abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 september 2012 @ 22:59:21 #101
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_116626553
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2012 22:08 schreef Snakey het volgende:

[..]

Hij bedoeld een dumbell shoulder press.
aha. Dan moet ie dat zeggen ;)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  maandag 10 september 2012 @ 23:01:32 #102
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_116626663
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:07 schreef Snakey het volgende:

[..]

Als je problemen met je rotator cuff hebt (bv) kun je beter AP doen dan gewone DP. Het ontziet de rotator cuff een stuk meer.

Volgens mij pak je juist de anterior delt meer. Voor mij een reden om het niet te doen omdat ik die met andere oefeningen al genoeg meepak.

De meningen over de oefening zijn verdeeld, maar er wordt nooit gesproken over dat het blesurre gevoelig zou zijn. (hoewel ik niet al deze sites gelezen hebt uiteraard :P )

http://www.google.es/#hl=(...)088.0j5j1j5-2j2.10.0...0.0...1c.1.qaEV-SH55hw&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=70dbe3d14d204a7c&biw=1024&bih=509
Ik lees dat eigenlijk best vaak. Maar het is natuurlijk waar jij je het beste bij voelt.
quote:
15s.gif Op maandag 10 september 2012 22:59 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

aha. Dan moet ie dat zeggen ;)
God man maak je anders druk om een typo :')
Deathlift or Die.
  maandag 10 september 2012 @ 23:13:36 #103
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_116627338
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 23:01 schreef Ethanolic het volgende:

Ik lees dat eigenlijk best
God man maak je anders druk om een typo :')
In een discussie is het best kut als je de goede termen gebruikt.

En met kut bedoelde ik handig, typo :+
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  maandag 10 september 2012 @ 23:16:09 #104
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_116627464
quote:
16s.gif Op maandag 10 september 2012 23:13 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

In een discussie is het best kut als je de goede termen gebruikt.

En met kut bedoelde ik handig, typo :+
We hebben het constant over shoulder presses, waarom daarna inene over bench press?
Daarnaast is DP Press niets meer dan een duwende beweging met dumbbells, dus hoeft dat ook niet perse db bench press te zijn.
Deathlift or Die.
pi_116627501
quote:
zieke motivatie om calves weer 2x per week te doen dit
pi_116628025
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 21:21 schreef tarantism het volgende:

[..]

Ik ben een tijd geleden van full-body naar split schema gegaan omdat ik het idee had dat ik aan het overtrainen was, en mijn blessures gingen maar niet weg(pols, schouder, onderrug). Nu met de 3-dagen split is alles weer prima, en ik maak nog steeds progressie.

Ik neem aan dat beginners ook gebaat zijn bij lange herstelperiodes
Whut? Voordeel van beginner zijn is dat je snel herstelt van sessies omdat de gewichten relatief gezien nog licht zijn. Gevorderde personen hebben langere herstelperiodes nodig omdat de gewichten zwaar zijn en herstel daardoor meer tijd nodig heeft.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  maandag 10 september 2012 @ 23:26:21 #107
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_116628087
@ethanolic vandaar mijn verbazing over de kromme vergelijking :) als je een compleet woord weglaat kan ik dat ni ruiken je. En dt vergeten, soit :)

Goed, ik ga groeihormonen aanmaken, aka slapen.
pi_116628093
Ik heb een stout plaatje maar is wel gruwelijk hilarisch. Mag ik posten??? _O- _O- _O- _O-
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  maandag 10 september 2012 @ 23:26:41 #109
294141 tarantism
hups in die kont
pi_116628106
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 23:25 schreef McNulty het volgende:

[..]

Whut? Voordeel van beginner zijn is dat je snel herstelt van sessies omdat de gewichten relatief gezien nog licht zijn. Gevorderde personen hebben langere herstelperiodes nodig omdat de gewichten zwaar zijn en herstel daardoor meer tijd nodig heeft.
nah, misschien dat de rede dat ik uiteindelijk geen full-body meer trok dan.
  maandag 10 september 2012 @ 23:28:17 #110
347683 Boydie12
Dude where's my car?
pi_116628198
quote:

[..]

Klopt dit ? Eigenlijk zijn de gewichten relatief toch even zwaar ?
Sexy qua lijf, doch bang voor 't zwempak.
pi_116628249
quote:

[..]

dit klinkt niet zo logisch en is volgens mij ook helemaal onwaar
  maandag 10 september 2012 @ 23:33:49 #112
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_116628533
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 23:29 schreef 16meter het volgende:

[..]

Precies, een getraint lichaam, wat dus behoorlijke gewenning heeft, hersteld zich veel makkelijker.
pi_116628633
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 23:29 schreef 16meter het volgende:

[..]

Daar is heel SS op gebaseerd. Beginners herstellen in ongeveer 48 uur. Iemand die van 60 naar 63 kg gaat kan daar met een rustdag van herstellen en weer gewicht toevoegen. Iemand die van 150 naar 153 gaat heeft meer tijd nodig om te herstellen en gewicht toe te voegen. Law of deminishing returns.
pi_116628866
quote:
14s.gif Op maandag 10 september 2012 23:33 schreef Snakey het volgende:

[..]

Precies, een getraint lichaam, wat dus behoorlijke gewenning heeft, hersteld zich veel makkelijker.
Dit.

Hoe verklaar je anders dat Jan Modaal een week niet kan lopen als je hem een keer meeneemt op een beentraining en jij de volgende dag lichte spierpijn hebt?
pi_116628946
Met beginner wordt niet iemand bedoeld die het voor het eerst doet. Na de eerste paar keer herstel je erg snel.
pi_116628989
quote:
14s.gif Op maandag 10 september 2012 23:33 schreef Snakey het volgende:

[..]

Absolute contractie is wel veel groter..
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_116628990
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 23:39 schreef 16meter het volgende:

[..]

Dit.

Hoe verklaar je anders dat Jan Modaal een week niet kan lopen als je hem een keer meeneemt op een beentraining en jij de volgende dag lichte spierpijn hebt?
Te zwaar begonnen en het is niet ongebruikelijk dat het lichaam spierspijn vertoont wanneer het een inspanning moet leveren die het eerder niet deed. Het gaat erom binnen welke tijdsspanne de persoon weer liniaire progressie kan maken.
  maandag 10 september 2012 @ 23:45:36 #118
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_116629133
Hierin ga ik met McNulty (en Rippetoe trouwens) mee. Beginners maken elke workout lineaire progressie. Rippetoe heeft het er in Starting Strength al over, en weer in Practical Programming, dat naarmate je vordert, je wekelijkse series van training/recovery cycli nodig hebt om te groeien, en naarmate je verder gaat, maandelijkse cycli.

Het hangt er ook vanaf hoe je ' herstelt ' definieert, maar volgens mij is die discussie minder interessant dan hoe er adaptatie plaatsvindt van de spieren (zie grafiek hier beneden).
Confidence through competence
  maandag 10 september 2012 @ 23:47:09 #119
55709 Stereotomy
pi_116629205
pi_116629211
Als de herstel periode langer is als beginner zou je als gevorderde trainee nu meer gewicht moeten kunnen toevoegen. Reverse noobgains 8)7 .
Of als het constant blijft omdat het gewicht relatief gezien even belastend is zou je elk jaar hetzelfde gewicht op je BP moeten kunnen knallen.
  maandag 10 september 2012 @ 23:48:33 #121
55709 Stereotomy
pi_116629292
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 23:39 schreef 16meter het volgende:

[..]

Dit.

http://en.wikipedia.org/wiki/Strawman

Je doet een Straw Man argument ;)

Als ik jou een zware oefening laat doen die jij nog nooit of voor het laatst 2 maanden geleden hebt gedaan, heb jij morgen of overmorgen gegarandeerd spierpijn. Ongeacht de staat van je training. Het gaat om nieuwe bewegingen dat je spierpijn krijgt.

Als ik nu de Vierdaagse ga lopen, krijg ik spierpijn. Ondanks dat ik zwaar squat en de dag erna eigenlijk nooit echt spierpijn heb, alleen beetje stijfjes.
pi_116634501
Hoe verder gevorderd je bent hoe efficiėnter je neuromusculaire systeem is, dus je contractiekracht per gram spier is hoger. Hierdoor stress je je spieren en je zenuwstelsel wel zwaarder, waardoor je langer tijd nodig hebt om te herstellen.

Waarom win je dan niet nog meer kracht/spieren naar mate je vordert? Omdat je afwijkt van je rustbalans, of genetische basis, naar je genetisch potentieel. Hoe verder je richting je genetisch potentieel beweegt des te moeilijker het wordt om sterker/gespierder te worden.
  † In Memoriam † dinsdag 11 september 2012 @ 09:43:45 #123
230491 Zith
pls tip
pi_116634945
quote:
Whats the single biggest mistake you see beginners make?

Rippetoe:
They fail to understand that they are beginners. Novices, as we call them. They pick a routine out of a magazine based on what the guy doing it looks like, with no regard for the fact that they are not the same piece of physiology as the guy in the magazine. Training is physical activity designed to produce a specific response -- it is stress, recovery from that stress, and adaptation. People respond to a training program based on their own personal training history. The weaker you are, the more room you have to get strong, and the stronger you are through training, the harder it is to get stronger. Novices get strong faster than advanced lifters, so an advanced program is not the best for making the rapid gains possible for a novice. Time is wasted, potential is wasted.

(...)

The level of training advancement is not determined by strength level, but rather the response to training as a stress. Novices are able to recover quickly enough between workouts that they can add weight each workout for several months. This is because they are not strong enough to produce enough stress that recovery cannot occur. More advanced lifters are able to produce enough stress that longer periods of time are necessary for recovery, while at the same time requiring higher levels of stress to induce an adaptation, because they have already adapted past the novice level. These things form the basis of PPST2, available on our website.
Vond ik wel een mooi stukje hierover van Rippetoe's 'Ask-me-Anything', tweede paragraaf is in principe was Physics zegt.

http://www.reddit.com/r/F(...)f_starting_strength/
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_116635200
Gister toen ik ging sporten waren er 4 van die bicepcurlers, die naturlijk, 20kg barbell curl deden. Rug volledig naar achter gooien en biceps voor de helft naar beneden. Zat me nagels op te vreten van frustratie. Gelukkig was er een 5e die vervolgens achter hem ging staan en het allemaal even goed uitlegde. Halleluja; hoorde hem uiteindelijk zeggen dat hij ook nooit met hun trainde, dus vandaar het helpen.

15 minuten later komen er nog 2 mensen binnen; helemaal met zo'n uitstraling van kijk mij nu, ik ben baas. Jongen X traint al wat langer dan Y en werkt jongen Y dus door de training heen. Heb jongen Y geen ENKELE oefening goed zien uitvoeren; niet eens de bench press. Werd er helemaal gek van.

Zat toch niet helemaal lekker meer in m'n training, die gelukkig al bijna klaar was >.>
  dinsdag 11 september 2012 @ 10:01:10 #125
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_116635328
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 09:56 schreef MrGuma het volgende:
Gister toen ik ging sporten waren er 4 van die bicepcurlers, die naturlijk, 20kg barbell curl deden. Rug volledig naar achter gooien en biceps voor de helft naar beneden. Zat me nagels op te vreten van frustratie. Gelukkig was er een 5e die vervolgens achter hem ging staan en het allemaal even goed uitlegde. Halleluja; hoorde hem uiteindelijk zeggen dat hij ook nooit met hun trainde, dus vandaar het helpen.

15 minuten later komen er nog 2 mensen binnen; helemaal met zo'n uitstraling van kijk mij nu, ik ben baas. Jongen X traint al wat langer dan Y en werkt jongen Y dus door de training heen. Heb jongen Y geen ENKELE oefening goed zien uitvoeren; niet eens de bench press. Werd er helemaal gek van.

Zat toch niet helemaal lekker meer in m'n training, die gelukkig al bijna klaar was >.>
Gewoon lekker laten gaan. Ze hebben zelf niet in de gaten dat ze compleet voor lul staan voor veel mensen die het wel snappen.
Je ziet vanzelf wel aan iemand (of ze vragen het aan je) of die openstaat voor hulp of niet, anders lekker voor jezelf trainen achter je inner-ears :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')