Deel 1: Vriend betaalt niets.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:30 schreef Grijsmuisje het volgende:
Mijn vriend geeft nooit geld uit aan mij.
Ik heb al een tijdje een vriend, het gaat op zich allemkaal prima en we hebben veel lol samen en goede seks.
Alleen geeft hij nooit geld aan me uit.
Uit eten: allebei de helft
Bioscoop: allebei eigen kaartje
Als ik bij hem ben en we doen boodschappen ' moet' ik betalen, want hij betaalt de rest van de tijd alles voor zijn huis.
Ik vrees voor mijn verjaardag en met Kerst kreeg ik niets.
Ik heb voor hem toen wel een kleinigheidje gekocht, we waren nog niet zo lang samen, dus ik ond het niet zo raar dat ik niets kreeg.
Als hij op stap gaat met vrienden, betaalt hij gewoon rondjes enzo, met mij doen we ieder de helft.
Hij heeft ook een verjaardagsfeest gegeven waar ik niet uitgenodigd was (we kenden elkaar niet zo lang) en dat heeft veel geld gekost en hij koopt heel vaak dure dingen voor zichzelf. Laatst heeft hij zo'n helicoptertje besteld dat je kan besturen met de ipad en ik heb letterlijk nog nooit iets gekregen van hem. Ik oest zelfs mijn eigen tandpasta meenemen.
Wat moet ik hiermee? Is dat normaal?
Op mobiel kun je ook reeksen toch? Maar het is al een reeks zie ikquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:04 schreef zarGon het volgende:
(Had onbedoeld de lapo. Ben op mobiel, pas de OP zo wel aan. Kan een mod dit topic reeksen?)
Eerste keer dat ik een vervolgdeel open op mijn mobiel; het topic wordt blijkbaar automatisch gereekst.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Op mobiel kun je ook reeksen toch? Maar het is al een reeks zie ik
4 jaar, en ja voor de rest klopt alles. Laag zelfbeeld, geen zelfvertrouwen. Zij beseft het allang maar kan zich niet overhalen om te doen wat ze moet doen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:31 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hm... Wel off-topic, maar hoe lang is dit aan de gang eigenlijk? Ik begrijp het gewoon niet... Enige wat ik kan bedenken is dat ze geen zelfrespect heeft, een laag zelfbeeld heeft en vertrouwen in haarzelf mist. Maar ja, ook zij zal het ooit beseffen.
Dus als hij condooms/pil betaald is het klaar voor jou en kan hij zijn huidige levenstijl voortzetten?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:07 schreef Leandra het volgende:
Dus jullie hebben allebei je eigen huisvestingskosten, en als hij doordeweeks bij jou is zit hij volledig op jouw kosten te eten/drinken/snoepen, en als jij in het weekend bij hem bent dan moet jij niet alleen alle boodschappen voor het weekend betalen, maar je mag als dank zijn huis ook nog eens gratis schoonmaken?
Ik mag hopen dat hij zijn eigen condooms betaalt, en als jullie het zonder doen dan zou ik hem laten meebetalen aan de pil.
Je wordt in de maling genomen, al even afgezien van het feit dat hij 2 keer zoveel verdient als jij.
Deze vent investeert op geen enkele manier in je, run!
En TS maakt gratis schoon kennelijk.... hij deelt zijn kosten voor hem voordeliger dan 50/50.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:10 schreef papernote het volgende:
Oftewel: hij zorgt er voor dat zijn kosten netjes 50/50 worden gedeeld. Zij (de TS) is te laks om dit te doen en komt hier over klagen.
Nee, dat komt erbij.... wat hij doet is natuurlijk sowieso absurd, maar als hij zeikt en zij wil blijven dan zal ze hem ook moeten laten meebetalen aan de kosten die zij maakt om seks met hem te kunnen hebben met een zo klein mogelijk risico op een zwangerschap.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:12 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Dus als hij condooms/pil betaald is het klaar voor jou en kan hij zijn huidige levenstijl voortzetten?
Naar wat ik uit TS haar rommelige verhaal begreep betaald TS 100% en niet 50.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
En TS maakt gratis schoon kennelijk.... hij deelt zijn kosten voor hem voordeliger dan 50/50.
Alleen al om het schoonmaken zou TS max de helft van de boodschappen moeten betalen.
Nee, dan is het niet automatisch 100%, maar het feit dat zij schoonmaakt en alle weekendboodschappen betaalt is ronduit absurd, de kosten van een schoonmaakster zijn sowieso al de helft van de kosten van weekendboodschappen, dus dat zou hij haar iig al moeten vergoeden als hij het zo "eerlijk" wil verdelen omdat hij de rest van de kosten van zijn huisvesting al betaalt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:16 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Naar wat ik uit TS haar rommelige verhaal begreep betaald TS 100% en niet 50.
Maar ff voor de goede orde, omdat TS het hele huishouden doet, zou ze slechts 50% moeten betalen? En wat als TS stopt met het huishouden, is het dan 100?
Ik krijg hier grote vraagtekens bij. Is het dan ook een zooi als TS komt/ Of is het niet schoon volgens haar normen en gaat ze dan uit zichzelf aan de slag? Als ik bezoek krijg zorg ik van te voren dat het wat netjes oogt bij mij thuis. En zaken als wc en badkamer houdt ik sowieso goed schoon. als ik ergens een hekel aan heb dan is het ergens te komen en er is een verschrikkelijk gore wc.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
En TS maakt gratis schoon kennelijk.... hij deelt zijn kosten voor hem voordeliger dan 50/50.
Alleen al om het schoonmaken zou TS max de helft van de boodschappen moeten betalen.
Weet je wat het leuke is, de huisvestkosten kan hij deels terugkrijgen (teruggave stroom/gas/water), zou hij dat dan netjes aan TS betalen?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dan is het niet automatisch 100%, maar het feit dat zij schoonmaakt en alle weekendboodschappen betaalt is ronduit absurd, de kosten van een schoonmaakster zijn sowieso al de helft van de kosten van weekendboodschappen, dus dat zou hij haar iig al moeten vergoeden als hij het zo "eerlijk" wil verdelen omdat hij de rest van de kosten van zijn huisvesting al betaalt.
De regeling zoals hij die ingesteld heeft is absurd, dat staat buiten kijf, maar dat hij wel zijn vaste lasten met haar verrekent door haar de boodschappen te laten betalen, maar niet haar inspanning in zijn huis verrekent is hypocriet van hem.
Oh, je bedoelt als bij de jaarafrekening blijkt dat hij minder gebruikt heeft dan hij aan maandelijkse voorschotten betaalt?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:25 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Weet je wat het leuke is, de huisvestkosten kan hij deels terugkrijgen (teruggave stroom/gas/water), zou hij dat dan netjes aan TS betalen?
Die dildo fluistert geen lieve dingen in haar oorquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:30 schreef ikhebgelijk het volgende:
Het feit dat TS haar relaas hier op fok gooit zeg genoeg over de relatie denk ik.
Het is heel simpel TS moet de plus en min punten afwegen. En dan tot de conclusie komen dat een dildo goedkoper is.
haar vriend alleen als ze hem er voor betaald.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:32 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Die dildo fluistert geen lieve dingen in haar oor
Maar die vraagt ook geen geld na gebruikquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:32 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik dacht precies hetzelfde, wellicht hebben we een gat in de markt gevondenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:32 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:33 schreef Toekito het volgende:
[..]
haar vriend alleen als ze hem er voor betaald.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Maar die vraagt ook geen geld na gebruik
3 zielen, 1 gedachte...quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik dacht precies hetzelfde, wellicht hebben we een gat in de markt gevonden
Een dildo met bluetooth headset voor lieve woordjesquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jawel hoor.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:32 schreef Boris_Karloff het volgende:
Nee man gewoon een dildo sweet talk app voor de smartphone.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:36 schreef Tangledup het volgende:
[..]
Een dildo met bluetooth headset voor lieve woordjes
Sensoren inbouwen zodat het ook nog een beetje interactief is.
Damn, we gaan binnenlopen, zijn we TS een percentage verschuldigd voor de inspiratie?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:36 schreef Tangledup het volgende:
[..]
Een dildo met bluetooth headset voor lieve woordjes
Sensoren inbouwen zodat het ook nog een beetje interactief is.
Kan ook. Dan moet je wel het flitslicht van de camera gebruiken om haar hartslag te meten. Dan kun je die sweet talk op een hoger niveau brengen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:37 schreef ikhebgelijk het volgende:
[..]
Nee man gewoon een dildo sweet talk app voor de smartphone.
Misschien kunnen we er een op de markt proberen te brengen, wat vrouwelijke inbreng in zo'n project is nooit weg. Misschien is het echt een gat in de marktquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Weer 2 maanden boodschappenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Misschien kunnen we er een op de markt proberen te brengen, wat vrouwelijke inbreng in zo'n project is nooit weg. Misschien is het echt een gat in de markt. Worden we rijk en geven we TS ook wat als compensatie voor het puike idee, kan ze wat dingen voor dat geweldige vriendje van haar betalen.
Ik dacht meer aan wat geld voor een huishoudsterquote:
Als ik het vriendje een beetje juist inschat dan doet hij de huishoudster er ook nog even bij....quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan wat geld voor een huishoudster
Zodat ie niet hoeft te betalenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ik het vriendje een beetje juist inschat dan doet hij de huishoudster er ook nog even bij....
quote:
Nee, wij hebben nog steeds twee huizen, en degene van wie het huis is waar we zijn betaalt in principe de boodschappen, met daarbij de aantekening dat we beduidend vaker gezamenlijk in zijn huis zijn dan in het mijne, maar dat is niet mijn keuze.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:47 schreef Kloonhommel het volgende:
Betalen jullie ook 50% van weekendboodschappen (ik neem aan dat jullie dan niet samenwonen)? Hoe zit het met benzine? (ook weer neem ik aan dat slechts 1 van jullie een auto heeft).
Dit vind ik eigenlijk niet meer dan normaal... het is zo 1820 dat de man alles voor de man moet dokken...quote:Uit eten: allebei de helft
Bioscoop: allebei eigen kaartje
Nee, voor een eerste date is het helemaal niet vreemd, maar als je al 9½ maand een relatie hebt dan kun je dat best af en toe loslaten en eens wat voor de ander betalen, helemaal als er flinke inkomensverschillen zijn.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:53 schreef polariteit het volgende:
[..]
Dit vind ik eigenlijk niet meer dan normaal... het is zo 1820 dat de man alles voor de man moet dokken...
Lijkt me stug, ik denk eerder dat ze bezig is met zijn huishouden...quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:54 schreef Toekito het volgende:
TS is onderweg om de relatie een halt toe te roepen?
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:56 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Lijkt me stug, ik denk eerder dat ze bezig is met zijn huishouden...
Ik vind het vrij normaal dat je als man bij de eerste paar dates als eerste de poging doet te betalen als het onderwerp verder niet ter sprake is gekomen. Als aangegeven wordt dat ze dat liever niet heeft, ook prima. Maar gaan zeuren over elke centquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:53 schreef polariteit het volgende:
[..]
Dit vind ik eigenlijk niet meer dan normaal... het is zo 1820 dat de man alles voor de man moet dokken...
we zouden hem het linkje even moeten mailen. Of zou die te gierig zijn voor internet? Of zou TS betalen?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 15:03 schreef Thrar het volgende:
Eigenlijk moet haar vriend deze reacties even lezen.
Als dat niet helpt dan weet ik het ook niet meer
Ze betaalt waarschijnlijk per minuut dat ze er gebruik van maakt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 16:04 schreef Toekito het volgende:
[..]
we zouden hem het linkje even moeten mailen. Of zou die te gierig zijn voor internet? Of zou TS betalen?
Ze zei dat ze weg moestquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:54 schreef Toekito het volgende:
TS is onderweg om de relatie een halt toe te roepen?
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:46 schreef tech4u het volgende:
Ik zie het al voor me.
TS haar vriend stuurt rekening van het weekend:
Hey schatje ik heb weer even de kosten van het afgelopen weekend op papier gezet.
Gas, water, licht = 100 per maand / 30 = 3,33 per dag. In het weekend zal dit hoger liggen dus maken we er ¤5,- van. 15 voor 3 dagen dus 7,50 per persoon.
Slijtage bank: 3/5500 (aantal dagen/totale aantal dagen dat een gemiddelde bank meegaat) * ¤1000 = ¤0,54 / 2 = ¤0,27 per persoon
Slijtage tv: Tv heeft 20.000 branduren, we kijken gemiddeld zo'n 8 uur tv in het weekend. De tv kostte 700 euro. 8/20.000*700 = ¤0,28 Dus ¤0,14 per persoon.
Gebruik internetprovider: 30 per maand, dus 3 per dag. Is 4,50 per persoon voor het weekend.
Extra slijtage aan de vloer doordat je de hele dag met hakken over de vloer loopt: ¤1,50
Totaal: ¤13,91,-
Jij had de vrijdagmiddag wat snacks gehaald ter waarde van 10,52. Zou je het restant van ¤3,39 z.s.m willen storten op rekeningnummer 31.56.93.324? Ik reken met een boete van 0,10 per dag. Vorige keer was je 2 dagen te laat dus zou je die extra 0,20 ook even kunnen overmaken?
Als je vragen hebt over de berekening hoor ik het graag.
Veel liefs van je schatje
Ik zie het al voor me.
Hey schatje ik heb weer even de kosten van het afgelopen weekend op papier gezet.
Gas, water, licht = 100 per maand / 30 = 3,33 per dag. In het weekend zal dit hoger liggen dus maken we er ¤5,- van. 15 voor 3 dagen dus 7,50 per persoon.
Slijtage bank: 3/5500 (aantal dagen/totale aantal dagen dat een gemiddelde bank meegaat) * ¤1000 = ¤0,54 / 2 = ¤0,27 per persoon
Slijtage tv: Tv heeft 20.000 branduren, we kijken gemiddeld zo'n 8 uur tv in het weekend. De tv kostte 700 euro. 8/20.000*700 = ¤0,28 Dus ¤0,14 per persoon.
Gebruik internetprovider: 30 per maand, dus 3 per dag. Is 4,50 per persoon voor het weekend.
Extra slijtage aan de vloer doordat je de hele dag met hakken over de vloer loopt: ¤1,50
Jij had de vrijdagmiddag wat snacks gehaald ter waarde van 10,52. Zou je het restant van ¤3,39 z.s.m willen storten op rekeningnummer 31.56.93.324? Ik reken met een boete van 0,10 per dag. Vorige keer was je 2 dagen te laat dus zou je die extra 0,20 ook even kunnen overmaken?
HOAX! Hij zou die snacks er nooit van af trekkenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:46 schreef tech4u het volgende:
Ik zie het al voor me.
Deels waar inderdaad, de helft is natuurlijk voor TS eigen rekening. Op voorwaarde dat ze even veel van de snacks heeft gegeten als haar vriend.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
HOAX! Hij zou die snacks er nooit van af trekken
Zou hij die snacks ook per stuk berekenen...1 pinda, 1 borrelnoot....quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:09 schreef tech4u het volgende:
[..]
Deels waar inderdaad, de helft is natuurlijk voor TS eigen rekening. Op voorwaarde dat ze even veel van de snacks heeft gegeten als haar vriend.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:09 schreef trovey het volgende:
[..]
Zou hij die snacks ook per stuk berekenen...1 pinda, 1 borrelnoot....
Ik zie het al voor me.
Ik zie het al voor me.
per kgquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:09 schreef trovey het volgende:
[..]
Zou hij die snacks ook per stuk berekenen...1 pinda, 1 borrelnoot....
quote:
jawel in het begin betaalde ze af en toe voor hem bij de bios enzo, hij deed dat niet , nu doet zij dat ook niet meer. Maar het gaat er volgens mij ook vooral om dat hij een beetje door slaat in alles pietje precies berekenen waardoor zij het gevoel krijgt dat hij haar niet belangrijk vind. Vooral omdat hij wel eens vrienden trakteert en dus bij hun niet zo is.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:07 schreef kingtoppie het volgende:
Ik merk eigenlijk niet op dat TS zoveel meer aan hem uitgeeft...
Denk je daadwerkelijk dat die vrienden geen rondjes terug geven?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:11 schreef madeliefff het volgende:
[..]
jawel in het begin betaalde ze af en toe voor hem bij de bios enzo, hij deed dat niet , nu doet zij dat ook niet meer. Maar het gaat er volgens mij ook vooral om dat hij een beetje door slaat in alles pietje precies berekenen waardoor zij het gevoel krijgt dat hij haar niet belangrijk vind. Vooral omdat hij wel eens vrienden trakteert en dus bij hun niet zo is.
Gebaseerd op wat jij zegt zou het dus NU de beurt van haar vriend moeten zijn om "een rondje te geven" door bijv de bios een keer te betalen aangezien zij al getrakteerd heeft ...quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:13 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Denk je daadwerkelijk dat die vrienden geen rondjes terug geven?
Joah... Maar ik zou er niet geobsedeerd mee bezig zijn.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:15 schreef madeliefff het volgende:
[..]
Gebaseerd op wat jij zegt zou het dus NU de beurt van haar vriend moeten zijn om "een rondje te geven" door bijv de bios een keer te betalen aangezien zij al getrakteerd heeft ...
Sorry hoor, maar zijn argument dat zij de boodschappen moet betalen als ze het weekend bij hem is, is echt te zot voor woorden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:15 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Joah... Maar ik zou er niet geobsedeerd mee bezig zijn.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:18 schreef Lienekien het volgende:
Ze is er ook niet geobsedeerd mee bezig. Maar het stoort haar wel.
Ik verplaatste me in haar vriend en niet in haar op dat momentquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar zijn argument dat zij de boodschappen moet betalen als ze het weekend bij hem is, is echt te zot voor woorden.
Ja dat gaat heel ver, wat een sloeber.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar zijn argument dat zij de boodschappen moet betalen als ze het weekend bij hem is, is echt te zot voor woorden.
Maar waarom betaal jij de hele weekendboodschappen en niet de helft daarvan? Waarom vind je het zo vanzelfsprekend?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:30 schreef Grijsmuisje het volgende:
Pff, deel twee ja?
Ik betaal meestal voor de weekendboodschappen rond de 60 euro, voor 2 dagen eten, vaak nog wat extra drinken en stokbrood/croissantjes, laats waren de afwasblokken op, die betaal ik dan ook. Verder zal hij zo'n fles cola in de week bij mij thuis opdrinken ( meestal drinkt hij niets anders) en haal ik altijd iets te knabbelen in huis. Als we uit eten gingen of naar de bios betaalde ik totvoor een maand of 3 geleden nog wel eens, nu doen we altijd 50/50.
Ik koop verder nog steeds af en toe wat voor hem, bosje bloemen, kaartje, een garde omdat hij die van hem in de pan had laten staan en t handvat gesmolten was, omdat ik dat leuk vind trouwens, niet omdat ik iets terug verwacht, dat doe ik al lang niet meer.
Overigens ben ik nu weer thuis omdat ik erover begon dat ik het zo jammer vind dat hij nooit eensviets aan me uitgeeft. Hij wilde er niet over praten en ik kon beter naar huis gaan.
Ik ben boos dus...
Dat poetsen bij hem vind ik trouwens geen probleem, dat vind ik niet erg en is ook geen discussiepunt, doe het graag voor hem en hij heeft er een hekel aan.
O en wat de familie betreft... Hij gaat daar wel vaak heen, ik word gewoon niet mee gevraagd, jammer, maar dat vind ikniet zo erg, hij heeft mijn ouders ook pas twee keer gezien. Vrienden heb ik wel ontmoet en zie ik wel af en toe.
je laat je gratis neuken, maakt z'n huis schoon en geeft nog geld toe ook, ik snap wel dat die vriend je aanhoudt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:30 schreef Grijsmuisje het volgende:
Pff, deel twee ja?
Ik betaal meestal voor de weekendboodschappen rond de 60 euro, voor 2 dagen eten, vaak nog wat extra drinken en stokbrood/croissantjes, laats waren de afwasblokken op, die betaal ik dan ook. Verder zal hij zo'n fles cola in de week bij mij thuis opdrinken ( meestal drinkt hij niets anders) en haal ik altijd iets te knabbelen in huis. Als we uit eten gingen of naar de bios betaalde ik totvoor een maand of 3 geleden nog wel eens, nu doen we altijd 50/50.
Ik koop verder nog steeds af en toe wat voor hem, bosje bloemen, kaartje, een garde omdat hij die van hem in de pan had laten staan en t handvat gesmolten was, omdat ik dat leuk vind trouwens, niet omdat ik iets terug verwacht, dat doe ik al lang niet meer.
Overigens ben ik nu weer thuis omdat ik erover begon dat ik het zo jammer vind dat hij nooit eensviets aan me uitgeeft. Hij wilde er niet over praten en ik kon beter naar huis gaan.
Ik ben boos dus...
Dat poetsen bij hem vind ik trouwens geen probleem, dat vind ik niet erg en is ook geen discussiepunt, doe het graag voor hem en hij heeft er een hekel aan.
O en wat de familie betreft... Hij gaat daar wel vaak heen, ik word gewoon niet mee gevraagd, jammer, maar dat vind ikniet zo erg, hij heeft mijn ouders ook pas twee keer gezien. Vrienden heb ik wel ontmoet en zie ik wel af en toe.
Of het wel of geen discussiepunt is maakt niet uit, net zoals jij het niet erg vind om het te doen, feit is wel dat jij dat wel voor hem doet en hij het nog steeds normaal vindt dat je ook de boodschappen betaalt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:30 schreef Grijsmuisje het volgende:
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:39 schreef Mirjam het volgende:
[..]
je laat je gratis neuken, maakt z'n huis schoon en geeft nog geld toe ook, ik snap wel dat die vriend je aanhoudt.
doe je ogen eens open.
En vergeet niet; meneer is zijn kwakje weer even kwijt. TS is de ideale vriendin.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of het wel of geen discussiepunt is maakt niet uit, net zoals jij het niet erg vind om het te doen, feit is wel dat jij dat wel voor hem doet en hij het nog steeds normaal vindt dat je ook de boodschappen betaalt.
Samenvatting; je komt het weekend langs en als je weer gaat is zijn huis schoon en hij heeft gratis gegeten en gedronken... Op die voorwaarden heb je waarschijnlijk legio keuze qua mannen.
Amenquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:39 schreef Mirjam het volgende:
[..]
je laat je gratis neuken, maakt z'n huis schoon en geeft nog geld toe ook, ik snap wel dat die vriend je aanhoudt.
doe je ogen eens open.
Ja, nou ja..... dat hoeft er wat mij betreft niet nog een keer bijgezegd te worden, maar nu ik er over nadenk; als het 3 weekenden per maand is, en hij dat andere weekend met vrienden gaat stappen, is zijn stapweekend dan "toevallig" ook net het weekend dat TS ongesteld is?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:49 schreef Hungry_Joe het volgende:
[..]
En vergeet niet; meneer is zijn kwakje weer even kwijt. TS is de ideale vriendin.
Dat zou me nog niets verbazen ook. Ik vind het een vrij ongezonde situatie en snap TS hierin ook niet zo. Eigenlijk had ze het zelf al nooit zover moeten laten komen natuurlijk, maar goed, dat is achteraf. Ze zou ten eerste eens moeten beginnen hem zijn eigen rotzooi te laten betalen als hij bij haar is, even een signaal afgeven.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, nou ja..... dat hoeft er wat mij betreft niet nog een keer bijgezegd te worden, maar nu ik er over nadenk; als het 3 weekenden per maand is, en hij dat andere weekend met vrienden gaat stappen, is zijn stapweekend dan "toevallig" ook net het weekend dat TS ongesteld is?
Nee hoorquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, nou ja..... dat hoeft er wat mij betreft niet nog een keer bijgezegd te worden, maar nu ik er over nadenk; als het 3 weekenden per maand is, en hij dat andere weekend met vrienden gaat stappen, is zijn stapweekend dan "toevallig" ook net het weekend dat TS ongesteld is?
Waarom accepteer je zoveel?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:09 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Nee hoor
Ik baal nu gewoon even van alles, okk weer dat hij niet wil praten.
Ik zie het al voor me.
Als ik me in haar vriend probeer te verplaatsen dan vind ik dat maar een gierige vrek, sluit totaal niet an bij mijn beleving.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:20 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
[..]
Ik verplaatste me in haar vriend en niet in haar op dat moment
?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:37 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Maar waarom betaal jij de hele weekendboodschappen en niet de helft daarvan? Waarom vind je het zo vanzelfsprekend?
Moet ie wel zelf schoonmaken en boodschappen doen... win-win voor TSquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:58 schreef Naamah het volgende:
Lekker dan.. als jij iets wil bespreken wat je dwars zit, dan heeft hij daar geen zin in en kan jij beter weggaan? Mooie boel.
Ik denk niet dat dat voldoende is, want dit topic is niet voor niets geopend door haar.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 23:42 schreef Wanderingwhy het volgende:
Ok prima al die reacties maarre....wat heeft TS daaraan?
Ik heb het idee dat ze er alleen maar kleiner van wordt ipv euhm..... nuchterder.
Het is een parasitaire relatie of toch anders; zij geeft hem alles en hij haar het idee.
Mss vindt TS dat voldoende.
Hij zal toch echt zelf moeten ontdekken dat jij het waard bent, en dat hij dat niet ziet ligt aan hem, niet aan jou.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:46 schreef Grijsmuisje het volgende:
O en nu baal ik van mezelf dat ik zelfs op internet net gewoon mn mond open durf te trekken.
Hou je bek, ik spreek mezelf niet tegen dus
Ik weet niet meer of hij t waard is, das al heel wat, niet steeds in de verdediging meer schieten al iemand iets lulligs over m zegt
Het is werkelijk bizar hoeveel mensen dit -- of een variant hierop -- nu al getypt hebbenquote:
Damn, hij neemt je totáál niet serieus. Dat zou mij dus echt (écht) kwaad maken. Weglopen als een grote huilbaby en verwachten dat jij alles slikt (wat je ook netjes doet).quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:38 schreef Grijsmuisje het volgende:
Ik kan niet slapen.
Hij stuurt me een smsje dat hij op stap is gegaan en dat ik dus niet meer langs hoef te komen. Wat ik ook niet va plan ben, maar ik had wel graag de kans willen hebben.
Ja, nu weet ik dat ik emo zeur, ik heb er gewoon een beetje genoeg van om er niet over te kunnen praten en om steeds maar te moeten horen dat ik me aanstel als het om geld gaat.
Probeer je uit te leggen ( met een e-mail, aangezien praten niet werkt) dat het ook ongeveer 50/50 is als je om de beurt gewoon het eten betaalt bij uit eten gaan, dan ik heel graag de ene keer de bios zou betalen en de volgende keer hij, of ik 2 keer en hij 1 dat maakt me niet eens uit, dat ik het liefst de boodschappen om en om zou doen bijvoorbeeld en dat ik het ook niet erg vind als hij iets voor zichzelf koopt, maar dat het me steekt dat ik NOOIT iets krijg terwijl hij wel geld uitgeeft aan zijn vrienden en aan speeltjes en kleding en aftershave en ALLES voor zichzelf, krjg je een reactie terug dat hij niet alles gelezen heeft, maar dat het hem van me tegenvalt dat ik het via de mail doe. En dus drie minuten later een SMSje dat hij met zijn vrienden op stap gaat
Het gaat me echt serieus niet om geld. Het gaat me om het idee, het idee dat hij graag aan iedereen geld uitgeeft behalve aan mij.
O en ik zie niet waar ik mezelf tegenspreek, dus houd gewoon je mond over die onzin.
Leeftijd boeit eigenlijk niet, maar ik ben 24, hij is 29 als dat uitmaakt.
En nu ga ik een paar potjes patience doen om weer rustig te worden in mijn hoofd en daarna ga ik slapen hoop ik. En dan weet ik het nog niet.
Heb je alles doorgelezen?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 02:58 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Het is werkelijk bizar hoeveel mensen dit -- of een variant hierop -- nu al getypt hebben. Een vrouw verwijten dat ze zich 'gratis laat neuken'
. Sommigen noemden TS zelfs een hoer, omdat ze geen financieel voordeel geniet door haar relatie
. Serieus, waar is jullie normbesef
?
Vergeet het verbranden van bh's, het wordt tijd dat mannen uit protest hun portemonnee in de fik zetten.
Jij vroeg of het normaal is; wij zijn het min of meer unaniem met elkaar eens dat wat hij doet niet normaal is. Vervolgens bespreken wij zijn gedrag in detail, waarbij jij je aangevallen voelt. Denk even na over wat we zeggen en probeer te relativeren. Wij kennen hem niet, wij weten alleen hoe hij is met wat jij ons over hem vertelt en wij reageren dus objectiever dan jij (wij zijn niet emotioneel verbonden). Denk er even over na; over wat wij allemaal over hem hebben gezegd.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:46 schreef Grijsmuisje het volgende:
Ik weet niet meer of hij t waard is, das al heel wat, niet steeds in de verdediging meer schieten al iemand iets lulligs over m zegt
Iets zegt me dat je niet alles hebt gelezenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 02:05 schreef 2thmx het volgende:
Hilarisch al die bijval voor TS. Het enige dat d'r vriend te verwijten valt, is dat'ie lomp is, maar gierig is hij niet. Althans, hij is niet gieriger dan TS: beiden betalen immers ieder de helft van de rekeningen. Als een vrouw de helft betaalt, is ze zielig; als een man de helft betaalt, is'ie een krent?
Hypocriete feministen en slappe mannen die erin meegaan.
Mooi gezegd!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:49 schreef Leandra het volgende:
Laat hem het verschil tussen de prijs van dingen en de waarde van gevoelens maar ontdekken.
Dat onderstreepte de had je m.i. weg mogen laten, het is immers zijn goed recht om met zíjn geld te doen wat híj wil. Je kunt iemand niet gaan verplichten zijn geld aan je uit te geven omdat jij dat andersom wel graag doet (door bv. bloemen te kopen o.i.d.).quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:38 schreef Grijsmuisje het volgende:
Probeer je uit te leggen ( met een e-mail, aangezien praten niet werkt) dat het ook ongeveer 50/50 is als je om de beurt gewoon het eten betaalt bij uit eten gaan, dan ik heel graag de ene keer de bios zou betalen en de volgende keer hij, of ik 2 keer en hij 1 dat maakt me niet eens uit, dat ik het liefst de boodschappen om en om zou doen bijvoorbeeld en dat ik het ook niet erg vind als hij iets voor zichzelf koopt, maar dat het me steekt dat ik NOOIT iets krijg terwijl hij wel geld uitgeeft aan zijn vrienden en aan speeltjes en kleding en aftershave en ALLES voor zichzelf, krjg je een reactie terug dat hij niet alles gelezen heeft, maar dat het hem van me tegenvalt dat ik het via de mail doe. En dus drie minuten later een SMSje dat hij met zijn vrienden op stap gaat
Het gaat me echt serieus niet om geld. Het gaat me om het idee, het idee dat hij graag aan iedereen geld uitgeeft behalve aan mij.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 02:05 schreef 2thmx het volgende:
Hilarisch al die bijval voor TS. Het enige dat d'r vriend te verwijten valt, is dat'ie lomp is, maar gierig is hij niet. Althans, hij is niet gieriger dan TS: beiden betalen immers ieder de helft van de rekeningen. Als een vrouw de helft betaalt, is ze zielig; als een man de helft betaalt, is'ie een krent?
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 02:58 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Het is werkelijk bizar hoeveel mensen dit -- of een variant hierop -- nu al getypt hebben. Een vrouw verwijten dat ze zich 'gratis laat neuken'
. Sommigen noemden TS zelfs een hoer, omdat ze geen financieel voordeel geniet door haar relatie
. Serieus, waar is jullie normbesef
?
Vergeet het verbranden van bh's, het wordt tijd dat mannen uit protest hun portemonnee in de fik zetten.
Hij weet heel goed hoe het met het geld en eerlijkheid zit. Dus dat hoef je hem niet eens meer uit te leggen. Gewoon hem dumpen en je zal zien dat je heel anders behandeld wordt door je volgende vriendje want deze huidige vriendje geeft niks om je.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:38 schreef Grijsmuisje het volgende:
Ik kan niet slapen.
Hij stuurt me een smsje dat hij op stap is gegaan en dat ik dus niet meer langs hoef te komen. Wat ik ook niet va plan ben, maar ik had wel graag de kans willen hebben.
Ja, nu weet ik dat ik emo zeur, ik heb er gewoon een beetje genoeg van om er niet over te kunnen praten en om steeds maar te moeten horen dat ik me aanstel als het om geld gaat.
O en ik zie niet waar ik mezelf tegenspreek, dus houd gewoon je mond over die onzin.
Leeftijd boeit eigenlijk niet, maar ik ben 24, hij is 29 als dat uitmaakt.
En nu ga ik een paar potjes patience doen om weer rustig te worden in mijn hoofd en daarna ga ik slapen hoop ik. En dan weet ik het nog niet.
Ik zal dan wel slappe hap zijn, maar ik vind het absurd om in een relatie alles op een weegschaal te leggen. En niet gierig? In 9 maanden heeft ze alleen een halve pot olijven gekregen. Ik moet er hard om lachen, maar het is natuurlijk in en in triest.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 02:05 schreef 2thmx het volgende:
Ik betaal meer dan de helft en hij nooit iets.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 02:05 schreef 2thmx het volgende:
Als ik het zo inschat gaat ook die boodschap niet inzinken.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 10:30 schreef Copycat het volgende:
Wil je deze oneerlijke 'verdeling' een halt toeroepen, moet je imo hem toch echt met gelijke munt terugbetalen. Dus niet allemaal lief en lekker voor hem in huis halen.
Een grote pot Ben&Jerry's voor jou en hij bijt maar op een houtje.
Je geeft hem uiteindelijk zelf de mogelijkheid om door te gaan met zijn kneuterige gedrag.
Ik geloof dat ik dit nog het ergste vind. En TS, trek je niet teveel aan van de reacties van degenen die het niet begrijpen/niet het hele topic hebben gelezen, er staat genoeg tussen waar je hopelijk wel wat aan hebt.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 10:24 schreef Grijsmuisje het volgende:
Wat grappig is, want we hebben iet eens ruzie gehad ofzo, hij zei gewoon dat ik beter weg kon gaan, omdat ik boos was. Dus ik ben kwaad de deur uit gestampt
Maar goed, ik hoor t wel weer denk ik.
Had ik al voorgesteld.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:31 schreef Pakspul het volgende:
Als ik TS was had ik de pijp-, trek- en andere beurten in rekening gebracht.
Dit is een zinnige opmerking.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij zal toch echt zelf moeten ontdekken dat jij het waard bent, en dat hij dat niet ziet ligt aan hem, niet aan jou.
En dat wat je niet voor lief kunt nemen is je het meeste waard...
Laat hem het verschil tussen de prijs van dingen en de waarde van gevoelens maar ontdekken.
Bereid je maar alvast voor op die drankrekening, want het is jouw schuld dat hij zo veel moest drinken.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 10:24 schreef Grijsmuisje het volgende:
Ik heb er wel even genoeg van, niets van hem gehoord vannacht, we van een vriend van hem die me belde om te zeggen dat hij veel te veel gedronken had, wat hij normaal niet doet en dat hij overstuur was...
Ze betaalt kennelijk iets meer dan de helft, big difference. Er zijn zat mannen die in een relatie iets of zelfs veel meer dan de helft betalen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 09:10 schreef Kloonhommel het volgende:
TS betaalt niet de helft maar de algehele weekendboodschappen en zelfs meer dan dat. Ff kijken hoe jij dat weer recht gaat lullen.
Jij betaalt kennelijk iets meer dan de helft en hij iets minder dan de helft (dus niet 'nooit iets'). Het feit dat hij aan anderen wel (veel) geld uitgeeft, geeft al aan dat hij niet gierig is en het hem niet om het geld gaat. Hij wil gewoon een financieel gelijkwaardige relatie en dáár heb jij het kennelijk moeilijk mee. Dat het je niet om het geld gaat is onzin, dit hele topic gaat enkel over zijn uitgavengewoontes. Als je nou geklaagd had over de wat lompe manier waarop hij het aanpakt, dan had je wellicht een punt gehad, maar zeuren dat er 'nooit iets vanaf kan' gaat puur om geld.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 10:24 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Ik betaal meer dan de helft en hij nooit iets.
Mag ik dat raar en vervelend vinden en mag ik het ook raar en vervelend vinden dat hij bakken met geld uitgeeft voor zichzelf en voor anderen en niet voor mij?
Ja, hij mag zelf weten waar hij zijn geld aan uitgeeft, natuurlijk, ik ben de laatste die hem zijn stomme speelgoedhelicoptertje niet gunt, maar man, er moet toch wel een keer IETS vanaf kunnen?
En 60 euro is veel ja, maar ik vind het fijn om samen te zijn en doe dan extra mijn best met koken en haal lekkere hapjes in huis waardoor het oploopt.
Mensen die zeggen dat ik zeur omdat ik meer geld uitgeef, kennen mij duidelijk niet
Ik heb er wel even genoeg van, niets van hem gehoord vannacht, we van een vriend van hem die me belde om te zeggen dat hij veel te veel gedronken had, wat hij normaal niet doet en dat hij overstuur was...
Wat grappig is, want we hebben iet eens ruzie gehad ofzo, hij zei gewoon dat ik beter weg kon gaan, omdat ik boos was. Dus ik ben kwaad de deur uit gestampt
Maar goed, ik hoor t wel weer denk ik.
Voor de 2e keer: ze betaalt de weekendboodschappen. Mankeert er iets aan je ogen? Niet de helft, niet driekwart. Niet 7/8e maar de gehele weekendboodschappen. Hij zegt dat hij bijdraagt aan de boodschappen doordat hij zijn huis zelf betaalt. Vind je dit nog steeds zo eerlijk?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:00 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Ze betaalt kennelijk iets meer dan de helft, big difference. Er zijn zat mannen die in een relatie iets of zelfs veel meer dan de helft betalen.
Van de totale maandelijkse uitgaven betaalt zij dus iets meer dan de helft, hij iets minder -- dat bedoelde ik.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:14 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Voor de 2e keer: ze betaalt de weekendboodschappen. Mankeert er iets aan je ogen? Niet de helft, niet driekwart. Niet 7/8e maar de gehele weekendboodschappen. Hij zegt dat hij bijdraagt aan de boodschappen doordat hij zijn huis zelf betaalt. Vind je dit nog steeds zo eerlijk?
Dat denk ik niet, want hij heeft het prima voor elkaar.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:10 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Jij betaalt kennelijk iets meer dan de helft en hij iets minder dan de helft (dus niet 'nooit iets'). Het feit dat hij aan anderen wel (veel) geld uitgeeft, geeft al aan dat hij niet gierig is en het hem niet om het geld gaat. Hij wil gewoon een financieel gelijkwaardige relatie en dáár heb jij het kennelijk moeilijk mee. Dat het je niet om het geld gaat is onzin, dit hele topic gaat enkel over zijn uitgavengewoontes. Als je nou geklaagd had over de wat lompe manier waarop hij het aanpakt, dan had je wellicht een punt gehad, maar zeuren dat er 'nooit iets vanaf kan' gaat puur om geld.
Zo te horen zanik je hier bovendien zó vaak over dat hij het inmiddels zat is, dus het zal me niet verbazen als hij er binnenkort een punt achter zet.
Inderdaadquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, want hij heeft het prima voor elkaar.
Ik hoop dat TS er zélf een punt achter zet, dat ze wakker wordt en ziet hoe ze gebruikt wordt.
Als je als vrouw iets meer dan de helft van de totale gezamenlijke uitgaven betaalt, word je 'gebruikt'? Geldt dat ook voor mannen?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, want hij heeft het prima voor elkaar.
Ik hoop dat TS er zélf een punt achter zet, dat ze wakker wordt en ziet hoe ze gebruikt wordt.
Laat ik het anders zeggen: TS láát zich gebruiken en pruttelt alleen af en toe een beetje, maar niet genoeg om een einde aan deze ongelijkwaardige relatie te maken.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:27 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Als je als vrouw iets meer dan de helft van de totale gezamenlijke uitgaven betaalt, word je 'gebruikt'? Geldt dat ook voor mannen?
Kun je eens een hele globale schatting of voorbeelden geven van wat er allemaal aan kosten voor hem zijn? Ik kan me er behalve eventueel een extra douche (tenzij ze samen douchen natuurlijk) eigenlijk helemaal niks bij voorstellen namelijk.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:19 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Als je het geheel narekent, heeft hij natuurlijk ook m.b.t. de boodschappen een punt: haar verblijf in zijn huis is voor hem niet gratis.
Ze wonen niet samen hè. Zij betaalt alle boodschappen in het weekend, omdat hij het de rest van de week (als ze er dus niet is) óók al moet betalen...quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:27 schreef 2thmx het volgende:
Als je als vrouw iets meer dan de helft van de totale gezamenlijke uitgaven betaalt, word je 'gebruikt'? Geldt dat ook voor mannen?
Je kan ook zonder je portemonnee te gebruiken affectie tonen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Laat ik het anders zeggen: TS láát zich gebruiken en pruttelt alleen af en toe een beetje, maar niet genoeg om een einde aan deze ongelijkwaardige relatie te maken.
Natuurlijk is het prima om samen de kosten te delen, maar als er nooit een kadootje of bloemetje of andere attentie afkan lijkt me een kille zakelijke en berekenende bedoening.
Dat is waar, maar ik krijg niet echt de indruk van TS dat hij dat doet.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:34 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Je kan ook zonder je portemonnee te gebruiken affectie tonen.
Ja, dat is een lomp argument -- zoals ik al zei, TS heeft recht van klagen wat zijn lompheid aangaat (uiteraard aangenomen dat wat ze hier schrijft juist en het volledige verhaal is).quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze wonen niet samen hè. Zij betaalt alle boodschappen in het weekend, omdat hij het de rest van de week (als ze er dus niet is) óók al moet betalen...
Dat weet je helemaal niet.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik krijg niet echt de indruk van TS dat hij dat doet.
Ik betaal altijd alles, interesseert me geen moer, want hij heeft het geld niet. Maar als hij wel wat heeft, dan maakt hij het meestal aan mij op. Als hij gierig was geweest en nooit iets leuks voor me meebracht (niet eens iets leuks op verjaardag, kerst etc hè) terwijl hij het wel kan missen, dan had ik hem al lang aan de kant gezet. Het gaat niet om het geld, ook niet bij TS, hoe graag je dat ook wilt geloven.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:27 schreef 2thmx het volgende:
Ja, dat denk ik ook. Blijkt ook uit zijn gedrag als ze het erover wil hebben. Zij moet naar huis en hij gaat de kroeg in.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:38 schreef 2thmx het volgende:
Dat weet je helemaal niet.Ik denk juist van wel.
Door haar weg te sturen als ze er met hem over wil praten?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:38 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Dat weet je helemaal niet.Ik denk juist van wel.
Behalve de helft van de boodschappen, inderdaad extra gwl-verbruik en evt. afschrijving van gebruikte apparaten.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:33 schreef Naamah het volgende:
[..]
Kun je eens een hele globale schatting of voorbeelden geven van wat er allemaal aan kosten voor hem zijn? Ik kan me er behalve eventueel een extra douche (tenzij ze samen douchen natuurlijk) eigenlijk helemaal niks bij voorstellen namelijk.
Hij wil er niet eens over praten.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:39 schreef Copycat het volgende:
Ja, dat denk ik ook. Blijkt ook uit zijn gedrag als ze het erover wil hebben. Zij moet naar huis en hij gaat de kroeg in.
Dien jij ook bij je vrienden en familie de rekening in als ze op visite komen? Even turven hoevaak ze naar de wc gaan en zo.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:40 schreef 2thmx het volgende:
Behalve de helft van de boodschappen, inderdaad extra gwl-verbruik en evt. afschrijving van gebruikte apparaten.
Oke, dus die keer douchen en een paar keer de wc doortrekken. Maar verder? Gaat een tv eerder stuk als je er met z'n tweeën naar kijkt. Ik zie het nog steeds niet zo.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:40 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Behalve de helft van de boodschappen, inderdaad extra gwl-verbruik en evt. afschrijving van gebruikte apparaten.
Ik denk steeds dat jij de vriend bentquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:40 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Ik denk dat je gelijk hebtquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:41 schreef Lavenderr het volgende:
Ik denk steeds dat jij de vriend bent
Als hij je bloemen schenkt en het blijkt (achteraf) dat hij deze (op welke (legale uiteraard) manier dan ook) gratis heeft bemachtigd, telt dat dan ook?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik betaal altijd alles, interesseert me geen moer, want hij heeft het geld niet. Maar als hij wel wat heeft, dan maakt hij het meestal aan mij op. Als hij gierig was geweest en nooit iets leuks voor me meebracht (niet eens iets leuks op verjaardag, kerst etc hè) terwijl hij het wel kan missen, dan had ik hem al lang aan de kant gezet. Het gaat niet om het geld, ook niet bij TS, hoe graag je dat ook wilt geloven.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:39 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook. Blijkt ook uit zijn gedrag als ze het erover wil hebben. Zij moet naar huis en hij gaat de kroeg in.
Zo te horen zanikt zij hier al heel lang over en is hij het gewoon zat. Of had hij op dat moment geen zin om het erover te hebben.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Door haar weg te sturen als ze er met hem over wil praten?
Door een vriend te laten bellen dat hij haar niet wil ontmoeten?
Ja, klinkt erg hartelijk allemaal.
Ja, natuurlijk, want het zijn bloemen en hij weet dat ik daar dol op ben en hij heeft aan mij gedacht door ze voor me mee te brengen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:42 schreef 2thmx het volgende:
Als hij je bloemen schenkt en het blijkt (achteraf) dat hij deze (op welke (legale uiteraard) manier dan ook) gratis heeft bemachtigd, telt dat dan ook?
Neequote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk, want het zijn bloemen en hij weet dat ik daar dol op ben en hij heeft aan mij gedacht door ze voor me mee te brengen.
Of denk je soms dat ik alleen tevreden ben met bosjes van meer dan 25 euro of zo
Nee, jij?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dien jij ook bij je vrienden en familie de rekening in als ze op visite komen? Even turven hoevaak ze naar de wc gaan en zo.
Afschrijving van apparaten?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:40 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Voor poepen 1 euro, voor plassen 50 ct.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:45 schreef trovey het volgende:
[..]
Afschrijving van apparaten?Volgende keer toch maar eens een geldpotje bij het fonteintje in de wc plaatsen als hier bezoek is.
Maar dat TS alle boodschappen moet betalen omdat hij al 'kosten' heeft (die ene douche en die paar keer toiletbezoek) vind je wel normaal.quote:
Ik heb de berekening ook niet gemaakt. Laten we aannemen dat de werkelijke kosten van de weekendboodschappen 25 euro bedraagt. Dan komt de helft sowieso al voor haar rekening, resteert iets meer dan 10 euro. Zoals gezegd, in dat geval betaalt zij dan iets meer dan de helft.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:41 schreef Naamah het volgende:
[..]
Oke, dus die keer douchen en een paar keer de wc doortrekken. Maar verder? Gaat een tv eerder stuk als je er met z'n tweeën naar kijkt. Ik zie het nog steeds niet zo.
Uiteraard, verdorie mijn wc slijt zoquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Voor poepen 1 euro, voor plassen 50 ct.
En controleren he
Hoezo 'sowieso', ze is bij hem op bezoek. Jij rekende je bezoek niets, maar je vriendin wel?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:47 schreef 2thmx het volgende:
Ik heb de berekening ook niet gemaakt. Laten we aannemen dat de werkelijke kosten van de weekendboodschappen 25 euro bedraagt. Dan komt de helft sowieso al voor haar rekening, resteert iets meer dan 10 euro. Zoals gezegd, in dat geval betaalt zij dan iets meer dan de helft.
Je lijkt me een feestje om verkering mee te hebbenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:47 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Ik heb de berekening ook niet gemaakt. Laten we aannemen dat de werkelijke kosten van de weekendboodschappen 25 euro bedraagt. Dan komt de helft sowieso al voor haar rekening, resteert iets meer dan 10 euro. Zoals gezegd, in dat geval betaalt zij dan iets meer dan de helft.
Nouquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:48 schreef Lavenderr het volgende:
Je lijk me een feestje om verkering mee te hebben
Neequote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik denk steeds dat jij de vriend bent
Het magische woord is dan ook: samenwonen. Ze betaalt dan mee in de kosten voor het huis. Niet zo vreemd, toch?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:48 schreef 2thmx het volgende:
Nee. Maar ik vroeg mijn ex-vriendin toen we gingen samenwonen wel huur te betalen, aangezien ik de hypotheek betaal. Triggert dat nog wat portemonneewoede bij de aanwezige FOK!-dames?
Samenwonen is wat anders dan op bezoek komen tijdens het weekend.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:48 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Nee. Maar ik vroeg mijn ex-vriendin toen we gingen samenwonen wel huur te betalen, aangezien ik de hypotheek betaal. Triggert dat nog wat portemonneewoede bij de aanwezige FOK!-dames?
Wie heeft het over controleren? Ik denk dat hij gewoon een inschatting heeft gemaakt en op basis daarvan heeft geconcludeerd dat het 50/50 is als zij ook zijn deel van de weekendboodschappen betaalt. Ik verdedig zijn rekenkunsten nietquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Voor poepen 1 euro, voor plassen 50 ct.
En controleren he
Als TS ooit met deze knakker gaat samenwonen, is ze binnen de kortste keren failliet.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:50 schreef trovey het volgende:
Samenwonen is wat anders dan op bezoek komen tijdens het weekend.
Als je naar 50/50 streeft, is het logisch dat dat deel van de uitgaven voor haar rekening komt.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoezo 'sowieso', ze is bij hem op bezoek. Jij rekende je bezoek niets, maar je vriendin wel?
Juist die intenties vind ik twijfelachtig.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:52 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Wie heeft het over controleren? Ik denk dat hij gewoon een inschatting heeft gemaakt en op basis daarvan heeft geconcludeerd dat het 50/50 is als zij ook zijn deel van de weekendboodschappen betaalt. Ik verdedig zijn rekenkunsten niet, allen zijn intenties.
Het principiële punt, de kosten 50/50 delen, is niet anders.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:50 schreef trovey het volgende:
[..]
Samenwonen is wat anders dan op bezoek komen tijdens het weekend.
En ze komt het huis niet meer uit want dan moet ze de hele week het huis schoonmaken.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:53 schreef Copycat het volgende:
[..]
Als TS ooit met deze knakker gaat samenwonen, is ze binnen de kortste keren failliet.
50/50 delen is twijfelachtig?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Juist die intenties vind ik twijfelachtig.
Vrek.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:54 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Het principiële punt, de kosten 50/50 delen, is niet anders.
Nee, dat is niet twijfelachtig. Als je samenwoont draag je beiden bij. Naar draagkracht als er verschil in de salarissen zit. Lijkt me logisch.quote:
Bij vrienden streef ik ook naar 50/50 ja, ik zou me er niet prettig bij voelen als ik steeds een duidelijk onevenredig deel betaal. Overigens ook niet als een ander steeds onevenredig veel betaalt.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:57 schreef trovey het volgende:
[..]
Vrek.Doe je dat ook zo bij vrienden.....hapjes en bier jongens
....wel eerst even portemonnee trekken hè?
Oh ja, naar het toiletgaan kost 50 cent...afschrijving van apparatuur en schoonmaakkosten.
Trouwens, de kosten voor het slijten van de bank heb ik vandaag even niet meegerekend, cadeautje voor jullie...ik ben in een gulle bui.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:03 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Bij vrienden streef ik ook naar 50/50 ja, ik zou me er niet prettig bij voelen als ik steeds een duidelijk onevenredig deel betaal. Overigens ook niet als een ander steeds onevenredig veel betaalt.
Controleren of het exact 50/50 is en grapjes met betalen voor toiletbezoek zijn voorbeelden van een lompe aanpak, maar halen het principiële punt dat naar 50/50 gestreefd niet worden niet onderuit.
Hoezo is 'naar draagkracht' bijdragen logisch? Tenzij één van de twee het echt niet financieel kan opbrengen, is het w.m.b. 50/50.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, dat is niet twijfelachtig. Als je samenwoont draag je beiden bij. Naar draagkracht als er verschil in de salarissen zit. Lijkt me logisch.
Ongelofelijk zeg. Heb je ook nog tijd voor een beetje plezier als je steeds zo aan het rekenen bent?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:03 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Bij vrienden streef ik ook naar 50/50 ja, ik zou me er niet prettig bij voelen als ik steeds een duidelijk onevenredig deel betaal. Overigens ook niet als een ander steeds onevenredig veel betaalt.
Controleren of het exact 50/50 is en grapjes met betalen voor toiletbezoek zijn voorbeelden van een lompe aanpak, maar halen het principiële punt dat naar 50/50 gestreefd niet worden niet onderuit.
Of als d'r vriend ook een FOK!ker is, erop gaan stampen, uiteraard.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:05 schreef Toeps het volgende:
Ik zou overduidelijk flauw terug gaan doen. Met een grote grijns. Na het weekend de halve potjes jam weer meenemen, want "ik heb ze immers betaald!" Whehehe.
Ja hoorquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ongelofelijk zeg. Heb je ook nog tijd voor een beetje plezier als je steeds zo aan het rekenen bent?
Natuurlijk niet, als je gaat samenwonen open je toch een gezamenlijke rekening waaruit je de gezamenlijke kosten betaalt. Maar ik vind het niet normaal om je vriendin mee te laten betalen aan je vaste lasten terwijl je beide nog een aparte huishouding voert. Dan ben je echt een ontzettende krent. Tel daar bij op dat ze in 9 maanden alleen een pot olijven heeft gehad. Triest.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:48 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Dit dus! Zij heeft een eigen woning met kosten, waarin hij niet mee betaald.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze wonen niet samen hè. Zij betaalt alle boodschappen in het weekend, omdat hij het de rest van de week (als ze er dus niet is) óók al moet betalen...
Maar als jij in onnodige luxe wil leven omdat je het toevallig toch betalen kan, moet je niet je liefde daarmee opzadelen. Aangenomen dat je waarschijnlijk evenveel van je leven aan werken besteedt, vang je er andere salarissen voor. Wel zo fair om dan ook de uitgaven anders te verdelen, niet?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:06 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Hoezo is 'naar draagkracht' bijdragen logisch? Tenzij één van de twee het echt niet financieel kan opbrengen, is het w.m.b. 50/50.
Als jij vrienden over hebt laat je ze betalen voor drinken en hapjes. Wat een triestheid.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:03 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Omdat hij er ook geen gebruik van maakt. Althans, zoals ik het lees, komt TS elk weekend naar d'r vriend z'n huis.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:10 schreef madeliefff het volgende:
[..]
Dit dus! Zij heeft een eigen woning met kosten, waarin hij niet mee betaald.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:12 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Als jij vrienden over hebt laat je ze betalen voor drinken en hapjes. Wat een triestheid.
Hij is het hoor, kan niet andersquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:14 schreef Isabeau het volgende:
2thmx zou idd de vriend van TS kunnen zijnDie snapt het denk ik net zo min en redeneert net zo stug en lomp door.
Waar ze zijn huis schoonmaakt omdat meneer blijkbaar te lui is maar dat telt dan weer niet?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:12 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Omdat hij er ook geen gebruik van maakt. Althans, zoals ik het lees, komt TS elk weekend naar d'r vriend z'n huis.
Nee dat vind ik ook belachelijk.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:15 schreef trovey het volgende:
[..]
Waar ze zijn huis schoonmaakt omdat meneer blijkbaar te lui is maar dat telt dan weer niet?
Als ik vrienden op bezoek krijg zijn de kosten wel het laatste waar ik aan denkquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:14 schreef 2thmx het volgende:
[..], je kan niet lezen? Ik schrijf juist dat ik streef naar 50/50, niet per se per transactie, maar wel in het geheel c.q. op de lange termijn. Jij zou je er prettig bij voelen als jij -- of één van je vrienden -- consequent opdraait voor het leeuwendeel van de rekeningen?
Maakt toch geen drol uit, haar kosten lopen toch ook door? Dan wisselen ze maar wat vaker af, maar ik heb zo'n idee dat hij dat niet wil omdat hij de huidige gang van zaken wel prima vind.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:12 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Omdat hij er ook geen gebruik van maakt. Althans, zoals ik het lees, komt TS elk weekend naar d'r vriend z'n huis.
Dus als zij gewoon het huis schoonmaakt zie jij dat wel als "betaling" voor de "kosten"die hij maakt voor haar bezoek? Helaas kan TS hier het huis schoonmaken en nog eens alle boodschappen betalen.quote:
Ja als één persoon aan bepaalde luxe hecht en de ander niet, is het logisch als de kosten niet 50/50 gedeeld worden, maar dat is een uitzonderingssituatie.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:11 schreef Gray het volgende:
[..]
Maar als jij in onnodige luxe wil leven omdat je het toevallig toch betalen kan, moet je niet je liefde daarmee opzadelen. Aangenomen dat je waarschijnlijk evenveel van je leven aan werken besteedt, vang je er andere salarissen voor. Wel zo fair om dan ook de uitgaven anders te verdelen, niet?
Ik vind het sowieso belachelijk dat zij zijn huis schoonmaaktquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:17 schreef trovey het volgende:
[..]
Dus als zij gewoon het huis schoonmaakt zie jij dat wel als "betaling" voor de "kosten"die hij maakt voor haar bezoek? Helaas kan TS hier het huis schoonmaken en nog eens alle boodschappen betalen.
Je bent aan het trollen grappen maken he?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:18 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Ja als één persoon aan bepaalde luxe hecht en de ander niet, is het logisch als de kosten niet 50/50 gedeeld worden, maar dat is een uitzonderingssituatie.
Beetje krom wel dan, niet?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:18 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Ja als één persoon aan bepaalde luxe hecht en de ander niet, is het logisch als de kosten niet 50/50 gedeeld worden, maar dat is een uitzonderingssituatie.
Ik weet haast wel zeker dat de meeste mensen het door hebben als de kosten niet (grosso modo) gelijk verdeeld zijn. Voor het gemak ga je steeds uit van de situatie dat jij meer dan evenredig betaalt -- waar je uiteraard helemáááál geen problemen mee zegt te hebben --, maar hoe zou je je erbij voelen als één van je vrienden steeds meer dan evenredig betaalt?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als ik vrienden op bezoek krijg zijn de kosten wel het laatste waar ik aan denk
Ik hoop en weet wel zeker dat zij daar ook niet mee bezig zijn.
Je lijkt wel een calculator op pootjes.
Maar je zou er wel mee accoord gaan dat als in natura betaling te zien voor de kosten?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:19 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso belachelijk dat zij zijn huis schoonmaakt. Maar het staat los van het 50/50 delen van de kosten.
In mijn vriendengroep betaal ik vaak het meeste, simpelweg omdat ik het meeste verdien. Het boeit me niet, ze doen weer andere dingen voor mij. Materiele dingen intresseren me niet, dus geef ik het liever uit terwijl ik dingen doe met vriendenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:14 schreef 2thmx het volgende:
[..], je kan niet lezen? Ik schrijf juist dat ik streef naar 50/50, niet per se per transactie, maar wel in het geheel c.q. op de lange termijn. Jij zou je er prettig bij voelen als jij -- of één van je vrienden -- consequent opdraait voor het leeuwendeel van de rekeningen?
Nou dat dus.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:22 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
In mijn vriendengroep betaal ik vaak het meeste, simpelweg omdat ik het meeste verdien. Het boeit me niet, ze doen weer andere dingen voor mij. Materiele dingen intresseren me niet, dus geef ik het liever uit terwijl ik dingen doe met vrienden
Het gaat ons om alles bij elkaar een beetje. ik vind het 50/50 betalen prima, maar ik heb het idee dat zij meer in de relatie steekt dan hij, o.a. wat geld betreft ( ervan uitgaande dat het boodschappenbedrag klopt inderdaad) maar ze maakt ook schoon bij hem dat zijn ook arbeidskosten he.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:12 schreef 2thmx het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:22 schreef trovey het volgende:
[..]
Maar je zou er wel mee accoord gaan dat als in natura betaling te zien voor de kosten?
Nee, hoezo? Als er slechts één persoon aan hecht, zijn het dus geen gezamenlijke kosten en is het dus niet logisch om het 50/50 te doen.quote:
Wel hoorquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je bent aan het trollen grappen maken he?![]()
Kan me niet voorstellen dat je dit allemaal echt meent.
TS haar vriend blijkbaar ook niet maar ze mag wel schoonmaken.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:25 schreef 2thmx het volgende:
[..]Ik zou het sowieso niet willen. Verder zou ik zo weinig mogelijk commodificeren, dus nee, ik zou het niet als 'betaling in natura' accepteren.
Zodra je het over arbeidskosten binnen een relatie gaat hebben zou is de relatie al ten dode opgeschreven m.i.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:24 schreef madeliefff het volgende:
[..]
Het gaat ons om alles bij elkaar een beetje. ik vind het 50/50 betalen prima, maar ik heb het idee dat zij meer in de relatie steekt dan hij, o.a. wat geld betreft ( ervan uitgaande dat het boodschappenbedrag klopt inderdaad) maar ze maakt ook schoon bij hem dat zijn ook arbeidskosten he.
Daarnaast komt hij ook wel eens bij haar thuis in de avonden, is toch weer wat frisdrank, stroom en misshcien wat hapjes wat zij kwijt is aan geld..
Daarnaast trakteerde zij hem in het begin op dingen als de bios, maar hij doet dat niet terug ( dus dan betaald zij weer meer dan hem), of vind je dat wel normaal?
'commodificering, waarbij de verschillen tussen producten in de perceptie van consumenten zodanig gereduceerd zijn dat onafhankelijk van wie de aanbieder is, de producten als gelijk beschouwd worden.'quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:25 schreef 2thmx het volgende:
[..]Ik zou het sowieso niet willen. Verder zou ik zo weinig mogelijk commodificeren, dus nee, ik zou het niet als 'betaling in natura' accepteren.
Ja, dan moet ze dat gewoon niet doenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:27 schreef trovey het volgende:
[..]
TS haar vriend blijkbaar ook niet maar ze mag wel schoonmaken.![]()
Maar hij is er niet goed inquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:28 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Ja, dan moet ze dat gewoon niet doen.
Vind jij het normaal als een man duidelijk iets meer dan de helft van de gezamenlijke kosten betaalt?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:24 schreef madeliefff het volgende:
[..]
Het gaat ons om alles bij elkaar een beetje. ik vind het 50/50 betalen prima, maar ik heb het idee dat zij meer in de relatie steekt dan hij, o.a. wat geld betreft ( ervan uitgaande dat het boodschappenbedrag klopt inderdaad) maar ze maakt ook schoon bij hem dat zijn ook arbeidskosten he.
Daarnaast komt hij ook wel eens bij haar thuis in de avonden, is toch weer wat frisdrank, stroom en misshcien wat hapjes wat zij kwijt is aan geld..
Daarnaast trakteerde zij hem in het begin op dingen als de bios, maar hij doet dat niet terug ( dus dan betaald zij weer meer dan hem), of vind je dat wel normaal?
Als je uit eten gaat en de ene religieus aan de kreeft gaat, dan schotel je de ander toch niet een frikadel voor omdat die minder in het gezamenlijke potje stopt?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:26 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Nee, hoezo? Als er slechts één persoon aan hecht, zijn het dus geen gezamenlijke kosten en is het dus niet logisch om het 50/50 te doen.
Nee, zeg ik ook niet. Je deelt in principe de kosten, dus ook de maaltijden, tenzij er sprake is van een luxe-uitgave, een dure hobby bijvoorbeeld, die duidelijk geen gezamenlijk kostenpost is.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:32 schreef Gray het volgende:
[..]
Als je uit eten gaat en de ene religieus aan de kreeft gaat, dan schotel je de ander toch niet een frikadel voor omdat die minder in het gezamenlijke potje stopt?
Hoe moeilijk is het nou, een stofzuiger vasthouden, de keukenopruimen en de wc en badkamer even schoonmaken. Het is geen raketwetenschap of zo. Dat doe je toch even voordat er iemand langskomt.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:29 schreef trovey het volgende:
[..]
Maar hij is er niet goed in![]()
![]()
Ik zou er schijt aan hebben, dan maar tussen de zooi zitten.
Ik betaal véél meer dan de helft. En nu? Moet ik hem dumpen omdat hij niet de helft betaalt?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:31 schreef 2thmx het volgende:
Vind jij het normaal als een man duidelijk iets meer dan de helft van de gezamenlijke kosten betaalt?
Yep. Volgens de regels van 2thmx eigenlijk welquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik betaal véél meer dan de helft. En nu? Moet ik hem dumpen omdat hij niet de helft betaalt?
Dit natuurlijk. Doodnormale hoffelijkheid. Die vriend van TS is op meer manieren een knurft dan alleen financieel. En TS is een geboren dweil dat dit allemaal zo kan gebeuren.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is het nou, een stofzuiger vasthouden, de keukenopruimen en de wc en badkamer even schoonmaken. Het is geen raketwetenschap of zo. Dat doe je toch even voordat er iemand langskomt.
Nee. Moet TS haar vriend dumpen omdat ze (grosso modo) 50/50 doen?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik betaal véél meer dan de helft. En nu? Moet ik hem dumpen omdat hij niet de helft betaalt?
Grosso modo met een wel heel keiharde cynische kuch erachteraan dan. Zeg maar een kuch van MACH 3.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:38 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Nee. Moet TS haar vriend dumpen omdat ze (grosso modo) 50/50 doen?
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Yep. Volgens de regels van 2thmx eigenlijk wel
Ja, dat weten we dus niet. Maar als dat zo is, en TS voelt zich er niet prettig bij, dan moet ze daar maar conclusies aan verbinden. Maar dan niet beweren dat het haar niet om geld gaat, want dat is dan dus niet zo.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:40 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Grosso modo met een wel heel keiharde cynische kuch erachteraan dan. Zeg maar een kuch van MACH 3.
Als hij er geen problemen mee zou hebben wel, als de vrouw er geen problemen mee zou hebben om meer dan de ander te betalen zou ik dat ook normaal vinden.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:31 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Vind jij het normaal als een man duidelijk iets meer dan de helft van de gezamenlijke kosten betaalt?
Is jouw kernprobleem nou dat je niet kunt lezen, of niet rekenen?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:40 schreef 2thmx het volgende:
[..], jij vindt dat TS het niet moet pikken dat haar vriend naar 50/50 streeft. De situatie van Isabeau is, als ik het goed begrepen heb, dat haar vriend het gewoon (tijdelijk) financieel niet kán opbrengen; daar is bij TS echter geen sprake van, zij kán (grosso modo) 50/50 prima opbrengen, maar ze wil dat hij meer betaalt
.
Nee uiteraard. Ik ga van m'n leven niet betalen voor die nagellakfetish, of enge poppencollectie.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:34 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Nee, zeg ik ook niet. Je deelt in principe de kosten, dus ook de maaltijden, tenzij er sprake is van een luxe-uitgave, een dure hobby bijvoorbeeld, die duidelijk geen gezamenlijk kostenpost is.
Nee, TS zou graag wat meer attenties krijgen van haar vriend. Gewoon, een bloemetje of iets anders leuks. Misschien iets voor haar verjaardag, of met de kerst. Maar nee, daar is meneer te krenterig voor.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:40 schreef 2thmx het volgende:
[..], jij vindt dat TS het niet moet pikken dat haar vriend naar 50/50 streeft. De situatie van Isabeau is, als ik het goed begrepen heb, dat haar vriend het gewoon (tijdelijk) financieel niet kán opbrengen; daar is bij TS echter geen sprake van, zij kán (grosso modo) 50/50 prima opbrengen, maar ze wil dat hij meer betaalt
.
Ik vind het normaal dat als je samenwoont naar draagkracht bijdraagt. Je stort allebeide een bepaald percentage van je inkomsten op een gezamenlijke rekening en betaald daaruit de vaste lasten. Degene die het meest verdiend draagt dan het meeste bij, man of vrouw maakt niet uitquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:31 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Al ga je op je kop staan, dit is beslist geen feit dat ik onderschrijf op basis van wat ik in dit topic hebt gelezen. Je redeneert in je eigen straatje, niet op de feitelijke basis van het verhaal.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:41 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Ja, dat weten we dus niet. Maar als dat zo is, en TS voelt zich er niet prettig bij, dan moet ze daar maar conclusies aan verbinden. Maar dan niet beweren dat het haar niet om geld gaat, want dat is dan dus niet zo.
Nou, rekenen kan hij als de beste heurquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:41 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Is jouw kernprobleem nou dat je niet kunt lezen, of niet rekenen?
Precies, het lijkt me ook zo'n ongezonde relatie als je het anders doet. Waar de ene lekker elke avond uit gaat, en de ander niet meegaat omdat die dat simpelweg niet kan betalen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:42 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik vind het normaal dat als je samenwoont naar draagkracht bijdraagt. Je stort allebeide een bepaald percentage van je inkomsten op een gezamenlijke rekening en betaald daaruit de vaste lasten. Degene die het meest verdiend draagt dan het meeste bij, man of vrouw maakt niet uit
En daar steekt het!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:42 schreef Lavenderr het volgende:
Nee, TS zou graag wat meer attenties krijgen van haar vriend. Gewoon, een bloemetje of iets anders leuks. Misschien iets voor haar verjaardag, of met de kerst. Maar nee, daar is meneer te krenterig voor.
Haar verjaardag is nog niet geweest en bij kerst was de relatie nog pril, aldus TS in deel 1.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, TS zou graag wat meer attenties krijgen van haar vriend. Gewoon, een bloemetje of iets anders leuks. Misschien iets voor haar verjaardag, of met de kerst. Maar nee, daar is meneer te krenterig voor.
Nog nooit gedaan.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:42 schreef Trommeldaris het volgende:
Die vriend van TS en 2thmx zijn van die mensen die met een groep gaan eten, en dat op het bonnetje gaan kijken wie wat gegeten heeft (ipv rekening te splitten) omdat ze bang zijn een euro meer uit te geven
Inderdaad, wat kan mij dat geld nou schelen. Die vriendschappen zijn me veel meer waard. Toen ik student was waren zij ook niet te beroerd om meer te betalen (of zelfs alles, omdat ik anders niet mee kon). Nu betaal ik wel eens alles.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:42 schreef Trommeldaris het volgende:
God wat ben ik blij dat ik niet zo gierig als TS' vriend of 2thmx ben.
Naar vriendin, mijn vrienden en de meeste bekenden ben ik erg makkelijk met geld.
Die vriend van TS en 2thmx zijn van die mensen die met een groep gaan eten, en dat op het bonnetje gaan kijken wie wat gegeten heeft (ipv rekening te splitten) omdat ze bang zijn een euro meer uit te geven
Je hoeft het mij niet te vertellen. ...die vriend van TS wel.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is het nou, een stofzuiger vasthouden, de keukenopruimen en de wc en badkamer even schoonmaken. Het is geen raketwetenschap of zo. Dat doe je toch even voordat er iemand langskomt.
Juist als een relatie nog pril is denk je niet aan geld lijkt mij en verras je elkaar de hele tijd met leuke attenties.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:47 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Haar verjaardag is nog niet geweest en bij kerst was de relatie nog pril, aldus TS in deel 1.
Maar goed, kennelijk ziet d'r vriend het belang van attenties afkomstig uit de portemonnee niet. Daar kan je mee leren leven of je kan er een drama van maken -- waarbij je dan ook nog zijn overige uitgavengewoontes in de discussie betrekt, want het gaat immers niet om geld hè!
Nee, zo zie ik het niet. Wat is daar eerlijk aan? De meeste Nederlandse vrouwen werken deeltijd (want lui -- ja sorry, gewoon een feit) en zouden daar zelf de consequenties van moeten ervaren i.p.v. dat ze kunnen teren op de inkomsten van hun man.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:42 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik vind het normaal dat als je samenwoont naar draagkracht bijdraagt. Je stort allebeide een bepaald percentage van je inkomsten op een gezamenlijke rekening en betaald daaruit de vaste lasten. Degene die het meest verdiend draagt dan het meeste bij, man of vrouw maakt niet uit
Want? TS beklaagt zich niet over een gebrek aan affectie, maar over een gebrek aan attenties. Dan draait het dus om geld.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:42 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Al ga je op je kop staan, dit is beslist geen feit dat ik onderschrijf op basis van wat ik in dit topic hebt gelezen. Je redeneert in je eigen straatje, niet op de feitelijke basis van het verhaal.
Oh boyquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:51 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Nee, zo zie ik het niet. Wat is daar eerlijk aan? De meeste Nederlandse vrouwen werken deeltijd (want lui -- ja sorry, gewoon een feit) en zouden daar zelf de consequenties van moeten ervaren i.p.v. dat ze kunnen teren op de inkomsten van hun man.
Nee het is het totaalplaatje, in een relatie verras je elkaar eens en verrasingen kosten geld. Zelfs als je even gaat picknicken in het bos kost dat geld. Maar zelfs zulke zaken kunnen er bij hem niet af.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:47 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Haar verjaardag is nog niet geweest en bij kerst was de relatie nog pril, aldus TS in deel 1.
Maar goed, kennelijk ziet d'r vriend het belang van attenties afkomstig uit de portemonnee niet. Daar kan je mee leren leven of je kan er een drama van maken -- waarbij je dan ook nog zijn overige uitgavengewoontes in de discussie betrekt, want het gaat immers niet om geld hè!
Nog nooit gedaan. Het zou me ook het gevoel geven dat ik haar betaal voor gezelschap. Als een vrouw het bij mij zou doen -- wat overigens ook nog nooit gebeurd isquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Juist als een relatie nog pril is denk je niet aan geld lijkt mij en verras je elkaar de hele tijd met leuke attenties.
Ze is dus nog niet jarig geweest. Dat hij haar niet uitnodigt voor zijn verjaardagsfeest kan inderdaad vreemd zijn, maar is geen geldissue, lijkt me.quote:Stel je voor je hebt een nieuwe vriend en je bent jarig en je krijgt helemaal niks van hem? Ook nodigt hij jou niet uit op zijn verjaardag. Wat is dat dan voor een relatie?
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:51 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Nee, zo zie ik het niet. Wat is daar eerlijk aan? De meeste Nederlandse vrouwen werken deeltijd (want lui -- ja sorry, gewoon een feit) en zouden daar zelf de consequenties van moeten ervaren i.p.v. dat ze kunnen teren op de inkomsten van hun man.
Niet verbaasdquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:53 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Nog nooit gedaan. Het zou me ook het gevoel geven dat ik haar betaal voor gezelschap. Als een vrouw het bij mij zou doen -- wat overigens ook nog nooit gebeurd is-- zou ik het ook niet als aangenaam ervaren.
[..]
Ze is dus nog niet jarig geweest. Dat hij haar niet uitnodigt voor zijn verjaardagsfeest kan inderdaad vreemd zijn, maar is geen geldissue, lijkt me.
Ah ja, dat is het verschil. Ik vind werken niet erg en hou van een relatie waar beide zich op hun gemak voelen. Jij wilt een relatie waar het puur om de centen gaat.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:51 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Misschien zou je ermee moeten beginnen, een hoop vrouwen vinden het leuk om verrast te worden, al is het maar met een bloemetje.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:53 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Nog nooit gedaan. Het zou me ook het gevoel geven dat ik haar betaal voor gezelschap. Als een vrouw het bij mij zou doen -- wat overigens ook nog nooit gebeurd is-- zou ik het ook niet als aangenaam ervaren.
allemaal! lui!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:56 schreef Copycat het volgende:
Vrouwen zijn allemaal lui! Het wordt hier wel steeds leuker.
Jouw vriendin moet zich maar in de handenvrijven met een vriend als jij. Je herrindert haar wel vaak genoeg aan haar luiheid.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:51 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Ik lig in mijn tuinstoel. Breng me nu mijn bier, luie vrouw.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:57 schreef Copycat het volgende:
Ik hang trouwens heel lui in mijn hangmat.
Bonnetje erbij?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik lig in mijn tuinstoel. Breng me nu mijn bier, luie vrouw.
Nederlandse vrouwen, gemiddeld, ja.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:56 schreef Copycat het volgende:
Vrouwen zijn allemaal lui! Het wordt hier wel steeds leuker.
Wel sam sam hequote:
Jij en je portemonnee worden vast heel gelukkigquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:02 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Nederlandse vrouwen, gemiddeld, ja.
De meeste vrouwen die ik ken die deeltijd werken, stoppen hun kinderen ook in de opvang.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:54 schreef trovey het volgende:
[..]...iets met kinderen wellicht of meneer moet ook maar parttime gaan werken of ben je van het principe beide volledige baan en kinderen hoppa in de opvang. Een relatie is geven en nemen en niet alles kun je in geld uitdrukken, verzorgen van kinderen en huishouding doen is ook een bijdrage hoor.
Ik zou alleen blijven als ik jou was, beter voor je portemonnee en de vrouwen in Nederland.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:04 schreef 2thmx het volgende:
[..]
De meeste vrouwen die ik ken die deeltijd werken, stoppen hun kinderen ook in de opvang.
Ik heb een relatiequote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:05 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik zou alleen blijven als ik jou was, beter voor je portemonnee en de vrouwen in Nederland.
Wonder boven wonder loopt er ook nog blijkbaar een vrouw zoals jij rondquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:08 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Ik heb een relatie. En dat gaat prima overigens, incl. het 50/50-streven
.
Lekker makkelijk discussiëren met je zelfbedachte stropops hè.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:08 schreef Trommeldaris het volgende:
Belangrijkste is volgens mij dat vriend van TS' en 2thmx een relatie hebben als een soort zakelijke deal waar alles goedkoper moet worden omdat je in bulk inkoopt (anders moet je een halve zak sla weggooien, nu kan je die nog "verkopen" aan je wederhelft), terwijl de rest een relatie heeft omdat ze gelukkiger zijn met die persoon.
Er zijn wel meer dan één vrouwen in Nederland die een financieel gelijkwaardige relatie willen hoor.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:10 schreef trovey het volgende:
[..]
Wonder boven wonder loopt er ook nog blijkbaar een vrouw zoals jij rond....zou haar maar goed vasthouden.
Bij jou gaat het wat verder dan een financieel gelijkwaardige relatie....lees je eigen reacties even door zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:11 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Er zijn wel meer dan één vrouwen in Nederland die een financieel gelijkwaardige relatie willen hoor.
Nope, financieel gelijkwaardige relatie, that's all.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:13 schreef trovey het volgende:
[..]
Bij jou gaat het wat verder dan een financieel gelijkwaardige relatie....lees je eigen reacties even door zou ik zeggen.
Ah, 'meeste vrouwen' . Bron?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:12 schreef 2thmx het volgende:
Al klopt het wel dat de meeste vrouwen er in een relatie financieel op vooruit willen gaan. En dan mannen die daar niet aan mee willen werken 'gierig' noemen
.
Giller!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:12 schreef 2thmx het volgende:
Al klopt het wel dat de meeste vrouwen er in een relatie financieel op vooruit willen gaan. En dan mannen die daar niet aan mee willen werken 'gierig' noemen
.
Jouw probleem is niet hebzuchtige vrouwen; jouw probleem is vrouwen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:12 schreef 2thmx het volgende:
.
En vooroordelen en generalisatiesquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:24 schreef Gray het volgende:
Jouw probleem is niet hebzuchtige vrouwen; jouw probleem is vrouwen.
Exact.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En vooroordelen en generalisaties
Besef maar dat mensen die alles in geld uitdrukken niet gelukkig zijn hoor.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:22 schreef Kevin24 het volgende:
Vind het allemaal maar gaar hoor... Opzich ook wel handig van die gast, die gaat uit huis en zoekt dan een moeder type met benifits die 1x in de week even z'n huisie komt schoonmaken en wat boodschapjes komt doen. Handig!
Snap niet hoe zulke gasten aan een vriendin komen terwijl ik dan weer forever alone ben ..Strange world.
Heb je een behoorlijk inkomen? Zo ja, dan snap ik het ook niet.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:22 schreef Kevin24 het volgende:
Snap niet hoe zulke gasten aan een vriendin komen terwijl ik dan weer forever alone ben ..Strange world.
Nee hoor, ik heb het niet zo op free-riders in het algemeen. In de Nederlandse cultuur is free-riden echter in sommige situaties sociaal geaccepteerd en een relatie is daar één van (mits de vrouw de free-rider is, uiteraard).quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:24 schreef Gray het volgende:
[..]
Jouw probleem is niet hebzuchtige vrouwen; jouw probleem is vrouwen.
Ik generaliseer juist niet; ik heb het over gemiddeldes.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En vooroordelen en generalisaties
Nee, maar ik vermoed een representatieve steekproef.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Jij hebt de meeste vrouwen leren kennen?
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:35 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Heb je een behoorlijk inkomen? Zo ja, dan snap ik het ook niet.
Ik denk dat de Nederlandse vrouw één van de meest geëmancipeerde is op het gebied van financiële uitgaven. Wat opvallend is in een maatschappij waarbij de tendens lijkt: ikke ikke ikke, en de rest kan stikken.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:36 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb het niet zo op free-riders in het algemeen. In de Nederlandse cultuur is free-riden echter in sommige situaties sociaal geaccepteerd en een relatie is daar één van (mits de vrouw de free-rider is, uiteraard).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |