aha. Dan moet ie dat zeggenquote:Op maandag 10 september 2012 22:08 schreef Snakey het volgende:
[..]
Hij bedoeld een dumbell shoulder press.
Ik lees dat eigenlijk best vaak. Maar het is natuurlijk waar jij je het beste bij voelt.quote:Op maandag 10 september 2012 22:07 schreef Snakey het volgende:
[..]
Als je problemen met je rotator cuff hebt (bv) kun je beter AP doen dan gewone DP. Het ontziet de rotator cuff een stuk meer.
Volgens mij pak je juist de anterior delt meer. Voor mij een reden om het niet te doen omdat ik die met andere oefeningen al genoeg meepak.
De meningen over de oefening zijn verdeeld, maar er wordt nooit gesproken over dat het blesurre gevoelig zou zijn. (hoewel ik niet al deze sites gelezen hebt uiteraard)
http://www.google.es/#hl=(...)088.0j5j1j5-2j2.10.0...0.0...1c.1.qaEV-SH55hw&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=70dbe3d14d204a7c&biw=1024&bih=509
God man maak je anders druk om een typoquote:
In een discussie is het best kut als je de goede termen gebruikt.quote:Op maandag 10 september 2012 23:01 schreef Ethanolic het volgende:
Ik lees dat eigenlijk best
God man maak je anders druk om een typo
We hebben het constant over shoulder presses, waarom daarna inene over bench press?quote:Op maandag 10 september 2012 23:13 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
In een discussie is het best kut als je de goede termen gebruikt.
En met kut bedoelde ik handig, typo
zieke motivatie om calves weer 2x per week te doen ditquote:Op maandag 10 september 2012 21:49 schreef VeniVidiViciV het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Whut? Voordeel van beginner zijn is dat je snel herstelt van sessies omdat de gewichten relatief gezien nog licht zijn. Gevorderde personen hebben langere herstelperiodes nodig omdat de gewichten zwaar zijn en herstel daardoor meer tijd nodig heeft.quote:Op maandag 10 september 2012 21:21 schreef tarantism het volgende:
[..]
Ik ben een tijd geleden van full-body naar split schema gegaan omdat ik het idee had dat ik aan het overtrainen was, en mijn blessures gingen maar niet weg(pols, schouder, onderrug). Nu met de 3-dagen split is alles weer prima, en ik maak nog steeds progressie.
Ik neem aan dat beginners ook gebaat zijn bij lange herstelperiodes
nah, misschien dat de rede dat ik uiteindelijk geen full-body meer trok dan.quote:Op maandag 10 september 2012 23:25 schreef McNulty het volgende:
[..]
Whut? Voordeel van beginner zijn is dat je snel herstelt van sessies omdat de gewichten relatief gezien nog licht zijn. Gevorderde personen hebben langere herstelperiodes nodig omdat de gewichten zwaar zijn en herstel daardoor meer tijd nodig heeft.
Klopt dit ? Eigenlijk zijn de gewichten relatief toch even zwaar ?quote:Op maandag 10 september 2012 23:25 schreef McNulty het volgende:
[..]
Whut? Voordeel van beginner zijn is dat je snel herstelt van sessies omdat de gewichten relatief gezien nog licht zijn. Gevorderde personen hebben langere herstelperiodes nodig omdat de gewichten zwaar zijn en herstel daardoor meer tijd nodig heeft.
dit klinkt niet zo logisch en is volgens mij ook helemaal onwaarquote:Op maandag 10 september 2012 23:25 schreef McNulty het volgende:
[..]
Precies, een getraint lichaam, wat dus behoorlijke gewenning heeft, hersteld zich veel makkelijker.quote:Op maandag 10 september 2012 23:29 schreef 16meter het volgende:
[..]
dit klinkt niet zo logisch en is volgens mij ook helemaal onwaar
Daar is heel SS op gebaseerd. Beginners herstellen in ongeveer 48 uur. Iemand die van 60 naar 63 kg gaat kan daar met een rustdag van herstellen en weer gewicht toevoegen. Iemand die van 150 naar 153 gaat heeft meer tijd nodig om te herstellen en gewicht toe te voegen. Law of deminishing returns.quote:Op maandag 10 september 2012 23:29 schreef 16meter het volgende:
[..]
dit klinkt niet zo logisch en is volgens mij ook helemaal onwaar
Dit.quote:Op maandag 10 september 2012 23:33 schreef Snakey het volgende:
[..]
Precies, een getraint lichaam, wat dus behoorlijke gewenning heeft, hersteld zich veel makkelijker.
Absolute contractie is wel veel groter..quote:Op maandag 10 september 2012 23:33 schreef Snakey het volgende:
[..]
Precies, een getraint lichaam, wat dus behoorlijke gewenning heeft, hersteld zich veel makkelijker.
Te zwaar begonnen en het is niet ongebruikelijk dat het lichaam spierspijn vertoont wanneer het een inspanning moet leveren die het eerder niet deed. Het gaat erom binnen welke tijdsspanne de persoon weer liniaire progressie kan maken.quote:Op maandag 10 september 2012 23:39 schreef 16meter het volgende:
[..]
Dit.
Hoe verklaar je anders dat Jan Modaal een week niet kan lopen als je hem een keer meeneemt op een beentraining en jij de volgende dag lichte spierpijn hebt?
http://en.wikipedia.org/wiki/Strawmanquote:Op maandag 10 september 2012 23:39 schreef 16meter het volgende:
[..]
Dit.
Hoe verklaar je anders dat Jan Modaal een week niet kan lopen als je hem een keer meeneemt op een beentraining en jij de volgende dag lichte spierpijn hebt?
Vond ik wel een mooi stukje hierover van Rippetoe's 'Ask-me-Anything', tweede paragraaf is in principe was Physics zegt.quote:Whats the single biggest mistake you see beginners make?
Rippetoe:
They fail to understand that they are beginners. Novices, as we call them. They pick a routine out of a magazine based on what the guy doing it looks like, with no regard for the fact that they are not the same piece of physiology as the guy in the magazine. Training is physical activity designed to produce a specific response -- it is stress, recovery from that stress, and adaptation. People respond to a training program based on their own personal training history. The weaker you are, the more room you have to get strong, and the stronger you are through training, the harder it is to get stronger. Novices get strong faster than advanced lifters, so an advanced program is not the best for making the rapid gains possible for a novice. Time is wasted, potential is wasted.
(...)
The level of training advancement is not determined by strength level, but rather the response to training as a stress. Novices are able to recover quickly enough between workouts that they can add weight each workout for several months. This is because they are not strong enough to produce enough stress that recovery cannot occur. More advanced lifters are able to produce enough stress that longer periods of time are necessary for recovery, while at the same time requiring higher levels of stress to induce an adaptation, because they have already adapted past the novice level. These things form the basis of PPST2, available on our website.
Gewoon lekker laten gaan. Ze hebben zelf niet in de gaten dat ze compleet voor lul staan voor veel mensen die het wel snappen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 09:56 schreef MrGuma het volgende:
Gister toen ik ging sporten waren er 4 van die bicepcurlers, die naturlijk, 20kg barbell curl deden. Rug volledig naar achter gooien en biceps voor de helft naar beneden. Zat me nagels op te vreten van frustratie. Gelukkig was er een 5e die vervolgens achter hem ging staan en het allemaal even goed uitlegde. Halleluja; hoorde hem uiteindelijk zeggen dat hij ook nooit met hun trainde, dus vandaar het helpen.
15 minuten later komen er nog 2 mensen binnen; helemaal met zo'n uitstraling van kijk mij nu, ik ben baas. Jongen X traint al wat langer dan Y en werkt jongen Y dus door de training heen. Heb jongen Y geen ENKELE oefening goed zien uitvoeren; niet eens de bench press. Werd er helemaal gek van.
Zat toch niet helemaal lekker meer in m'n training, die gelukkig al bijna klaar was >.>
Wanneer ik iemand in bad form zie trainen breek ik altijd mijn training af en ga ik naar huis. Ik kan dan echt niet meer trainen zo demotiverendquote:Op dinsdag 11 september 2012 10:05 schreef Nic1 het volgende:
Ik begrijp niet hoe dat effect kan hebben op je eigen training. Ik zie ze vaak genoeg, en het interesseert me totaal niet als ze zo trainen. Als ze open staan voor advies geef ik wel tips, maar anders laat ik ze lekker bezig.
Tijd voor een thuisgym, dan hoef je je nergens meer druk over te maken en kun je je lekker terugtrekken als een autist.quote:Op dinsdag 11 september 2012 09:56 schreef MrGuma het volgende:
Gister toen ik ging sporten waren er 4 van die bicepcurlers, die naturlijk, 20kg barbell curl deden. Rug volledig naar achter gooien en biceps voor de helft naar beneden. Zat me nagels op te vreten van frustratie. Gelukkig was er een 5e die vervolgens achter hem ging staan en het allemaal even goed uitlegde. Halleluja; hoorde hem uiteindelijk zeggen dat hij ook nooit met hun trainde, dus vandaar het helpen.
15 minuten later komen er nog 2 mensen binnen; helemaal met zo'n uitstraling van kijk mij nu, ik ben baas. Jongen X traint al wat langer dan Y en werkt jongen Y dus door de training heen. Heb jongen Y geen ENKELE oefening goed zien uitvoeren; niet eens de bench press. Werd er helemaal gek van.
Zat toch niet helemaal lekker meer in m'n training, die gelukkig al bijna klaar was >.>
Deadlift jij maar 175kg? Zo weinig...quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:14 schreef CorwinofAmber het volgende:
Gister was er bij ons ook zo'n sprinkhaan in de sportschool; die ook wel effe mijn deadlift gewicht zou oppakken (175kg) ik heb het hem afgeraden maar ketelbinkie zou het toch wel effe doen.
Goed gelachen en meneer is met pijn in zn rug afgetaaid. Pijn is ook een goede leermeester.
Volgens mij zijn dit soort verhalen ook 9 van de 10 keer fictiequote:Op dinsdag 11 september 2012 11:11 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
Deadlift jij maar 175kg? Zo weinig...
Kan aan mij liggen maar ik ben een klein beetje allergisch voor verkapte ik ben echt wel vet sterk posts... voegt ook niet zo veel toe aan dit topic denk ik.
175kg DL is geen fictie hoor.quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:48 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dit soort verhalen ook 9 van de 10 keer fictie
Ik zou niemand iets laten liften wat hij duidelijk niet aan kan. Zo iemand kan zijn rug voor de rest van zijn leven verzieken. Dat is niet echt om te lachen imo.quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:14 schreef CorwinofAmber het volgende:
Gister was er bij ons ook zo'n sprinkhaan in de sportschool; die ook wel effe mijn deadlift gewicht zou oppakken (175kg) ik heb het hem afgeraden maar ketelbinkie zou het toch wel effe doen.
Goed gelachen en meneer is met pijn in zn rug afgetaaid. Pijn is ook een goede leermeester.
Hee, dat heb ik ook.quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:54 schreef 16meter het volgende:
ergste zijn nog die verhalen over al die soppende vrouwen door het trainen
owwzz als k nu uitga moet k de chicks van me afslaan :S:S:
Sorry kan er niks aan doen man dat ze van de barkruk afglijden.quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:54 schreef 16meter het volgende:
ergste zijn nog die verhalen over al die soppende vrouwen door het trainen
owwzz als k nu uitga moet k de chicks van me afslaan :S:S:
Wil je hier een psychologische analyse door mij op losgelaten hebben?quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:02 schreef fathank het volgende:
[..]
Sorry kan er niks aan doen man dat ze van de barkruk afglijden.
Het is wel zo, krijg tegenwoordig een hoop meer aandacht als pak em beet 1,5 jaar geleden en 15 kilo lichter.
Leg uit, ik ben benieuwd. Dan kan het voortaan in de OPquote:Op dinsdag 11 september 2012 12:02 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Wil je hier een psychologische analyse door mij op losgelaten hebben?
Want ik kan je precies vertellen hoe dat komt ;-)
Mannetjes die zomaar in je oefening komen storen om hetzelfde gewicht 'wel fftjes' te DL-en daarentegen welquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
De reden dat je meer aandacht krijgt, heeft verschillende verklaringen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:04 schreef fathank het volgende:
[..]
Leg uit, ik ben benieuwd. Dan kan het voortaan in de OP
quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:10 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Mannetjes die zomaar in je oefening komen storen om hetzelfde gewicht 'wel fftjes' te DL-en daarentegen wel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
Waar haal jij in godsnaam bruine rijst?quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:33 schreef RaymondK het volgende:
Zijn d'r nog mensen met goeie ideeën om droge bruine rijst wat interessanter te maken?
Ketjap/magie kennen we al natuurlijk.
Bij de Jumbo. Er staat op Bruine rijst. Het is ook een bruinige plastic/transparante zak. Kost 3x niks. Ligt waarsch in het onderste schap bij de rest v.d. elcheapo rijst.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:36 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Waar haal jij in godsnaam bruine rijst?ben hier elke supermarkt en toko al afgeweest..
Dat is wel mogelijk, 2x kauwen bijv en doorslikken.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:47 schreef RaymondK het volgende:
En verder zou ik graag nog eens leren "Slikken on demand"
Dat klinkt voor sommige misschien heel erotisch/gay, maar ik bedoel het niet zo.![]()
Ik bedoel het tijdens het eten.
Als iets lekker is, dan blaf ik het zo naar binnen ongeacht hoeveel, maar als iets niet bijzonder is, gebeurt het regelmatig dat ik zit te kauwen en te kauwen, en dan ben je wel ff bezig met je vol gestapelde bord en hamsterwangen.
Die professionele eters met zo'n eating challenge, die kunnen vaak slikken zonder kauwen enzo.
Niet dat het gezond is, maar soms wil ik dat ook. Alleen krijg ik dan per direct een kokhalsreflex.
Ja met water erbij gaat het wel beter dat klopt.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:53 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Dat is wel mogelijk, 2x kauwen bijv en doorslikken.
De structuur moet veranderen.
Met droog brood bijv, slok water erbij en het is zo weg.. kwestie van oefenen.
Ik kokhals nu al man... gadverdamme... zoveel boter (ik eet in zijn geheel geen boter)quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:56 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ja met water erbij gaat het wel beter dat klopt.
Het punt is dat het langer duurt dan iets wat lekker is. En eerlijk is eerlijk, een stapel frikandellen speciaal zijn nou eenmaal gewoon lekkerder dan bruine rijst met een paar tilapia en broccoli.
En voor je het weet zit je een half uur over een lading avond eten te doen waardoor je ook nog eens tegen je maagvol hormoontje moet vechten.
Het is wel zo dat die eating challenge gasten toch een ander soort techniek hebben.
Hele bakkes vol, en ze douwen het gewoon door naar achter. Als ik dat doe dan ligt alles op de grond opzekers.
Furious Pete is natuurlijk geen normaal persoon, maar zoals hij het naar binnen dauwt, dat kan ik echt niet hoor![]()
En vroeger kon hij dat ook niet. Hij heeft dat toch geleerd op e.o.a. manier.
quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:05 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ik kokhals nu al man... gadverdamme... zoveel boter (ik eet in zijn geheel geen boter)
Ik vond hem nog traag hoor eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:07 schreef RaymondK het volgende:
[..]zit je zo aan je 4000kcal's
![]()
Ransig idd. Maar het gaat ff om het principe hier he. Hij stouwt het gewoon door en slikt volgens mij gewoon heel grote stukken door.
Nou, voor een pond boter vond ik hem best snel lol.quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:12 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ik vond hem nog traag hoor eerlijk gezegd.
Denk dat ik voor de eerste zou gaan. Meer apparatuur, minder wachttijd. Douchen doe ik ook altijd thuis.quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:56 schreef Dasjonny het volgende:
Zo, naar 2 gyms in Antwerpen geweest, die niet 500 euro vragen voor een healthcity.
1 New Planet Fitness, 45 inschrijfkosten, 295 euro p/j, heeft genoeg apparatuur linkje plaatje wilt niet kopieren. Maar heeft geen douche/omkleedruimte dus ik moet er al omgekleed heenkomen, wat in principe geen punt is, dat deed ik toch al. Dumbells gaan tot 50 kilo, maar gezien ik SS doe zal ik deze voorlopig nog weinig gebruiken.
2 American Wellness, 45 inschrijfkosten, 348 euro p/j, iets minder apparatuur maar wel kwaliteit van Hammer Strength en Life fitness. 1 squatrack en 1 powercage. Squat stang was al gebogen? Stond op dat hij 300 kilo kon hebben. Wel met uitgebreide omkleedruimte/douches. Dumbells tot 70 kilo en uitgebreide begeleiding van daadwerkelijke bodybuilders. Mr Belgium van 2011 komt daar ook vandaan. Dus wel genoeg kennis daar.
Wat zouden jullie kiezen?
Zie hierboven + meer eten + meer slapen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:30 schreef ManageTheAnger het volgende:
Ik heb nog ff een vraag over dat gewicht opbouwen.
Doen jullie elke sessie meer gewicht erop?
Bij mij zit er ong (soms iets minder) een week tussen voordat ik de grote spieren weer pak.
Dus maandag borst en triceps
dinsdag rug en biceps
donderdag benen en schouders
zaterdag borst en triceps and so on.
Soms, als ik merk dat ik erg vermoeid ben (bijvoorbeeld door veel spierpijn) dan schuif ik het een dag op en neem ik 1 dag extra rust.
Maar mijn gewichten zijn eigenlijk als volgt nu: (ik weet niet alle namen, dus beschrijf de oefeningen)
fly (met die catrollen) : 3*8 5 kilo opwarmen en gelijk van onderhands naar rechtvooruit door met 3*8, 3*8 7,5 kilo opwarmen van onderhands naar rechtvooruit door met 3*8 3*8 10 kilo van onderhands naar rechtvooruit door met 3*8 en 1 a 2x8 12.5 kilo van onderhands naar rechtvooruit door met 1 a 2*8
daarna pak ik tussendoor met me triceps, 3x 8 dezelfde kilo's single arm
incline press op een bankje: pak ik 2 dumbbells van 16 kilo (dit kan nog meer worden)
bench press: 3*8 30 kilo, 3*8 40 kilo, 2x 8 50 kilo
max wat ik op een chest press (technogym) kreeg was 1*4 80 kilo (blies me borst op) deze doe ik na bovenstaande eigenlijk nooit meer.
rug:
lat pull down: 3*8 20 kilo, 3*8 30 kilo 3*8 40 kilo 3*8 50 kilo 2*8 60 kilo
low row (apparaat) 3*8 40 kilo 3*8 50 kilo 2*8 70 kilo
hyperextentions 3*15 (soms met gewichten in de armen)
biceps:
de meest gangbare oefeningen, max met dumbbells van 12 kilo
op een apparaat red ik 40 max. (20 in elk)
Benen (I suck at this)
Leg press: eerst warm up met 3*8 40kilo daarna 3*8 80 kilo.... maximaal kan ik 1 a 2 setjes op 200 kilo
squatten: 35 kilo en me benen zijn al zwaar naar de kloten
voor me kuiten, gebruik ik zo'n leg press apparaat en dan op max 120 kilo.
Ik zie mezelf nog niet echt meer gewicht ergens bij krijgen... tips anyone?
SS is split schema toch? Of ben ik nu in de war :squote:
Starting Strength. http://startingstrength.wikia.com/wiki/Starting_Strength_Wikiquote:Op dinsdag 11 september 2012 14:47 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
SS is split schema toch? Of ben ik nu in de war :s
Ik vraag me af hoe je in godsnaam leggpress @ 200kg kan als je normaal je setjes op 80kg doet.quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:54 schreef ManageTheAnger het volgende:
Opzich dacht ik wel dat ik goed bezig was met mijn 66-68 kilo gezien de gewichten
Krijg je dat idee van het filmpje van laatst.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:03 schreef star_gazer het volgende:
Begin trouwens wel te denken dat deze dingen een goed idee zijn als ik die bench press fails zo eens bekijk:
[ afbeelding ]
Je kan zeuren wat je wilt, maar een spotter kan nooit zomaar 100kg opvangen als het gewicht per ongeluk uit je polsen glijdt.
nee idd.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:03 schreef star_gazer het volgende:
Begin trouwens wel te denken dat deze dingen een goed idee zijn als ik die bench press fails zo eens bekijk:
[ afbeelding ]
Je kan zeuren wat je wilt, maar een spotter kan nooit zomaar 100kg opvangen als het gewicht per ongeluk uit je polsen glijdt.
Als er niemand is gewoon in een power rack gaan BP'en. Al zijn die steuntjes ook een goede optie.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:03 schreef star_gazer het volgende:
[ afbeelding ]
Of gewoon dumbell press doen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:03 schreef star_gazer het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:03 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe je in godsnaam leggpress @ 200kg kan als je normaal je setjes op 80kg doet.
Gisteren workout uitgesteld tot vanavond. Ben benieuwd hoe druk het vandaag is.
Streven:
BP: 3*5*37,5
DL: 1*5*70
Legpress: 3*8*100
Chinups: 6
[..]
Krijg je dat idee van het filmpje van laatst.
Ja want een dumbbell kan je niet op je lijf laten flikkeren natuurlijk.quote:
Waarom zou dat gebeuren?quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:11 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ja want een dumbbell kan je niet op je lijf laten flikkeren natuurlijk.
dumble press is natuurlijk geen constante vervanger voor een gewone bench press.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:12 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Waarom zou dat gebeuren?![]()
Sowieso scheelt dat veel meer gewicht... als eentje op je valt.
Die laatste gebruik ik voor beide.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:08 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat apparaat heb ik het dan over.
Ja ik weet ook niet waarom, mijn benen zijn eigenlijk altijd wel sterk geweest voor mijn doen.
Behalve met squatten dus... maar ik geef dat verschil de schuld omdat je bij dit apparaat volledig in de stoel gedrukt wordt.
[ afbeelding ]
Die gebruik ik voor me kuiten.
http://www.bodybuilding.com/fun/pectoral-battle-royale.htmlquote:Op dinsdag 11 september 2012 15:13 schreef RaymondK het volgende:
[..]
dumble press is natuurlijk geen constante vervanger voor een gewone bench press.
Sowiezo gaan vaak de dumbles maar tot 50kg.
ja, dus afwisseling zoals ik al schreef.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:17 schreef VASND het volgende:
[..]
http://www.bodybuilding.com/fun/pectoral-battle-royale.html
Alsof je squat of deadlift afwisselt.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:18 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ja, dus afwisseling zoals ik al schreef.
Je zegt dat het geen constante vervanger is maar dat geldt vice versa precies zo ja.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:18 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ja, dus afwisseling zoals ik al schreef.
Hier gaan ze tot 75 kg, aardige buffe gozer ben je dan als je gaat liggen benchen met in elke hand 75 kg. Gewoon van die megadingen met rubbercoating en 75 kg erop.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:13 schreef RaymondK het volgende:
[..]
dumble press is natuurlijk geen constante vervanger voor een gewone bench press.
Sowiezo gaan vaak de dumbles maar tot 50kg.
Netjes. Zonde van je knie. Kan je wel zwaarder op de leg press?quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:07 schreef VexCasal het volgende:
Doet ook maar eens mee na 1,5jr lurken... van smeer je in met pindakaas verhalen tot whey discussies (oh god not this shit again); van powercages tot zeta's liefde jegens jaspervan zyzz tot onze concentratiekamp/expeditie robinson survivor (ja panzer jij); van Diabox tot en met mrJ....
stats:
BP: 105
SQ: 100 (Gaat denk ik ook niet meer worden, tijdje geleden meniscusoperatie, één knie is naar de klote)
DL: 145 (grip begint trouble te worden)
Ohja... 1.89 en 90 kilo (and bulking)
Eens trap bar deadlifts proberen?quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:31 schreef star_gazer het volgende:
Vandaag trouwens voor het eerst met die nieuwe trap bar getrained. Lekker farmer walks gedaan. Mooie compound met wat extra 'love' voor mijn traps, wat hard nodig is
Heb begrepen dat dat een soort staande leg press is qua activatie? Ik squat en DL al, dus ben een beetje bang dat ik overtrain als ik trap bar DL erbij ga doen. Farmer walks zijn voor mij eigenlijk ideaal als assistance, omdat zowel grip (onderarmen) als traps bij mij ernstig achterlopen. Overigens heb ik wel het idee dat mijn traps kleiner lijken dan ze daadwerkelijk zijn omdat mijn schouders redelijk hoog en horizontaal geplaatst zijn (te zien in mijn scan van eerder).quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:15 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Eens trap bar deadlifts proberen?
Je hebt wat meer controle op de leg press. Zwachtselen misschien voor meer stevigheid? Of is de binnenkant naar de klote?quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:19 schreef VexCasal het volgende:
Yep, dat gaat me weer wat beter af: 140 kilo
Mooie benchquote:Op dinsdag 11 september 2012 16:07 schreef VexCasal het volgende:
Doet ook maar eens mee na 1,5jr lurken... van smeer je in met pindakaas verhalen tot whey discussies (oh god not this shit again); van powercages tot zeta's liefde jegens jaspervan zyzz tot onze concentratiekamp/expeditie robinson survivor (ja panzer jij); van Diabox tot en met mrJ....
stats:
BP: 105
SQ: 100 (Gaat denk ik ook niet meer worden, tijdje geleden meniscusoperatie, één knie is naar de klote)
DL: 145 (grip begint trouble te worden)
Ohja... 1.89 en 90 kilo (and bulking)
"asymptotisch" proberen te googlen, geen succes, wat betekent het?quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:32 schreef Stereotomy het volgende:
Tja, zelfde asymptotisch plateau als een sprinter op 100m. Een sluit ander niet uit natuurlijk.
quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:34 schreef obsama het volgende:
[..]
"asymptotisch" proberen te googlen, geen succes, wat betekent het?
Dat het richting een grens gaat (een 'plateau' zo je wilt) en dat de mogelijke verhogingen in gewicht steeds kleiner worden. Zie onderstaande Rippetoe grafiekje voor 'performance'.quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:34 schreef obsama het volgende:
[..]
Steeds trager naar een grenswaarde toe bewegen, maar die waarde nooit echt bereiken. Denk bijvoorbeeld aan de functie 1/n. Die heeft als asymptotische waarde 0 bij het groter maken van N.quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:34 schreef obsama het volgende:
[..]
Duidelijke taal, bedankt ! Hoe nu verder te gaan ? gewicht iets lager en wat tragere reps proberen ? Ik heb absoluut geen idee.quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:37 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat het richting een grens gaat (een 'plateau' zo je wilt) en dat de mogelijke verhogingen in gewicht steeds kleiner worden.
[ afbeelding ]
Bij pro-wedstrijden hebben ze dan ook beveiligingen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:03 schreef star_gazer het volgende:
[ afbeelding ]
Er zijn heel veel mogelijke manieren om door plateaus heen te breken. Je moet ff uitvinden welke combinatie voor jou het beste werkt. Wat opties:quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:40 schreef obsama het volgende:
[..]
Duidelijke taal, bedankt ! Hoe nu verder te gaan ? gewicht iets lager en wat tragere reps proberen ? Ik heb absoluut geen idee.
Spotter erbij 65kg erop en knallenquote:Op dinsdag 11 september 2012 16:40 schreef obsama het volgende:
[..]
Duidelijke taal, bedankt ! Hoe nu verder te gaan ? gewicht iets lager en wat tragere reps proberen ? Ik heb absoluut geen idee.
Zou ik eerder voor 5x5 oid gaan, of switchen naar dumbells maar wel zo zwaar duwen als je good form nog kan doen. Grens opzoeken, van minder gewicht wordt je imho nooit sterker.quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:47 schreef obsama het volgende:
Oké, ga het proberen ! Bedankt voor de tips
Wat minder gewicht, wat meer reps gaat het worden (12/15)
Hij had het de hele tijd al over dumbbels.quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:50 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
Zou ik eerder voor 5x5 oid gaan, of switchen naar dumbells maar wel zo zwaar duwen als je good form nog kan doen. Grens opzoeken, van minder gewicht wordt je imho nooit sterker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |