quote:Op woensdag 29 augustus 2012 20:54 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
En Arjen hield ze volgens mij ook.
Dat kan best eigenlijk, niet op geletquote:Op woensdag 29 augustus 2012 20:54 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
En Arjen hield ze volgens mij ook.
Ja dat heb ik ook altijd, gelijk Venus voor de afleidingquote:Op woensdag 29 augustus 2012 20:54 schreef ejiraM het volgende:
Nu heb ik de heeeele avond ABBA liedjes in mijn hoofd![]()
Ook al zit ik nu heel zielig in mijn eentje voor de tv ABBA liedjes te zingen![]()
Maar dit is wel een betere vraag dan de koosnaampjes, deze is tenminste te controleren..
Ja, twee of drie jaar ofzo. Veel beterquote:Op woensdag 29 augustus 2012 20:57 schreef ejiraM het volgende:
Okee, ze moeten ook écht écht iets aan die jaartalen veranderen![]()
Zei iemand hier niet dat ze in België maar drie jaartallen mochten noemen? Zou een stuk beter zijn
Hier had ik anders maar 1 gewetenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 20:58 schreef BoerBert het volgende:
En dan Anne-Marie weer zo'n easy fragment
Ik ook op Arjenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:00 schreef ejiraM het volgende:
Anne-Marie![]()
Nu ben ik voor ArjenEn dan wordt het morgen verdomd lastig, want dan vind ik ze de drie leukste kandidaten
Jaquote:
juist wel hij wist heus wel dat billen een oplossing zou zijnquote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:08 schreef zoem het volgende:
Kluun weet best veel, maar speelt niet tactisch genoeg.
Dat, de Belgische anekdotes van Philippe Geubels zijn zoveel leuker.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:20 schreef lopatpolat het volgende:
En die van Rossem, wat een negatieve ingestudeerde antwoorden zeg.. sjemig.. lekker belangrijk die suffe anekdotes van hem.
juist is rossen geniaal check wat van zijn lezingenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:20 schreef lopatpolat het volgende:
Wat een ongelooflijk dom programma...
Slimheid is volgens mij ook iets anders als kennis...
maar goed.. domme vragen.. zelfs ik wist het gros.
En die van Rossem, wat een negatieve ingestudeerde antwoorden zeg.. sjemig.. lekker belangrijk die suffe anekdotes van hem.
De hele Belgische versie is beter/grappigerquote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:22 schreef remcoP het volgende:
[..]
Dat, de Belgische anekdotes van Philippe Geubels zijn zoveel leuker.
Zo goedquote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:28 schreef henkde_j het volgende:
[..]
De hele Belgische versie is beter/grappiger
Met eigenlijk een compleet ongeschikte presentator![]()
En ik mis de fotoronde
Erik van Looy met zijn hysterische gelachquote:
Meneer de heupworpquote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Morgen Jan Rot, wie komt er vrijdag ookalweer?
Mark Huizingaquote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Morgen Jan Rot, wie komt er vrijdag ookalweer?
quote:
Onderschat die Anne Marie niet.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:26 schreef tompsv18 het volgende:
Wat een faal van Kluun zeg. Mark gaat vrijdag gewoon winnen
Inderdaad.. En ik gun het die Lubach of Jung ook meer dan Mark Huizinga.quote:
Moet zeggen dat ik het alle vier de kanshebbers eigenlijk wel gunquote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:34 schreef gosschalks het volgende:
[..]
Inderdaad.. En ik gun het die Lubach of Jung ook meer dan Mark Huizinga.
Die zat net bij Knevel en van der Brink.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:35 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Zo goed.
Seizoen met Bart de Wever.
Bizar he, ziet er minder sympathiek uit ook zoquote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:52 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Die zat net bij Knevel en van der Brink.
Niet meer te herkennen![]()
[ afbeelding ]
mijn god, wat is er met hem gebeurt!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:52 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Die zat net bij Knevel en van der Brink.
Niet meer te herkennen![]()
[ afbeelding ]
Maar wel intelligenterquote:Op donderdag 30 augustus 2012 14:42 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Bizar he, ziet er minder sympathiek uit ook zo
Naar z'n eigen zeggen alleen naar een dieet arts gegaan en gedaan wat hij geadviseerd hadquote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:03 schreef computergirl het volgende:
[..]
mijn god, wat is er met hem gebeurt!![]()
Terminale kanker? Gastric bypass?
Crashdieet gedaan, eerst met van die zakjes poeder en daarna weer rustig aan gewoon, maar gezonder gaan eten. Ik geloof 60 kg in zes maanden.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:03 schreef computergirl het volgende:
[..]
mijn god, wat is er met hem gebeurt!![]()
Terminale kanker? Gastric bypass?
Pepijn had andere verplichtingenquote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:08 schreef tochweerhenk het volgende:
Ik dacht dat Pepijn Laanen ook terug zou komen? Stond toch beter dan Kluun?
zo'n über bourgondiër houdt dat nooit vol.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:08 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Crashdieet gedaan, eerst met van die zakjes poeder en daarna weer rustig aan gewoon, maar gezonder gaan eten. Ik geloof 60 kg in zes maanden.
Van de 56 potjes 3 verlorenquote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Mag ik even opscheppen hier?
Heb die app gedownload en sinds een week 26 x gespeeld en pas 2 keer verloren. 24 x gewonnen dus. Tegen willekeurige tegenstanders. Kan ook iets over hen zeggen natuurlijk....
Ze lieten ook allemaal fragmenten zien uit de slimste mens waarbij het over eten had en hoe graag hij at. Hij zat er maar een beetje verdwaasd bij te kijken.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:10 schreef computergirl het volgende:
[..]
zo'n über bourgondiër houdt dat nooit vol.![]()
Ik denk toch gastric bypass
Anne-Marie speelt goed, maar kan onwijs irritant zijn.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:36 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Moet zeggen dat ik het alle vier de kanshebbers eigenlijk wel gun
Die oude vent die niets van de puzzelronde begreep sloeg wel allesquote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Het is natuurlijk maar een spelletje maar best scheef in verhouding, in het begin waren de meeste kandidaten echt slecht, zodat Annemarie en Jan Rot er inderdaad 8 x in bleven. Daarna werden ze beter. Die Cecile van Vogue of zo zat er bijvoorbeeld maar drie keer in terwijl zij heel veel wist, maar echt goede tegenstanders had. Terwijl in het begin moesten ze tegen die Soundos en nog wat van die nitwits.
Aangezien het programma al 3 eerdere seizoenen heeft gehad op de Nederlandse zenders en 7 op de Belg, heeft iedereen uitgebreid kunnen kijken.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 19:24 schreef Arth_NL het volgende:
Ik weet niet wanneer de afleveringen zijn opgenomen maar kan het niet zijn dat de latere kandidaten de afleveringen hebben kunnen kijken en dus beter wisten hoe het spel gespeeld moest worden terwijl de eerdere kandidaten dat niet konden?
quote:
Deze man weet.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:25 schreef Nober het volgende:
Maar wel de enige vrouw die 8 afleveringen haalde, ze weet eigenlijk best veel. Is ze al bevallen inmiddels?
Ik hoop mee.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:55 schreef Scorpion_17 het volgende:
Je moet hopen op een finale Annemarie - Arjen vandaag waarbij Arjen Annemarie eruit speelt.
Hij zat er al wel eerder in.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:09 schreef Aalbers het volgende:
Kwam Arjen pas maandag in de serie? Had nog niet eerder meegedaan?
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:10 schreef Aalbers het volgende:
Oke, maar Mark Huizinga had de beste reeks neer gezet, en daarom op de laatste dag aansluiten?
Of nietquote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:08 schreef padlarf het volgende:
Anne-Marie klonk wel erg blij dat Arjen de slimste mens was. Ik snap het wel, want je kunt beter Jan tegen je hebben in de finale.
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:14 schreef snellejelle het volgende:
Iniedergeval duidelijk wat het slimste geslacht is
Mark mag van mij ook winnen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:13 schreef Aalbers het volgende:
Leuke finale, hoewel Mark van mij mag winnen
Ja Arjen of Mark.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:18 schreef gosschalks het volgende:
Arjen is wel een koning in dit programma. Ik hoop dat hij wint, of Jan Rot.
Finale der finales hè?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:06 schreef F_JD het volgende:
Klein land, Formule 1... hadden ze best goed mogen rekenen als ik dat zo zie.
Inderdaad, raar streng gejureerd ineens.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:06 schreef F_JD het volgende:
Klein land, Formule 1... hadden ze best goed mogen rekenen als ik dat zo zie.
En dat al sinds aflevering 1. Wat een lol zullen ze gehad hebben op die redactie.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:09 schreef lunapuella het volgende:
De hoeveelheid seksgerelateerde vragen begint trouwens ook steeds storender te worden...
Ja, precies. Een hoog giechelig-studentikoos gehalte.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:10 schreef nomar83 het volgende:
[..]
En dat al sinds aflevering 1. Wat een lol zullen ze gehad hebben op die redactie.
In de Belgische versie zitten er ook redelijk wat hoor.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:09 schreef lunapuella het volgende:
De hoeveelheid seksgerelateerde vragen begint trouwens ook steeds storender te worden...
Ja weet ik, daar stoor ik me er ook altijd aan.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:15 schreef remcoP het volgende:
[..]
In de Belgische versie zitten er ook redelijk wat hoor.
Het jammere is alleen dat de Nederlanders ze heel normaal beantwoorden, en dan gaat de lol er snel af. De Belgen maken er nog vaak wat grappen tussendoor, wat het wel vermakelijk maakt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:17 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ja weet ik, daar stoor ik me er ook altijd aan.
Hij was de laatste speler.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:23 schreef timmmmm het volgende:
Doorgestoken kaart. Waarom mocht Arjen beginnen, het stond gelijk?!
Dus? Paar afleveringen terug wisten ze nog niet wat te doen, toen deden ze maar ladies firstquote:
Dat was aan het begin volgens mij.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:24 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dus? Paar afleveringen terug wisten ze nog niet wat te doen, toen deden ze maar ladies first
Neen, dat was sophie/sofie (geen idee hoe ze heet) tegen Kluun. Deze week. Of ik heb het heel erg mis, en dat gebeurt zeldenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:24 schreef remcoP het volgende:
[..]
Dat was aan het begin volgens mij.
Het is niet raar dat ze het niet goedkeuren, want het was niet één van de woorden die ze zochten. Dat ze het woord niet zochten is wel raar. Maar goed, dat de gewilde woorden soms erg vergezocht zijn is dit seizoen door zo'n beetje iedereen al opgemerkt, inclusief de kandidaten.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 22:33 schreef Arth_NL het volgende:
Jammer dat Mark de finale niet heeft gehaald. Raar dat ze in zijn filmpje Hitler niet goedkeuren. Ik vraag me af of ze deze vragen überhaupt testen.
Geweldig, ik heb gisteren weer eens van deze filmpjes op Youtube bekeken. Het was ook de reden, dat ik de NL versie heb gevolgd, maar het haalt het in verre niet van de Vlaamse versie. Jammer, dat we VTM niet kunnen kijken als niet-Belgenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:35 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Zo goed.
Seizoen met Bart de Wever.
En de meeste overgenomen uit de Vlaamse edities:quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:10 schreef nomar83 het volgende:
[..]
En dat al sinds aflevering 1. Wat een lol zullen ze gehad hebben op die redactie.
De Eddy Wallie vraagquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:40 schreef tochweerhenk het volgende:
guantanamo bay
guantanamo bay
guantanamo bay
voor u en mij
Hij bedoelt aan het begin van de finale, wie de allereerste vraag mocht. Als het gelijk staat na een vraag mag de laatste verder.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:25 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Neen, dat was sophie/sofie (geen idee hoe ze heet) tegen Kluun. Deze week. Of ik heb het heel erg mis, en dat gebeurt zelden
Inderdaad sloeg nergens op. Hij heeft zijn beurt verspild. Dan is de volgende aan de beurt. Om de beurt dus, stelletjes flikkers.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:23 schreef timmmmm het volgende:
Doorgestoken kaart. Waarom mocht Arjen beginnen, het stond gelijk?!
Bij gelijke tijd, mag de laatste, die gespeeld heeft blijkbaar verder gaan. Ik kreeg trouwens ook de indruk,dat de kandidaten die spelregel begrepen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 00:24 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Inderdaad sloeg nergens op. Hij heeft zijn beurt verspild. Dan is de volgende aan de beurt. Om de beurt dus, stelletjes flikkers.
Kut programma.
Gezien het feit, dat hij de hele finaleweek heeft overleeft en nooit eruitgespeeld is zeker een terechte winnaar.quote:Op zaterdag 1 september 2012 00:38 schreef tochweerhenk het volgende:
In de finale werden er ook weer antwoorden van Arjen niet goed gerekend terwijl ze toch echt wel gelijk stonden aan het goede antwoord, ik vind dat Arjen terecht heeft gewonnen.
Van Rossem als presentator en wisselend een paar spraakmakende BN'ers als jury had weleens een veel betere versie van "De slimste mens" hebben kunen opleveren.quote:Op zaterdag 1 september 2012 02:14 schreef golfer het volgende:
Belachelijk dat een aantal antwoorden als Formule-1 niet goed gerekend werden terwijl het dus blijkbaar Grand-Prix moest zijn. Of dat Jan Rot zei dat de zak koel gehouden moest worden, maar er dus blijkbaar letterlijk iets soortgelijks anders moest worden gezegd.
En bij de beelden van het collectieve geheugen kan je echt niet Teach Inn met Dinedong vergelijken met een hele vage propagandafilm Nazifilm uit 1936 ofzo.
Wie die vragen en antwoorden bedenken moeten echt eens op cursus bij Van Rossem.
Triumph des Willens is echt niet zomaar een vage nazifilm, het is dé propagandafilm der propagandafilms. Leni Riefenstahl's rol in het nazistisch bewind is nog altijd omstreden en de film zelf is erg beroemd. Hoort derhalve zeker in het collectieve geheugen thuis.quote:Op zaterdag 1 september 2012 02:14 schreef golfer het volgende:
En bij de beelden van het collectieve geheugen kan je echt niet Teach Inn met Dinedong vergelijken met een hele vage propagandafilm Nazifilm uit 1936 ofzo.
Los van de inhoud is dat inderdaad een cinematografisch meesterwerk.quote:Op zaterdag 1 september 2012 09:30 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Triumph des Willens is echt niet zomaar een vage nazifilm, het is dé propagandafilm der propagandafilms. Leni Riefenstahl's rol in het nazistisch bewind is nog altijd omstreden en de film zelf is erg beroemd. Hoort derhalve zeker in het collectieve geheugen thuis.
Sowieso leken die vaak willekeurig te zijn gekozen. Bij de Belgische versie was dit een stuk beter, en ik meen mij te herinneren dat de vorige Nederlandse versies dit ook niet zo erg hadden. Ondanks dat blijft het programma leuk, ik hoop op een tweede versie waarbij ze van de fouten leren.quote:
Inderdaad, géén Karremans.quote:
Leuk stukjequote:Op zaterdag 1 september 2012 14:41 schreef remcoP het volgende:
http://rotland.blogspot.nl/2012/09/op-een-na-de-slimste.html
Goed stukje. Het is zo moeilijk als je daar zit tov thuis. Als ik snel zenuwvragen zou moeten beantwoorden is dat ook, wat vooral geldt bij de lijstjesronde (die op de huidig opgebouwde manier slechts beperkt punten levert)quote:Op zaterdag 1 september 2012 14:41 schreef remcoP het volgende:
http://rotland.blogspot.nl/2012/09/op-een-na-de-slimste.html
quote:De Slimste Mens dit jaar met zomer- en winterserie
De prime time-quiz De Slimste Mens met Philip Freriks en Maarten Rossem keert dit jaar terug op Nederland 2. De NCRV maakt zowel een zomerserie als een winterserie. Dat heeft een woordvoerder maandag laten weten. Met ingang van 22 juli is de spelshow elke avond om half negen te zien. “We zijn erg trots om te kunnen melden dat we de kijker dit jaar dubbel zoveel kijkplezier kunnen bieden met maar liefst twee series van De Slimste Mens“, zegt NCRV-eindredacteur William Hoes.
Er keken vorig jaar zomer gemiddeld een miljoen mensen naar de tv-quiz. “Het succes van vorig jaar was overweldigend. Het aantal kijkers en de waardering was zo groot, dat overtrof alle verwachtingen. Philip en Maarten kunnen niet wachten om weer in de vragenarena van De Slimste Mens te stappen!”
Aan De Slimste Mens doen elke aflevering drie bekende Nederlanders mee. Elke dag valt er een af, waarna er de volgende dag een andere ster aanschuift.
Afgelopen jaar won Arjan Lubach De Slimste Mens, dat in het verleden bij Talpa en RTL 4 te zien was.
http://www.mediacourant.nl/?p=143937
dat dusquote:Op maandag 28 januari 2013 14:07 schreef roos85 het volgende:
Ik vind het eerder jammer dat Freriks terugkomt, die mist echt scherpte en humor.
Freriks had van mij ook niet gehoevenquote:Op maandag 28 januari 2013 14:07 schreef roos85 het volgende:
Ik vind het eerder jammer dat Freriks terugkomt, die mist echt scherpte en humor.
Ja inderdaad. Hij is ook te traag.quote:Op maandag 28 januari 2013 14:07 schreef roos85 het volgende:
Volgens de app nog 24 dagen, 21 uur en 2 minutenquote:
Heel interessant.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:05 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik kan twee afleveringen niet kijken, dus woensdag pas.
quote:Op maandag 15 juli 2013 21:40 schreef HenkieVdV het volgende:
Heel interessant.
Ik heb wel weer zin in van Rossem zijn inbreng in het programma.
quote:De eerste twaalf deelnemers van het tweede seizoen van de NCRV-kennisquiz De slimste mens zijn bekend. Onder hen comedian Dennis van de Ven, voetbalcommentator Evert ten Napel, politica Sharon Gesthuizen , zanger Charly Luske, tv-presentatrice Merel Westrik en liedjesschrijver Ivo de Wijs. In de allereerste aflevering is Janine Abbring een van de gasten, aan haar is vorig jaar de titel opgedragen.
Vorig jaar won Arjen Lubach de titel De Slimste Mens. Hij droeg deze op aan zijn vriendin Janine Abbring, die afgelopen zomer zwaargewond raakte bij opnames van Wie is de Mol. De tv-presentatrice brak haar rug bij een sprong van elf meter hoogte. De herstelde Abbring maakt haar opwachting in de eerste uitzending op 22 juli. Abbring bevindt zich in een gemêleerd gezelschap. Naast de reeds genoemde kandidaten zullen ook bioloog Kees Moeliker, parlementair verslaggeefster Dominique van der Heyde, zwemcoach Jacco Verhaeren, cabaretier Pieter Derks en oud-Journaal-lezer Henny Stoel een gooi doen naar de titel. Uiteindelijk zullen in totaal 27 kandidaten de strijd aangaan.
Ik zit al klaarquote:
Paar jaar geleden ja. Was toen een enorme flop.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:25 schreef static het volgende:
Leuk programma.
Zond Talpa het eerst niet uit?
Eigenlijk gewoon om te bepalen wie de volgende ronde mag beginnen.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oja, de ronde voor de armieterige puntjes
Ik rekende wel dat 2x geel --> rood als 2 gele kaarten meetelde.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:40 schreef Ironisch het volgende:
[..]
Dat kan je niet eens halen volgens mij
Jawel, met 2x geel in een potje enzo.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:40 schreef Ironisch het volgende:
[..]
Dat kan je niet eens halen volgens mij
Vergeet de schorsing steeds niet hèquote:Op maandag 22 juli 2013 20:41 schreef remcoP het volgende:
[..]
Ik rekende wel dat 2x geel --> rood als 2 gele kaarten meetelde.
Ik dacht ook 10 moet ik heel eerlijk toegeven, maar ach, er was er vast wel 1 onterecht.quote:
Want dan wordt je niet geschorst?quote:Op maandag 22 juli 2013 20:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jawel, met 2x geel in een potje enzo.
Ja, dus dan kun je 34 kaarten halen.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:41 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Want dan wordt je niet geschorst?
En Pinkpopquote:Op maandag 22 juli 2013 20:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
Valkenburg, Maastricht en Roermond zijn wel te doen. De rest
Volgens mij scoorde hij boven de 140 bij de nationale iq-test.quote:
Die is lastig.quote:
Da's ook de enige die ik weetquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |