Precies, het lijkt me ook zo'n ongezonde relatie als je het anders doet. Waar de ene lekker elke avond uit gaat, en de ander niet meegaat omdat die dat simpelweg niet kan betalen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:42 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik vind het normaal dat als je samenwoont naar draagkracht bijdraagt. Je stort allebeide een bepaald percentage van je inkomsten op een gezamenlijke rekening en betaald daaruit de vaste lasten. Degene die het meest verdiend draagt dan het meeste bij, man of vrouw maakt niet uit
En daar steekt het!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:42 schreef Lavenderr het volgende:
Nee, TS zou graag wat meer attenties krijgen van haar vriend. Gewoon, een bloemetje of iets anders leuks. Misschien iets voor haar verjaardag, of met de kerst. Maar nee, daar is meneer te krenterig voor.
Haar verjaardag is nog niet geweest en bij kerst was de relatie nog pril, aldus TS in deel 1.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, TS zou graag wat meer attenties krijgen van haar vriend. Gewoon, een bloemetje of iets anders leuks. Misschien iets voor haar verjaardag, of met de kerst. Maar nee, daar is meneer te krenterig voor.
Nog nooit gedaan.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:42 schreef Trommeldaris het volgende:
Die vriend van TS en 2thmx zijn van die mensen die met een groep gaan eten, en dat op het bonnetje gaan kijken wie wat gegeten heeft (ipv rekening te splitten) omdat ze bang zijn een euro meer uit te geven
Inderdaad, wat kan mij dat geld nou schelen. Die vriendschappen zijn me veel meer waard. Toen ik student was waren zij ook niet te beroerd om meer te betalen (of zelfs alles, omdat ik anders niet mee kon). Nu betaal ik wel eens alles.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:42 schreef Trommeldaris het volgende:
God wat ben ik blij dat ik niet zo gierig als TS' vriend of 2thmx ben.
Naar vriendin, mijn vrienden en de meeste bekenden ben ik erg makkelijk met geld.
Die vriend van TS en 2thmx zijn van die mensen die met een groep gaan eten, en dat op het bonnetje gaan kijken wie wat gegeten heeft (ipv rekening te splitten) omdat ze bang zijn een euro meer uit te geven
Je hoeft het mij niet te vertellen. ...die vriend van TS wel.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is het nou, een stofzuiger vasthouden, de keukenopruimen en de wc en badkamer even schoonmaken. Het is geen raketwetenschap of zo. Dat doe je toch even voordat er iemand langskomt.
Juist als een relatie nog pril is denk je niet aan geld lijkt mij en verras je elkaar de hele tijd met leuke attenties.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:47 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Haar verjaardag is nog niet geweest en bij kerst was de relatie nog pril, aldus TS in deel 1.
Maar goed, kennelijk ziet d'r vriend het belang van attenties afkomstig uit de portemonnee niet. Daar kan je mee leren leven of je kan er een drama van maken -- waarbij je dan ook nog zijn overige uitgavengewoontes in de discussie betrekt, want het gaat immers niet om geld hè!
Nee, zo zie ik het niet. Wat is daar eerlijk aan? De meeste Nederlandse vrouwen werken deeltijd (want lui -- ja sorry, gewoon een feit) en zouden daar zelf de consequenties van moeten ervaren i.p.v. dat ze kunnen teren op de inkomsten van hun man.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:42 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik vind het normaal dat als je samenwoont naar draagkracht bijdraagt. Je stort allebeide een bepaald percentage van je inkomsten op een gezamenlijke rekening en betaald daaruit de vaste lasten. Degene die het meest verdiend draagt dan het meeste bij, man of vrouw maakt niet uit
Want? TS beklaagt zich niet over een gebrek aan affectie, maar over een gebrek aan attenties. Dan draait het dus om geld.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:42 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Al ga je op je kop staan, dit is beslist geen feit dat ik onderschrijf op basis van wat ik in dit topic hebt gelezen. Je redeneert in je eigen straatje, niet op de feitelijke basis van het verhaal.
Oh boyquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:51 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Nee, zo zie ik het niet. Wat is daar eerlijk aan? De meeste Nederlandse vrouwen werken deeltijd (want lui -- ja sorry, gewoon een feit) en zouden daar zelf de consequenties van moeten ervaren i.p.v. dat ze kunnen teren op de inkomsten van hun man.
Nee het is het totaalplaatje, in een relatie verras je elkaar eens en verrasingen kosten geld. Zelfs als je even gaat picknicken in het bos kost dat geld. Maar zelfs zulke zaken kunnen er bij hem niet af.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:47 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Haar verjaardag is nog niet geweest en bij kerst was de relatie nog pril, aldus TS in deel 1.
Maar goed, kennelijk ziet d'r vriend het belang van attenties afkomstig uit de portemonnee niet. Daar kan je mee leren leven of je kan er een drama van maken -- waarbij je dan ook nog zijn overige uitgavengewoontes in de discussie betrekt, want het gaat immers niet om geld hè!
Nog nooit gedaan. Het zou me ook het gevoel geven dat ik haar betaal voor gezelschap. Als een vrouw het bij mij zou doen -- wat overigens ook nog nooit gebeurd isquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Juist als een relatie nog pril is denk je niet aan geld lijkt mij en verras je elkaar de hele tijd met leuke attenties.
Ze is dus nog niet jarig geweest. Dat hij haar niet uitnodigt voor zijn verjaardagsfeest kan inderdaad vreemd zijn, maar is geen geldissue, lijkt me.quote:Stel je voor je hebt een nieuwe vriend en je bent jarig en je krijgt helemaal niks van hem? Ook nodigt hij jou niet uit op zijn verjaardag. Wat is dat dan voor een relatie?
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:51 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Nee, zo zie ik het niet. Wat is daar eerlijk aan? De meeste Nederlandse vrouwen werken deeltijd (want lui -- ja sorry, gewoon een feit) en zouden daar zelf de consequenties van moeten ervaren i.p.v. dat ze kunnen teren op de inkomsten van hun man.
Niet verbaasdquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:53 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Nog nooit gedaan. Het zou me ook het gevoel geven dat ik haar betaal voor gezelschap. Als een vrouw het bij mij zou doen -- wat overigens ook nog nooit gebeurd is-- zou ik het ook niet als aangenaam ervaren.
[..]
Ze is dus nog niet jarig geweest. Dat hij haar niet uitnodigt voor zijn verjaardagsfeest kan inderdaad vreemd zijn, maar is geen geldissue, lijkt me.
Ah ja, dat is het verschil. Ik vind werken niet erg en hou van een relatie waar beide zich op hun gemak voelen. Jij wilt een relatie waar het puur om de centen gaat.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:51 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Misschien zou je ermee moeten beginnen, een hoop vrouwen vinden het leuk om verrast te worden, al is het maar met een bloemetje.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:53 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Nog nooit gedaan. Het zou me ook het gevoel geven dat ik haar betaal voor gezelschap. Als een vrouw het bij mij zou doen -- wat overigens ook nog nooit gebeurd is-- zou ik het ook niet als aangenaam ervaren.
allemaal! lui!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:56 schreef Copycat het volgende:
Vrouwen zijn allemaal lui! Het wordt hier wel steeds leuker.
Jouw vriendin moet zich maar in de handenvrijven met een vriend als jij. Je herrindert haar wel vaak genoeg aan haar luiheid.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:51 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Ik lig in mijn tuinstoel. Breng me nu mijn bier, luie vrouw.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:57 schreef Copycat het volgende:
Ik hang trouwens heel lui in mijn hangmat.
Bonnetje erbij?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik lig in mijn tuinstoel. Breng me nu mijn bier, luie vrouw.
Nederlandse vrouwen, gemiddeld, ja.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:56 schreef Copycat het volgende:
Vrouwen zijn allemaal lui! Het wordt hier wel steeds leuker.
Wel sam sam hequote:
Jij en je portemonnee worden vast heel gelukkigquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:02 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Nederlandse vrouwen, gemiddeld, ja.
De meeste vrouwen die ik ken die deeltijd werken, stoppen hun kinderen ook in de opvang.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:54 schreef trovey het volgende:
[..]...iets met kinderen wellicht of meneer moet ook maar parttime gaan werken of ben je van het principe beide volledige baan en kinderen hoppa in de opvang. Een relatie is geven en nemen en niet alles kun je in geld uitdrukken, verzorgen van kinderen en huishouding doen is ook een bijdrage hoor.
Ik zou alleen blijven als ik jou was, beter voor je portemonnee en de vrouwen in Nederland.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:04 schreef 2thmx het volgende:
[..]
De meeste vrouwen die ik ken die deeltijd werken, stoppen hun kinderen ook in de opvang.
Ik heb een relatiequote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:05 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik zou alleen blijven als ik jou was, beter voor je portemonnee en de vrouwen in Nederland.
Wonder boven wonder loopt er ook nog blijkbaar een vrouw zoals jij rondquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:08 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Ik heb een relatie. En dat gaat prima overigens, incl. het 50/50-streven
.
Lekker makkelijk discussiëren met je zelfbedachte stropops hè.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:08 schreef Trommeldaris het volgende:
Belangrijkste is volgens mij dat vriend van TS' en 2thmx een relatie hebben als een soort zakelijke deal waar alles goedkoper moet worden omdat je in bulk inkoopt (anders moet je een halve zak sla weggooien, nu kan je die nog "verkopen" aan je wederhelft), terwijl de rest een relatie heeft omdat ze gelukkiger zijn met die persoon.
Er zijn wel meer dan één vrouwen in Nederland die een financieel gelijkwaardige relatie willen hoor.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:10 schreef trovey het volgende:
[..]
Wonder boven wonder loopt er ook nog blijkbaar een vrouw zoals jij rond....zou haar maar goed vasthouden.
Bij jou gaat het wat verder dan een financieel gelijkwaardige relatie....lees je eigen reacties even door zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:11 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Er zijn wel meer dan één vrouwen in Nederland die een financieel gelijkwaardige relatie willen hoor.
Nope, financieel gelijkwaardige relatie, that's all.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:13 schreef trovey het volgende:
[..]
Bij jou gaat het wat verder dan een financieel gelijkwaardige relatie....lees je eigen reacties even door zou ik zeggen.
Ah, 'meeste vrouwen' . Bron?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:12 schreef 2thmx het volgende:
Al klopt het wel dat de meeste vrouwen er in een relatie financieel op vooruit willen gaan. En dan mannen die daar niet aan mee willen werken 'gierig' noemen
.
Giller!quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:12 schreef 2thmx het volgende:
Al klopt het wel dat de meeste vrouwen er in een relatie financieel op vooruit willen gaan. En dan mannen die daar niet aan mee willen werken 'gierig' noemen
.
Jouw probleem is niet hebzuchtige vrouwen; jouw probleem is vrouwen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:12 schreef 2thmx het volgende:
.
En vooroordelen en generalisatiesquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:24 schreef Gray het volgende:
Jouw probleem is niet hebzuchtige vrouwen; jouw probleem is vrouwen.
Exact.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En vooroordelen en generalisaties
Besef maar dat mensen die alles in geld uitdrukken niet gelukkig zijn hoor.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:22 schreef Kevin24 het volgende:
Vind het allemaal maar gaar hoor... Opzich ook wel handig van die gast, die gaat uit huis en zoekt dan een moeder type met benifits die 1x in de week even z'n huisie komt schoonmaken en wat boodschapjes komt doen. Handig!
Snap niet hoe zulke gasten aan een vriendin komen terwijl ik dan weer forever alone ben ..Strange world.
Heb je een behoorlijk inkomen? Zo ja, dan snap ik het ook niet.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:22 schreef Kevin24 het volgende:
Snap niet hoe zulke gasten aan een vriendin komen terwijl ik dan weer forever alone ben ..Strange world.
Nee hoor, ik heb het niet zo op free-riders in het algemeen. In de Nederlandse cultuur is free-riden echter in sommige situaties sociaal geaccepteerd en een relatie is daar één van (mits de vrouw de free-rider is, uiteraard).quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:24 schreef Gray het volgende:
[..]
Jouw probleem is niet hebzuchtige vrouwen; jouw probleem is vrouwen.
Ik generaliseer juist niet; ik heb het over gemiddeldes.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En vooroordelen en generalisaties
Nee, maar ik vermoed een representatieve steekproef.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Jij hebt de meeste vrouwen leren kennen?
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:35 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Heb je een behoorlijk inkomen? Zo ja, dan snap ik het ook niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |