abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115093975
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ze wonen niet samen hè. Zij betaalt alle boodschappen in het weekend, omdat hij het de rest van de week (als ze er dus niet is) óók al moet betalen...
Dit dus! Zij heeft een eigen woning met kosten, waarin hij niet mee betaald.
pi_115093979
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:06 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Hoezo is 'naar draagkracht' bijdragen logisch? Tenzij één van de twee het echt niet financieel kan opbrengen, is het w.m.b. 50/50.
Maar als jij in onnodige luxe wil leven omdat je het toevallig toch betalen kan, moet je niet je liefde daarmee opzadelen. Aangenomen dat je waarschijnlijk evenveel van je leven aan werken besteedt, vang je er andere salarissen voor. Wel zo fair om dan ook de uitgaven anders te verdelen, niet?
pi_115094039
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:03 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Bij vrienden streef ik ook naar 50/50 ja, ik zou me er niet prettig bij voelen als ik steeds een duidelijk onevenredig deel betaal. Overigens ook niet als een ander steeds onevenredig veel betaalt.

Controleren of het exact 50/50 is en grapjes met betalen voor toiletbezoek zijn voorbeelden van een lompe aanpak, maar halen het principiële punt dat naar 50/50 gestreefd niet worden niet onderuit.
Als jij vrienden over hebt laat je ze betalen voor drinken en hapjes. Wat een triestheid.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_115094046
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:10 schreef madeliefff het volgende:

[..]

Dit dus! Zij heeft een eigen woning met kosten, waarin hij niet mee betaald.
Omdat hij er ook geen gebruik van maakt. Althans, zoals ik het lees, komt TS elk weekend naar d'r vriend z'n huis.
pi_115094101
2thmx zou idd de vriend van TS kunnen zijn _O- Die snapt het denk ik net zo min en redeneert net zo stug en lomp door.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_115094111
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:12 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Als jij vrienden over hebt laat je ze betalen voor drinken en hapjes. Wat een triestheid.
:'), je kan niet lezen? Ik schrijf juist dat ik streef naar 50/50, niet per se per transactie, maar wel in het geheel c.q. op de lange termijn. Jij zou je er prettig bij voelen als jij -- of één van je vrienden -- consequent opdraait voor het leeuwendeel van de rekeningen?
pi_115094125
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:14 schreef Isabeau het volgende:
2thmx zou idd de vriend van TS kunnen zijn _O- Die snapt het denk ik net zo min en redeneert net zo stug en lomp door.
Hij is het hoor, kan niet anders :D
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 14:14:52 #208
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_115094137
Ik heb er eentje in mijn kennissenkring die hamert op 50/50. Om vervolgens steevast het duurste van de kaart te nemen. We kennen zijn trucje inmiddels en lachen de kneus hard uit.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_115094140
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:12 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Omdat hij er ook geen gebruik van maakt. Althans, zoals ik het lees, komt TS elk weekend naar d'r vriend z'n huis.
Waar ze zijn huis schoonmaakt omdat meneer blijkbaar te lui is maar dat telt dan weer niet? :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_115094172
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:15 schreef trovey het volgende:

[..]

Waar ze zijn huis schoonmaakt omdat meneer blijkbaar te lui is maar dat telt dan weer niet? :')
Nee dat vind ik ook belachelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2012 14:16:03 ]
pi_115094217
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:14 schreef 2thmx het volgende:

[..]

:'), je kan niet lezen? Ik schrijf juist dat ik streef naar 50/50, niet per se per transactie, maar wel in het geheel c.q. op de lange termijn. Jij zou je er prettig bij voelen als jij -- of één van je vrienden -- consequent opdraait voor het leeuwendeel van de rekeningen?
Als ik vrienden op bezoek krijg zijn de kosten wel het laatste waar ik aan denk
Ik hoop en weet wel zeker dat zij daar ook niet mee bezig zijn.
Je lijkt wel een calculator op pootjes.
pi_115094236
quote:

[..]

Maakt toch geen drol uit, haar kosten lopen toch ook door? Dan wisselen ze maar wat vaker af, maar ik heb zo'n idee dat hij dat niet wil omdat hij de huidige gang van zaken wel prima vind.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_115094237
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:15 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Nee dat vind ik ook belachelijk.
Dus als zij gewoon het huis schoonmaakt zie jij dat wel als "betaling" voor de "kosten"die hij maakt voor haar bezoek? Helaas kan TS hier het huis schoonmaken en nog eens alle boodschappen betalen. ;(
Optimist tot in de kist
pi_115094268
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:11 schreef Gray het volgende:

[..]

Maar als jij in onnodige luxe wil leven omdat je het toevallig toch betalen kan, moet je niet je liefde daarmee opzadelen. Aangenomen dat je waarschijnlijk evenveel van je leven aan werken besteedt, vang je er andere salarissen voor. Wel zo fair om dan ook de uitgaven anders te verdelen, niet?
Ja als één persoon aan bepaalde luxe hecht en de ander niet, is het logisch als de kosten niet 50/50 gedeeld worden, maar dat is een uitzonderingssituatie.
pi_115094321
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:17 schreef trovey het volgende:

[..]

Dus als zij gewoon het huis schoonmaakt zie jij dat wel als "betaling" voor de "kosten"die hij maakt voor haar bezoek? Helaas kan TS hier het huis schoonmaken en nog eens alle boodschappen betalen. ;(
Ik vind het sowieso belachelijk dat zij zijn huis schoonmaakt :'). Maar het staat los van het 50/50 delen van de kosten.
pi_115094333
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:18 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Ja als één persoon aan bepaalde luxe hecht en de ander niet, is het logisch als de kosten niet 50/50 gedeeld worden, maar dat is een uitzonderingssituatie.
Je bent aan het trollen grappen maken he? :D
Kan me niet voorstellen dat je dit allemaal echt meent.
pi_115094396
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:18 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Beetje krom wel dan, niet?
pi_115094408
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Als ik vrienden op bezoek krijg zijn de kosten wel het laatste waar ik aan denk
Ik hoop en weet wel zeker dat zij daar ook niet mee bezig zijn.
Je lijkt wel een calculator op pootjes.
Ik weet haast wel zeker dat de meeste mensen het door hebben als de kosten niet (grosso modo) gelijk verdeeld zijn. Voor het gemak ga je steeds uit van de situatie dat jij meer dan evenredig betaalt -- waar je uiteraard helemáááál geen problemen mee zegt te hebben --, maar hoe zou je je erbij voelen als één van je vrienden steeds meer dan evenredig betaalt?
pi_115094413
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:19 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Ik vind het sowieso belachelijk dat zij zijn huis schoonmaakt :'). Maar het staat los van het 50/50 delen van de kosten.
Maar je zou er wel mee accoord gaan dat als in natura betaling te zien voor de kosten? :P
Optimist tot in de kist
pi_115094415
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:14 schreef 2thmx het volgende:

[..]

In mijn vriendengroep betaal ik vaak het meeste, simpelweg omdat ik het meeste verdien. Het boeit me niet, ze doen weer andere dingen voor mij. Materiele dingen intresseren me niet, dus geef ik het liever uit terwijl ik dingen doe met vrienden
pi_115094489
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:22 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

In mijn vriendengroep betaal ik vaak het meeste, simpelweg omdat ik het meeste verdien. Het boeit me niet, ze doen weer andere dingen voor mij. Materiele dingen intresseren me niet, dus geef ik het liever uit terwijl ik dingen doe met vrienden
Nou dat dus.
Dat gereken de hele tijd, calculator onder tafel, brrrr, moet er niet aan denken.
pi_115094518
quote:

[..]

Het gaat ons om alles bij elkaar een beetje. ik vind het 50/50 betalen prima, maar ik heb het idee dat zij meer in de relatie steekt dan hij, o.a. wat geld betreft ( ervan uitgaande dat het boodschappenbedrag klopt inderdaad) maar ze maakt ook schoon bij hem dat zijn ook arbeidskosten he.

Daarnaast komt hij ook wel eens bij haar thuis in de avonden, is toch weer wat frisdrank, stroom en misshcien wat hapjes wat zij kwijt is aan geld..
Daarnaast trakteerde zij hem in het begin op dingen als de bios, maar hij doet dat niet terug ( dus dan betaald zij weer meer dan hem), of vind je dat wel normaal?
pi_115094534
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:22 schreef trovey het volgende:

[..]

Maar je zou er wel mee accoord gaan dat als in natura betaling te zien voor de kosten? :P
:') Ik zou het sowieso niet willen. Verder zou ik zo weinig mogelijk commodificeren, dus nee, ik zou het niet als 'betaling in natura' accepteren.
pi_115094596
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:21 schreef Gray het volgende:

[..]

Beetje krom wel dan, niet?
Nee, hoezo? Als er slechts één persoon aan hecht, zijn het dus geen gezamenlijke kosten en is het dus niet logisch om het 50/50 te doen.
pi_115094610
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je bent aan het trollen grappen maken he? :D
Kan me niet voorstellen dat je dit allemaal echt meent.
Wel hoor :). Alleen pak ik het minder lomp aan dan de TS' vriend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')