aha. Dan moet ie dat zeggenquote:Op maandag 10 september 2012 22:08 schreef Snakey het volgende:
[..]
Hij bedoeld een dumbell shoulder press.
Ik lees dat eigenlijk best vaak. Maar het is natuurlijk waar jij je het beste bij voelt.quote:Op maandag 10 september 2012 22:07 schreef Snakey het volgende:
[..]
Als je problemen met je rotator cuff hebt (bv) kun je beter AP doen dan gewone DP. Het ontziet de rotator cuff een stuk meer.
Volgens mij pak je juist de anterior delt meer. Voor mij een reden om het niet te doen omdat ik die met andere oefeningen al genoeg meepak.
De meningen over de oefening zijn verdeeld, maar er wordt nooit gesproken over dat het blesurre gevoelig zou zijn. (hoewel ik niet al deze sites gelezen hebt uiteraard)
http://www.google.es/#hl=(...)088.0j5j1j5-2j2.10.0...0.0...1c.1.qaEV-SH55hw&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=70dbe3d14d204a7c&biw=1024&bih=509
God man maak je anders druk om een typoquote:
In een discussie is het best kut als je de goede termen gebruikt.quote:Op maandag 10 september 2012 23:01 schreef Ethanolic het volgende:
Ik lees dat eigenlijk best
God man maak je anders druk om een typo
We hebben het constant over shoulder presses, waarom daarna inene over bench press?quote:Op maandag 10 september 2012 23:13 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
In een discussie is het best kut als je de goede termen gebruikt.
En met kut bedoelde ik handig, typo
zieke motivatie om calves weer 2x per week te doen ditquote:Op maandag 10 september 2012 21:49 schreef VeniVidiViciV het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Whut? Voordeel van beginner zijn is dat je snel herstelt van sessies omdat de gewichten relatief gezien nog licht zijn. Gevorderde personen hebben langere herstelperiodes nodig omdat de gewichten zwaar zijn en herstel daardoor meer tijd nodig heeft.quote:Op maandag 10 september 2012 21:21 schreef tarantism het volgende:
[..]
Ik ben een tijd geleden van full-body naar split schema gegaan omdat ik het idee had dat ik aan het overtrainen was, en mijn blessures gingen maar niet weg(pols, schouder, onderrug). Nu met de 3-dagen split is alles weer prima, en ik maak nog steeds progressie.
Ik neem aan dat beginners ook gebaat zijn bij lange herstelperiodes
nah, misschien dat de rede dat ik uiteindelijk geen full-body meer trok dan.quote:Op maandag 10 september 2012 23:25 schreef McNulty het volgende:
[..]
Whut? Voordeel van beginner zijn is dat je snel herstelt van sessies omdat de gewichten relatief gezien nog licht zijn. Gevorderde personen hebben langere herstelperiodes nodig omdat de gewichten zwaar zijn en herstel daardoor meer tijd nodig heeft.
Klopt dit ? Eigenlijk zijn de gewichten relatief toch even zwaar ?quote:Op maandag 10 september 2012 23:25 schreef McNulty het volgende:
[..]
Whut? Voordeel van beginner zijn is dat je snel herstelt van sessies omdat de gewichten relatief gezien nog licht zijn. Gevorderde personen hebben langere herstelperiodes nodig omdat de gewichten zwaar zijn en herstel daardoor meer tijd nodig heeft.
dit klinkt niet zo logisch en is volgens mij ook helemaal onwaarquote:Op maandag 10 september 2012 23:25 schreef McNulty het volgende:
[..]
Precies, een getraint lichaam, wat dus behoorlijke gewenning heeft, hersteld zich veel makkelijker.quote:Op maandag 10 september 2012 23:29 schreef 16meter het volgende:
[..]
dit klinkt niet zo logisch en is volgens mij ook helemaal onwaar
Daar is heel SS op gebaseerd. Beginners herstellen in ongeveer 48 uur. Iemand die van 60 naar 63 kg gaat kan daar met een rustdag van herstellen en weer gewicht toevoegen. Iemand die van 150 naar 153 gaat heeft meer tijd nodig om te herstellen en gewicht toe te voegen. Law of deminishing returns.quote:Op maandag 10 september 2012 23:29 schreef 16meter het volgende:
[..]
dit klinkt niet zo logisch en is volgens mij ook helemaal onwaar
Dit.quote:Op maandag 10 september 2012 23:33 schreef Snakey het volgende:
[..]
Precies, een getraint lichaam, wat dus behoorlijke gewenning heeft, hersteld zich veel makkelijker.
Absolute contractie is wel veel groter..quote:Op maandag 10 september 2012 23:33 schreef Snakey het volgende:
[..]
Precies, een getraint lichaam, wat dus behoorlijke gewenning heeft, hersteld zich veel makkelijker.
Te zwaar begonnen en het is niet ongebruikelijk dat het lichaam spierspijn vertoont wanneer het een inspanning moet leveren die het eerder niet deed. Het gaat erom binnen welke tijdsspanne de persoon weer liniaire progressie kan maken.quote:Op maandag 10 september 2012 23:39 schreef 16meter het volgende:
[..]
Dit.
Hoe verklaar je anders dat Jan Modaal een week niet kan lopen als je hem een keer meeneemt op een beentraining en jij de volgende dag lichte spierpijn hebt?
http://en.wikipedia.org/wiki/Strawmanquote:Op maandag 10 september 2012 23:39 schreef 16meter het volgende:
[..]
Dit.
Hoe verklaar je anders dat Jan Modaal een week niet kan lopen als je hem een keer meeneemt op een beentraining en jij de volgende dag lichte spierpijn hebt?
Vond ik wel een mooi stukje hierover van Rippetoe's 'Ask-me-Anything', tweede paragraaf is in principe was Physics zegt.quote:Whats the single biggest mistake you see beginners make?
Rippetoe:
They fail to understand that they are beginners. Novices, as we call them. They pick a routine out of a magazine based on what the guy doing it looks like, with no regard for the fact that they are not the same piece of physiology as the guy in the magazine. Training is physical activity designed to produce a specific response -- it is stress, recovery from that stress, and adaptation. People respond to a training program based on their own personal training history. The weaker you are, the more room you have to get strong, and the stronger you are through training, the harder it is to get stronger. Novices get strong faster than advanced lifters, so an advanced program is not the best for making the rapid gains possible for a novice. Time is wasted, potential is wasted.
(...)
The level of training advancement is not determined by strength level, but rather the response to training as a stress. Novices are able to recover quickly enough between workouts that they can add weight each workout for several months. This is because they are not strong enough to produce enough stress that recovery cannot occur. More advanced lifters are able to produce enough stress that longer periods of time are necessary for recovery, while at the same time requiring higher levels of stress to induce an adaptation, because they have already adapted past the novice level. These things form the basis of PPST2, available on our website.
Gewoon lekker laten gaan. Ze hebben zelf niet in de gaten dat ze compleet voor lul staan voor veel mensen die het wel snappen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 09:56 schreef MrGuma het volgende:
Gister toen ik ging sporten waren er 4 van die bicepcurlers, die naturlijk, 20kg barbell curl deden. Rug volledig naar achter gooien en biceps voor de helft naar beneden. Zat me nagels op te vreten van frustratie. Gelukkig was er een 5e die vervolgens achter hem ging staan en het allemaal even goed uitlegde. Halleluja; hoorde hem uiteindelijk zeggen dat hij ook nooit met hun trainde, dus vandaar het helpen.
15 minuten later komen er nog 2 mensen binnen; helemaal met zo'n uitstraling van kijk mij nu, ik ben baas. Jongen X traint al wat langer dan Y en werkt jongen Y dus door de training heen. Heb jongen Y geen ENKELE oefening goed zien uitvoeren; niet eens de bench press. Werd er helemaal gek van.
Zat toch niet helemaal lekker meer in m'n training, die gelukkig al bijna klaar was >.>
Wanneer ik iemand in bad form zie trainen breek ik altijd mijn training af en ga ik naar huis. Ik kan dan echt niet meer trainen zo demotiverendquote:Op dinsdag 11 september 2012 10:05 schreef Nic1 het volgende:
Ik begrijp niet hoe dat effect kan hebben op je eigen training. Ik zie ze vaak genoeg, en het interesseert me totaal niet als ze zo trainen. Als ze open staan voor advies geef ik wel tips, maar anders laat ik ze lekker bezig.
Tijd voor een thuisgym, dan hoef je je nergens meer druk over te maken en kun je je lekker terugtrekken als een autist.quote:Op dinsdag 11 september 2012 09:56 schreef MrGuma het volgende:
Gister toen ik ging sporten waren er 4 van die bicepcurlers, die naturlijk, 20kg barbell curl deden. Rug volledig naar achter gooien en biceps voor de helft naar beneden. Zat me nagels op te vreten van frustratie. Gelukkig was er een 5e die vervolgens achter hem ging staan en het allemaal even goed uitlegde. Halleluja; hoorde hem uiteindelijk zeggen dat hij ook nooit met hun trainde, dus vandaar het helpen.
15 minuten later komen er nog 2 mensen binnen; helemaal met zo'n uitstraling van kijk mij nu, ik ben baas. Jongen X traint al wat langer dan Y en werkt jongen Y dus door de training heen. Heb jongen Y geen ENKELE oefening goed zien uitvoeren; niet eens de bench press. Werd er helemaal gek van.
Zat toch niet helemaal lekker meer in m'n training, die gelukkig al bijna klaar was >.>
Deadlift jij maar 175kg? Zo weinig...quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:14 schreef CorwinofAmber het volgende:
Gister was er bij ons ook zo'n sprinkhaan in de sportschool; die ook wel effe mijn deadlift gewicht zou oppakken (175kg) ik heb het hem afgeraden maar ketelbinkie zou het toch wel effe doen.
Goed gelachen en meneer is met pijn in zn rug afgetaaid. Pijn is ook een goede leermeester.
Volgens mij zijn dit soort verhalen ook 9 van de 10 keer fictiequote:Op dinsdag 11 september 2012 11:11 schreef Mithras82 het volgende:
[..]
Deadlift jij maar 175kg? Zo weinig...
Kan aan mij liggen maar ik ben een klein beetje allergisch voor verkapte ik ben echt wel vet sterk posts... voegt ook niet zo veel toe aan dit topic denk ik.
175kg DL is geen fictie hoor.quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:48 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dit soort verhalen ook 9 van de 10 keer fictie
Ik zou niemand iets laten liften wat hij duidelijk niet aan kan. Zo iemand kan zijn rug voor de rest van zijn leven verzieken. Dat is niet echt om te lachen imo.quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:14 schreef CorwinofAmber het volgende:
Gister was er bij ons ook zo'n sprinkhaan in de sportschool; die ook wel effe mijn deadlift gewicht zou oppakken (175kg) ik heb het hem afgeraden maar ketelbinkie zou het toch wel effe doen.
Goed gelachen en meneer is met pijn in zn rug afgetaaid. Pijn is ook een goede leermeester.
Hee, dat heb ik ook.quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:54 schreef 16meter het volgende:
ergste zijn nog die verhalen over al die soppende vrouwen door het trainen
owwzz als k nu uitga moet k de chicks van me afslaan :S:S:
Sorry kan er niks aan doen man dat ze van de barkruk afglijden.quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:54 schreef 16meter het volgende:
ergste zijn nog die verhalen over al die soppende vrouwen door het trainen
owwzz als k nu uitga moet k de chicks van me afslaan :S:S:
Wil je hier een psychologische analyse door mij op losgelaten hebben?quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:02 schreef fathank het volgende:
[..]
Sorry kan er niks aan doen man dat ze van de barkruk afglijden.
Het is wel zo, krijg tegenwoordig een hoop meer aandacht als pak em beet 1,5 jaar geleden en 15 kilo lichter.
Leg uit, ik ben benieuwd. Dan kan het voortaan in de OPquote:Op dinsdag 11 september 2012 12:02 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Wil je hier een psychologische analyse door mij op losgelaten hebben?
Want ik kan je precies vertellen hoe dat komt ;-)
Mannetjes die zomaar in je oefening komen storen om hetzelfde gewicht 'wel fftjes' te DL-en daarentegen welquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
De reden dat je meer aandacht krijgt, heeft verschillende verklaringen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:04 schreef fathank het volgende:
[..]
Leg uit, ik ben benieuwd. Dan kan het voortaan in de OP
quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:10 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Mannetjes die zomaar in je oefening komen storen om hetzelfde gewicht 'wel fftjes' te DL-en daarentegen wel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
Waar haal jij in godsnaam bruine rijst?quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:33 schreef RaymondK het volgende:
Zijn d'r nog mensen met goeie ideeën om droge bruine rijst wat interessanter te maken?
Ketjap/magie kennen we al natuurlijk.
Bij de Jumbo. Er staat op Bruine rijst. Het is ook een bruinige plastic/transparante zak. Kost 3x niks. Ligt waarsch in het onderste schap bij de rest v.d. elcheapo rijst.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:36 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Waar haal jij in godsnaam bruine rijst?ben hier elke supermarkt en toko al afgeweest..
Dat is wel mogelijk, 2x kauwen bijv en doorslikken.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:47 schreef RaymondK het volgende:
En verder zou ik graag nog eens leren "Slikken on demand"
Dat klinkt voor sommige misschien heel erotisch/gay, maar ik bedoel het niet zo.![]()
Ik bedoel het tijdens het eten.
Als iets lekker is, dan blaf ik het zo naar binnen ongeacht hoeveel, maar als iets niet bijzonder is, gebeurt het regelmatig dat ik zit te kauwen en te kauwen, en dan ben je wel ff bezig met je vol gestapelde bord en hamsterwangen.
Die professionele eters met zo'n eating challenge, die kunnen vaak slikken zonder kauwen enzo.
Niet dat het gezond is, maar soms wil ik dat ook. Alleen krijg ik dan per direct een kokhalsreflex.
Ja met water erbij gaat het wel beter dat klopt.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:53 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Dat is wel mogelijk, 2x kauwen bijv en doorslikken.
De structuur moet veranderen.
Met droog brood bijv, slok water erbij en het is zo weg.. kwestie van oefenen.
Ik kokhals nu al man... gadverdamme... zoveel boter (ik eet in zijn geheel geen boter)quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:56 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ja met water erbij gaat het wel beter dat klopt.
Het punt is dat het langer duurt dan iets wat lekker is. En eerlijk is eerlijk, een stapel frikandellen speciaal zijn nou eenmaal gewoon lekkerder dan bruine rijst met een paar tilapia en broccoli.
En voor je het weet zit je een half uur over een lading avond eten te doen waardoor je ook nog eens tegen je maagvol hormoontje moet vechten.
Het is wel zo dat die eating challenge gasten toch een ander soort techniek hebben.
Hele bakkes vol, en ze douwen het gewoon door naar achter. Als ik dat doe dan ligt alles op de grond opzekers.
Furious Pete is natuurlijk geen normaal persoon, maar zoals hij het naar binnen dauwt, dat kan ik echt niet hoor![]()
En vroeger kon hij dat ook niet. Hij heeft dat toch geleerd op e.o.a. manier.
quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:05 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ik kokhals nu al man... gadverdamme... zoveel boter (ik eet in zijn geheel geen boter)
Ik vond hem nog traag hoor eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:07 schreef RaymondK het volgende:
[..]zit je zo aan je 4000kcal's
![]()
Ransig idd. Maar het gaat ff om het principe hier he. Hij stouwt het gewoon door en slikt volgens mij gewoon heel grote stukken door.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |