Deed me weinig, hoewel ik Mike een geweldig personage vind, dit zat er aan te komen helaas. De scene waar hij zijn kleindochter achterliet vond ik erg mooi. De dood van Mike, tja, je voelde het aankomen al probeerde ze het zo te sturen dat hij wegging.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:56 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Toen ik Walt zag teruglopen nadat hij de tas had afgeleverd dacht ik bij mijzelf 'Yes', maar toen ik hem ineens zag teruglopen wist ik al wat er ging gebeuren.
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar deze aflevering hakte er wel aardig in.
Als je alles zo verteld dan zit alles er inderdaad aan te komen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:00 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Deed me weinig, hoewel ik Mike een geweldig personage vind, dit zat er aan te komen helaas. De scene waar hij zijn kleindochter achterliet vond ik erg mooi. De dood van Mike, tja, je voelde het aankomen al probeerde ze het zo te sturen dat hij wegging.
Geweldige aflevering maar ik ben niet heart broken, Mike ging toch weg uit de serie of hij nu dood ging of verschuilen tja..
Hij vertrouwde Jesse wel, maar wist dat Jesse ook ooit op het radar van de DEA stond, dus zou opvallen. Walt niet.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:10 schreef brojo het volgende:
Mike had trouwens beter moeten weten. Hij wist dat er nog een pistool in de tas lag, en hij vertrouwt Jesse niet maar Walter wel om de tas naar hem toe te laten brengen? Bij de openingsscène was hij ook getuige van Walt's zieke narcisme/grootheidscomplex en trapt hem daarna ook nog doodleuk op zijn ego? Alsof hij niet wist waar Walt toe in staat is.
'You're a time bomb tick-ticking away, and I have no intention of being around for the boom'
Dat voelde je al vanaf het moment van die Legacy pay.. Iedereen wist dat Walt en Mike niet door 1 deur kunnen en dat het wachten was tot het helemaal mis ging.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Als je alles zo verteld dan zit alles er inderdaad aan te komen.
Nou en, doet toch geen afbreuk aan de serie. Je kan hoofdlijnen vast wel een beetje invullen maar alles er om heen weet je niet en dat maakt Breaking Bad zo sterk en dat is toch waarom je kijkt. Lijkt mij althans.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Als je alles zo verteld dan zit alles er inderdaad aan te komen.
Walt is een arrogante, egoïstische klootzak die denkt dat hij alles is ("say my name") en die daarom de baas wil zijn over alles en iedereen en denkt dat hij alles kan maken. Door zijn idiote gedrag heeft hij zo'n beetje alle andere hoofdpersonages al wel eens in levensgevaar gebracht. Mike wist tenminste waar hij mee bezig was.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:22 schreef HostiMeister het volgende:
Goede shit.
Beginstukje was vet nice, elke aflevering een tandje erop bij Walt. En dan eindigen met een moord, benieuwd hoe die dit gaat draaien richting Jesse en de DEA.
Ik snap het gehaat op Walt niet. Ik bedoel Mike was een integer karakter maar ook alles behalve een lieverdje.
Helemaal mee eens. Dat maakt Breaking Bad een stuk minder geniaal dan The Wire, terwijl het kijkplezier er niet minder om wordt. Het is nog steeds de serie waar ik wekelijks het meest naar uitkijk, en de dialogen zijn soms echt geniaal (en soms ook wat gekunsteld).quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:57 schreef Scarface2004 het volgende:
BB is veel spannender dan The Wire.
Alhoewel veel dingen gewoon echt bullshit zijn neem je ze op een of andere manier voor lief.
Die gasten dealen gewoon direct crystal meth.
Bij The Wire zag je dat er voor een drugsdeal iets van 4 gasten nodig zijn.
1 om de bestelling aan te nemen, 1 om de stash te bewaken, een runner en iemand die het geld bij houdt.
In BB is het geld geven en crystal meth krijgen.
Je hebt gelijk de hele transactie op film.
De DEA zie je nooit echt eigenlijk op een stakeout, als een van die bazen aan Hank vraagt voor een status raport is het altijd "Word on the street is...."
hoe kom je aan die info dan??
En Skinny Pete is ook lekker geloofwaardig als drugsdealer.![]()
Het deed me een beetje aan het einde van Collateral denken, denk dat Mike gewoon wist dat hij snel dood zou bloeden en zich gewoon bij zijn lot had neergelegd.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:54 schreef JohnB52 het volgende:
Waarom knalt Mike niet gewoon Wat neer ?
Mike had toch nog n extra gun bij zich ?
quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:47 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Een serie over de meest immorele criminelen ter wereld verliest gewoon per definitie een stukje geloofwaardigheid zonder ook maar een enkele "fuck".
Hij is in 5 seizoenen gegroeid van een onzekere 'nerd' naar iemand die niets te verliezen had, naar iemand die telkens iedereen te slim af is. Dan mag je een arrogante egoïstische klootzak zijn. Alles wat hij doet kan hij momenteel in zijn hoofd recht praten waardoor hij in zijn ogen in zijn goed recht zit. Ik vind dat knap gedaan. Eerder bewondering dan haat.quote:Op maandag 27 augustus 2012 20:45 schreef Tijz het volgende:
[..]
Walt is een arrogante, egoïstische klootzak die denkt dat hij alles is ("say my name") en die daarom de baas wil zijn over alles en iedereen en denkt dat hij alles kan maken. Door zijn idiote gedrag heeft hij zo'n beetje alle andere hoofdpersonages al wel eens in levensgevaar gebracht. Mike wist tenminste waar hij mee bezig was.
Tot op zekere hoogte, ja. Het probleem bij Walt is dat hij zijn moralen wegredeneert in zijn drang naar meer en meer macht. Hij begon met het bereiden van meth om geld bij elkaar te krijgen voor zijn familie; dezelfde familie die hij nu bewust en zonder enig respijt aan het verspelen is. Het is makkelijk om je daden te rechtvaarden als je constant aan het langste eind trekt, maar wanneer je in dat proces je eigen empathisch vermogen en oorspronkelijke morele grenzen verliest, is het einde heel snel zoek. De Walt die we nu zien heeft geen spijt, geen angst en geen enkel emotioneel filter meer. Alles valt te rechtvaarden om de honger naar macht te verzadigen. Weet je hoe ze iemand zonder interne emotionele graadmeter in de psychologie noemen? Een psychopaat. En voor zulke mensen hoef je echt geen bewondering te hebben.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:12 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Hij is in 5 seizoenen gegroeid van een onzekere 'nerd' naar iemand die niets te verliezen had, naar iemand die telkens iedereen te slim af is. Dan mag je een arrogante egoïstische klootzak zijn. Alles wat hij doet kan hij momenteel in zijn hoofd recht praten waardoor hij in zijn ogen in zijn goed recht zit. Ik vind dat knap gedaan. Eerder bewondering dan haat.
Zag inderdaad wel een paar keer wat anders langsflitsen. Maar ik dacht dat gewoon aan de versie die ik heb binnengehaald lag.quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:32 schreef APK het volgende:
Er zaten in de aflevering die ik gezien heb twee subliminal messages, de eerste was een reclame voor Volkswagen aan het begin.
Weet iemand wat de tweede was?
Ik had gedacht dat al in dit topic te kunnen vinden
Tweede ding leek op een cartoonplaatje van Southpark oid, maar ik was te lui om het juiste frame te zoeken omdat er zoveel nerds posten in deze reeksquote:Op maandag 27 augustus 2012 23:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zag inderdaad wel een paar keer wat anders langsflitsen. Maar ik dacht dat gewoon aan de versie die ik heb binnengehaald lag.
Ik dacht ook South Parkquote:Op maandag 27 augustus 2012 23:41 schreef APK het volgende:
[..]
Tweede ding leek op een cartoonplaatje van Southpark oid, maar ik was te lui om het juiste frame te zoeken omdat er zoveel nerds posten in deze reeks
Huh wat Messages? Waar heb je het overquote:Op maandag 27 augustus 2012 23:32 schreef APK het volgende:
Er zaten in de aflevering die ik gezien heb twee subliminal messages, de eerste was een reclame voor Volkswagen aan het begin.
Weet iemand wat de tweede was?
Ik had gedacht dat al in dit topic te kunnen vinden
Had ik ook, zeker in die wasserette.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:56 schreef Sautor het volgende:
Waarom heb ik het gevoel dat er iets gaat gebeuren tussen Skyler en Jesse?
Oh nee, ff gezocht, reclame van hotels.com. Lijkt me dat de ripper slordig is geweest met reclames knippen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:41 schreef APK het volgende:
[..]
Tweede ding leek op een cartoonplaatje van Southpark oid, maar ik was te lui om het juiste frame te zoeken omdat er zoveel nerds posten in deze reeks
quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:44 schreef EnterToets het volgende:
Hoe dichter bij we bij het einde van Breaking Bad komen, hoe meer ik bang ben dat ik een hartaanval ga krijgen op het moment dat Hank erachter komt dat Walt achter alles zit.
http://rationalwiki.org/wiki/Subliminal_messagesquote:Op maandag 27 augustus 2012 23:42 schreef Norrage het volgende:
[..]
Huh wat Messages? Waar heb je het over
Ah, dat zal het zijn danquote:Op maandag 27 augustus 2012 23:48 schreef Sautor het volgende:
[..]
Oh nee, ff gezocht, reclame van hotels.com. Lijkt me dat de ripper slordig is geweest met reclames knippen.
Hoezo zijn eigen superlab? Hij is toch nog steeds bezig met het afwisselen van huizen?quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:43 schreef Grimmson het volgende:
Maar niemand doorgedrongen dat Walt nu bezig zijn eigen super lab aan het bouwen is, of is de dood van Mike er zo erg ingehakt bij iedereen?
Heb je niet opgelet bij de scene dat hij Jesse z'n geld weigert, ik vermoed onder de carwash dat zou een geschikte plek zijn, hij is daar flink bezig met knutselen met spullen lijkend op lab apparatuur. Ik zou er naast kunnen zitten maar de hele tijd dat huizen-hoppen is ook niks..quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:00 schreef Kenju het volgende:
[..]
Hoezo zijn eigen superlab? Hij is toch nog steeds bezig met het afwisselen van huizen?
Nog 1...quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:01 schreef EnterToets het volgende:
Hoeveel afleveringen hebben we nou eigenlijk nog tot de stop? En dan gaat het zomer 2013 weer door?
Tja, dat is over het algemeen het hele punt bij subliminal messages.quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:55 schreef Sautor het volgende:
Of je moet hier wat achter zoeken, dat kan ook
[ afbeelding ]
Stond die tank met dat spul daar niet gewoon geparkeerd?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:05 schreef Grimmson het volgende:
[..]
Heb je niet opgelet bij de scene dat hij Jesse z'n geld weigert, ik vermoed onder de carwash dat zou een geschikte plek zijn, hij is daar flink bezig met knutselen met spullen lijkend op lab apparatuur. Ik zou er naast kunnen zitten maar de hele tijd dat huizen-hoppen is ook niks..
Ook, Maar In ieder geval is hij wel bezig met z'n eigen lab, waar dat dan ook mag zijn. Ik zet m''n geld op onder de carwash.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:06 schreef APK het volgende:
[..]
Stond die tank met dat spul daar niet gewoon geparkeerd?
Hij is nog gewoon bezig met huishoppen hoor. Volgens mij gebruikt hij de carwash enkel als methylmine opslag.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:16 schreef Grimmson het volgende:
[..]
Ook, Maar In ieder geval is hij wel bezig met z'n eigen lab, waar dat dan ook mag zijn. Ik zet m''n geld op onder de carwash.
Hij had het inderdaad over het starten van 1 of zelfs 2 labs, maar volgens mij is hij daar nog niet zo ver mee.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:25 schreef Grimmson het volgende:
Waar was hij dan mee aan het sleutelen? Kijk de scene maar na en scan de omgeving, het ziet uit er naar tanks voor grote hoeveelheden..
Het zag er ook naar uit dat hij niet heel ver was.. Maar een super lab is wat Walt wilt, gezien z'n ego, machtslust en Gus-wannabe-syndroom..quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 01:02 schreef Baszh het volgende:
[..]
Hij had het inderdaad over het starten van 1 of zelfs 2 labs, maar volgens mij is hij daar nog niet zo ver mee.
Hij was in die Vamonos garage aan het sleutelen aan de "draagbare" apparatuur die ze al hadden en gebruiken in die huizen, ter voorbereiding van het koken dat later in de aflevering gebeurt met Todd. Hij zei ook nog tegen Jesse dat er een tank moest worden schoon gemaakt, achtergebleven residu van de vorige kookbeurt. Al die apparatuur staat ook nog op de bodems van die muziek transportboxen die ze gebruiken om het in die huizen te krijgen, en er staat ook nog zo'n hele box met Vamonos erop. De enige andere tank is die grote tank Methylamine op de aanhangwagen die ze eerder die aflevering bij de wasstraat hebben opgehaald en dus weer hebben teruggebracht naar de Vamonos garage.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:25 schreef Grimmson het volgende:
Waar was hij dan mee aan het sleutelen? Kijk de scene maar na en scan de omgeving, het ziet uit er naar tanks voor grote hoeveelheden..
Nee, een heel seizoen dat beduidend minder was. (5)quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:55 schreef Scarface2004 het volgende:
The Wire blijft bij mij op 1 staan.
Die show zit gewoon perfect in elkaar, geen enkele mindere aflevering in die serie.
BB is nu gewoon heel erg hot, ben zeer benieuwd hoe Vince de serie laat aflopen.
Kan het mij nog herinneren dat er nogal wat gezeik was rond het einde van the Sopranos en Lost...ben bang dat BB ook een controversieel einde krijgt.
Zo ver is ie nog niet, je zag duidelijk dat hij geëmotioneerd was toen hij Mike zag zitten. En daarom, geen haat, gewoon bewondering.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:39 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte, ja. Het probleem bij Walt is dat hij zijn moralen wegredeneert in zijn drang naar meer en meer macht. Hij begon met het bereiden van meth om geld bij elkaar te krijgen voor zijn familie; dezelfde familie die hij nu bewust en zonder enig respijt aan het verspelen is. Het is makkelijk om je daden te rechtvaarden als je constant aan het langste eind trekt, maar wanneer je in dat proces je eigen empathisch vermogen en oorspronkelijke morele grenzen verliest, is het einde heel snel zoek. De Walt die we nu zien heeft geen spijt, geen angst en geen enkel emotioneel filter meer. Alles valt te rechtvaarden om de honger naar macht te verzadigen. Weet je hoe ze iemand zonder interne emotionele graadmeter in de psychologie noemen? Een psychopaat. En voor zulke mensen hoef je echt geen bewondering te hebben.
Aha, verkeerd gezien dan..quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 04:55 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Hij was in die Vamonos garage aan het sleutelen aan de "draagbare" apparatuur die ze al hadden en gebruiken in die huizen, ter voorbereiding van het koken dat later in de aflevering gebeurt met Todd. Hij zei ook nog tegen Jesse dat er een tank moest worden schoon gemaakt, achtergebleven residu van de vorige kookbeurt. Al die apparatuur staat ook nog op de bodems van die muziek transportboxen die ze gebruiken om het in die huizen te krijgen, en er staat ook nog zo'n hele box met Vamonos erop. De enige andere tank is die grote tank Methylamine op de aanhangwagen die ze eerder die aflevering bij de wasstraat hebben opgehaald en dus weer hebben teruggebracht naar de Vamonos garage.
En Mike dan. Hij heeft ook meerdere malen geprobeerd Walt om te leggen, de eerste keer in seizoen 3. He had it coming.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:06 schreef Kloonhommel het volgende:
Iedereen vind nu dat Walt een schurk, maar hoe was Gus vroeger echt voor hij begon met meth verhandelen? Voordat zijn compagnon in koele bloede vermoord werd?
WW ken ik niet, maar DS9? Are you seriously? Deep Space 9? Neh... Ben best een scifi-liefhebber maar ik vond de afleveringen met Picard+continuum en Janeway+borg vele malen leuker dan enig aflevering van DS9.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:10 schreef darktower het volgende:
The Wire op 1? Nee, op 2. Op 1 staan West Wing en DS9.
Leven in een wereld zonder coca cola... NEEEE!!!!!
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit....quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:47 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Een serie over de meest immorele criminelen ter wereld verliest gewoon per definitie een stukje geloofwaardigheid zonder ook maar een enkele "fuck".
West Wingquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:10 schreef darktower het volgende:
The Wire op 1? Nee, op 2. Op 1 staan West Wing en DS9.
Leven in een wereld zonder coca cola... NEEEE!!!!!
De losse afleveringen van NG en Voyager zijn leuker dan een gemiddelde losse DS9 episode. Maar als geheel is DS9 toch wel erg sterk, juist vanwege het grote overkoepelende verhaal wat naarmate de seizoenen vorderen steeds intenser wordt.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:05 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
WW ken ik niet, maar DS9? Are you seriously? Deep Space 9? Neh... Ben best een scifi-liefhebber maar ik vond de afleveringen met Picard+continuum en Janeway+borg vele malen leuker dan enig aflevering van DS9.
idd, bovendien realiseerde Walt zich dat Mike Jesse er nooit bij zou lappen, maar als puntje bij paaltje komt en de DEA dreigt om zijn kleindochter in een smerig pleeggezin oid te laten verpieteren hij Walt zonder problemen op zou geven. Goodman gaf hem die hint ook welquote:Op maandag 27 augustus 2012 20:22 schreef HostiMeister het volgende:
Goede shit.
Beginstukje was vet nice, elke aflevering een tandje erop bij Walt. En dan eindigen met een moord, benieuwd hoe die dit gaat draaien richting Jesse en de DEA.
Ik snap het gehaat op Walt niet. Ik bedoel Mike was een integer karakter maar ook alles behalve een lieverdje.
Ik heb meer het idee dat hij samen gaat spannen met Skyler om Walt neer te halen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
Jesse loopt over naar die lui waar Walt een deal mee wilde sluiten en steelt zijn Methylamine. Walt staat met lege handen en koopt een M60 om wraak te gaan nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |