Dit lijkt me een hele mooie jaquote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:20 schreef Rossdale het volgende:
Ik verwacht dat Walt die methylamine waar de DEA hun GPS trackers op heeft zitten aan die "andere partij" geeft.
Die kerel krijgt dan hetzelfde materiaal als wat hij nu aan het testen is (de fles die Mike gaf), dus dat merkt hij niet en de DEA wordt op het verkeerde spoor gezet. Tevens worden dan Mike en Jesse betaald van de 10 mil die betaald voor die 1000 liter.
Daarbij wordt de link tussen "Heisenberg" en Madrigal dus verbroken, omdat de DEA denkt dat dit materiaal van Madrigal naar Phoenix (?) verscheept wordt.
Everybody wins
Dat klopt, maar die treinroof is natuurlijk anders gelopen dan verwacht. Mike&Jesse besloten pas te stoppen toen Mike constant gevolgd werd, en dat kind werd doodgeschoten.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:59 schreef Levolution het volgende:
Maar dan hadden ze net zo goed die treinroof niet hoeven te doen voor zichzelf.
Volgensmij voerden ze die treinroof toch juist uit zodat ze self-sufficent zouden zijn. De voorraad van die vrouw kwam steeds in kleine delen toch?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:41 schreef Levolution het volgende:
Is daar wel 1000 gallon beschikbaar?
Dus dit is een last resort? Waarom konden ze niet eerder met een busje met een 1000 gallon tank gewoon de methylamine bij Lydia weg halen? Zonder dat ze die vaten en dus de trackers meenemen? Was makkelijker geweest dan de treinroof. Of waren ze bang dat de plaats gebugged was?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:02 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Dat klopt, maar die treinroof is natuurlijk anders gelopen dan verwacht. Mike&Jesse besloten pas te stoppen toen Mike constant gevolgd werd, en dat kind werd doodgeschoten.
Die trein bevatte een wagon vol methylamine die onderweg was naar Madrigal. Als ze daar 1000 liter (of gallon?) uit konden tappen, dan moeten ze bij Madrigal dus gemiddeld véél meer dan 1000 liter of gallon in opslag hebben.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:05 schreef Jivis het volgende:
Goede theorie ja, op dit na:
[..]
Volgensmij voerden ze die treinroof toch juist uit zodat ze self-sufficent zouden zijn. De voorraad van die vrouw kwam steeds in kleine delen toch?
Volgens Wikipedia bevat een standaardvat 42 gallon. Dus dan hebben ze meer dan 20 vaten nodig voor 1000 gallon.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:05 schreef Jivis het volgende:
Goede theorie ja, op dit na:
[..]
Volgensmij voerden ze die treinroof toch juist uit zodat ze self-sufficent zouden zijn. De voorraad van die vrouw kwam steeds in kleine delen toch?
Waarom pakten ze het niet aanvankelijk gewoon bij Madrigal weg dan? Ze konden de trackers makkelijk weghalen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:10 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Die trein bevatte een wagon vol methylamine die onderweg was naar Madrigal. Als ze daar 1000 liter (of gallon?) uit konden tappen, dan moeten ze bij Madrigal dus gemiddeld véél meer dan 1000 liter of gallon in opslag hebben.
Ah, okee. Dan zou het inderdaad prima kunnen ja.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:10 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Die trein bevatte een wagon vol methylamine die onderweg was naar Madrigal. Als ze daar 1000 liter (of gallon?) uit konden tappen, dan moeten ze bij Madrigal dus gemiddeld véél meer dan 1000 liter of gallon in opslag hebben.
Dat valt op, ze weten dat de DEA precies weet wat er bij Madrigal in opslag staat. Als er wat verdwijnt hebben ze direct bewijs dat Madrigal en dus Lydia met foute praktijken bezig zijn.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:06 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dus dit is een last resort? Waarom konden ze niet eerder met een busje met een 1000 gallon tank gewoon de methylamine bij Lydia weg halen? Zonder dat ze die vaten en dus de trackers meenemen? Was makkelijker geweest dan de treinroof. Of waren ze bang dat de plaats gebugged was?
De DEA merkt het toch ook als de trackers weggehaald worden.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:10 schreef Levolution het volgende:
[..]
Waarom pakten ze het niet aanvankelijk gewoon bij Madrigal weg dan? Ze konden de trackers makkelijk weghalen.
Ja ik weet het ook niet, maar dit is de enige theorie die ik kan bedenken waarbij niemand van de BB cast benadeeld wordt. Al zal er uiteraard iets mis gaan.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:11 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ah, okee. Dan zou het inderdaad prima kunnen ja.
En als ze dat nu doen valt het niet op? Had de DEA zijn handen teruggetrokken van Madrigal (kan het me niet herinneren) na die afgang?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:12 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dat valt op, ze weten dat de DEA precies weet wat er bij Madrigal in opslag staat. Als er wat verdwijnt hebben ze direct bewijs dat Madrigal en dus Lydia met foute praktijken bezig zijn.
Ik zou hier weg blijven als ik jou wasquote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:19 schreef JaafkeGB het volgende:
Sinds maandag begonne met deze serie.
ben nu bij seizoen 1 afl 5. maar wat een serie zeg!!
geweldig gewoon, had echt zo iets nodig tot ik weer aan dexter kan
Ga kijken tot seizoen 5 en kom dan pas weer terug voordat je gespoiled wordquote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:19 schreef JaafkeGB het volgende:
Sinds maandag begonne met deze serie.
ben nu bij seizoen 1 afl 5. maar wat een serie zeg!!
geweldig gewoon, had echt zo iets nodig tot ik weer aan dexter kan
Natuurlijk valt het op, dat is dan de bedoeling. Ze zien dan dat de vaten gestolen worden, maar omdat Walt, Jesse en Mike deze vaten doorverkopen zal de DEA dus denken dat die andere kerels de vaten methylamine van Madrigal gejat hebben.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:14 schreef Levolution het volgende:
[..]
En als ze dat nu doen valt het niet op? Had de DEA zijn handen teruggetrokken van Madrigal (kan het me niet herinneren) na die afgang?
Maar gaan die andere lui dan niet heel makkelijk Walt Jesse en Mike verraden? (wraak en zulks)quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:31 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Natuurlijk valt het op, dat is dan de bedoeling. Ze zien dan dat de vaten gestolen worden, maar omdat Walt, Jesse en Mike deze vaten doorverkopen zal de DEA dus denken dat die andere kerels de vaten methylamine van Madrigal gejat hebben.
Oké, prima theorie eigenlijk. Behalve als de DEA het niet als diefstal ziet, maar als geouwehoer van Madrigal. Dan komt stresskip Lydia dus weer in de problemen en dat zijn meteen ook problemen voor ons team.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:31 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Natuurlijk valt het op, dat is dan de bedoeling. Ze zien dan dat de vaten gestolen worden, maar omdat Walt, Jesse en Mike deze vaten doorverkopen zal de DEA dus denken dat die andere kerels de vaten methylamine van Madrigal gejat hebben.
Een oorlog met die gasten zit er misschien wel in, ben benieuwd hoe gevaarlijk ze zijn. Gus en het kartel leken tot nu toe toch wel het ultieme gevaar.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:37 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Maar gaan die andere lui dan niet heel makkelijk Walt Jesse en Mike verraden? (wraak en zulks)
Zou kunnen, er zal sowieso wel ergens iets gigantisch mis gaan. Zo ontzettend veel aflevering BB komen er niet meer en ik geloof echt niet dat er een eind goed, al goed einde zal komen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:37 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Maar gaan die andere lui dan niet heel makkelijk Walt Jesse en Mike verraden? (wraak en zulks)
ik verwacht gewoon dat Walt gewoon voor die andere dudes gaat koken en verkopen voor zijn eigen prijs. Dan hebben ze zelf superieure kwaliteit (met of zonder blauw, maakt niet uit), Jesse en Mike hun miljoenen en Walt zijn aandeel in de Empire Business.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:43 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Zou kunnen, er zal sowieso wel ergens iets gigantisch mis gaan. Zo ontzettend veel aflevering BB komen er niet meer en ik geloof echt niet dat er een eind goed, al goed einde zal komen.
True, maar het is wel altijd zo gegaan. Krazy 8, Tuco, de tweelingen, Gus. Het was net een video game waarin je steeds moeilijkere bazen voorgeschoteld krijgt.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:54 schreef Tijz het volgende:
Ik denk niet dat er opnieuw een Gus-achtig persoon achter Walt aangaat, want dat zou gewoon een herhaling zijn van de verhaallijn van seizoen 4.
Dat was de TT twee topics terug al.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:49 schreef planethugo het volgende:
[..]
ik verwacht gewoon dat Walt gewoon voor die andere dudes gaat koken en verkopen voor zijn eigen prijs. Dan hebben ze zelf superieure kwaliteit (met of zonder blauw, maakt niet uit), Jesse en Mike hun miljoenen en Walt zijn aandeel in de Empire Business.
Waarom geen TT trouwens? I'm in the Empire business zou wel passend zijn
Denk dat breaking bad in zwart wit ook wel een aanrader is. Heb nu s01 tot en met 4 2 keer gezien. Maar ga denk ik volgend jaar als alles uit is alles opnieuw kijken. Zwart wit klinkt leuk maar er zit veel kleur codes in.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 21:14 schreef Dandilion het volgende:
ik weet niet of deze al eens is gepost, maar ik vond het echt een mooie video. met dit nummer van Johhny Cash erbij,![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 41% gewijzigd door Dawnbreaker op 24-08-2012 01:49:47 ]<hr>
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:18 schreef seto het volgende:
Mogelijke spoiler:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:18 schreef seto het volgende:
Mogelijke spoiler:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goeie theorie ja... En de DEA pakt die andere bende dan op en dan hebben Walter en anderen geen last meer van de DEA want Heisenberg team is dan ontmantelt volgens de DEA, althans dat zullen ze denken.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 12:40 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
[..]
Dit lijkt me een hele mooie ja
En zij zouden Walt, Jesse en Mike (vooral Mike kennen ze) niet verlinken voor strafvermindering?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 16:54 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Goeie theorie ja... En de DEA pakt die andere bende dan op en dan hebben Walter en anderen geen last meer van de DEA want Heisenberg team is dan ontmantelt volgens de DEA, althans dat zullen ze denken.
Walter kennen ze iig niet. Die was niet aanwezig bij de meeting en werd ook niet bij naam genoemd. Mike kennen ze idd, hmmm, moet ik ff verder over nadenken. Misschien die hele bende uitmoorden voordat de DEA ze daadwerkenlijk op kunnen pakken?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:00 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
En zij zouden Walt, Jesse en Mike (vooral Mike kennen ze) niet verlinken voor strafvermindering?
Dat gaat hem niet worden. Ze hebben dan namelijk nog steeds geen 'Heisenberg' te pakken, bovendien zal er nog steeds blue meth op de markt zijn.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 16:54 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Goeie theorie ja... En de DEA pakt die andere bende dan op en dan hebben Walter en anderen geen last meer van de DEA want Heisenberg team is dan ontmantelt volgens de DEA, althans dat zullen ze denken.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:02 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Walter kennen ze iig niet. Die was niet aanwezig bij de meeting en werd ook niet bij naam genoemd. Mike kennen ze idd, hmmm, moet ik ff verder over nadenken. Misschien die hele bende uitmoorden voordat de DEA ze daadwerkenlijk op kunnen pakken?
Ik ga er eigenlijk wel vanuit. Ieder seizoen is hij zó dichtbij. Maar misschien doen ze het onverwachte en zal hij er nooit achter komen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 20:42 schreef Dos37 het volgende:
Ik kan echt niet wachten tot het moment dat Hank erachter komt dat Walter Heisenberg is. Geen idee of het gaat komen maar hoop het wel.
In ieder geval moet Hank dan denken dat Heisenberg dood is, anders blijft hij er toch wel achteraan gaan.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 20:47 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
[..]
Ik ga er eigenlijk wel vanuit. Ieder seizoen is hij zó dichtbij. Maar misschien doen ze het onverwachte en zal hij er nooit achter komen.
Wat als Walt doodgaat. En daarmee Heisenberg dus ook. En Hank de link dan pas gaat leggen?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 00:29 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
In ieder geval moet Hank dan denken dat Heisenberg dood is, anders blijft hij er toch wel achteraan gaan.
En áls Hank erachter zou komen, wat zou hij doen? Walt is familie en heeft zijn doktersrekeningen betaald. Plus hij zal zijn baan niet zeker zijn. Net zoals die chief van hem die bevriend was met Gus, die ook ontslagen (?) werd.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 00:29 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
In ieder geval moet Hank dan denken dat Heisenberg dood is, anders blijft hij er toch wel achteraan gaan.
quote:
Ik vind geforceerde cliffhangers altijd een goedkope manier om te kijkers vast te houden.quote:Op zondag 26 augustus 2012 13:31 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Er zal wel een enorme cliffhanger komen na de 8e aflevering. En dan mogen wij bijna een jaar wachten.
Pfff, de 2 kampioenen in "hoe verneuk ik een serie zoveel mogelijk nadat we er gigantisch goed mee zijn begonnen". Ik weer niet of ik het aandurf ze te gaan kijkenquote:Op zondag 26 augustus 2012 16:02 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
14 oktober begint Walking Dead weer, Dexter eind september
Ik moet watquote:Op zondag 26 augustus 2012 16:04 schreef Norrage het volgende:
[..]
Pfff, de 2 kampioenen in "hoe verneuk ik een serie zoveel mogelijk nadat we er gigantisch goed mee zijn begonnen". Ik weer niet of ik het aandurf ze te gaan kijken
Ik denk ook dat de helft van dit seizoen eindigt waar het begonnen is inderdaad.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:14 schreef FredVleespet het volgende:
Misschien slaat hij eind van deze helft van het seizoen op de vlucht. En zien we in de 2e helft het vervolg als hij 52 is.
Hopelijk Skyler, hopelijk.quote:Op zondag 26 augustus 2012 15:06 schreef FredVleespet het volgende:
Laatste episode zal wel een cliffhanger zijn, Hank die erachter komt of iemand die dood gaat (Skyler,Jr,Holly)
Dit idd.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:11 schreef FredVleespet het volgende:
Ben ook nog opzoek naar series. Eerste seizoen van The Wire al binnengehaald. Mad Men was ik aan begonnen maar vond ik na 4 afleveringen nog geen flikker aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"
quote:Op maandag 27 augustus 2012 08:48 schreef Blistering het volgende:
Waarom klik ik op die spoilerFfuuuu.
zn chantage werkte niet,quote:Op maandag 27 augustus 2012 11:21 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Ook hoe hij Jesse's 5 miljoen gewoon besluit te houden
eztvquote:Op maandag 27 augustus 2012 13:08 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
Iemand een goeie torrent link? Al mijn normale torrent sites doet het verschrikkelijk langzaam..
