Deed me weinig, hoewel ik Mike een geweldig personage vind, dit zat er aan te komen helaas. De scene waar hij zijn kleindochter achterliet vond ik erg mooi. De dood van Mike, tja, je voelde het aankomen al probeerde ze het zo te sturen dat hij wegging.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:56 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Toen ik Walt zag teruglopen nadat hij de tas had afgeleverd dacht ik bij mijzelf 'Yes', maar toen ik hem ineens zag teruglopen wist ik al wat er ging gebeuren.
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar deze aflevering hakte er wel aardig in.
Als je alles zo verteld dan zit alles er inderdaad aan te komen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:00 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Deed me weinig, hoewel ik Mike een geweldig personage vind, dit zat er aan te komen helaas. De scene waar hij zijn kleindochter achterliet vond ik erg mooi. De dood van Mike, tja, je voelde het aankomen al probeerde ze het zo te sturen dat hij wegging.
Geweldige aflevering maar ik ben niet heart broken, Mike ging toch weg uit de serie of hij nu dood ging of verschuilen tja..
Hij vertrouwde Jesse wel, maar wist dat Jesse ook ooit op het radar van de DEA stond, dus zou opvallen. Walt niet.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:10 schreef brojo het volgende:
Mike had trouwens beter moeten weten. Hij wist dat er nog een pistool in de tas lag, en hij vertrouwt Jesse niet maar Walter wel om de tas naar hem toe te laten brengen? Bij de openingsscène was hij ook getuige van Walt's zieke narcisme/grootheidscomplex en trapt hem daarna ook nog doodleuk op zijn ego? Alsof hij niet wist waar Walt toe in staat is.
'You're a time bomb tick-ticking away, and I have no intention of being around for the boom'
Dat voelde je al vanaf het moment van die Legacy pay.. Iedereen wist dat Walt en Mike niet door 1 deur kunnen en dat het wachten was tot het helemaal mis ging.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Als je alles zo verteld dan zit alles er inderdaad aan te komen.
Nou en, doet toch geen afbreuk aan de serie. Je kan hoofdlijnen vast wel een beetje invullen maar alles er om heen weet je niet en dat maakt Breaking Bad zo sterk en dat is toch waarom je kijkt. Lijkt mij althans.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Als je alles zo verteld dan zit alles er inderdaad aan te komen.
Walt is een arrogante, egoïstische klootzak die denkt dat hij alles is ("say my name") en die daarom de baas wil zijn over alles en iedereen en denkt dat hij alles kan maken. Door zijn idiote gedrag heeft hij zo'n beetje alle andere hoofdpersonages al wel eens in levensgevaar gebracht. Mike wist tenminste waar hij mee bezig was.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:22 schreef HostiMeister het volgende:
Goede shit.
Beginstukje was vet nice, elke aflevering een tandje erop bij Walt. En dan eindigen met een moord, benieuwd hoe die dit gaat draaien richting Jesse en de DEA.
Ik snap het gehaat op Walt niet. Ik bedoel Mike was een integer karakter maar ook alles behalve een lieverdje.
Helemaal mee eens. Dat maakt Breaking Bad een stuk minder geniaal dan The Wire, terwijl het kijkplezier er niet minder om wordt. Het is nog steeds de serie waar ik wekelijks het meest naar uitkijk, en de dialogen zijn soms echt geniaal (en soms ook wat gekunsteld).quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:57 schreef Scarface2004 het volgende:
BB is veel spannender dan The Wire.
Alhoewel veel dingen gewoon echt bullshit zijn neem je ze op een of andere manier voor lief.
Die gasten dealen gewoon direct crystal meth.
Bij The Wire zag je dat er voor een drugsdeal iets van 4 gasten nodig zijn.
1 om de bestelling aan te nemen, 1 om de stash te bewaken, een runner en iemand die het geld bij houdt.
In BB is het geld geven en crystal meth krijgen.
Je hebt gelijk de hele transactie op film.
De DEA zie je nooit echt eigenlijk op een stakeout, als een van die bazen aan Hank vraagt voor een status raport is het altijd "Word on the street is...."
hoe kom je aan die info dan??
En Skinny Pete is ook lekker geloofwaardig als drugsdealer.![]()
Het deed me een beetje aan het einde van Collateral denken, denk dat Mike gewoon wist dat hij snel dood zou bloeden en zich gewoon bij zijn lot had neergelegd.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:54 schreef JohnB52 het volgende:
Waarom knalt Mike niet gewoon Wat neer ?
Mike had toch nog n extra gun bij zich ?
quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:47 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Een serie over de meest immorele criminelen ter wereld verliest gewoon per definitie een stukje geloofwaardigheid zonder ook maar een enkele "fuck".
Hij is in 5 seizoenen gegroeid van een onzekere 'nerd' naar iemand die niets te verliezen had, naar iemand die telkens iedereen te slim af is. Dan mag je een arrogante egoïstische klootzak zijn. Alles wat hij doet kan hij momenteel in zijn hoofd recht praten waardoor hij in zijn ogen in zijn goed recht zit. Ik vind dat knap gedaan. Eerder bewondering dan haat.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:45 schreef Tijz het volgende:
[..]
Walt is een arrogante, egoïstische klootzak die denkt dat hij alles is ("say my name") en die daarom de baas wil zijn over alles en iedereen en denkt dat hij alles kan maken. Door zijn idiote gedrag heeft hij zo'n beetje alle andere hoofdpersonages al wel eens in levensgevaar gebracht. Mike wist tenminste waar hij mee bezig was.
Tot op zekere hoogte, ja. Het probleem bij Walt is dat hij zijn moralen wegredeneert in zijn drang naar meer en meer macht. Hij begon met het bereiden van meth om geld bij elkaar te krijgen voor zijn familie; dezelfde familie die hij nu bewust en zonder enig respijt aan het verspelen is. Het is makkelijk om je daden te rechtvaarden als je constant aan het langste eind trekt, maar wanneer je in dat proces je eigen empathisch vermogen en oorspronkelijke morele grenzen verliest, is het einde heel snel zoek. De Walt die we nu zien heeft geen spijt, geen angst en geen enkel emotioneel filter meer. Alles valt te rechtvaarden om de honger naar macht te verzadigen. Weet je hoe ze iemand zonder interne emotionele graadmeter in de psychologie noemen? Een psychopaat. En voor zulke mensen hoef je echt geen bewondering te hebben.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:12 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Hij is in 5 seizoenen gegroeid van een onzekere 'nerd' naar iemand die niets te verliezen had, naar iemand die telkens iedereen te slim af is. Dan mag je een arrogante egoïstische klootzak zijn. Alles wat hij doet kan hij momenteel in zijn hoofd recht praten waardoor hij in zijn ogen in zijn goed recht zit. Ik vind dat knap gedaan. Eerder bewondering dan haat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |