ColtZ40 | vrijdag 17 augustus 2012 @ 20:49 |
Deel drie alweer van het topic over de VW Up! User MdMa98 Heeft zich een Volkswagen Up! aangeschaft. Zo blij als hij is, wilde hij dit delen met de users van fok! PTA. Praat hier mee over deze kleine auto. Opvallend weinig Up! rijders zijn er nog op het Fok! forum.Wie weet gaan er toch nog users aan geloven? Wordt het de Up! Mii of de Citigo? ![]() De Up! van MdMa98: ![]() | |
ColtZ40 | vrijdag 17 augustus 2012 @ 20:50 |
Op vrijdag 17 augustus 2012 20:40 schreef D. het volgende: [..] Ik heb het de calculator laten doen *morgen banden op gaat pompen Hier 326 km gereden en nog 530 km te gaan volgens de bc. *Tankinhoud 35 liter | |
MdMa98 | vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:24 |
Leuk en alweer een nieuw deel! Er zijn trouwens gave dash stickers te bestellen via het vwupforum! | |
ColtZ40 | zaterdag 18 augustus 2012 @ 09:12 |
Ik zit hier aan te denken:![]() ![]() | |
MdMa98 | zaterdag 18 augustus 2012 @ 09:49 |
Is ook leuk! Maar ik zie die niet in de Up, t is ten slotte een Mii. haha. Deze zijn gemaakt door een clublid: Te bestellen via het vwupforum | |
H-D | zaterdag 18 augustus 2012 @ 10:23 |
Geinig dat de sleutel ook dat design heeft. | |
The_Dean | zaterdag 18 augustus 2012 @ 10:26 |
Ik juich het concept wel toe, zeker een leuke auto om te zien. Weet alleen niet of het met te tijd wat voor mij is, hou persoonlijk toch iets meer van grotere auto's [zoals de Golf]. Heb ook al enkele leuke getunede versies gezien, dat maakt ze nog cooler ![]() Zal morgen op MIVW mijn ogen ook eens open houden. | |
H-D | zaterdag 18 augustus 2012 @ 10:28 |
Het concept is nou ook niet echt heel nieuw te noemen toch ![]() Ik vind het ook totaal niks voor mij. Zou er nooit een kopen. Maar ze zien er wel geinig uit. | |
The_Dean | zaterdag 18 augustus 2012 @ 10:29 |
Niet nieuw, maar wel interessant hoe het zich verder ontwikkeld. | |
H-D | zaterdag 18 augustus 2012 @ 10:36 |
2e hands ook niet ![]() | |
Tomatenboer | zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:36 |
Ik blijf m'n Ford Ka toch mooier vinden. ![]() Alhoewel ik jaloers ben op de verbruikscijfers die soms worden genoemd. | |
The_Dean | zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:49 |
Serieus? ![]() Een Ka is voor vrouwen, kappers of homo's. | |
Tomatenboer | zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:57 |
De nieuwe Ka echt niet hoor. Dan kun je dat wel over iedere kleine(re) auto zeggen. | |
H-D | zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:58 |
Watvoor Ka heb je? ![]() ![]() | |
Tomatenboer | zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:01 |
Een Ford Ka 1.2 Cool&Sound uit mei 2012 met lederen bekleding etc. etc. Heb destijds ook proefgereden met een Up!, een Panda en een Twingo. Maar persoonlijk vond ik de Ka de beste wegligging hebben, en het mooiste dashboard, en bovendien het meest "dynamische" uiterlijk van de kleintjes. Hiervoor heb ik een Opel Astra gereden en een laatste model Hyundai Accent, maar kleiner rijdt niet persé minder wat mij betreft, wel lekker zuinig (al kan het altijd beter), en ik ontleen mijn mannelijkheid niet aan het formaat auto. ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door Tomatenboer op 18-08-2012 12:07:35 ] | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:45 |
echte mannen rijden roze fiat panda's | |
Andyy | zaterdag 18 augustus 2012 @ 13:01 |
Homo's rijden Twingo's, dat beweren ze zelf ![]() | |
FkTwkGs2012 | zaterdag 18 augustus 2012 @ 13:03 |
dat komt omdat ze dan stiekem vanuit hun bmw 1 serie naar je kontje kunnen kijken zonder dat jij denkt, omfg een homowagen, uitkijken! | |
H-D | zaterdag 18 augustus 2012 @ 14:38 |
Cool&Sound betekend dat je een goed audio systeem en airco hebt? Ka zal inderdaad wel de beste wegligging hebben idd. Hij ziet er ook het meest dynamisch uit. Dashboard vind ik persoonlijk vreselijk maar dat is een kwestie van smaak ![]() En verder ontleen ik mijn mannelijkheid ook niet aan het formaat auto. Vind kleine auto's alleen niet mooi, niet handig en minder fijn om tijd in door te brengen/te rijden. Dus daarom heb ik er ook geen. En ze zijn vaak niet leuk gemotoriseerd vind ik. | |
Tomatenboer | zaterdag 18 augustus 2012 @ 15:16 |
Ja klopt, airco en een fabrieksradio met mp3 en ipod functie zijn standaard, evenals electrische ramen en spiegels, centrale deurvergrendeling, 4 airbags, en follow me home verlichting. Opties zijn de leren bekleding, parrot carkit, een tomtom A-stijl houder, en instaplijsten. De Ka rijdt echt als een volwassen auto naar mijn mening. De Up en cs ook wel, maar daar vind ik de wegligging wat minder strak van, en het uiterlijk minder "dynamisch". Het dashboard vind ik van de Ka qua vormgeving echt veruit het mooiste, qua gebruikte materialen is het natuurlijk niet geweldig en niet vergelijkbaar met auto's uit het C segment of hoger, maar voor het A segment voldoet het prima, en in vergelijking met concurrenten vind ik het dashboard van de Ka ook kwalitatief het beste. Vindt je de proporties vaak niet mooi bij kleine auto's? Qua praktische bruikbaarheid (handig) en comfort hebben de kleintjes tegenwoordig wel grote stappen gezet naar mijn mening. Zo doen de meeste kleintjes tegenwoordig qua comfort niet direct meer onder voor een auto uit het B-segment (althans niet de Up! en cs, Panda, Twingo en Ka), en de Panda, Twingo en Ka hebben bovendien nog een fatsoenlijke kofferbak (de Ka in ieder geval 225 liter geloof ik). Snel zijn ze geen van allen inderdaad, of je moet een Twingo RS nemen. ![]() Maar ik reed hiervoor in een auto met een 1.6 motor en 112 pk en ik merkte dat ik hoofdzakelijk toch heel rustig reed, en vrijwel nooit het potentieel van de auto benutte, maar was desondanks wel relatief onzuinig uit. Toen heb ik besloten op zoek te gaan naar een kleinere auto met minder (vaste) lasten, waarbij ik niet teveel hoefde in te leveren op comfort en wegligging. Uiteindelijk heb ik die - naar mijn mening - met de Ford Ka gevonden. ![]() Het is logisch dat je dan niet uitkomt bij de Toyota Aygo, Citroën C1, Peugeot 107, Daihatsu Cuore, Suzuki Alto, Nissan Pixo of Hyundai i10 wat mij betreft. De Up! vond ik minder mooi dan de Ka, duurder, dashboard minder, en de wegligging minder, al reed tie goed, maar die viel dus af, de Twingo viel meteen af door het dashboard, de Kia Picanto vond ik te duur in de uitvoering zoals ik 'm wilde, en de Panda was het nog bijna geworden. | |
H-D | zaterdag 18 augustus 2012 @ 15:29 |
Ah nette uitvoering dan ![]() ![]() En ik vind inderdaad de proporties eigenlijk nooit mooi bij kleine auto's. En ik wil altijd graag een auto die toch wel enigzins snel is en redelijk wat pk's onder de kap heeft ![]() ![]() | |
D. | zaterdag 18 augustus 2012 @ 15:50 |
De Ka heeft het lelijkste dashboard imho ![]() De buitenkant vind ik wel leuk, maar de binnenruimte (voor de bestuurder) is minder ruim dan de UMC3 (Up/Mii/Citigo-drieling) en hij rijdt ook ietsje minder 'volwassen'. In mijn beleving dus ![]() | |
Tomatenboer | zaterdag 18 augustus 2012 @ 16:32 |
Ja mijn beleving is heel anders hahaha. ![]() Ik vind dit toch geen lelijk interieur hoor: ![]() Het dashboard van de Up vind ik er namelijk veel goedkoper uitzien dan dat van de Ka (komt bijvoorbeeld ook plaatwerk in het interieur voor). | |
H-D | zaterdag 18 augustus 2012 @ 16:34 |
Vind het net te futuristisch ![]() | |
D. | zaterdag 18 augustus 2012 @ 16:48 |
Dat was duidelijk ![]() Doe mij maar een 'gewoon' dashboard. Scheelt ook in de ruimte ![]() | |
H-D | zaterdag 18 augustus 2012 @ 16:49 |
Echt veel te futuristisch voor mij. En er zit een bepaalde frivoliteit in die ik niet zo vind...en ik zou bang zijn dat ik er snel op uitgekeken zou zijn. | |
Tomatenboer | zaterdag 18 augustus 2012 @ 16:52 |
Doordat het zo naar binnenkomt bedoel je? Ik vind dat juist wel mooi, maar goed, ik ben ook niet zo'n groot menneke (1.73 ![]() | |
Tomatenboer | zaterdag 18 augustus 2012 @ 16:53 |
Beetje te druk voor je? Alle Fordjes, en Fiatjes hebben dat tegenwoordig wel een beetje hé. Wat dat betreft heeft Volkswagen - zoals de Up! - wel wat conservatievere dashboards. Ook netjes en strak, maar daar ben ik juist weer zo op uitgekeken. ![]() | |
D. | zaterdag 18 augustus 2012 @ 16:54 |
Ik ben ietsje groter, en heb dat als storend ervaren ![]() | |
D. | zaterdag 18 augustus 2012 @ 16:55 |
Ik vind een dat een dashboard juist saai mag zijn. Het moet functioneel zijn, en daarnaast zo min mogelijk afleiden | |
H-D | zaterdag 18 augustus 2012 @ 16:55 |
Druk is niet per definitie niks voor mij. Ik hou erg van Italiaanse auto's en die houden ook wel van drukke dashes ![]() | |
Tomatenboer | zaterdag 18 augustus 2012 @ 16:58 |
Het moet mij ook niet té druk worden hoor. Van de Ka vind ik het persoonlijk de juiste nuance tussen niet te saai en niet te druk. Als je kijkt naar het dasboard van de nieuwste Ford Focus bijvoorbeeld, of van veel nieuwe Hyundai's, dan weet je niet waar je het zoeken moet, zo druk zijn die dashboards. Daar houd ik ook niet zo van. | |
H-D | zaterdag 18 augustus 2012 @ 17:02 |
Hoe werkt trouwens precies die TomTom A-stijl uit? Wat moet ik me daar bij voorstellen zegmaar. | |
D. | zaterdag 18 augustus 2012 @ 17:03 |
Mij stoort vooral het lijnenspel, het zogenaamde futuristische, de 'drukte' maakt me niet eens zoveel uit. Ook lelijke klokjes als in de Aygo en Mini kan ik niet waarderen ![]() | |
Tomatenboer | zaterdag 18 augustus 2012 @ 17:05 |
Dat is een TomTom houder voor een TomTom Go 1000 die is geintegreerd in de A-stijl, en de bedrading etc is dan ook in de A-stijl en het dashboard weggewerkt.De TomTom is wel uitneembaar. Het is tevens een intelligent systeem, want ik heb tevens start / stop functie op m''n Ka, en als ik ergens stop om de route in te stellen, dan slaat de motor dus af bij stilstaan, en zodra de route berekend is slaat de motor automatisch aan, ontdekte ik laatst. ![]() Ik zal kijken of ik er foto's van kan vinden. | |
H-D | zaterdag 18 augustus 2012 @ 17:06 |
Haha geinig! Dat zijn wel coole gadgets. Al lijkt mij een start/stop systeem niks eigenlijk. | |
Tomatenboer | zaterdag 18 augustus 2012 @ 17:08 |
Nee ik gebruik het ook bijna nooit, je kunt het namelijk ook uitschakelen. Heel praktisch vind ik het niet eerlijk gezegd. Tevens wil ik het overige verkeer bij stoplichten niet onnodig lang ophouden door dat start / stop systeem, al werkt dat best snel. | |
H-D | zaterdag 18 augustus 2012 @ 17:10 |
Ik zou gewoon ook de motor willen horen als ik stil sta. Voor het gevoel. De beleving. | |
Tomatenboer | zaterdag 18 augustus 2012 @ 17:11 |
Zo ziet zo'n A-stijlhouder met TomTom 1000 er dus uit bij een Ka:![]() Voordeel is dus dat het intelligent samenwerkt met de computers van de auto, en het is netjes weggewerkt op een goede plek, dus geen gekloot meer met zuignappen en draden naar de 12v aansluiting. | |
H-D | zaterdag 18 augustus 2012 @ 17:14 |
Ziet er strak uit, dat wel. ![]() | |
Tomatenboer | zaterdag 18 augustus 2012 @ 17:18 |
Geintegreerde navi is nog vele malen mooier inderdaad, alleen lastiger / duurder met updates geloof ik. ![]() | |
H-D | zaterdag 18 augustus 2012 @ 17:23 |
Ja klopt maar over het algemeen doet ie het nog goed. En in de (binnen)steden waar je het meest op navi vertrouwt veranderd er vaak ook niet gruwelijk veel. | |
Belastinginspecteur | zondag 19 augustus 2012 @ 12:13 |
BOEM.... IS HOOOOO!!!!! M'n vriendin is gisteren op de A1/A10 aangereden in de voorkant. aangezien ik toch al een grafhekel had aan die Lupo (te veel langs de kant van de weg gestaan met het kreng) is het misschien nu over en uit voor dat ding. Als opvolger zat ik aan de 5 deurs Up te denken. Enkele dingen moeten er in zitten, zoals Airco en cruise control. Liefst een automaat (persoonlijke voorkeur). Enig idee of ik dat met de Move UP kan hebben of ga ik dan meer naar de High UP? Uiteraard Blue Motion want de belasting is al veeeel te rijk, en ja, ik mag dat ook zeggen. | |
FkTwkGs2012 | zondag 19 augustus 2012 @ 12:29 |
ik denk dat je vriendin geen vw meer kan hebben. zulk slechte ervaringen en dan merktrouw blijven? dapper ![]() waarom mag jij zeggen dat de belasting veel te rijk is? | |
H-D | zondag 19 augustus 2012 @ 12:34 |
Wat ik me afvraag is waarom je voor een Up! kiest en niet voor een Mii of CitiGo. | |
henkde_j | zondag 19 augustus 2012 @ 12:41 |
Omdat de Up! simpelweg de mooiste/beste imago heeft van de drie? | |
H-D | zondag 19 augustus 2012 @ 12:50 |
Ja hij heeft wel het beste imago inderdaad. Maar vind de CitiGo wat koddiger ogen. | |
Belastinginspecteur | zondag 19 augustus 2012 @ 12:50 |
Heb naar de andere nog niet gekeken, maar we waren aangenaam verrast door het (zit) comfort van de Up! en de grote kofferbak. | |
FkTwkGs2012 | zondag 19 augustus 2012 @ 13:53 |
dat volkswagen jullie de vorige keer een baggerauto heeft bezorgd boeit je niet? | |
Belastinginspecteur | zondag 19 augustus 2012 @ 14:33 |
Maandagmorgen producten heb je overal, alhoewel het bij NS dan iedere dag maandag is, maar de Lupo an sich is niks mis mee, waren het niet dat het bijna twee jaar heeft geuurt dat we het euvel konden traceren, hij af en toe wel... en dan weer geen verlichting toont bij de knoppen voor verwarming e.d. Echte grote pech hebben we in de twee jaar maar 1 keer gehad, waarna de ANWB meneer om kwart over twaalf 's avonds de boel weer aan de gang kreeg (zit je dan met 2000 watt op schoot omdat de dynamo overleden is). Verder waren het vooral kleine dingen die allemaal waren te herleiden aan het soms falen van de dynamo voor dat ie vorige maand volledig de geest gaf. Dat ik met -14 in de berm van de A4 heb gestaan was door een klapband nadat ik over iets op de weg ben gereden... (bad luck) Al met al ben ik best tevreden met VolksWagen. De Lupo was onze eerste auto en daarmee gebeuren nu eenmaal beginnersfoutjes... zoals het uitwijken voor een kat en vervolgens in de slip komen, ja, volgende keer rij ik zo'n beest dood. | |
MdMa98 | zondag 19 augustus 2012 @ 17:25 |
voor cruise control denk ik dat je een high up moet nemen. maar wie weet zit er op de move ook wel een extra pakketje, vragen bij de dealer zou ik zeggen. | |
Revolution-NL | zondag 19 augustus 2012 @ 17:46 |
Je wilt niet weten wat voor problemen collega's hebben met VAG producten. Ik vind het in iedergeval dapper dat je wederom VW gaat rijden. | |
The_Dean | zondag 19 augustus 2012 @ 19:43 |
Gave Up's vanmiddag in Valkenburg!![]() | |
The_Dean | zondag 19 augustus 2012 @ 20:08 |
![]() | |
Apekoek | zondag 19 augustus 2012 @ 20:43 |
Saaie auto's en bovendien erg gevaarlijk, een dikke sedan of station in een botsing en je bent het haasje. Geldt ook voor die andere troep zoals die Aygo's en co, bij een botsing ben je er niet meer. | |
ColtZ40 | zondag 19 augustus 2012 @ 21:03 |
Ga je huiswerk eens doen voordat allemaal onzin post..... | |
H-D | zondag 19 augustus 2012 @ 21:07 |
De Up! heeft 5 EuroNCAP sterren..... | |
Apekoek | zondag 19 augustus 2012 @ 21:08 |
Geloof me, als je met een dergelijk klein speelgoed autootje tussen een dikke Mercedes en BMW komt trek jij niet aan het langste eind... Geen enkele Airbag gaat jou dan nog redden. Daarom ben ik geen fan van de nieuwe "kleine" auto's hype. | |
ColtZ40 | zondag 19 augustus 2012 @ 21:17 |
Hoe groot is die kans? En geloof mij maar dat in je BMW voor 10000 euro uit 2003 niet beter zit dan een moderne kleine auto. | |
H-D | zondag 19 augustus 2012 @ 21:44 |
In een botsing of gewoon? Want ik denk dat je in een 5serie uit 2003 nog altijd lekkerder zit op een lange reis dan in een Up oid ![]() | |
Apekoek | zondag 19 augustus 2012 @ 21:52 |
Beiden, geen twijfel. En daarbij, een BMW 5 serie is 1500 kilo en een up! een kleine 800 kilo. Geloof me, als je die op je dak krijgt in jouw miezerige up ben je veranderd in filet american, een botsend gewicht kan geen enkele techniek wat tegen doen. | |
The_Dean | zondag 19 augustus 2012 @ 21:53 |
Appels en peren. Deze discussie raakt kant noch wal. | |
MdMa98 | zondag 19 augustus 2012 @ 22:50 |
Heb op een nieuwsite een ongeluk gezien met een Up! en een Pick-Up truck.. Frontaal, Up heeft het anders prima doorstaan. Size doesn`t matter meer deze dagen. Trouwens een lange rit in een bmw of een Up! Zal tegenwoordig ook niet veel meer uitmaken. | |
H-D | zondag 19 augustus 2012 @ 22:51 |
Dat laatste is natuurlijk gewoon niet waar. Dat weet je zelf ook wel ![]() | |
Apekoek | zondag 19 augustus 2012 @ 23:07 |
Dat is natuurlijk dikke onzin. Een gewicht van een pickup truck ligt rond de 1700 a 2000 kilo? En dat frontaal tegen een up van 800 kilo kan niet goed aflopen, en als dat wel is gebeurd is dat puur geluk. Jij snapt hopelijk toch ook wel dat een zwaarder gewicht het andere uiteindelijk altijd te baas is, simpele natuurkunde waar uitleg overbodig is. En rijcomfort, kom op man. Als ik naar de andere kant van Europa moet rijden doe je dat niet comfortabel in een up. Dit is gewoon fan gedrag. Het blijft een klein speelgoed autootje. Prima voor in de provincie of een dagje uit, maar een luxe festijn zal het nooit worden. | |
The_Dean | maandag 20 augustus 2012 @ 05:53 |
Daar zijn ze toch ook niet voor. Een Up vergelijken met een 5 serie slaat natuurlijk nergens op. | |
The_Dean | maandag 20 augustus 2012 @ 05:54 |
En voor de rest, Apekoek, moet je niet loze dingen en aannames gaan schreeuwen zonder dat je het ervaren hebt. | |
MdMa98 | maandag 20 augustus 2012 @ 09:15 |
Ik kwam anders uitgerust aan in Frankrijk, geen rugklachten of moeheid, Zo slecht is het dus allemaal niet. | |
_VoiD_ | maandag 20 augustus 2012 @ 09:47 |
Leg het dan eens uit? Het gaat er namelijk om hoe de kinetische energie omgezet wordt in vervormingsenergie. Nieuwere auto's doen dat echt vele malen beter dan oude auto's. Ik zit in een botsing veel liever in een kleine auto van 1000 kg van nu dan in een auto van 10-15 jaar oud die 1500 kg weegt. | |
H-D | maandag 20 augustus 2012 @ 10:23 |
Klopt. Maar dan moet je ook niet gaan roepen dat een lange rit in een Up! net zo comfortabel is als in een dikke BMW. Want dat is natuurlijk gewoon kul. Ik denk dat je net echt kan gaan ontkennen dat de natuurlijke habitat van een Up! meer de stad is. En dat als je langere afstand ( en vaak dus ook op hogere snelheid) gaat afleggen een auto uit een hoger segment (BMW 5 en hoger) natuurlijk veel en veel comfortabeler is. Slaat toch gewoon nergens op om dat rijcomfort gelijk te trekken met een auto als de Up! ? | |
MdMa98 | maandag 20 augustus 2012 @ 10:27 |
Ach het zal allemaal wel, ik heb zelf ook grotere autos gehad hiervoor, het enige verschil vond ik dat de grotere autos iets beter over drempeltjes gingen. Verder Rijdt een Up! ook best goed met 160. Vergis je niet, ik denk dat de tand des tijds niet heeft stil gestaan. Zelfs met hoge snelheid kan ik nog prima praten met mijn medepassagier, de radio hoeft ook niet harder omdat het motorgeluid mooi rustig blijft. De stoelen zitten verdomd goed, en dat is volkswagen, goed in stoelen voor lange ritten.. | |
H-D | maandag 20 augustus 2012 @ 10:48 |
Ach wat jij wilt dan. Dan neem jij fijn je Up voor langere ritten en ik iets anders. | |
Zwappel | maandag 20 augustus 2012 @ 12:00 |
Fans van microhokken ![]() Enigste reden dat je in zoiets dood gevonden zou willen worden zou het financieel meevallertje ervan zijn. | |
D. | dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:39 |
Ten eerste is het enige, ten tweede, ik zie niet in waarom je dood gevonden zou willen worden in welke auto dan ook ![]() | |
Captain_koek | dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:35 |
Voor de liefhebbers: de Up! heeft op geen enkele uitvoering standaard cruisecontrole. Dit zit samen met pdc en volgens mij een boordcomputer in het drivepakket voor ¤375 | |
Godshand | woensdag 22 augustus 2012 @ 00:23 |
Waarom moeten de bezitters van dikke bakken zo denigrerend doen over kleine auto´s? Dikke bakken zijn gemaakt voor mensen die van snelheid houden, comfortabiliteit (hoewel airco ed ook in een klein autootje past) en hun geslachtslans virtueel willen vergroten. Dat laatste beeld vergroten ze met de denigrerende posts nog even, proberen naar beneden te trappen in de pikorde. Helemaal niet nodig! Deze autootjes zijn gemaakt voor bezitters wiens lul al groot genoeg is, en dus niet virtueel vergroot hoeft te worden, die gewoon van A naar B willen rijden met genoeg comfort (maar geen luxe), die de voordelen van het kopen van een nieuwe auto willen hebben (garantie, nog nauwelijks slijtage) bij een lage prijs, die vooral stadsritten rijdt en hun geld aan meer dan benzine willen besteden. Fijn dat jij lekker kan crossen met je getunede Impreza, bij 220 km/hr (en niet piepen als je vanaf je nek verlamd wakker wordt na een crash), deze mensen hebben zoiets niet nodig, of zit voorlopig nog niet in hun bereik. Kortom, laat lekker iedereen in hun waarden, dan trek ik mijn afzeikverhaal ook weer in. ![]() | |
H-D | woensdag 22 augustus 2012 @ 00:25 |
Trek je afzeikverhaal dan maar gauw in. Want nergens heb ik Up rijders niet in hun waarde gelaten. Duw doe even rustig en normaal? | |
Godshand | woensdag 22 augustus 2012 @ 00:27 |
Ik heb het ook niet alleen over jou, maar grappig dat jij je aangesproken voelt ![]()
Gaat meer om dit soort quotes... | |
H-D | woensdag 22 augustus 2012 @ 00:29 |
Ja ook heel raar aangezien ik ook bij die discussie betrokken was ![]() | |
Apekoek | woensdag 22 augustus 2012 @ 00:30 |
Wat een kinderachtig lul verhaal. "Virtuele lans", waar heb je het over? Wij hadden hier een discussie waar toe kleine hokken tov grotere hokken in staat zijn als het gaat om techniek/veiligheid. Wat jij nu zegt slaat echt als een pik op een drumstel. | |
Godshand | woensdag 22 augustus 2012 @ 00:31 |
Om nu die autootjes af te doen als troep vind ik nou ook niet echt een toonbeeld van discussie ![]() | |
Apekoek | woensdag 22 augustus 2012 @ 00:37 |
Misschien een verkeerde woord keuze van mijn kant. Maar de up! blijft de bodem segment als het om auto's gaat. Veel mensen schieten dan gelijk in de verdediging met onredelijke argumenten over hoe goed dit hokje concurreert met de duurdere en zwaardere auto's op het gebied van veiligheid techniek en comfort. | |
Godshand | woensdag 22 augustus 2012 @ 00:49 |
Het is een apart segment, dat durf ik ook niet te ontkennen ![]() Ik vind het wel knap van de autofabrikanten, dat ze nog zoveel comfort en redelijke rijkracht kunnen proppen, in een dergelijke kleine inhoud.. Ik vind zelf de UP niets, de oude Ka trok mij meer, tegenwoordig vind ik de nieuwe Panda er wel leuk uitzien, evenals de 500. Heb ze alleen niet gekocht vanwege te weinig power en bij de 500 te weinig bergruimte. | |
Godshand | woensdag 22 augustus 2012 @ 23:54 |
pdc? | |
Tomatenboer | woensdag 22 augustus 2012 @ 23:56 |
Park Distance Control. Parkeersensoren dus. ![]() Maar een handig en aangenaam geprijsd pakketje is dat. Ik zou het altijd nemen voor dat geld. | |
Tomatenboer | woensdag 22 augustus 2012 @ 23:57 |
De nieuwe Ka vond je niets? Die is gebaseerd op de Fiat 500, maar heeft dan een ruimere kofferbak. ![]() | |
ArnosL | woensdag 22 augustus 2012 @ 23:58 |
Ik had vandaag voor het eerst dat ik een Up! een mooie auto vond. Tussen Heino en Zwolle kwam ik er een in de kleur Silver Grey tegen. Althans, volgens mij was die kleur het ![]() ![]() | |
Tomatenboer | donderdag 23 augustus 2012 @ 00:00 |
Dan wel als 3 deurs. Want als 5 deurs is het een vierkant koekblik. Dan kan het net zo goed een Daihatsu Cuore zijn van 20 jaar oud. | |
Godshand | donderdag 23 augustus 2012 @ 00:06 |
Ik vond de vorm van het chassis niets. Uiteindelijk voor een Honda Civic Hybride gegaan, occassion, toch wat meer ruimte, comfort en trekkracht. Ik heb nogal hobby met muziek maken, dus ik sleep regelmatig drums en gitaren mee in mn auto. Dan zijn UPjes en Panda's zo vol... | |
henkde_j | donderdag 23 augustus 2012 @ 00:27 |
![]() | |
Godshand | donderdag 23 augustus 2012 @ 00:28 |
Verkeerd geschreven? ![]() | |
henkde_j | donderdag 23 augustus 2012 @ 00:30 |
![]() Ach nee Godshand, je bedoelt een carrosserie! Tenzij je echt het onderstel geen mooie vorm vindt hebben ![]() | |
Godshand | donderdag 23 augustus 2012 @ 12:51 |
Ok, dom van me ![]() ![]() | |
Revolution-NL | donderdag 23 augustus 2012 @ 18:27 |
Congrats! Fijne auto's en als je weet hoe het ima systeem werkt heb je het verbruik van een A segmenter. Reed zelf 1:17 - 1:19.5 met de Civic. | |
H-D | vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:25 |
Hij ziet er iig voor hybridebegrippen heel aardig uit ![]() | |
Revolution-NL | zaterdag 1 september 2012 @ 11:29 |
Met een fraai setje 17inch velgen is de Civic gewoon een van de mooiere sedans in het C segment. Ik kreeg altijd veel complimentjes over de Civic. Veel meer in vergelijking met de Seat Leon II en de nieuwe Focus. | |
Dibble | zaterdag 1 september 2012 @ 11:32 |
Mijn god, wat een homohok ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Dibble op 01-09-2012 11:52:46 ] | |
H-D | zaterdag 1 september 2012 @ 11:48 |
Nou ik zou 'm niet een van de mooiere sedans in het C segment noemen tbh maar wel oke gewoon en zeker mooier dan een Leon of een Focus. | |
Czesc | zaterdag 1 september 2012 @ 11:51 |
Spijt van dat ik mijn vriendin een 107 heb gekocht in plaats van een FOK! Up! ;-) | |
CoolGuy | zondag 2 september 2012 @ 21:51 |
Want de Leon II en de nieuwe Focus heb je ook? | |
Revolution-NL | zondag 2 september 2012 @ 22:39 |
Leon II had ik voor de Civic, de Civic is er nu al een jaartje uit, ik heb nu als voorloper een nieuwe Focus. | |
CoolGuy | zondag 2 september 2012 @ 22:40 |
En jij beweert dat de Civic een van de mooiere wagens is in die klasse? Dat je dat vindt, oke, maar mooier is een volledig subjectief iets. | |
Revolution-NL | zondag 2 september 2012 @ 22:45 |
Als je het heb over sedans in het C segment, ja. Dan moeten er wel fraaie velgen onder zitten. | |
D. | zondag 2 september 2012 @ 22:58 |
Als je het over sedans in het C segment hebt ben je ook behoorlijk off-topic ![]() | |
Revolution-NL | zondag 2 september 2012 @ 23:08 |
Joh ![]() | |
MdMa98 | woensdag 5 september 2012 @ 19:48 |
Dashboard en stuursticker besteld, morgen binnen, leuk! | |
ArnosL | maandag 8 oktober 2012 @ 11:05 |
Hoe staat het hier met de UP's? Doen ze het allemaal nog? | |
ikweethetookniet | maandag 8 oktober 2012 @ 12:32 |
![]() ![]() http://www.rtl.nl/xl/#/u/751373f8-699c-33b1-9ab8-93d66e4ad1a0 op 20:28 Er staat nog geen 500km op ![]() ![]() Berger grapt ook nog even dat hij nu dus Down is ![]() | |
ColtZ40 | maandag 8 oktober 2012 @ 15:23 |
Wij hebben toen de Mii precies 5 weken oud/jong was tijdens een storm een bouwplaat van 244 * 122cm van de buren op de auto gekregen. ![]() | |
ArnosL | maandag 8 oktober 2012 @ 17:38 |
Oei, dat is zuur ![]() Is het verbruik nog steeds goed nu het 's ochtends kouder wordt? | |
ikweethetookniet | maandag 8 oktober 2012 @ 17:42 |
![]() ![]() http://www.skodaforum.nl/board/f59/totaal-schade-niet-19418.html ![]() | |
ColtZ40 | maandag 8 oktober 2012 @ 17:47 |
Weet ik niet. Ben net terug uit Sicilië. ![]() | |
MdMa98 | dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:19 |
Uppie bevalt met de dag des te meer, lekker zuinig en gaat goed mee in het verkeer. Heerlijk! | |
ColtZ40 | donderdag 25 oktober 2012 @ 18:46 |
650 km gereden en nog 140 km te gaan volgens de bc. 1:22 ongeveer. ![]() | |
MdMa98 | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:22 |
1 op 22,5 was mijn max, berekenen van de kms uiteindelijk wel via t tankbonnetje doen he ![]() | |
ColtZ40 | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:30 |
Doen we ook. Die 650 km zijn gereden en 100km halen we wel als de boordcomputer 140km aangeeft. Dan komen we uit op 750 km met 35 liter. De bc is idd 0,5 liter per 100km positiever dan de werkelijkheid. ![]() | |
MdMa98 | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:48 |
ik hoop weer het geduld te vinden om mn score te verbeteren, rijdt nu steeds 1/18 1/19. Haast en druk enzo. | |
MdMa98 | vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:51 |
Ik hou het trouwens bij op fuelly.com. zit nu op 5.1/100 gemiddeld. | |
MdMa98 | donderdag 1 november 2012 @ 07:48 |
eindelijk stickers verkrijgbaar voor het vwupforum.nl! | |
DeUitverkorene | zaterdag 3 november 2012 @ 10:35 |
Een Citigo-rijder meldt zich! Vanaf 18 september rij ik erin rond. Voor mij m'n eerste auto. Ik ben er erg tevreden over! Alleen het verbruik valt mij dan weer een beetje tegen (maar dat komt door een vrij zware rechtervoet), ik rij 1 op 16.. Ondertussen staan er 2400 kilometers op de teller. Mijn Citigo is een Tour-uitvoering, 60pk met mediapakket en zwarte 14" Apus velgen. Kleur: candy white (Ik weiger om bij te betalen voor een kleur). Verder heeft'ie PIAA H-724 dagrijverlichting en Bosch Plus 90 dimlicht. Ik heb de Skoda Citigo-letters er ondertussen vanaf gehaald. Plaatjes! ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Revolution-NL | zaterdag 3 november 2012 @ 10:39 |
Het neusje ziet er een stuk volwassener en moderner uit dan de UP. Best een leuk autootje zo. Velgen hadden wel een maatje groter gemogen ![]() | |
DeUitverkorene | zaterdag 3 november 2012 @ 10:42 |
Velgen hadden inderdaad iets groter gemogen, maar dit was een kosten-overweging. De auto staat standaard op 14" staal met doppen. Deze velgen stonden in de accessoire-folder. Had ik 15" velgen gekozen, had ik ook banden moeten kopen en had ik een set met de originele wielen over waar ik niks aan zou hebben. Nu zijn de bandjes van de standaard wielen omgelegd op deze velgen en heb ik een prima extra setje voor mijn winterbanden. | |
MdMa98 | zaterdag 3 november 2012 @ 18:11 |
Mooie wagen, en welkom in het topic! | |
DeUitverkorene | zaterdag 3 november 2012 @ 18:21 |
Dat geldt ook voor jouw auto! Vanwaar de keuze voor de Up! en niet een van zijn (toch iets voordeligere) broertjes? | |
YoshiBignose | zondag 4 november 2012 @ 01:13 |
Hoe zit het eigenlijk met de (verstelbare?) bestuurderstoel in de up/mii/citygo? Kan je met 1.90m nog normaal zitten? | |
MdMa98 | zondag 4 november 2012 @ 09:13 |
Ik ben 187cm en zit prima! | |
MdMa98 | zondag 4 november 2012 @ 09:14 |
Had vlug een andere auto nodig, en deze stonden direct bij Pon op voorraad. | |
DeUitverkorene | zondag 4 november 2012 @ 18:51 |
Ik zit heerlijk in mijn Citigo! Als je in de buurt bent mag je het zelfs wel eens proberen ![]() | |
YoshiBignose | zondag 4 november 2012 @ 19:24 |
Haha hoeft niet, ik vroeg het me alleen af. Ik heb zelf een iQ ![]() | |
DeUitverkorene | donderdag 15 november 2012 @ 15:46 |
Misschien interessant voor Citigo/Mii/Up!-rijders: Citigo VAG-COM Meeting zondag 9 december 2012 | |
MdMa98 | dinsdag 2 april 2013 @ 11:50 |
Nog uppers bijgekomen lately? Inmiddels 22000 km getuft met de up, bevalt nog steeds! Binnenkort bestel ik een armsteun, deze mis ik toch wel hoor! Verbruik afgelopen winter mede dankzij soms flink doorrijden 1/18 1/19. | |
ikweethetookniet | dinsdag 2 april 2013 @ 12:40 |
Originele armsteun nu voor 125¤ bij de dealer ![]() http://vwupforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=1795 | |
MdMa98 | vrijdag 5 april 2013 @ 18:54 |
Mooie prijs inderdaad, eerst maar even wat sparen voorlopig, dan is het zo gekocht. | |
MdMa98 | dinsdag 9 april 2013 @ 11:16 |
Winparts.nl heeft 2 varianten voor tussen de 80 en 90 euro, opzich moeten ze allemaal passen trouwens. Ik zoek nog even iets verder.. | |
#ANONIEM | maandag 22 april 2013 @ 11:43 |
Een andere insteek tussen alles door. Hebben jullie vroeger toen je nog een jonge Adonis was ![]() ![]() M.a.w geld betalen om als haringen in een ton te zitten. Wie herkent dit en heeft dit ook ervaren. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2013 11:43:53 ] | |
Bhuddy | vrijdag 10 mei 2013 @ 10:19 |
Mijn vriend en ik rijden sinds 18 april in onze dark silver High Up! Drive & Executive pakket, originele middenarmsteun voor, aantal vagcom instellingen laten wijzigen en zelf nog wat lampjes her en der vervangen: Wat fotospam: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Er staat nu bijna 3000km op de teller en zijn super tevreden. Rijden gemiddeld 1:20 nu, woon-werkverkeer. De hoedenplank die niet naar beneden gaat went, en de ruimte valt 100% mee. Hij rijdt fantastisch, ook bij 140-150km/h. | |
FkTwkGs2012 | vrijdag 10 mei 2013 @ 17:58 |
ik vind dat spiegelende dashboard nog steeds foei lelijk ![]() | |
ikweethetookniet | vrijdag 10 mei 2013 @ 19:19 |
![]() ![]() En bevalt dat ![]() ![]() | |
MdMa98 | vrijdag 10 mei 2013 @ 19:32 |
welkom mede vwupforum clubleden! Mooie plaatjes! | |
FkTwkGs2012 | vrijdag 10 mei 2013 @ 19:53 |
up! from behind! nsfw dit dat waarschuwing warning ![]()
| |
DrDarwin | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:03 |
| |
FkTwkGs2012 | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:04 |
dat moet een spannend testritje zijn geweest ![]() | |
Stroopwafels | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:25 |
Gave kleur! | |
Bhuddy | vrijdag 10 mei 2013 @ 21:43 |
Thanks! @ikweethetookniet: dimlichten zijn Ring Ultima Xenon halogeenlampen, mistlampen zijn goedkope blauwe 2 euro lampen, erg tevreden mee met beide. De chrome knipperlichten zijn besteld, net als witte dagrijverlichting en een LED voor kentekenverlichting. Volgende week worden de ruiten achter getint. | |
The_Dean | zaterdag 11 mei 2013 @ 20:41 |
Gave bak!![]() | |
The_Dean | dinsdag 14 mei 2013 @ 11:42 |
![]() | |
Revolution-NL | dinsdag 14 mei 2013 @ 12:06 |
Weer een UP! minder ![]() Echt verschrikkelijk de groeiende hoeveelheid koektrommels / brommobielen genaamd UP! op de weg. | |
henkde_j | dinsdag 14 mei 2013 @ 12:09 |
Ai, dat ziet er wel heel slecht uit. Van een VW zou je beter verwachten ![]() | |
Revolution-NL | dinsdag 14 mei 2013 @ 12:15 |
Net alsof VW lees VAG tegenwoordig nog voor degelijkheid staat. Daar is anno 2013 weinig meer van over, enkel de marketing afdeling houd deze mythe in stand. Een degelijk interieur: JA. Degelijke motorisering en lage onderhoudskosten: NEE Na het TSI debacle is nu de DSG aan de beurt in China. In China is er weer een terugroep actie vanwege massale DSG problemen. Volgens VW veroorzaakt door een nat en warm klimaat ![]() In een groei markt lijkt VW nog aan terugroep acties te doen. PON in Nederland laat je gewoon in de kou staan. Niet voor niets doen partijen als dsg-doktor.nl die goede zaken doen. Waarom zou er geen CVT dokter zijn voor bijvoorbeeld een transmissie van Toyota. Simpelweg omdat deze gewoon altijd feilloos werken en niet stuk gaan. VAG levert op dit moment gewoon inferieure kwaliteit aan de consument enkel gestoeld op het imago van kwaliteit die men in het verleden leverde. Mijn 1.2TDI moest bij 50.000km al volledig gereviseerd worden door een defecte injector. Met mijn 1.9TDI heb ik 140.000km zonder één probleem gereden. | |
.Neovo. | dinsdag 14 mei 2013 @ 12:31 |
Beetje ombuigen en je hebt de VW versie van de Renault Twizzy ![]() | |
Revolution-NL | dinsdag 14 mei 2013 @ 12:37 |
Mocht VW willen. Voordat die een EV productie klaar hebben...... Met hybride techniek lopen ze inmiddels ook 16 jaar achter op Toyota. Het is natuurlijk kansloos dat een Prius (Wagon) in de praktijk zuiniger is dan een VW UP. Ohw wacht die nieuwe Jetta Hybrid. Een turbo otto motor koppelen aan een hybride aandrijflijn en ontsluiten met een complexe DSG transmissie. Sorry maar dan heb je het echt niet begrepen of je gebruikt de term hybride enkel voor marketing en mooie verbruikcijfers op papier. Niet zo heel gek dat de Jetta Hybrid in de praktijk amper 1:15 haalt (dan mag je blij zijn). | |
MdMa98 | dinsdag 14 mei 2013 @ 13:08 |
Waarschijnlijk is die witte up flink op een vrachtwagen geklapt, met hoge snelheid, denk dat menig auto er zo uit zal zien erna. Die Ring Ultima Xenon kan je gewoon zo insteken ? Of moet er nog e.a. aan je aansluitingen aangepast worden? zijn wel apk proof? | |
Catch22- | dinsdag 14 mei 2013 @ 13:32 |
worden de Upjes in NL ook teruggeroepen ivm falende airbags? | |
Revolution-NL | dinsdag 14 mei 2013 @ 19:35 |
Men spreekt over een wereldwijde terugroep actie maar tja.. met PON weet je het nooit. Ik lees op internet trouwens ook flink wat UP! eigenaren die last hebben van een haperende versnellingsbak.
[ Bericht 2% gewijzigd door Revolution-NL op 14-05-2013 20:05:07 ] | |
MdMa98 | dinsdag 14 mei 2013 @ 20:04 |
| |
MdMa98 | dinsdag 14 mei 2013 @ 20:09 |
Het gaat overigens alleen maar om de zij-airbags, even een software update en je bent zo weer klaar. Geen groot probleem mijn inziens. Over de versnellingsbak problemen kan ik niks groots vinden qua nieuws, sporadisch een probleem, zegt dus eigenlijk niks over of de bak wel of niet slecht functioneert. | |
Revolution-NL | dinsdag 14 mei 2013 @ 20:19 |
Google geeft als eerste suggestie de UP als je intypt "versnellingsbak problemen vw" Toch wel typisch voor een auto die nog maar zo kort op de markt is. | |
ColtZ40 | dinsdag 14 mei 2013 @ 20:41 |
https://www.google.nl/sea(...)&hl=nl&client=safari Ik krijg dit. ![]() | |
FkTwkGs2012 | dinsdag 14 mei 2013 @ 21:31 |
http://www.vwupforum.nl/v(...)96413245f77e85ab176f | |
FkTwkGs2012 | dinsdag 14 mei 2013 @ 21:35 |
![]() | |
MdMa98 | dinsdag 14 mei 2013 @ 22:26 |
Zit zelf al bij de club, heb trouwens een prachtige clubsticker achterop ![]() | |
MdMa98 | dinsdag 14 mei 2013 @ 22:29 |
Andere merken hebben nooit problemen? | |
MdMa98 | dinsdag 14 mei 2013 @ 22:30 |
Ik de polo, jouw google spoort gewoon niet ![]() | |
MdMa98 | dinsdag 14 mei 2013 @ 22:37 |
ik heb er nu 23000km op zitten, rij soms ook pittig, schakel vlug en gooi dat kleine gebakkie ook wel eens lekker door de bocht, Toch elke ochtend start hij weer, schakelt goed, rammelt niet, voelt solide en blijft strak in zn lak.. Totaal geen probleem zo`n up! | |
Bhuddy | dinsdag 14 mei 2013 @ 23:25 |
Wij zijn na 4000km in een maandje ook heel tevreden. Ring Ultima Xenon zijn gewoon standaard H4 lampen, dus plug and play. Op eBay goedkoop te krijgen, 21 euro incl verzending! | |
Bhuddy | dinsdag 14 mei 2013 @ 23:35 |
Overigens gaat onze vrijdag voor de terugroepactie naar de dealer. Heb ze zelf gebeld, je kan zien of jouw Up in aanmerking komt door op Ovi RDW te kijken. Daarna worden de ruiten achter getint ![]() | |
MdMa98 | woensdag 15 mei 2013 @ 06:55 |
tnx! | |
MdMa98 | woensdag 15 mei 2013 @ 07:21 |
Welkom ! | |
D. | woensdag 15 mei 2013 @ 07:33 |
Snelle reactie ![]() | |
D. | woensdag 15 mei 2013 @ 07:34 |
Bovendien had je dat al gezegd ![]()
| |
eXplorer1 | woensdag 15 mei 2013 @ 09:32 |
(niet gericht aan de UP! rijders) Maar het valt mij op dat veel zeggen "ik heb al 4k/10k/20k oid gereden en geen problemen dus het is een betrouwbare bak" dat is echt bullshit, pas na 150k zonder problemen kan je stellen dat hij echt betrouwbaar is...... | |
MdMa98 | woensdag 15 mei 2013 @ 21:16 |
Ik vergeet nog wel s terug te lezen naar mezelf ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 18 mei 2013 @ 13:03 |
Als ik m`n rijbewijs heb behaald ga ik een leuk 2e hands autotje kopen, en tussendoor sparen want ook ik heb het up! virus te pakken... Het zou verboden moeten worden om zo`n leuk/ruim/klein autotje te maken met zó`n uitstraling.. voor dát geld | |
Bhuddy | zaterdag 18 mei 2013 @ 21:09 |
Gisteren de ruiten laten tinten van onze Up, dolgelukkig ermee!![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Piet__Piraat | zaterdag 18 mei 2013 @ 23:04 |
Wat ik me afvraag: hoe doet zo'n ding het nou op lange ritten voor lange mensen? Ik moet er niet aan denken om zo'n ding te hebben want waarschijnlijk zijn de stoelen te kort, is de beenruimte veel te beperkt als je groter bent dan 1.80m en rammel je compleet kapot als met 130 over de snelweg tuft. Of ben ik nu te sceptisch? | |
Catch22- | zaterdag 18 mei 2013 @ 23:10 |
Ik sprak mijn oom over deze auto en die was erg positief. Hij zei dat hij op lange afstanden prima rijdt door de relatief lange wielbasis. Hij is autojournalist en vrij lang, dus ik denk dat je te sceptisch bent (was ik ook) | |
MdMa98 | zaterdag 18 mei 2013 @ 23:20 |
Ik ben 187cm.. Rij dagelijks 60km woon werk en we zijn er ook mee naar zuid frankrijk gereden. Auto rijdt echt volwassen, vrij stil bij hoge snelheden, ook trilvrij, en het voelt als een grote auto. Het zal je verrassen, ik zou zeggen ga er eens in rijden. | |
MdMa98 | zaterdag 18 mei 2013 @ 23:21 |
Gaaf! kost dat nou? | |
blablaa | zaterdag 18 mei 2013 @ 23:29 |
ik heb ook een nieuwe up gehad van me werk van 0 tot 45.000k mee gereden en ik moet eerlijk zeggen het knort best fijn en net wat ze al zeggen de auto op zich, voelt volwassen aan | |
Piet__Piraat | zaterdag 18 mei 2013 @ 23:38 |
Ik kan me er zo weinig bij voorstellen. Vergeleken met m'n huidige auto (ook niet heel groot) een 30cm verschil in wielbasis. Dat moet je gewoon ergens in merken, heb ik het idee. Ligt misschien ook aan wat je gewend bent. Ben ook een nogal forse kerel, dat scheelt ![]() En wat is hoge snelheid? Ik rij nu meestal, afhankelijk van de drukte, tussen 120 en 150. Ik kan me voorstellen dat dat ding dan gaat rammelen en behoorlijk zoekerig wordt? | |
MdMa98 | zaterdag 18 mei 2013 @ 23:48 |
Nee dat valt reuze mee.. strak 160 mee gereden. Zelf heb ik golf/civic en 323 gereden, de up doet er qua rijgevoel niet aan onder | |
Bhuddy | zondag 19 mei 2013 @ 03:58 |
Als je zegt dat je van het vwupforum bent kost het je 145 euro voor een 5 deurs, iets goedkoper voor een 3 deurs. up is volledig stabiel bij 160 km/h, niks zoekerig of zwevend. Gewoon strak op de weg, stil en stuurt zeker. Perfect. Rijdt hetzelfde als een Polo. Maak gewoon een proefrit, dan geloof je het pas ![]() Stoelen zijn erg prettig, genoeg steun, ook niet te kort. Kan ook heel laag en ook heel hoog. Ik ben 1,83 en kan prima achter mezelf zitten, stoel kan nog veel verder naar achteren. De breedte is sowieso erg goed, niet schouder aan schouder. Wij hebben nog een middenarmsteun er tussenin, past prima. Inmiddels staat na exact een maand bijna 5000km op de teller, lange ritten zijn absoluut geen straf. [ Bericht 8% gewijzigd door Bhuddy op 19-05-2013 04:04:28 ] | |
MdMa98 | zondag 19 mei 2013 @ 09:23 |
Hmm met sticker van de club achterop mn kofferdeksel, kunnen ze er niet omheen dat ik een clubber ben:) En comfort, inderdaad zelfs mn vakantiekilometers heb ik als heerlijk ervaren. Had je mijn vakantieverslag trouwens al gelezen? ![]() | |
MdMa98 | zondag 19 mei 2013 @ 09:25 |
![]() | |
Piet__Piraat | zondag 19 mei 2013 @ 09:48 |
Mja, ik rij nu een 3-serie nadat ik uit een Almera kom. Die Almera reed niet verkeerd, maar geef mij de Bimmer maar ![]() ![]() | |
MdMa98 | zondag 19 mei 2013 @ 09:57 |
Mjah aan een bmw zal hij niet toppen de up, maar dat is niet meer dan logisch. ![]() | |
Piet__Piraat | zondag 19 mei 2013 @ 09:59 |
Een beetje inleveren zou geen drama zijn als dat kostentechnisch een hoop scheelt. Maar ik ga geen koekblik rijden waar ik acuut rugklachten van krijg. | |
MdMa98 | zondag 19 mei 2013 @ 10:06 |
Persoonlijk vind ik de up hoger in kwaliteit als bijvoorbeeld een c1, alleen al qua rijgevoel.. | |
Piet__Piraat | zondag 19 mei 2013 @ 10:08 |
Dat is dus het nadeel. Ik heb al eens in zo'n Aygo gezeten maar dat vond ik echt een klein irritant brik. Zo'n stalen unit met een stoeltje erin gelast. Net als bijvoorbeeld een Twingo. Erg klein ook, allemaal, ik werd er bijna claustrofobisch van. | |
YoshiBignose | zondag 19 mei 2013 @ 10:08 |
Probeer de Toyota iQ dan ![]() Ik heb zelf ook een Lexus LS 400 en dat rijdt natuurlijk comfortabeler, stiller, sneller ![]() Maar comfort was ook niet de reden dat ik het kleine autootje kocht, heb hem ook nog verlaagd en dikke wielen eronder dus dat is helemaal verdwenen. Je kan wel heerlijk ermee door de bochten ![]() Nee ik zou er geen uren in kunnen zitten denk ik ![]() | |
Bhuddy | zondag 19 mei 2013 @ 11:57 |
MdMa98: nee heb ik niet gelezen, waar kan ik het vinden? YoshiBignose: heb je het nou over de iQ of over de Up? Want de Up heeft serieus goede stoelen (vind ik) en een fantastisch comfort voor zo'n klein gebakje. | |
Stroopwafels | zondag 19 mei 2013 @ 11:59 |
Ben zelf 1.92 en zit echt heerlijk in de auto. Gisteren half Nederland door gereden en je komt gewoon relax de auto uit. Je hebt helemaal niet het gevoel dat je in een relatief kleine auto rijdt. | |
#ANONIEM | zondag 19 mei 2013 @ 12:04 |
Veel positieve verhalen over De up! ![]() Heb zelf rijles in een Polo, en ik kom er cónstant gebroken uit, vind hem echt niet lekker zitten. En hij heeft voor een auto van dat formaat (Hij is toch bijna 4 meter lang) weinig binnenruimte bij de voorstoelen... | |
ArnosL | zondag 19 mei 2013 @ 12:08 |
Hoe zuinig rijdt de Up! op de snelweg als je gewoon 120/130 rijdt? | |
Bhuddy | zondag 19 mei 2013 @ 12:24 |
100km/h: 1:23 110km/h: 1:21 120km/h: 1:18 130km/h: 1:16,5 140km/h: 1:15 150km/h: 1:14 Is wel de 60pk versie. De 75pk heeft een kortere 5, draait dus wat meer toeren en is wat onzuiniger bij dezelfde snelheid | |
Piet__Piraat | zondag 19 mei 2013 @ 12:33 |
Hmmm, bij mijn rijstijl is dat ding dus echt niet meer zuinig ![]() | |
MdMa98 | zondag 19 mei 2013 @ 12:36 |
Hoezo? jij trapt het pedaal tot het asfalt? ![]() Eenmaal op gang is t uppie vlot en kan dan prima mee. Ik heb gisteren getankt, 1/19,7 gedaan en niet een mn best gedaan op zuinig rijden. Overigens is het zo dat je wel heel veel tijd en geduld moet hebben om 1/23 te halen, en geloof dan ook zeker niet de boardcomputer. Die is nogal positief. Gewoon via t bonnetje rekenen. Zo kwam ik uit op 1/22,5 en dat is zeker niet slecht. | |
Bhuddy | zondag 19 mei 2013 @ 12:38 |
Sja, wil je een goed verbruik moet je je aanleren om niet harder dan 120 te rijden. Wij rijden incl file 1:19 gemiddeld. Zonder file met stadsverkeer 1:21, in de stad is de Up goed zuinig te rijden. | |
Piet__Piraat | zondag 19 mei 2013 @ 12:38 |
Ik hou van doorrijden op de snelweg (max.snelheid plus een beetje en soms plus veel) en ik maak nogal wat snelwegkm's. Daar is die Up niet echt voor bedoeld natuurlijk ![]() | |
MdMa98 | zondag 19 mei 2013 @ 12:38 |
http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=708 u vraagt, wij plakken! | |
Piet__Piraat | zondag 19 mei 2013 @ 12:39 |
Daarom rij ik nu ook diesel overigens. Voldoende power boven de 120 maar het verbruik toch nog enigszins binnen de perken. | |
MdMa98 | zondag 19 mei 2013 @ 12:40 |
T zal m ook niet in de snelheid zitten die je wilt halen, maar hoe he hem haalt, normaal of iets rustiger optrekken, en je snelheid vasthouden, geven een gunstig gebruik. | |
Bhuddy | zondag 19 mei 2013 @ 12:41 |
Als je gewoon 120kmh op de gps rijdt blijft je verbruik netjes op de 1:19 steken. Best netjes lijkt me. | |
Piet__Piraat | zondag 19 mei 2013 @ 12:41 |
Mja, maar voor zo'n Up gaat niemand aan de kant dus da's telkens opnieuw weer op gang komen. En vlot weg willen zijn helpt ook niet. Conclusie: ik ga alleen zo'n Up overwegen als de baas 'm betaalt ![]() | |
Bhuddy | zondag 19 mei 2013 @ 12:44 |
Je eerste argument is echt een kulreden, heb gemerkt dat met wat fellere en wittere dagrijverlichting iedereen aan de kant gaat in de Up. Gisteren amsterdam den haag over de a44 met 140+ constant, iedereen ging aan de kant hoor ![]() ![]() | |
Bhuddy | zondag 19 mei 2013 @ 12:52 |
@mdma: ik heb gereageerd, leuk verslag! Wel veel pech zeg.. | |
MdMa98 | zondag 19 mei 2013 @ 12:53 |
Ja inderdaad, had er net ook nog wat neergezet, over mn gespoten wielkast haha. Heb beide kanten zelf maar uitgedeukt met rubber hamer, helemaal mooi krijg je t niet meer, maar t geld groeit gewoonweg niet op mn rug. | |
Bhuddy | zondag 19 mei 2013 @ 13:05 |
Geen all risk verzekering? | |
MdMa98 | zondag 19 mei 2013 @ 13:07 |
ja, maar ook dan moet je betalen he... | |
Piet__Piraat | zondag 19 mei 2013 @ 13:09 |
Schade lager dan pakweg 2-3k moet je bijna nooit claimen (tenzij je een topkorting heb en alleen in schadevrije jaren, maar niet in premie terugvalt). Als je nog wat laag op de bonus/malus-ladder zit, betaal je je schade drie keer. Minimaal. | |
ArnosL | zondag 19 mei 2013 @ 13:11 |
Oh, dat is nog wel best netjes voor zo'n kleine auto. Ik hoop dat VW binnenkort dat nieuwe twee cilinder diesel blokje op de markt brengt, ben wel benieuwd naar de prestaties daarvan. | |
MdMa98 | zondag 19 mei 2013 @ 14:11 |
wij ook wel ![]() | |
MdMa98 | zondag 19 mei 2013 @ 14:12 |
ik zal evengoed de verzekering ff bellen hoor, hou er meer van als de auto strak in z`n pak zit. | |
Bhuddy | zondag 19 mei 2013 @ 14:20 |
Heb je een foto van de schade? Voor spotrepair (spuiten met uitnevelen, max ter grootte van een a4tje) heb ik nog wel een goed en betaalbaar adres, hoef je je verzekering niet aan te spreken. | |
MdMa98 | zondag 19 mei 2013 @ 14:22 |
Mn pa heeft de 1.0 non-blue motion 60 pk en heeft de auto al meer als een jaar, en is krap ingereden en rijdt 1/16,5 hij heeft trouwens nog een move up zonder dashpad, afgrijselijk ![]() ![]() Zie het verschil in rijhoogte ![]() | |
MdMa98 | zondag 19 mei 2013 @ 14:24 |
Ben ik al voor naar een adresje hier in Alkmaar (Van der Sande) geweest, is geen makkelijk deukje (zit een knik in) maar hier kost het mij ¤275,- ipv de ¤400 die de schadehersteller van schilder durft te vragen. Ga toch nog even het waarborgfonds proberen. Niet geschoten... En heb m zelf al wat uitgedeukt, kan ik nog ff doorrijden zonder dat het teveel opvalt. ![]() | |
Bhuddy | zondag 19 mei 2013 @ 14:29 |
Wow best groot verschil! Alleen 1:16,5? Dat moet ook met een non-bm beter kunnen! Houdt ie zich een beetje aan het nieuwe rijden? Dacht dat alle move ups met dashpad geleverd werden. | |
Bhuddy | zondag 19 mei 2013 @ 14:32 |
Trouwens, de bumper is van kunststof. Probeer een föhn of een verfstripper (wel op afstand dan) de bumper van binnenuit te verwarmen en zelf de deuk met de hand er dan uit te wrijven. Zijn goede resultaten mee te boeken. | |
MdMa98 | zondag 19 mei 2013 @ 14:32 |
Nah er staat krap 6000km op de teller bij hem geloof ik, de auto staat meer binnen als buiten. Vrij veel korte ritjes en dat merk je. Nee hoor in het begin was die dashpad niet standaard. | |
MdMa98 | zondag 19 mei 2013 @ 14:36 |
T is alleen niet de bumper ![]() | |
MdMa98 | zondag 19 mei 2013 @ 14:38 |
![]() Met de achterbuurman en mede clublid. | |
NightFlight | zondag 19 mei 2013 @ 21:28 |
Hallo Up!-rijders. Kan bij de 5-deurs uitvoering het raam in de achterdeuren helemaal open?! Of is dit raam permanent Up!? | |
ColtZ40 | zondag 19 mei 2013 @ 21:31 |
Dat zijn klapraampjes achter. | |
NightFlight | zondag 19 mei 2013 @ 22:38 |
Ook in de 5 deurs uitvoering?! | |
ColtZ40 | zondag 19 mei 2013 @ 22:46 |
Alleen bij de 5 deurs. De wielkasten zitten in de weg om de achterramen naar beneden te laten gaan. ![]() | |
Bhuddy | maandag 20 mei 2013 @ 01:01 |
Bij de drie deurs kan er niks open achter. | |
Stroopwafels | maandag 20 mei 2013 @ 10:51 |
Heeft er iemand ervaring met het veranderen van de lampjes? En welke kan ik dan het beste gebruiken? | |
D. | maandag 20 mei 2013 @ 10:52 |
De achterklep, en het klepje van de benzinetank ![]() | |
Bhuddy | maandag 20 mei 2013 @ 14:40 |
Ik gebruik voor het dimlicht Ring Ultima Xenons (21 euro), hele fijne halogeenlampen met blauw witte gloed, voor drl (15 euro) en mistlicht (2 euro) gebruik ik blauw witte lampjes van eBay en voor het knipperlicht gebruik ik chromen lampjes (5 euro) ook van eBay. Alles is makkelijk te vervangen, alleen voor het mistlicht moet je de wielkast een klein beetje openschroeven. Geen probleem. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zie mijn topic op vwupforum voor foto's vd verlichting. | |
Stroopwafels | maandag 20 mei 2013 @ 16:11 |
Thanks! Heb je een Ebay link voor je lampen? edit: Net je topic gevonden op vwupforum. ![]() Het dubbele uitlaatsierstuk heb ik vorige week ook opgehaald in Hoogland. Ziet er een stuk sportiever uit zo. [ Bericht 12% gewijzigd door Stroopwafels op 20-05-2013 16:33:11 ] | |
Stroopwafels | maandag 20 mei 2013 @ 16:32 |
-dubbel | |
Bhuddy | dinsdag 21 mei 2013 @ 16:27 |
Heb je een foto van het sierstuk? Ik twijfel heel erg... | |
Stroopwafels | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:32 |
Helaas nog geen foto gemaakt. Ga je naar de VAG meeting a.s. zondag? | |
Bhuddy | dinsdag 21 mei 2013 @ 22:54 |
Ik weet het nog niet, hangt een beetje van m'n vriend af ![]() | |
ColtZ40 | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:06 |
We hebben de Mii alweer ingeruild. ![]() | |
MdMa98 | dinsdag 21 mei 2013 @ 23:12 |
oh oh waarop? | |
ColtZ40 | woensdag 22 mei 2013 @ 07:22 |
Een kleine Audi. ![]() | |
MdMa98 | woensdag 22 mei 2013 @ 07:24 |
Haha okay blijft binnen het concern ![]() ![]() | |
ColtZ40 | zondag 26 mei 2013 @ 15:33 |
Iemand nog interesse in winterbanden met originele Seat Mii licht metalen velgen 14"? | |
Anne | zondag 26 mei 2013 @ 15:52 |
V&A ![]() PTA is hier niet voor bedoeld. | |
ColtZ40 | zondag 26 mei 2013 @ 16:00 |
Hier tref ik meer potentiële kopers. ![]() | |
MdMa98 | dinsdag 28 mei 2013 @ 09:54 |
dus is t nu een a1 geworden? | |
D. | dinsdag 28 mei 2013 @ 09:59 |
Dan post je daar het topic, en hier het linkje ![]() | |
ColtZ40 | woensdag 29 mei 2013 @ 21:35 |
Jep, fijne auto ook. ![]() | |
The_Dean | dinsdag 18 juni 2013 @ 11:52 |
![]() | |
MdMa98 | dinsdag 18 juni 2013 @ 17:56 |
fuck! hoe ben je mn garage binnengekomen? Zag trouwens een up weggesleept worden vanmiddag... |