http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)st-op-Facebook.dhtmlquote:Mart Smeets zorgt al sinds het begin van de Olympische Spelen voor opschudding in zijn tv-show 'London Late Night'. Dit leidt bij sommigen duidelijk tot ergernis.
Een paar kijkers gaan nu zelfs zo ver dat ze de groep 'Mart Auf Wiedersehen Smeets' in het leven hebben geroepen.
De oprichters van de groep spreken van 'afzeiktelevisie'. Ze zijn Smeets en zijn uitlatingen spuugzat. De spanningen bereikte gisteren het kookpunt, toen Smeets volleybalster Manon Flier te gast had in zijn show.
Flier heeft zich met het Nederlandse vrouwenvolleybalteam niet kunnen plaatsen voor de Spelen. Ze kwam dan maar naar Londen om haar partner, de Nederlandse beachvolleyballer Reinder Nummerdor, bij te staan. Hier kun je zien hoe Smeets daarover blijft doorbomen, tot het vervelende toe.
Boven de 2000 likes
Op de pagina is de kritiek niet bepaald mals: "Mart Smeets. Jij bent uniek! Daarom willen we jou zo snel mogelijk van de buis hebben. In overleg met je baas kan dit bij 1,000 'likes'. Post hier jouw meest vreselijke Mart moment!''
Inmiddels hebben al 2157 mensen de pagina 'geliked'.
Dat is hip en 2012quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:33 schreef Sautor het volgende:
Als je het er niet mee eens bent, mag je zeuren en klagen. Dat is prima. Maar om een ontslag eisen door een Facebook pagina op te zetten..
Ik vermoed dat ie het stiekem helemaal niet leuk vindt.quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:37 schreef Redefine het volgende:
Mart zit vanavond echt met knikkende knieën aan tafel hoor. Ik bedoel als ze zelfs een Facebook pagina gaan oprichten om je te laten ontslaan, nou dan weet je het wel hoor
Ik heb geen idee wat Mart denktquote:Op maandag 6 augustus 2012 20:40 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ie het stiekem helemaal niet leuk vindt.
Natuurlijk vind hij niet leuk, want Mart kan niet tegen kritiek. Maar treuriger dan een Facebook pagina als dit kan het toch niet worden.quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:40 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ie het stiekem helemaal niet leuk vindt.
Maar lekker neuken doet ie wel?quote:
Ik zit aan hem nuquote:Op maandag 6 augustus 2012 20:43 schreef Deetch het volgende:
Mart is een fokking baas![]()
Kom niet aan mart
En in- en intriest.quote:
Laten we hopen dat hij inderdaad met pensioen gaat. Laat hij wel een goede laatste indruk achter. De stomme ezel.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 08:25 schreef Biogarde het volgende:
Hij gaat na de OS met pensioen toch? Waarom al die moeite
Hij gaat de boeken in als zaadkut tijdens de laatste OS.
Ik vind het wel mooi dat die al die net niet Nederlanders naar zelfmoord probeert te duwen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 08:27 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Laten we hopen dat hij inderdaad met pensioen gaat. Laat hij wel een goede laatste indruk achter. De stomme ezel.
Het is een verlegen poppetje gepakt op haar 'falen' waar ze niet alleen verantwoordelijk voor is.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:00 schreef pleeborstel het volgende:
Best triest die Facebook actie. Staat ie ook al op Marktplaats?
Die Manon had best wat tegengas mogen geven, ze liet zich wel erg makkelijk in de hoek duwen, ze leek wel bang voor die belegen zuurpruim
Nou misschien niet, maar als ie zo blijft evolueren dan wordt het nog net geen Jerry Springer Show op het einde van de Olympische Spelen.quote:Schreeuwen doet Mart niet hoor.
Die heeft hetzelfde probleem, die doet ook alsof de sport zijn koninkrijkje is waar het allemaal naar zijn zin moet gaan en het eigenlijk allemaal om hem draait.quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:05 schreef F.M.D. het volgende:
ik kan smeets nog wel pruimen. van gelder vind ik stukken vervelender.
Het zijn geen verslaggevers.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die heeft hetzelfde probleem, die doet ook alsof de sport zijn koninkrijkje is waar het allemaal naar zijn zin moet gaan en het eigenlijk allemaal om hem draait.
Als ze bij de NOS gewoon weer eens gaan beseffen dat ze slechts verslaggevers zijn ten bate van de kijker die hun broodheer is dan krijg je dergelijke uitwassen niet.
Ja lekker dan, wil je daar even je dingetje doen en je steun betuigen ten opzichte van je man, begint die kerel ineens je gezicht in het stront te drukken. Geen wonder dat je dan een beetje flabbergasted bent. Was gewoon niet nodig om dat meisje zo af te zeiken, voor iets waar zij niet alleen verantwoordelijk voor was.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:00 schreef pleeborstel het volgende:
Die Manon had best wat tegengas mogen geven, ze liet zich wel erg makkelijk in de hoek duwen, ze leek wel bang voor die belegen zuurpruim
Mag je geen kritische vragen meer stellen? Moet het alleen maar over de bioscoop gaan?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:50 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ja lekker dan, wil je daar even je dingetje doen en je steun betuigen ten opzichte van je man, begint die kerel ineens je gezicht in het stront te drukken. Geen wonder dat je dan een beetje flabbergasted bent. Was gewoon niet nodig om dat meisje zo af te zeiken, voor iets waar zij niet alleen verantwoordelijk voor was.
Vooral dat toontje van die Smeets vond ik vervelend en onnodig.
Waar mensen zich druk om makenquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:50 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ja lekker dan, wil je daar even je dingetje doen en je steun betuigen ten opzichte van je man, begint die kerel ineens je gezicht in het stront te drukken. Geen wonder dat je dan een beetje flabbergasted bent. Was gewoon niet nodig om dat meisje zo af te zeiken, voor iets waar zij niet alleen verantwoordelijk voor was.
Vooral dat toontje van die Smeets vond ik vervelend en onnodig.
Euhm, als het over de olympische spelen gaat prima, kwalificatie is geweest en het verleden. Je gaat aan Gullit ook niet constant Rudi Voller vragen stellen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Mag je geen kritische vragen meer stellen? Moet het alleen maar over de bioscoop gaan?
Daar zou ik Frank Rijkaard voor pakken. Maar goed, ik meen dat de Olympische Spelen nog aan de gang zijn en dat ze zich daar net niet voor gekwalificeerd had. Dat is niet 22 jaar geleden. Dan mag je het daar best over hebben.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:59 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Euhm, als het over de olympische spelen gaat prima, kwalificatie is geweest en het verleden. Je gaat aan Gullit ook niet constant Rudi Voller vragen stellen.
Dat is de kern van het probleem, aangezien de NOS wel pretendeert verslag te doen van de OS.quote:
Nee hoor, op dat moment maakt de NOS een programma rond de OS. Heeft niets met verslaggeven van doen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is de kern van het probleem, aangezien de NOS wel pretendeert verslag te doen van de OS.
Tegengas geven? Het lijkt mij dat je niet naar een televisie programma gaat om afgezeken te worden en jezelf te moeten verdedigen. Het is de rijdende rechter niet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:00 schreef pleeborstel het volgende:
Prima, neemt niet weg dat het ook anders had gekund. Die meid had geen idee wat ging komen en bedacht zich daar even gezellig uit te kunnen laten over haar man, in plaats daarvan werd ze gestoomwalst door Smeets, niet erg netjes in mijn optiek.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daar zou ik Frank Rijkaard voor pakken. Maar goed, ik meen dat de Olympische Spelen nog aan de gang zijn en dat ze zich daar net niet voor gekwalificeerd had. Dat is niet 22 jaar geleden. Dan mag je het daar best over hebben.
Nou, dat zou ik wat naïef van haar vinden. Je weet dondersgoed dat het ook daar over zal gaan. Net als over het naar de bioscoop gaan met haar man, want dat was best een grappig verhaal.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:05 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Prima, neemt niet weg dat het ook anders had gekund. Die meid had geen idee wat ging komen en bedacht zich daar even gezellig uit te kunnen laten over haar man, in plaats daarvan werd ze gestoomwalst door Smeets, niet erg netjes in mijn optiek.
Als je zelf weet dat je je niet gekwalificeerd hebt, kan je je ook bedenken dat daar wellicht vragen over komen in het programma, als je daar niet op zit te wachten als sporter moet je daar gewoon niet aan tafel gaan zitten.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:04 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Tegengas geven? Het lijkt mij dat je niet naar een televisie programma gaat om afgezeken te worden en jezelf te moeten verdedigen. Het is de rijdende rechter niet.
Daar over praten is heel wat anders dan iemand keer op keer daar op een lullige manier over aanvallen/treiteren zoals Mart deed.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:15 schreef Wrijfhout het volgende:
[..]
Als je zelf weet dat je je niet gekwalificeerd hebt, kan je je ook bedenken dat daar wellicht vragen over komen in het programma, als je daar niet op zit te wachten als sporter moet je daar gewoon niet aan tafel gaan zitten.
Wat was er dan precies aanvallend/treiterend aan? Niet alles wat kritisch is, is direct een aanval.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:17 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Daar over praten is heel wat anders dan iemand keer op keer daar op een lullige manier over aanvallen/treiteren zoals Mart deed.
Wel opvallend dat er dit jaar ook zoveel kritiek is op Jack van Gelder jaquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Ze maken zichzelf veel te belangrijk, niet alleen Smeets, maar ook Van Gelder, Egbers en Maaldrink. Dat gaat ten koste van zowel publiek als sporter. Ik heb zelfs een keer een interviewer, weet niet meer of het Maaldrink was, in discussie met een trainer horen gaan en toen riep hij "maar ik mag toch ook een mening hebben?". Ja, dat mag, maar die mag je voor je houden, een interview met een trainer is om diens mening te krijgen en het publiek daar kennis van te laten nemen.
Smeets is dus slechts een symptoom van een groter probleem. Smeets is geen anonieme interviewer en dat hoeft hij ook helemaal niet te zijn, maar het gaat wel om wat zijn gasten te vertellen hebben en niet om zijn mening. En het is heel makkelijk om met de camera, de microfoon, de ervaring en de regie aan jouw kant iemand de grond in te boren. En dat heeft niks mis met kritisch te maken, kritisch is heel wat anders dan negatief.
Nou ben ik het ook niet helemaal eens met de manier waarop de NOS werkt hoor, maar ik begrijp dat laatste punt gewoon niet. Het wás niet de grond in boren, maar wij zijn zo gewend geraakt aan de SBS manier van 'interviewen' dat we een kritisch interview niet meer kunnen waarderen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Ze maken zichzelf veel te belangrijk, niet alleen Smeets, maar ook Van Gelder, Egbers en Maaldrink. Dat gaat ten koste van zowel publiek als sporter. Ik heb zelfs een keer een interviewer, weet niet meer of het Maaldrink was, in discussie met een trainer horen gaan en toen riep hij "maar ik mag toch ook een mening hebben?". Ja, dat mag, maar die mag je voor je houden, een interview met een trainer is om diens mening te krijgen en het publiek daar kennis van te laten nemen.
Smeets is dus slechts een symptoom van een groter probleem. Smeets is geen anonieme interviewer en dat hoeft hij ook helemaal niet te zijn, maar het gaat wel om wat zijn gasten te vertellen hebben en niet om zijn mening. En het is heel makkelijk om met de camera, de microfoon, de ervaring en de regie aan jouw kant iemand de grond in te boren. En dat heeft niks mis met kritisch te maken, kritisch is heel wat anders dan negatief.
Als Smeets erachter probeerde te komen waarom de volleybalsters het niet gehaald hebben dat had je een punt gehad, in dit geval was het echt niet meer dan 5 keer roepen "jullie zijn er niet bij, jullie waren niet goed genoeg".quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou ben ik het ook niet helemaal eens met de manier waarop de NOS werkt hoor, maar ik begrijp dat laatste punt gewoon niet. Het wás niet de grond in boren, maar wij zijn zo gewend geraakt aan de SBS manier van 'interviewen' dat we een kritisch interview niet meer kunnen waarderen.
Waarom overdrijven? Blijft je punt anders niet overeind?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:35 schreef Alfje het volgende:
[..]
Als Smeets erachter probeerde te komen waarom de volleybalsters het niet gehaald hebben dat had je een punt gehad, in dit geval was het echt niet meer dan 5 keer roepen "jullie zijn er niet bij, jullie waren niet goed genoeg".
Dat zei hij gewoon letterlijk. Blijkbaar ben jij dus degene die niet heeft gekeken. Deze kritiek komt niet uit de lucht vallen. En dit is dus een kritische blik tov Mart Smeets en dat mag van jou niet? Waarom mag Mart Smeets dan wel kritisch zijn tov sporters? Hoe hypocriet is dat...quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:46 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waarom overdrijven? Blijft je punt anders niet overeind?
Ik zou niet weten hoe ik aan SBS gewend zou kunnen raken. Ik heb helemaal niks tegen kritische vragen, ik juist wat tegen het gebrek aan vragen en wanneer die toch komen dat die niet kritisch zijn. Een negatief verhaal houden is heel wat anders dan een kritisch verhaal houden. Je kunt vanuit een negatieve grondhouding kritisch zijn en je kunt vanuit een kritische houding negatief worden, maar dat is geen reden om negatief doen van een negatieve grondhouding voor kritisch zijn te verslijten, laat staan het houden van een verhaal als vraag af te schilderen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou ben ik het ook niet helemaal eens met de manier waarop de NOS werkt hoor, maar ik begrijp dat laatste punt gewoon niet. Het wás niet de grond in boren, maar wij zijn zo gewend geraakt aan de SBS manier van 'interviewen' dat we een kritisch interview niet meer kunnen waarderen.
true.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:46 schreef Da_Sandman het volgende:
Verder is er nu een vreselijke hetze ontstaan waar iedereen weer bij wil horen ofzo. Zelfs mensen die nooit naar London Late Night of de Avondetappe kijken vinden Mart Smeets nu ineens kudt. Terwijl hij niet zo gek veel anders doet dan andere jaren.
Ook true. Sorryquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:49 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
true.
Alhoewel kut met dt schrijven ook een stomme hype is.
twitter:MartjeSmeets twitterde op dinsdag 07-08-2012 om 14:07:58Wat IK doe doet Martina ook, gewoon zonder moeite de beste zijn! #chapeau #deMart #OS2012 reageer retweet
Ik heb wel een beetje het idee dat hij er een schepje Mart bovenop deed. De tour heb ik niet echt gevolgd maar ik heb het idee dat daar ook gewoon meer ruimte is voor de praatjes van Smeets, net zoals de bespreking van kastelen en paleizen langs de route ook bij de tour hoort.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:00 schreef Micson het volgende:
Wat heeft hij nu dan concreet fout gedaan deze OS? Hij doet toch gewoon wat hij altijd doet?
Paralympische sport is overrated, daar heeft Mart gelijk inquote:Op woensdag 8 augustus 2012 04:29 schreef MakkieR het volgende:
Mart is echt schaamteloos, arrogant en een enorme hufter in zijn geheel. Het meest bizarre uitspraak wat hij ooit gedaan heeft was; De paralypics te bagatelliseren waarbij hij Esther Vergeer niet een echte sportster vond en geen recht had op uitzending van de NOS. Zijn woorden waren toen letterlijk dat Nederlanders in het algemeen gehandicapten maar eng vonden en niet volmaakt.
Het is nauwelijks rated te noemen. Laat staan overrated.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 17:58 schreef wimderon het volgende:
[..]
Paralympische sport is overrated, daar heeft Mart gelijk in
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |