Als je in die tijd kon meekomen in de top 10 en zelfs top 20 was je gewoon zelf ook zwaar aan de dope. De mindere goden reden ook nog steeds omhoog als brommers.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 23:40 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik vermoed dat je van al die top 10's in de jaren dat Armstrong slechts een handjevol renners overhoudt die nooit concreet in opspraak zijn geraakt.
Die namen zijn nog niet op de hoogte gesteld door USADA, zijn ook geen Amerikanen en dus vanwege privacy gefingeerd.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 07:45 schreef Zorro het volgende:
nu.nl:
[..]
Als dit een strijd is tegen doping en niet tegen Armstrong, waarom dan die weggepoetste namen? Ik blijf het een hypocriete zaak vinden.
Zoals ik al zei in een andere post: het blijft waarschijnlijk ijdele hoop. Ik durf zelfs te stellen dat iedere (ronde)renner op dit moment met enig prestatiebevorderend middel bezig is. Dat hoeft dan natuurlijk niet meteen CERA of EPO te zijn. Maar wel "iets".quote:Op donderdag 11 oktober 2012 04:30 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Schone (wieler)sport is een utopie. Clean testen is al ontzettend lang onderdeel van het spelletje. Onder de atleten is gebruik geen issue. Iedereen weet wat ervoor nodig is om een bepaald niveau te bereiken. Toch blijven veel liefhebbers geloven in bovennatuurlijke prestaties zonder PED's. Bizar gewoon.
Dat komt door de UCI en de lakse houding van de meeste wielerbonden en dopingautoriteiten. USADA kan daar niks aan veranderen, die kunnen alleen hun deel doen en hebben dat voortreffelijk gedaan.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:08 schreef Ericr het volgende:
Maar goed dat het wielrennen tegenwoordig clean is. Daar zorgen mannen als Lelangue, Andersen, Riis, Lefevere, Dr Ibarguren, zwemcoaches etc wel voor. De renners pakken misschien minder maar de wielerwereld blijft verziekt als zeer discutabele figuren de scepter mogen zwaaien bij ploegen.
Deze mosterd na de maaltijd-actie besmeurt hooguit de sport nog wat meer, de betrokken renners zijn bijna allemaal net gestopt of anders aan het einde van hun carrière. Maar misschien kunnen ze altijd nog als ploegleider aan de slag om renners te leren hoe ze zonder doping uit de klauwen van de autoriteiten kunnen blijven.
Wetenschappelijk gezien wel, maar Armstrong is een übernetwerker en manupilator waardoor ie overal wel mannetjes heeft zitten die vragen: "Hoe hoog?" als ie zegt "SPRING!". Hierdoor zijn er positieve resultaten, stalen, ... weggemoffeld tijdens zijn carriere of juridisch afgeblokt. Ook had hij de timing van zijn dopinggebruik als het ware tot op de seconde uitgekiend waardoor ie in 99,9% van de gevallen negatief testte. Hij wist bijvoorbeeld ook op voorhand wanneer de controleurs random controles kwamen afnemen bij hem.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 07:47 schreef matthijst het volgende:
Is er nou eigenlijk echt bewijs tegen Armstrongs in de vorm van een positieve test?
Maar waarom dan? Maakt het de wedstrijden die jij blijkbaar mooi vond minder spannend? Zijn concurrenten waren echt niet heiliger in die tijd, maar minder succesvol.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:29 schreef larry91 het volgende:
Ik vind het wel zonde dat de legende die mij ooit aan het fietsen heeft gekregen nu ontroond is..
Leipheimer leverde zijn beste prestaties eigenlijk pas na 2006.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 08:42 schreef JohnDDD het volgende:
Zegt leipo dat hij in 2006 gestopt is? Want ook in 2007 reed hij bij bruyneel en dat was zijn beste tour ooit. Hij met ook geweten hebben van het gebruik van contador
Je hoeft de schoonheid van hun prestatie toch niet weg te gooien. Doping of niet, ze hebben toen gewoon bovenmenselijk gepresteerd en dat was erg leuk om naar te kijken.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:29 schreef larry91 het volgende:
[..]
Ik vind het wel zonde dat de legende die mij ooit aan het fietsen heeft gekregen nu ontroond is..
Tuurlijk was het bovenmenselijk en krachtig. Daar gaat doping toch om, Jezusquote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:10 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Je hoeft de schoonheid van hun prestatie toch niet weg te gooien. Doping of niet, ze hebben toen gewoon bovenmenselijk gepresteerd en dat was erg leuk om naar te kijken.
Ik vind bijvoorbeeld de 100 m. race van Ben Johnson in Seoul 1988 nog altijd erg krachtig en erg mooi om naar te kijken.
Yep. Iemand als Wombcat kijkt er tegenwoordig cynisch naar. Maar dope of niet, sport kan dan nog wel esthetisch mooi zijn.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:10 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Je hoeft de schoonheid van hun prestatie toch niet weg te gooien. Doping of niet, ze hebben toen gewoon bovenmenselijk gepresteerd en dat was erg leuk om naar te kijken.
Ik vind bijvoorbeeld de 100 m. race van Ben Johnson in Seoul 1988 nog altijd erg krachtig en erg mooi om naar te kijken.
Floyd vertelt in een van z'n E-mails (pagina 19) nog even vrolijk hoe hij in 2006 bij z'n overgang naar Phonak Andy Rihs even uitlegde dat hij wel financiele middelen nodig zou hebben om z'n programma van de voorgaande jaren te kunnen voorzetten. Rihs overlegde even met John Lelangue en Jim Ochowicz en toen was het prima in orde en werd alles geregeld!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:08 schreef Ericr het volgende:
Maar goed dat het wielrennen tegenwoordig clean is. Daar zorgen mannen als Lelangue, Andersen, Riis, Lefevere, Dr Ibarguren, zwemcoaches etc wel voor. De renners pakken misschien minder maar de wielerwereld blijft verziekt als zeer discutabele figuren de scepter mogen zwaaien bij ploegen.
Deze mosterd na de maaltijd-actie besmeurt hooguit de sport nog wat meer, de betrokken renners zijn bijna allemaal net gestopt of anders aan het einde van hun carrière. Maar misschien kunnen ze altijd nog als ploegleider aan de slag om renners te leren hoe ze zonder doping uit de klauwen van de autoriteiten kunnen blijven.
Laat het wat bezinken, zelfs bij de eerste Olympische Spelen bij de oude Grieken probeerden ze alles al uit om hun prestaties te verbeteren. En dat is niet meer veranderd sindsdien, het zit blijkbaar een beetje ingebakken bij ons.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:15 schreef larry91 het volgende:
Nee dat weet ik ook. Ik win ook geen tour, zelfs niet als ik me helemaal volspuit met die rotzooi.
Armstrong heeft op talent gewonnen, zeker. Maar wanneer je te boek komt staan als zondaar verliest zo een prestatie toch wel wat van zijn glans. Zelfse gevoel heb ik bij Ullrich, de Zoetemelk van die tijd. Prestatie wordt toch wel wat minder. Ik kan bijvoorbeeld ook niet genieten van die bizarre etappe van Llandis in 2006(?) nu ik weet dat ie toen krom liep van al die shit.
Leipheimer beweert dat hij al 'meer dan 5 jaar' geen doping gebruikt.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 08:42 schreef JohnDDD het volgende:
Zegt leipo dat hij in 2006 gestopt is? Want ook in 2007 reed hij bij bruyneel en dat was zijn beste tour ooit. Hij met ook geweten hebben van het gebruik van contador
En het is waarschijnlijk enkel 'doping' als het daadwerkelijk op de verboden lijst staat. Die bedenking maak ik me dan wel.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:22 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Leipheimer beweert dat hij al 'meer dan 5 jaar' geen doping gebruikt.
http://online.wsj.com/art(...)e_hpp_LEFTTopStories
2008 was trouwens ook straf met vooral een ijzersterke Vuelta.
Heb je hier een bron voor, of iets waar dat terug te vinden is?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:55 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Wetenschappelijk gezien wel, maar Armstrong is een übernetwerker en manupilator waardoor ie overal wel mannetjes heeft zitten die vragen: "Hoe hoog?" als ie zegt "SPRING!". Hierdoor zijn er positieve resultaten, stalen, ... weggemoffeld tijdens zijn carriere of juridisch afgeblokt. Ook had hij de timing van zijn dopinggebruik als het ware tot op de seconde uitgekiend waardoor ie in 99,9% van de gevallen negatief testte. Hij wist bijvoorbeeld ook op voorhand wanneer de controleurs random controles kwamen afnemen bij hem.
Ik heb het boek van Tyler Hamilton gelezen, daar vind je bijna heel de uitleg van hoe het er bij US Postal aan toe ging en Lance de plak zwaaide. Uit het hoofd:quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:45 schreef matthijst het volgende:
[..]
Heb je hier een bron voor, of iets waar dat terug te vinden is?
Geloof het wel hoor, maar lijkt me interessant om te lezen. Is d'r een boek over die praktijken bijvoorbeeld, of komt dit terug in dat 200 pagina document van usada (nog geen tijd gehad om die te lezen).
Lees a.u.b. even (een deel van) die stukken en de vorige topics hierover, want dat het 'nep' is slaat dus helemaal nergens op. Voordat er weer een hele discussie herhaald wordt met allerlei non-argumenten...quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:54 schreef matthijst het volgende:
OK, stukken 's ff lezen dan
't is wel een beetje 'nep' vind ik hoe ze het nu doen: negatief testen maar toch schorsen en titels afpakken.
Een beetje alsof je met 200 over de snelweg rijdt, niet geflitst wordt, maar later toch een boete in de bus krijgt omdat je gezien bent bij begin en eind en aan de hand daarvan wel te hard moet hebben gereden.
Omdat je passagiers filmpjes daarvan op YouTube zetten beter.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:54 schreef matthijst het volgende:
OK, stukken 's ff lezen dan
't is wel een beetje 'nep' vind ik hoe ze het nu doen: negatief testen maar toch schorsen en titels afpakken.
Een beetje alsof je met 200 over de snelweg rijdt, niet geflitst wordt, maar later toch een boete in de bus krijgt omdat je gezien bent bij begin en eind en aan de hand daarvan wel te hard moet hebben gereden.
Maar dan met een korte ei. Ik denk dat er in navolging van deze publicaties door USADA nog wel een flinke staart aan dit verhaal komt voor Rabo. Ik kan het me niet anders voorstellen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:53 schreef ThePlaneteer het volgende:
Die doorgestreepte naam bij Rabobank als dokter, dat is toch gewoon Lijnders? Of?
er voor het gemak maar even van uitgaan dat deze jongens volledig braaf zijn...quote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:13 schreef Evertjan het volgende:
vind het zielig voor de huidige generatie renners zoals Sagan Boom en Degenkolb die zullen altijd worden geconfronteerd worden met dopingverhalen van hun voorgangers
Ja, na 2006 is de hele wielersport ineens schoon.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:19 schreef vivelafete het volgende:
er voor het gemak maar even van uitgaan dat deze jongens volledig braaf zijn...
Ik dacht dat ik duidelijk genoeg was, maar blijkbaar niet: ik bedoel met 'nep' niet dat hij niks gebruikt heeft omdat hij negatief testte. Ik bedoel dat ik het persoonlijk nogal triest vind dat je niet positief getest bent maar dan toch 'gepakt' wordt via allerlei omwegen. Ala te hard rijden en niet geflitst worden etc.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:59 schreef DeeBee het volgende:
Want dat het 'nep' is slaat dus helemaal nergens op. Voordat er weer een hele discussie herhaald wordt met allerlei non-argumenten...
Triest?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:31 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik duidelijk genoeg was, maar blijkbaar niet: ik bedoel met 'nep' niet dat hij niks gebruikt heeft omdat hij negatief testte. Ik bedoel dat ik het persoonlijk nogal triest vind dat je niet positief getest bent maar dan toch 'gepakt' wordt via allerlei omwegen. Ala te hard rijden en niet geflitst worden etc.
Zonder doping, geloof ik niet in, maar het biologisch paspoort gaat het wel veel moeilijker maken. Als dit voor alle grote middelen op punt is gesteld, wat nu nog niet is, zal het gebruik echt wel lager gaan liggen omdat bepaalde grenzen gewoon niet overschreden mogen worden. We weten natuurlijk niet wat de toekomst nog in petto heeft.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:49 schreef matthijst het volgende:
Mja, da's misschien ook wel zo
Maar zoals nu duidelijk wordt is er de afgelopen 25(?) jaar vrijwel niemand zonder doping op de fiets geweest. En wie garandeert je dat dat in de toekomst wel zo zal zijn?
Dus dan denk ik; doe dan liever alsof en kijk alleen naar positieve tests, speel het spelletje mee, in plaats van achteraf overwinningen in te trekken en ongeveer elke touruitslag ongeldig te verklaren.
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, na 2006 is de hele wielersport ineens schoon.
UCI beslist daarover binnen 3 weken.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:59 schreef matthijst het volgende:
Maar als de toekomst beter is, wat is dan het nut van het verkloten van de geschiedenis nu nog.
Bepaalt usada eigenlijk wel over die tourzeges, of is dat puur iets Amerikaans, op papier?
Lees eens terug ipv je onkunde hier tentoon te spreiden.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:59 schreef matthijst het volgende:
Maar als de toekomst beter is, wat is dan het nut van het verkloten van de geschiedenis nu nog.
Bepaalt usada eigenlijk wel over die tourzeges, of is dat puur iets Amerikaans, op papier?
Je moet toch ooit het signaal geven. Vrouwen atletiek lijdt echt onder het juk van de jaren 80, ga de wereldrecords van alle sprintnummers en krachtnummers maar eens na, na 20 - 25 jaar staan de meeste WR's nog als een huis. Dit werkt demotiverend voor de atletes en zorgt er ook voor dat ze minder inkomsten hebben, minder populair zijn, ... dan de mannen die wel nieuwe WR's kunnen vestigen. Nu is het wel zo dat doping beter werkte voor vrouwen in vergelijking met mannen qua prestatieverbetering.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:59 schreef matthijst het volgende:
Geschiedenis als in: tourzeges afnemen, Armstrong heldenverhaal kapot makenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:01 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Lees eens terug ipv je onkunde hier tentoon te spreiden.
Kijk eens naar de namen die genoemd worden. Vrijwel allemaal nog actief in het wielrennen.
Mja, OK, maar Tour is elke keer een nieuwe wedstrijd, dus daar geldt het minder voor. Al is 7 op een rij natuurlijk een leuke uitdaging, zonder dopingquote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:02 schreef kl1172 het volgende:
Je moet toch ooit het signaal geven.
Dit werkt demotiverend voor de atletes en zorgt er ook voor dat ze minder inkomsten hebben, minder populair zijn, ... dan de mannen die wel nieuwe WR's kunnen vestigen.
Probeer je nu te zeggen dat de USADA de geschiedenis verkloot? Dat is helemaal mooi!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:59 schreef matthijst het volgende:
Ben je nu echt zo dom?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:03 schreef matthijst het volgende:
[..]
Armstrong heldenverhaal kapot maken
Mwah, dat is ook niet waar.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:18 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Armstrong blijft wel een wielerheld, hij versloeg de anderen met gelijke wapens.
Dat iedereen doping gebruikte wil niet zeggen dat de wapens gelijk waren. Misschien had hij wel een Kalashnikov en de anderen colts.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:18 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Armstrong blijft wel een wielerheld, hij versloeg de anderen met gelijke wapens.
Ik had het zo gelaten. Case closed. Kloar.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:12 schreef ThePlaneteer het volgende:
Probeer je nu te zeggen dat de USADA de geschiedenis verkloot? Dat is helemaal mooi!
Ben je nu echt zo dom?
Maar dan moeten enkel eeneïge twee-, drie-, vier-, ...-lingen tegen elkaar laten strijden en dan blijft er niet veel meer over he. We moeten ergens een grens trekken.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:21 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Mwah, dat is ook niet waar.Aangezien sommigen meer profijt hebben van doping dan anderen, dat is in de vorige topics ook al besproken. Voor sommigen is het veel effectiever geweest om doping te gebruiken dan voor andere renners. Dus de stelling dat Armstrong clean ook al die Tours had gewonnen is te kort door de bocht...
Dat hij het talent had om een (erg) goede topsporter te zijn dat lijkt mij wel bewezen ja, maar dat zal ook niemand ontkennen.
Je moet echt iets meer de voorgeschiedenis doorlezen, want deze posts zijn gewoon allemaal ongefundeerd.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:21 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ik had het zo gelaten. Case closed. Kloar.
Zou haast willen zeggen: waar bemoeien die Amerikanen zich mee; lijkt me vooral iets voor UCI.
Maar goed, het is vast een goed gevoel als jij degene bent die USPS ontmaskerd heeft
Het punt is, zelfs bij het toestaan van doping, dat er nog steeds mensen zijn die daar onevenredig van profiteren of nog meer risico nemen dan de rest, dus dat is ook de oplossing niet. Vaughters heeft het in z'n laatste interviews wat gedetailleerder uitgelegd, maar in principe profiteren sommige 'anti-klimmers' zoals Riis juist gigantisch van bepaalde dopingcocktails. Want hun lichaamsbouw zorgde voor relatief veel kracht en de ondersteuning van EPO zorgde ervoor dat hun efficientie zoveel omhoog ging dat ze die kracht ook in het hooggebergte lange tijd konden gebruiken. Efficiente lichte klimmertjes hadden dus door hun lichaamstype minder aan EPO en moeten al weer groeihormonen gaan gebruiken om hun spieren aan te passen, oftewel het legaliseren van sommige producten gaat niets oplossen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:23 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Maar dan moeten enkel eeneïge twee-, drie-, vier-, ...-lingen tegen elkaar laten strijden en dan blijft er niet veel meer over he. We moeten ergens een grens trekken.
Kun je niet gewoon uitloggen?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:21 schreef matthijst het volgende:
[..]
Zou haast willen zeggen: waar bemoeien die Amerikanen zich mee; lijkt me vooral iets voor UCI.
Maar goed, het is vast een goed gevoel als jij degene bent die USPS ontmaskerd heeft
Posts zijn inderdaad op weinig anders gebaseerd dan dat ik het apart vindt dat een paar Amerikanen op heksenjacht gaan om Amstrong te pakken.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:24 schreef DeeBee het volgende:
Je moet echt iets meer de voorgeschiedenis doorlezen, want deze posts zijn gewoon allemaal ongefundeerd.
Dat je liever zou zien dat er niets gedaan wordt aan dopingzaken uit het verleden dat kan op zich, maar is ook een beetje een struisvogeltactiek. Ik geloof persoonlijk wel in de positieve effecten om ook valsspelers uit het verleden te ontmaskeren!
Hij heeft recht op zijn mening, hoe tegendraads die ook moge zijn.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:25 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Kun je niet gewoon uitloggen?
Jawel, maar als je alleen je eigen mening wilt horen kun je toch beter tegen de spiegel gaan praten? Scheelt weer typenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:25 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Kun je niet gewoon uitloggen?
Ja, maar dan heeft die weer zulk genetisch voordeel... als je die kant op gaat dan is clean ook oneerlijk. Zo simpel is het. De beste (in een utopisch cleane sport) zal altijd wel een genetisch voordeel hebben tov de tweede, derde, ... zo kun je dan ook genetisch gezien beter reageren op doping dan een ander. Ofwel neem je ofwel niet. En ja bij EPO heb je mensen die enorm goed reageren en anderen weer niet alhoewel ze genetisch gezien superieur zijn zonder EPO.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:24 schreef DeeBee het volgende:
Het punt is, zelfs bij het toestaan van doping, dat er nog steeds mensen zijn die daar onevenredig van profiteren of nog meer risico nemen dan de rest, dus dat is ook de oplossing niet.
Ja, maar een mening hebben is niets bijzonders. Het lastige in al die discussies is dat mensen een mening presteren (prima!), maar vervolgens proberen anderen ze ervan te overtuigen dat die mening op zich een beetje apart is en aan sommige kanten rammelt door argumenten te presenteren. Maar vervolgens worden die posts genegeeerd met de klassieker: 'maar het is mijn mening, dus die kan niet fout zijn!'quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:27 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Hij heeft recht op zijn mening, hoe tegendraads die ook moge zijn.
Het lijkt mij ook een hartstikke gezonde situatie dat cleane topsport oneerlijk is!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:29 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Ja, maar dan heeft die weer zulk genetisch voordeel... als je die kant op gaat dan is clean ook oneerlijk. Zo simpel is het. De beste (in een utopisch cleane sport) zal altijd wel een genetisch voordeel hebben tov de tweede, derde, ... zo kun je dan ook genetisch gezien beter reageren op doping dan een ander. Ofwel neem je ofwel niet.
Zo heb ik ook een hekel aan al die astma lijders onder de topsporters... pech dan ben je gewoon genetisch niet perfect genoeg als je niet zonder puffertje je bij de elite atleten kunt scharen.
Inderdaad, zo is het nu eenmaal, niet eerlijk. Daarom dat ik niet echt graag discussiëer over die heeft meer voordeel bij doping dan de andere. Alhoewel ik het waarom erachter weer wel interessant vind. Ik vind dat de lijn moet getrokken worden bij gebruik/geen gebruik. De rest is gewoon geneuzel in de marge. Ik weet ook wel dat EPO voor sommige rijders echt dag en nacht verschil kan maken, maar ik vind het gebruik van steroïden even schuldig als EPO-gebruik. Ook al geven ze beide andere effecten en heeft het ene veel meer voordeel dan het andere.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:30 schreef DeeBee het volgende:
Het lijkt mij ook een hartstikke gezonde situatie dat cleane topsport oneerlijk is!Want ik heb zelf nou eenmaal maar een VO2-max van 50-55 en niet van 90, daarom ben ik ook een amateur die aardig kan sporten en geen klimmer die bergen in de Tour over kan jagen in juli.
Want je hebt groot gelijk met je astma-attesten etc., dan ben je blijkbaar helaas niet helemaal geschikt voor topsport.
UCI is juist zo corrupt als de pest, daarom heeft het zoveel jaren door kunnen etteren. Nogmaals, lees de feiten eens en stop met je kop in het zand stekenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:21 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dus dan helemaal: case closed, waar bemoeien die Amerikanen zich meequote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:23 schreef vaarsuvius het volgende:
UCI is juist zo corrupt als de pest, daarom heeft het zoveel jaren door kunnen etteren. Nogmaals, lees de feiten eens en stop met je kop in het zand steken
Als je Hammilton's boek gelezen hebt, dan lees je dit zonder probleem als, 'I'm gonna use EPO ofcourse'. Geen enkele vaagheid in dat antwoord hehe.quote:
USADA is een onafhankelijk instituut dat opereert volgens de wereldwijd geldende doping regels samengesteld door het WADA.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:53 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dus dan helemaal: case closed, waar bemoeien die Amerikanen zich mee
quote:SON - Oud-renner Remmert Wielinga uit Eindhoven is niet verrast door de uitspraken van wielrenner Levi Leipheimer dat hij in de periode 2002-2004 doping toegediend heeft gekregen van de toenmalige ploegarts van Rabobank. Remmert Wielinga fietste tussen 2003 en 2005 voor de Raboploeg. "Ik begreep toen al dat bepaalde dingen gebeuren. Ook bij Rabobank."
"Deze belastende verklaring van Leipheimer komt voor mij niet als een verrassing. Het dopinggebruik gebeurde bij andere ploegen en dus ook bij Rabobank. Ik heb er zelf niets van meegekregen en mij is nooit iets opgelegd, maar dat het gebeurde geloof ik best", laat Wielinga telefonisch vanuit Zuid-Frankrijk weten.
Wielinga ontkent zelf ooit doping te hebben gebruikt. "Ik heb nooit opdracht gekregen dat ik iets moest nemen. Ook niet bij Rabobank. In alle eerlijkheid, daarvoor steek ik mijn handen in het vuur. Maar het verbaast me allemaal niet."
Ronald Mutsaars
Wielinga staat met die reactie niet alleen want ook Ronald Mutsaars uit Schijndel, destijds lid van de Rabo-ploeg, kijkt niet vreemd op van de beschuldiging van Leipheimer. "Ik geloof in de wielerwereld helemaal niemand meer. Mijn vertrouwen is totaal nul. Ik heb regelmatig in uitslagen renners ver voor me zien staan die uit het niets kwamen en opeens goed presteerden. Later gaven ze toe doping gebruikt te hebben. Natuurlijk voelde ik me belazerd", aldus Mutsaars die sinds 2007 een wielerwinkel in Schijndel runt.
Reactie Rabobank
De ploegleiding van Rabobank neemt in een persbericht geen afstand van de beschuldiging van Levi Leipheimer. Het managemant van de ploeg wil 'dat de wielersport collectief een streep onder die periode zet. Het probleem blijkt echter zo omvangrijk dat dit centraal zou moeten gebeuren'.
"De wielersport heeft een enorm verleden, tegelijkertijd heeft de sport ook een grote toekomst. De Rabobank wielerploeg is ervan overtuigd dat de sport op de goede weg is. Het management van de Rabobank Wielerploeg kijkt naar voren. Rabobank wil op een schone en eerlijke wijze resultaten boeken in de wielersport."
'Totale onzin'
Bij de Raboploeg werden de afgelopen jaren al diverse personen ontslagen die in die periode betrokken waren bij de ploeg. Ook dat is geen verrassing voor Remmert Wielinga. "Zo'n Theo de Rooy die zegt dat hij niets geweten heeft van dopinggebruik omdat het een zaak was tussen renner en ploegarts, dat is toch totale onzin. Als er binnen de Rabo-ploeg mensen waren die alles wisten, was het wel het management van de ploeg."
"Zij wisten dus ook of er gebruikt werd en door wie. Ook Adri van Houwelingen en Erik Breukink. Daar ben ik van overtuigd. Dit is gewoon geen eerlijk verhaal vanuit de Raboploeg."
'Bank voerde druk op'
Wielinga kan zich nog herinneren uit zijn Rabo-periode dat de druk af en toe enorm hoog werd opgevoerd. "Dan werd er gebeld vanuit het management van de bank en werden er prestaties geëist. Een vierde of vijfde plaats in de Vuelta was dan niet genoeg meer. Het moest beter. Ik kan me voorstellen dat er daarom naar doping gegrepen is. Want dat zorgde voor betere prestaties. Alleen deden andere ploegen het ook!"
'Doping is er nog steeds'
Volgens de tegenwoordig in Zuid-Frankrijk woonachtige Wielinga is het ook een 'onzinverhaal' van ploegen en renners die zeggen dat ze in 2007 gestopt zijn met het gebruik van doping. "Doping in het wielrennen is hetzelfde als corruptie in de normale maatschappij. Corruptie kun je niet wegkrijgen en doping dus ook niet."
"Kijk maar naar de snelheden van tien jaar geleden en nu. In tijdritten en bergetappes zijn de snelheden nu zelfs af en toe nog hoger. Dat komt niet alleen door lichtere fietsen, betere trainingsmethoden en betere voeiding. Doping is nog lang niet uit het wielrennen verdwenen."
Rustig maar, geen paniekquote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:47 schreef DeeBee het volgende:
Tuurlijk, camera's op telefoons in 1999, toen was de Nokia 3310 nog niet eens uit!![]()
Gewoon suffe stukjes die weinig toevoegen, vind ik. Aannames, geen hard bewijs.quote:En dit 'aannames' noemen, goede manier om verklaringen onder ede te bagatelliseren... En het isoleren van één bekentenis is erg makkelijk (en de focus leggen op een miniem iets is ook een befaamde techniek in de verdediging van Armstrong).
Totaal plaatje wel ja, maak je geen zorgen...quote:En als je er dan één vaagheid uit haalt, dan snap je wederom niks van de opbouw van die zaak, want als 20+ mensen het onafhankelijk van elkaar verklaren onder ede, dan is dat solide bewijs.
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:31 schreef Szura het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn naam is Levi Leipheimer. Tot 2005 heb ik me volgestopt met doping, onder andere in mijn tijd bij de Rabobank-ploeg. In Nederlandse dienst reed ik geen platte prijs bij elkaar, soit.
Ik keerde in 2007 terug bij Discovery Channel en werkte daarna nog met Armstrong, Contador en Bruyneel bij Astana en Radioshack. In 2006 heb ik doping afgezworen en ben ik clean gaan rijden. De tweede plaats in de Vuelta en de derde plaats in de Tour in de twee jaar daarna heb ik op boterhammen met pindakaas behaald.![]()
![]()
Maar over die kunstblaas heb ik nog steeds niets gelezenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:00 schreef JohnDDD het volgende:
Ja onzin idd. Ik werd hier 5, 6 jaar geleden uitgelachen omdat ik zei dat hele teams aan de dope waren. Maar nu blijkt toch wel dat het klopt. Vind het ook triest dat ze beweren dat armstrong de spil was in het grootste dopingteam ooit. Ze hebben andere teams nl niet onderzocht. Dat riis met zijn csc van rotsen sprong en ging zwemmen is natuurlijk ook een coverup. Het is jammer dat mannen als zavriskie en hamilton daar niets over hebben gezegd.
Het is gewoon jammer dat alleen lance moet hangen. Dan moet ook eibdelijk contador hangen. En riis. En ulle
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |