Posts zijn inderdaad op weinig anders gebaseerd dan dat ik het apart vindt dat een paar Amerikanen op heksenjacht gaan om Amstrong te pakken.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:24 schreef DeeBee het volgende:
Je moet echt iets meer de voorgeschiedenis doorlezen, want deze posts zijn gewoon allemaal ongefundeerd.
Dat je liever zou zien dat er niets gedaan wordt aan dopingzaken uit het verleden dat kan op zich, maar is ook een beetje een struisvogeltactiek. Ik geloof persoonlijk wel in de positieve effecten om ook valsspelers uit het verleden te ontmaskeren!
Hij heeft recht op zijn mening, hoe tegendraads die ook moge zijn.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:25 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Kun je niet gewoon uitloggen?
Jawel, maar als je alleen je eigen mening wilt horen kun je toch beter tegen de spiegel gaan praten? Scheelt weer typenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:25 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Kun je niet gewoon uitloggen?
Ja, maar dan heeft die weer zulk genetisch voordeel... als je die kant op gaat dan is clean ook oneerlijk. Zo simpel is het. De beste (in een utopisch cleane sport) zal altijd wel een genetisch voordeel hebben tov de tweede, derde, ... zo kun je dan ook genetisch gezien beter reageren op doping dan een ander. Ofwel neem je ofwel niet. En ja bij EPO heb je mensen die enorm goed reageren en anderen weer niet alhoewel ze genetisch gezien superieur zijn zonder EPO.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:24 schreef DeeBee het volgende:
Het punt is, zelfs bij het toestaan van doping, dat er nog steeds mensen zijn die daar onevenredig van profiteren of nog meer risico nemen dan de rest, dus dat is ook de oplossing niet.
Ja, maar een mening hebben is niets bijzonders. Het lastige in al die discussies is dat mensen een mening presteren (prima!), maar vervolgens proberen anderen ze ervan te overtuigen dat die mening op zich een beetje apart is en aan sommige kanten rammelt door argumenten te presenteren. Maar vervolgens worden die posts genegeeerd met de klassieker: 'maar het is mijn mening, dus die kan niet fout zijn!'quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:27 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Hij heeft recht op zijn mening, hoe tegendraads die ook moge zijn.
Het lijkt mij ook een hartstikke gezonde situatie dat cleane topsport oneerlijk is!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:29 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Ja, maar dan heeft die weer zulk genetisch voordeel... als je die kant op gaat dan is clean ook oneerlijk. Zo simpel is het. De beste (in een utopisch cleane sport) zal altijd wel een genetisch voordeel hebben tov de tweede, derde, ... zo kun je dan ook genetisch gezien beter reageren op doping dan een ander. Ofwel neem je ofwel niet.
Zo heb ik ook een hekel aan al die astma lijders onder de topsporters... pech dan ben je gewoon genetisch niet perfect genoeg als je niet zonder puffertje je bij de elite atleten kunt scharen.
Inderdaad, zo is het nu eenmaal, niet eerlijk. Daarom dat ik niet echt graag discussiëer over die heeft meer voordeel bij doping dan de andere. Alhoewel ik het waarom erachter weer wel interessant vind. Ik vind dat de lijn moet getrokken worden bij gebruik/geen gebruik. De rest is gewoon geneuzel in de marge. Ik weet ook wel dat EPO voor sommige rijders echt dag en nacht verschil kan maken, maar ik vind het gebruik van steroïden even schuldig als EPO-gebruik. Ook al geven ze beide andere effecten en heeft het ene veel meer voordeel dan het andere.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:30 schreef DeeBee het volgende:
Het lijkt mij ook een hartstikke gezonde situatie dat cleane topsport oneerlijk is!Want ik heb zelf nou eenmaal maar een VO2-max van 50-55 en niet van 90, daarom ben ik ook een amateur die aardig kan sporten en geen klimmer die bergen in de Tour over kan jagen in juli.
Want je hebt groot gelijk met je astma-attesten etc., dan ben je blijkbaar helaas niet helemaal geschikt voor topsport.
UCI is juist zo corrupt als de pest, daarom heeft het zoveel jaren door kunnen etteren. Nogmaals, lees de feiten eens en stop met je kop in het zand stekenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:21 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ik had het zo gelaten. Case closed. Kloar.
Zou haast willen zeggen: waar bemoeien die Amerikanen zich mee; lijkt me vooral iets voor UCI.
Maar goed, het is vast een goed gevoel als jij degene bent die USPS ontmaskerd heeft
Dus dan helemaal: case closed, waar bemoeien die Amerikanen zich meequote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:23 schreef vaarsuvius het volgende:
UCI is juist zo corrupt als de pest, daarom heeft het zoveel jaren door kunnen etteren. Nogmaals, lees de feiten eens en stop met je kop in het zand steken
Als je Hammilton's boek gelezen hebt, dan lees je dit zonder probleem als, 'I'm gonna use EPO ofcourse'. Geen enkele vaagheid in dat antwoord hehe.quote:
USADA is een onafhankelijk instituut dat opereert volgens de wereldwijd geldende doping regels samengesteld door het WADA.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:53 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dus dan helemaal: case closed, waar bemoeien die Amerikanen zich mee
quote:SON - Oud-renner Remmert Wielinga uit Eindhoven is niet verrast door de uitspraken van wielrenner Levi Leipheimer dat hij in de periode 2002-2004 doping toegediend heeft gekregen van de toenmalige ploegarts van Rabobank. Remmert Wielinga fietste tussen 2003 en 2005 voor de Raboploeg. "Ik begreep toen al dat bepaalde dingen gebeuren. Ook bij Rabobank."
"Deze belastende verklaring van Leipheimer komt voor mij niet als een verrassing. Het dopinggebruik gebeurde bij andere ploegen en dus ook bij Rabobank. Ik heb er zelf niets van meegekregen en mij is nooit iets opgelegd, maar dat het gebeurde geloof ik best", laat Wielinga telefonisch vanuit Zuid-Frankrijk weten.
Wielinga ontkent zelf ooit doping te hebben gebruikt. "Ik heb nooit opdracht gekregen dat ik iets moest nemen. Ook niet bij Rabobank. In alle eerlijkheid, daarvoor steek ik mijn handen in het vuur. Maar het verbaast me allemaal niet."
Ronald Mutsaars
Wielinga staat met die reactie niet alleen want ook Ronald Mutsaars uit Schijndel, destijds lid van de Rabo-ploeg, kijkt niet vreemd op van de beschuldiging van Leipheimer. "Ik geloof in de wielerwereld helemaal niemand meer. Mijn vertrouwen is totaal nul. Ik heb regelmatig in uitslagen renners ver voor me zien staan die uit het niets kwamen en opeens goed presteerden. Later gaven ze toe doping gebruikt te hebben. Natuurlijk voelde ik me belazerd", aldus Mutsaars die sinds 2007 een wielerwinkel in Schijndel runt.
Reactie Rabobank
De ploegleiding van Rabobank neemt in een persbericht geen afstand van de beschuldiging van Levi Leipheimer. Het managemant van de ploeg wil 'dat de wielersport collectief een streep onder die periode zet. Het probleem blijkt echter zo omvangrijk dat dit centraal zou moeten gebeuren'.
"De wielersport heeft een enorm verleden, tegelijkertijd heeft de sport ook een grote toekomst. De Rabobank wielerploeg is ervan overtuigd dat de sport op de goede weg is. Het management van de Rabobank Wielerploeg kijkt naar voren. Rabobank wil op een schone en eerlijke wijze resultaten boeken in de wielersport."
'Totale onzin'
Bij de Raboploeg werden de afgelopen jaren al diverse personen ontslagen die in die periode betrokken waren bij de ploeg. Ook dat is geen verrassing voor Remmert Wielinga. "Zo'n Theo de Rooy die zegt dat hij niets geweten heeft van dopinggebruik omdat het een zaak was tussen renner en ploegarts, dat is toch totale onzin. Als er binnen de Rabo-ploeg mensen waren die alles wisten, was het wel het management van de ploeg."
"Zij wisten dus ook of er gebruikt werd en door wie. Ook Adri van Houwelingen en Erik Breukink. Daar ben ik van overtuigd. Dit is gewoon geen eerlijk verhaal vanuit de Raboploeg."
'Bank voerde druk op'
Wielinga kan zich nog herinneren uit zijn Rabo-periode dat de druk af en toe enorm hoog werd opgevoerd. "Dan werd er gebeld vanuit het management van de bank en werden er prestaties geëist. Een vierde of vijfde plaats in de Vuelta was dan niet genoeg meer. Het moest beter. Ik kan me voorstellen dat er daarom naar doping gegrepen is. Want dat zorgde voor betere prestaties. Alleen deden andere ploegen het ook!"
'Doping is er nog steeds'
Volgens de tegenwoordig in Zuid-Frankrijk woonachtige Wielinga is het ook een 'onzinverhaal' van ploegen en renners die zeggen dat ze in 2007 gestopt zijn met het gebruik van doping. "Doping in het wielrennen is hetzelfde als corruptie in de normale maatschappij. Corruptie kun je niet wegkrijgen en doping dus ook niet."
"Kijk maar naar de snelheden van tien jaar geleden en nu. In tijdritten en bergetappes zijn de snelheden nu zelfs af en toe nog hoger. Dat komt niet alleen door lichtere fietsen, betere trainingsmethoden en betere voeiding. Doping is nog lang niet uit het wielrennen verdwenen."
Rustig maar, geen paniekquote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:47 schreef DeeBee het volgende:
Tuurlijk, camera's op telefoons in 1999, toen was de Nokia 3310 nog niet eens uit!![]()
Gewoon suffe stukjes die weinig toevoegen, vind ik. Aannames, geen hard bewijs.quote:En dit 'aannames' noemen, goede manier om verklaringen onder ede te bagatelliseren... En het isoleren van één bekentenis is erg makkelijk (en de focus leggen op een miniem iets is ook een befaamde techniek in de verdediging van Armstrong).
Totaal plaatje wel ja, maak je geen zorgen...quote:En als je er dan één vaagheid uit haalt, dan snap je wederom niks van de opbouw van die zaak, want als 20+ mensen het onafhankelijk van elkaar verklaren onder ede, dan is dat solide bewijs.
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:31 schreef Szura het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn naam is Levi Leipheimer. Tot 2005 heb ik me volgestopt met doping, onder andere in mijn tijd bij de Rabobank-ploeg. In Nederlandse dienst reed ik geen platte prijs bij elkaar, soit.
Ik keerde in 2007 terug bij Discovery Channel en werkte daarna nog met Armstrong, Contador en Bruyneel bij Astana en Radioshack. In 2006 heb ik doping afgezworen en ben ik clean gaan rijden. De tweede plaats in de Vuelta en de derde plaats in de Tour in de twee jaar daarna heb ik op boterhammen met pindakaas behaald.![]()
![]()
Maar over die kunstblaas heb ik nog steeds niets gelezenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:00 schreef JohnDDD het volgende:
Ja onzin idd. Ik werd hier 5, 6 jaar geleden uitgelachen omdat ik zei dat hele teams aan de dope waren. Maar nu blijkt toch wel dat het klopt. Vind het ook triest dat ze beweren dat armstrong de spil was in het grootste dopingteam ooit. Ze hebben andere teams nl niet onderzocht. Dat riis met zijn csc van rotsen sprong en ging zwemmen is natuurlijk ook een coverup. Het is jammer dat mannen als zavriskie en hamilton daar niets over hebben gezegd.
Het is gewoon jammer dat alleen lance moet hangen. Dan moet ook eibdelijk contador hangen. En riis. En ulle
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |