alsof dat 'ie meende voorrang te hebben, maar misschien dat dat aan mij ligt?
pi_116956276
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:33 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik had het niet opgevat alsof dat 'ie meende voorrang te hebben, maar misschien dat dat aan mij ligt?
Nope, ligt niet aan jou :-) Ik ben met een behoorlijk verschil aan het inhalen (en ja, okee, ik reed daarbij iets harder dan toegestaan), en als iedereen gewoon z'n snelheid aanhoudt was er helemaal niets aan de hand geweest, had ik ruim voor haar ingevoegd en gewoon op de cc verder gegaan.
Zij blijft echter in de middenbaan hangen (==onnodig links) en geeft flink gas bij en door die combinatie van twee acties moet ik me ineens aanpassen om een ongeluk te vermijden. Dat is volgens mij de definitie van artikel 5 - gevaar veroorzaken voor andere weggebruiker. Juridisch gezien zou ik niet weten wat ik fout deed behalve een Muldertje van 20kmh.
Maar vergeleken bij de grapjas vanochtend op de A20 die bepaald moeite had met het concept ritsen stelt t eigenlijk niet zo veel voor. (Bouwvakker in gele aftandse transporter rijdt naast me en stuurt doodleuk naar rechts bij het bord 'ritsen vanaf hier' - gelukkig ruimte zat op de rechterstrook omdat die was afgekruisd wegens ongeval, anders had 't me minstens een nieuwe spiegel gekost).
pi_116960534
Straks rijd ik op een rotonde af waar al 1 auto op rijd die knipperlicht aan heeft om af te gaan en dus de rotonde te verlaten, en mijn richting op te komen. Er is nog een auto die als het ware van links de rotonde op komt rijden, hij heeft ook knipperlicht naar rechts aan waardoor ik verwacht dat hij de auto voor hem volgt, en ik lekker door kan rijden de rotonde op want ik kwam aanrijden. Blijkt dat hij de 3e afslag van de rotonde neemt!? is dit nieuw ofzo?
pi_116964246
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 21:47 schreef existenz het volgende:

[..]

Helaas vind 90% van de motorrijders dit tegenwoordig een recht. Net als dat ze vinden dat zij de koning van de file zijn omdat ze er tussendoor mogen. Helaas kent naar mijn ervaring 95% vd motorrijders de definitie van een file niet en blijft nog rustig tussen de auto's inrijden als deze al weer enige tijd minimaal 50 rijden... Of nog erger als deze inmiddels alweer vrolijk 80 rijdt... Oh ja en boos worden als de ene auto links staat voorgesorteerd op de rechterbaan en de andere rechts op de linkerbaan... Ja, dan kun je er niet tussendoor. Je mag er misschien wel tussendoor volgens de wet in een file, maar je kunt het op dat moment niet en dan mag je het ook niet volgens de wet. Hoef je dus ook niet boos te gaan doen..
90% vind ik heel erg overdreven, het is een groot voordeel van de motor dat we overal tussendoor kunnen. Automobilisten die ongesteld gaan zitten doen omdat wij er tussendoor gaan moeten eens aan andere mensen leren denken. Als ze ook zo graag als eerste weg willen zijn, moeten ze ook maar hun motorrijbewijs halen, dan is het gezeik gelijk voorbij.
Daarnaast merkt de automobilist er in principe niks van, omdat wij al 100 meter verderop zijn als hij/zij eraan denkt de koppeling op te laten komen.
Over het door de file rijden hetzelfde principe, wij kunnen erdoor, maar 90% (niet de 5% die jij zegt) voegt gewoon netjes in als het harder dan 30-40km/u gaat. De motorrijders die dit niet doen zijn gewoon niet bijster briljant en spelen met hun eigen leven.

Waar ik echter wel schijtziek van word zijn de automobilisten die vinden dat motorrijders niet door de file mogen rijden en dus hun auto naar de wegbelijning gooien als ze een motorrijder zien. Hierdoor ontstaan wel levensgevaarlijke situaties en dan vinden ze het opeens gek als de motorrijder boos wordt.

Overigens zijn er ook wel nadelen van een motor tov een auto, zoals het nat worden bij regen, de kou in de winter etc.
pi_116968046
de motorrijders die ik tegenkom in files hebben in ieder geval een erg ruime definitie van file (>50).
pi_116970388
Het overkwam mij vanochtend ook eens voor het eerst, een dichtrijder bij het ritsen. Ik hoop dat de remactie en middelvinger duidelijk genoeg waren, lul. :r
  FOK!fotograaf woensdag 19 september 2012 @ 12:06:41 #63
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116974635
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 07:29 schreef _VoiD_ het volgende:
de motorrijders die ik tegenkom in files hebben in ieder geval een erg ruime definitie van file (>50).
Nee, jij hebt een erg kleine definitie van file. Een file is, volgens het wetboek, een rij van meerdere auto's (bijv. 2) die minder hard dan de vmax rijden.
The summer is magic!

pi_116990585
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 12:06 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, jij hebt een erg kleine definitie van file. Een file is, volgens het wetboek, een rij van meerdere auto's (bijv. 2) die minder hard dan de vmax rijden.
Dat klopt ook niet, dan is er namelijk altijd een file op drukke wegen :')
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_116990636
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:47 schreef dylanrr het volgende:

Waar ik echter wel schijtziek van word zijn de automobilisten die vinden dat motorrijders niet door de file mogen rijden en dus hun auto naar de wegbelijning gooien als ze een motorrijder zien. Hierdoor ontstaan wel levensgevaarlijke situaties en dan vinden ze het opeens gek als de motorrijder boos wordt.

Eens, daar erger ik me als autorijder ook aan...
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_116990724
Nou Mercedesje B klasse, leuk dat jij aan komt stuiven op de linkerbaan en de matrixborden met 70 knipperen, maar dat je dan gaat lopen knipperen dat ik aan de kant moet is een beetje dufjes. Helemaal als daarna de borden op 50 staan en iedereen stil staat.

Ook fijn dat je daarna rechts langs me gaat en voor me gaat staan

In de file.

Twee duimpjes van mij omhoog als bedankje, maar dan een middelvinger terug.... das ook niet lief.
  FOK!fotograaf woensdag 19 september 2012 @ 18:24:04 #67
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116990858
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:20 schreef existenz het volgende:

[..]

Eens, daar erger ik me als autorijder ook aan...
Ik vind het wel irritant als ze vooraan komen staan en vervolgens hun gashendel niet kunnen vinden, waardoor de automobilisten wel gehinderd worden. Blijf dan in de rij.
The summer is magic!

pi_116991173
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 12:06 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Volgens mij is het begrip 'file' helemaal niet in wetgeving gedefinieerd.
pi_116991293
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:45 schreef Martijn93 het volgende:
Straks rijd ik op een rotonde af waar al 1 auto op rijd die knipperlicht aan heeft om af te gaan en dus de rotonde te verlaten, en mijn richting op te komen. Er is nog een auto die als het ware van links de rotonde op komt rijden, hij heeft ook knipperlicht naar rechts aan waardoor ik verwacht dat hij de auto voor hem volgt, en ik lekker door kan rijden de rotonde op want ik kwam aanrijden. Blijkt dat hij de 3e afslag van de rotonde neemt!? is dit nieuw ofzo?
Nee hoor, is niet veranderd: linkerknipperlicht aan tot je 3kwart ben gegaan en dan pas de rechterknipperlicht aan om aan te geven dat je de rotonde gaat verlaten.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_116991304
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 21:46 schreef JF_ het volgende:

[..]

Nope, ligt niet aan jou :-) Ik ben met een behoorlijk verschil aan het inhalen (en ja, okee, ik reed daarbij iets harder dan toegestaan), en als iedereen gewoon z'n snelheid aanhoudt was er helemaal niets aan de hand geweest, had ik ruim voor haar ingevoegd en gewoon op de cc verder gegaan.
Zij blijft echter in de middenbaan hangen (==onnodig links) en geeft flink gas bij en door die combinatie van twee acties moet ik me ineens aanpassen om een ongeluk te vermijden. Dat is volgens mij de definitie van artikel 5 - gevaar veroorzaken voor andere weggebruiker. Juridisch gezien zou ik niet weten wat ik fout deed behalve een Muldertje van 20kmh.
Maar vergeleken bij de grapjas vanochtend op de A20 die bepaald moeite had met het concept ritsen stelt t eigenlijk niet zo veel voor. (Bouwvakker in gele aftandse transporter rijdt naast me en stuurt doodleuk naar rechts bij het bord 'ritsen vanaf hier' - gelukkig ruimte zat op de rechterstrook omdat die was afgekruisd wegens ongeval, anders had 't me minstens een nieuwe spiegel gekost).
Volgens mij moet je bij ritsen ook snelheid van overig verkeer aannemen.
Weet niet of alleen die dame in kwestie 100 reed of ook de rest van de automobilisten.
pi_116991378
quote:
2s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:32 schreef spoorrails het volgende:

[..]

Volgens mij moet je bij ritsen ook snelheid van overig verkeer aannemen.
Weet niet of alleen die dame in kwestie 100 reed of ook de rest van de automobilisten.
Dat gaat niet, dan haal je nooit iemand in, 1 van hun moet harder rijden.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_116991611
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:34 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Dat gaat niet, dan haal je nooit iemand in, 1 van hun moet harder rijden.
je neemt het nu te letterlijk. 5-10 km per uur verschil....
  woensdag 19 september 2012 @ 20:08:44 #73
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_116996138
Ik werd er vandaag bij een stoplichtsprintje bij een 100km weg (N302) enigzins uitgereden door een collega Zweed..... ;(

(eentje die het 'Aero' bijna erg letterlijk nam ;) )

[ Bericht 6% gewijzigd door Descendent op 19-09-2012 20:15:44 ]
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_116996337
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 13:31 schreef ElizabethR het volgende:
Ok, ik woon dan in Ierland, en de chauffeurs daar staan niet bepaald bekend om hun excellente manier van autorijden, sterker nog, ze maken veel, erg veel fouten. Dat is echter wel debet aan de manier waarop hier tot voor kort autorijles werd gegeven, namelijk.... niet. Plak een paar L-platen op je ruit en vraag papa of mama om met je mee te rijden, en vraag een examen aan, klaar. De Ieren kunnen dus niet rijden, maar ze zijn lang niet zo asociaal in hun rijgedrag als de Nederlanders.

Afgelopen week weer eens in Nederland geweest, en de trieste opsomming is als volgt en komt dagelijks voor in dit topic:
* geen voorrang geven
* bumperkleven
* "De Vinger" geven
* toeteren
* geen richting aangeven
* rechts inhalen
* niet willen ritsen maar op het laatste moment voordringen
* afsnijden, vooral BMW's en Audi's hebben daar een handje van

Met als hoogtepunt een Audi-rijder die, terwijl ik aan het inhalen was, van verre al begon met lichtsignalen en toeteren om hem erdoor te laten, toen ie met veel te hoge snelheid kwam aanscheuren. Aangezien ik niet gevoelig ben voor dat soort ongein, bleef ik gewoon op mijn gemakje inhalen, en toen ik dus weer naar rechts kon, sneed ie me echt grof, en ging langzamer voor me rijden, constant remmen, en slingeren. Aangezien ik nog steeds ongevoelig bleef en gewoon doorreed, scheurde ie na een halve minuut ofzo in volle vaart weg, luid toeterend.

Dat soort gedrag zie je in Ierland beslist niet! Daar zijn ze lang niet zo asociaal.
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 01:02 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Joh.... :')
Dus moest ik mijn eigen post maar naar het topic overhevelen, aangezien ik niet voor de kat zijn kut vijf minuten ga typen, dus het was niet zo leuk om dat andere topic gewoon op slot te vinden zonder merge.
Dank je, groetjes, dramaqueen.
Ben jij een spast ofzo? Hoe kan je over die paar regels nu 5 minuten typen? Of ben je zo'n fatty met vingers zo dik als rookworsten? Dat zal het wel zijn. :Y
  FOK!fotograaf woensdag 19 september 2012 @ 20:19:49 #75
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116996750
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:32 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Nee hoor, is niet veranderd: linkerknipperlicht aan tot je 3kwart ben gegaan en dan pas de rechterknipperlicht aan om aan te geven dat je de rotonde gaat verlaten.
Hoe wil jij linksaf gaan op een doorgaande weg zonder afslagen naar links?
The summer is magic!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')