In totaal wist Nederland op de Olympische wielrenonderdelen maar liefst 15 gouden medailles te winnen en 16 zilveren en 9 bronzen medailles. Daarmee staat Nederland op de 4e plaats in het medailleklassement. Leontien van Moorsel, die 4 keer goud won, 1 x zilver en 1 x brons is dan ook de succesvolste Olympiër binnen deze sport. Ook België is succesvol geweest en won in totaal 6 gouden, 8 zilveren en 10 bronzen medailles (en staat daarmee 9e in het klassement).quote:Mannen Baanwielrennen
Individuele sprint
Teamsprint
Keirin
Team achtervolging
Omnium
Dames Baanwielrennen
Individuele sprint
Teamsprint
Keirin
Team achtervolging
Omnium
Wegwielrennen
Wegwedstrijd individueel Heren
Wegwedstrijd individueel Dames
Tijdrit Heren
Tijdrit Dames
BMX
BMX Individueel Heren
BMX Individueel Dames
Mountainbike
Cross-country Heren
Cross-country Dames
quote:Mannen
Keirin (m)
Teun Mulder
Ploegenachtervolging (m)
Jenning Huizenga
Levi Heimans
Tim Veldt
Arno van der Zwet
Teamsprint (m)
Roy van den Berg
Hugo Haak
Teun Mulder
mountainbike (m)
Rudi van Houts
bmx (m)
Jelle van Gorkom
Dames
keirin (v)
Willy Kanis
omnium (v)
Kirsten Wild
ploegenachtervolging (v)
Ellen van Dijk
Laura van der Kamp
Vera Koedooder
Kirsten Wild
teamsprint (v)
Yvonne Hijgenaar
Willy Kanis
bmx (v)
Lieke Klaus
wegwedstrijd (v)
Chantal Blaak
Lucinda Brand
Martine Bras
Irene van de Broek
Ellen van Dijk
Iris Slappendel
Annemiek van Vleuten
Marianne Vos
Kirsten Wild
Freestyle bmx bestaat al een tijdje niet meer. Je hebt Park, Street, Dirt en Flatland.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:52 schreef bobbernaut het volgende:
Als het freestyle BMX was leek t me wel tof!
Vraagje, is er al een wegwielrennen topic? Kan het niet vinden. Anders maak ik het wel even aan.quote:Op woensdag 18 april 2012 10:48 schreef TheArt het volgende:
Het lijkt me het beste om van die onderdelen aparte topics te maken, omdat vooral voor het wegwielrennen heel veel animo zal zijn dat de andere wielersporten een beetje ondersneeuwen.
Kunnen we hier het beste het BMX-topic van maken
Nee. Ga je gang.quote:Op woensdag 25 april 2012 08:10 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Vraagje, is er al een wegwielrennen topic? Kan het niet vinden. Anders maak ik het wel even aan.
Nederlandersquote:wo 08 aug 16.00 BMX Vrouwen Individueel - Seeding
wo 08 aug 16.39 BMX Mannen Individueel - Seeding
do 09 aug 16.00 BMX Mannen Individueel - Kwartfinale
vr 10 aug 16.00 BMX Vrouwen Individueel - Halve finale
vr 10 aug 16.06 BMX Mannen Individueel - Halve finale
vr 10 aug 17.18 BMX Vrouwen Individueel - Finale
vr 10 aug 17.29 BMX Mannen Individueel - Finale
quote:Raymon van der Biezen
Twan van Gendt
Jelle van Gorkum
Laura Smulders
Wat een ontzettende onzin.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 09:15 schreef Beregd het volgende:
bmx een olympische sport
Een normaal mens stopt ermee eens hij 12 is.
Dit topic is kennelijk niet gezien toen deze geopend werd BMX en Mountainbike het was op BBC3 en ik denk morgen weer.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 21:20 schreef Meike26 het volgende:
Even een gigantische kick !
Raymon van der Biezen rijdt gewoon de snelste tijd in de kwalificatie![]()
Twan van Gendt reed ook een goede kwalificatie en staat 3e als ik goed heb.
Jelle van Gorkum 16e tijd, maar gezien zijn prestatie eerder dit jaar neem ik hem niets kwalijk, sowieso een held dat hij er bij is !
Van Laura weet ik eigenlijk niet wat zij gereden heeft, 6e tijd hoorde ik even snel ?
Morgen weer actie op de baan
Nieuw topicdeel knopje is te moeilijk voor sommige mensen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:40 schreef TLC het volgende:
Kan de oorspronkelijke OP niet gebruikt worden ?
Ja daarom is het ook erg goed dat hij maar 3 punten heeft, kan hij mooi weer lane 1 kiezenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:55 schreef kilon het volgende:
Krijg je met de minste punten van de winnaars uit alle kwartfinales ook de beste startpositie in de halve finale?
Yup.. en ook naar de finale toequote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:55 schreef kilon het volgende:
Krijg je met de minste punten van de winnaars uit alle kwartfinales ook de beste startpositie in de halve finale?
quote:
Was Braziliaanquote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:57 schreef valleilijn het volgende:
Pff, die Australier kreeg nog bij de fiets in z'n gezicht, goeie save.
Ja die ging op z'n bek en z'n fiets stuiterde nog bijna bij de Australier in 'n gezicht, kreeg em in ieder geval tegen z'n eigen fiets aan.quote:
nee, resultaten uit het verleden.... etc.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:01 schreef thijsdetweede het volgende:
Als ie alles in de kwart en halve wint, mag ie dan de medalrace overslaan?
1e 2 gaan door van elke kwartfinale + nog 4. Die 4 zullen wel op puntentotaal bepaald worden.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:06 schreef cap het volgende:
Bij eerste 4 is prima toch om door te gaan naar semi's?
Ja die bocht is het belangrijkste stuk van de race.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:07 schreef TheVulture het volgende:
Je ziet gelijk wat het verschil is als je niet als eerste de bocht doorkomt... Van Gendt werd weggedrukt van 2 naar 5 zelfs en kon gelukkig nog iets terugpakken
Zal helemaal leuk zijn in de finale als er maar een run is.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:07 schreef TheVulture het volgende:
Je ziet gelijk wat het verschil is als je niet als eerste de bocht doorkomt... Van Gendt werd weggedrukt van 2 naar 5 zelfs en kon gelukkig nog iets terugpakken
We moeten vanavond nog tegen Letten beachvolley'en om het brons... dus ze kunnen wel wat meerquote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:09 schreef Littlerabbit het volgende:
Ook 2 uit Letland, zijn ze toch ergens goed in.
Beetje jammer welquote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:09 schreef pmponer het volgende:
Met de snelheden die tegenwoordig gehaald worden is de 1e bocht het aller belangrijkst vroeger kon je nog wel eens terug komen de banen waren toen een stuk langzamer namelijk
Dat moet nog blijkenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
We moeten vanavond nog tegen Letten beachvolley'en om het brons... dus ze kunnen wel wat meer
Tuurlijk niet. Maar ze laten wel zien hoe de Nederlanders het hebben gedaan.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:15 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Heb even wat gemist, is de NOS live?
Was wel een wedstrijd die er niet meer toe deed, maar je hebt gelijk. Blijft spannend.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:14 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Ze hebben ons al verslagen, dus ze zijn beter dan je denkt.
Wat een mongolen Engels inderdaadquote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:15 schreef marcodej het volgende:
Het is "smoooooofth" volgens de NOS.
Ja das wel waarquote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:15 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
Was wel een wedstrijd die er niet meer toe deed, maar je hebt gelijk. Blijft spannend.
Die verslaggever zei dat andere landen die baan ook hebben nagebouwd.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:17 schreef wimderon het volgende:
Het nabouwen van de baan op Papendal lijkt dus zijn vruchten af te werpen. Zo zie je maar weer dat het marginal gains-principe gewoon opgaat.
En de Nederlanders konden de laatste weken niet trainen omdat de baan op Papendal verregend wasquote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:18 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
Die verslaggever zei dat andere landen die baan ook hebben nagebouwd.
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:19 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En de Nederlanders konden de laatste weken niet trainen omdat de baan op Papendal verregend was
Goeie vraag. Denk het niet?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:20 schreef marcodej het volgende:
Is dit nu live of niet, wat de NOS nu laat zien?
Ik zie wat anders op de stream.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:20 schreef marcodej het volgende:
lijkt me niet, zal wel tijdens t paardrijden geweest zijn.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:20 schreef marcodej het volgende:
Van Gorkum trof het al niet met die 21ste tijd, 7de in run 1 en laatste in run 2 dan ben je wel uitgeschakeld.quote:
Ha ha! Goeie grap.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:20 schreef marcodej het volgende:
Zeker. Ik meen het dan ook niet bepaald.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:21 schreef Nober het volgende:
[..]
Van Gorkum trof het al niet met die 21ste tijd, 7de in run 1 en laatste in run 2 dan ben je wel uitgeschakeld.
Ok. Fijn. En hoe zit het nu dan met de volgende wedstrijd? Wanneer worden de prijzen verdeeld zeg maar?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:21 schreef Marcoss het volgende:
Nee, is niet live, van Gendt en vd Biezen zijn al klaar voor vandaag
Morgen zijn halve finales en finale.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:22 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
Ok. Fijn. En hoe zit het nu dan met de volgende wedstrijd? Wanneer worden de prijzen verdeeld zeg maar?
Dank u!quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:23 schreef TheArt het volgende:
[..]
Morgen zijn halve finales en finale.
Dat is hip. Ofzo.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:24 schreef TheArt het volgende:
Heeft Jeroen Koster gehoord dat je zoveel mogelijk smoeeeees moet zeggen ofzo?
Nee met deze snelheden en nivo kan dat eigenlijk niet meerquote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:24 schreef marcodej het volgende:
Dus behoudens fouten zijn er na die eerste bocht nauwelijks meer plekken te winnen.
Is nog best te doen hoor. Heb je wel een uitstekende baan en techniek kennis nodig. Vaak ontbreekt het de sterren van tegenwoordig aan de juiste basistechniek.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:26 schreef pmponer het volgende:
[..]
Nee met deze snelheden en nivo kan dat eigenlijk niet meer
Maar goed misschien kan je een fout bij een voorligger forceren.
Dat is ie wel... maar hij lag een paar maanden geleden nog in coma... dat fietst dan niet meteen fantastisch nuquote:
Weet ik ook wel, maar is die normaal wel goed als ie die blesure niet zou hebben gehad?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:28 schreef TheArt het volgende:
[..]
Die Van Gorkum heeft maanden niet kunnen trainen.
Die kan er helemaal geen klote van inderdaad, dat had ik nog beter gedaan.quote:
Niet goed genoeg voor de echte top, maar de subtop toch wel. En nee, de subtop houdt niet in dat ie telkens achterin eindigt.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:28 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Weet ik ook wel, maar is die normaal wel goed als ie die blesure niet zou hebben gehad?
Dat vroeg ik netquote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:28 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat is ie wel... maar hij lag een paar maanden geleden nog in coma... dat fietst dan niet meteen fantastisch nu
Okequote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:29 schreef TheArt het volgende:
[..]
Niet goed genoeg voor de echte top, maar de subtop toch wel. En nee, de subtop houdt niet in dat ie telkens achterin eindigt.
quote:
Nee echt niet hoor.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:30 schreef cap het volgende:
neenee gOrkOm
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jelle_van_Gorkom
Welke basis techniek doel je dan op, ik bedoel ze rijden hun lijnen en proberen zoveel mogelijk vaart erin te houden door het achterwiel op de baan te houdenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Is nog best te doen hoor. Heb je wel een uitstekende baan en techniek kennis nodig. Vaak ontbreekt het de sterren van tegenwoordig aan de juiste basistechniek.
Hij trollt.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:30 schreef pmponer het volgende:
[..]
Welke basis techniek doel je dan op, ik bedoel ze rijden hun lijnen en proberen zoveel mogelijk vaart erin te houden door het achterwiel op de baan te houden
schoentjes zijn witquote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:31 schreef marcodej het volgende:
NieuwZeelander compleet in het zwart
Is al de hele tijd zoquote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:31 schreef marcodej het volgende:
NieuwZeelander compleet in het zwart
En Wikipedia, en de offiele Olympics site, etc.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:31 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
Zit TT wel met een flinke fout dan. Daar staat Jelle van Gorkum. ff met nos bellen.
Ja het is idd van Gorkom, maar NOS TT zit lekker fout. Slordig hoor.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:32 schreef cap het volgende:
[..]
En Wikipedia, en de offiele Olympics site, etc.
Nee rijdt gisteren toevallig de snelste tijd met 0.5 seconden voorsprong op de nummer 2 en wint vandaag met geluk alle drie zijn heats.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:33 schreef Mascleta het volgende:
Raymon van der Biezen is goed bezig, maar is hij ook daadwerkelijk een favoriet voor Goud of een andere medaille?
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:34 schreef Nober het volgende:
[..]
Nee rijdt gisteren toevallig de snelste tijd met 0.5 seconden voorsprong op de nummer 2 en wint vandaag met geluk alle drie zijn heats.
Tja, bij Judo wonnen sommige Nederlanders ook overtuigend de eerste paar partijen en deed NOS alsof ze niet meer konden verliezen om er vervolgens uit te vliegen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:34 schreef Nober het volgende:
[..]
Nee rijdt gisteren toevallig de snelste tijd met 0.5 seconden voorsprong op de nummer 2 en wint vandaag met geluk alle drie zijn heats.
De finale gaat over 1 run dus dan is het echt alleen maar goed door de eerste bocht komen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:34 schreef cap het volgende:
Medaille voorspellen lijkt me moeilijk bij deze risicovolle sport, maar zoals ie fietst kan ie zeker mee bij de beste 5?
Met alle geluk???quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:34 schreef Nober het volgende:
[..]
Kijk hier heb ik dus iets aan. Over hoeveel heats gaat de halve finale?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:35 schreef kilon het volgende:
[..]
De finale gaat over 1 run dus dan is het echt alleen maar goed door de eerste bocht komen.
Die vergelijking klopt ook helemaal inderdaadquote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:35 schreef Mascleta het volgende:
[..]
Tja, bij Judo wonnen sommige Nederlanders ook overtuigend de eerste paar partijen en deed NOS alsof ze niet meer konden verliezen om er vervolgens uit te vliegen.
Drie. Beste 4 van de halve finales gaan door. Als ze niet vallen moet dat kunnen bij een goede startpositie.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:36 schreef Mascleta het volgende:
[..]
Kijk hier heb ik dus iets aan. Over hoeveel heats gaat de halve finale?
Van der Biezen is een van de kandidaten voor goud samen met Shields, Willoughby, Strombergs, Daudet, Willers.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:35 schreef Mascleta het volgende:
[..]
Tja, bij Judo wonnen sommige Nederlanders ook overtuigend de eerste paar partijen en deed NOS alsof ze niet meer konden verliezen om er vervolgens uit te vliegen.
Gewoon knap dat hij erbij is toch.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:39 schreef horned_reaper het volgende:
Gorkom start wel prima, maar hij is gewoon niet snel genoeg.
Shields = Fields?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:38 schreef Nober het volgende:
[..]
Van der Biezen is een van de kandidaten voor goud samen met Shields, Willoughby, Strombergs, Daudet, Willers.
Leuk, maar beter kan hij vooraan rijden. Dan hoef je niet over iemand heen te springen ook.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:45 schreef sausagin het volgende:
[ afbeelding ]
eventjes over iemand heen springen
Woah, kzie het nu pas in deze gifquote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:45 schreef sausagin het volgende:
[ afbeelding ]
eventjes over iemand heen springen
Moet je goed genoeg voor zijn als je vooraan wilt zittenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:46 schreef marcodej het volgende:
[..]
Leuk, maar beter kan hij vooraan rijden. Dan hoef je niet over iemand heen te springen ook.
Shields ja, dacht Fields... ik zie dit ook maar een keer in de 4 jaar.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:46 schreef cap het volgende:
[..]
Shields = Fields?
Herman staat ook nr 5 op de ranking, kirkham 7, vd biezen 8
Nee, over een alien die in de lucht fietst ofzoquote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:51 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Nooit gezien maar dat gaat dus over BMX'en?
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee, over een alien die in de lucht fietst ofzo
Pippi Langkous doet dat ook.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee, over een alien die in de lucht fietst ofzo
Tja, ik heb die film ook nog nooit gezien hoor.quote:
Hoe kun je E.T. nu nog nooit gezien hebben?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:51 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Nooit gezien maar dat gaat dus over BMX'en?
Het is wel een dikke kut filmquote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:54 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Hoe kun je E.T. nu nog nooit gezien hebben?
ditquote:
60+quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:57 schreef Geo4kant het volgende:
Hoeveel km/u gaan deze gasten nou eigenlijk?
Jij kijkt ook alles hé.quote:
Gemiddelde snelheid is net boven de 40.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 17:57 schreef Geo4kant het volgende:
Hoeveel km/u gaan deze gasten nou eigenlijk?
quote:
Klopt. Lekker BMX-samenvattinkjes met Taekwondo op de streamquote:
Die enkele finalerace is natuurlijk alles of niets... maar hij hoort wel bij de kanshebbersquote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:53 schreef JohnDDD het volgende:
vd biezen maakt gewoon dikke kans op goud als ik het zo zie?
Opvallend ja maar misschien omdat Van Gendt de derde tijd had en Fields de vierde tijd komt de Amerikaan bij Van der Biezen en Van Gendt bij Daudet die de tweede tijd had?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:40 schreef Marcoss het volgende:
vd Biezen en Fields normaal toch wel de favorieten in heat 1. Van Gendt moet wat geluk hebben, maar die klopte in de kwartfinale Strombergs en Willoughby al natuurlijk. Wel opvallend dat de 2 die 3x hun kwartfinale wonnen in dezelfde halve finale zitten.
Dat is altijd wel bij BMX (als je een goede start hebt) want je zit aan de binnenkant voor de eerste bocht.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:10 schreef Knutknuttsson het volgende:
Die eerste startpositie is echt een enorm voordeel op deze baan, niet?
Dit zijn de Olympische Spelen geen regionale cross in 1989 in Baarn.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:09 schreef Meike26 het volgende:
Totdat je een keer een goede startpositie hebt, maar de magneet laat niet los... dan liggen er 6 tot 8 crossers over het hekje
doet dan niet iemand een poging tot valse start?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 22:09 schreef Meike26 het volgende:
Totdat je een keer een goede startpositie hebt, maar de magneet laat niet los... dan liggen er 6 tot 8 crossers over het hekje
In de eerste run wel, maar daarna heeft de winnaar van de laatste run de eerste keus.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:03 schreef Nober het volgende:
Maar volgens mij klopt het wel wat ik zeg, Van der Biezen door die snelste tijd (het heet niet voor niets seeding run) altijd aan de binnenkant als hij de finale haalt.
dank uquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:11 schreef Meike26 het volgende:
Nee, valse start is eigenlijk niet te doen in het fietscross. Het enige wat je ziet in BMX is dat men het voorwiel net voor het signaal optrekt, zodat je niet hoeft te wachten tot het hek beneden is, maar dat je het voorwiel er eigenlijk overheen tilt en met het achterwiel rijd je dan al over het hek heen als het naar beneden is.
Volgens mij worden er wel eens valse start meldingen gedaan, ik weet niet hoe dat nu is, maar vroeger werd je nog wel eens gestraft als je tijdens de startprocedure je voeten op de grond had. Vanaf het signaal "Rijders op gelet" hoorde je al je voeten van de grond te hebben totdat het licht op groen sprong...
Maar in de finale is er maar een run, niet? Dus zolang hij zich plaatst, zit ie goed (denk ik).quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:10 schreef Montov het volgende:
[..]
In de eerste run wel, maar daarna heeft de winnaar van de laatste run de eerste keus.
Nee, het zit zo wat betreft de indeling van de 2 heats:quote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:56 schreef Nober het volgende:
[..]
Opvallend ja maar misschien omdat Van Gendt de derde tijd had en Fields de vierde tijd komt de Amerikaan bij Van der Biezen en Van Gendt bij Daudet die de tweede tijd had?
Hier de heats met de tijden van de seeding run.
Heat 1
1 Van der Biezen
4 Fields
5 Jimenez
9 Caleyron
12 Phillips
13 Veide
17 Young
32 Treimanis
Heat 2
2 Daudet
3 Van Gendt
6 Willoughby
10 Willers
11 Strombergs
14 Oquendo
15 Herman
23 Rinderknecht
Zou dus óók betekenen dat Van der Biezen in de finale altijd de eerste is die een positie mag kiezen omdat hij als eerste geplaatst is door die snelste tijd in de seeding run, gunstig.
Het is inderdaad samengesteld uit de gekwalificeerden van heat 1 en 2 en heat 3 en 4 van de QF's. Maar die zijn weer samengesteld uit de uitslag van de seeding run dus 1, 4, 5, 8, 9, 12, 13, 16, enzovoorts samen in een heat in de SF.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 00:55 schreef cap het volgende:
[..]
Nee, het zit zo wat betreft de indeling van de 2 heats:
SF heat 1 is samengesteld uit de gekwalificeerden van heat 1 en 2 van de QF
SF heat 2 is samengesteld uit de gekwalificeerden van heat 3 en 4 van de QF
Daarbij is de startpositie in elke heat gebaseerd op de behaalde positie in de seeding run.
Laten we inderdaad hopen dat de tijd in de seeding run ook bepalend is voor de startpositie in de finale...
Klopt helemaal, we zijn het eens, ik had het alleen duidelijker moeten zeggen in mijn laatste zin:quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 03:13 schreef Nober het volgende:
[..]
Het is inderdaad samengesteld uit de gekwalificeerden van heat 1 en 2 en heat 3 en 4 van de QF's. Maar die zijn weer samengesteld uit de uitslag van de seeding run dus 1, 4, 5, 8, 9, 12, 13, 16, enzovoorts samen in een heat in de SF.
Inderdaad, ik ging met een paar vrienden vroeger stiekem crossen op de fietscrosbaan in de buurt, was toen gewoon allemaal zand en in de hoge kant van de kombochten straattegels, maar tegenwoordig is het grotendeels asfalt en zeer net neergelegde klinkers op die baan..quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:29 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb vroeger (jaren 80 begin 90) ook aan BMX gedaan. Maar het is nu wel een stuk cleaner geworden zeg. Veel hardere banen, pedalen waar je je voeten in vast klikt. In mijn tijd had je tijdens regen gewoon pech en werd het echt afzien. Desondanks nog erg leuk om te kijken.
Straattegels in kombochten hadden wij ook nog niet. Gewoon allemaal zand. En bij hoge kombochten moest er maar gewoon een flinke berg zand achter. Goede tijden waren dat.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:37 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad, ik ging met een paar vrienden vroeger stiekem crossen op de fietscrosbaan in de buurt, was toen gewoon allemaal zand en in de hoge kant van de kombochten straattegels, maar tegenwoordig is het grotendeels asfalt en zeer net neergelegde klinkers op die baan..
Iddquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:29 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb vroeger (jaren 80 begin 90) ook aan BMX gedaan. Maar het is nu wel een stuk cleaner geworden zeg. Veel hardere banen, pedalen waar je je voeten in vast klikt. In mijn tijd had je tijdens regen gewoon pech en werd het echt afzien. Desondanks nog erg leuk om te kijken.
Persoonlijk vindt ik asfalt een stuk spectaculairder om te zien! Het gaat een stuk sneller en het is juist een heel stuk minder veilig dan zand.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 11:43 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Straattegels in kombochten hadden wij ook nog niet. Gewoon allemaal zand. En bij hoge kombochten moest er maar gewoon een flinke berg zand achter. Goede tijden waren dat.
In putten heb ik ook veel gefietst ja. Baarn dan weer niet die was wel weer van de knwu.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:31 schreef Meike26 het volgende:
Dan reed je dus vooral op de kleinere banen ? En ook niet over heel Nederland, maar meer midden Nederland ? Dan weet ik wel wat je bedoelt indd![]()
Blaricum was ook zo'n clubje, velen van hen crosste ook met ons mee, omdat Baarn-Bussum en blaricum met elkaar werkte, ook met eventueel kantine of baanpersoneel. Nijkerk kende ik weer niet, Putten volgens mij weer wel.
Nog iets meer dan 3 uur te gaan !
Ja 16 uur met Smulders in Heat 2.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:00 schreef BobW het volgende:
Op teletekst en het NOS schema staat dat het om 17:00 begint, maar volgens de officiële site begint het om 15:00 Engelse tijd dus 16:00 hier toch?
waar zie jij 17:00 staan? http://nos.nl/os2012/wedstrijdschema/per-sport/bmx/quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:00 schreef BobW het volgende:
Op teletekst en het NOS schema staat dat het om 17:00 begint, maar volgens de officiële site begint het om 15:00 Engelse tijd dus 16:00 hier toch?
Ik trok daar een keer die hele vlag van het plafondquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:16 schreef Meike26 het volgende:
Heb ongeveer zelfde tijd gecrossed als Stansfield. Indoorbaan die ik ken was Groenoord hallen in Leiden. Erg gaaf !
Ze hadden daar op eerste bult een vlag boven gehangen, wie hoog genoeg sprong, kon de vlag met 1 hand aantippen.
Ja, ik dus niet hé![]()
Assen ook een keer geweest, volgens mij vlak achter het TT circuit ! Mooie brede baan.
Baarlo was ook zo'n mooie baan, in het bos.
Paar "helden" van onze club toendertijd:
Robert Sprokholt
... Cozijnse
Michiel Wientjes
Suzanne Jacobs
Hier keek ik : http://nos.nl/os2012/artikel/404648-nederlanders-vandaag.htmlquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:03 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
waar zie jij 17:00 staan? http://nos.nl/os2012/wedstrijdschema/per-sport/bmx/
16:00 ja
quote:
Bedankt allemaal.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:04 schreef TheVulture het volgende:
Volgens mij begint het om 16.00 uur en niet om 17.00 zoals op Teletekst
Toevallig nog op de baan in Nunspeet gefietstquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 12:27 schreef Stansfield het volgende:
Mijn thuisbaan was in nijkerk. Maar mijn club was aangesloten bij een andere bond dan de knwu. Ik ben die naam ff kwijt. Dus ik fietste niet om de bekende banen. Maar leuk was het wel.
Nunspeet greenhoppers toch?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Toevallig nog op de baan in Nunspeet gefietst?
Heb behalve daar ook een paar regionale wedstrijdjes gehad in Kampen, op de baan waar ook grote wedstrijden worden gehouden dus, maar dat was weinig succesvol
Wel een mooie baan daar.
De Volhardingquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nunspeet greenhoppers toch?
Faal inderdaad.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 15:56 schreef Da_Sandman het volgende:
Oh, goed dat ik hier nog even kijk, NOS TT heeft het op 17.00 uur staan.
3 runsquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:00 schreef zolderraam het volgende:
weer over 5 heats de halve finales?
Want dat weet jij.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Mooie beelden. Zeker als je weet hoe het voelt om daarboven te staan.
3e op districtskampioenschappen van Texelquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:04 schreef marcodej het volgende:
[..]
Want dat weet jij.2003 clubkampioen bij BMX-vereniging 't Kleine Spaekje toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |