Hier was het toch niet echt rustig met bijna alle TV-gidsen, de Kampioen en 4xhah. Het was niet zo extreem als bijv. afgelopen donderdag, maar om nou te zeggen rustig, nee.quote:
Qua fijnpost viel het mee. Maar idd die HAH, die wekelijkse bladen, de Viking (ik rij langs bij erg veel ondernemers, boeren etc).quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier was het toch niet echt rustig met bijna alle TV-gidsen, de Kampioen en 4xhah. Het was niet zo extreem als bijv. afgelopen donderdag, maar om nou te zeggen rustig, nee.
That will happen!quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:01 schreef Szura het volgende:
CDA hier met hun pauper geadresseerde huis aan huis
Dat ze maar flink verliezen morgen
Heb ik ook wel meegemaakt, bied je aan om te werken, kan je direct vijf tot zes uur lopen en ook nog eens heel laat beginnen!quote:Op dinsdag 11 september 2012 17:21 schreef Selestha het volgende:
Ze zetten mij nu kennelijk op de probleemwijken. Weer dik 5 uur bezig geweest. Dit trek ik niet, ik heb een een contract van 10 uur. Heb morgen een gesprek met mijn TC aangevraagd. Zit zwaar in de stress
Ja, het is niks. Ik voel me nu al een stuk rustiger gelukkig, ga morgen gewoon rustig aangeven dat het zo niet gaat werken en dat we naar een oplossing moeten zoeken. Zo kan ik het niet.quote:Op dinsdag 11 september 2012 17:54 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Heb ik ook wel meegemaakt, bied je aan om te werken, kan je direct vijf tot zes uur lopen en ook nog eens heel laat beginnen!
succes. Ik hoop dat je er uit komtquote:Op dinsdag 11 september 2012 18:00 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja, het is niks. Ik voel me nu al een stuk rustiger gelukkig, ga morgen gewoon rustig aangeven dat het zo niet gaat werken en dat we naar een oplossing moeten zoeken. Zo kan ik het niet.
Mooi zo. is heel belangrijk dat je er een goed gevoel aan over hebt gehoudenquote:Op dinsdag 11 september 2012 15:25 schreef ErwinRommel het volgende:
Zo, thuis.
En ik heb een goed vruchtbaar gesprek met mijn TC gehad
Gefeliquote:Op dinsdag 11 september 2012 18:13 schreef Woussie1987 het volgende:
Ik mag voorlopig nog ff een paar maandjes blijven bij de post
Succes Selesthaquote:Op dinsdag 11 september 2012 18:00 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja, het is niks. Ik voel me nu al een stuk rustiger gelukkig, ga morgen gewoon rustig aangeven dat het zo niet gaat werken en dat we naar een oplossing moeten zoeken. Zo kan ik het niet.
Lijkt wel structureel mis te gaan bij julliequote:Op dinsdag 11 september 2012 17:21 schreef Selestha het volgende:
Ze zetten mij nu kennelijk op de probleemwijken. Weer dik 5 uur bezig geweest. Dit trek ik niet, ik heb een een contract van 10 uur. Heb morgen een gesprek met mijn TC aangevraagd. Zit zwaar in de stress
Hij gaat er ook wat aan doen. Hij wist niet dat ik een oorlogsveteraan was, en last heb van nachtmerries en dergelijke. Hij schrok er toch een beetje van. Komt hem namelijk bekent voor, want hij vertelde me dat zijn jeugdvriend ook PTSS heeft vanwege Libanon.quote:Op dinsdag 11 september 2012 18:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mooi zo. is heel belangrijk dat je er een goed gevoel aan over hebt gehouden
Volgens mij heb ik gewoon pech omdat ze me nu ergens anders moeten plannen vanwege het incidentje een paar weken terug en eigenlijk geen goede plek voor me hebben.quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:17 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Lijkt wel structureel mis te gaan bij jullie![]()
Gewoon NEE durven zeggen
Ga er maar vanuit dat je nog wel een aantal gesprekken zal moeten voeren voor er echt verbetering zal zijn. Meestal gaat het even een tijdje goed nadat je hebt aangegeven dat je zo niet kunt doorgaan. Ik heb zelf in een vergelijkbare situatie gezeten en heb uiteindelijk met ontslag gedreigd. Toen kwam de boodschap wel overquote:Op dinsdag 11 september 2012 19:38 schreef Selestha het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik gewoon pech omdat ze me nu ergens anders moeten plannen vanwege het incidentje een paar weken terug en eigenlijk geen goede plek voor me hebben.
Oh, ik denk dat ik vandaag heel duidelijk ga zijn. Heb de brieven van het ziekenhuis hier liggen hoor, mocht hij ze willen zien.quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:04 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat je nog wel een aantal gesprekken zal moeten voeren voor er echt verbetering zal zijn. Meestal gaat het even een tijdje goed nadat je hebt aangegeven dat je zo niet kunt doorgaan. Ik heb zelf in een vergelijkbare situatie gezeten en heb uiteindelijk met ontslag gedreigd. Toen kwam de boodschap wel over
zelf bijhouden is echt aan te raden. Hoe ze het bijhouden verschilt per vestiging, maar iig moet je te allen tijde je uren terug kunnen kijken. Dat kan vaak op de zaal welquote:Op woensdag 12 september 2012 09:59 schreef Crientj het volgende:
Gister voor het eerst twee wijken voorbereid, wat opzich wel te doen was. Wist niet het dat het zo eenvoudig zou zijn. Alleen beetje jammer van de goede bedoelingen van een leidinggevende, die gaf steeds tips om post net andersom te leggen zodat het makkelijker zou zijn. Eh ja, voor linkshandigen is dit makkelijker.
Nu moet ik straks weer erheen, maar dan meelopen als bezorger. Hoe zit dat echter met je uren enzo? Zelf ergens op bijhouden en controleren of iets?
Maar dat is volgens mij omdat ze graag willen dat iedereen op dezelfde manier ingooit. Ik vond dat eerst ook altijd maar onzin, totdat je dan een keer eerst zelf een deel ingooit als linkshandige, en dat er dan daarna een rechtshandige verder gaat met ingooien. Dat is extreem onhandig, want dan ligt het adres de ene keer naar links en dan weer naar rechts, en dan blijf je dus draaien.quote:Op woensdag 12 september 2012 09:59 schreef Crientj het volgende:
Gister voor het eerst twee wijken voorbereid, wat opzich wel te doen was. Wist niet het dat het zo eenvoudig zou zijn. Alleen beetje jammer van de goede bedoelingen van een leidinggevende, die gaf steeds tips om post net andersom te leggen zodat het makkelijker zou zijn. Eh ja, voor linkshandigen is dit makkelijker.
bij het voorbereiden kan ik het zowel met links als rechts. Bij het bezorgen moet ik de bundel in mijn linkerhand hebben en met rechts bezorgen.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:12 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik krijg vaak de vraag van voorbereiders of ik links ben,maar ik vind het juist handig om mijn post links te hebben en met mijn rechterhand (Ik ben gewoon rechts) te bladeren!
Ik ookquote:Op woensdag 12 september 2012 12:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij het voorbereiden kan ik het zowel met links als rechts. Bij het bezorgen moet ik de bundel in mijn linkerhand hebben en met rechts bezorgen.
Ja preciesquote:Op woensdag 12 september 2012 12:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij het voorbereiden kan ik het zowel met links als rechts. Bij het bezorgen moet ik de bundel in mijn linkerhand hebben en met rechts bezorgen.
Dat doe ik inderdaad tijdens het lopen, haal de fouten er dan ook al uitquote:Op woensdag 12 september 2012 15:52 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik rij terwijl ik de bundel links in m'n hand heb, en tijdens het rijden zoek ik al de post al uit voor het volgende adres
Dit is de juiste manier van efficiënt werken. Maar sommigen die ik ken lopen als een dode dodo en gaan pas bij de brievenbus kijkenquote:Op woensdag 12 september 2012 16:09 schreef Selestha het volgende:
[..]
Dat doe ik inderdaad tijdens het lopen, haal de fouten er dan ook al uit
Ja vanmiddag op de terugweg van het werkquote:Op woensdag 12 september 2012 18:33 schreef ErwinRommel het volgende:
iedereen al gestempt?
Ik ga zo, samen met m'n vriendin stemmen.
uiteraard gestemd.quote:Op woensdag 12 september 2012 18:33 schreef ErwinRommel het volgende:
iedereen al gestempt?
Ik ga zo, samen met m'n vriendin stemmen.
Ik ga gek genoeg op de SGP stemmen dadelijk.quote:Op woensdag 12 september 2012 18:51 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb na mijn loop gestemd. Straatbrievenbus staat naast het stembureauIk heb trouwens op de PvdA gestemd na heel veel getwijfel.
Ik gooi zelf gewoon met links in, want dat gaat véél sneller. Mocht ik met iemand samen ingooien of gooit iemand na mij een gedeelte in (en weet ik dat), dan gooi ik rechts (en vrij langzaam) in.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:17 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar dat is volgens mij omdat ze graag willen dat iedereen op dezelfde manier ingooit. Ik vond dat eerst ook altijd maar onzin, totdat je dan een keer eerst zelf een deel ingooit als linkshandige, en dat er dan daarna een rechtshandige verder gaat met ingooien. Dat is extreem onhandig, want dan ligt het adres de ene keer naar links en dan weer naar rechts, en dan blijf je dus draaien.
Origineel!quote:Op woensdag 12 september 2012 18:55 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik ga gek genoeg op de SGP stemmen dadelijk.
Een postbode/bezorgster die VVD stemt? Da's net zoiets als een moslim die op Wilders stemt.quote:Op woensdag 12 september 2012 19:15 schreef KatrienDuck het volgende:
Ik heb vanmiddag gestempt!Ook voor mijn man, die is er vandaag niet. Voor beide VVD.
Erwin moet jij ook geen VVD stemmen, als zelfstandige?
grapjasquote:Op woensdag 12 september 2012 18:55 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik ga gek genoeg op de SGP stemmen dadelijk.
Van der Staaij, de man die niet wilde zeggen wat hij erger vond: abortus of verkrachting.quote:Op woensdag 12 september 2012 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
grapjas
Je weet wat Van der Staaij gezegd heeft he?
Hee leuk een mede PvDDer! Ik heb ook vastgehouden aan mijn idealenquote:Op woensdag 12 september 2012 19:33 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik heb op de PvdD gestemd, op nr. 22 van die lijst.
Ik heb het overwogen, maar toch niet gedaan. Het grote probleem met deze partij is de ongelukkig gekozen naam, waardoor het een beetje een one-issue partij lijkt. Dat terwijl ze wel een goed programma hebben. Het is een van de weinige partijen die door lijkt te hebben dat altijd maar economische groei ook niet goed is. Niet goed voor deze wereld, en ook niet voor mens en dier. Tenslotte is het toch de honger naar nog meer economische groei die uiteindelijk tot deze crisis heeft geleidt. Maar ik zal nu weer even van mijn sinaasappelkistje klimmen.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:23 schreef Selestha het volgende:
[..]