Was ook gewoon heel heel erg dom..quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:43 schreef seto het volgende:
Denk niet dat hij dat zei om het erin te wrijven, meer dat hij zich realiseert wat een gigantische fout hij heeft gemaakt.
Ik dacht dat Walt hem door z'n kop zou schieten, viel nog meequote:Op maandag 27 augustus 2012 15:32 schreef VacaLoca het volgende:
Zodra die eindscene begon, dat Mike langs het water stond en Walt kwam aanrijden, dacht ik al bij mezelf van 'this is where Mike dies'
Het krankzinnige gedrag van Walt begint wat voorspelbaar te worden.
Dat wel ja. Toen hij die gun zag, kon je al verwacht dat hij iets van plan was.quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:32 schreef VacaLoca het volgende:
Zodra die eindscene begon, dat Mike langs het water stond en Walt kwam aanrijden, dacht ik al bij mezelf van 'this is where Mike dies'
quote:Op maandag 27 augustus 2012 17:02 schreef JimboSlice het volgende:
Die kleindochter is net zo gek op schommelen als Walt jr. op ontbijt
Of bij de 1e keer was het vlak voor de pickup, en de tweede keer erg vroegquote:Op maandag 27 augustus 2012 16:42 schreef Geo4kant het volgende:
Maar we moeten er nou vanuit gaan dat tussen het begin en het einde van deze aflevering meer dan 1 maand zat? Want anders klopt het niet met die advocaat die terug kwam en gepakt werd.
Misschien zelfs wel 2.. dat past toch niet echt lekker.
Maarja dit is teveel nadenken, boeien![]()
alleen in opdracht van Gusquote:Op maandag 27 augustus 2012 17:11 schreef seto het volgende:
Waarom doen zoveel mensen ineens alsof Mike zo'n sympathiek karakter was?Een paar seizoenen terug stond hij nog op het punt om Walt te vermoorden.
oh, dan is het goedquote:Op maandag 27 augustus 2012 17:33 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
alleen in opdracht van Gus
Nee, eerste keer was direct na ontvangst van de 5 miljoen. Want voor deze keer moest dat kluisje van zijn kleindochter ook open.. En hij zei vlak voordat hij bij Mike uit de auto stapte dat dit ws. wel de laatste keer zou zijn (of het nog een tijdje zou duren tot de volgende keer). Misschien was hij deze keer voor een ander geld aan het uitdelen?quote:Op maandag 27 augustus 2012 17:12 schreef Baszh het volgende:
[..]
Of bij de 1e keer was het vlak voor de pickup, en de tweede keer erg vroeg
Ik had het al door bij de huiszoeking, toen er op tv werd gesproken van de suicide van een cop.quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:32 schreef VacaLoca het volgende:
Nee, met pickup bedoel ik dat de familieleden/vrienden van die gasten in de gevangenis hun geld ophalen. Als dat op een bepaalde datum of paar data per maand gebeurd hoeft het nog niet te betekenen dat er een hele maand tussen zat.quote:Op maandag 27 augustus 2012 17:43 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Nee, eerste keer was direct na ontvangst van de 5 miljoen. Want voor deze keer moest dat kluisje van zijn kleindochter ook open.. En hij zei vlak voordat hij bij Mike uit de auto stapte dat dit ws. wel de laatste keer zou zijn (of het nog een tijdje zou duren tot de volgende keer). Misschien was hij deze keer voor een ander geld aan het uitdelen?
Mad Men moet je misschien eerst even aan wennen, als je de opzet mooi vindt is het echt een héle goede serie.quote:Op maandag 27 augustus 2012 03:07 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Dit idd.
Het allerhoogste cijfer op imdb en ik vind het ook niet te pruimen. Ik voel ook totaal niet mee met de personages van die serie
Na The Wire is elke andere serie hooguit 'second best', inclusief Breaking Bad. Oz had ook erg sterke (maar ook veel slappe) afleveringen, en The Sopranos blijft natuurlijk een must see. Maar The Wire is beter dan al de rest.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:11 schreef FredVleespet het volgende:
Ben ook nog opzoek naar series. Eerste seizoen van The Wire al binnengehaald. Mad Men was ik aan begonnen maar vond ik na 4 afleveringen nog geen flikker aan.
Nigga...is you taking NOTES on a criminal fucking conspiracy?!quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:35 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Na The Wire is elke andere serie hooguit 'second best', inclusief Breaking Bad. Oz had ook erg sterke (maar ook veel slappe) afleveringen, en The Sopranos blijft natuurlijk een must see. Maar The Wire is beter dan al de rest.
Een serie over de meest immorele criminelen ter wereld verliest gewoon per definitie een stukje geloofwaardigheid zonder ook maar een enkele "fuck".quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:43 schreef Scarface2004 het volgende:
[..]
Nigga...is you taking NOTES on a criminal fucking conspiracy?!
[ afbeelding ]
Welke? In zowel Breaking Bad als The Wire zeggen ze regelmatig fuck.quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:47 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Een serie over de meest immorele criminelen ter wereld verliest gewoon per definitie een stukje geloofwaardigheid zonder ook maar een enkele "fuck".
Haha Stringer Bellquote:Op maandag 27 augustus 2012 18:43 schreef Scarface2004 het volgende:
[..]
Nigga...is you taking NOTES on a criminal fucking conspiracy?!
[ afbeelding ]
False! In Breaking Bad worden de spaarzame fucks gebleept of geblokkeerd (zie de note van Mike in de vorige aflevering). Daarnaast zijn er nog talloze redenen waarom The Wire beter is.quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:49 schreef Rahl het volgende:
[..]
Welke? In zowel Breaking Bad als The Wire zeggen ze regelmatig fuck.
Ik ben 't met je eens hoor, maar in mijn versie hoorde ik wel gewoon een fuck?quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:53 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
False! In Breaking Bad worden de spaarzame fucks gebleept of geblokkeerd (zie de note van Mike in de vorige aflevering). Daarnaast zijn er nog talloze redenen waarom The Wire beter is.
De aired/uitgezonden versies hadden een balkje voor de fuck dacht ik.quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:54 schreef Rahl het volgende:
[..]
Ik ben 't met je eens hoor, maar in mijn versie hoorde ik wel gewoon een fuck?
Todd leert het recept en die wil Walt dan neerschieten maar Walt ontsnapt, Jesse vind de ricin en vergiftigd Holly en vlucht dan, Walt gaat achter hem aan en koopt een m60. Skyler blijkt aids te hebben gekregen van Ted en moet lijden.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:36 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Het is natuurlijk logisch wat er gaat gebeuren.
Jesse wordt achterdochtig. Hank en z'n team worden leip omdat Mike ineens verdwenen is. etc. etc.
Mike moest gewoon niet dood man.
hahahaquote:Op maandag 27 augustus 2012 19:37 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Todd leert het recept en die wil Walt dan neerschieten maar Walt ontsnapt, Jesse vind de ricin en vergiftigd Holly en vlucht dan, Walt gaat achter hem aan en koopt een m60. Skyler blijkt aids te hebben gekregen van Ted en moet lijden.
Deed me weinig, hoewel ik Mike een geweldig personage vind, dit zat er aan te komen helaas. De scene waar hij zijn kleindochter achterliet vond ik erg mooi. De dood van Mike, tja, je voelde het aankomen al probeerde ze het zo te sturen dat hij wegging.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:56 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Toen ik Walt zag teruglopen nadat hij de tas had afgeleverd dacht ik bij mijzelf 'Yes', maar toen ik hem ineens zag teruglopen wist ik al wat er ging gebeuren.
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar deze aflevering hakte er wel aardig in.
Als je alles zo verteld dan zit alles er inderdaad aan te komen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:00 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Deed me weinig, hoewel ik Mike een geweldig personage vind, dit zat er aan te komen helaas. De scene waar hij zijn kleindochter achterliet vond ik erg mooi. De dood van Mike, tja, je voelde het aankomen al probeerde ze het zo te sturen dat hij wegging.
Geweldige aflevering maar ik ben niet heart broken, Mike ging toch weg uit de serie of hij nu dood ging of verschuilen tja..
Hij vertrouwde Jesse wel, maar wist dat Jesse ook ooit op het radar van de DEA stond, dus zou opvallen. Walt niet.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:10 schreef brojo het volgende:
Mike had trouwens beter moeten weten. Hij wist dat er nog een pistool in de tas lag, en hij vertrouwt Jesse niet maar Walter wel om de tas naar hem toe te laten brengen? Bij de openingsscène was hij ook getuige van Walt's zieke narcisme/grootheidscomplex en trapt hem daarna ook nog doodleuk op zijn ego? Alsof hij niet wist waar Walt toe in staat is.
'You're a time bomb tick-ticking away, and I have no intention of being around for the boom'
Dat voelde je al vanaf het moment van die Legacy pay.. Iedereen wist dat Walt en Mike niet door 1 deur kunnen en dat het wachten was tot het helemaal mis ging.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Als je alles zo verteld dan zit alles er inderdaad aan te komen.
Nou en, doet toch geen afbreuk aan de serie. Je kan hoofdlijnen vast wel een beetje invullen maar alles er om heen weet je niet en dat maakt Breaking Bad zo sterk en dat is toch waarom je kijkt. Lijkt mij althans.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Als je alles zo verteld dan zit alles er inderdaad aan te komen.
Walt is een arrogante, egoïstische klootzak die denkt dat hij alles is ("say my name") en die daarom de baas wil zijn over alles en iedereen en denkt dat hij alles kan maken. Door zijn idiote gedrag heeft hij zo'n beetje alle andere hoofdpersonages al wel eens in levensgevaar gebracht. Mike wist tenminste waar hij mee bezig was.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:22 schreef HostiMeister het volgende:
Goede shit.
Beginstukje was vet nice, elke aflevering een tandje erop bij Walt. En dan eindigen met een moord, benieuwd hoe die dit gaat draaien richting Jesse en de DEA.
Ik snap het gehaat op Walt niet. Ik bedoel Mike was een integer karakter maar ook alles behalve een lieverdje.
Helemaal mee eens. Dat maakt Breaking Bad een stuk minder geniaal dan The Wire, terwijl het kijkplezier er niet minder om wordt. Het is nog steeds de serie waar ik wekelijks het meest naar uitkijk, en de dialogen zijn soms echt geniaal (en soms ook wat gekunsteld).quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:57 schreef Scarface2004 het volgende:
BB is veel spannender dan The Wire.
Alhoewel veel dingen gewoon echt bullshit zijn neem je ze op een of andere manier voor lief.
Die gasten dealen gewoon direct crystal meth.
Bij The Wire zag je dat er voor een drugsdeal iets van 4 gasten nodig zijn.
1 om de bestelling aan te nemen, 1 om de stash te bewaken, een runner en iemand die het geld bij houdt.
In BB is het geld geven en crystal meth krijgen.
Je hebt gelijk de hele transactie op film.
De DEA zie je nooit echt eigenlijk op een stakeout, als een van die bazen aan Hank vraagt voor een status raport is het altijd "Word on the street is...."
hoe kom je aan die info dan??
En Skinny Pete is ook lekker geloofwaardig als drugsdealer.![]()
Het deed me een beetje aan het einde van Collateral denken, denk dat Mike gewoon wist dat hij snel dood zou bloeden en zich gewoon bij zijn lot had neergelegd.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:54 schreef JohnB52 het volgende:
Waarom knalt Mike niet gewoon Wat neer ?
Mike had toch nog n extra gun bij zich ?
quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:47 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Een serie over de meest immorele criminelen ter wereld verliest gewoon per definitie een stukje geloofwaardigheid zonder ook maar een enkele "fuck".
Hij is in 5 seizoenen gegroeid van een onzekere 'nerd' naar iemand die niets te verliezen had, naar iemand die telkens iedereen te slim af is. Dan mag je een arrogante egoïstische klootzak zijn. Alles wat hij doet kan hij momenteel in zijn hoofd recht praten waardoor hij in zijn ogen in zijn goed recht zit. Ik vind dat knap gedaan. Eerder bewondering dan haat.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:45 schreef Tijz het volgende:
[..]
Walt is een arrogante, egoïstische klootzak die denkt dat hij alles is ("say my name") en die daarom de baas wil zijn over alles en iedereen en denkt dat hij alles kan maken. Door zijn idiote gedrag heeft hij zo'n beetje alle andere hoofdpersonages al wel eens in levensgevaar gebracht. Mike wist tenminste waar hij mee bezig was.
Tot op zekere hoogte, ja. Het probleem bij Walt is dat hij zijn moralen wegredeneert in zijn drang naar meer en meer macht. Hij begon met het bereiden van meth om geld bij elkaar te krijgen voor zijn familie; dezelfde familie die hij nu bewust en zonder enig respijt aan het verspelen is. Het is makkelijk om je daden te rechtvaarden als je constant aan het langste eind trekt, maar wanneer je in dat proces je eigen empathisch vermogen en oorspronkelijke morele grenzen verliest, is het einde heel snel zoek. De Walt die we nu zien heeft geen spijt, geen angst en geen enkel emotioneel filter meer. Alles valt te rechtvaarden om de honger naar macht te verzadigen. Weet je hoe ze iemand zonder interne emotionele graadmeter in de psychologie noemen? Een psychopaat. En voor zulke mensen hoef je echt geen bewondering te hebben.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:12 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Hij is in 5 seizoenen gegroeid van een onzekere 'nerd' naar iemand die niets te verliezen had, naar iemand die telkens iedereen te slim af is. Dan mag je een arrogante egoïstische klootzak zijn. Alles wat hij doet kan hij momenteel in zijn hoofd recht praten waardoor hij in zijn ogen in zijn goed recht zit. Ik vind dat knap gedaan. Eerder bewondering dan haat.
Zag inderdaad wel een paar keer wat anders langsflitsen. Maar ik dacht dat gewoon aan de versie die ik heb binnengehaald lag.quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:32 schreef APK het volgende:
Er zaten in de aflevering die ik gezien heb twee subliminal messages, de eerste was een reclame voor Volkswagen aan het begin.
Weet iemand wat de tweede was?
Ik had gedacht dat al in dit topic te kunnen vinden
Tweede ding leek op een cartoonplaatje van Southpark oid, maar ik was te lui om het juiste frame te zoeken omdat er zoveel nerds posten in deze reeksquote:Op maandag 27 augustus 2012 23:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zag inderdaad wel een paar keer wat anders langsflitsen. Maar ik dacht dat gewoon aan de versie die ik heb binnengehaald lag.
Ik dacht ook South Parkquote:Op maandag 27 augustus 2012 23:41 schreef APK het volgende:
[..]
Tweede ding leek op een cartoonplaatje van Southpark oid, maar ik was te lui om het juiste frame te zoeken omdat er zoveel nerds posten in deze reeks
Huh wat Messages? Waar heb je het overquote:Op maandag 27 augustus 2012 23:32 schreef APK het volgende:
Er zaten in de aflevering die ik gezien heb twee subliminal messages, de eerste was een reclame voor Volkswagen aan het begin.
Weet iemand wat de tweede was?
Ik had gedacht dat al in dit topic te kunnen vinden
Had ik ook, zeker in die wasserette.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:56 schreef Sautor het volgende:
Waarom heb ik het gevoel dat er iets gaat gebeuren tussen Skyler en Jesse?
Oh nee, ff gezocht, reclame van hotels.com. Lijkt me dat de ripper slordig is geweest met reclames knippen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:41 schreef APK het volgende:
[..]
Tweede ding leek op een cartoonplaatje van Southpark oid, maar ik was te lui om het juiste frame te zoeken omdat er zoveel nerds posten in deze reeks
quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:44 schreef EnterToets het volgende:
Hoe dichter bij we bij het einde van Breaking Bad komen, hoe meer ik bang ben dat ik een hartaanval ga krijgen op het moment dat Hank erachter komt dat Walt achter alles zit.
http://rationalwiki.org/wiki/Subliminal_messagesquote:Op maandag 27 augustus 2012 23:42 schreef Norrage het volgende:
[..]
Huh wat Messages? Waar heb je het over
Ah, dat zal het zijn danquote:Op maandag 27 augustus 2012 23:48 schreef Sautor het volgende:
[..]
Oh nee, ff gezocht, reclame van hotels.com. Lijkt me dat de ripper slordig is geweest met reclames knippen.
Hoezo zijn eigen superlab? Hij is toch nog steeds bezig met het afwisselen van huizen?quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:43 schreef Grimmson het volgende:
Maar niemand doorgedrongen dat Walt nu bezig zijn eigen super lab aan het bouwen is, of is de dood van Mike er zo erg ingehakt bij iedereen?
Heb je niet opgelet bij de scene dat hij Jesse z'n geld weigert, ik vermoed onder de carwash dat zou een geschikte plek zijn, hij is daar flink bezig met knutselen met spullen lijkend op lab apparatuur. Ik zou er naast kunnen zitten maar de hele tijd dat huizen-hoppen is ook niks..quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:00 schreef Kenju het volgende:
[..]
Hoezo zijn eigen superlab? Hij is toch nog steeds bezig met het afwisselen van huizen?
Nog 1...quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:01 schreef EnterToets het volgende:
Hoeveel afleveringen hebben we nou eigenlijk nog tot de stop? En dan gaat het zomer 2013 weer door?
Tja, dat is over het algemeen het hele punt bij subliminal messages.quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:55 schreef Sautor het volgende:
Of je moet hier wat achter zoeken, dat kan ook
[ afbeelding ]
Stond die tank met dat spul daar niet gewoon geparkeerd?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:05 schreef Grimmson het volgende:
[..]
Heb je niet opgelet bij de scene dat hij Jesse z'n geld weigert, ik vermoed onder de carwash dat zou een geschikte plek zijn, hij is daar flink bezig met knutselen met spullen lijkend op lab apparatuur. Ik zou er naast kunnen zitten maar de hele tijd dat huizen-hoppen is ook niks..
Ook, Maar In ieder geval is hij wel bezig met z'n eigen lab, waar dat dan ook mag zijn. Ik zet m''n geld op onder de carwash.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:06 schreef APK het volgende:
[..]
Stond die tank met dat spul daar niet gewoon geparkeerd?
Hij is nog gewoon bezig met huishoppen hoor. Volgens mij gebruikt hij de carwash enkel als methylmine opslag.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:16 schreef Grimmson het volgende:
[..]
Ook, Maar In ieder geval is hij wel bezig met z'n eigen lab, waar dat dan ook mag zijn. Ik zet m''n geld op onder de carwash.
Hij had het inderdaad over het starten van 1 of zelfs 2 labs, maar volgens mij is hij daar nog niet zo ver mee.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:25 schreef Grimmson het volgende:
Waar was hij dan mee aan het sleutelen? Kijk de scene maar na en scan de omgeving, het ziet uit er naar tanks voor grote hoeveelheden..
Het zag er ook naar uit dat hij niet heel ver was.. Maar een super lab is wat Walt wilt, gezien z'n ego, machtslust en Gus-wannabe-syndroom..quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 01:02 schreef Baszh het volgende:
[..]
Hij had het inderdaad over het starten van 1 of zelfs 2 labs, maar volgens mij is hij daar nog niet zo ver mee.
Hij was in die Vamonos garage aan het sleutelen aan de "draagbare" apparatuur die ze al hadden en gebruiken in die huizen, ter voorbereiding van het koken dat later in de aflevering gebeurt met Todd. Hij zei ook nog tegen Jesse dat er een tank moest worden schoon gemaakt, achtergebleven residu van de vorige kookbeurt. Al die apparatuur staat ook nog op de bodems van die muziek transportboxen die ze gebruiken om het in die huizen te krijgen, en er staat ook nog zo'n hele box met Vamonos erop. De enige andere tank is die grote tank Methylamine op de aanhangwagen die ze eerder die aflevering bij de wasstraat hebben opgehaald en dus weer hebben teruggebracht naar de Vamonos garage.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:25 schreef Grimmson het volgende:
Waar was hij dan mee aan het sleutelen? Kijk de scene maar na en scan de omgeving, het ziet uit er naar tanks voor grote hoeveelheden..
Nee, een heel seizoen dat beduidend minder was. (5)quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:55 schreef Scarface2004 het volgende:
The Wire blijft bij mij op 1 staan.
Die show zit gewoon perfect in elkaar, geen enkele mindere aflevering in die serie.
BB is nu gewoon heel erg hot, ben zeer benieuwd hoe Vince de serie laat aflopen.
Kan het mij nog herinneren dat er nogal wat gezeik was rond het einde van the Sopranos en Lost...ben bang dat BB ook een controversieel einde krijgt.
Zo ver is ie nog niet, je zag duidelijk dat hij geëmotioneerd was toen hij Mike zag zitten. En daarom, geen haat, gewoon bewondering.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:39 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte, ja. Het probleem bij Walt is dat hij zijn moralen wegredeneert in zijn drang naar meer en meer macht. Hij begon met het bereiden van meth om geld bij elkaar te krijgen voor zijn familie; dezelfde familie die hij nu bewust en zonder enig respijt aan het verspelen is. Het is makkelijk om je daden te rechtvaarden als je constant aan het langste eind trekt, maar wanneer je in dat proces je eigen empathisch vermogen en oorspronkelijke morele grenzen verliest, is het einde heel snel zoek. De Walt die we nu zien heeft geen spijt, geen angst en geen enkel emotioneel filter meer. Alles valt te rechtvaarden om de honger naar macht te verzadigen. Weet je hoe ze iemand zonder interne emotionele graadmeter in de psychologie noemen? Een psychopaat. En voor zulke mensen hoef je echt geen bewondering te hebben.
Aha, verkeerd gezien dan..quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 04:55 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Hij was in die Vamonos garage aan het sleutelen aan de "draagbare" apparatuur die ze al hadden en gebruiken in die huizen, ter voorbereiding van het koken dat later in de aflevering gebeurt met Todd. Hij zei ook nog tegen Jesse dat er een tank moest worden schoon gemaakt, achtergebleven residu van de vorige kookbeurt. Al die apparatuur staat ook nog op de bodems van die muziek transportboxen die ze gebruiken om het in die huizen te krijgen, en er staat ook nog zo'n hele box met Vamonos erop. De enige andere tank is die grote tank Methylamine op de aanhangwagen die ze eerder die aflevering bij de wasstraat hebben opgehaald en dus weer hebben teruggebracht naar de Vamonos garage.
En Mike dan. Hij heeft ook meerdere malen geprobeerd Walt om te leggen, de eerste keer in seizoen 3. He had it coming.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:06 schreef Kloonhommel het volgende:
Iedereen vind nu dat Walt een schurk, maar hoe was Gus vroeger echt voor hij begon met meth verhandelen? Voordat zijn compagnon in koele bloede vermoord werd?
WW ken ik niet, maar DS9? Are you seriously? Deep Space 9? Neh... Ben best een scifi-liefhebber maar ik vond de afleveringen met Picard+continuum en Janeway+borg vele malen leuker dan enig aflevering van DS9.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:10 schreef darktower het volgende:
The Wire op 1? Nee, op 2. Op 1 staan West Wing en DS9.
Leven in een wereld zonder coca cola... NEEEE!!!!!
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit....quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:47 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
West Wingquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:10 schreef darktower het volgende:
The Wire op 1? Nee, op 2. Op 1 staan West Wing en DS9.
Leven in een wereld zonder coca cola... NEEEE!!!!!
De losse afleveringen van NG en Voyager zijn leuker dan een gemiddelde losse DS9 episode. Maar als geheel is DS9 toch wel erg sterk, juist vanwege het grote overkoepelende verhaal wat naarmate de seizoenen vorderen steeds intenser wordt.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:05 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
WW ken ik niet, maar DS9? Are you seriously? Deep Space 9? Neh... Ben best een scifi-liefhebber maar ik vond de afleveringen met Picard+continuum en Janeway+borg vele malen leuker dan enig aflevering van DS9.
idd, bovendien realiseerde Walt zich dat Mike Jesse er nooit bij zou lappen, maar als puntje bij paaltje komt en de DEA dreigt om zijn kleindochter in een smerig pleeggezin oid te laten verpieteren hij Walt zonder problemen op zou geven. Goodman gaf hem die hint ook welquote:Op maandag 27 augustus 2012 20:22 schreef HostiMeister het volgende:
Goede shit.
Beginstukje was vet nice, elke aflevering een tandje erop bij Walt. En dan eindigen met een moord, benieuwd hoe die dit gaat draaien richting Jesse en de DEA.
Ik snap het gehaat op Walt niet. Ik bedoel Mike was een integer karakter maar ook alles behalve een lieverdje.
Ik heb meer het idee dat hij samen gaat spannen met Skyler om Walt neer te halen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
Jesse loopt over naar die lui waar Walt een deal mee wilde sluiten en steelt zijn Methylamine. Walt staat met lege handen en koopt een M60 om wraak te gaan nemen.
ik moest erg in DS9 komen, maar het laatste seizoen is briljant... echt briljant...quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:05 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
WW ken ik niet, maar DS9? Are you seriously? Deep Space 9? Neh... Ben best een scifi-liefhebber maar ik vond de afleveringen met Picard+continuum en Janeway+borg vele malen leuker dan enig aflevering van DS9.
ik denk dat Jesse en Skyler samen gaan werken om Walts ondergang tot stand te brengen. Hoe Jesse afgelopen aflevering ook weer naar Skyler keek sprak boekdelenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:44 schreef darktower het volgende:
Die tekening is grappig.
Ik vind Breaking Bad qua karakterontwikkeling zo geweldig. Ben wel benieuwd nu... Walt heeft duidelijk voor het verkeerde pad gekozen. Hij voelt af en toe nog wel enige scrupule, maar die is vijf seconden later telkens weer weg...
Maar Jesse en Skyler... die zitten op dit moment duidelijk in de andere hoek. Ik ben benieuwd waar ze voor gaan kiezen komend seizoen: dat dát nog erger wordt, of dat zij om bepaalde redenen ook bewuster voor het verkeerde pad kiezen... fascinerend...
En Walt's ziekte komt natuurlijk een keer terug.
''I fucked Te...Jesse''quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:51 schreef planethugo het volgende:
[..]
ik denk dat Jesse en Skyler samen gaan werken om Walts ondergang tot stand te brengen. Hoe Jesse afgelopen aflevering ook weer naar Skyler keek sprak boekdelen
Dat idee heb ik dus ook. Heel erg benieuwd hoe alles af gaat lopen. Walt denkt nu dat die baas is, maar steeds meer mensen gaan tegen hem keren.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 11:51 schreef planethugo het volgende:
[..]
ik denk dat Jesse en Skyler samen gaan werken om Walts ondergang tot stand te brengen. Hoe Jesse afgelopen aflevering ook weer naar Skyler keek sprak boekdelen
quote:
Als je de enige bent die aanbied maakt de kwaliteit inderdaad niks uit. De prijs verder ook niet.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:00 schreef planethugo het volgende:
[..]zo ver zal het niet komen lijkt me
het ging hier over the wire (![]()
![]()
) en daar moest ik in het begin aan denken toen walt op het scheppen was over zijn kwaliteit. In The Wire krijgen we juist (terecht) geleerd dat junks het toch wel kopen, zoals de nieuwe partner van Walt zegt. Alleen als het product slecht is hebben ze meer nodig om van de kaart te zijn dus kopen ze meer, dus meer winst. Als je er maar voor zorgt dat je de enige bent die het aanbiedt
Klopt, maar als er concurrentie is, is het zeker handig, we weten niet of er in Arizona nog andere dealers zijnquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:00 schreef planethugo het volgende:
[..]zo ver zal het niet komen lijkt me
het ging hier over the wire (![]()
![]()
) en daar moest ik in het begin aan denken toen walt op het scheppen was over zijn kwaliteit. In The Wire krijgen we juist (terecht) geleerd dat junks het toch wel kopen, zoals de nieuwe partner van Walt zegt. Alleen als het product slecht is hebben ze meer nodig om van de kaart te zijn dus kopen ze meer, dus meer winst. Als je er maar voor zorgt dat je de enige bent die het aanbiedt
Er zijn iig zat dealers in het hele land, alleen wilde iedereen dat blauwe spul hebben waardoor die Arizona-figuren zelfs met kleurstof gingen werken.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:12 schreef Baszh het volgende:
[..]
Klopt, maar als er concurrentie is, is het zeker handig, we weten niet of er in Arizona nog andere dealers zijn
Ze wilden vooral dat heisenberg zou stoppen zodat ze de markt in handen hadden. Maar weet niet zo goed hoe meth gebruikt wordt. Door heroine achtige types die dag en nacht door willen gebruiken of meer als coke of xtc waar ook veel reacreatieve gebruikers bij zitten die wel naar de kwaliteit kijkenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:12 schreef Baszh het volgende:
[..]
Klopt, maar als er concurrentie is, is het zeker handig, we weten niet of er in Arizona nog andere dealers zijn
Voornamelijk 'echte' junkies (de heroine types dus)quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:17 schreef planethugo het volgende:
[..]
Ze wilden vooral dat heisenberg zou stoppen zodat ze de markt in handen hadden. Maar weet niet zo goed hoe meth gebruikt wordt. Door heroine achtige types die dag en nacht door willen gebruiken of meer als coke of xtc waar ook veel reacreatieve gebruikers bij zitten die wel naar de kwaliteit kijken
quote:
quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:44 schreef Splackavellie02 het volgende:
Was Stringer's hele probleem in The Wire niet juist dat de concurrentie een beter product had? Daardoor heeft hij toen de helft van de flatgebouwen op moeten geven.
quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:12 schreef Baszh het volgende:
[..]
dat kwam volgens mij omdat hijquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:44 schreef Splackavellie02 het volgende:
Was Stringer's hele probleem in The Wire niet juist dat de concurrentie een beter product had? Daardoor heeft hij toen de helft van de flatgebouwen op moeten geven.
en ze krijgen het nu ook kant en klaar aangeleverd dus dat scheelt ook welquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:54 schreef Baszh het volgende:
In ieder geval, een goed product hebben, wat ook nog eens betekent dat het je meer meth per hoeveelheid grondstof oplevert, lijkt me gewoon voordelig.
Tenzij het een heleboel aandacht oplevert van concurrentie / politie die je niet wil hebben
Volgens mij is crystal meth meer echt een low-lifes drugs zoals heroïne en crack, is het namelijk ook zwaar verslavend. Daarom was het ook wel echt een gok van Walt in de beginscene. Die gasten hadden ze idd net zo goed kunnen omleggen. Als je een monopolie positie hebt geven die junks echt niet om of het echte of nep-cola is.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:17 schreef planethugo het volgende:
[..]
Ze wilden vooral dat heisenberg zou stoppen zodat ze de markt in handen hadden. Maar weet niet zo goed hoe meth gebruikt wordt. Door heroine achtige types die dag en nacht door willen gebruiken of meer als coke of xtc waar ook veel reacreatieve gebruikers bij zitten die wel naar de kwaliteit kijken
Nee, het is toch al een aantal afleveringen duidelijk dat Walt geen lieverdje meer is en het hem ook helemaal niet meer te doen is om zijn familie iets na te laten.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:13 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik snap ook niet zo goed waarom de moord van Mike nou opeens een keerpunt is voor veel mensen in hun houding t.o.v. Walt.
Mike was gewoon een badass opa. Die moeten niet doodquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:13 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Volgens mij is crystal meth meer echt een low-lifes drugs zoals heroïne en crack, is het namelijk ook zwaar verslavend. Daarom was het ook wel echt een gok van Walt in de beginscene. Die gasten hadden ze idd net zo goed kunnen omleggen. Als je een monopolie positie hebt geven die junks echt niet om of het echte of nep-cola is.
Ik snap ook niet zo goed waarom de moord van Mike nou opeens een keerpunt is voor veel mensen in hun houding t.o.v. Walt. Mike was een gaaf karakter, maar nou ook idd geen lieverdje. Dan heeft Walt toch wel al ergere dingen gedaan imho. Enige wat wel nieuw was, dat dit i.t.t. tot al zijn eerdere acties eentje was die niet voorbedacht en gerationaliseerd is, maar gewoon kwam door een emotionele opwelling.
Het verborgen houden hiervan voor Jesse lijkt me niet zo moeilijk. Jesse wist dat Mike zou verdwijnen. Dus als Mike opeens van de aardbodem is verdwenen is daar een goede verklaring voor.
Suggestie voor de nieuwe TT: I'm the cook.Walt gaat op Steven Seagal mode
Mike had rationale redenen om in de business te gaan zitten. Hij hielp zijn kleindochter waar hij veel tijd mee doorbracht.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:51 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
[..]
Mike was gewoon een badass opa. Die moeten niet dood
Het grote verschil tussen Mike en Walt is natuurlijk wel dat Mike vooral kijkt naar de operatie, waar Walt vooral naar zijn eigen belang kijkt. Nu doet Mike het ook wel uit eigen belang uiteindelijk, maar vooral vanuit een idee van pragmatisme. Walt is meer van de shortcuts, en 'fuck alle anderen die niet direct mijn belang dienen, het liefst zie ik ze dood'.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:13 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Volgens mij is crystal meth meer echt een low-lifes drugs zoals heroïne en crack, is het namelijk ook zwaar verslavend. Daarom was het ook wel echt een gok van Walt in de beginscene. Die gasten hadden ze idd net zo goed kunnen omleggen. Als je een monopolie positie hebt geven die junks echt niet om of het echte of nep-cola is.
Ik snap ook niet zo goed waarom de moord van Mike nou opeens een keerpunt is voor veel mensen in hun houding t.o.v. Walt. Mike was een gaaf karakter, maar nou ook idd geen lieverdje. Dan heeft Walt toch wel al ergere dingen gedaan imho. Enige wat wel nieuw was, dat dit i.t.t. tot al zijn eerdere acties eentje was die niet voorbedacht en gerationaliseerd is, maar gewoon kwam door een emotionele opwelling.
Ik hoop het. Als het niet gebeurt vind ik dit seizoen voorlopig een tegenvaller. Er is me toch te weinig nieuws gebeurd.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 15:36 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik denk dat Hank er volgende week achter komt.
Ik denk dat dat inderdaad de cliff word! Kan niet wachten in ieder geval!quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 15:36 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik denk dat Hank er volgende week achter komt.
Ik vind dit seizoen (nog) niet zo goed als 4, maar nog altijd briljant.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 15:37 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik hoop het. Als het niet gebeurt vind ik dit seizoen voorlopig een tegenvaller. Er is me toch te weinig nieuws gebeurd.
Al werd seizoen 4 dat ook tegen het einde pas echt. De eerste afleveringen waren van dezelfde kwaliteit als nu doch opbouwend. Maar ik vind het nu een beetje een herhaling van zetten.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 16:01 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik vind dit seizoen (nog) niet zo goed als 4, maar nog altijd briljant.
Die suggestie werd wel gewekt door een camerastandpunt ja, maar vorig seizoen waren velen (incl. ik) ervan overtuigd dat Walt & Jesse gefotografeerd werden in die parkeergarage door een shot uit een auto 1 verdieping lager, maar dat bleek uiteindelijk ook niet zo te zijn.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 16:06 schreef Sokz het volgende:
Was toch gefilmd dat Walt met zn kop onder het bureau zat en aan het fotolijstje zat?
Tsja, ik zit dit seizoen al vanaf de eerste aflevering iig vol spanning te kijken, dat vind ik het belangrijkste.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 16:03 schreef Norrage het volgende:
[..]
Al werd seizoen 4 dat ook tegen het einde pas echt. De eerste afleveringen waren van dezelfde kwaliteit als nu doch opbouwend. Maar ik vind het nu een beetje een herhaling van zetten.
Toen Hank buiten zijn kantoortje stapte om koffie te halen, had ik even verwacht dat zijn secretaresse (denk ik) iets zou vragen, en hij weer terug in het kantoor zou gaan, en daar Walt op zijn knieen die keylogger zag weghalenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 16:06 schreef Sokz het volgende:
Was toch gefilmd dat Walt met zn kop onder het bureau zat en aan het fotolijstje zat?
Dat klopt. We hadden Open House en al dat gedoe over de carwash voordat het echt tof werdquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 16:03 schreef Norrage het volgende:
[..]
Al werd seizoen 4 dat ook tegen het einde pas echt. De eerste afleveringen waren van dezelfde kwaliteit als nu doch opbouwend. Maar ik vind het nu een beetje een herhaling van zetten.
Deze shot deed vermoeden dat er een geheime camera in zijn kantoor is:quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 16:12 schreef Sautor het volgende:
[..]
Toen Hank buiten zijn kantoortje stapte om koffie te halen, had ik even verwacht dat zijn secretaresse (denk ik) iets zou vragen, en hij weer terug in het kantoor zou gaan, en daar Walt op zijn knieen die keylogger zag weghalen
Jaa dat zou best kunnenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 16:27 schreef Baszh het volgende:
En als er een camera hangt, zal er wellicht nooit iemand die beelden nakijken omdat er geen noodzaak tot is. Totdat Hank erachter komt dat Walt Heisenberg is en dit terug kijkt
quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 16:34 schreef PBateman1978 het volgende:
Wat me trouwens ineens te binnen schiet, tijdens de aflevering zag ik een aantal keren een shot die helemaal niets met de show te maken leek te hebben, voor een fractie van een seconde steeds.
De eerste kwam direct na de intro, een foto van 2 gasten met een banjo… (later zag je er nog een paar..)
Was dit een geintje van de uploader of heeft iedereen dit gezien ?
quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:48 schreef Sautor het volgende:
[..]
Oh nee, ff gezocht, reclame van hotels.com. Lijkt me dat de ripper slordig is geweest met reclames knippen.
Creatief, alleen denk niet dat Mike iets zou zeggen tegen de politiequote:Op dinsdag 28 augustus 2012 16:36 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Jaa dat zou best kunnen
Dat Walt Mike achterlaat om rustig te sterven. Vervolgens belt Mike iemand op om voor zijn kleindochter te zorgen. Dat gesprek wordt getraceerd en de DEA vindt een bijna-dode Mike die nog net kan vertellen waar hij zijn wapens heeft gedumpt (in die put).
Vrouwenquote:
Misschien dat ze in ruil daarvoor ies voor z'n kleindochter doen ofzo.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 16:39 schreef Baszh het volgende:
[..]
Creatief, alleen denk niet dat Mike iets zou zeggen tegen de politie
Was wel mooi om te zien vond ik.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 16:47 schreef vault_tec het volgende:
Die acteur was volgens mij zelfs aan het huilen door de dood van dit karakter. Lijkt mij inderdaad niet dat mike nog leeft.
Goeie acteurquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 16:47 schreef vault_tec het volgende:
Die acteur was volgens mij zelfs aan het huilen door de dood van dit karakter. Lijkt mij inderdaad niet dat mike nog leeft.
Pardon?quote:
dat vond ik ook vreemd ja. Geen idee of dat zomaar kanquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:33 schreef Baszh het volgende:
Mja ik dacht dat die plekken altijd alles moesten hebben van hun privacy, dat de politie niet zomaar mag kijken wat die advocaat daar doet, hij was zelf immers niet (officieel) verdacht van iets.
Briljant hé..quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:08 schreef Rodawa het volgende:
Briljante serie gewoon![]()
Op het begin heb je vooral sympathie voor Walter, tegen het einde meer voor Mike. Ze hebben het personage van Walter echt goed omgedraaid door de seizoenen heen.
Helemaal de shot erbij halenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 16:23 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Deze shot deed vermoeden dat er een geheime camera in zijn kantoor is:
[ afbeelding ]
(Misschien opgehangen door die baas van m, die Hank in de gaten wilt houden?)
Maar zoals gezegd kan het ook gewoon niks betekenen.
Mwa, het zou kunnen, maar het zou me ook niks verbazen als het niks was. Ze gebruiken wel vaker standpunten waarbij het lijkt dat er een camera hangt of dat er iemand meekijkt. In dezelfde aflevering maken ze ook gebruik van een camera op de arm van die advocaat. Ik vind die speciale standpunten wel wat hebben, zolang het goed wordt gebruikt.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 16:23 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Deze shot deed vermoeden dat er een geheime camera in zijn kantoor is:
[ afbeelding ]
(Misschien opgehangen door die baas van m, die Hank in de gaten wilt houden?)
Maar zoals gezegd kan het ook gewoon niks betekenen.
The Soprano's had wat mij betreft het best mogelijke denkbare eind.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:55 schreef Scarface2004 het volgende:
The Wire blijft bij mij op 1 staan.
Die show zit gewoon perfect in elkaar, geen enkele mindere aflevering in die serie.
BB is nu gewoon heel erg hot, ben zeer benieuwd hoe Vince de serie laat aflopen.
Kan het mij nog herinneren dat er nogal wat gezeik was rond het einde van the Sopranos en Lost...ben bang dat BB ook een controversieel einde krijgt.
Maar je wilt aan je nageslacht vertellen dat het de beste serie ooit was!!!!!quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:43 schreef Mirel het volgende:
Eigenlijk boeit het me niet meer, hoe het eindigt enzo. Blijf wel kijken hoor.
Het voelt niet aan als het laatste seizoen, het voelt gewoon alsof het doorgaat. Het bouwt nergens naar op. Sopranos keek ik achteraf heel veel eps achter elkaar dus ik weet niet of het daar ook zo was. Herinner me het ook niet zo meer. Maar bij BSG en Lost was dat dus wel zo, en ik wilde zo snel mogelijk de volgende ep zien nadat ik de huidige afgekeken heb. Om de tijd te vullen las ik veel theorieën op websites, en dat mis ik een beetje bij Breaking Bad.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:53 schreef Norrage het volgende:
[..]
Maar je wilt aan je nageslacht vertellen dat het de beste serie ooit was!!!!!
Ehm je hebt al 4 rete goeie seizoenen gehad, met echt maar weinig nutteloze plots enzo (in tegenstelling tot sopranos, lost etc). Dit seizoen valt een beetje tegen, maar wie weet wat er nog komt. Beetje zeiken vind ik dit hoor.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:08 schreef Mirel het volgende:
[..]
Het voelt niet aan als het laatste seizoen, het voelt gewoon alsof het doorgaat. Het bouwt nergens naar op. Sopranos keek ik achteraf heel veel eps achter elkaar dus ik weet niet of het daar ook zo was. Herinner me het ook niet zo meer. Maar bij BSG en Lost was dat dus wel zo, en ik wilde zo snel mogelijk de volgende ep zien nadat ik de huidige afgekeken heb. Om de tijd te vullen las ik veel theorieën op websites, en dat mis ik een beetje bij Breaking Bad.
In mijn ogen werkt het plot anders aardig hard toe naar de ondergang van Walter. (Power corrodes)quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:08 schreef Mirel het volgende:
[..]
Het voelt niet aan als het laatste seizoen, het voelt gewoon alsof het doorgaat. Het bouwt nergens naar op. Sopranos keek ik achteraf heel veel eps achter elkaar dus ik weet niet of het daar ook zo was. Herinner me het ook niet zo meer. Maar bij BSG en Lost was dat dus wel zo, en ik wilde zo snel mogelijk de volgende ep zien nadat ik de huidige afgekeken heb. Om de tijd te vullen las ik veel theorieën op websites, en dat mis ik een beetje bij Breaking Bad.
Hell no.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:57 schreef Slurrrrp het volgende:
[..]
Ehm je hebt al 4 rete goeie seizoenen gehad, met echt maar weinig nutteloze plots enzo (in tegenstelling tot sopranos, lost etc). Dit seizoen valt een beetje tegen, maar wie weet wat er nog komt. Beetje zeiken vind ik dit hoor.
elke week een aflevering heeft ook wel z'n charmes. Anders kijk je het in 2/3 avonden achter elkaar en de week erna ben je alweer met iets anders bezig. Nu ben je 8 weken met Walter White en zijn plannen zoetquote:Op woensdag 29 augustus 2012 14:20 schreef HeatWave het volgende:
Ik vind het idd helemaal niet tegenvallen eigenlijk. Baal er alleen van dat ik elke week moet wachten op een nieuwe, wil het weer in 1 keer doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |