Mijn fiets is steviger dan je denktquote:Op zaterdag 15 september 2012 21:06 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Jij sloopt je fiets liever dan dat je iets langer over je werk doet?In principe is je fiets vol als je zo'n 3 tassen hebt geladen.
Maar een ander zou dat wel doen misschien. Dus je moet het wel incalculeren in je totale werktijd. Anders ben je een beetje in je eigen vingers aan het snijden.quote:Op zaterdag 15 september 2012 21:08 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Mijn fiets is steviger dan je denkt
Het is meer dat ik het teveel moeite vind om terug te rijden. Daarbij kost dat me meer tijd dan wanneer ik alles in een keer meeneem.
Op piekdagen doe ik altijd even lang over mijn wijk. Maakt niet uit of het veel of weinig is. Ik loop mijn wijk al een behoorlijke tijd en heb blijkbaar de meest efficiënte route gevonden. Dat betekent dat ik altijd binnen de normtijd blijf terwijl een ander dat niet haalt.quote:Op zaterdag 15 september 2012 21:09 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Maar een ander zou dat wel doen misschien. Dus je moet het wel incalculeren in je totale werktijd. Anders ben je een beetje in je eigen vingers aan het snijden.
Ja dat heb ik ook. Maar ik pas wel een correctie toe om mezelf niet te benadelen (en om te voorkomen dat trage mensen mijn wijk niet kunnen lopen). Ik heb overigens het geluk dat ik bestaande wijken loop en die liggen redelijk vast qua tijd.quote:Op zaterdag 15 september 2012 21:11 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Op piekdagen doe ik altijd even lang over mijn wijk. Maakt niet uit of het veel of weinig is. Ik loop mijn wijk al een behoorlijke tijd en heb blijkbaar de meest efficiënte route gevonden. Dat betekent dat ik altijd (ruim) binnen de normtijd blijf terwijl een ander dat niet haalt.
Ik schrijf gewoon nooit mijn tijden opquote:Op zaterdag 15 september 2012 21:12 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook. Maar ik pas wel een correctie toe om mezelf niet te benadelen (en om te voorkomen dat trage mensen mijn wijk niet kunnen lopen). Ik heb overigens het geluk dat ik bestaande wijken loop en die liggen redelijk vast qua tijd.
Dat is ook een manier.quote:Op zaterdag 15 september 2012 21:16 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik schrijf gewoon nooit mijn tijden op
Haha me too. Ik ga dan soms lopend naar de wijk toe, als het niet zo ver is en het is teveel om nog veilig mee te fietsenquote:Op zaterdag 15 september 2012 21:08 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Mijn fiets is steviger dan je denkt
Het is meer dat ik het teveel moeite vind om terug te rijden. Daarbij kost dat me meer tijd dan wanneer ik alles in een keer meeneem.
Lopend met een (te) zwaar beladen fiets vind ik niet prettig. Ik kan 'm moeilijk in balans houden en stoppen gaat ook lastig.quote:Op zaterdag 15 september 2012 21:24 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Haha me too. Ik ga dan soms lopend naar de wijk toe, als het niet zo ver is en het is teveel om nog veilig mee te fietsenKost me minder tijd dan terug gaan
En die rare tijden zijn hier idd door Georoute, daarvoor waren het gewoon afgeronde tijden. Als we terug moeten fietsen, moeten we dat aangeven als reden voor uitloop zodat we dat betaald krijgen.
En wat ga je voor verklaring geven als je omflikkert met je fiets en aangereden wordt door een auto?quote:Op zaterdag 15 september 2012 21:30 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Lopend met een (te) zwaar beladen fiets vind ik niet prettig. Ik kan 'm moeilijk in balans houden en stoppen gaat ook lastig.
Ik ga hoe dan ook altijd gewoon fietsen, met als gevolg dat ik een beetje slinger, heel langzaam over drempels moet gaan omdat ie anders gaat steigeren en ik erg moeilijk kan opstappen door de extra hoge lading achterop. Je moet je been heel hoog kunnen optillen als je een herenfiets hebt zoals ik
Zal niet snel gebeuren aangezien we hier gescheiden fietspaden hebben en ik door een hele rustige buurt moet fietsen buiten de tijden dat de kindertjes van of naar school worden gebracht.quote:Op zaterdag 15 september 2012 21:31 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
En wat ga je voor verklaring geven als je omflikkert met je fiets en aangereden wordt door een auto?
Het is te doen hoor. Gaat dan alleen ongelooflijk traag en het is doodeng.quote:Op zaterdag 15 september 2012 21:52 schreef VixenFromHell het volgende:
Als mijn fiets overbeladen is kan ik hem volgens mij fietsend slechter in balans houden dan lopend
Maar ben wel eens bijna omgevallen met een te volle fiets, dus daar ben ik ook een beetje bang voor
Moet nu wel ineens aan de komende winter denken.. eerder deed ik heel veel met karretjes en dan vaak lopen vanaf het karretjes adres, maar nu is het veel meer op de fiets en sowieso fietsen vanaf het depot naar een eventueel karretje. Denk dat ik dan niet meer met zo'n volgeladen fiets op pad ga
Ja afgelopen winter was idd te doenquote:Op zaterdag 15 september 2012 22:05 schreef Hoplahopla het volgende:
Ik vond het afgelopen winter wel meevallen eigenlijk. Door dertig centimeter sneeuw heen ploegen met je voeten is niet al te fijn, maar het is te doen. Zodra de boel een beetje plat is gereden kun je ook weer redelijk goed fietsen.
Wil je van handen ruilen?quote:Op zaterdag 15 september 2012 22:12 schreef Hoplahopla het volgende:
Ik heb juist meer moeite met warmte...
Ik liep afgelopen winter gewoon rond in mijn TNT-kleding met alleen het shirt en de zomerjas (die zonder die fleecevoering). Ook droeg ik geen handschoenen... In het begin krijg je pijn in je handen, maar na een half uur heb je er geen last meer van.
Met die handschoenen zonder vingertopjes krijg ik altijd zweterige handen...
Rook je ook?quote:Op zaterdag 15 september 2012 22:27 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Wil je van handen ruilen?
Bij mij is het zo erg dat mijn vingers helemaal wit worden.
Het begint met milde pijn, vervolgens gruwelijke pijn en daarna worden ze met een beetje geluk compleet gevoelloos.
Ik heb nu verwarmde handschoenen die zelfs niks voor me doen. Komt omdat ik in het verleden in de winter vaak een uur of 6 achter elkaar buiten was waardoor de boel permanent beschadigd is. Behalve mijn handen heb ik weinig last van de kou hoewel ik wel wat extra vlees op mijn botten kan gebruiken
Sigarenquote:
The voice of Postnlquote:Op maandag 17 september 2012 12:05 schreef Puurheid het volgende:
Hebben jullie ook al een mail binnen van the Voice?
Heel handig, het VBG waar ik werk staat er gewoon niet bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |