Dit dus! Zij heeft een eigen woning met kosten, waarin hij niet mee betaald.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 13:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze wonen niet samen hè. Zij betaalt alle boodschappen in het weekend, omdat hij het de rest van de week (als ze er dus niet is) óók al moet betalen...
Maar als jij in onnodige luxe wil leven omdat je het toevallig toch betalen kan, moet je niet je liefde daarmee opzadelen. Aangenomen dat je waarschijnlijk evenveel van je leven aan werken besteedt, vang je er andere salarissen voor. Wel zo fair om dan ook de uitgaven anders te verdelen, niet?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:06 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Hoezo is 'naar draagkracht' bijdragen logisch? Tenzij één van de twee het echt niet financieel kan opbrengen, is het w.m.b. 50/50.
Als jij vrienden over hebt laat je ze betalen voor drinken en hapjes. Wat een triestheid.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:03 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Bij vrienden streef ik ook naar 50/50 ja, ik zou me er niet prettig bij voelen als ik steeds een duidelijk onevenredig deel betaal. Overigens ook niet als een ander steeds onevenredig veel betaalt.
Controleren of het exact 50/50 is en grapjes met betalen voor toiletbezoek zijn voorbeelden van een lompe aanpak, maar halen het principiële punt dat naar 50/50 gestreefd niet worden niet onderuit.
Omdat hij er ook geen gebruik van maakt. Althans, zoals ik het lees, komt TS elk weekend naar d'r vriend z'n huis.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:10 schreef madeliefff het volgende:
[..]
Dit dus! Zij heeft een eigen woning met kosten, waarin hij niet mee betaald.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:12 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Als jij vrienden over hebt laat je ze betalen voor drinken en hapjes. Wat een triestheid.
Hij is het hoor, kan niet andersquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:14 schreef Isabeau het volgende:
2thmx zou idd de vriend van TS kunnen zijnDie snapt het denk ik net zo min en redeneert net zo stug en lomp door.
Waar ze zijn huis schoonmaakt omdat meneer blijkbaar te lui is maar dat telt dan weer niet?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:12 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Omdat hij er ook geen gebruik van maakt. Althans, zoals ik het lees, komt TS elk weekend naar d'r vriend z'n huis.
Nee dat vind ik ook belachelijk.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:15 schreef trovey het volgende:
[..]
Waar ze zijn huis schoonmaakt omdat meneer blijkbaar te lui is maar dat telt dan weer niet?
Als ik vrienden op bezoek krijg zijn de kosten wel het laatste waar ik aan denkquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:14 schreef 2thmx het volgende:
[..], je kan niet lezen? Ik schrijf juist dat ik streef naar 50/50, niet per se per transactie, maar wel in het geheel c.q. op de lange termijn. Jij zou je er prettig bij voelen als jij -- of één van je vrienden -- consequent opdraait voor het leeuwendeel van de rekeningen?
Maakt toch geen drol uit, haar kosten lopen toch ook door? Dan wisselen ze maar wat vaker af, maar ik heb zo'n idee dat hij dat niet wil omdat hij de huidige gang van zaken wel prima vind.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:12 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Omdat hij er ook geen gebruik van maakt. Althans, zoals ik het lees, komt TS elk weekend naar d'r vriend z'n huis.
Dus als zij gewoon het huis schoonmaakt zie jij dat wel als "betaling" voor de "kosten"die hij maakt voor haar bezoek? Helaas kan TS hier het huis schoonmaken en nog eens alle boodschappen betalen.quote:
Ja als één persoon aan bepaalde luxe hecht en de ander niet, is het logisch als de kosten niet 50/50 gedeeld worden, maar dat is een uitzonderingssituatie.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:11 schreef Gray het volgende:
[..]
Maar als jij in onnodige luxe wil leven omdat je het toevallig toch betalen kan, moet je niet je liefde daarmee opzadelen. Aangenomen dat je waarschijnlijk evenveel van je leven aan werken besteedt, vang je er andere salarissen voor. Wel zo fair om dan ook de uitgaven anders te verdelen, niet?
Ik vind het sowieso belachelijk dat zij zijn huis schoonmaaktquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:17 schreef trovey het volgende:
[..]
Dus als zij gewoon het huis schoonmaakt zie jij dat wel als "betaling" voor de "kosten"die hij maakt voor haar bezoek? Helaas kan TS hier het huis schoonmaken en nog eens alle boodschappen betalen.
Je bent aan het trollen grappen maken he?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:18 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Ja als één persoon aan bepaalde luxe hecht en de ander niet, is het logisch als de kosten niet 50/50 gedeeld worden, maar dat is een uitzonderingssituatie.
Beetje krom wel dan, niet?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:18 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Ja als één persoon aan bepaalde luxe hecht en de ander niet, is het logisch als de kosten niet 50/50 gedeeld worden, maar dat is een uitzonderingssituatie.
Ik weet haast wel zeker dat de meeste mensen het door hebben als de kosten niet (grosso modo) gelijk verdeeld zijn. Voor het gemak ga je steeds uit van de situatie dat jij meer dan evenredig betaalt -- waar je uiteraard helemáááál geen problemen mee zegt te hebben --, maar hoe zou je je erbij voelen als één van je vrienden steeds meer dan evenredig betaalt?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als ik vrienden op bezoek krijg zijn de kosten wel het laatste waar ik aan denk
Ik hoop en weet wel zeker dat zij daar ook niet mee bezig zijn.
Je lijkt wel een calculator op pootjes.
Maar je zou er wel mee accoord gaan dat als in natura betaling te zien voor de kosten?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:19 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso belachelijk dat zij zijn huis schoonmaakt. Maar het staat los van het 50/50 delen van de kosten.
In mijn vriendengroep betaal ik vaak het meeste, simpelweg omdat ik het meeste verdien. Het boeit me niet, ze doen weer andere dingen voor mij. Materiele dingen intresseren me niet, dus geef ik het liever uit terwijl ik dingen doe met vriendenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:14 schreef 2thmx het volgende:
[..], je kan niet lezen? Ik schrijf juist dat ik streef naar 50/50, niet per se per transactie, maar wel in het geheel c.q. op de lange termijn. Jij zou je er prettig bij voelen als jij -- of één van je vrienden -- consequent opdraait voor het leeuwendeel van de rekeningen?
Nou dat dus.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:22 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
In mijn vriendengroep betaal ik vaak het meeste, simpelweg omdat ik het meeste verdien. Het boeit me niet, ze doen weer andere dingen voor mij. Materiele dingen intresseren me niet, dus geef ik het liever uit terwijl ik dingen doe met vrienden
Het gaat ons om alles bij elkaar een beetje. ik vind het 50/50 betalen prima, maar ik heb het idee dat zij meer in de relatie steekt dan hij, o.a. wat geld betreft ( ervan uitgaande dat het boodschappenbedrag klopt inderdaad) maar ze maakt ook schoon bij hem dat zijn ook arbeidskosten he.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:12 schreef 2thmx het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:22 schreef trovey het volgende:
[..]
Maar je zou er wel mee accoord gaan dat als in natura betaling te zien voor de kosten?
Nee, hoezo? Als er slechts één persoon aan hecht, zijn het dus geen gezamenlijke kosten en is het dus niet logisch om het 50/50 te doen.quote:
Wel hoorquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je bent aan het trollen grappen maken he?![]()
Kan me niet voorstellen dat je dit allemaal echt meent.
TS haar vriend blijkbaar ook niet maar ze mag wel schoonmaken.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:25 schreef 2thmx het volgende:
[..]Ik zou het sowieso niet willen. Verder zou ik zo weinig mogelijk commodificeren, dus nee, ik zou het niet als 'betaling in natura' accepteren.
Zodra je het over arbeidskosten binnen een relatie gaat hebben zou is de relatie al ten dode opgeschreven m.i.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:24 schreef madeliefff het volgende:
[..]
