abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 september 2012 @ 12:48:05 #101
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_116775504
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 18:24 schreef Zelva het volgende:
Vandaag voor de eerste keer echte 'problemen' gehad.

De tas met de 24-uurspost was er niet. Die stond in de plaats 6 kilometer verder op, terwijl er bij ons depot een tas voor die plaats was.

Gebeld enzo. Toen eerst maar de niet-24uurspost weggebracht. Rond kwart over twaalf uur bericht gekregen dat de tas in die andere plaats was opgehaald.

Om kwart voor één komt er inderdaad een bestelbusje aanrijden. Geen tas voor mij, maar die kwam de foute tas ophalen. Om half twee komt er een ander busje de goede tas brengen.

Ligt dat nou aan mij, of is dat logistiek gezien niet geheel handig gedaan? Heb nu bijna twee uur op het depot zitten niksen. Dan had ik beter zelf die tassen kunnen halen en brengen.
2 uur wachten op een steunpunt :')
Ik had ze allang gezegd dat ze op konden flikkeren en de rommel tot morgen laten staan.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 september 2012 @ 13:23:37 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116776769
morgen maar weer eens een ander wijkje lopen. is ietsje langer dan mijn normale wijkje
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_116787081
Wordt 't morgen weer een beetje druk?
Makro en HAH sowieso hier...
Door de nieuwe aanrijdtijden van het Autobedrijf hier kan ik voortaan later beginnen met bezorgen van mijn twee wijken.
Baal ik wel ontzettend van. Doe er toch al gauw zo'n 4-5 uur over...
pi_116787870
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 11:00 schreef Taneli het volgende:

[..]

Precies, maar anders wordt je met 2 flutcontracten met uiteindelijk een lager uurloon opgescheept!
Klopt inderdaad, daar had ik ook geen zin in haha.

[ Bericht 83% gewijzigd door MissSpooky op 14-09-2012 18:53:05 ]
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_116789169
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 10:19 schreef MissSpooky het volgende:
Lol, word ik net gebeld door een collega waar ik echt een hekel aan heb of ik zijn wijk wilde overnemen. (Ik was zn laatste redding blabla.) We hebben dus al eens eerder een wijk die ik niet kende opgedeeld, en ik had dus iets van 3/4 en hij alle simpele stukken zonder trapjes natuurlijk.
Dus nu heb ik gezegd (want het extra geld is natuurlijk wel nice) dat ik de helft doe op voorwaarden dat IK bepaal waar de helft is en dat hij alle rotte stukken krijgt. Die man heeft al vaker het bloed onder mn nagels vandaan gehaald. Bij iedereen daar trouwens.
Waarom lost de planning niet dat soort probleempjes op, maar gaan bezorgers onderling daarover bellen?
pi_116789335
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 18:58 schreef HetBrabandertje het volgende:

[..]

Waarom lost de planning niet dat soort probleempjes op, maar gaan bezorgers onderling daarover bellen?
Tja, waarschijnlijk zei de planner 'zoek het maar zelf uit'. Die dude kan behoorlijk irritant zijn en schuift zn werk graag af aan andere mensen. Ik weet niet precies hoe het gegaan is.
Maarja, als ik geen vrij kan krijgen dan regel ik dat soms ook zelf. Mn zus werkt er en een paar goede vrienden, dus dan kun je elkaar een beetje helpen. De planner heeft daar geen problemen mee.
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_116792607
Ah, PostNL heeft nu ook een slogan: ''Het bezorgen van morgen''. ff nadenken, snap je 'm wel. ;)
i.p.v. TNT's: Sure we can! ( :') )
pi_116793214
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 20:28 schreef Deezertje het volgende:
Ah, PostNL heeft nu ook een slogan: ''Het bezorgen van morgen''. ff nadenken, snap je 'm wel. ;)
i.p.v. TNT's: Sure we can! ( :') )
Hebben ze de eerdere slogan "Morgen is vandaag" afgedankt?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 september 2012 @ 20:45:07 #109
Maffe Fries
pi_116793427
het bezorgen op morgen zullen ze bedoelen :P
pi_116807704
Waarschijnlijk hadden ze geconcludeerd dat eerdergenoemde slogan "Morgen is vandaag" wel heel erg vaag is. Want wat betekent het? Dat we de post van vandaag nog best een dagje laten liggen, want dat vandaag en morgen toch twee identieke begrippen zijn?

Of betekent het dat PostNL een organisatie is die weliswaar naar de toekomst kijkt, maar niet verder dan 1 dag vooruit?

De nieuwe slogan is wat dat betreft iets duidelijker, maar als je ziet wat voor puinhoop het is op de vestigingen waar ze al volgens het "systeem van de toekomst" werken, met CVL's en bestellen uit 3 bundels, en dat het op de vestigingen die nog de oude methodiek hanteren veel soepeler loopt, is dat bezorgen van morgen toch niet echt iets om trots met grote letters op alle auto's en gebouwen te zetten. :N
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_116812485
Wat een spammers toch weer bij de KPN :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_116816806
Ja, huis-aan-huismailing, irritant formaat.
En bijna alle stukken waren hier zowat helemaal kapot. Adres viel nergens te lezen dus moest adreskader opengescheurd worden. En dat hadden de voorbereiders niet erg subtiel gedaan... Verwacht veel klachten van klanten dat de post kapot binnenkwam. Gelukkig was het reclame...

Moet toch even mijn beklag kwijt:

Volgens mij wil de top zo snel mogelijk van het bedrijf af.
Kwaliteit leveren mag niet meer, ontmoedigen ze.

Werk al velen jaren als zaterdagbesteller, maar mag sinds kort niet meer sorteren. Dus ben eigenlijk een postbezorger, maar dan met zaterdagbesteller loon :) (zowat dubbele als postbezorgers hier)

- Sinds het Autotbedrijf is ingevoerd is het een drama. Wijken worden héél erg laat op depots afgeleverd, tassen staan op verkeerde depots, Polen die geen Nederlands spreken en vaak de verkeerde tassen bij zich hebben... kan je nog langer wachten op je tassen. Tassen zijn wel op tijd klaar, daar ligt het probleem dus niet.

- Depots worden niet meer of erg slecht leeggehaald. Pakketjes blijven op depot liggen. Heb ze vandaag maar bezorgd bij de mensen die thuis waren. 'Kleine brievenbus' stickers zaten er al wel op. Heb verhalen gehoord van mensen die hun pakketje pas een week later weer binnen hadden. Als Autobedrijf pas paar dagen later depots leeghaalt, en ze daarna nog een paar dagen over doen in sorteercentrum van Pakketservice, snap ik wel dat mensen boos worden.

Zoals gezegd zullen er ook vast goede en normale mensen bij het Autobedrijf werken, maar bij ons VBG is het compleet mislukt. Wat ik al eerder zei: AB is er alleen zodat er nieuwe contracten bestaan. Minder uren, minder salaris, en minder kwaliteit. Nu dus zelfs Polen in dienst die echt geen woord Nederlands kunnen spreken of lezen.

- Werd vandaag aangesproken door verschillende mensen in wijk dat aangetekende brieven gewoon in hun brievenbus liggen. Sinds subco's van Pakketdienst deze bezorgen, gaan ze er hetzelfde mee om als pakketjes. Alles er aan doen om ze afgeleverd te krijgen, anders krijgen ze geen vergoeding. Snap de boze mensen wel, zo heeft een aangetekende natuurlijk helemaal geen nut. Is het gewoon een normaal poststuk. En de afzenders mooi de hoofdprijs laten betalen...

Helaas merk ik dat het er elke week slechter op wordt, en er helaas niks meer aan gedaan wordt. Iedereen wacht af hoe de reorganisatie afloopt, en vreest voor zijn of haar baantje. Kwaliteit telt allang niet meer.

Ben sinds kort ook gestopt met fouten tijdens het lopen herstellen. Als ik post heb voor een huis waar ik al geweest ben plak ik er gewoon een herstelsticker op... Daar krijg je immers ook geen extra tijd voor.

En dan te bedenken dat het 3bundelsysteem hier nog niet is ingevoerd.
Zal helemaal wel een chaos worden dan.

Zo!! Fijn weekend!! ;)

Heb bovenstaande natuurlijk ook gemeld bij mijn TC.
Ben gelukkig niet afhankelijk van de post voor salaris, dus scheelt.
Maar het plezier van mijn zaterdagbaantje is de laatste tijd helaas ver te zoeken!!

Vandaag de Mail binnengekregen. Nog niet gelezen, maar ze zullen vast wel vertellen dat alles op rolletjes loopt...... :') |:( _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door Deezertje op 15-09-2012 16:05:36 ]
  zaterdag 15 september 2012 @ 16:30:07 #113
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_116817687
Ik werk zelf voor het autobedrijf, en bij ons gaat alles wel goed.
Waar het vaak misgaat is dat de post voor de depots en steunpunten vaak niet op tijd klaar zijn op piekdagen. Daar hebben wij tot op heden gelukkig héél weinig last van. Ik zit zelf op een klein bestelkantoortje.
En wij moeten op de normtijden rijden.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_116818470
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 15:53 schreef Deezertje het volgende:

Volgens mij wil de top zo snel mogelijk van het bedrijf af.
Kwaliteit leveren mag niet meer, ontmoedigen ze.
Hoewel beide bovenstaande zinnen volgens mij aardig kloppen, ontgaat mij het verband tussen de twee. Dat de kwaliteit onder druk staat is bekend, maar dat leidt vooral tot negatieve publiciteit, en het vertragen van de reorganisatie. Hierdoor daalt de winst (klanten lopen weg, de beoogde kostenbesparingen door de reorganisatie komen later dan verwacht) en daalt de aandelenkoers.

Als ze het bedrijf willen verkopen dan zouden ze toch van alles moeten doen om die koers zo hoog mogelijk te krijgen? Als ze nu zouden verkopen (als ze al een geïnteresseerde zouden vinden) zouden ze er bar weinig voor krijgen.
pi_116818603
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 05:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Waarschijnlijk hadden ze geconcludeerd dat eerdergenoemde slogan "Morgen is vandaag" wel heel erg vaag is. Want wat betekent het? Dat we de post van vandaag nog best een dagje laten liggen, want dat vandaag en morgen toch twee identieke begrippen zijn?

Of betekent het dat PostNL een organisatie is die weliswaar naar de toekomst kijkt, maar niet verder dan 1 dag vooruit?

De nieuwe slogan is wat dat betreft iets duidelijker, maar als je ziet wat voor puinhoop het is op de vestigingen waar ze al volgens het "systeem van de toekomst" werken, met CVL's en bestellen uit 3 bundels, en dat het op de vestigingen die nog de oude methodiek hanteren veel soepeler loopt, is dat bezorgen van morgen toch niet echt iets om trots met grote letters op alle auto's en gebouwen te zetten. :N
Zo willen ze half filosofisch overkomen, zodat je erover gaat nadenken en beseft dat PostNL een ongelooflijk diepgaand en zelfbewuste organisatie is die goed met zijn mensen, de natuur en de toekomst omgaat.

Eigenlijk willen ze het liefst dat je keihard gaat janken wanneer je hun slogan leest.

Janken kan ik er wel om, maar dan van de lach...

Morgen is vandaag
Het bezorgen van morgen

:')
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 15 september 2012 @ 17:19:45 #116
Maffe Fries
pi_116819321
vandaag een erg drukke dag bij ons. Veel vakken zaten tot de nok toe vol. Voor een aantal wijken werden de veel te scherpe tijden dan ook niet gehaald, zeker als je weet dat de machinepost 45 minuten te laat was :')

Heb snoeihard doorgewerkt en de chauffeur van het autobedrijf laten weten dat hij eerst anderhalf uur van zijn bestelling kon doen voordat hij terug moest komen. In die tijd hadden wij de wijken voor zijn depots klaar. Moest zelf ook ff een wijkje doen. Die nieuwe oranje tassen zijn handig omdat ze ietsje groter zijn, maar ook die wilden wel vol, want ik had inclusief HAH vijf tassen. Heb ze in één keer meegenomen, maar het was best zwaar moet ik zeggen
pi_116820837
Wat zat er veel fijnpost van bedrijven tussen zeg. Heb vandaag ook weer meer tassen post per wijk moeten bezorgen dan donderdag (6 om 4). Waarom ze dit zo blijven doen blijft voor mij een raadsel aangezien er op zaterdag minder mensen beschikbaar zijn en er veel pbz's zijn die twee wijken lopen. Dan zou je toch zeggen dat je zo min mogelijk post wil overhouden voor zaterdag? Die nieuwe slogan gaat trouwens nergens over.
pi_116822866
hee people,
Ik had even een vraagje, ben nu een maand postbezorger en het valt mij heel erg op dat de scenario's helemaal niet matchen met hoelang je erover doet.
Vorige week maandag had ik scenario A (mag er 1:34 uur over doen) en ik liep hem zonder moeite in 1 uur. (1,5 tas)
Vandaag had ik scenario E (mag er 2:17 uur over doen) en ik liep hem met echt heel veel moeite in 3 en een half uur (7 tassen).

Ik vind dit best wel raar... vooral ook omdat ik maar een half uurtje extra krijg voor 5.5 tas (!!!!) meer.
Omdat ik nog maar kort voor postnl werk ben ik heel erg benieuwd hoe postnl hiermee omgaat, want als ik voor vandaag maar 2 uur betaald krijg ipv de 3.5 uur die ik erover heb gedaan word ik echt flink pissig.

Ik ben vandaag echt kapot gewoon, no way dat ik sneller dan 3.5uur mijn wijk had kunnen brengen, en ik ben gewoon een jonge fysiek gezonde student. Hoe the fuck kunnen de lieve 40+ dames ooit hun uren zo maken?
pi_116824786
Ja het klopt niet altijd. Op dinsdag staat er voor een bepaalde wijk hier 2 uur en 23 minuten.. ik moest iemand de wijk laten zien dus die liep met de reclame en ik met de post. Zou je eerder klaar moeten zijn denk je.. nou mooi 2,5 uur over gedaan. Vandaag stond er 2 uur 22 voor.. heb er 2 uur en 50 minuten over gedaan. Mijn andere wijk had ik keurig binnen de tijd af. Op een andere wijk ook altijd uitloop, de vaste bezorger gaf al wel toe dat hij het uitzonderlijk snel doet. Andersom ook gehad.. bezorger doet elke keer op dindag ruim 3 uur over een wijk die ik vandaag in 2 uur en 10 minuten deed (staat op dinsdag 2u26 voor en zaterdag 2u16). Krijgt ze overigens steeds netjes betaald omdat ze zegt dat het te weinig tijd is. Ik vermoed wel dat zij ook gewoon niet 1 van de snelsten is, helaas ;)

Je zit aan de ene kant wel met het feit dat sommigen het nou eenmaal sneller doen dan anderen, maar de tijden zijn aan de andere kant ook vaak gewoon te krap. Daar wordt hier wel regelmatig over geklaagd, het is ook niet voor niets dat bepaalde wijken niet populair zijn (al lopen sommige ook gewoon klote :P)

Hier is trouwens ook wat blijven staan :o dus ik ben benieuwd of ze maandag nog gaan bellen of ik het wil doen. Is aan de ene kant wel leuk verdienen, want het is een forse wijk (over de 3 uur), maar aan de andere kant.. maandag is voor mij weekend :P
pi_116825919
1.34? 2.23? Wat een rare looptijden. Wij werken hier helemaal niet met scenario's. Maar wij hebben hier ook geen Georoute, misschien dat dat een rol speelt? Hier krijg je voor een bepaalde wijk, laten we zeggen de 5208 op dinsdag en zaterdag (piekdag met hah) 2.30, op woensdag en vrijdag (daldag zonder hah) 1.30, en op donderdag 2.15 (piekdag zonder hah).

Daarnaast krijg je fietstijd van bijv. 20 minuten. Dat is de tijd die het je kost als je de post niet in 1x meekrijgt en je nog een keer op en neer naar het depot moet om bij te laden. Ze gaan er van uit dat je 2 tassen per keer meeneemt, dus als ik op die donderdag bijv. 6 tassen heb krijg ik 2.55 uur.

Wat me wel opvalt binnen mijn VBG is dat in het ene DVG de tijden veel ruimer staan dan in de andere.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 15 september 2012 @ 21:01:45 #121
Maffe Fries
pi_116827451
wij hebben wel georoute, maar er staan van een aantal wijken de tijden ruimer dan voorheen :+
pi_116827597
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:19 schreef Trix89 het volgende:
hee people,
Ik had even een vraagje, ben nu een maand postbezorger en het valt mij heel erg op dat de scenario's helemaal niet matchen met hoelang je erover doet.
Vorige week maandag had ik scenario A (mag er 1:34 uur over doen) en ik liep hem zonder moeite in 1 uur. (1,5 tas)
Vandaag had ik scenario E (mag er 2:17 uur over doen) en ik liep hem met echt heel veel moeite in 3 en een half uur (7 tassen).

Ik vind dit best wel raar... vooral ook omdat ik maar een half uurtje extra krijg voor 5.5 tas (!!!!) meer.
Omdat ik nog maar kort voor postnl werk ben ik heel erg benieuwd hoe postnl hiermee omgaat, want als ik voor vandaag maar 2 uur betaald krijg ipv de 3.5 uur die ik erover heb gedaan word ik echt flink pissig.

Ik ben vandaag echt kapot gewoon, no way dat ik sneller dan 3.5uur mijn wijk had kunnen brengen, en ik ben gewoon een jonge fysiek gezonde student. Hoe the fuck kunnen de lieve 40+ dames ooit hun uren zo maken?
Je moet de scenario's niet te serieus nemen. Het is vooral een richtlijn en sluit zelden aan op de realiteit. Bij ons staan de wijken over het algemeen veel te ruim op daldagen en te krap op piekdagen. Dit komt voor een deel door de looptijden die vrij gedateerd zijn/nog van voor het piek/dalsysteem. De kunst is om in de gaten te houden dat je er per saldo niet op inlevert. Ik loop bijvoorbeeld regelmatig op zaterdag in mijn eigen tijd. Maar dat trek ik weer recht door een vrijdag waarop ik standaard tijd overhoud.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_116827611
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 20:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
1.34? 2.23? Wat een rare looptijden. Wij werken hier helemaal niet met scenario's. Maar wij hebben hier ook geen Georoute, misschien dat dat een rol speelt? Hier krijg je voor een bepaalde wijk, laten we zeggen de 5208 op dinsdag en zaterdag (piekdag met hah) 2.30, op woensdag en vrijdag (daldag zonder hah) 1.30, en op donderdag 2.15 (piekdag zonder hah).

Daarnaast krijg je fietstijd van bijv. 20 minuten. Dat is de tijd die het je kost als je de post niet in 1x meekrijgt en je nog een keer op en neer naar het depot moet om bij te laden. Ze gaan er van uit dat je 2 tassen per keer meeneemt, dus als ik op die donderdag bijv. 6 tassen heb krijg ik 2.55 uur.

Wat me wel opvalt binnen mijn VBG is dat in het ene DVG de tijden veel ruimer staan dan in de andere.
Dat soort rare tijden krijg ik ook. Komt in mijn geval door veel HAH met 4 minuten extra per 100 afgiftepunten. Verder hebben we hier de normale looptijden die zijn afgerond op 5 minuten.

En dat van die fietstijden vind ik vaag... zit dat al in de totale looptijd? Ik rij namelijk nóóit terug.
Ik heb dan ook wel eens 7 tassen in een keer meegenomen. Vraag me niet hoe :D
Als het erg druk is doe ik in iedere fietstas een grijze tas, die vul ik dan helemaal op zodat het boven de randen uitsteekt en dan neem ik nog een grijze tas tussen mijn fietstassen in op m'n bagagedrager.
pi_116827652
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:05 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Dat soort rare tijden krijg ik ook. Komt in mijn geval door veel HAH met 4 minuten extra per 100 afgiftepunten. Verder hebben we hier de normale looptijden die zijn afgerond op 5 minuten.

En dat van die fietstijden vind ik vaag... zit dat al in de totale looptijd? Ik rij namelijk nóóit terug.
Ik heb dan ook wel eens 7 tassen in een keer meegenomen. Vraag me niet hoe :D
Als het erg druk is doe ik in iedere fietstas een grijze tas, die vul ik dan helemaal op zodat het boven de randen uitsteekt en dan neem ik nog een grijze tas tussen mijn fietstassen in op m'n bagagedrager.
Jij sloopt je fiets liever dan dat je iets langer over je werk doet? :P In principe is je fiets vol als je zo'n 3 tassen hebt geladen.
pi_116827696
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 18:12 schreef SKBlondie het volgende:
Wat zat er veel fijnpost van bedrijven tussen zeg. Heb vandaag ook weer meer tassen post per wijk moeten bezorgen dan donderdag (6 om 4). Waarom ze dit zo blijven doen blijft voor mij een raadsel aangezien er op zaterdag minder mensen beschikbaar zijn en er veel pbz's zijn die twee wijken lopen. Dan zou je toch zeggen dat je zo min mogelijk post wil overhouden voor zaterdag? Die nieuwe slogan gaat trouwens nergens over.
Maar als ze post weghalen van de zaterdag zou dat weer verplaatst moeten worden naar de dins- of donderdag... Daar zit ik ook niet bepaald op te wachten.
pi_116827718
Bij ons is de zaterdag naar verhouding een heerlijk rustige dag...
pi_116827765
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:06 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Jij sloopt je fiets liever dan dat je iets langer over je werk doet? :P In principe is je fiets vol als je zo'n 3 tassen hebt geladen.
Mijn fiets is steviger dan je denkt :D
Het is meer dat ik het teveel moeite vind om terug te rijden. Daarbij kost dat me meer tijd dan wanneer ik alles in een keer meeneem.
pi_116827797
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:08 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Het is meer dat ik het teveel moeite vind om terug te rijden. Daarbij kost dat me meer tijd dan wanneer ik alles in een keer meeneem.
Maar een ander zou dat wel doen misschien. Dus je moet het wel incalculeren in je totale werktijd. Anders ben je een beetje in je eigen vingers aan het snijden.
pi_116827912
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:09 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Maar een ander zou dat wel doen misschien. Dus je moet het wel incalculeren in je totale werktijd. Anders ben je een beetje in je eigen vingers aan het snijden.
Op piekdagen doe ik altijd even lang over mijn wijk. Maakt niet uit of het veel of weinig is. Ik loop mijn wijk al een behoorlijke tijd en heb blijkbaar de meest efficiënte route gevonden. Dat betekent dat ik altijd binnen de normtijd blijf terwijl een ander dat niet haalt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rafierafie op 15-09-2012 21:40:59 ]
pi_116827963
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:11 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Op piekdagen doe ik altijd even lang over mijn wijk. Maakt niet uit of het veel of weinig is. Ik loop mijn wijk al een behoorlijke tijd en heb blijkbaar de meest efficiënte route gevonden. Dat betekent dat ik altijd (ruim) binnen de normtijd blijf terwijl een ander dat niet haalt.
Ja dat heb ik ook. Maar ik pas wel een correctie toe om mezelf niet te benadelen (en om te voorkomen dat trage mensen mijn wijk niet kunnen lopen). Ik heb overigens het geluk dat ik bestaande wijken loop en die liggen redelijk vast qua tijd.
pi_116828110
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:12 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook. Maar ik pas wel een correctie toe om mezelf niet te benadelen (en om te voorkomen dat trage mensen mijn wijk niet kunnen lopen). Ik heb overigens het geluk dat ik bestaande wijken loop en die liggen redelijk vast qua tijd.
Ik schrijf gewoon nooit mijn tijden op ;)
pi_116828319
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:16 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik schrijf gewoon nooit mijn tijden op ;)
Dat is ook een manier.
pi_116828411
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:08 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Haha me too. Ik ga dan soms lopend naar de wijk toe, als het niet zo ver is en het is teveel om nog veilig mee te fietsen :P Kost me minder tijd dan terug gaan :)

En die rare tijden zijn hier idd door Georoute, daarvoor waren het gewoon afgeronde tijden. Als we terug moeten fietsen, moeten we dat aangeven als reden voor uitloop zodat we dat betaald krijgen.
pi_116828694
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:24 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Haha me too. Ik ga dan soms lopend naar de wijk toe, als het niet zo ver is en het is teveel om nog veilig mee te fietsen :P Kost me minder tijd dan terug gaan :)

En die rare tijden zijn hier idd door Georoute, daarvoor waren het gewoon afgeronde tijden. Als we terug moeten fietsen, moeten we dat aangeven als reden voor uitloop zodat we dat betaald krijgen.
Lopend met een (te) zwaar beladen fiets vind ik niet prettig. Ik kan 'm moeilijk in balans houden en stoppen gaat ook lastig.
Ik ga hoe dan ook altijd gewoon fietsen, met als gevolg dat ik een beetje slinger, heel langzaam over drempels moet gaan omdat ie anders gaat steigeren en ik erg moeilijk kan opstappen door de extra hoge lading achterop. Je moet je been heel hoog kunnen optillen als je een herenfiets hebt zoals ik :D
pi_116828741
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:30 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Lopend met een (te) zwaar beladen fiets vind ik niet prettig. Ik kan 'm moeilijk in balans houden en stoppen gaat ook lastig.
Ik ga hoe dan ook altijd gewoon fietsen, met als gevolg dat ik een beetje slinger, heel langzaam over drempels moet gaan omdat ie anders gaat steigeren en ik erg moeilijk kan opstappen door de extra hoge lading achterop. Je moet je been heel hoog kunnen optillen als je een herenfiets hebt zoals ik :D
En wat ga je voor verklaring geven als je omflikkert met je fiets en aangereden wordt door een auto?
pi_116828919
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:31 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

En wat ga je voor verklaring geven als je omflikkert met je fiets en aangereden wordt door een auto?
Zal niet snel gebeuren aangezien we hier gescheiden fietspaden hebben en ik door een hele rustige buurt moet fietsen buiten de tijden dat de kindertjes van of naar school worden gebracht.
Sowieso doe ik dit al jaren zo dus ik weet wel hoe je dat moet aanpakken.
Ander geef ik de enorme werkdruk de schuld :)
pi_116829509
Als mijn fiets overbeladen is kan ik hem volgens mij fietsend slechter in balans houden dan lopend :P
Maar ben wel eens bijna omgevallen met een te volle fiets, dus daar ben ik ook een beetje bang voor :')

Moet nu wel ineens aan de komende winter denken.. eerder deed ik heel veel met karretjes en dan vaak lopen vanaf het karretjes adres, maar nu is het veel meer op de fiets en sowieso fietsen vanaf het depot naar een eventueel karretje. Denk dat ik dan niet meer met zo'n volgeladen fiets op pad ga :')
pi_116829677
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:52 schreef VixenFromHell het volgende:
Als mijn fiets overbeladen is kan ik hem volgens mij fietsend slechter in balans houden dan lopend :P
Maar ben wel eens bijna omgevallen met een te volle fiets, dus daar ben ik ook een beetje bang voor :')

Moet nu wel ineens aan de komende winter denken.. eerder deed ik heel veel met karretjes en dan vaak lopen vanaf het karretjes adres, maar nu is het veel meer op de fiets en sowieso fietsen vanaf het depot naar een eventueel karretje. Denk dat ik dan niet meer met zo'n volgeladen fiets op pad ga :')
Het is te doen hoor. Gaat dan alleen ongelooflijk traag en het is doodeng.
Als het zo glad is, is het sowieso een crime om te fietsen.
pi_116829700
Ik verheug me nu al op de winter... NOT.

Dat gaat me sowieso veel te veel tijd kosten, aangezien ik naast mijn werk studeer.
pi_116829819
Ja ik ben sowieso al bang om te fietsen als het glad is :')
Moest ook 1 keer met een karretje langs een pad dat omlaag liep, toen heb ik de kar maar naar beneden laten rijden _O- helaas viel ie wel om. Maar liever dat de kar om valt, dan ik zelf omdat ik het karretje niet meer kan houden :P

Met lopen helpen snow steps wel heel erg trouwens.. dus iedereen die ze nog niet heeft, zorg dat je ze krijgt :P
pi_116829961
Ik vond het afgelopen winter wel meevallen eigenlijk. Door dertig centimeter sneeuw heen ploegen met je voeten is niet al te fijn, maar het is te doen. Zodra de boel een beetje plat is gereden kun je ook weer redelijk goed fietsen.
pi_116829969
Ik had me voor het zoveelste jaar op rij voorgenomen om voor de winter weg te zijn, maar het is nu gewoon onmogelijk om iets anders te vinden :(
Ik haat de kou. Vooral omdat mijn vingers meerdere keren bijna bevroren zijn geweest en nu heel gevoelig zijn voor kou.

Dat fietsen op ijs vind ik ook niet meer zo leuk sinds ik een keer onderuit ben gegaan en recht op mijn stuitje ben beland. Hij staat nu nog scheef :D
Ben toen gewoon verder gelopen aangezien ik iemand aan het opleiden was en niet mocht laten merken dat er iets helemaal verkeerd zat. Kwestie van trots :)
pi_116830177
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:05 schreef Hoplahopla het volgende:
Ik vond het afgelopen winter wel meevallen eigenlijk. Door dertig centimeter sneeuw heen ploegen met je voeten is niet al te fijn, maar het is te doen. Zodra de boel een beetje plat is gereden kun je ook weer redelijk goed fietsen.
Ja afgelopen winter was idd te doen :) maar ik zit er nu 4,5 jaar dus heb wel erger mee gemaakt :P

Kou is idd ook kut. Tig lagen kleding, thermospul, maar na een tijdje wordt het toch koud. Vingertoppen ook ;( Gelukkig duurt het nog even :P heb niet zoveel hoop meer dat ik er weg ben voor die tijd.. ;)

Qua temperatuur zitten we nu wel okee, niet te koud en niet te warm ! Alleen die regen :(
pi_116830255
Ik heb juist meer moeite met warmte...

Ik liep afgelopen winter gewoon rond in mijn TNT-kleding met alleen het shirt en de zomerjas (die zonder die fleecevoering). Ook droeg ik geen handschoenen... In het begin krijg je pijn in je handen, maar na een half uur heb je er geen last meer van.

Met die handschoenen zonder vingertopjes krijg ik altijd zweterige handen... :')
pi_116830699
Ik vond het afgelopen winter ook prima te doen. Ik heb het 1 keer koud gehad en dat was toen ik in een sneeuwbui liep :P
pi_116830865
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:12 schreef Hoplahopla het volgende:
Ik heb juist meer moeite met warmte...

Ik liep afgelopen winter gewoon rond in mijn TNT-kleding met alleen het shirt en de zomerjas (die zonder die fleecevoering). Ook droeg ik geen handschoenen... In het begin krijg je pijn in je handen, maar na een half uur heb je er geen last meer van.

Met die handschoenen zonder vingertopjes krijg ik altijd zweterige handen... :')
Wil je van handen ruilen?
Bij mij is het zo erg dat mijn vingers helemaal wit worden.
Het begint met milde pijn, vervolgens gruwelijke pijn en daarna worden ze met een beetje geluk compleet gevoelloos.
Ik heb nu verwarmde handschoenen die zelfs niks voor me doen. Komt omdat ik in het verleden in de winter vaak een uur of 6 achter elkaar buiten was waardoor de boel permanent beschadigd is. Behalve mijn handen heb ik weinig last van de kou hoewel ik wel wat extra vlees op mijn botten kan gebruiken ;)
pi_116832212
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:27 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Wil je van handen ruilen?
Bij mij is het zo erg dat mijn vingers helemaal wit worden.
Het begint met milde pijn, vervolgens gruwelijke pijn en daarna worden ze met een beetje geluk compleet gevoelloos.
Ik heb nu verwarmde handschoenen die zelfs niks voor me doen. Komt omdat ik in het verleden in de winter vaak een uur of 6 achter elkaar buiten was waardoor de boel permanent beschadigd is. Behalve mijn handen heb ik weinig last van de kou hoewel ik wel wat extra vlees op mijn botten kan gebruiken ;)
Rook je ook?
lama
pi_116842455
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 23:04 schreef lbeew het volgende:

[..]

Rook je ook?
Sigaren :)
Er zitten in mijn familie een aantal genetische afwijkingen die dit verergeren. Ben daar zelf alleen nooit op getest maar ik heb sowieso een hele waslijst aan dingen die bij mij niet goed zijn :*
Als het een hele strenge winter is geweest heb ik ook tot ver in de lente twee gevoelloze vingers. Héél irritant.
pi_116884831
Hebben jullie ook al een mail binnen van the Voice?
Heel handig, het VBG waar ik werk staat er gewoon niet bij.
pi_116893276
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 12:05 schreef Puurheid het volgende:
Hebben jullie ook al een mail binnen van the Voice?
Heel handig, het VBG waar ik werk staat er gewoon niet bij.
The voice of Postnl :)

Is het niet zo dat jouw VBG onder een ander groter VBG valt? In dat geval moet je namelijk gewoon dat grotere VBG selecteren. Moest ik namelijk ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')