abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115092606
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Laat ik het anders zeggen: TS láát zich gebruiken en pruttelt alleen af en toe een beetje, maar niet genoeg om een einde aan deze ongelijkwaardige relatie te maken.
Natuurlijk is het prima om samen de kosten te delen, maar als er nooit een kadootje of bloemetje of andere attentie afkan lijkt me een kille zakelijke en berekenende bedoening.
Je kan ook zonder je portemonnee te gebruiken affectie tonen.
pi_115092651
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:34 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Je kan ook zonder je portemonnee te gebruiken affectie tonen.
Dat is waar, maar ik krijg niet echt de indruk van TS dat hij dat doet.
pi_115092711
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ze wonen niet samen hè. Zij betaalt alle boodschappen in het weekend, omdat hij het de rest van de week (als ze er dus niet is) óók al moet betalen...
Ja, dat is een lomp argument -- zoals ik al zei, TS heeft recht van klagen wat zijn lompheid aangaat (uiteraard aangenomen dat wat ze hier schrijft juist en het volledige verhaal is).

Maar kom op, 60 euro voor weekendboodschappen? Dat zou 900 euro op maandbasis zijn. Bovendien neem ik aan dat hij al wat spullen in huis heeft om doordeweeks te overleven, dus ze hoeft sowieso niet veel te kopen. Het lijkt me dus dat die 60 euro wat overdreven is om haar verhaal wat aan te dikken.
pi_115092737
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is waar, maar ik krijg niet echt de indruk van TS dat hij dat doet.
Dat weet je helemaal niet. :) Ik denk juist van wel.
pi_115092754
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:27 schreef 2thmx het volgende:

Als je als vrouw iets meer dan de helft van de totale gezamenlijke uitgaven betaalt, word je 'gebruikt'? Geldt dat ook voor mannen?
Ik betaal altijd alles, interesseert me geen moer, want hij heeft het geld niet. Maar als hij wel wat heeft, dan maakt hij het meestal aan mij op. Als hij gierig was geweest en nooit iets leuks voor me meebracht (niet eens iets leuks op verjaardag, kerst etc hè) terwijl hij het wel kan missen, dan had ik hem al lang aan de kant gezet. Het gaat niet om het geld, ook niet bij TS, hoe graag je dat ook wilt geloven.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:39:28 #156
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_115092767
Wat snapt niemand hier van: zij wil ook eens een cadeautje, een attentie, aandacht.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:39:54 #157
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_115092784
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:38 schreef 2thmx het volgende:

Ja, dat denk ik ook. Blijkt ook uit zijn gedrag als ze het erover wil hebben. Zij moet naar huis en hij gaat de kroeg in.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_115092785
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:38 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Door haar weg te sturen als ze er met hem over wil praten?
Door een vriend te laten bellen dat hij haar niet wil ontmoeten?
Ja, klinkt erg hartelijk allemaal.
pi_115092800
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:33 schreef Naamah het volgende:

[..]

Kun je eens een hele globale schatting of voorbeelden geven van wat er allemaal aan kosten voor hem zijn? Ik kan me er behalve eventueel een extra douche (tenzij ze samen douchen natuurlijk) eigenlijk helemaal niks bij voorstellen namelijk.
Behalve de helft van de boodschappen, inderdaad extra gwl-verbruik en evt. afschrijving van gebruikte apparaten.
pi_115092818
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:39 schreef Copycat het volgende:

Ja, dat denk ik ook. Blijkt ook uit zijn gedrag als ze het erover wil hebben. Zij moet naar huis en hij gaat de kroeg in.
Hij wil er niet eens over praten.
Maar gaat dan wel overstuur (??? want zuipen en volgens kameraad) zitten doen in die kroeg.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_115092844
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:40 schreef 2thmx het volgende:

Behalve de helft van de boodschappen, inderdaad extra gwl-verbruik en evt. afschrijving van gebruikte apparaten.
Dien jij ook bij je vrienden en familie de rekening in als ze op visite komen? Even turven hoevaak ze naar de wc gaan en zo.
pi_115092849
quote:

[..]

Oke, dus die keer douchen en een paar keer de wc doortrekken. Maar verder? Gaat een tv eerder stuk als je er met z'n tweeën naar kijkt. Ik zie het nog steeds niet zo.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_115092852
quote:

[..]

Ik denk steeds dat jij de vriend bent :D
pi_115092870
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:41 schreef Lavenderr het volgende:

Ik denk dat je gelijk hebt :o
En anders moet hij niet vreemd opkijken als hij geen enkele vrouw aan zich kan binden. Alhoewel, TS wil misschien wel.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:42:34 #165
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_115092875
De liefde!
pi_115092880
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik betaal altijd alles, interesseert me geen moer, want hij heeft het geld niet. Maar als hij wel wat heeft, dan maakt hij het meestal aan mij op. Als hij gierig was geweest en nooit iets leuks voor me meebracht (niet eens iets leuks op verjaardag, kerst etc hè) terwijl hij het wel kan missen, dan had ik hem al lang aan de kant gezet. Het gaat niet om het geld, ook niet bij TS, hoe graag je dat ook wilt geloven.
Als hij je bloemen schenkt en het blijkt (achteraf) dat hij deze (op welke (legale uiteraard) manier dan ook) gratis heeft bemachtigd, telt dat dan ook?
pi_115092906
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:39 schreef Copycat het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:39 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Door haar weg te sturen als ze er met hem over wil praten?
Door een vriend te laten bellen dat hij haar niet wil ontmoeten?
Ja, klinkt erg hartelijk allemaal.
Zo te horen zanikt zij hier al heel lang over en is hij het gewoon zat. Of had hij op dat moment geen zin om het erover te hebben.

Als hij geen enkele affectie zou tonen was er geen relatie (geweest), lijkt mij.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2012 13:43:58 ]
pi_115092910
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:42 schreef 2thmx het volgende:

Als hij je bloemen schenkt en het blijkt (achteraf) dat hij deze (op welke (legale uiteraard) manier dan ook) gratis heeft bemachtigd, telt dat dan ook?
Ja, natuurlijk, want het zijn bloemen en hij weet dat ik daar dol op ben en hij heeft aan mij gedacht door ze voor me mee te brengen.

Of denk je soms dat ik alleen tevreden ben met bosjes van meer dan 25 euro of zo :')
pi_115092963
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk, want het zijn bloemen en hij weet dat ik daar dol op ben en hij heeft aan mij gedacht door ze voor me mee te brengen.

Of denk je soms dat ik alleen tevreden ben met bosjes van meer dan 25 euro of zo :')
Nee :), maar ik kreeg het idee dat de affectie alleen kon blijken uit een kasuitstroom van zijn kant.
pi_115092979
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dien jij ook bij je vrienden en familie de rekening in als ze op visite komen? Even turven hoevaak ze naar de wc gaan en zo.
Nee, jij?
pi_115092982
quote:

[..]

Afschrijving van apparaten? :D Volgende keer toch maar eens een geldpotje bij het fonteintje in de wc plaatsen als hier bezoek is. }:|
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_115093032
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:45 schreef trovey het volgende:

[..]

Afschrijving van apparaten? :D Volgende keer toch maar eens een geldpotje bij het fonteintje in de wc plaatsen als hier bezoek is. }:|
Voor poepen 1 euro, voor plassen 50 ct.
En controleren he :Y
pi_115093039
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:45 schreef 2thmx het volgende:

Nee, jij?
Maar dat TS alle boodschappen moet betalen omdat hij al 'kosten' heeft (die ene douche en die paar keer toiletbezoek) vind je wel normaal.
pi_115093050
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:41 schreef Naamah het volgende:

[..]

Oke, dus die keer douchen en een paar keer de wc doortrekken. Maar verder? Gaat een tv eerder stuk als je er met z'n tweeën naar kijkt. Ik zie het nog steeds niet zo.
Ik heb de berekening ook niet gemaakt. Laten we aannemen dat de werkelijke kosten van de weekendboodschappen 25 euro bedraagt. Dan komt de helft sowieso al voor haar rekening, resteert iets meer dan 10 euro. Zoals gezegd, in dat geval betaalt zij dan iets meer dan de helft.
pi_115093083
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Uiteraard, verdorie mijn wc slijt zo }:| ....even berekenen hoe de afschrijving is. :+
Optimist tot in de kist
pi_115093095
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:47 schreef 2thmx het volgende:

Ik heb de berekening ook niet gemaakt. Laten we aannemen dat de werkelijke kosten van de weekendboodschappen 25 euro bedraagt. Dan komt de helft sowieso al voor haar rekening, resteert iets meer dan 10 euro. Zoals gezegd, in dat geval betaalt zij dan iets meer dan de helft.
Hoezo 'sowieso', ze is bij hem op bezoek. Jij rekende je bezoek niets, maar je vriendin wel?
pi_115093098
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:47 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Je lijkt me een feestje om verkering mee te hebben *;
pi_115093107
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:48 schreef Lavenderr het volgende:

Je lijk me een feestje om verkering mee te hebben *;
Nou _O-
pi_115093116
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee :). Maar ik vroeg mijn ex-vriendin toen we gingen samenwonen wel huur te betalen, aangezien ik de hypotheek betaal. Triggert dat nog wat portemonneewoede bij de aanwezige FOK!-dames?
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:49:41 #180
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_115093148
Oh wacht, we gaan er nu andere berekeningen op loslaten. Gewoon, omdat het kan!
Ik denk dat TS in het weekend 3.000 euro uitgeeft. Omdat ook dat kan!
pi_115093150
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:48 schreef 2thmx het volgende:

Nee :). Maar ik vroeg mijn ex-vriendin toen we gingen samenwonen wel huur te betalen, aangezien ik de hypotheek betaal. Triggert dat nog wat portemonneewoede bij de aanwezige FOK!-dames?
Het magische woord is dan ook: samenwonen. Ze betaalt dan mee in de kosten voor het huis. Niet zo vreemd, toch?
pi_115093181
quote:

[..]

Samenwonen is wat anders dan op bezoek komen tijdens het weekend. :')
Optimist tot in de kist
pi_115093249
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wie heeft het over controleren? Ik denk dat hij gewoon een inschatting heeft gemaakt en op basis daarvan heeft geconcludeerd dat het 50/50 is als zij ook zijn deel van de weekendboodschappen betaalt. Ik verdedig zijn rekenkunsten niet :P, alleen zijn intenties.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2012 13:55:03 ]
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 13:53:16 #184
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_115093279
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:50 schreef trovey het volgende:

Als TS ooit met deze knakker gaat samenwonen, is ze binnen de kortste keren failliet.
pi_115093287
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hoezo 'sowieso', ze is bij hem op bezoek. Jij rekende je bezoek niets, maar je vriendin wel?
Als je naar 50/50 streeft, is het logisch dat dat deel van de uitgaven voor haar rekening komt.
pi_115093294
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:52 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Wie heeft het over controleren? Ik denk dat hij gewoon een inschatting heeft gemaakt en op basis daarvan heeft geconcludeerd dat het 50/50 is als zij ook zijn deel van de weekendboodschappen betaalt. Ik verdedig zijn rekenkunsten niet :P, allen zijn intenties.
Juist die intenties vind ik twijfelachtig.
pi_115093333
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:50 schreef trovey het volgende:

[..]

Het principiële punt, de kosten 50/50 delen, is niet anders.
pi_115093344
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:53 schreef Copycat het volgende:

[..]

Als TS ooit met deze knakker gaat samenwonen, is ze binnen de kortste keren failliet.
En ze komt het huis niet meer uit want dan moet ze de hele week het huis schoonmaken. ;(
Optimist tot in de kist
pi_115093438
Maar waar is TS?

Oh wacht, die is weekendboodschappen aan het doen natuurlijk.
Met wat extra lekkere hapjes voor het lieve vriendje.
Die nog in zijn nest ligt na zijn stapavond.
pi_115093471
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Juist die intenties vind ik twijfelachtig.
50/50 delen is twijfelachtig?
pi_115093480
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:54 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Het principiële punt, de kosten 50/50 delen, is niet anders.
Vrek. :') Doe je dat ook zo bij vrienden.....hapjes en bier jongens :D ....wel eerst even portemonnee trekken hè? }:| Oh ja, naar het toiletgaan kost 50 cent...afschrijving van apparatuur en schoonmaakkosten. :{w Trouwens, de kosten voor het slijten van de bank heb ik vandaag even niet meegerekend, cadeautje voor jullie...ik ben in een gulle bui. *O*
Optimist tot in de kist
pi_115093510
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:57 schreef 2thmx het volgende:

[..]

50/50 delen is twijfelachtig?
Nee, dat is niet twijfelachtig. Als je samenwoont draag je beiden bij. Naar draagkracht als er verschil in de salarissen zit. Lijkt me logisch.
pi_115093676
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:57 schreef trovey het volgende:

[..]

Vrek. :') Doe je dat ook zo bij vrienden.....hapjes en bier jongens :D ....wel eerst even portemonnee trekken hè? }:| Oh ja, naar het toiletgaan kost 50 cent...afschrijving van apparatuur en schoonmaakkosten. :{w Trouwens, de kosten voor het slijten van de bank heb ik vandaag even niet meegerekend, cadeautje voor jullie...ik ben in een gulle bui. *O*
Bij vrienden streef ik ook naar 50/50 ja, ik zou me er niet prettig bij voelen als ik steeds een duidelijk onevenredig deel betaal. Overigens ook niet als een ander steeds onevenredig veel betaalt.

Controleren of het exact 50/50 is en grapjes met betalen voor toiletbezoek zijn voorbeelden van een lompe aanpak, maar halen het principiële punt dat naar 50/50 gestreefd niet worden niet onderuit.
pi_115093739
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:03 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Bij vrienden streef ik ook naar 50/50 ja, ik zou me er niet prettig bij voelen als ik steeds een duidelijk onevenredig deel betaal. Overigens ook niet als een ander steeds onevenredig veel betaalt.

Controleren of het exact 50/50 is en grapjes met betalen voor toiletbezoek zijn voorbeelden van een lompe aanpak, maar halen het principiële punt dat naar 50/50 gestreefd niet worden niet onderuit.
;(
Optimist tot in de kist
pi_115093765
Ik zou overduidelijk flauw terug gaan doen. Met een grote grijns. Na het weekend de halve potjes jam weer meenemen, want "ik heb ze immers betaald!" Whehehe.
pi_115093769
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, dat is niet twijfelachtig. Als je samenwoont draag je beiden bij. Naar draagkracht als er verschil in de salarissen zit. Lijkt me logisch.
Hoezo is 'naar draagkracht' bijdragen logisch? Tenzij één van de twee het echt niet financieel kan opbrengen, is het w.m.b. 50/50.
pi_115093784
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:03 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Ongelofelijk zeg. Heb je ook nog tijd voor een beetje plezier als je steeds zo aan het rekenen bent?
pi_115093849
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:05 schreef Toeps het volgende:
Ik zou overduidelijk flauw terug gaan doen. Met een grote grijns. Na het weekend de halve potjes jam weer meenemen, want "ik heb ze immers betaald!" Whehehe.
Of als d'r vriend ook een FOK!ker is, erop gaan stampen, uiteraard.

Al lijkt het me overigens stug dat ze jam moet kopen voor de weekendboodschappen, die heeft vriendlief vermoedelijk al in huis. Dat ze desondanks, naar eigen zeggen, tot 60 euro komt, mag haast een prestatie heten.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2012 14:10:26 ]
pi_115093940
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ongelofelijk zeg. Heb je ook nog tijd voor een beetje plezier als je steeds zo aan het rekenen bent?
Ja hoor :). De meeste mensen die zeggen dat het ze niets kan schelen of het 50/50 is, betalen juist altijd minder dan 50/50, dit terzijde.
pi_115093946
quote:

[..]

Natuurlijk niet, als je gaat samenwonen open je toch een gezamenlijke rekening waaruit je de gezamenlijke kosten betaalt. Maar ik vind het niet normaal om je vriendin mee te laten betalen aan je vaste lasten terwijl je beide nog een aparte huishouding voert. Dan ben je echt een ontzettende krent. Tel daar bij op dat ze in 9 maanden alleen een pot olijven heeft gehad. Triest.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')