Het gaat ons om alles bij elkaar een beetje. ik vind het 50/50 betalen prima, maar ik heb het idee dat zij meer in de relatie steekt dan hij, o.a. wat geld betreft ( ervan uitgaande dat het boodschappenbedrag klopt inderdaad) maar ze maakt ook schoon bij hem dat zijn ook arbeidskosten he.
Daarnaast komt hij ook wel eens bij haar thuis in de avonden, is toch weer wat frisdrank, stroom en misshcien wat hapjes wat zij kwijt is aan geld..
Daarnaast trakteerde zij hem in het begin op dingen als de bios, maar hij doet dat niet terug ( dus dan betaald zij weer meer dan hem), of vind je dat wel normaal?
'commodificering, waarbij de verschillen tussen producten in de perceptie van consumenten zodanig gereduceerd zijn dat onafhankelijk van wie de aanbieder is, de producten als gelijk beschouwd worden.'quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:25 schreef 2thmx het volgende:
[..]Ik zou het sowieso niet willen. Verder zou ik zo weinig mogelijk commodificeren, dus nee, ik zou het niet als 'betaling in natura' accepteren.
Ja, dan moet ze dat gewoon niet doenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:27 schreef trovey het volgende:
[..]
TS haar vriend blijkbaar ook niet maar ze mag wel schoonmaken.![]()
Maar hij is er niet goed inquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:28 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Ja, dan moet ze dat gewoon niet doen.
Vind jij het normaal als een man duidelijk iets meer dan de helft van de gezamenlijke kosten betaalt?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:24 schreef madeliefff het volgende:
[..]
Het gaat ons om alles bij elkaar een beetje. ik vind het 50/50 betalen prima, maar ik heb het idee dat zij meer in de relatie steekt dan hij, o.a. wat geld betreft ( ervan uitgaande dat het boodschappenbedrag klopt inderdaad) maar ze maakt ook schoon bij hem dat zijn ook arbeidskosten he.
Daarnaast komt hij ook wel eens bij haar thuis in de avonden, is toch weer wat frisdrank, stroom en misshcien wat hapjes wat zij kwijt is aan geld..
Daarnaast trakteerde zij hem in het begin op dingen als de bios, maar hij doet dat niet terug ( dus dan betaald zij weer meer dan hem), of vind je dat wel normaal?
Als je uit eten gaat en de ene religieus aan de kreeft gaat, dan schotel je de ander toch niet een frikadel voor omdat die minder in het gezamenlijke potje stopt?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:26 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Nee, hoezo? Als er slechts één persoon aan hecht, zijn het dus geen gezamenlijke kosten en is het dus niet logisch om het 50/50 te doen.
Nee, zeg ik ook niet. Je deelt in principe de kosten, dus ook de maaltijden, tenzij er sprake is van een luxe-uitgave, een dure hobby bijvoorbeeld, die duidelijk geen gezamenlijk kostenpost is.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:32 schreef Gray het volgende:
[..]
Als je uit eten gaat en de ene religieus aan de kreeft gaat, dan schotel je de ander toch niet een frikadel voor omdat die minder in het gezamenlijke potje stopt?
Hoe moeilijk is het nou, een stofzuiger vasthouden, de keukenopruimen en de wc en badkamer even schoonmaken. Het is geen raketwetenschap of zo. Dat doe je toch even voordat er iemand langskomt.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:29 schreef trovey het volgende:
[..]
Maar hij is er niet goed in![]()
![]()
Ik zou er schijt aan hebben, dan maar tussen de zooi zitten.
Ik betaal véél meer dan de helft. En nu? Moet ik hem dumpen omdat hij niet de helft betaalt?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:31 schreef 2thmx het volgende:
Vind jij het normaal als een man duidelijk iets meer dan de helft van de gezamenlijke kosten betaalt?
Yep. Volgens de regels van 2thmx eigenlijk welquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik betaal véél meer dan de helft. En nu? Moet ik hem dumpen omdat hij niet de helft betaalt?
Dit natuurlijk. Doodnormale hoffelijkheid. Die vriend van TS is op meer manieren een knurft dan alleen financieel. En TS is een geboren dweil dat dit allemaal zo kan gebeuren.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is het nou, een stofzuiger vasthouden, de keukenopruimen en de wc en badkamer even schoonmaken. Het is geen raketwetenschap of zo. Dat doe je toch even voordat er iemand langskomt.
Nee. Moet TS haar vriend dumpen omdat ze (grosso modo) 50/50 doen?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik betaal véél meer dan de helft. En nu? Moet ik hem dumpen omdat hij niet de helft betaalt?
Grosso modo met een wel heel keiharde cynische kuch erachteraan dan. Zeg maar een kuch van MACH 3.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:38 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Nee. Moet TS haar vriend dumpen omdat ze (grosso modo) 50/50 doen?
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Yep. Volgens de regels van 2thmx eigenlijk wel
Ja, dat weten we dus niet. Maar als dat zo is, en TS voelt zich er niet prettig bij, dan moet ze daar maar conclusies aan verbinden. Maar dan niet beweren dat het haar niet om geld gaat, want dat is dan dus niet zo.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:40 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Grosso modo met een wel heel keiharde cynische kuch erachteraan dan. Zeg maar een kuch van MACH 3.
Als hij er geen problemen mee zou hebben wel, als de vrouw er geen problemen mee zou hebben om meer dan de ander te betalen zou ik dat ook normaal vinden.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:31 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Vind jij het normaal als een man duidelijk iets meer dan de helft van de gezamenlijke kosten betaalt?
Is jouw kernprobleem nou dat je niet kunt lezen, of niet rekenen?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:40 schreef 2thmx het volgende:
[..], jij vindt dat TS het niet moet pikken dat haar vriend naar 50/50 streeft. De situatie van Isabeau is, als ik het goed begrepen heb, dat haar vriend het gewoon (tijdelijk) financieel niet kán opbrengen; daar is bij TS echter geen sprake van, zij kán (grosso modo) 50/50 prima opbrengen, maar ze wil dat hij meer betaalt
.
Nee uiteraard. Ik ga van m'n leven niet betalen voor die nagellakfetish, of enge poppencollectie.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:34 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Nee, zeg ik ook niet. Je deelt in principe de kosten, dus ook de maaltijden, tenzij er sprake is van een luxe-uitgave, een dure hobby bijvoorbeeld, die duidelijk geen gezamenlijk kostenpost is.
Nee, TS zou graag wat meer attenties krijgen van haar vriend. Gewoon, een bloemetje of iets anders leuks. Misschien iets voor haar verjaardag, of met de kerst. Maar nee, daar is meneer te krenterig voor.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:40 schreef 2thmx het volgende:
[..], jij vindt dat TS het niet moet pikken dat haar vriend naar 50/50 streeft. De situatie van Isabeau is, als ik het goed begrepen heb, dat haar vriend het gewoon (tijdelijk) financieel niet kán opbrengen; daar is bij TS echter geen sprake van, zij kán (grosso modo) 50/50 prima opbrengen, maar ze wil dat hij meer betaalt
.
Ik vind het normaal dat als je samenwoont naar draagkracht bijdraagt. Je stort allebeide een bepaald percentage van je inkomsten op een gezamenlijke rekening en betaald daaruit de vaste lasten. Degene die het meest verdiend draagt dan het meeste bij, man of vrouw maakt niet uitquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:31 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Al ga je op je kop staan, dit is beslist geen feit dat ik onderschrijf op basis van wat ik in dit topic hebt gelezen. Je redeneert in je eigen straatje, niet op de feitelijke basis van het verhaal.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:41 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Ja, dat weten we dus niet. Maar als dat zo is, en TS voelt zich er niet prettig bij, dan moet ze daar maar conclusies aan verbinden. Maar dan niet beweren dat het haar niet om geld gaat, want dat is dan dus niet zo.
Nou, rekenen kan hij als de beste heurquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:41 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Is jouw kernprobleem nou dat je niet kunt lezen, of niet rekenen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |