Daeron | donderdag 30 augustus 2012 @ 13:32 |
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer. Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang gevende mensen. ![]() ![]() ![]() | |
Yreal | donderdag 30 augustus 2012 @ 13:36 |
Alle andere weggebruikers zijn gewoon kut ! | |
cherrycoke | donderdag 30 augustus 2012 @ 13:37 |
2 baans snelweg, ene rijd 100, de andere wil er met 101 voorbij. AAN DE KANT LUL. | |
Yreal | donderdag 30 augustus 2012 @ 13:38 |
Randstad ![]() ![]() | |
Irritatie100 | donderdag 30 augustus 2012 @ 13:39 |
A20-->alleen in het gedeelte waar je 80 mag ![]() | |
bokkepoot | donderdag 30 augustus 2012 @ 13:41 |
En daar kan de Nederlandse automobilist ook nog niet mee omgaan. ![]() ![]() | |
Pikkebaas | donderdag 30 augustus 2012 @ 13:49 |
Er zijn twee soorten mensen op de weg. Slome rijders die langzamer rijden dan ik en jakkeraars die harder willen dan ik. | |
spoorrails | donderdag 30 augustus 2012 @ 13:56 |
ergo: jij bent geen (soort) mens. ![]() | |
Pikkebaas | donderdag 30 augustus 2012 @ 13:58 |
Klopt. Ik ben Pikkebaas. | |
Turbomuis | donderdag 30 augustus 2012 @ 14:02 |
Lange rechte weg. Hooguit een flauwe bocht. En op het punt waar hij reed kon hij zien dat het nog een flink stuk recht was. Maar goed, maakt verder niet uit waarom, hij deed het. En het was niet handig ![]() | |
Daeron | donderdag 30 augustus 2012 @ 15:07 |
Niet handig voor jou, misschien wel handig voor hem ![]() | |
dester_martijn | donderdag 30 augustus 2012 @ 15:10 |
Ik vind het inderdaad iets te makkelijk om de schuld af te schuiven op de chauffeur. Zoals vele verhalen kent dit verhaal ook een andere kant. | |
Turbomuis | donderdag 30 augustus 2012 @ 15:12 |
Waarschijnlijk. Misschien vond hij de auto's die achter hem zaten wel irritant. Maar hij post hier niet blijkbaar ![]() | |
Turbomuis | donderdag 30 augustus 2012 @ 15:13 |
???? Als je het zo gaat bekijken kan dit topic wel opgedoekt worden... | |
Nerdmans | donderdag 30 augustus 2012 @ 15:51 |
ehm toch wel het overmatig aanbrengen van verkeersdrempels. Daarnaast delen we een rijstrook met bussen, zodra ze een halve kil;ometer weg zijn, moeten wij braaf bij iedere rotonde wachten tot die bus voorbij is. | |
Light | donderdag 30 augustus 2012 @ 20:31 |
Nee, mooie witte. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 30 augustus 2012 @ 20:55 |
Het was weer genieten vanavond om te zien hoe de vele incapabele bestuurders bumper aan bumper met z'n allen continu in de rem schieten ![]() | |
H-D | donderdag 30 augustus 2012 @ 21:30 |
Waarom ben je dan incapabel? | |
#ANONIEM | donderdag 30 augustus 2012 @ 21:41 |
Omdat 40% van de verkeersongevallen uit een kopstaartbotsing bestaat waarvan 90% wordt veroorzaakt door onvoldoende afstand houden. Begrijp me niet verkeerd ik ben zeker geen heilige en ik rij graag fors door (als de ruimte er is) maar ik vind afstand houden enorm belangrijk. Alleen zijn er veel mensen die rijden met een soort van bangheid dat er mogelijk een auto de ruimte voor hun in gaat nemen. | |
H-D | donderdag 30 augustus 2012 @ 21:42 |
Ja nja als het druk is rij je vaak wat dichter op elkaar. Ben je toch niet meteen incapabel ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 30 augustus 2012 @ 21:43 |
Wel als je bumper aan bumper gaat rijden ja. | |
H-D | donderdag 30 augustus 2012 @ 21:45 |
Wat dichter op elkaar in drukte vind ik vrij normaal. Weet niet of jij dat meteen bumper aan bumper vind. | |
Ridocar | donderdag 30 augustus 2012 @ 22:42 |
Ik ben tegen bumperkleven, maar geloof me, als er ruimte is, wordt 'ie genomen ook. Het is alleen kwestie van tijd. | |
Pizza_Boom | donderdag 30 augustus 2012 @ 22:43 |
Dat dacht ik ook... Totdat ik van de week voor het Coenplein reed, liet constant ruimte en niemand die het gebruikt. Mensen met hun knipper aan, gas los en ruimte geven, neehoor. Nou, dan niet. ![]() | |
RainofDeath | donderdag 30 augustus 2012 @ 23:15 |
Pff, waar moet ik beginnen? Automobilisten die kleven op een 60 weg waar je al 75 rijdt? Wielrenners op een 80 weg? Landbouw vuil ( mest, graan, mais, weet ik veel) op de weg? Oliesporen die al 5 weken lang op de weg liggen? Een vrachtwagenband die op de weg ligt in een bocht? Allemaal sinds maandag... | |
H-D | donderdag 30 augustus 2012 @ 23:24 |
Damn...waar woon jij? ![]() | |
Magic-IRC | donderdag 30 augustus 2012 @ 23:52 |
Mensen die op een 80 weg 70 a 75 rijden, hun stuur omgooien om (al remmend richting de 60) van de linkerbaan naar de rechterbaan te gaan hierna weer iets gas geven om voor een flitspaal op de rem te gaan staan om dan met ong. 60 voorbij de flitspaal te gaan rijden. Het betrof hier een oudere man in een blauwe Prius op de N3 vanaf de A15 richting Dordrecht. | |
spoorrails | vrijdag 31 augustus 2012 @ 00:28 |
van de week op provinciale weg, oude lul voor me, reed 60 ofzo (mag 80) elke keer op rem bij minste of geringste (als iemand weg overstak, al had je 120 gereden had je hem nog niet geraakt) Als klap op vuurpijl, remmen voor groen verkeerslicht. Ben er toen maar voorbij gereden op baan voor linksaf. (weet het illegaal en asociaal, maar was volkomen veilig) kilometer verderop sta ik voor rood licht, ik rij weg en die auto was in nog geen velden of wegen te bekennen ![]() | |
Bootje84 | vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:24 |
Ik reed gisteren op de A13 in de file vanuit DH richting Rotterdam. Na de afrit bij de McDonalds, heb je uiteraard de oprit vanaf de McDonalds. Ongeveer 100 meter achter mij komt er een dikke Audi uit de file, rijdt over de invoegstroom helemaal naar voren, om hem er daar weer tussen te smijten... Asociale eikel ![]() Ook leuk dat daar een treintje ontstond om in te voegen, omdat mensen het begrip "pas je snelheid aan, aan het verkeer waar je in invoegd", niet begrepen.... | |
gebrokenglas | vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:49 |
Nou, ik heb er hier wel eens van op me kop gekregen als verklikker en verkeersn*zi en meer van dat soort kreten, maar ik zeg het maar weer eens: het zou mooi zijn als je een kliklijn kon bellen om dit soort asociaal gedrag te melden aan, weet ik het, KLPD of politie of rijkswaterstaat.... kenteken en lokatie doorgeven, en hopen dat ze er wat mee doen. | |
_VoiD_ | vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:03 |
wat kan de politie doen als jij zegt dat iemand anders iets fout doet in het verkeer? Precies, helemaal niks. | |
spoorrails | vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:03 |
jouw woord tegen de zijne, doen ze niets aan, of je moet het filmen. | |
RealBizkit666 | vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:06 |
0800-8844. Daar kan dat. En ze doen er wat mee, ik ben namelijk al eens gebeld geworden omdat ik mij asociaal gedragen zou hebben. ![]() Nu bleek degene die gebeld had het verhaal extreem overdreven te hebben en had ik een getuige om te kunnen aangeven dat zijn verhaal compleet onwaar was. De persoon die gebeld had ken ik persoonlijk en dat figuur kan het niet hebben dat iemand sneller is. En hij heeft al verschillende keren zelf een rijontzegging gehad in zowel Nederland als Duitsland. | |
gebrokenglas | vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:06 |
ja, filmen kan, als je een dashcam hebt meelopen heb je in elk geval wat. Maar dan wordt het alweer zo'n gedoe met het uploaden van het videomateriaal enzo. Moet de overtreding al wel heel erg zijn wil je daar zoveel energie in stoppen. | |
Bootje84 | vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:09 |
Ik heb van een bevriende agent begrepen dat ze geen bekeuring kunnen geven puur op basis van vidoemateriaal van bijvoorbeeld een dashcam ivm fraudegevoeligheid door video-editing.... | |
gebrokenglas | vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:14 |
Misschien dan geen bekeuring maar als ze plots gebeld worden door de politie en aangesproken worden op hun rijgedrag, schrikken ze in elk geval natuurlijk flink. Hopelijk. Is veel effectiever nog dan de zoveelste acceptgiro op de deurmat. Tenzij het echt een hufter is maar dan werkt sowieso niks. | |
vannelle | vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:24 |
Misschien is hij wel linksaf gegaan waar jij hem inhaalde? | |
spoorrails | vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:24 |
Nope of moet tie dat na verkeerslicht gedaan hebben. | |
gebrokenglas | vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:26 |
Dat soort figuren horen niet meer op de weg thuis. | |
Pizza_Boom | vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:28 |
Echter een dashcam kan jou wel helpen in een schadegeval of in het ontkrachten van een boete. | |
Pizza_Boom | vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:05 |
Om het eens anders te doen hier: Tijd voor een verkeersquiz: U rijdt, als vrouw zijnde, in een Opel Astra sedan/coupé van ongeveer 12 a 14 jaar oud op de A9, met opende spitsstrook, tussen Zijkanaal C en Rottepolderplein een vrachtwagen voorbij. De auto achter u doet dit ook en gaat vervolgens de spitsstrook op. U: Stelling 1. Rijdt verder op de middenstrook met een snelheid varierend tussen de 85 en 105 terwijl de auto achter u inmiddels een neuslengte achter, maar dan op de rechterstrook, u rijdt. Bij knooppunt Raasdorp moet er worden geritst. U laat uw gas los en gaat vervolgens naar rechts. U spiegelt niet en doet geen schouder check, spiegels zijn immers voor de sier en van de schouder check krijgt u een stijve nek. Tevens waren de richtingaanwijzers bij dit type auto een optie die u niet genomen heeft. Dat de auto op de rechterstrook inmiddels net niet naast u zit maakt u niet uit. Dat deze vol in de remmen gaat en de claxon flink gebruikt maakt u ook niet uit, uw conversatie met uw passagier is immers zo belangrijk dat het verkeer er niet toe doet. En de auto naast u heeft eigenlijk die zijschermen en de motorkap toch niet nodig. Stelling 2. Rijdt verder, geeft wat gas bij en gaat vervolgens keurig rechts rijden, want daar is de spitsstrook voor. U rijdt met een constante snelheid door en de auto's achter u kunnen gewoon hun weg vervolgen zonder telkens het gas los te hoeven laten. Voor uw actie naar rechts heeft u uiteraard eerst goed gespiegeld en de schoudercheck gedaan en ook tijdens de actie checkt u alles nogmaals. Een stukje later komen we bij afrit Badhoevedorp. Hier gaat u eraf. De auto achter u gaat er ook af. De eerste rotonde is een turborotonde. U moet hier driekwart rond, de auto achter u moet halfrond. Er komen auto's aan op de binnenste rijstrook. Wat doet u? Stelling 3. U keek voldoende vooruit om te zien dat op de binnenring geen ruimte was, maar op de buitenste wel, waardoor u niet hoefde te remmen en via de rechterstrook keurig driekwart rond kon gaan waarbij u alsnog op de binnenste strook kwam, omdat u ook zag dat de auto's die daar reden een afslag nadat u erop gegaan bent, eraf gingen. Doordat u bleef rollen, kon u dus de rotonde op zonder de daarop al reeds aanwezige weggebruikers te hinderen. Goed voor het millieu en de doorstroming. Op het stukje voor de afrit bleef u trouwens voldoende afstand houden van het busje voor u. Stelling 4. U probeert nog de buitenstrook op te rijden, echter rijdt hier inmiddels de auto die achter u reed al, omdat deze rechts van u langs mag komen (u bent immers voorgesorteerd voor linksaf) en bent vervolgens verontwaardigd dat deze u hier kan passeren. Aangezien u niet weet hoe u moet spiegelen of moet schouder checken, is deze auto naast u een komplete verrassing en bent u hierdoor totaal overdondert. Hoe durft deze bestuurder?! Op het stukje voor de afrit kroop u trouwens zo dicht op het busje voor u, dat een aanhanger jaloers zou zijn. Welke stellingen zijn juist? A. Stelling 1 en 3 zijn juist B. Stelling 1 en 4 zijn juist C. Stelling 2 en 3 zijn juist D. Stelling 2 en 4 zijn juist [ Bericht 0% gewijzigd door Pizza_Boom op 31-08-2012 22:57:31 ] | |
vannelle | vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:35 |
Stelling 2 ff afmaken Pizza. ![]() | |
Pizza_Boom | vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:38 |
Valt niet veel aan af te maken. Keurig naar rechts gaan en verder constant rijden is alles wat we vragen. Maargoed, zo iets beter? | |
Kentekenplaat | vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:02 |
Ik vrees 1 & 4 ![]() | |
vannelle | vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:30 |
Neuh, niet beter. Is geen stelling, je eindigt met een vraag. ![]()
| |
Pizza_Boom | vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:31 |
Nee, dat is een nieuw deel, de inleiding van stelling 3 en 4. | |
vannelle | vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:50 |
Dan moet je dat niet aan het einde van stelling 2 als een vraag neerzetten. ![]() | |
Pizza_Boom | vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:52 |
Daarom staat er ook daar een witregel tussen. | |
vannelle | vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:56 |
Ah, nú snap ik em! Doe dan ff extra witregels na stelling 2 en maak je nieuwe case vetgedrukt of zo. Tip van Flip. ![]() | |
Pizza_Boom | vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:57 |
En nu, Flip? ![]() | |
vannelle | vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:19 |
Flip zegt: Stuk beter! ![]() | |
muhahaha | vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:21 |
Kun jij niet eens met mijn zusje gaan praten? Die klaagt zodra ze bij mij in de auto stapt en we rijden de spits in ![]() | |
Panthera. | vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:45 |
Vandaag gezien, witte bestelbus komt op invoegstrook. Het was wel druk, maar met genoeg ruimte om fatsoenlijk in te voegen. Ik rijd op de linkerbaan bijna op gelijke hoogte met een Seat op de rechterbaan. Wat doet de witte bestelbus? Pleurt z'n auto naar links, zonder knipperlicht. Hij moet de Seat gezien hebben, en sowieso gehoord hebben, want die stond meteen vol op z'n toeter (en terecht), maar hij bleef gewoon doorgaan met z'n manouvre. Gelukkig zag ik het aankomen en kon ik de Seat ruimte geven om naar links te komen, zodat er weer net een ongeluk voorkomen is. Oh, en ook irritant: op de A28, komende van Utrecht richting Amersfoort, gaat het van 3 naar 2 strooks. Het was druk vanmiddag, maar het wordt er niet beter op als mensen op de derde strook in paniek stil gaan staan bij het eerste bordje dat er een strook afgaat over 1 km. Maar ja, misschien ook wel begrijpelijk, want als je doorrijdt naar het bordje: "ritsen vanaf hier" vind iedereen je asociaal (ondertussen filevorming, dus mensen hebben het idee dat je tijd van ze steelt) en worden de bumpers van de voorgangers verdacht dicht opgezocht. | |
NoBody122 | vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:45 |
Kennelijk begrijpen maar weinig mensen jouw post. Jammer. | |
H-D | vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:52 |
Vind ze dat je kleeft ofzo? | |
muhahaha | vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:56 |
Ze vind dat ik te dicht op rij ja. | |
H-D | vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:57 |
Laat haar anders een keer rijden in de file, dan leert ze het wel ![]() | |
muhahaha | vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:58 |
Ze snapt mijn argument niet.. ![]() Ze rijd nu per dag 5 tot 10 kilometer tops en gaat met mij een discussie aan terwijl ik nu 84 km rij enkele reis. ![]() | |
H-D | vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:59 |
En vooral in de stad zeker dan? Nja daarom zeg ik laat haar dan een lang stuk rijden. Dan snapt ze je argumenten daarna denk ik wel. | |
muhahaha | zaterdag 1 september 2012 @ 00:06 |
Stad of een stukje ringweg van Den Bosch, daar is het over het algemeen nooit heel erg druk (heb hetzelfde stuk gereden voor korte tijd). Oja en haar vriend mocht wel met 240 knallen ![]() ![]() | |
H-D | zaterdag 1 september 2012 @ 00:10 |
Nee dat klopt rij daar zelf ook weleens. Is meestal goed te overzien ![]() Maar daarom haar laten rijden. Dan snapt ze het wel ![]() | |
muhahaha | zaterdag 1 september 2012 @ 00:11 |
Een keer heeft geen zin, dan gaat ze rechts 90 rijden ![]() ![]() | |
H-D | zaterdag 1 september 2012 @ 00:12 |
Oh nee dat heeft geen zin dan. ![]() | |
muhahaha | zaterdag 1 september 2012 @ 00:14 |
In het begin niet, nu valt het wel mee ![]() Ze is het type wat ontzettend snel schrikt en dan zo een geluid produceert waar ik een hartverlamming van krijg ![]() ![]() | |
H-D | zaterdag 1 september 2012 @ 00:16 |
Hhaha kan me voorstellen dat je daar even aan moet wennen ja ![]() | |
muhahaha | zaterdag 1 september 2012 @ 00:19 |
Ik rij al 12 jaar en ze is zelf 29 ![]() ![]() Ach ja, dan moet ze zelf maar gaan rijden ipv steeds meeliften en zeuren ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 1 september 2012 @ 04:58 |
![]() | |
gebrokenglas | zaterdag 1 september 2012 @ 06:57 |
Precies, gaffer tape doet wonderen. Of direct bij aanvang van de rit melden: 1 schreeuw en je mag de rest gaan lopen. | |
Ridocar | zaterdag 1 september 2012 @ 07:03 |
file is idd een ander verhaal... | |
H-D | zaterdag 1 september 2012 @ 10:21 |
Hmm ja precies ![]() | |
gebrokenglas | zaterdag 1 september 2012 @ 17:17 |
2 vrouwen die van de ene kant van de woonboulevard (Tuinland) naar de andere kant (Kwantum) willen (nog geen 150 meter), en daarvoor in de auto stappen. ![]() Ze stappen in, steken in 15 seconden het parkeerterrein over, parkeren daar weer, en stappen uit. Hoe onzinnig. Loop dat stukkie nou effe zeg. Gezien je dikke kont ook niet verkeerd ![]() | |
Gummiebeer | zaterdag 1 september 2012 @ 17:26 |
Daarom waarschijnlijk die dikke kont. Maar idd, ik zie dat ook vaak. Mischien niet helemaal passend hier, maar het geval winkelkarretjes terugbrengen. Idem dito, te lui om het terug te brengen. zie je een open parkeervak, staat er zo'n karretje! ![]() | |
gebrokenglas | zaterdag 1 september 2012 @ 17:48 |
Ondanks dat het 50 ct tot 2 euro statiegeld kost? Soms moet er 2 euro in die karren. | |
Gummiebeer | zaterdag 1 september 2012 @ 17:58 |
Er zijn zulke gevallen. Met mijn koekblik duw ik die karretjes overigens zo weg, heb wel eens een karretje verneukt met deze actie. ![]() | |
NoBody122 | zaterdag 1 september 2012 @ 19:17 |
"Bek houden of lopen; kies maar". Is dat zo moeilijk? | |
NoBody122 | zaterdag 1 september 2012 @ 19:20 |
Hoeveel heeft het vervangende karretje je gekost? Of konden ze hem nog maken? | |
Gummiebeer | zaterdag 1 september 2012 @ 19:32 |
Karretjes zijn helaas overleden. Het koekblik was sterker. ![]() | |
gebrokenglas | zaterdag 1 september 2012 @ 19:56 |
Die winkelkarren zijn reteduur. Je snapt niet waar het geld in moet zitten maar ze kosten vele honderden euro's. Maar we dwalen iets af. ![]() | |
muhahaha | zaterdag 1 september 2012 @ 19:58 |
We zijn iets beschaafder dan dat ![]() | |
gebrokenglas | zaterdag 1 september 2012 @ 20:00 |
Netjes. Ik kan ook niet tegen meerijders. Dat gezeik de hele tijd aan je hoofd: "pasop die fietser" "Het is roohoood". "Je mag hier maar vijftig hoor". En dan parkeren, waarbij die medepassagier de hele tijd staat te wijzen "daar kun je wel in" "ja hier is een gat" "je kunt beter daar gaan staan". Gaan me nekharen van overeind staan. ![]() | |
muhahaha | zaterdag 1 september 2012 @ 20:04 |
Over het algemeen hebben mijn bijrijders geen commentaar ![]() ![]() ![]() Oja en de man die mij geen voorrang verleende en ramde had ik kunnen voorkomen ![]() | |
H-D | zaterdag 1 september 2012 @ 20:04 |
Of mensen die als het een beetje druk is bij een tankstation besluiten te wachten pal in/net achter de inrit. Compleet onbewust van àlles wat er om hen heen gebeurd. Kijk dan keer om je heen en rij wat verder door man. ![]() | |
spoorrails | zaterdag 1 september 2012 @ 20:09 |
Ik wacht meestal paar 10tal meter, zodat ik de volgende vrije kan pakken, komt er zo;n aso die dan gewoon achter een auto zet omdat er precies iemand uit de winkel komt lopen... fatsoenlijk wachten kennen we niet in NL lijkt het wel. | |
gebrokenglas | zaterdag 1 september 2012 @ 20:19 |
't is ieder voor zich en schijt aan een ander. Lekker veilig in hun anonieme metalen kooi komt de ware aard boven. | |
Pizza_Boom | zondag 2 september 2012 @ 01:25 |
Meerijders zijn schijt irritant. Ik heb, inmiddels een tijd terug, iemand in de auto gehad die het allemaal beter wist. Redelijke mistbank, maar zicht meer dan 200 meter, dus ik mompel in mijzelf dat alle sjonnies hun mistlichten wel mogen uitzetten, want dat mag pas bij zicht minder dan 50 meter. Bijrijder: "Ik vind het zicht minder dan 50 meter hoor." Ik: "Hier zien we een hectometerpaaltje en verderop zijn er nog 2 te zien. Tussen 2 van die paaltjes zit 100 meter en wij zien ruim 3 paaltjes, dat betekent dus dat we meer dan 200 meter zicht hebben." Bijrijder: "En toch vind ik het zicht minder dan 50 meter." ![]() Of van die mensen die gaan zitten slikken, hikken, puffen en hijgen bij alles wat gebeurt. | |
NoBody122 | zondag 2 september 2012 @ 02:24 |
Dat is ook exact, waarom ik die vraag stelde. Door zijn respons heb ik alleen het idee gekregen, dat Gummiebeer niet zo mans is geweest om ook voor die kosten op te draaien, gezien zijn respons. Dat is echter een aanname; het zou in dit geval mooi zijn als ik ernaast zit ![]() Het gaat om wát je wilt zeggen (dus "the message"), niet om hóe je het precies brengt, smartass.. | |
dester_martijn | zondag 2 september 2012 @ 08:19 |
Aha jij bent er zo een. Bij een druk benzine station een paar meter voor alle pompen staan te wachten. En dan ook nog zeiken als er iemand wel meteen aansluit en dan toevallig ook nog de pomp heeft die snel vrij is. | |
JF_ | zondag 2 september 2012 @ 08:53 |
Gast, je spreekt jezelf hier nogal tegen... Kies een rij, sluit aan, *dat* is fatsoenlijk wachten. In de supermarkt ga je toch ook niet bij de vriezers staan wachten tot er ergens een kassa vrij is? Ga gewoon in de rij staan zoals iedereen, en als je t echt slecht treft kun je altijd wisselen. En ja, dat kan met de auto ook als je een metertje ruimte laat. Soms heb je pech dat je niet makkelijk meer kunt switchen en net zo'n domme doos treft die eerst koffie en broodje wil, even toilet stop, en dan pas terugkomt. So what? Alsof die paar minuten iets uitmaken... 9 van de 10 keer draai je daarna toch de snelweg op en sta je een half uur in de file. | |
Daeron | zondag 2 september 2012 @ 10:03 |
Daarom onbemande pompen, hoef je niet meer op mensen die nog even iets anders gaan doen te wachten. ![]() | |
muhahaha | zondag 2 september 2012 @ 10:18 |
Het gaat er wel om hoe je het brengt... Als je het op jou manier brengt stuit je vaak direct op weerstand ![]() | |
spoorrails | zondag 2 september 2012 @ 11:47 |
Ja wat is er aso aan om netjes in 1 rij te wachten tot er een plek vrij is? dan is iedereen het snelst geholpen. Nou geef mij maar zo'n systeem zoals in VS of spanje, waar gewoon 1 rij is en als er een kassa vrij komt gaat de eerst volgende in de rij. Perfect systeem. (nu is dat met autos niet echt makkelijk, maar ok) Het gaat mij gewoon om het fatsoen, wat in NL ver te zoeken is. Ook als het duidelijk is dat mensen staan te wachten dringen ze nog voor. Maakt niet uit waar. | |
dester_martijn | zondag 2 september 2012 @ 12:09 |
De doorstroming. Ga gewoon achter de kortste rij staan en als er iemand die na jou op is gereden eerder aan de beurt is: so what! Ik woon tegen Belgie aan en ga daar altijd tanken. Het is er altijd druk en ik sta daar liever niet op de weg te wachten (waar je dus met 90 mag rijden). " (nu is dat met autos niet echt makkelijk, maar ok)" Achja waar hebben we het over, is bijna niet relevant.. | |
spoorrails | zondag 2 september 2012 @ 12:10 |
ik heb het ook helemaal niet op de weg, maar over tankstations langs de a15 die terreinen hebben van 200 meter lang... ow, niet makkelijk != onmogelijk | |
dester_martijn | zondag 2 september 2012 @ 12:15 |
Al heb je het over de A7 in Frankrijk. Ga niet zo paniekerig doen als er iemand is die wel gewoon een stekkie kiest in de rij en misschien wel eerder wel kan zijn, dat is een ramp! | |
spoorrails | zondag 2 september 2012 @ 12:16 |
je bent goed in bevooroordelen, dat zie ik al ![]() want ik doe nergens paniekerig, ik vind het niet een ramp. maar hea ![]() ![]() | |
dester_martijn | zondag 2 september 2012 @ 12:20 |
Als jij iemand die normale dingen doet, aso's noemt vind ik dat paniekerig of bang hoe je het noemen wilt ![]() | |
AdoraBelle | zondag 2 september 2012 @ 12:51 |
Ik vind jouw manier van wachten niet fatsoenlijk. Kies gewoon een pomp en ga daar wachten. En niet huilie huilie gaan doen als er iemand is die dan om je heen gaat en dat wel doet. Wat zij doen is tenminste fatsoenlijk, jij bent aso omdat je iedereen achter je wilt laten wachten. | |
spoorrails | zondag 2 september 2012 @ 12:54 |
dus netjes in de rij wachten is asociaal? ![]() | |
Tijn | zondag 2 september 2012 @ 12:54 |
Als een tankstation zo is ingericht, is daar niks mis mee. Maar zo is het niet ingericht. Dus je kiest gewoon een pomp en daar doe je het maar mee. Alsof het zo erg is om even te moeten wachten tot je aan de beurt bent ![]() Maar sowieso, wie tankt er nou langs de snelweg? | |
Tijn | zondag 2 september 2012 @ 12:55 |
Zelf een rij creëren op een plek die de pomphouder daar niet voor heeft gereserveerd is asociaal, ja. | |
spoorrails | zondag 2 september 2012 @ 12:56 |
ik deed het ook alleen waar het mogelijk was, ga geen gevaarlijke stunts uithalen natuurlijk ![]() tankpas van de zaak, dus ben gelimiteerd verder waar ik kan tanken, omrijden is vaak duurder (tijd technisch gesproken) | |
NoBody122 | zondag 2 september 2012 @ 14:33 |
De Ketelbrug vormt op dit moment ook een behoorlijke irritatie.. | |
gebrokenglas | zondag 2 september 2012 @ 14:43 |
Hiero is een liter diesel aan de snelweg 1.56 euro.... 1 km verder de snelweg af en daar zit vlakbij hetzelfde merk tankstation, waar je maar 1.43 de liter tankt. Echt een flink verschil, dat loont wel op een tank van 60 liter. | |
H-D | zondag 2 september 2012 @ 15:47 |
Soms heb je gewoon geen keus en moet je wel langs de snelweg tanken.... | |
Ambrosius | zondag 2 september 2012 @ 16:13 |
Oneens. Ik heb echt nog nooit langs de snelweg getankt. En ja, ik rij meer dan 3 km per dag. | |
vannelle | zondag 2 september 2012 @ 16:17 |
Gezien je avatar ben ik niet heel verbaasd, zo kan ik ook heel ver rijden zonder ooit aan de snelweg te tanken. ![]() | |
Tijn | zondag 2 september 2012 @ 17:02 |
Die 3x per jaar wacht je dan maar gewoon even netjes tot degene voor je weg is, in plaats van als een maniak tientallen meters achter de pompen te gaan wachten op een gaatje. | |
vannelle | zondag 2 september 2012 @ 17:16 |
Vorige keer kwam het door de warmte volgens hun, die smoes gaat nu niet op. ![]() | |
Kentekenplaat | zondag 2 september 2012 @ 17:52 |
In Nederland? Meestal heb ik de tank niet leeg voor ik op mijn bestemming ben. Als ik langs de snelweg tank is het in het buitenland. | |
NoBody122 | zondag 2 september 2012 @ 17:58 |
Het was ook niet de brug zelf, maar de spoorbomen die niet meer omhoog wilden ![]() Het is inderdaad wel vaker raak. Gewoon naar beneden houden die brug en alleen op een select paar gezette tijden op laten komen, ver buiten spitstijden. Die pleziervaarders zorgen maar dat ze er dan bij zijn, en als dat ze niet bevalt zorgen ze maar voor een lagere boot of men gaat maar elders spelevaren.. | |
NoBody122 | zondag 2 september 2012 @ 18:00 |
Noem eens een voorbeeld van zo'n situatie? | |
vannelle | zondag 2 september 2012 @ 18:00 |
Oh? Ik las dat de brug niet volledig sloot.... | |
H-D | zondag 2 september 2012 @ 18:00 |
Als je vergeet te tanken ofzo voor je weg gaat. | |
H-D | zondag 2 september 2012 @ 18:01 |
Zie boven. | |
Ambrosius | zondag 2 september 2012 @ 18:02 |
Bij te laat vertrekken dus? Erg matige reden. | |
H-D | zondag 2 september 2012 @ 18:04 |
Of als je het gewoon vergeet? Wat nou matige reden? Je denk toch niet élke keer voor je gaat of je het haalt met wat je nog in de tank hebt. Ik niet iig. | |
NoBody122 | zondag 2 september 2012 @ 18:06 |
Moet je ook niet doen hè.. | |
bokkepoot | zondag 2 september 2012 @ 18:06 |
Ik doe het wel elke keer, maar dat komt ook doordat die auto dat aangeeft hoeveel je nog kan rijden ![]() En mijn werkbusje pleur ik elke ochtend toch bomvol dus dat redt ik altijd | |
Ambrosius | zondag 2 september 2012 @ 18:08 |
Jawel, en dan nog, als je het niet haalt kun je toch nog steeds gaan tanken buiten de snelweg.. | |
NoBody122 | zondag 2 september 2012 @ 18:10 |
Voor zover ik het terplekke begreep, van een mede-Wazer, die vooraan stond, ging het om de slagbomen. Maar wellicht heeft hij niet in de gaten gehad dat de brug ook nog op een kier stond ![]() | |
NoBody122 | zondag 2 september 2012 @ 18:16 |
Nou, als je éénmaal op de snelweg zit, begrijp ik het nog wel. Het is dan amper goedkoper om van de snelweg af te gaan, een pompstation te zoeken en daar te tanken. Dat kost namelijk alweer extra brandstof en ook tijd. En dan is het ook nog eens de vraag, als je een pompstation gevonden hebt, of die ook daadwerkelijk zoveel goedkoper is; er zijn namelijk ook genoeg lokalere pompstations waar je alsnog de hoofdprijs betaalt.. | |
Cybje | zondag 2 september 2012 @ 18:29 |
Ik tank alleen in Luxemburg langs de snelweg. Daar zijn de prijzen wat plezieriger ![]() | |
H-D | zondag 2 september 2012 @ 21:05 |
Oh op die manier ja dat klopt. Maar meestal neem ik die extra moeite niet. Moet ik helemaal weer de snelweg af, pomp zoeken, snelweg op...teveel werk. | |
Tijn | zondag 2 september 2012 @ 21:09 |
Ik ga wel denken als ik nog maar 2 of 3 streepjes op m'n dashboard heb staan "Goh, ik zal binnenkort eens tanken". Dan heb ik nog zeker een rit of 5 voordat het ook echt moet. Daarvoor ben ik over het algemeen allang een keer langs een onbemande pomp in de bebouwde kom gereden. Maar iedereen is natuurlijk anders. Ik snap ook wel dat als je voor je werk de hele dag in de auto zit en van hot naar her moet rijden je misschien wat sneller langs de snelweg zal tanken en natuurlijk al helemaal als je ook nog eens een tankpas hebt. | |
Kentekenplaat | zondag 2 september 2012 @ 22:04 |
Als ik een lange rit ga maken gooi ik de tank altijd vol. | |
H-D | zondag 2 september 2012 @ 22:05 |
Ik als het uitkomt. Meestal wel maar soms ook niet. | |
#ANONIEM | zondag 2 september 2012 @ 22:26 |
Wat voor mensen doen dat bij jou dan? ![]() | |
CasB | zondag 2 september 2012 @ 23:15 |
Als ik zulke mensen zou kennen dan zouden die lekker mogen lopen, of zelf mogen rijden als ze het zo goed weten. | |
vannelle | maandag 3 september 2012 @ 00:22 |
Maar meestal weet je van tevoren wanneer je een lange rit gaat maken, is mij nog nooit overkomen dat het als verrassing kwam. | |
Eenskijken | maandag 3 september 2012 @ 01:41 |
mijn irritatie is tegenwoordig al die wisselende snelheidslimieten op een traject dat ik rijd. Was eerst 100 en daarna 120 een stuk en daarna weer 100, maar nu mag je op bepaalde stukken ook 130 en soms weer 120 in de middag (staat niet bij hoe hard je dan 's avonds mag).. echt heel irritant. dus dan heb je 100-130-100-120-100 >.<.... | |
RealBizkit666 | maandag 3 september 2012 @ 07:09 |
Je vergeet de 30, 50, 60 en 80 km/h stukken te melden. ![]() En voor in de avond hoeft er geen snelheid te staan. Als er geen beperking is mag je namelijk gewoon 130. | |
#ANONIEM | maandag 3 september 2012 @ 07:22 |
70 en stapvoets komen ook voor. Maar ik zie het probleem niet echt. | |
Daeron | maandag 3 september 2012 @ 09:44 |
Ook zo irritant, steeds wisselen tussen 120 en 100 al naar gelang of er een vrachtwagen op de rechterbaan rijdt op een 2 baans snelweg. Denken mensen soms dat ze een vrachtwagen niet in mogen halen met 120 ofzo? | |
H-D | maandag 3 september 2012 @ 10:04 |
Dat klopt maar ook dan denk ik er niet altijd over na. | |
spoorrails | maandag 3 september 2012 @ 10:23 |
![]() weer die vooroordelen van je, heerlijk, kortzichtig tot op het bot ![]() 1.) Ik word per kwartier betaald, dus als ik lang moet wachten krijg ik extra geld 2.) Tank ik soms 3x per week 3.) Doe ik dat gewoon omdat je dan heel simpel volgende vrije plaats kan innemen. Heet inzicht, maar blijkbaar heb jij daar een ernstig te kort aan. Wat trouwens niet de eerste keer is dat blijkt hier op het forum. ![]() mbt rijksweg tanken, We hebben op de zaak een shell tankpas, die in heel EU gebruikt kan worden. En aangezien niet overal Shell stations staan waar we vanaf weten tanken we dus langs de rijksweg. Prijs technisch gezien is het al heel snel niet meer voordelig om daar een stukje voor om te rijden. | |
dester_martijn | maandag 3 september 2012 @ 15:39 |
Wie was hier de aso ![]() | |
spoorrails | maandag 3 september 2012 @ 16:17 |
Was alleen maar ter illustratie dat het wachten in principe alleen maar in m'n voordeel is. ![]() | |
JDude | maandag 3 september 2012 @ 16:56 |
Ik heb er laatst een uur gestaan omdat alleen de rode lampen aan bleven. Bomen stonden gewoon open en de brug zat potdicht. Uiteindelijk kwam de pliesie en een RWS-weginspecteur de mensen met de welbekende armbeweging over de brug jagen. | |
Bootje84 | maandag 3 september 2012 @ 17:11 |
Iets wat ik ook altijd stom vind, zijn mensen die pech hebben, die doodleuk in hun auto blijven zitten die op de vluchtstrook staat.. Alsof je enige kans van overleven hebt, als je ff met een gangetje van 100+ wordt geraakt.. | |
Ridocar | maandag 3 september 2012 @ 17:18 |
Dit^^ Als je dan zo graag dood wilt, ga dan op de vluchtstrook onder de auto liggen, of voor de geopende motorkap staan. Oh, wacht.... | |
Daeron | maandag 3 september 2012 @ 18:05 |
Leuk en aardig, tot aan de andere kant van de vangrails een andere snelweg ligt. Laatst een keer gespot, een paar mensen die dus aan de andere kant van de vangrail dan hun auto stonden te kijken naar het overige verkeer dat met 120 langsraasde. Dan heb je in je auto toch iets meer overlevingskans dan als je daar zo staat. | |
spoorrails | maandag 3 september 2012 @ 18:20 |
dan ga je paar 100 meter voor je auto staan, zodoende vangt je auto een eventuele klap op en sta jij veilig ![]() ik probeer trouwens van baan te wisselen als ik auto zie staan op vluchtstrook. zou maar precies uitstappen op moment dat ik aan kom rijden... | |
Bootje84 | maandag 3 september 2012 @ 18:25 |
De situaties die ik beschrijf, zijn waarbij je achter de vangrail 100% veilig staat.. Ik begrijp jouw situatie, maar nogmaals, mijn situatie lag dus zo, dat je wél veiliger achter de vangrail stond.. Ik zit elke dag in de vrachtwaggel, regelmatig zie je dus zulke kamikazepiloten staan. Soms kán ik geen baan opschuiven, als bijvoorbeeld een auto links van je zit. Dan is het soms beetje billenknijpen, maar kan ik er helaas weinig aan doen. Het kan dan ook zelfs nóg linker, als het een vrachtwagen met pech is, terwijl ik door een vrachtwagen ingehaald word.. Dan kan de wagen links van mij niet zien dat er iets op de vluchtstrook staat, terwijl ik niet al teveel naar links kan... ![]() | |
DrSnuggle | maandag 3 september 2012 @ 19:50 |
Ik heb een nieuw irritatiepuntje, of eigenlijk meer een vraag. Er staan al een tijdje borden op de snelweg waarop staat om ruimte te maken als de alarmdiensten erdoor moeten. Waarom gebruiken die alarmdiensten niet gewoon de vluchtstrook, daar zijn die dingen toch voor gemaakt? | |
Descendent | maandag 3 september 2012 @ 20:00 |
De snelweg zat vandaag (vanmiddag)aardig vol met linkshangers en met 110km/u inhalers. Maar deze jongen heeft het mapje 'Chill' op zn MP3 spelertje (aangesloten op autoradio) eens lekker aangezet en zich er niet aan gestoord. ![]()
| |
Koepert | maandag 3 september 2012 @ 20:00 |
De twee punten waar ik die borden tegen kom is als er geen of een versmalde vluchtstrook is.. | |
gebrokenglas | maandag 3 september 2012 @ 20:06 |
Ja, daar was wat mee, met die vluchtstrook. Heeft Koos Spee een keer uitgelegd volgens mij bij wegmisbruikers. | |
Kentekenplaat | maandag 3 september 2012 @ 20:28 |
Goed voor het milieu ook. ![]() ![]() En handig als je cruisecontrol hebt. ![]() | |
Kentekenplaat | maandag 3 september 2012 @ 20:30 |
Wat denk je van aangereden worden door een niet oplettende vrachtwagenchauffeur die te dicht achter zijn voorganger zit en even een shaggie draait, daarbij af en toe over de vluchtstrook rijdend. | |
Driftkikkerrrrr | maandag 3 september 2012 @ 20:31 |
Ben ik ook benieuwd naar! | |
#ANONIEM | maandag 3 september 2012 @ 21:01 |
Inderdaad. Vandaar dat tegenwoordig vaak de rechter rijstrook wordt afgesloten zodra er iemand op de vluchtstrook stilstaat. | |
Bootje84 | maandag 3 september 2012 @ 21:13 |
Daarom rook ik ook niet ![]() | |
H-D | maandag 3 september 2012 @ 21:21 |
Bejaarden die met 100 vrachtwagens inhalen waardoor ik me alsnog klem rij tussen 2 vrachtwagens na het invoegen ![]() | |
Kentekenplaat | maandag 3 september 2012 @ 21:35 |
Ik ook niet, en daarom houd ik afstand. | |
spoorrails | maandag 3 september 2012 @ 22:36 |
En als vrachtwagens dat doen, schiet er een auto tussen... | |
DrSnuggle | maandag 3 september 2012 @ 22:45 |
Ik heb het in de gaten gehouden en er zat wel ergens een stuk waar de vluchtstrook even ophield maar dan nog lijkt het mij sneller via de vluchtstrook dan jezelf tussen een file door wurmen zeg maar. ![]() | |
Pizza_Boom | dinsdag 4 september 2012 @ 17:13 |
En Vmax naar 70. | |
Kentekenplaat | dinsdag 4 september 2012 @ 20:44 |
Ja, maar daar kan ik overheen kijken, dat lukt me bij een trailer niet. | |
Panthera. | dinsdag 4 september 2012 @ 22:19 |
Ik doe sowieso altijd even knipper aan oid om mensen achter me te waarschuwen. | |
gebrokenglas | woensdag 5 september 2012 @ 10:08 |
Gister iets grappigs gezien: een jongen op een scooter rijdt naast een meisje op een fiets. Ze moesten vanaf een fietstunnel omhoog, en die jongen roept tegen dat meisje 'kom fiets wat door'... Kan hij makkelijk zeggen, met zijn luie ass op zo'n scooter... Als je een man bent help je je vrouwtje even die helling op, met je pimpscooter man. | |
Metalfreak | woensdag 5 september 2012 @ 10:11 |
Jij plaagt je vriendin nooit? Wat saai... ![]() | |
Anne | woensdag 5 september 2012 @ 10:44 |
Vandaag ook weer een irritatie waar ik eigenlijk geen last van had, maar wat ik niet normaal vond: Mercedes Sprinter (met een broekkie van een jaar of 19-20) voor me op de snelweg die zo'n 140-150 km/h rijdt (moet ie zelf weten), maar ik heb hem 1x de berm zien raken, 3x tegelijkertijd op de rechter- als linkerrijbaan zien rijden. En 2x heeft ie bijna een andere vrachtwagen geraakt, maar dankzij de oplettende vrachtwagen die steeds maar uitweek naar de vluchtstrook gebeurde er niks (en ik baal echt dat ie niet ff naar 'm toeterde ofzo). Uiteindelijk kreeg ik de kans om 'm in te halen, want ik kon het niet meer aanzien ![]() | |
SimtekF1 | woensdag 5 september 2012 @ 13:28 |
De laatste tijd heb ik steeds vaker mensen voor me zitten die in werkelijk elke bocht hun gas loslaten zodat je er bijna tegen aan rijdt als je je gewoon aan de snelheid houdt. | |
Marco001 | woensdag 5 september 2012 @ 14:26 |
Ook irritant inderdaad.. Meestal tik ik, als ik toch langzamer moet rijden, even de rem aan zodat de auto achter me weet dat ik afrem.. | |
Daeron | woensdag 5 september 2012 @ 14:39 |
Dat is juist gruwelijk irritant als mensen dat doen. | |
H-D | woensdag 5 september 2012 @ 16:14 |
Is ook niet jouw verantwoordelijkheid toch. Moeten die mensen zelf weten wie ze in die Sprinters laten rijden. | |
Anne | woensdag 5 september 2012 @ 16:15 |
Niet mijn verantwoordelijkheid nee, maar als je er ongelukken mee kunt voorkomen ![]() | |
Ferry_76 | woensdag 5 september 2012 @ 16:28 |
Hier in de buurt is een weg veranderd van rechts parkeren en links rijden naar een zigzagweg met verkeersvakken om en om aan beide zijden van de weg. Nu moet ik daar eigenlijk altijd wel door op weg naar het werk, en als ik zie dat er een tegenligger aankomt en ik genoeg ruimte heb om te stoppen dan ga ik netjes aan de kant en maak ik een gebaar van "Komt u maar hoor!" of ik knipper even met het licht. Is het dan godverdomme te veel gevraagd om even te lachen of je hand op te steken om mij even vriendelijk te bedanken dat ik geheel vrijwillig ruimte voor je maak...? Negen van de tien blijven strak voor zich uit kijken om volgas door te rijden... | |
Descendent | woensdag 5 september 2012 @ 22:21 |
Wijven op de weg (daarmee bedoel ik dus NIET alle vrouwen)... Vanochtend in de woonwijk een prachtig aanrijdinkje gezien; staaltje van onkunde. Wijf 1 in grote burgerbak gaat direct na t nemen van een bocht zonder te kijken achteruit, want ze moest toch rechtdoor. Wijf 2 die er vervolgens in haar kleine 107 (oid) aan komt rijden zou in ieder geval de achteruitrijlichten van wijf 1 al minstens 3 seconden op haar netvlies hebben moeten staan maar rijdt rustig door tegen wijf 1 aan.... (in plaats van óf te remmen, of ff uit te wijken.... waar er zat ruimte voor was-... ) Nou ja; en daarna begon het gekibbel buiten de auto's; toen ik een half uur later weer keek waren ze de schadeformulieren aan t invullen.... ![]() ![]() | |
Marco001 | woensdag 5 september 2012 @ 22:47 |
Inderdaad, Mijn werkgever is zelfs wel eens uitgestapt en tegen zo iemand die niet bedankte flink tekeer gegaan, terwijl er cliënten in zijn bus zaten.. Vandaag toen ik even naar de supermarkt ging, ben ik op de 4 rotondes die ik tegenkom(heen en terug) zeker 3 andere automobilisten tegen gekomen die OF niet wisten waar het linker hendeltje achter het stuur voor dient, OF gewoonweg de optie "knipperlichten" niet aan hadden gevinkt op de optielijst.. Volgens mij dus echt tijd voor een politie actie gericht op het juiste gebruik van knipperlichten, want ik heb het idee dat het steeds erger word, en dan niet alleen rotonde's, maar ook snelwegen en kruispunten( Laatst eens gewoon 5 minuten staan wachten bij een t-splitsing bij een treinspoor nadat er net een trein voorbij was geweest, terwijl ruim de helft van de auto's mijn kant op wou, en ik dus zeker 100 keer gewoon had kunnen doorrijden, ware het niet dat van die helft weer 3/4e geen knipperlichten gebruikten, terwijl dat daar wel moet. Net toen ik de auto er gewoon tussen wou zetten, kwam er een vrachtwagen van de andere kant, die mijn `route` blokkeerde. ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door Marco001 op 05-09-2012 22:55:58 ] | |
Cybje | woensdag 5 september 2012 @ 23:22 |
Laatst reed ik op een redelijk smalle geasfalteerde weg net buiten de bebouwde kom en zat er een tractor voor me, die natuurlijk niet bepaald snel reed. De bestuurder van de tractor had door dat ik erachter zat, dus hij ging echt helemaal aan de rechterkant rijden. Met een beetje exact sturen van zijn kant en een beetje precisiewerk van mijn kant, kon ik 'm zo net aan inhalen en op wat hogere snelheid mijn weg vervolgen, wat natuurlijk zeer prettig was. Ik stak toen mijn hand op om 'm te bedanken. Mijn irritatie hierbij: grote kans dat heeft hij mijn bedankje niet heeft gezien, omdat een personenauto zo belachelijk laag is en de bestuurder van de tractor waarschijnlijk alleen m'n dak ziet. | |
Ambrosius | woensdag 5 september 2012 @ 23:25 |
Knipperlichtje ofzo volgende keer, dat ziet 'ie wel. | |
Pizza_Boom | woensdag 5 september 2012 @ 23:32 |
Algemene bedanksignaal op de weg is dan ook knipperlichtjes beide kanten eens (of twee maal) gebruiken. Dus links rechts links ofzo. | |
Cybje | woensdag 5 september 2012 @ 23:32 |
Dat is wel een goed idee inderdaad, gewoon de vrachtwagenchauffeur-methode ![]() Ik dacht zelf aan het raampje even open doen en dan m'n hand opsteken, maar dat bedacht ik me natuurlijk veel te laat. | |
Pizza_Boom | woensdag 5 september 2012 @ 23:37 |
Ik doe het met de auto ook hoor. Of met een aanhanger. | |
Cybje | woensdag 5 september 2012 @ 23:42 |
Ja ik wist niet of het echt voor iedereen duidelijk zou zijn. Maar het valt wel op natuurlijk en er is niks negatief aan, dus dat is wel goed. | |
Pizza_Boom | woensdag 5 september 2012 @ 23:46 |
Je geeft een reactie. Als jij een hand uit het raam steekt kan dat ook bedoelt zijn als: lazer toch een end heen met je trekker. ![]() | |
Cybje | woensdag 5 september 2012 @ 23:48 |
Eigenlijk is dan de beste oplossing om zo'n bord op m'n achterruit te plakken waar ik allemaal teksten op kan laten zien. Dan laat ik gewoon 'Bedankt!' zien. | |
Pizza_Boom | woensdag 5 september 2012 @ 23:53 |
Gewoon zo'n bordje zoals de politie heeft, die ook omhoog kan komen... Kan je mensen nog laten schrikken ook ![]() | |
Ambrosius | woensdag 5 september 2012 @ 23:54 |
Dat wil ik echt graag hebben, ook om mensen erop te wijzen dat hun knipperlicht nog aanstaat, het niet mistig is of dat ze maar 1 koplamp hebben die werkt. Of dat bellen niet mag, dat soort dingen ![]() | |
Pizza_Boom | donderdag 6 september 2012 @ 00:02 |
Knipperlicht dat nog aan staat is heel simpel: Ervoor rijden en ook knipperen. Kapotte verlichting weet men meestal wel en telefoneren is toeteren, immers zijn ze een gevaar. Mensen die met mistachterlicht rijden, letten vaak zo goed op dat ze je bord ook niet zullen zien/snappen. | |
Ambrosius | donderdag 6 september 2012 @ 00:03 |
De meeste dingen die je zegt helpen 9 van de 10 keer echt niet. | |
gebrokenglas | donderdag 6 september 2012 @ 08:34 |
Zit het soms ook te overwegen. En dan bij een klever dat bordje "Houd afstand" ineens laten knipperen. Schrikken ze zich het apenzuur. | |
Daeron | donderdag 6 september 2012 @ 08:55 |
Veel leuker is dan om er een tekst als "we kunnen ook carpoolen hoor" op te zetten. ![]() | |
Pizza_Boom | donderdag 6 september 2012 @ 09:20 |
Iemand die zijn knipper vergeten is uit te zetten, waar je voor gaat zitten en dan ook even knippert is nagenoeg altijd effectief. | |
Marco001 | donderdag 6 september 2012 @ 09:59 |
Maar ik snap dat sowieso niet, hoe kun je je knipperlichten vergeten uit te zetten? Je hoort ze, en als het goed is, zie je het ook bij je kilometerteller wat knipperen als ze aanstaan.. Overigens geld hier hetzelfde, seinen dat licht b.v. kapot is snapt men vaak niet, en als ik mijn mistachterlicht gebruik om aan te geven dat iemand z'n mistlampen aan heeft staan, zette de auto achter me meestal gewoon z'n groot licht aan, waardoor ik weer niks zag in de spiegels.. Nadat i kdat een keer of 4 heb gehad, ben ik gestopt met het seinen.. Ze bekijken het maar. Enige keren dat ik nog sein is als ik eraan kom, en iemand wil inhalen(groot licht, soms gecombineerd met de claxon) of als er een flitser staat, en ik zie dat het tegemoetkomend verkeer hard rijd.. | |
Pizza_Boom | donderdag 6 september 2012 @ 10:00 |
En toch, is mijn ervaring, merk je niet altijd dat je knippertje aan staat. Gebeurt mij ook wel eens. En die andere dingen doe ik ook niet altijd hoor... | |
Marco001 | donderdag 6 september 2012 @ 10:02 |
Vreemd, dat ding gaat bij mij sowieso vrijwel altijd automatisch uit.. Maar goed, ik heb dan ook een auto die, als je 1 keer het hendeltje beweegt, direct 3 keer knippert, waardoor ik hem op de snelweg ook niet vast hoef te houden of volledig aan hoef te zetten.. | |
Pizza_Boom | donderdag 6 september 2012 @ 10:03 |
Veel oudere auto's hebben dat niet. | |
Marco001 | donderdag 6 september 2012 @ 10:06 |
klopt, maar wat mij opvalt is dat het vaak vrij nieuwe auto's zijn die hun knipperlichten aan laten staan.. | |
Pizza_Boom | donderdag 6 september 2012 @ 10:07 |
Let ik niet eens op, eigenlijk. Als ik een wagen zie die zijn knipper aan laat en ik ervoor weer moet invoegen, knipper ik nog eens. | |
H-D | donderdag 6 september 2012 @ 10:59 |
Waarom wil je dat ![]() ![]() | |
Tijn | donderdag 6 september 2012 @ 11:06 |
Dat bij iemand een lamp stuk is probeer ik ook wel duidelijk te maken, want ik vind het zelf ook irritant als ik een tijdje rondrijd met kapot licht. Maar dat iemand niet mag bellen, dat begrijpen ze zelf ook wel neem aan. Ik voel me niet geroepen om als een soort burgerpolitie daar wat van te gaan zeggen. | |
Pizza_Boom | donderdag 6 september 2012 @ 11:07 |
Bellen toeter ik ook alleen als ze niet lijken op te letten/slingeren etc. | |
rival | donderdag 6 september 2012 @ 11:12 |
hou je dan eens bezig met waar je mee bezig bent ![]() | |
Metalfreak | donderdag 6 september 2012 @ 11:23 |
Dat ben ik met je eens... Als je dat niet in de gaten hebt, ben je volgens mij niet echt bezig met het autorijden zelf. Ik zelf heb het echt nog nooit gehad dat het "ongemerkt" aan bleef staan. Gisteren ook weer zo'n badmuts met een Fiat Panda. Hij rijdt met een snelheid van net geen 100 op de rechterbaan achter een vrachtwagen en niets wijst erop dat hij deze wil gaan inhalen, ik kom er gewoon aan met 120/130 en zit al bijna naast hem. Ineens zet meneer zijn knipperlicht aan en gooit op datzelfde moment de "auto" naar links, ik kan dus weer vol in de remmen, maar meneer badmuts blijft gewoon stug met een snelheid van nog geen 100 de vrachtwagen met moeite inhalen. Ik sein nog even met mijn lichten om aan te geven dat hij vreselijk hindert, maar dat lijkt hem niets te doen. Als hij erna weer naar rechts gaat en ik even mijn gaspedaal vol intrap, kijkt hij mij ook nog eens aan alsof ik degene ben die fout is in deze... Echt, sommige mensen snappen het principe van de doorstroming van het verkeer niet. ![]() | |
H-D | donderdag 6 september 2012 @ 11:48 |
Dat inderdaad. Ik laat die mensen altijd gewoon. | |
H-D | donderdag 6 september 2012 @ 11:48 |
Ik wel, ben je gewoon even met je gedachte ergens anders oid. | |
Sweetpea8472 | donderdag 6 september 2012 @ 12:02 |
Gewoon bezig zijn met andere dingen of met je gedachten niet met het verkeer bezig zijn. Levensgevaarlijk... En dan hebben het nog niet eens over dat er verkeerde signalen gegeven worden, wat de gevaarzetting nog eens groter maakt. Signaleren bij flitsers doe ik dus absoluut nooit en ik apprecieer het ook niet wanneer iemand naar mij knippert voor een flitser. Zit ik weer m'n hele dashboard langs te kijken of er niet ergens lampjes branden.... Mij ook. En dan ben ik te druk bezig met om me heen kijken ipv te rijden... | |
Marco001 | donderdag 6 september 2012 @ 12:08 |
Dat flitsen stel ik zelf altijd wel op prijs, vandaar dat ik het ook doe.. | |
Pizza_Boom | donderdag 6 september 2012 @ 12:18 |
Soms heb je het te druk met het andere verkeer, als je dan ook nog je weg zoekt... ![]() | |
Pizza_Boom | donderdag 6 september 2012 @ 12:19 |
Hand uit het raam op en neer werkt net zo goed, maar is niet onnodig seinen (en dus niet strafbaar, i.t.t. seinen). | |
spoorrails | donderdag 6 september 2012 @ 12:59 |
Nope, gewoon niet (goed) in spiegels gekeken. Heb zelfde gehad. ABS op snelweg is niet grappig... | |
Tijn | donderdag 6 september 2012 @ 13:03 |
Niet bewust bezig zijn met autorijden is natuurlijk oorzaak #1 van irritaties op de weg. | |
Bootje84 | donderdag 6 september 2012 @ 13:31 |
Bedenk eens hoe veel het voor een vrachtwagen kost om tot stilstand te komen en weer op snelheid te komen.. | |
Marco001 | donderdag 6 september 2012 @ 13:34 |
Oh, dat weet ik wel(okay, niet precies, maar ongeveer; int. transportbedrijf in de familie), maar dat was de klacht niet.. Ik stond die vrachtwagen niet in de weg(eerder andersom). Punt was meer dat dus 3/4 van de mensen die afsloegen hun knipperlichten niet gebruikten, waardoor ik steeds moest wachten terwijl ik allang had kunnen oversteken.. | |
Bootje84 | donderdag 6 september 2012 @ 13:41 |
Ik begreep jouw situatie, maar mijn voorbeeld stond los van jouw situatie. Misschien beetje ongelukkig geciteerd.. Maar goed.. maak het zelf té vaak mee... | |
TR08 | donderdag 6 september 2012 @ 18:08 |
Bij ons in de straat is het wat lastig parkeren...gevolg is dat regelmatig iemand zijn auto net-wel-net-niet voor onze oprit prakt. Gevolg is: -De kont/neus van zo'n wagen steekt een halve meter voor onze oprit -Wij moeten vrij krap indraaien -Bij uitrijden zien we geen klap, gelukkig nooit brokken mee gemaakt En dan wordt het nog mooier: Een hele rij huizen aan de straat heeft gewoon een oprit. Maar 80-90% van die opritten is gewoon al-tijd leeg! ![]() Flikker dan op met die kut wagens half voor onze oprit! En dan gaan ze ook nog in de straat vaak met de auto half op de stoep parkeren omdat de straat vrij smal is ![]() Ik wil best begrijpen dat hier en daar iemand af en toe even de oprit vrij wil houden. Maar als je zo'n dijk van een parkeer probleem hebt in je straat gebruik je normaal toch samen met zijn allen bij voorkeur je eigen opritten ![]() | |
Bootje84 | donderdag 6 september 2012 @ 18:11 |
Welke rasmongool heeft bedacht om langs de witte streep in de breedte een soort strepen met verhogingen te trekken in de tunnel op de N.14..? Tegen de muur met die sukkel.... | |
TR08 | donderdag 6 september 2012 @ 18:14 |
Dinsdag trouwens weer op en neer geweest naar Utrecht. Met motorrijders in de file was het weer raak hoor.... Heb er een stuk of 20 voorbij zien komen en er was er welgeteld 1 ![]() ![]() | |
Marco001 | donderdag 6 september 2012 @ 18:24 |
Je mag niet eens voor een op/afrit parkeren, volgende keer dus gewoon even de politie waarschuwen.. ![]() | |
TR08 | donderdag 6 september 2012 @ 20:14 |
Dat punt hebben we laatst wel bereikt ja...een of andere bal die de achterste 1m van zijn volvo voor onze oprit liet uitsteken ![]() Het is dat hij hem meteen opzij zette omdat we hem nog zagen uit stappen maar de volgende is de lul. | |
Descendent | donderdag 6 september 2012 @ 20:47 |
Het is machtig druk op 's Heerens (snel)weegen de laatste tijd.. ![]() Het rijgedrag wat dit blijkbaar veroorzaakt is irritanter dan de drukte zelf; ik noem ff: - Rechts inhalen terwijl men links (met een autoo-tje of 5) een vrachtwagen aan t inhalen is en dan denken dat je richtingaanwijzer -als ze die al gebruiken- betekent: Ik mag er tussen! (Tja, dát moet je met je Ibiza jaren 90 koekblik dus ff NIET proberen bij mij en mn 1500 kg Zweedsche deegelijckheidt.... ![]() - Ja, ik heb een mooie bumper hé; maar ja, ik kan ook moeilijk door mn voorganger heen. P.s. had je die trekhaak al gezien die op 10 centimeter na, jouw bumper 20 a 30 cm je auto in gaat vouwen?? - En de eeuwige 100 is hard genoeg inhalers.... ![]() Maar ach; het was lekker weer.... dat was dan ook wel weer zo. ![]() | |
Kentekenplaat | donderdag 6 september 2012 @ 21:22 |
Even voor die opa en oma op de A7 gisteren: daar mag je 130. En 130 is beduidend harder dan 80. En vanmiddag kwam ik weer iemand tegen die met 60 invoegde op de snelweg. Echt, waarom doen die mensen dat.... | |
spoorrails | donderdag 6 september 2012 @ 22:27 |
zodra de blokken op de weg beginnen moet je invoegen, dat weet je toch... tenminste, dat denk ik dat ze dat denken, want echt heel veel mensen gebruiken invoegstrook niet om op snelheid te komen. soms ga ik er zelfs rechts voorbij nog. En dan is mijn auto echt niet snel in optrekken... | |
Magic-IRC | donderdag 6 september 2012 @ 23:51 |
Vandaag op de N3 (A15 richting Dordrecht) ook weer een geweldige automobilist gezien. Er is een stuk waarbij je door de geluidswal kan kijken en het verkeer wat vanuit Papendrecht de N3 opkomt kan zien rijden. De auto achter mij rijd op een dusdanige afstand dat ik rustig mijn gas iets los kan laten om de afstand met mijn voorganger te vergroten om de invoegers de kans te geven in te voegen op de korte invoegstrook. Meneer de automobilist dacht schijnbaar dat je moet afremmen als er genoeg ruimte is om in te voegen (om degene die je de ruimte geeft te dwingen ook af te remmen want een baan opschuiven lukt niet als er een auto rijd), daarna de auto naar links te gooien (en gebruik je de knipperlicht pas als je met 2 wielen op de gewenste rijstrook rijd). Na deze geslaagde invoeging rij je natuurlijk verder met 70 (waar 80 de max is en op dat moment ook te doen is). En als je ziet dat het verkeer ruim voor je langzaam aan het afremmen is omdat de brug verderop open staat moet je natuurlijk op je remmen gaan staan zodat de motorrijder welke net achter je (na het reeds aangeven van richting) van de linkbaan naar de rechterbaan wil invoegen ook moet remmen omdat hij anders bovenop je kofferbak ligt. Ik denk dat deze automobilist niet eens in de gaten heeft gehad dat er een auto op de rechterbaan reed toen hij wilde invoegen en die motorrijder heeft hij al helemaal niet gezien. | |
Magic-IRC | vrijdag 7 september 2012 @ 13:39 |
Geleend uit een ander topic:![]() De gevolgen van niet knipperen en niet opletten. | |
TR08 | vrijdag 7 september 2012 @ 14:50 |
Die voorste knippert toch ook gewoon? Dat die achterste hem er perse als eerste voorbij moet jakkeren is ook niet je van het. | |
VMSDKR | vrijdag 7 september 2012 @ 14:54 |
Vandaag op de A28 reed ik in zo'n rijtje links om een vrachtwagen in te halen, er komt een Mercedes aangestoven vanachter, ook linkerbaan, en die had blijkbaar geen zin om te wachten, meteen naar rechts maar reed zich direct klem achter die vrachtwagen natuurlijk. Knipperlicht aan, wou die zich voor mij wurmen. Dan heb je aan mij dus de verkeerde, even naar binnen gekeken toen 'ie weer naast me reed omdat hij er niet tussen kwam en was weer zo'n typische leaserijder in pak, steekt z'n middelvinger naar me op, en ik lach vriendelijk terug. Reed die later alsnog helemaal achteraan, en een paar kilometer later komt 'ie me demonstratief met 180 voorbij om even te laten zien wie de krachtpatser is, haha. Wat een gare types man, denken dat ze alles zijn in hun geleende auto. | |
Magic-IRC | vrijdag 7 september 2012 @ 15:02 |
volgens mij is dat het zijn linker remlicht en niet zijn knipperlicht (rechter remlicht is volgens mij defect) kijk maar naar het 3e remlicht. En het opletten deden ze samen niet. | |
TR08 | vrijdag 7 september 2012 @ 15:34 |
Ja nu zie ik het ook ![]() | |
-Erick- | vrijdag 7 september 2012 @ 16:59 |
Moeders die hun kinderwagen half op een 50km/u weg hebben staan... ik dacht eerst mevrouw drukt zo die kinderwagen voor mijn auto. Had eigenlijk terug moeten rijden en die vrouw een schop onder de reed moeten geven. | |
Ambrosius | vrijdag 7 september 2012 @ 17:51 |
Waar zit je reed ![]() | |
Pino112 | vrijdag 7 september 2012 @ 17:52 |
![]() Reed ![]() | |
Masque-Obscura | vrijdag 7 september 2012 @ 18:06 |
Wielrenners in het algemeen. Godsklere, laatst bijna een aanrijding gehad omdat er een, terwijl hij me aankijkt, doorfietst terwijl ik voorrang had, duidelijke haaientanden op de weg. Het is dat je met een motor zelf waarschijnlijk ook onderuit gaat.... | |
spoorrails | vrijdag 7 september 2012 @ 18:35 |
achterste zit helemaal fout, weet het ook en daarom stuift tie ervandoor. | |
spoorrails | vrijdag 7 september 2012 @ 18:37 |
nope is gewoon knipperlicht, remlicht zit eronder die zie je aan einde goed | |
Masque-Obscura | vrijdag 7 september 2012 @ 18:38 |
wauw, die motorrijder is blij met zijn bakkie! | |
Kentekenplaat | vrijdag 7 september 2012 @ 21:04 |
Waarom zit die achterste fout? Hij geeft richting aan en terwijl hij inhaalt gat zijn voorganger naar links. Ok, hij haalt wel in als een malloot, dat wel. | |
Ferry_76 | vrijdag 7 september 2012 @ 21:25 |
Even mijzelf quoten... Vanavond op dezelfde plek, tegemoetkomend taxibus stopt netjes aan het einde van de straat om mij voorrang te verlenen, ik rij door, komt er achter het busje een ouwe lul in een stationcar vandaan die mij bijna van de weg drukt.... | |
dester_martijn | vrijdag 7 september 2012 @ 21:35 |
Wij hebben ook zo'n straat in de buurt en ook elke keer passen en meten vaak met andere tegemoet komende bestuurders. Wat ik dan minder begrijp is dat je je auto daar überhaupt neerzet. Dan kun je toch niet met een fijn gevoel binnen zitten... | |
Ferry_76 | vrijdag 7 september 2012 @ 21:36 |
Tsja, weinig keus als dat de enige parkeervakken in de straat zijn.. | |
#ANONIEM | vrijdag 7 september 2012 @ 21:41 |
Dan was je waarschijnlijk zelf te afwachtend en kwam je dus onzeker over. | |
gebrokenglas | vrijdag 7 september 2012 @ 22:26 |
Mensen zijn zo dom, die denken daar echt niet bij na. Irritatie hier is dat een vent met zijn A6 op een plek met 2 vakken naast elkaar vrij, de auto midden op die twee plekken neerzet, zodat hij lekker ruim uit kan stappen. egoist. | |
spoorrails | vrijdag 7 september 2012 @ 22:29 |
omdat degene die voor hem zat ook aangaf in te gaan halen, zodra je licht kan zien, knippert tie. degene die voor je rijd moet je voorrang geven | |
Palomar | vrijdag 7 september 2012 @ 22:34 |
wel een ontzettende baas op die zijspanmotor door gewoon door te rijden ![]() | |
Kentekenplaat | zaterdag 8 september 2012 @ 00:11 |
Dat klopt, maar je weet niet hoe lang die al knippert. En die voorste let aan zijn reactie te zien ook niet echt op. . | |
dester_martijn | zaterdag 8 september 2012 @ 15:27 |
Er zijn opritten, maar omdat ieder huishouden meerdere auto's heeft kun je het niet voorkomen. Dan nog zou ik een alternatief zoeken. | |
H-D | zaterdag 8 september 2012 @ 16:34 |
1. De bejaarde die het nodig vond om op een snelweg op de rechterbaan bumper te kleven omdat ie 2km harder ging...maar inhalen is natuurlijk veeeeeeeeels te eng dus dan kleven we maar gewoon. 2. Wegversmalling met bord wat voorrang regelde ( kant waar ik vandaan kwam had geen voorrang). Er kwamen auto's van de andere kant dus ik sloot in het rijtje aan om die voor te laten. Vervolgens is de weg vrij en kunnen we gaan. Iedereen, ook ik, trek op echter besluit de bejaarde achter mij dat ze wel even om/langs mij heen kon ![]() | |
Ferry_76 | zaterdag 8 september 2012 @ 19:22 |
Mensen die te lui zijn op een knipperlicht te bedienen en dus pas als ze hun stuur draaien die hendel meepakken... | |
Masque-Obscura | zaterdag 8 september 2012 @ 21:46 |
Nee, ik kwam met redelijke vaart aanrijden... | |
NoBody122 | zaterdag 8 september 2012 @ 23:30 |
Dan reed je waarschijnlijk te hard. | |
JF_ | zondag 9 september 2012 @ 09:35 |
Bij Zevenhuizen zit een smal bruggetje, daar sta ik ook vaak vol verbazing te kijken hoe blind sommige automobilisten zijn. Ik had voorrang, maar ik zie aan de andere kant een auto zo onhandig dicht op de brug staan dat ik er maar net langs zou kunnen. Maar de brede landbouwtrekker erachter was daar echt niet te passeren. Dus ik stop een stukje van de brug vandaan waar t nog aardig breed is, geef tegenligger een seintje dat 'ie op mag rijden, netjes sociaal en gemakkelijker voor iedereen. Komt er zo'n midlife crisis geval aan die niet snapt waarom ik stilsta, mij dus nog inhaalt met de nodige kwade gebaren, de brug op dendert, en vervolgens de hele boel blokkeert en luid toeterend probeert om die landbouwtrekker met twee aanhangers aan de kant te duwen. Ja sufkut, dat kan 'ie dus niet. En dan staan er ineens een hoop auto's stil. Toen kwam de verrassing - mevrouw kan niet achteruitrijden :-( Heeft r echt een kwartier gekost om achteruit de brug weer op te rijden zonder schade. Okee, dus we rijden weer. Dan denk je dat ze haast heeft. Maar nee, ze gaat keurig 30 rijden. Midden op een dijk waar je 60 mag :-( AARGGGH!!! | |
H-D | zondag 9 september 2012 @ 09:50 |
Echt he dat soort mensen ![]() ![]() ![]() [ Bericht 17% gewijzigd door H-D op 09-09-2012 09:57:45 ] | |
Marco001 | zondag 9 september 2012 @ 11:00 |
Dat achteruit rijden voor sommige vrouwen erg moeilijk is maakte ik laatst ook mee. Was een keer een taxibus bij mijn werk, maar die kon daar niet rechtdoor(was markt) en moest dus achteruit zelfde weg terug.. Chauffeuse was helemaal in de stress omdat ze niet achteruit durfde te rijden want dan zou ze miscchien tegen een luifel aanrijden. Maarja, vooruit kon ook niet, was 1 andere methode, namelijk een smal zijstraatje in waar zij met de bus ook niet indurfde.. (scherpe haakse bocht).. Na een kwartier wachten heb ik de bus maar even achteruit de straat uitgereden voor haar, omdat ik ook graag weg wou. | |
Masque-Obscura | zondag 9 september 2012 @ 21:50 |
Redelijke vaart. Das niet te hard, zat net op een rotonde. ![]() Nope, typisch geval van : hey, fuck you, ik heb een stoere fiets en ik wil lekker doorrijden, dus dat ga ik ook doen, en je hebt maar op tijd de stoppen ondanks de haaientanden op mijn weg.. Niet de eerste keer dat ik zoiets meemaak. Of fietsers die op een willekeurige plek de weg oversteken zonder ook maar om zich heen te kijken, compleet oblivious voor hun omgeving. Achja, mensen... Ik rijd ook echt niet perfect, iedereen maakt fouten, maar met zulk gedrag zoek je het op. | |
Masque-Obscura | zondag 9 september 2012 @ 21:51 |
. [ Bericht 99% gewijzigd door Masque-Obscura op 09-09-2012 21:51:49 ] | |
gebrokenglas | zondag 9 september 2012 @ 21:52 |
Vandaag weer het nodige meegemaakt. 't is al vaak gezegd hier maar 't blijft mega irritant: Middenstrook rijders (met 110), zo'n grijze duif, in haar blauwe Nissan Micra. Ga je er links voorbij en dan direct voor haar de 2 stroken overstekend naar rechts, in de hoop dat ze de hint zou snappen.. Er waren 6 auto's achter me die precies datzelfde ook deden: inhalen, en direct van links naar rechts... maar ze (een vrouw ja) had oogkleppen van die van een paard op, het kwartje viel totaal niet. kliklijn waar ben je? Ik vind dat soort stommelingen mogen een beste straf hebben, ze frustreren het hele verkeersbeeld en de doorstroming. Mensen die met 0.2km uur verschil gaan inhalen, en dat zonder blozen of opkijken ruim 4 km lang doen "want ik mag maar 120" .... GRRRRRRR ![]() ![]() Die 'dure meneer' in zijn Audi Q7, beste man, je mag niet met 110 langs wegwerkzaamheden. En is je richtingsaanwijzer stuk? Ofnee, geeft ook niet, je blijft toch altijd links plakken.... | |
NoBody122 | maandag 10 september 2012 @ 02:20 |
Is toch ook zo? Wiens probleem is het dat jij harder wilt dan de Vmax? | |
AdoraBelle | maandag 10 september 2012 @ 02:28 |
Heb je gelijk in, maar haal dan gewoon niet in. En als je wel wilt inhalen, zorg dan dat je het andere verkeer niet tot last bent en haal met een redelijk snelheidsverschil in. Dat jij even 125/130 rijdt om in te halen en daarna weer netjes 120 daar pakken ze je echt niet op hoor. | |
Ridocar | maandag 10 september 2012 @ 06:38 |
Voor een camera aan de kant van de weg maakt het niet uit wat je op dat moment aan het doen bent. Te snel=flits=prent. Neemt niet weg dat zoiets wel erg irritant is. Eigenlijk zit zo'n figuur in een dilemma. Ik wil inhalen, maar ik mag niet sneller, Zal ik het doen? zal ik het niet doen? welnietwelnietwel....... Eigenlijk is dat met alles in het verkeer. Maak een beslissing en doe er iets mee. Ja of nee, wel of niet. inhalen of erachter blijven. Maar als je iets gaat doen, blijf dan niet als een zak hooi streep 120 rijden omdat 'het moet'. Als ik iets tegenkom dat langzamer rijdt, rij ik er gewoon voorbij. M'n cc staat toch op 83 en de begrenzer staat op 90. Dan is het makkelijk om in te halen. (Het gebeurt trouwens zelden dat ik iets of iemand in moet halen, want merendeel van de chauffeurs trapt 'm gewoon in de begrenzer) | |
Descendent | maandag 10 september 2012 @ 12:51 |
Het probleem is vaak de manier waarop het gebeurt. Dat men ziet dat er mensen met hogere snelheid aan komen rijden en dat ze dan niet ff wachten tot die voorbij zijn, maar m ervoorprikken waardoor de hele linkerbaan weer in de rem moet bij wijze van... En ten tweede: als je echt met een uberminimaal snelheidsverschil inhaalt; dan kun je best ff gas indrukken richting 130 om er sneller voorbij te zijn (zeker als je mensen achter je hebt). Da's i.m.h.o. gewoon een kwestie van sociaal rijgedrag. | |
Descendent | maandag 10 september 2012 @ 12:54 |
Mijn grootste irritatie op de weg is trouwens echt het niet richting aan geven; omdat: - Het zo vaak voorkomt dat men het niet doet (vaker dan bv bumperkleven, bij mij tenminste) - Het zo weinig moeite zou moeten zijn om ff die hendel omhoog / omlaag te drukken Daarna komen toch wel de trage inhalers op de snelweg; maar ik maak ook veel snelwegkm's. | |
H-D | maandag 10 september 2012 @ 12:56 |
Ja dat dus. Het komt zo dwarsliggerig over. | |
RealBizkit666 | maandag 10 september 2012 @ 13:16 |
Och, zo had ik er vanochtend eentje die, nadat ik hem had ingehaald, van de meest rechtse strook naar de meest linkse strook ging om daar te blijven hangen. En dat terwijl de weg voor de rest helemaal leeg was. ![]() | |
Metalfreak | maandag 10 september 2012 @ 13:25 |
Sterker nog: zo heeft mijn rij-instructeur het destijds me ook aangeleerd. Inhalen en verwisselen van baan zijn bijzondere verrichtingen die het beste zo vlug mogelijk kunnen gebeuren. Als je verwisselt van baan is dat dus een bijzondere verrichting die geen voorrang heeft op een auto die in zijn baan blijft, oftewel het is hinderen. | |
rival | maandag 10 september 2012 @ 13:32 |
je mag niet inhalen als je ingehaald wordt. | |
vannelle | maandag 10 september 2012 @ 16:12 |
Fiesta is van mij en stond er voor de Volvo er stond. Ik sta idd iets verder naar links maar dat komt omdat er rechts van mij ook een auto staat. Zeg nou zelf, is dit sociaal parkeergedrag van die VolvoSuzukibestuurder? ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door vannelle op 10-09-2012 16:27:31 ] | |
Anne | maandag 10 september 2012 @ 16:20 |
Welke Volvo? ![]() | |
vannelle | maandag 10 september 2012 @ 16:27 |
Hahahaaaa, fuck! ![]() Niet verder gekeken dan m'n neus lang is. | |
Koepert | maandag 10 september 2012 @ 16:39 |
Voor zover ik kan zien zijn het gewoon asociaal kleine/smalle parkeervakken... Maar kan de linkerkant van die Suzuki Baleno ![]() Hij lijkt wat schuin te staan idd.. maar ook nauwelijks buiten zn vak.. weinig meer dan jijzelf iig.. Gewoon ongelukkige plekken dus.. Links van hem staat immers ook een auto.. | |
Anne | maandag 10 september 2012 @ 16:40 |
Hij staat behoorlijk scheef ja. Da's het enige wat er aso aan is. | |
vannelle | maandag 10 september 2012 @ 16:42 |
Iemands instap blokkeren is dus normaal? Zo smal zijn die vakken nou ook weer niet.... | |
Anne | maandag 10 september 2012 @ 16:43 |
Doordat ie scheef staat is de instap geblokkeerd, toch ![]() Als ie recht had gestaan had ik nog wel in kunnen stappen, denk ik. | |
vannelle | maandag 10 september 2012 @ 16:53 |
Spiegels raken elkaar bijna, zo dicht staat hij er op. Zelfs jij zou dan moeite met instappen hebben. ![]() | |
Cybje | maandag 10 september 2012 @ 17:28 |
Die Suzuki staat volgens mij wel vrij netjes binnen de belijning van het parkeervak. Op dat punt staat de Fiesta eigenlijk minder netjes, gezien die dus op die lijn die de scheiding van de vakken aangeeft staat. | |
vannelle | maandag 10 september 2012 @ 17:32 |
Ik sta iets verder naar links omdat de auto rechts van mij ook wat naar links staat en ik zijn instap niet wilde blokkeren. | |
Cybje | maandag 10 september 2012 @ 17:33 |
Dan zou ik gaan zeuren op die auto rechts van je, die in eerste instantie dit probleem heeft gecreëerd. Want als iedereen gewoon netjes de parkeervakken daar wil gaan gebruiken, krijg je hoe dan ook die situatie als er één iemand begint met 'm verkeerd neerzetten. | |
vannelle | maandag 10 september 2012 @ 17:45 |
Het was hoe dan ook een irritatie, ongeacht wat de oorzaak was. ![]() | |
FransDeens | maandag 10 september 2012 @ 18:13 |
Deze opvatting vind ik irritant. Waarom zou iemand die sneller rijdt meer recht hebben om ongehinderd in te halen dan iemand die langzamer rijdt? | |
vannelle | maandag 10 september 2012 @ 18:22 |
Omdat van rijstrook wisselen een bijzondere verrichting is waarbij je dus al het overig verkeer voor moet laten gaan. Wat overduidelijk niet gebeurt als men op de linkerstrook in de remmen moet voor zo 1. | |
Metalfreak | maandag 10 september 2012 @ 19:59 |
Je begrijpt het concept van doorstroming in het verkeer niet? Zoals vannelle ook zegt: het is een bijzondere verrichting en daarbij moet je het overige verkeer voorrang verlenen. Net zoals jij ook netjes moet wachten op het overige verkeer als jij in een straat wilt keren. | |
FransDeens | maandag 10 september 2012 @ 20:13 |
Uiteraard is het niet de bedoeling om je auto zonder te kijken naar links te gooien, maar zo simpel als het hierboven gesteld wordt werkt het dus ook niet. | |
tcr | maandag 10 september 2012 @ 20:26 |
Had die auto dan op de plek van die Suzuki neergezet, die stond er toen toch niet. Ik parkeer altijd in een vak, omdat ik niet wil dat als die 'schuinparkeerder' naast me weg is, ik raar staat en iedereen denkt dat ik de 'vals' parkeerder ben... Simpel toch ! | |
Descendent | maandag 10 september 2012 @ 20:27 |
@Fransdeens: Omdat vrachtwagens op bepaalde tijden ook niet mogen inhalen. Het heeft niet met 'meer of minder recht op' maar gewoon met beleefdheid te maken vind ik; net zoals dat ik, wanneer er een snellere auto achter mij zit zélf ook ff plaatsmaak (als t kan) en dan een inhaalactie voltooi. ![]() | |
tcr | maandag 10 september 2012 @ 20:28 |
De richtingaanwijzers zaten boven zijn budget... | |
H-D | maandag 10 september 2012 @ 21:02 |
Die ander kan toch ook ongehinderd inhalen als ie gewoon met de snelheid van de rest even meerijdt ipv stoïcijns door blijven rollen met 110 ofzo. | |
Light | maandag 10 september 2012 @ 21:11 |
Waarom parkeer je dan niet achteruit in? | |
#ANONIEM | maandag 10 september 2012 @ 21:29 |
Ik had hem er ook zo naast gezet, doe ik regelmatig in dit soort situaties. Moet jij hem maar niet buiten het vak zetten. | |
vannelle | maandag 10 september 2012 @ 21:38 |
En dan netjes in het vak gaan staan zodat ik zelf niet uit kan stappen? Ik sta IETS buiten het vak omdat ik rekening houd met die ene die er al stond. | |
Light | maandag 10 september 2012 @ 22:04 |
Nee, natuurlijk niet. Wel rekening houden met degene die er al staat, maar als die vooruit heeft geparkeerd en jij parkeert achteruit, dan gebruik je allebei dezelfde ruimte voor het in- en uitstappen. | |
Driftkikkerrrrr | maandag 10 september 2012 @ 22:05 |
Mijn pa is ook zo'n aso die 'm altijd maar schuin in een parkeervak gooit. 'Die lijntjes zijn zo typisch Nederlands.' ![]() Dus ik kom op een avond terug met m'n eigen auto, en paps heeft 'm weer voorin geparkeerd schuin staan, maar er was nog een plekje vrij naast hem, aan zijn bestuurderskant. Dus heb ik mijn auto met alle nauwkeurigheid op niet meer dan een millimeter afstand gezet van zijn portier. Een stukje papier zou er nog tussen passen, maar dat is het dan ook wel. Met mijn spiegel achter de zijne, waardoor hij niet zomaar achteruit kon gaan, maar eerst een manoeuvre naar voren moest maken. Nou, is die even lekker te laat op z'n werk gekomen. ![]() | |
vannelle | maandag 10 september 2012 @ 22:21 |
Niet als ik links van hem ga staan, zitten beide bestuurdersportieren aan dezelfde kant. | |
NoBody122 | maandag 10 september 2012 @ 22:55 |
Snap ik ook heus wel, maar -eigenlijk- is de hardrijder degene die besluit af te wijken van de norm. Dan zijn de gevolgen daarvan logischerwijs ook voor hem/haar. En als je gewoon 120 wilt rijden; waarom zou je je dan laten klemrijden achter een vrachtwagen, omdat iemand anders vindt dat hij/zij 130 moet rijden? | |
H-D | maandag 10 september 2012 @ 22:56 |
Misschein omdat het gewoon sociaal is om even rekening te houden met anderen die aankomen. | |
NoBody122 | maandag 10 september 2012 @ 23:01 |
Ik vind het eigenlijk niet zo sociaal dat ik voor het blok word gezet; of gewoon inhalen en daarbij iemand 'hinderen', die niet gehinderd zou zijn als hij ook de Vmax aan zou houden en die daar dus zelf voor kiest, of mezelf klemrijden achter een vrachtwagen dan wel andere tragere medeweggebruiker.. | |
H-D | maandag 10 september 2012 @ 23:03 |
Als je zolang wacht met opschuiven tot je je bijna klem rijdt hinder je wss iemand die met 120 aankomt ook... | |
NoBody122 | maandag 10 september 2012 @ 23:03 |
Dat is onmogelijk, als ik zelf ook 120 rijd.. | |
Tijn | maandag 10 september 2012 @ 23:05 |
Tenzij je op een geijkte teller rijdt, is het heel lastig om te weten of je 120 rijdt. Het is heel goed mogelijk dat je denkt 120 te rijden omdat je teller dat aangeeft en toch iemand hindert die sneller dan jij aankomt en ook denkt 120 te rijden, omdat zijn teller dat aangeeft. | |
H-D | maandag 10 september 2012 @ 23:06 |
Ooh zo had een andere situatie in gedachten. Dat zou kunnen maar dan nog zou ik denken van wacht gewoon even. Gruwelijk irritant als mensen naar links komen en je daar weer voor moet remmen omdat ze niet eventjes kunne wachten. | |
NoBody122 | maandag 10 september 2012 @ 23:06 |
Ik ga in dit geval uit van geijkte tellers, anders blijf je aan het discussiëren ![]() | |
Tijn | maandag 10 september 2012 @ 23:08 |
Toch is dat ook wel een grote bron van ergernis op de weg denk ik. Het gebeurt best vaak dat mensen links rijden met het idee dat ze zich aan de maximumsnelheid houden, maar toch mensen die achterop komen ophouden omdat zij een andere snelheid aanhouden, maar ook met het idee dat dat de maximumsnelheid is. | |
NoBody122 | maandag 10 september 2012 @ 23:11 |
Nou ja, goed. Soms is het in het algemene belang verstandiger om niet overal moeilijk over te doen; ik hou er dus wel degelijk rekening mee en als ik mezelf anders klem dreig te rijden, als er een snellere rijder aan komt, ga ik dermate vroeg naar links, dat hij/zij zat ruimte heeft om zijn snelheid, zonder gebruik van de rem, aan te passen. Kan het niet op die manier, dan gebeurt het niet. Zorgen dat situaties goed voorspelbaar zijn is erg belangrijk in het verkeer, ongeacht je verdere rijgedrag. Het gaat mij hier verder vooral om het principe. | |
#ANONIEM | dinsdag 11 september 2012 @ 00:02 |
Sorry maar dan kan je echt totaal niet anticiperen ![]() Misschien moet je niet eerst helemaal tot aan de vrachtwagen rijden of al veel eerder je snelheid aanpassen of al eerder naar links en dan versnellen, etc. | |
NoBody122 | dinsdag 11 september 2012 @ 00:32 |
Wellicht moet je ook mijn andere posts eens lezen. En over mijn verkeersinzicht hoef je je écht geen zorgen te maken ![]() | |
Descendent | dinsdag 11 september 2012 @ 14:18 |
En dát is inderdaad ook voor degene die inhaalt een kwestie van rekening houden met... Met een beetje wederzijdse aanpassing lukt het meestal wel om e.e.a netjes te doen; op tijd naar links voorsorteren zodat de inhaler de situatie aan kan zien komen is daar één manier van (ook weer niet té vroeg, want da's ook weer erg irritant). ![]() | |
gebrokenglas | woensdag 12 september 2012 @ 18:29 |
Kijk als je m nu achterstevoren had geparkeerd had je dit probleem niet. Sowieso lijkt me dat beter, elke auto 180graden gedraaid. Zo zijn de bestuurdersdeuren tegenover elkaar, laat je daar meer ruimte zodat je ze zonder schade open kunt zwaaien, en de passagierskanten kunnen dan strak tegen elkaar. Heb je een passagier, laat je die instappen als je je vak uitgerold bent. | |
_VoiD_ | woensdag 12 september 2012 @ 18:50 |
precies wat bij mij gebeurde vandaag. een of andere domme kut in haar gare clio met tienduizend deuken. Ik loop naar m'n auto, mevrouw zit in haar auto met 3 vriendinnen te beppen. Deur open. Ik stap in, hoor ik een harde tok, dus ik wist al dat het raak was. raampje open, en ik zeg licht geergerd: gooi em volgende keer nog iets harder open, dan weet je zeker dat er een deuk in zit. Dat wijf helemaal flippen, van ik lette niet op, maar je hoeft niet zo agressief te doen, dit en dat. Ik zeg dat dat het enige is waar je op moet letten als je een deur opent, maarja, dat viel niet goed..... Dus ik stap uit, kijk eventjes heel vluchtig (dom) om te zien of ik schade heb. Zo op het eerste oog niet. Alleen rij ik daarna door naar huis, heb ik gvd wel een deukje. Precies op zo'n kutplek (bij een scherpe knik in het achterscherm). Hoerenwijf, val dood. | |
Martijn93 | woensdag 12 september 2012 @ 18:58 |
Gisteravond ook weer leuk een bmw bestuurder lees opa, die 115 ofzo bleef rijden op de linkerbaan terwijl hij dus niemand inhaalde. Leuk als je zelf 120 wilt rijden. | |
Magic-IRC | woensdag 12 september 2012 @ 21:37 |
Of van die leuke jonge rijders in een VW Polo die van de linkerbaan naar de uitvoegstrook gaan en op het moment van bereiken van de uitvoegstrook pas de knipperlicht weten te vinden. Dat er bij deze actie diverse auto's in de remmen moesten was natuurlijk niet belangrijk. En dan hebben we ook nog de geweldige bestuurder van de Mercedes met een fietsenrek (incl. 2 fietsen) die op de N3 (Papendrecht richting Dordrecht) net voor de brug over de rivier even zonder reden boven op zijn rem ging staan zodat de Mercedes achter hem bijna in de kofferbak parkeerde. | |
Descendent | donderdag 13 september 2012 @ 19:26 |
En vol |