Hee leuk een mede PvDDer! Ik heb ook vastgehouden aan mijn idealen
Precies mijn reden om op ze te stemmen. Ik stem geen SP want ik heb daar teveel issues mee waar ik het niet mee eens ben, en bovendien stel ik me voor dat de SP alleen kan regeren met meerdere grote linkse partijen dus daarom heb ik gestemd op de PvDD waar ik overigens ook lid van ben.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb het overwogen, maar toch niet gedaan. Het grote probleem met deze partij is de ongelukkig gekozen naam, waardoor het een beetje een one-issue partij lijkt. Dat terwijl ze wel een goed programma hebben. Het is een van de weinige partijen die door lijkt te hebben dat altijd maar economische groei ook niet goed is. Niet goed voor deze wereld, en ook niet voor mens en dier. Tenslotte is het toch de honger naar nog meer economische groei die uiteindelijk tot deze crisis heeft geleidt. Maar ik zal nu weer even van mijn sinaasappelkistje klimmen.
Neen, dat zijn gewoon folderbezorgers van meestal een jaar of 15.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zijn de folders die PostNL bezorgd diegene die in folie verpakt zitten? Met oa. Kruidvat, V&D, Prominent en Leen Bakker er in?![]()
(Driemaal hetzelfde folderpakket is namelijk ietwat overdeven)
Ik heb dus wel op de SP gestemd. Ook daar ben ik het op diverse punten niet mee eens, maar het is uiteindelijk wel de enige partij die opkomt door de belangen van postmedewerkers. Dat gaf voor mij toch de doorslag.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:49 schreef Selestha het volgende:
[..]
Precies mijn reden om op ze te stemmen. Ik stem geen SP want ik heb daar teveel issues mee waar ik het niet mee eens ben, en bovendien stel ik me voor dat de SP alleen kan regeren met meerdere grote linkse partijen dus daarom heb ik gestemd op de PvDD waar ik overigens ook lid van ben.
Is ook niet eerder voorgekomen. Was voor mij de eerste keer (in een jaar) dat ik mijn eigen middagwijk niet kon bezorgen. Die 30 tassen waren denk ik wel het minimum omdat die sowieso al op een depot stonden (waar ik mijn wijk haal). Maar een bedankje van bovenaf zou wel op zijn plaats zijn aangezien veel pbz's dit op hun normale vrije dag herstelt hebben. Maar is het VGB dan zo onderbezet de laatste tijd? Worden er steeds te weinig mensen ingepland?quote:Op woensdag 12 september 2012 19:50 schreef lololo het volgende:
Overigens om nog even terug te komen op de rampenzaterdag in ons VBG: er zijn dus minstens 30 tassen post blijven staan en waarschijnlijk nog wel wat meer. Het enige pluspuntje is dat wel vrijwel alles maandag hersteld is en een klein gedeelte op dinsdag.
Maar ik geloof niet dat zoiets ooit eerder is voorgekomen. Ik houd mijn hart vast voor de komende tijd iig. Gisteren moest er ook weer met man en macht bijgesprongen worden bij verschillende sectoren.
Topquote:Op dinsdag 11 september 2012 16:01 schreef Szura het volgende:
CDA hier met hun pauper geadresseerde huis aan huis
Dat ze maar flink verliezen morgen
Bij de meeste sectoren ging het zaterdag (relatief) goed alleen de 41 tm 45 hadden gewoon echt handen tekort. Die hadden eigenlijk gewoon 2 keer het aantal mensen moeten hebben wat er zat. Minstensquote:Op woensdag 12 september 2012 21:37 schreef SKBlondie het volgende:
Maar is het VGB dan zo onderbezet de laatste tijd? Worden er steeds te weinig mensen ingepland?
Wat een onkunde zeg. En heel het jaar door is ineens iedereen op vakantie als het mis gaat.quote:Op woensdag 12 september 2012 22:50 schreef lololo het volgende:
[..]
Op vrijdag stond één van de TC's nog heel stoer te roepen dat alles zaterdag mee moest en dat we absoluut niet de boeken van Beter Meubel over meerdere dagen mochten uitsmeren.
Ik vraag me ook af waarom iemand als jij op de VVD stemt????quote:Op woensdag 12 september 2012 19:15 schreef KatrienDuck het volgende:
Ik heb vanmiddag gestempt!Ook voor mijn man, die is er vandaag niet. Voor beide VVD.
Erwin moet jij ook geen VVD stemmen, als zelfstandige?
Volgens mij heb jij geen flauw idee wat Kees gezegd heeft.quote:Op woensdag 12 september 2012 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
grapjas
Je weet wat Van der Staaij gezegd heeft he?
Precies, begon direct al door Frits Zwetser.quote:Op donderdag 13 september 2012 13:28 schreef ErwinRommel het volgende:
Men heeft zijn uitspraken geheel uit z'n verband gerukt.
zeker welquote:Op donderdag 13 september 2012 12:58 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij geen flauw idee wat Kees gezegd heeft.
Vanwege o.a. het feit dat mijn echtgenoot een eigen (klein) bedrijf heeft.quote:Op donderdag 13 september 2012 12:52 schreef Troeta het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af waarom iemand als jij op de VVD stemt????
Ja hier was de post 2 uur later dan normaal omdat het hier ook zo druk wasquote:Op donderdag 13 september 2012 15:41 schreef KatrienDuck het volgende:
Veel post trouwens vandaag, ben bekaf! Van 7.15 tot 13.10 voorbereid!
Wanneer moest jij nou terug naar het ziekenhuis voor onderzoeken, gewoon uit nieuwschierigheid hoor....quote:Op donderdag 13 september 2012 16:29 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja hier was de post 2 uur later dan normaal omdat het hier ook zo druk was
Dat was toch dat ZDW-contract voor onbepaalde tijd? Als die van 2 kanten ondertekend is is 'ie rechtsgeldig en hebben ze geen poot om op te staan hoor!quote:Op woensdag 12 september 2012 21:41 schreef MissSpooky het volgende:
Morgen mn contract maar eens gaan inleveren. Ik ben benieuwd hoe dat gaat verlopen.
Ik hou niet van dat soort situaties, bahbah.
Maandag heb ik weer een onderzoek, en dan woensdag de uitslagquote:Op donderdag 13 september 2012 16:50 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Wanneer moest jij nou terug naar het ziekenhuis voor onderzoeken, gewoon uit nieuwschierigheid hoor....
Sorry, ik moest nog een wijk lopen ivm een ziekmelding, anders had ik mee kunnen helpen en waren jullie wijken toch al snel 2 minuten eerder klaar geweestquote:Op donderdag 13 september 2012 12:55 schreef SKBlondie het volgende:
Ja hoor, het is weer zover. Krijg net om 12.50 een sms'je dat alle middagwijken binnen nu en anderhalf uur worden gebracht. Wat ik hieraan heb is mij een raadsel. Zo weet ik toch nog niets. Maar de laatste zin is echt tergend;![]()
HELAAS HET IS NIET ANDERS
![]()
![]()
Ik vond het vooral een zwaktebod dat die creep niet wilde antwoorden op wat hij erger vond: verkrachting of abortus. Dat was geen 'eerlijke vraag' huilde iequote:Op donderdag 13 september 2012 13:28 schreef ErwinRommel het volgende:
Men heeft zijn uitspraken geheel uit z'n verband gerukt.
Dat zie je dan verkeerd, want orthodoxe christenen geloven niet in gradaties van zonden. Alle zonden zijn even erg. Abortus is derhalve even erg als een verkrachting, zelfs even erg als vloeken.quote:Op donderdag 13 september 2012 17:12 schreef lololo het volgende:
Als je dan zo recht in de leer pretendeert te zijn en standvastig en principieel bent geef dan gewoon toe dat in het SGP-gedachtegoed een abortus een moord is en een verkrachting 'slechts' een misdaad en dat je dus eigenlijk abortus erger vindt.
Ach, dat weet ik natuurlijk allemaal niet met mijn katholieke opvoeding.quote:Op donderdag 13 september 2012 18:29 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat zie je dan verkeerd, want orthodoxe christenen geloven niet in gradaties van zonden. Alle zonden zijn even erg. Abortus is derhalve even erg als een verkrachting, zelfs even erg als vloeken.
Maar goed, erg off topic.
Jup, ik heb nog ff naar mn baas gebeld hoe dat nou zat en hij stuurde me door naar een of ander persoon en die zei dus dat ze eigenlijk geen contracten voor onbepaalde tijd meer gaven, dat dat dus fout was gegaan bij mij, maar aangezien ik het inderdaad al thuis heb liggen hebben ze geen poot om op te staan. Dus vandaag even naar kantoor gefietst en het contract ingeleverd.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:54 schreef Taneli het volgende:
[..]
Dat was toch dat ZDW-contract voor onbepaalde tijd? Als die van 2 kanten ondertekend is is 'ie rechtsgeldig en hebben ze geen poot om op te staan hoor!
Wat is er mis met je shift knop?quote:Op donderdag 13 september 2012 18:58 schreef lololo het volgende:
[..]
-"Er zit geen rood boekje in mijn tas!1!!", "Laat mij eens kijken. Ah, hier zit het, aan de zijkant.", "Oh...."
-"Ik heb maar 3 tassen!1!!", "Nee hoor, hier staat je vierde.", "Oh..."
-"Ik heb geen HaH!1!!, "Ook niet in je andere tas?", "Oh..."
En daar allerlei varianten op. Of met 4 man tegelijk tegen je aan gaan staan roepen. Echt, net een kleuterklas vaak
quote:Op woensdag 12 september 2012 20:23 schreef Selestha het volgende:
[..]
Hee leuk een mede PvDDer! Ik heb ook vastgehouden aan mijn idealen
Gelukkig werkt hun slechte administratie ook nog wel eens in het voordeel van een medewerker.quote:Op donderdag 13 september 2012 20:32 schreef MissSpooky het volgende:
[..]
Jup, ik heb nog ff naar mn baas gebeld hoe dat nou zat en hij stuurde me door naar een of ander persoon en die zei dus dat ze eigenlijk geen contracten voor onbepaalde tijd meer gaven, dat dat dus fout was gegaan bij mij, maar aangezien ik het inderdaad al thuis heb liggen hebben ze geen poot om op te staan. Dus vandaag even naar kantoor gefietst en het contract ingeleverd.
Ik ga er ook echt niet lang meer werken, maar ik vind het wel zo fijn om nog sowieso tot februari een baan te hebben.quote:Op donderdag 13 september 2012 22:27 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Gelukkig werkt hun slechte administratie ook nog wel eens in het voordeel van een medewerker.
Prijs je maar gelukkig, waarschijnlijk ben je de laatste die een dergelijk contract krijgt.
Ik vraag me alleen af hoeveel een contract bij dit bedrijf nog waard is.
Dat vroeg ik me gister toevallig ook af. Ik heb ook 2 adressen die hun gids op donderdag krijgen ipv op dinsdag, zoals de rest. En dan ook; hoe zit het met Kampioenen met of zonder plastic?quote:Op donderdag 13 september 2012 22:29 schreef Rafierafie het volgende:
Vroeg ik me trouwens vandaag af:
Weet iemand wat het verschil is tussen de veronica op dinsdag en die op donderdag?
Het is namelijk zo dat ik bepaalde adressen altijd op dinsdag heb en andere standaard op donderdag.
Precies, maar anders wordt je met 2 flutcontracten met uiteindelijk een lager uurloon opgescheept!quote:Op donderdag 13 september 2012 23:06 schreef MissSpooky het volgende:
[..]
Ik ga er ook echt niet lang meer werken, maar ik vind het wel zo fijn om nog sowieso tot februari een baan te hebben.
2 uur wachten op een steunpuntquote:Op donderdag 13 september 2012 18:24 schreef Zelva het volgende:
Vandaag voor de eerste keer echte 'problemen' gehad.
De tas met de 24-uurspost was er niet. Die stond in de plaats 6 kilometer verder op, terwijl er bij ons depot een tas voor die plaats was.
Gebeld enzo. Toen eerst maar de niet-24uurspost weggebracht. Rond kwart over twaalf uur bericht gekregen dat de tas in die andere plaats was opgehaald.
Om kwart voor één komt er inderdaad een bestelbusje aanrijden. Geen tas voor mij, maar die kwam de foute tas ophalen. Om half twee komt er een ander busje de goede tas brengen.
Ligt dat nou aan mij, of is dat logistiek gezien niet geheel handig gedaan? Heb nu bijna twee uur op het depot zitten niksen. Dan had ik beter zelf die tassen kunnen halen en brengen.
Klopt inderdaad, daar had ik ook geen zin in haha.quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:00 schreef Taneli het volgende:
[..]
Precies, maar anders wordt je met 2 flutcontracten met uiteindelijk een lager uurloon opgescheept!
Waarom lost de planning niet dat soort probleempjes op, maar gaan bezorgers onderling daarover bellen?quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:19 schreef MissSpooky het volgende:
Lol, word ik net gebeld door een collega waar ik echt een hekel aan heb of ik zijn wijk wilde overnemen. (Ik was zn laatste redding blabla.) We hebben dus al eens eerder een wijk die ik niet kende opgedeeld, en ik had dus iets van 3/4 en hij alle simpele stukken zonder trapjes natuurlijk.
Dus nu heb ik gezegd (want het extra geld is natuurlijk wel nice) dat ik de helft doe op voorwaarden dat IK bepaal waar de helft is en dat hij alle rotte stukken krijgt. Die man heeft al vaker het bloed onder mn nagels vandaan gehaald. Bij iedereen daar trouwens.
Tja, waarschijnlijk zei de planner 'zoek het maar zelf uit'. Die dude kan behoorlijk irritant zijn en schuift zn werk graag af aan andere mensen. Ik weet niet precies hoe het gegaan is.quote:Op vrijdag 14 september 2012 18:58 schreef HetBrabandertje het volgende:
[..]
Waarom lost de planning niet dat soort probleempjes op, maar gaan bezorgers onderling daarover bellen?
Hebben ze de eerdere slogan "Morgen is vandaag" afgedankt?quote:Op vrijdag 14 september 2012 20:28 schreef Deezertje het volgende:
Ah, PostNL heeft nu ook een slogan: ''Het bezorgen van morgen''. ff nadenken, snap je 'm wel.
i.p.v. TNT's: Sure we can! ()
Hoewel beide bovenstaande zinnen volgens mij aardig kloppen, ontgaat mij het verband tussen de twee. Dat de kwaliteit onder druk staat is bekend, maar dat leidt vooral tot negatieve publiciteit, en het vertragen van de reorganisatie. Hierdoor daalt de winst (klanten lopen weg, de beoogde kostenbesparingen door de reorganisatie komen later dan verwacht) en daalt de aandelenkoers.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:53 schreef Deezertje het volgende:
Volgens mij wil de top zo snel mogelijk van het bedrijf af.
Kwaliteit leveren mag niet meer, ontmoedigen ze.
Zo willen ze half filosofisch overkomen, zodat je erover gaat nadenken en beseft dat PostNL een ongelooflijk diepgaand en zelfbewuste organisatie is die goed met zijn mensen, de natuur en de toekomst omgaat.quote:Op zaterdag 15 september 2012 05:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Waarschijnlijk hadden ze geconcludeerd dat eerdergenoemde slogan "Morgen is vandaag" wel heel erg vaag is. Want wat betekent het? Dat we de post van vandaag nog best een dagje laten liggen, want dat vandaag en morgen toch twee identieke begrippen zijn?
Of betekent het dat PostNL een organisatie is die weliswaar naar de toekomst kijkt, maar niet verder dan 1 dag vooruit?
De nieuwe slogan is wat dat betreft iets duidelijker, maar als je ziet wat voor puinhoop het is op de vestigingen waar ze al volgens het "systeem van de toekomst" werken, met CVL's en bestellen uit 3 bundels, en dat het op de vestigingen die nog de oude methodiek hanteren veel soepeler loopt, is dat bezorgen van morgen toch niet echt iets om trots met grote letters op alle auto's en gebouwen te zetten.
Je moet de scenario's niet te serieus nemen. Het is vooral een richtlijn en sluit zelden aan op de realiteit. Bij ons staan de wijken over het algemeen veel te ruim op daldagen en te krap op piekdagen. Dit komt voor een deel door de looptijden die vrij gedateerd zijn/nog van voor het piek/dalsysteem. De kunst is om in de gaten te houden dat je er per saldo niet op inlevert. Ik loop bijvoorbeeld regelmatig op zaterdag in mijn eigen tijd. Maar dat trek ik weer recht door een vrijdag waarop ik standaard tijd overhoud.quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:19 schreef Trix89 het volgende:
hee people,
Ik had even een vraagje, ben nu een maand postbezorger en het valt mij heel erg op dat de scenario's helemaal niet matchen met hoelang je erover doet.
Vorige week maandag had ik scenario A (mag er 1:34 uur over doen) en ik liep hem zonder moeite in 1 uur. (1,5 tas)
Vandaag had ik scenario E (mag er 2:17 uur over doen) en ik liep hem met echt heel veel moeite in 3 en een half uur (7 tassen).
Ik vind dit best wel raar... vooral ook omdat ik maar een half uurtje extra krijg voor 5.5 tas (!!!!) meer.
Omdat ik nog maar kort voor postnl werk ben ik heel erg benieuwd hoe postnl hiermee omgaat, want als ik voor vandaag maar 2 uur betaald krijg ipv de 3.5 uur die ik erover heb gedaan word ik echt flink pissig.
Ik ben vandaag echt kapot gewoon, no way dat ik sneller dan 3.5uur mijn wijk had kunnen brengen, en ik ben gewoon een jonge fysiek gezonde student. Hoe the fuck kunnen de lieve 40+ dames ooit hun uren zo maken?
Dat soort rare tijden krijg ik ook. Komt in mijn geval door veel HAH met 4 minuten extra per 100 afgiftepunten. Verder hebben we hier de normale looptijden die zijn afgerond op 5 minuten.quote:Op zaterdag 15 september 2012 20:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
1.34? 2.23? Wat een rare looptijden. Wij werken hier helemaal niet met scenario's. Maar wij hebben hier ook geen Georoute, misschien dat dat een rol speelt? Hier krijg je voor een bepaalde wijk, laten we zeggen de 5208 op dinsdag en zaterdag (piekdag met hah) 2.30, op woensdag en vrijdag (daldag zonder hah) 1.30, en op donderdag 2.15 (piekdag zonder hah).
Daarnaast krijg je fietstijd van bijv. 20 minuten. Dat is de tijd die het je kost als je de post niet in 1x meekrijgt en je nog een keer op en neer naar het depot moet om bij te laden. Ze gaan er van uit dat je 2 tassen per keer meeneemt, dus als ik op die donderdag bijv. 6 tassen heb krijg ik 2.55 uur.
Wat me wel opvalt binnen mijn VBG is dat in het ene DVG de tijden veel ruimer staan dan in de andere.
Jij sloopt je fiets liever dan dat je iets langer over je werk doet?quote:Op zaterdag 15 september 2012 21:05 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Dat soort rare tijden krijg ik ook. Komt in mijn geval door veel HAH met 4 minuten extra per 100 afgiftepunten. Verder hebben we hier de normale looptijden die zijn afgerond op 5 minuten.
En dat van die fietstijden vind ik vaag... zit dat al in de totale looptijd? Ik rij namelijk nóóit terug.
Ik heb dan ook wel eens 7 tassen in een keer meegenomen. Vraag me niet hoe
Als het erg druk is doe ik in iedere fietstas een grijze tas, die vul ik dan helemaal op zodat het boven de randen uitsteekt en dan neem ik nog een grijze tas tussen mijn fietstassen in op m'n bagagedrager.
Maar als ze post weghalen van de zaterdag zou dat weer verplaatst moeten worden naar de dins- of donderdag... Daar zit ik ook niet bepaald op te wachten.quote:Op zaterdag 15 september 2012 18:12 schreef SKBlondie het volgende:
Wat zat er veel fijnpost van bedrijven tussen zeg. Heb vandaag ook weer meer tassen post per wijk moeten bezorgen dan donderdag (6 om 4). Waarom ze dit zo blijven doen blijft voor mij een raadsel aangezien er op zaterdag minder mensen beschikbaar zijn en er veel pbz's zijn die twee wijken lopen. Dan zou je toch zeggen dat je zo min mogelijk post wil overhouden voor zaterdag? Die nieuwe slogan gaat trouwens nergens over.
Mijn fiets is steviger dan je denktquote:Op zaterdag 15 september 2012 21:06 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Jij sloopt je fiets liever dan dat je iets langer over je werk doet?In principe is je fiets vol als je zo'n 3 tassen hebt geladen.
Maar een ander zou dat wel doen misschien. Dus je moet het wel incalculeren in je totale werktijd. Anders ben je een beetje in je eigen vingers aan het snijden.quote:Op zaterdag 15 september 2012 21:08 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Mijn fiets is steviger dan je denkt
Het is meer dat ik het teveel moeite vind om terug te rijden. Daarbij kost dat me meer tijd dan wanneer ik alles in een keer meeneem.
Op piekdagen doe ik altijd even lang over mijn wijk. Maakt niet uit of het veel of weinig is. Ik loop mijn wijk al een behoorlijke tijd en heb blijkbaar de meest efficiënte route gevonden. Dat betekent dat ik altijd binnen de normtijd blijf terwijl een ander dat niet haalt.quote:Op zaterdag 15 september 2012 21:09 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Maar een ander zou dat wel doen misschien. Dus je moet het wel incalculeren in je totale werktijd. Anders ben je een beetje in je eigen vingers aan het snijden.
Ja dat heb ik ook. Maar ik pas wel een correctie toe om mezelf niet te benadelen (en om te voorkomen dat trage mensen mijn wijk niet kunnen lopen). Ik heb overigens het geluk dat ik bestaande wijken loop en die liggen redelijk vast qua tijd.quote:Op zaterdag 15 september 2012 21:11 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Op piekdagen doe ik altijd even lang over mijn wijk. Maakt niet uit of het veel of weinig is. Ik loop mijn wijk al een behoorlijke tijd en heb blijkbaar de meest efficiënte route gevonden. Dat betekent dat ik altijd (ruim) binnen de normtijd blijf terwijl een ander dat niet haalt.
Ik schrijf gewoon nooit mijn tijden opquote:Op zaterdag 15 september 2012 21:12 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook. Maar ik pas wel een correctie toe om mezelf niet te benadelen (en om te voorkomen dat trage mensen mijn wijk niet kunnen lopen). Ik heb overigens het geluk dat ik bestaande wijken loop en die liggen redelijk vast qua tijd.
Dat is ook een manier.quote:Op zaterdag 15 september 2012 21:16 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik schrijf gewoon nooit mijn tijden op
Haha me too. Ik ga dan soms lopend naar de wijk toe, als het niet zo ver is en het is teveel om nog veilig mee te fietsenquote:Op zaterdag 15 september 2012 21:08 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Mijn fiets is steviger dan je denkt
Het is meer dat ik het teveel moeite vind om terug te rijden. Daarbij kost dat me meer tijd dan wanneer ik alles in een keer meeneem.
Lopend met een (te) zwaar beladen fiets vind ik niet prettig. Ik kan 'm moeilijk in balans houden en stoppen gaat ook lastig.quote:Op zaterdag 15 september 2012 21:24 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Haha me too. Ik ga dan soms lopend naar de wijk toe, als het niet zo ver is en het is teveel om nog veilig mee te fietsenKost me minder tijd dan terug gaan
En die rare tijden zijn hier idd door Georoute, daarvoor waren het gewoon afgeronde tijden. Als we terug moeten fietsen, moeten we dat aangeven als reden voor uitloop zodat we dat betaald krijgen.
En wat ga je voor verklaring geven als je omflikkert met je fiets en aangereden wordt door een auto?quote:Op zaterdag 15 september 2012 21:30 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Lopend met een (te) zwaar beladen fiets vind ik niet prettig. Ik kan 'm moeilijk in balans houden en stoppen gaat ook lastig.
Ik ga hoe dan ook altijd gewoon fietsen, met als gevolg dat ik een beetje slinger, heel langzaam over drempels moet gaan omdat ie anders gaat steigeren en ik erg moeilijk kan opstappen door de extra hoge lading achterop. Je moet je been heel hoog kunnen optillen als je een herenfiets hebt zoals ik
Zal niet snel gebeuren aangezien we hier gescheiden fietspaden hebben en ik door een hele rustige buurt moet fietsen buiten de tijden dat de kindertjes van of naar school worden gebracht.quote:Op zaterdag 15 september 2012 21:31 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
En wat ga je voor verklaring geven als je omflikkert met je fiets en aangereden wordt door een auto?
Het is te doen hoor. Gaat dan alleen ongelooflijk traag en het is doodeng.quote:Op zaterdag 15 september 2012 21:52 schreef VixenFromHell het volgende:
Als mijn fiets overbeladen is kan ik hem volgens mij fietsend slechter in balans houden dan lopend
Maar ben wel eens bijna omgevallen met een te volle fiets, dus daar ben ik ook een beetje bang voor
Moet nu wel ineens aan de komende winter denken.. eerder deed ik heel veel met karretjes en dan vaak lopen vanaf het karretjes adres, maar nu is het veel meer op de fiets en sowieso fietsen vanaf het depot naar een eventueel karretje. Denk dat ik dan niet meer met zo'n volgeladen fiets op pad ga
Ja afgelopen winter was idd te doenquote:Op zaterdag 15 september 2012 22:05 schreef Hoplahopla het volgende:
Ik vond het afgelopen winter wel meevallen eigenlijk. Door dertig centimeter sneeuw heen ploegen met je voeten is niet al te fijn, maar het is te doen. Zodra de boel een beetje plat is gereden kun je ook weer redelijk goed fietsen.
Wil je van handen ruilen?quote:Op zaterdag 15 september 2012 22:12 schreef Hoplahopla het volgende:
Ik heb juist meer moeite met warmte...
Ik liep afgelopen winter gewoon rond in mijn TNT-kleding met alleen het shirt en de zomerjas (die zonder die fleecevoering). Ook droeg ik geen handschoenen... In het begin krijg je pijn in je handen, maar na een half uur heb je er geen last meer van.
Met die handschoenen zonder vingertopjes krijg ik altijd zweterige handen...
Rook je ook?quote:Op zaterdag 15 september 2012 22:27 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Wil je van handen ruilen?
Bij mij is het zo erg dat mijn vingers helemaal wit worden.
Het begint met milde pijn, vervolgens gruwelijke pijn en daarna worden ze met een beetje geluk compleet gevoelloos.
Ik heb nu verwarmde handschoenen die zelfs niks voor me doen. Komt omdat ik in het verleden in de winter vaak een uur of 6 achter elkaar buiten was waardoor de boel permanent beschadigd is. Behalve mijn handen heb ik weinig last van de kou hoewel ik wel wat extra vlees op mijn botten kan gebruiken
Sigarenquote:
The voice of Postnlquote:Op maandag 17 september 2012 12:05 schreef Puurheid het volgende:
Hebben jullie ook al een mail binnen van the Voice?
Heel handig, het VBG waar ik werk staat er gewoon niet bij.
quote:- Alle medewerkers die na 1 juli 2012 in dienst gekomen zijn
- Tijdelijke hulpkrachten en uitzendkrachten
- Alle medewerkers onder CAO Zaterdagwerkers, behalve die vallen onder Autobedrijf
- Bezorgen: alle medewerkers onder CAO Mail voor wie de migratie nog niet is afgerond, behalve de leidinggevenden
- Alle medewerkers zonder CAO Mail (behalve medewerkers met een PAO-contract en CAO Postbezorger)
- Collectie: alle medewerkers onder een collectiegebied (CG)
- Alle medewerkers die overcompleet zijn (bijv. BT/orgcode HR&O-overcompleet)
Wat is dat voor onderzoek dan?quote:Op maandag 17 september 2012 16:00 schreef Peterselieman het volgende:
ze sluiten voor het gemak ook maar even een hele lijst uit bij het onderzoek:
[..]
een onderzoek onder medewerkers. Kijken naar hun motivatie, wat er beter kan, etc.quote:
Jep, van mijn rapportje zullen ze niet zo vrolijk worden denk ikquote:Op maandag 17 september 2012 12:05 schreef Puurheid het volgende:
Hebben jullie ook al een mail binnen van the Voice?
Heel handig, het VBG waar ik werk staat er gewoon niet bij.
Hij is acht cijfers lang.quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:34 schreef Crientj het volgende:
Over het intranet gesproken, ik krijg een brief thuis dat ik mij kan aanmelden.. maar ze willen je personeelsnummer. Die staat onderaan mijn contract (volgens de website), alleen daar staan twee reeksen van cijfers. Welke van de twee is het personeelsnummer?
Dit is pas mn tweede week, vandaar dat ik m via daar opzochtquote:Op dinsdag 18 september 2012 13:37 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Hij is acht cijfers lang.
(staat ook op je papieren salarisstrook, mocht je die nog hebben)
20 septemberquote:Op dinsdag 18 september 2012 13:23 schreef Amerixe het volgende:
Weet iemand wanneer we loon krijgen? Op die nieuwe site kan ik geen reet meer..
Ja, bij mij staat het er altijd de volgende ochtend om 6 uur op... vraag me af waarom, ik zit namelijk bij INGquote:Op dinsdag 18 september 2012 14:34 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
20 september
wel een dag later op je rekening
dat was het zeker bijna iedereen buiten de tijd en er wordt alweer moeilijk gedaan om buitentijd te betalen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 15:59 schreef Selestha het volgende:
Man man, wat druk vandaag
10 tassen (incl HaH), drie keer bijladen, ketting eraf dus daar ook nog aan bezig geweest. Ik deed er 4 uur over in plaats van de 2 uur die er voor staat. Een ''wijkje'' noemt de planner dat. Nou ja, gelukkig is het alleen op de dinsdagen zo erg.
het was gewoon 100% vandaagquote:Op dinsdag 18 september 2012 16:21 schreef SKBlondie het volgende:
Doordat de Linda, H&M en Veronicagids bijzaten leek het behoorlijk druk. Maar had toch redelijk wat woningen over kunnen slaan als er geen hah bij had gezeten. Qua aantal poststukken was het bij ons zaterdag een stuk drukker.
9 oranje zijn14 grijze zakken,abnormale volumesquote:Op dinsdag 18 september 2012 18:14 schreef Herfstblad het volgende:
Wat een ramp vandaag!
Was pas om 17:15 klaar en om13:30 begonnen. :|
9 zakken inclusief 6(!) keer HAH, Linda, H&M. En ook een kapotte fiets(stuur kon niet meer normaal) waardoor ik een groot deel van mijn wijk lopend heb moeten doen.ARGH! Klotefiets!
Maar ik zie dat jij ook problemen met je fiets had, Selestha.Was ik dus niet de enige.
Nee, geen geowijk.quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:29 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
9 oranje zijn14 grijze zakken,abnormale volumes
en 6hah dat moeten ze ook beter honereren.
die 5min per 100(1 keer dan) schiet ook niet op
zit je ook in een geowijk?
Dat vraag ik me ook wel eens af, hoe moet dat in vredesnaam met de kerst? Zie er gewoon tegenop!quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:40 schreef ophaling10 het volgende:
ik krijg nu net pas de post thuis, gaat goed zo anno 2012
was vroeger een ochtendwijk voor 10uur
De kerst meot er nog aan komen.
Snel ontslag nemen voordat het kerst is.quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:46 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook wel eens af, hoe moet dat in vredesnaam met de kerst? Zie er gewoon tegenop!
Dat had bij ons geen zin meer. Zat een heel dun A4-tje bij dat groter was dan de rest. Die waren allemaal al gescheurd en verfrommeld door het bundelen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:21 schreef Hoplahopla het volgende:
i.c.m. irritante HAH die je echt voorzichtig moest hanteren.
Ja daar heb ik ook last van, als ik nu al 10 zakken heb op een dinsdagquote:Op dinsdag 18 september 2012 18:46 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook wel eens af, hoe moet dat in vredesnaam met de kerst? Zie er gewoon tegenop!
Heel vervelend, die had ik ook. Toen er ook nog een flinke regenbui overheen kwam durfde ik die vodjes helemaal niet meer in de bus te gooien.quote:Zat een heel dun A4-tje bij dat groter was dan de rest. Die waren allemaal al gescheurd en verfrommeld door het bundelen.
Dat wordt echt een drama als we dit soort volumes hebben én al die kerstkaarten enzo.quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:46 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
je hebt meer soorten HAH dan alleen die folders die door de post bezorgd wordenquote:
Het aanpassen doen ze idd niet zo snel. Daarom lepelen wij altijd folders over tussen wijken, waardoor er iig geen tekorten meer zijn.quote:Ik heb voor mijn wijk normaal gesproken 1 tasje.
Wat dus te weinig HAH is en wat ik het halve jaar op bezorgrapporten heb aangegeven dat het te weinig is. Ik heb net voor ongeveer 15-20 huizen te weinig HAH
Maar goed, als ze er verder niets mee doen, dan niet hoor
Ik ken eigenlijk alleen de stempassen (wat niet echt HAH is) en idd alleen die foldersquote:Op woensdag 19 september 2012 13:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je hebt meer soorten HAH dan alleen die folders die door de post bezorgd worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |