2 uur wachten op een steunpuntquote:Op donderdag 13 september 2012 18:24 schreef Zelva het volgende:
Vandaag voor de eerste keer echte 'problemen' gehad.
De tas met de 24-uurspost was er niet. Die stond in de plaats 6 kilometer verder op, terwijl er bij ons depot een tas voor die plaats was.
Gebeld enzo. Toen eerst maar de niet-24uurspost weggebracht. Rond kwart over twaalf uur bericht gekregen dat de tas in die andere plaats was opgehaald.
Om kwart voor één komt er inderdaad een bestelbusje aanrijden. Geen tas voor mij, maar die kwam de foute tas ophalen. Om half twee komt er een ander busje de goede tas brengen.
Ligt dat nou aan mij, of is dat logistiek gezien niet geheel handig gedaan? Heb nu bijna twee uur op het depot zitten niksen. Dan had ik beter zelf die tassen kunnen halen en brengen.
Klopt inderdaad, daar had ik ook geen zin in haha.quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:00 schreef Taneli het volgende:
[..]
Precies, maar anders wordt je met 2 flutcontracten met uiteindelijk een lager uurloon opgescheept!
Waarom lost de planning niet dat soort probleempjes op, maar gaan bezorgers onderling daarover bellen?quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:19 schreef MissSpooky het volgende:
Lol, word ik net gebeld door een collega waar ik echt een hekel aan heb of ik zijn wijk wilde overnemen. (Ik was zn laatste redding blabla.) We hebben dus al eens eerder een wijk die ik niet kende opgedeeld, en ik had dus iets van 3/4 en hij alle simpele stukken zonder trapjes natuurlijk.
Dus nu heb ik gezegd (want het extra geld is natuurlijk wel nice) dat ik de helft doe op voorwaarden dat IK bepaal waar de helft is en dat hij alle rotte stukken krijgt. Die man heeft al vaker het bloed onder mn nagels vandaan gehaald. Bij iedereen daar trouwens.
Tja, waarschijnlijk zei de planner 'zoek het maar zelf uit'. Die dude kan behoorlijk irritant zijn en schuift zn werk graag af aan andere mensen. Ik weet niet precies hoe het gegaan is.quote:Op vrijdag 14 september 2012 18:58 schreef HetBrabandertje het volgende:
[..]
Waarom lost de planning niet dat soort probleempjes op, maar gaan bezorgers onderling daarover bellen?
Hebben ze de eerdere slogan "Morgen is vandaag" afgedankt?quote:Op vrijdag 14 september 2012 20:28 schreef Deezertje het volgende:
Ah, PostNL heeft nu ook een slogan: ''Het bezorgen van morgen''. ff nadenken, snap je 'm wel.
i.p.v. TNT's: Sure we can! ()
Hoewel beide bovenstaande zinnen volgens mij aardig kloppen, ontgaat mij het verband tussen de twee. Dat de kwaliteit onder druk staat is bekend, maar dat leidt vooral tot negatieve publiciteit, en het vertragen van de reorganisatie. Hierdoor daalt de winst (klanten lopen weg, de beoogde kostenbesparingen door de reorganisatie komen later dan verwacht) en daalt de aandelenkoers.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:53 schreef Deezertje het volgende:
Volgens mij wil de top zo snel mogelijk van het bedrijf af.
Kwaliteit leveren mag niet meer, ontmoedigen ze.
Zo willen ze half filosofisch overkomen, zodat je erover gaat nadenken en beseft dat PostNL een ongelooflijk diepgaand en zelfbewuste organisatie is die goed met zijn mensen, de natuur en de toekomst omgaat.quote:Op zaterdag 15 september 2012 05:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Waarschijnlijk hadden ze geconcludeerd dat eerdergenoemde slogan "Morgen is vandaag" wel heel erg vaag is. Want wat betekent het? Dat we de post van vandaag nog best een dagje laten liggen, want dat vandaag en morgen toch twee identieke begrippen zijn?
Of betekent het dat PostNL een organisatie is die weliswaar naar de toekomst kijkt, maar niet verder dan 1 dag vooruit?
De nieuwe slogan is wat dat betreft iets duidelijker, maar als je ziet wat voor puinhoop het is op de vestigingen waar ze al volgens het "systeem van de toekomst" werken, met CVL's en bestellen uit 3 bundels, en dat het op de vestigingen die nog de oude methodiek hanteren veel soepeler loopt, is dat bezorgen van morgen toch niet echt iets om trots met grote letters op alle auto's en gebouwen te zetten.
Je moet de scenario's niet te serieus nemen. Het is vooral een richtlijn en sluit zelden aan op de realiteit. Bij ons staan de wijken over het algemeen veel te ruim op daldagen en te krap op piekdagen. Dit komt voor een deel door de looptijden die vrij gedateerd zijn/nog van voor het piek/dalsysteem. De kunst is om in de gaten te houden dat je er per saldo niet op inlevert. Ik loop bijvoorbeeld regelmatig op zaterdag in mijn eigen tijd. Maar dat trek ik weer recht door een vrijdag waarop ik standaard tijd overhoud.quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:19 schreef Trix89 het volgende:
hee people,
Ik had even een vraagje, ben nu een maand postbezorger en het valt mij heel erg op dat de scenario's helemaal niet matchen met hoelang je erover doet.
Vorige week maandag had ik scenario A (mag er 1:34 uur over doen) en ik liep hem zonder moeite in 1 uur. (1,5 tas)
Vandaag had ik scenario E (mag er 2:17 uur over doen) en ik liep hem met echt heel veel moeite in 3 en een half uur (7 tassen).
Ik vind dit best wel raar... vooral ook omdat ik maar een half uurtje extra krijg voor 5.5 tas (!!!!) meer.
Omdat ik nog maar kort voor postnl werk ben ik heel erg benieuwd hoe postnl hiermee omgaat, want als ik voor vandaag maar 2 uur betaald krijg ipv de 3.5 uur die ik erover heb gedaan word ik echt flink pissig.
Ik ben vandaag echt kapot gewoon, no way dat ik sneller dan 3.5uur mijn wijk had kunnen brengen, en ik ben gewoon een jonge fysiek gezonde student. Hoe the fuck kunnen de lieve 40+ dames ooit hun uren zo maken?
Dat soort rare tijden krijg ik ook. Komt in mijn geval door veel HAH met 4 minuten extra per 100 afgiftepunten. Verder hebben we hier de normale looptijden die zijn afgerond op 5 minuten.quote:Op zaterdag 15 september 2012 20:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
1.34? 2.23? Wat een rare looptijden. Wij werken hier helemaal niet met scenario's. Maar wij hebben hier ook geen Georoute, misschien dat dat een rol speelt? Hier krijg je voor een bepaalde wijk, laten we zeggen de 5208 op dinsdag en zaterdag (piekdag met hah) 2.30, op woensdag en vrijdag (daldag zonder hah) 1.30, en op donderdag 2.15 (piekdag zonder hah).
Daarnaast krijg je fietstijd van bijv. 20 minuten. Dat is de tijd die het je kost als je de post niet in 1x meekrijgt en je nog een keer op en neer naar het depot moet om bij te laden. Ze gaan er van uit dat je 2 tassen per keer meeneemt, dus als ik op die donderdag bijv. 6 tassen heb krijg ik 2.55 uur.
Wat me wel opvalt binnen mijn VBG is dat in het ene DVG de tijden veel ruimer staan dan in de andere.
Jij sloopt je fiets liever dan dat je iets langer over je werk doet?quote:Op zaterdag 15 september 2012 21:05 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Dat soort rare tijden krijg ik ook. Komt in mijn geval door veel HAH met 4 minuten extra per 100 afgiftepunten. Verder hebben we hier de normale looptijden die zijn afgerond op 5 minuten.
En dat van die fietstijden vind ik vaag... zit dat al in de totale looptijd? Ik rij namelijk nóóit terug.
Ik heb dan ook wel eens 7 tassen in een keer meegenomen. Vraag me niet hoe
Als het erg druk is doe ik in iedere fietstas een grijze tas, die vul ik dan helemaal op zodat het boven de randen uitsteekt en dan neem ik nog een grijze tas tussen mijn fietstassen in op m'n bagagedrager.
Maar als ze post weghalen van de zaterdag zou dat weer verplaatst moeten worden naar de dins- of donderdag... Daar zit ik ook niet bepaald op te wachten.quote:Op zaterdag 15 september 2012 18:12 schreef SKBlondie het volgende:
Wat zat er veel fijnpost van bedrijven tussen zeg. Heb vandaag ook weer meer tassen post per wijk moeten bezorgen dan donderdag (6 om 4). Waarom ze dit zo blijven doen blijft voor mij een raadsel aangezien er op zaterdag minder mensen beschikbaar zijn en er veel pbz's zijn die twee wijken lopen. Dan zou je toch zeggen dat je zo min mogelijk post wil overhouden voor zaterdag? Die nieuwe slogan gaat trouwens nergens over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |